Og noen av uttrykkene sa: Den som så at han selv var i en festning og hun er en velgjører, og hans gruppe er med ham og hans økning, da er han trygg fra sine fiender og har vunnet det som kreves, er rettferdighet i sin religion, og er håndhevbar i sin sak, og i alle fall ser en person seg selv i et slott på en hvilken som helst måte, så er det prisverdig hvis han ikke har det som er forkastelig i kunnskapen Uttrykk ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at han snakker ord fra prester, kalligrafer og lignende, eller snakker til dem ord som er passende for det, tolkningen av det er løgn og forfengelighet og å tro det i en drøm og å våkne opp er uvitenhet . ”…

Og den som ser at han legger forsyningene i medgiften med en penn, så indikerer han at barna har fått utukt, og hvis ringen er av gull og den er ødelagt, indikerer han at han tenker og om den er av sølv , så gifter han seg med en kvinne eller kjøper en hushjelp, og hvis den er av null, indikerer det fordelen, og hvis den er av jern, er den Det indikerer hans styrke i saker, og hvis den er av kobber, indikerer det at det er lite bra, og hvis det er av tre, så indikerer det strid ….

Og den som ser at han er død og ble satt på kisten og bar sin begravelse og folk søker og går i begravelsen, det indikerer hans ære og høyhet, men det er en mangel og korrupsjon i religionen hans fordi døden er avholdenheten av gode og andre gode ting, og rettferdighet i hans religion kan gjøres etter det, spesielt hvis han vet at han ikke ble begravet i graven ….

Og den som ser en forsker og folk jobber med det og drar nytte av det, det er et mineral som folk har til hensikt og får utbytte av det ….

Og den som ser en død person, kjenner ham og hilste på ham og spurte ham, fordi han ikke døde det året, og det indikerer hans godhet og de dødes godhet ….

Og den som ser som om han har druknet og får ham til å dykke en gang og sveve en annen og bevege hendene, han vil oppnå status og tilstand ….

Og den som ser at skipet har brutt og dets brett er spredt og festet til en av dem, så vil han føre tilsyn med ødeleggelsen og deretter bli frelst, og hvis han var en kjøpmann som mistet sin handel, ville han få fortjeneste ….

Og den som ser at vannet i havet raset og dets bølger kolliderte og svertet verden, så er det bevis på korrupsjon, ulydighet og overflod av synd og synder, fordi Gud den allmektige sier: ~Det er dekket av bølger ovenfra , med skyer over seg . ~…

Og den som ser at han rømmer og går inn i et hus og lukker døren, og huset er koblet til hus, det indikerer frelse fra bekymring og nød, og hvis han er syk, vel ….

Og den som ser at han døde og ble gravlagt, og ingen sørget for ham, og ingen fulgte begravelsen hans og ikke ble vasket, det indikerer at han ikke var bygd i noe av det som hadde blitt ødelagt fra huset hans, med mindre det var noen annet enn ham, så kan han bygge den ….

…Hvis kvinnen ser at hun leser prekenen og snakker med kunnskap og visdom, blir hun tydelig ….

