Og den som ser at han saboterer en minaret, så gjør han en dårlig gjerning, og en gruppe av islamfolket vil bli skilt ut på grunn av det ….

…Regn : indikerer Guds nåde, religion, lettelse og hjelp, kunnskap, Koranen og visdom, fordi vann er skapelsens liv og jordens godhet, og med tapet ødeleggelse av mennesker og storfe og korrupsjon av saken på land og sjø, så hva med om vannet er melk, honning eller fett . Det indikerer fruktbarhet, velstand, billige priser og rikdom . Fordi han er grunnen til alt dette, og han dukker opp, og hvordan, hvis det er hvete, bygg, olje, dadler, rosiner eller støv uten støv, og så videre, som indikerer penger og levebrød, og det kan indikere trenger å komme ned fra himmelen som gresshopper, hagl eller vind, spesielt hvis det er i den, ild eller vann var varmt, for Gud, ære være ham, uttrykte i sin bok hva han hadde åpenbart for nasjonene i sin pine med regn, slik som den Allmektige sa : ~Og vi regnet over dem, så regnet for de advarende .~ Og kanskje indikert av sedisjon og blod som utgis, spesielt hvis vannet var blod . Og kanskje er sykdommene og sykdommene indikert av kopper og tegningen, hvis den ikke er på sin tid og mens den er skadelig for kulden og dens gode poeng, og alt som skader jorden og dens vegetasjon fra den, er skadelig for kroppene som også ble skapt av det og vokste i det, så hva om regnet var spesielt i et ukjent hus, landsby eller lokalitet, og kanskje det tydet på Sultanens plage og pine, som motstandere og ordrer, spesielt hvis det var regner med liv og så videre . Blant bevis for plager, og kanskje bevis for medisin, fornuft, forebygging og ferie for reisende, håndverkere og alle som jobber under åpen himmel, fordi Gud den allmektige sier : ~ Hvis det er skade i deg av regn .~ Den som så offentlig regn i landet, hvis folket hadde dårlig fruktbarhet, var prisen billig, enten med regn slik han så det, eller for godhet, eller skip som tilbød mat . Og hvis de var i undertrykkelse, plager og sykdom, så la det forsvinne fra dem hvis regnet var gunstig på den tiden, og hvis det var skadelig eller det var en stein eller ild i det, og multipliser det de er i, og frekvens med dem i henhold til styrken og svakheten i regnet . Hvis det sprøytet, er saken lett . Og den som ser seg selv i regn eller fanget under et tak eller en vegg, så beordrer han skade gjennom tale og skade . Og enten slo han så mye som regnet slo ham, eller han ble truffet av en drenering hvis han var syk, eller det var hans tid, eller stedet var hans sted . Når det gjelder det som er forbudt under muren, er han enten fraværende fra arbeidet eller fra reisen eller på grunn av sykdommen eller årsaken til fattigdommen, eller han blir fengslet i fengsel i henhold til det som er avledet i hvert aspekt av det i sted der han så seg selv, og med en økning i synet, og hva som er i hans våkenhet, med mindre han har vasket i regnet fra urenhet eller renselse fra det til bønn, eller vasket ansiktet med vannet, så hans syn er riktig, eller han ble vasket med urenhet som var på kroppen eller klærne, hvis han var en vantro, ble han muslim, og hvis han var en innovatør eller en synder, angret han, og hvis han var fattig, beriket Gud ham, og hvis han håpet Et behov hos sultanen eller noen som ham etterfulgte ham, og han tillot ham det han måtte trenge . Og enhver art er ønskelig for sin art, for han er prisverdig, og hver type som hater sin art, er hatet . Og Ibn Sirin sa : Det er ingen lettelse i Guds allmektige bok, hvis navnet på regn kommer, er det uklarhet, som den allmektige sa : ~Og vi regnet over dem med regn .~ Og han sa : ~ Og vi dusjet steiner på dem .~ Hvis det ikke heter Faraj, regner allmennheten, for verset : ~ og vi gikk ned fra himmelen, velsignet vann ~ , og sa noen av dem : regn viser en kamele av kameler, og campingvognens kameler viser regn . Og det generelle regnet er absurd, og hvis han ser at himmelen har regnet sverd, blir folk plaget av argumenter og krangler, og hvis det regner vannmeloner, blir de syke, og hvis det regner uten skyer, benekter han ikke det , fordi regnet faller ned fra himmelen . Og det ble sagt at han var en lettelse fra et sted der det ikke er noe håp, og et levebrød fra et sted som ikke teller . Ordet regn og vann som faller og lignende, er mer korrekt i tolkningen enn ordet regn ….

