Er det tillatt i dag å bevise en legitim avgjørelse gjennom visjoner og drømmer?

Er det tillatt i dag å bevise en lovlig avgjørelse gjennom visjoner og drømmer, for eksempel noen som ser sendebudet, kan Guds bønner og fred være over ham, beordre ham eller forby ham noe? Svaret vårt på dette spørsmålet er at visjonene og drømmene ikke blir forklart av personen selv, og at deres betydning kanskje ikke er på overflaten . Så sier jeg : Nå er det ikke tillatt å bevise en legitim avgjørelse annet enn sharia og hva som er brukt i den. Fordi hvilemodus er ikke en tilstand av kontroll og oppnå det han hører fortelleren – som er her denne drømmer – har avtalt forskere sår og endring, og forskerne i romanen at vilkårene for aksept av romanen av person : å være en offiser, vedlikeholdt, og sovende er ikke i denne egenskapen . Men hvis noen ser en visjon der kommandoen er å gjøre en av sunnahene eller forby noe galt, eller forbudt, og sendebudet, Guds fred og velsignelser være over ham, kan ha sett ham befale det jeg nevnte ovenfor, er tillatt å handle i henhold til det? Svaret er ja det er tillatt å jobbe, og hvis du sier : Hva er grunnen? Jeg sier årsaken : At dette ikke bare er en vurdering av visjonen ! Snarere med det som ligger til grunn for loven . Imam Shatby bestemte seg for den allmektige Guds nåde : at arbeidskravet under visjonen, ikke perforerte lovbestemmelser, og være samtykke til lovens tilsynelatende betydning , og mens det som kom fra visjoner, og brudd på loven, eller en rettsstat, det er : enten fantasi eller illusjon, eller det er en drøm fra Shaytaan, og dette kan ikke betraktes, fordi han motarbeider det som er etablert og legitimt . Al-Baghawi sa i Sharh al-Sunnah [12/211]: Ikke alt som en person ser i søvne er riktig og kan komme til uttrykk. Snarere er den riktige det den allmektige Gud bringer deg av visjonens konge fra en kopi av bokens mor, og alt annet er en pipedrøm som ikke har noen tolkning .