…Når det gjelder al-Ma’idah : Det ble fortalt at noen av dem så som om det ble hørt en telefon som hørte hans stemme og ikke så hans person resitere dette verset : ” O Gud, vår Herre, før ned et bord over oss fra himmelen . ” Han fortalte om synet hans på krysset, og han sa : Du er i vanskeligheter og ber til Gud den Allmektige for lettelse og letthet, og han vil svare deg . Det var som han sa . Uttrykkene var forskjellige i tolkningen av tabellen. Noen av dem sa at bordet var en hederlig og sjenerøs mann, og å sitte på det var hans selskap, og å spise av det ville ha nytte av det . Hvis det er menn med ham ved bordet, frustrerer han et folk med glede, og mellom ham og dem er det uenighet om å leve for ham, og de mange rene fluffene og god mat på bordet er bevis på deres stor hengivenhet, og noen av dem sa at bordet er religion . Det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa : O Guds sendebud, i går så jeg en grønn plen med dekket bord og en prekestol med syv trinn, og jeg så deg , Guds sendebud, du reiste deg til den syvende og ba om det og kalte folk til bordet . Han, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Når det gjelder bordet, islam og den grønne plenen er himmelen, og prekestolen er syv grader, så forble verden syv tusen år, hvorav seks tusen år gikk, og Jeg ble syv . Og appellen, jeg inviterer skapelsen til himmelen og islam . Og noen av dem sa : Al-Ma’idah er et råd om det som trenger hjelpere fra en bybygning eller en landsbybygning . Og noen av dem sa at bordet er en manns kvinne . Og han sa at noen av dem så ut som om de spiste ved et bord . Hver gang han rakte hånden ut mot den, kom hånden til en blond hund ut under bordet, og han spiste med ham . Han fortalte om synet sitt ved en kryssing og sa : Hvis ditt syn er sant, vil en ung Saqlabah- gutt dele med deg din kone . Han lette etter saken og fant den som han sa . Og hvis han ser brød spredt på bordet, vises en fiende for ham . Og hvis han så at han spiste av det, ville det oppstå en tvist mellom ham og hans fiende, ifølge noen uttrykkers ordtak . Og det ble sagt at han spiste ved bordet, han spiste mye mer enn sin vane å like det, dette indikerer lengden på livet hans like mye som han spiste . Og hvis han så at bordet var hevet, ville han ha gått tom for livet . Og det ble sagt at hvis han ser en eller to farger av mat på bordet, så er det bestemmelse at han kan nå . Og til barna hans, basert på hva den allmektige sa: ~ Bring ned et bord fra himmelen til oss .~ Og det ble sagt at bordet er en bytte i fare, og at byttet har gått bort . Det ble sagt at det var maten og livsoppholdet til dem som hadde og spiste av det . Hvis det er på henne alene, blir det ikke bestridt . Og hvis hun hadde noen andre, var det brødrene som var involvert . Og den hyppige flagringen av deres kjærlighet, og mangelen på deres mangel på kjærlighet . Et brød av kjærlighet er Sunnah, og hvis han ser at han sprer mat, så er det hans tilsidesettelse av Guds allmektige nåde . Og Mamlouk så som om herrens bord hadde gått ut og flyktet mens dyret stakk av. Da hun kom til døren, ble hun knust, så han foreslo for ham at kona til hans herre hadde dødd fra den dagen og ødelagt alt hun hadde, og det var en plikt, fordi han så bordet som han ble servert på. var ødelagt . Når det gjelder turen : en flott reise som oppnår kapasitet i den, og det ble sagt at det er en reise til en konge av stor betydning, og får kapasitet og komfort for de som finner det, fordi det er mineralet av mat og spising ….