…Den som ser at han har tatt noe fra skyene, han vil lide av visdom eller mye brøyting og tap, og den som ser at han kjører på skyer, så innser han all visdom og gifter seg eller går ombord på et skip hvis han håper å reise og den som ser et stykke skyer på hodet, får en storhet i sin skjebne, og den som ser en sky som har mottatt ham, er trygg. Og rettferdighet, gode nyheter og lettelse fra enhver sorg, og hvis han ikke er verdig det, da det er en straff og pine for det. Og den som ser at skyene faller på bakken, da er det stor eller ødeleggende for en by, og den som ser skyer der det er tilbakeslag for verden, så er det barmhjertighet. Og den som oppnår noe av det, han vil tjene på den trengsel og barmhjertighet like mye. Og hvis skyene er svarte, kan de indikere noe hatet eller motarbeidet av en hersker, og hvis det er torden eller lyn med skyene, skyndte han seg synet til å tro det, og den som så at i skyggen av skyene fant han i det året godt og velsignende og den som så at skyene dekket hele verden og det ikke kom regn inn i det, er ikke prisverdig og som så at skyene dekket solen, for kongen dør eller beseirer eller isolerer sykdommer, sult eller evakuering som synker på dem, og hvis han ser at det har falt særlig ned på ham, da slo han og gjorde vondt, vil det komme ned på ham og den som ser det som om regn kommer ned og ikke som regnens utseende, og hvis det er elsket, så er det er bra, og hvis det er forkastelig, er det en plage og prøvelse, og hvis det regner honning, melk eller lignende, for det er bra, hår, bytte og god religion, selv om det regner Raba eller sand, er det godhet det er ikke ofte, og hvis det regner fluer, skorpioner, liv eller l like, så er det ikke noe godt i det, privat og offentlig, og det er en pine som rammer folket på det stedet, og den som ser at han badet i regnet og utførte ablusjon med det, så er han god i sin religion og denne verdenen og den som ser at han drikker av regnvann. Hvis det var klart, ville han hatt en god, og hvis den var dårlig, en sykdom like mye som han drakk, og hvis en syk person så at det ofte var lett regn han ble kurert, og hvis han så et kraftig regn, ville han omkomme i den sykdommen….

…Det betegner i en drøm islam der mennesker lever og blir frelst . Det er årsaken til Guds nåde for å bære vannet som skapelsen lever i . Og kanskje indikerte skyene kunnskap og rettsvitenskap, visdom og avklaring på grunn av den visdom den inneholder . Og kanskje indikerte han soldatene for å ha med seg vann, noe som indikerer skapelsen, som ble skapt av vann . Og det kan referere til skip som går i vann på annet enn land . Og kanskje indikerte gravide . Kanskje indikerer det regn på grunn av det . Og hvis skyene var svarte, eller han hadde tordenbolter, indikerte han symptomene på sultanen, hans pine og hans ordre . Og den som så skyer i huset hans, ble muslim hvis han var en vantro, eller han fikk en velsignelse hvis han var en troende, eller hans kone ble gravid hvis han ønsket å gjøre det . Og hvis han ser seg selv ri på skyene, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller han utfører Hajj hvis han håper på det, ellers er han kjent for kunnskap og visdom hvis han er student . Hvis han ser klare skyer komme påfølgende, og folk venter på vannet sitt, presenter den siden av det folket forventer og venter på . Hvis en person ser at skyer har falt på et land, er det strømmer og regn eller valper eller en katt eller en fugl, og hvis det er bevis på bekymring og hat som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner , så er det et raid som kommer til dem, eller gresshopper eller en epidemi som skader plantene deres, eller læresetninger og kjetterier som sprer seg blant Vis dem . Og det ble sagt : As- Sahab er en stor konge eller en medfølende medfølende autoritet eller en lærd eller en klok mann . Hvis en person spiser skyer, har han fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Hvis han rir på skyene, vil hans befaling bli opphøyet og opphøyet i sin visdom . Hvis han ser at hans verden er av skyer, så bestefaren