Og hvis han ser at hånden hans kommer under det han vil fra å jobbe med den og undertrykke eller visne, så får ikke tolkningen av den i samme hånd og evne det han vil, og han blir sviktet av de som søker hans hjelp . Og hvis han ser dyden til styrke og avslapning i undertrykkelse i hånden, så ligger hans tolkning i hans hånd og hans evne til å gjøre det han vil, og hjelpen fra de som søker hjelp fra ham, og det er et annet aspekt i det , at dens lengde, korthet, styrke og svakhet er et produkt av eieren, som hånden blir til, og en hånd av gode hender. Etter hans syn, som det ble sagt fra Abu Bakr og Saeed bin Al-Musayyib, brukte de setning ~visjon~ med navn og deres betydning, og stolte på den visjonen . Hvis han ser at hånden har blitt svekket, åpnet, tørket opp eller vinden stinket : ekskludering av andre byttedyr, så er dette en ødeleggelse av eierens arbeid, til hva det har blitt, eller han overlot ferdigstillelsen hos ham , eller en svakhet i hans makt over ham . Hvis han ser at hans hånd har vendt en profets hånd fra profetene eller noen av de rettferdige, så se hvordan profeten eller den rettferdige var som den som førte Gud på deres hender fra villfarelse, eller som reddet ham fra fortapelse, og hvordan hans skjebne var blant hans folk, hva han led av dem av skade, og hvordan det var Konsekvensen av deres kommando og befaling, så guider Gud også et folk ved visjonærens hånd, og det er hånden som har blitt beskrevet, og som Gud utfrir et folk fra veiledning til veiledning, og hva som helst skade som er forårsaket av det, i likhet med det som profeten møtte i Gud, så hans tilstand og hans gjerninger er i dens konsekvens, som håndverket som profeten, og dette er en hederlig visjon som bare mennesker med dyd og møter knapt ser . Og den som ser en slik visjon spesielt uten dyd, fromhet og evner, og hva det enn er beskrevet, er umulig for å bli akseptert og avvist .