…As-Sahab : betegner islam som er menneskers liv og frelse, og det er grunnen til Guds allmektige barmhjertighet for å bære vannet som skapelsens liv i, og kanskje indikere kunnskap, rettsvitenskap, visdom og forklaring, fordi det inneholder den milde visdommen når den løper med et vannkorn i luften, og når vann blir presset ut av den . Kanskje indikerte det soldater og kamerater, for å bære vann som indikerer skapelse av vann . Kanskje indikerte det de kommende kamlene som spiret med vann, som mat og lin, da det ble sagt at de pekte på skyer, fordi Gud den allmektige sa : “ Ser de ikke på kamlene, hvordan de ble skapt ”. Kanskje hun antydet skip som kjører i vann i annet enn land eller himmel, og som bærer en vind med vind, og hun kan henvise til en kvinne som er gravid, fordi de begge bærer vann og tar det i magen, med mindre hennes Herre tillater henne å ta kast den ut, og kanskje indikerer hun selve regnet, fordi det er fra henne og på grunn av henne, og kanskje det indikerte symptomene på sultanen, hans pine og hans befalinger, og hvis de var svarte eller med dem der var bevis på pine, da det var tordenbolter og steiner i det, sammen med det som var nedstammet av mørkets folk da de anså dem for å regne dem og førte dem til pine, og på samme måte som folket i Helvete, den som ser skyer i hans hus Eller sank ned på ham i fanget som muslim hvis han var en vantro, og han fikk kunnskap og kjennelse om han var en troende, eller han bar sin kone hvis han ville gjøre det, eller tilbød sin kamel og sitt skip hvis han hadde noe av det . Hvis han ser seg selv ri på skyene, eller han ser henne som en slavejente, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller reiser eller Hajj hvis han håper det, ellers kunngjør han kunnskap og visdom hvis han søker, ellers han blir ledet av en soldat eller et selskap, eller han kommer i selskap hvis han er kvalifisert for det. Ellers reiste sultanen ham på et hederlig dyr hvis han var en av dem som søkte tilflukt hos ham og var til fots, ellers ville han sende ham til Naguib som budbringer . Og hvis han ser suksessive skyer komme ved siden av seg, og folk derfor venter på vannet, og det er fra skyene på himmelen som ikke inneholder noen tegn på pine, så presenter det aspektet hva folk forventer, og hva de forventer av det gode som tilbys, eller selskap som kommer, eller soldater kommer tilbake, eller konvoier som kommer inn . Og hvis han så det falt til bakken, eller det kom ned på hus, i dekar eller på trær og planter, så er det voldsomme regner, gresshopper, en katt eller en fugl . Og hvis det er noe tegn på bekymring og hat i det, som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner, så er det et raid som forandrer dem og banker dem på plass, eller en campingvogn som forstyrrer død av de fleste av dem som døde i deres forbrytelse, eller en kjær og en abscess lagt av sultanen på dem, eller gresshopper og en bjørn som skader deres planter Og deres sameksistens, eller læresetninger og kjetterier spredte seg mellom deres topper og kunngjorde dem på deres hoder, og noen av dem sa at skyene er en barmhjertig konge eller en medfølende kraft, så den som blander skyer, han blandes med menn blant dem, og den som spiser skyer, han drar fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Og hvis kombinasjonen hans fikk visdom fra en mann som ham, så oppnådde kongen visdom og en konge, og hvis han så at våpenet hans var av tortur, er han en mand i nød . Hvis han ser at han bygger et hus på skyer, vil han oppnå en hederlig, lovlig verden med visdom og høyde . Hvis han bygger et palass på skyer, unngår han synder med en visdom som gagner dem og oppnår gode ting som han vet . Hvis han ser skyer regne i hånden, oppnår han visdom og kjører visdom på hånden . Hvis han så at han snudde skyer som regnet ned på folk, ville han få penger og folk fikk fra det . Og skyene hvis det ikke er regn i det, og hvis han er en av dem som tilskrives staten, så gjør han ikke av Gud rett og gjør ikke rettferdighet, og hvis han tilskrives handel, gjør han ikke oppfylle det som følger eller det som er garantert . Hvis han tilskrives en forsker, er han skeptisk til sitt arbeid . Hvis han er en håndverker, er han en klok mester i industrien, og folk trenger ham . Og skyer er sultaner som har hånd over mennesker, og folk har ingen hånd over dem . Og hvis en sky med torden og lyn stiger opp, ser det ut som en majestetisk hersker som truer sannheten . Og den som ser skyer synke ned fra himmelen og regner et generelt regn, da trenger imamen inn til det stedet som en fin imam i dem, enten skyene er hvite eller svarte, og når det gjelder de røde skyene til andre tider, er det nød, sedisjon, eller sykdom . Noen av dem sa: ”Den som så skyer som steg opp fra jorden til himmelen mens jeg forble et land, så indikerer det godhet og velsignelse, og hvis visjonæren ønsker en reise, gjøres det for ham, og han kommer trygt tilbake, og hvis han er ikke skjult, han strekker seg etter det som søker ondt, og noen av dem sa at skyene som stiger opp fra jorden ”Til himmelen indikerer det reise, og det indikerer hvem som kom tilbake fra reisen . Og en mørk sky indikerer mørke, og svarte skyer indikerer sterk kulde eller tristhet ….