og hans forfølgelse av visdom . Og hvis skyene er svarte, er det visdom med strenghet, ridderlighet og glede . Og hvis det er en skrekk med skyer, vil den motta skrekk fra en klok og sterk mann . Og hvis han ser at han bygde et hus på skyer, oppnår han en hederlig verden med visdom og høyde . Hvis han ser at det er skyer i hånden som det regner fra, oppnår han visdom og visdom løper på tungen . Og hvis han ser en sky som stiger opp og regner gull på den, vil han lære av en klok etikette fra saken i denne verden . Hvis det ikke er regn i det, og hvis det ikke er regn i det, og han er blant dem som tilskrives staten, gjør det ikke rettferdighet eller rettferdighet, og hvis det tilskrives handel, så gjør det ikke oppfylle det han selger, og hvis han er en vitenskapsmann, er han gjerrig med sin kunnskap, og hvis han er en håndverker, mestrer han sin produksjon og gir råd, og folk trenger det . Og skyer er sultaner for dem mer enn mennesker . Og den som så at skyene kom ned fra himmelen og regnet et generelt regn, så sender imamen til det stedet en rettferdig prins, og hvis skyene var svarte, regnet det, så er guvernøren rettferdig, og hvis skyene var hvite så var det regnet, så ville han være en velsignet og rettferdig hersker . Og det ble sagt : Hvis han ser skyer på sin tid, vil han oppnå godt, velsignelse, nåde og penger, og hvis han ser skyer regne på sin tid, utvider Gud den allmektige levebrødet i den byen, og hvis de er i tørke utvider han dem og fjerner dem fra den . Hvis han ser svarte skyer uten regn, får han fordeler, og det kan være tegn på sterk kulde eller tristhet . Hvis han ser en rød sky på et annet tidspunkt, vil folket i byen lide lidelse, uenighet eller sykdom . Hvis han ser skyer stige fra bakken til himmelen, indikerer han godhet og velsignelse. Hvis visjonæren ønsker en reise, blir det gjort for ham . Og hvis han ser en mørk sky, vil han være bekymret og alle hans saker er lukket for ham . Og de hvite skyene i visjonen er bevis på arbeid . Og skyene som en person ser som stiger fra jorden til himmelen, indikerer reise . Og indikerer hvem som reiste når han kom tilbake fra reisen, og indikerer fremveksten av skjulte ting . Og de røde skyene indikerer arbeidsledighet . Og de mørke skyene indikerer en sky . Og svarte skyer indikerer alvorlig kulde eller tristhet . Kanskje de røde skyene pekte på en soldat som kom inn i landet og en tomt . Og den som ser at han har tatt noe fra skyene, han vil plage noe stort med visdom eller mye brøyting og kultivering . Og den som ser at han har kjørt skyene eller gått på den, han vil innse all visdom . Og den som ser skyene som dekker solen, vil kongen bli syk, dempet eller isolert fra sin autoritet . Jaafar Al-Sadiq, må Gud være fornøyd med ham, sa : Den som ser skjorten sin fra skyene, den er dekket av Gud, en velsignelse . Og skyene indikerer at bekymring, bitter, frykt og verdighetens manifestasjon forsvinner, og det er det som vises for vergerne når det regner vann , og kanskje skyene indikerer kjennskap til det allmektige ordtaket : ( Så du ikke at Gud setter skyer og deretter komponerer dem )….

…Det betegner i en drøm islam der mennesker lever og blir frelst . Og det er årsaken til Guds nåde fordi han bærer vannet som skapelsen lever i . Og kanskje indikerte skyene kunnskap og rettsvitenskap, visdom og avklaring på grunn av den visdom den inneholder . Og kanskje indikerte han soldatene for å ha med seg vann, noe som indikerer skapelsen, som ble skapt av vann . Kanskje refererer det til skip som går i vann på annet enn land . Og kanskje indikerte gravide . Kanskje indikerer det regn fordi det er årsaken . Og hvis skyene var svarte, eller han hadde tordenbolter, indikerte han symptomene på sultanen, hans pine og hans ordre . Og den som så skyer i huset hans, ble muslim hvis han var en vantro, eller han fikk en velsignelse hvis han var en troende, eller hans kone ble gravid hvis han ønsket å gjøre det . Og hvis han ser seg selv ri på skyene, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller han utfører Hajj hvis han håper på