…Muren: Den som ser i en drøm at han står på en vegg eller kjører på den, så er muren en ugjennomtrengelig mann som har gjeld og har penger og er i stand til å måle bredden, tettheten og høyden på vegg . Hvis en mann ser at muren hans har falt, blir den en skatt . Og den som ser at det har falt en mur på den, har begått mange synder og forhastet sin straff . Og den som ser skolemurer, han er en stor lærd og imam, så hvis han fornyer dem, vil hans følgesvenner og soldater fornyes og deres første tilstand i staten vil komme tilbake . Hvis han ser at han er festet til en vegg, er han til ære for at den fjernes så mye som han er i stand til å feste den til den, og det blir sagt : Snarere er det knyttet til en tynn mann . Hvis han reiser en mur og kaster den av, vil han frafalle en mann fra levebrødet, ellers vil han bli ødelagt eller drept, og hvis han banker på muren, vil dens eier dø i nød . Det ble sagt : Muren er en mann med dominerende autoritet . Og bymuren raser på menn, en mektig hersker eller en mektig hersker som holdt pengene sine. Hvis han spretter fra en vegg eller stoler på en pinne, blir han fra en troende mann til en hykler, eller han overlater råd fra en troende med råd fra en hykler . Og den som ser på en vegg og ser sitt eksempel i den, han skal dø . Og den som faller fra en mur, har falt ut av hans tilstand eller av håp . Og den som ser det som om han sitter på en vegg med et gullarmbånd i hånden, da vil han oppnå høyhet eller ære, rikdom og ære . Å se en vegg i en drøm indikerer kunnskap og veiledning, å se de onde, dømmekraft eller splittelse mellom venner . Og den som så veggen, falt i huset, eieren av huset ble syk . Og hvis veggen faller utenfor huset, er det hans død . Og hvis han var på reise, kom han fra reisen . Og den som ser en vegg som er fornyet på plass, det er ved inngifte . Den som bygger en gjørmevegg, vil gjøre en rettferdig gjerning, og bygningen vil ikke få skryt av lønn og gips . Hvis veggen er splittet på plass, er det en økning i fengsel der ….

Hvis han så som om han ba på et sted der han pleide å be i løpet av sitt livs dager, indikerer dette godheten i religionen etter de døde etter ham, fordi de døde har sluttet å jobbe for seg selv