det, ellers er han kjent for kunnskap og visdom hvis han er student . Hvis han ser klare påfølgende skyer komme, og folk venter på vannet sitt, presenter den siden av det folket forventer og venter på . Hvis en person ser at skyer har falt på et land, er det strømmer og regn eller valper eller en katt eller en fugl, og hvis det er bevis på bekymring og hat som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner , så er det et raid som kommer til dem, eller gresshopper eller en epidemi som skader plantene deres, eller læresetninger og kjetterier som sprer seg blant Vis dem . Og det ble sagt : As- Sahab er en stor konge eller en medfølende medfølende myndighet eller en lærd eller en klok mann . Hvis en person spiser skyer, får han fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Hvis han rir på skyene, vil hans befaling bli opphøyet og opphøyet i hans visdom . Hvis han ser at hans verden er av skyer, så bestefaren og hans forfølgelse av visdom . Og hvis skyene er svarte, er det visdom med strenghet, ridderlighet og glede . Og hvis det er en skrekk med skyer, vil den motta skrekk fra en klok og sterk mann . Og hvis han ser at han bygde et hus på skyer, oppnår han en hederlig verden med visdom og høyde . Hvis han ser at det er skyer i hånden som det regner fra, oppnår han visdom og visdom løper på tungen . Og hvis han ser en sky som stiger og regner gull på den, så vil han lære av en klok manns etikette fra saken om denne verden . Hvis det ikke er regn i det, og hvis det ikke er regn i det, og han er blant dem som tilskrives staten, gjør det ikke rettferdighet eller rettferdighet, og hvis det tilskrives handel, så gjør det ikke oppfylle det han selger, og hvis han er en vitenskapsmann, er han gjerrig med sin kunnskap, og hvis han er en håndverker, behersker han sin produksjon og gir råd, og folk trenger det . Og skyer er sultaner for dem mer enn mennesker . Og den som så at skyene kom ned fra himmelen og regnet et generelt regn, så sender imamen til det stedet en rettferdig prins, og hvis skyene var svarte, regnet det, så er guvernøren rettferdig, og hvis skyene var hvite så var det regnet, så ville han være en velsignet og rettferdig hersker . Og det ble sagt : Hvis han ser skyer på sin tid, vil han oppnå godt, velsignelse, velsignelse og penger, og hvis han ser skyer regne på sin tid, utvider Gud den allmektige levebrødet i den byen, og hvis de er i tørke utvider han dem og tar dem ut av den . Hvis han ser svarte skyer uten regn, får han en fordel, og det kan være tegn på sterk kulde eller tristhet . Hvis han ser en rød sky på et annet tidspunkt, vil folket i byen lide lidelse, uenighet eller sykdom . Hvis han ser skyer stige fra jorden til himmelen, indikerer han godhet og velsignelse. Hvis visjonæren ønsker en reise, blir det gjort for ham . Og hvis han ser en mørk sky, vil han være bekymret og alle hans saker er lukket for ham . Og de hvite skyene i visjonen er bevis på arbeid . Og skyene som en person ser som stiger fra jorden til himmelen, indikerer reise . Og indikerer hvem som reiste når han kom tilbake fra reisen, og indikerer fremveksten av skjulte ting . Og de røde skyene indikerer arbeidsledighet . Og de mørke skyene indikerer en sky . Og svarte skyer indikerer alvorlig kulde eller tristhet . Og kanskje pekte de røde skyene på en soldat som kom inn i landet og en tomt . Og den som ser at han har tatt noe fra skyene, han vil plage noe stort med visdom eller mye brøyting og kultivering . Og den som ser at han har kjørt skyene eller gått på den, han vil innse all visdom . Og den som ser skyene som dekker solen, vil kongen bli syk, dempet eller isolert fra sin autoritet . Jaafar Al-Sadiq, må Gud være fornøyd med ham, sa : Den som ser skjorten sin fra skyene, den er dekket av Gud, en velsignelse . Og skyene indikerer at bekymring, bitter, frykt og verdighetens manifestasjon forsvinner, og det er det som vises for vergerne når det regner vann , og kanskje indikerer skyene kjennskap til det allmektige ordtaket : ( Så du ikke at Gud setter skyer og deretter komponerer dem )….