…Hva er forskjellen mellom drømmeuttrykk og spådom? Eller hva med folks måter å kreve kunnskap om det usett, og er tolkning av drømmer en del av å kreve kunnskap om det usett? Og hvordan reagerer du på de som sier at drømmeuttrykk er en form for formue eller astrologi ..! ? Denne samtalen overføres blant mennesker, og den eksisterer, og forfatterne av denne foredraget må først stille seg selv et spørsmål : Hva er forskjellen mellom noen som holder en krystallkule og hevder at han gjennom den ser på fremtiden, eller spør deg om morens navn? Her håner han i ekteskapet og beskylder deg for hor, som den som ble født gjennom ham til sin mor, eller han ber deg om å løfte en av hendene dine og lese linjene i hånden din og deretter fortelle deg hva som vil skje med deg, eller han går i sanden, eller han spør deg om tegnet ditt …. og andre metoder som blant eierne av horoskopene og sjarlatanene, hva er forskjellen mellom dem og mellom de som knytter visjon med versene i den edle Koranen, eller den rensede Sunnah, og si i begynnelsen av tolkningen hva som er nevnt og hva som er bevist om sendebudet, må Gud velsigne ham og gi ham fred, eller det er bevist på autoriteten til hans ledsagere, som : [ Godt, jeg har sett og ondskap er tilstrekkelig. Hvis du tror på ditt syn, så skjedde det slik ) og han sier før eller etter sin tolkning : Og Gud vet best? Jeg tror forskjellen er tydelig for alle som er rettferdige og for alle som er fratatt sin lidenskap. Når det gjelder de som kjemper dette feltet av personlige årsaker, eller er fiendtlige overfor noen av tilnærmingene til uttrykkene som har tatt med i uttrykket det som ikke er noe av det, for eksempel tilbedelse, timens tegn eller spådommen om hendelser som vil inntreffe, og sikkerheten til dem, og bestemme bestemte perioder for deres forekomst. Og han tenker uvitende om vår tilnærming, og følger ikke det vi foreslår, og han har kanskje ikke sett en episode av dette programmet, men han er fortsatt rider på bølgen av motstand, tror han at vi er blant disse menneskene, jeg sier stopp … og ikke fortsett å motsette deg før du ser argumentet vårt, og hør på vårt ordtak, og vær ikke som en brannmann på natt . Jeg inviterer hver rettferdig person til å lese hva Ibn al-Qayyim, må Gud nåde ham, sa i Zad al-Maad [4/255]. Han sa da han ble utsatt for måtene til mennesker som hevdet å kjenne det usettede : Det er tilstrekkelig å vurdere en av dens grener, som er uttrykket for visjonen, for hvis tjeneren implementerte den og fullførte sin kunnskap, kom han med mirakler . Vi og andre har sett underlige forhold der krysset styres av raske og langsomme, ærlige dommer, og de som hører det sier, dette er en usett vitenskap ! Snarere er det kunnskap om hva som er fraværende fra andre av grunner som er unike for deres kunnskap og skjult for andre … til han sa : I motsetning til kunnskapen om synet, er det sant, ikke ugyldig. Fordi visjonen er basert på drømme åpenbaring, og den er en del av profetdommens deler . Derfor, jo mer seeren er sannere, mer uskyldig og mer kunnskapsrik, desto mer korrekt er hans uttrykk, i motsetning til presten, astrologen og deres streiker, som har en utvidelse av brødrene sine fra demonene, for deres fremstilling er ikke gyldig for en som er sannferdig, eller som er rettferdig, eller den som tilber loven, men de er mer som tryllekunstnere som er mer lyve og bløtere og lenger borte fra Gud. Og hans sendebud og hans religion, magi var med ham sterkere og mer innflytelsesrik, i motsetning til kunnskapen om sharia og sannheten, fordi jo mer rettferdig, sannferdig og dømmende, jo mer var hans kunnskap om ham og hans innflytelse over ham sterkere, og Gud er suksess . Ordene hans endte . Her sier jeg til de av oss som er imot uttrykket eller hevder at vi later til å være usett, hva tenker du etter denne uttalelsen…

…Predikanten Abu Saeed sa opprinnelsen til den døde menneskets visjon: Hvis han blir sett i en drøm som gjør noe godt der det er godhet i hans religion og verdslige anliggender, så oppfordrer han søkeren til å gjøre godt ….

…På autoritet fra Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, på autoritet fra faren på myndighet av bestefaren, sa han : Jeg hørte Abu Talib snakke på autoritet fra Abd al-Muttalib sa : Mens jeg sov i steinen, jeg så en visjon som slo meg, og jeg var livredd for den, så jeg kom til Quraish-presten på slutten av stikket og stikkontakten min traff skuldrene mine, så da jeg så på, visste jeg i ansiktet mitt forandringen , og jeg er på den tiden herre over min nasjon , og hun sa : Vår herre Mabal har kommet til oss med en endring av farge. Har du sett noe fra tidens to hendelser? Så jeg sa : Ja , og ingen snakket med henne før han kysset hennes høyre hånd og deretter la hånden på moren til hodet på henne og nevnte hans behov, og jeg gjorde det ikke fordi jeg var en stor nasjonalist , så jeg satt og sa : Jeg så i kveld mens jeg sov i steinen, som om et tre hadde vokst, hodet hadde nådd himmelen og traff de lyse grenene. Og Magrib og jeg så ikke noe blomstrende lys fra det var sytti ganger større enn lyset fra solen, og jeg så araber og ikke-arabere bøye seg mot den mens den økte hver time i styrke , lys og høyde , en time skjulte seg og en time blomstret, og jeg så et Quraysh-bånd klamret seg fast på grenene, og jeg så mennesker fra Quraysh som ønsker å kutte den. Ansiktet var bedre enn ham, og vinden var ikke bedre enn ham, så han brakk ribbeina og trakk øynene ut, så jeg løftet hånden min for å ta en del av den, så den unge mannen stoppet meg, så jeg sa : Hvem er andelen? Han sa : Andelen er for de som klamret seg til henne og gikk foran deg for henne , og jeg la merke til i panikk og panikk , og jeg så at prestinnens ansikt hadde forandret seg, da sa hun : Hvis du tror på ditt syn, vil de komme ut av ditt hjerte, en mann som eier øst og vest og skylder mennesker ham , så sa han til Abu Talib : Kanskje du vil være denne nyfødte . Han sa : Så det var Abu Talib. Denne hadithen skjedde og profeten, må Guds bønner og fred være over ham , har gått ut og sier : “ Treet var. ” Og Gud kjenner best Abu al-Qasim al-Amin , så det blir sagt til ham : Tror du ikke på det? Han sier : ( fornærmelse og skam )….

…Er uttrykk for visjoner basert på brikker eller på formodninger? Uttrykket av visjonene er en referanse til antagelse , og antagelsen blir feil og rammet , og en person forstyrrer ikke uttrykket, men heller å være på den sikre siden, og det skyldes Guds vilje . Derfor er det bedre for overfarten å utstede en uttalelse som sier : Hvis du tror at din visjon er slik og slik , eller å avslutte hans ord med ordtaket : Av Gud (1) Derfor kan Yusef, over ham, be og fred være med ham, sa han til spørgeren da han ønsket å gå over til ham : ( Og han sa til den som trodde han hadde rømt fra dem, husk meg med din Herre …) Etc. Verset , en film som hevder at han er en av dem som Gud har stolt på med uttrykk for drømmer , og det pleide å uttrykke åpenbaringen av Guds bønner og over vår profet Muhammad, hans hersker og ledsagere og fred . Gud vet…

Og den som så at han falt på ryggen til en ku, det indikerer at Sunnah har forandret seg for ham ….

Og Al-Salmi sa: ~Den som så i fingrene på sin høyre hånd Zina eller Shin, uttrykker det da i fem bønner, så vel som om han så i fingrene på venstre hånd, så hans tolkning av brorens barn . ~…

Noen samlere av tolkningsbøker sa her jujube og granatepletreet er mandatet og håndhevelsen av en ordre, og det kan tolkes av en hederlig mann ….

…Abu Sa’id, predikanten og al-Karmani, sa: ~Den som så at han hadde slått en villku og spist kjøttet hans, han ville slå penger fra en vakker kvinne .~…

…Han sa at fordelen med visjonen til den muslimske Kirmani tror visjonen til de vantro og visjonen til verden tror visjonen om de uvitende og visjonen om visjonen om den skjulte troen er skjult og synet til mannen jinx og visjon om Sheikh sannere visjon om den unge mannen ….

Og det ble sagt at den som så at han spiste honning og honning, noen av uttrykkene hatet det til de tolket det med morens ekteskap ….

Og Ibn Sirin sa at det er saheeh fra dem fordi den vantro og dhimmien er gyldig fra dem, så det er bedre for dem å være korrekte ….

Og sverdet ble født som mann og sultan . Og hans natur ble født . Og hans såle ble født ….

Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa: O Guds sendebud, i kveld så jeg min sjel og mitt sinn samlet i menneskets bilde, så han kom til meg og drakk vin med meg som vi pleide å gjøre i Jahiliyyah, så han sa, fred være med ham : Sinnet tolkes ved å dele verden, og sjelen tolkes ved å dele etterlivet ….

…Antallet hundre tusen og fem tusen 100 – 1000 – 5000: betegner seieren over fienden til Gud den allmektige : ( Din Herre utvider deg med fem tusen redde engler ) og tusen kan indikere bønn i Profetens moske ….