…As-Sahab : betegner islam som er menneskers liv og frelse, og det er grunnen til Guds allmektige barmhjertighet for å bære vannet som skapelsens liv i, og kanskje indikere kunnskap, rettsvitenskap, visdom og forklaring, fordi det inneholder den milde visdommen når den løper med et vannkorn i luften, og når vann blir presset ut av den . Kanskje indikerte det soldater og kamerater, for å bære vann som indikerer skapelse av vann . Kanskje indikerte det de kommende kamlene som spiret med vann, som mat og lin, da det ble sagt at de pekte på skyer, fordi Gud den allmektige sa : “ Ser de ikke på kamlene, hvordan de ble skapt ”. Kanskje hun antydet skip som kjører i vann i annet enn land eller himmel, og som bærer en vind med vind, og hun kan henvise til en kvinne som er gravid, fordi de begge bærer vann og tar det i magen, med mindre hennes Herre tillater henne å ta kast den ut, og kanskje indikerer hun selve regnet, fordi det er fra henne og på grunn av henne, og kanskje det indikerte symptomene på sultanen, hans pine og hans befalinger, og hvis de var svarte eller med dem der var bevis på pine, da det var tordenbolter og steiner i det, sammen med det som var nedstammet av mørkets folk da de anså dem for å regne dem og førte dem til pine, og på samme måte som folket i Helvete, den som ser skyer i hans hus Eller sank ned på ham i fanget som muslim hvis han var en vantro, og han fikk kunnskap og kjennelse om han var en troende, eller han bar sin kone hvis han ville gjøre det, eller tilbød sin kamel og sitt skip hvis han hadde noe av det . Hvis han ser seg selv ri på skyene, eller han ser henne som en slavejente, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller reiser eller Hajj hvis han håper det, ellers kunngjør han kunnskap og visdom hvis han søker, ellers han blir ledet av en soldat eller et selskap, eller han kommer i selskap hvis han er kvalifisert for det. Ellers reiste sultanen ham på et hederlig dyr hvis han var en av dem som søkte tilflukt hos ham og var til fots, ellers ville han sende ham til Naguib som budbringer . Og hvis han ser suksessive skyer komme ved siden av seg, og folk derfor venter på vannet, og det er fra skyene på himmelen som ikke inneholder noen tegn på pine, så presenter det aspektet hva folk forventer, og hva de forventer av det gode som tilbys, eller selskap som kommer, eller soldater kommer tilbake, eller konvoier som kommer inn . Og hvis han så det falt til bakken, eller det kom ned på hus, i dekar eller på trær og planter, så er det voldsomme regner, gresshopper, en katt eller en fugl . Og hvis det er noe tegn på bekymring og hat i det, som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner, så er det et raid som forandrer dem og banker dem på plass, eller en campingvogn som forstyrrer død av de fleste av dem som døde i deres forbrytelse, eller en kjær og en abscess pålagt av sultanen på dem, eller gresshopper og en bjørn som skader deres planter Og deres sameksistens, eller læresetninger og kjetterier spredte seg mellom deres topper og kunngjorde dem på deres hoder, og noen av dem sa at skyene er en barmhjertig konge eller en medfølende kraft, så den som blander skyer, han blandes med menn blant dem, og den som spiser skyer, han drar fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Og hvis kombinasjonen hans fikk visdom fra en mann som ham, så oppnådde kongen visdom og en konge, og hvis han så at våpenet hans var av tortur, er han en mand i nød . Hvis han ser at han bygger et hus på skyer, vil han oppnå en hederlig, lovlig verden med visdom og høyde . Hvis han bygger et palass på skyer, unngår han synder med en visdom som gagner dem og oppnår gode ting som han vet . Hvis han ser skyer regne i hånden, oppnår han visdom og kjører visdom på hånden . Hvis han så at han snudde skyer som regnet ned på folk, ville han få penger og folk fikk fra det . Og skyene hvis det ikke er regn i det, og hvis han er en av dem som tilskrives staten, så gjør han ikke av Gud rett og gjør ikke rettferdighet, og hvis han tilskrives handel, gjør han ikke oppfylle det som følger eller det som er garantert . Hvis han tilskrives en forsker, er han skeptisk til sitt arbeid . Hvis han er en håndverker, er han en klok mester i industrien, og folk trenger ham . Og skyer er sultaner som har hånd over mennesker, og folk har ingen hånd over dem . Og hvis en sky med torden og lyn stiger opp, ser det ut som en majestetisk hersker som truer sannheten . Og den som ser skyer synke ned fra himmelen og regner et generelt regn, da trenger imamen inn til det stedet som en fin imam i dem, enten skyene er hvite eller svarte, og når det gjelder de røde skyene til andre tider, er det nød, sedisjon, eller sykdom . Noen av dem sa: ”Den som så skyer som steg opp fra jorden til himmelen mens jeg forble et land, så indikerer det godhet og velsignelse, og hvis visjonæren ønsker en reise, gjøres det for ham, og han kommer trygt tilbake, og hvis han er ikke skjult, han strekker seg etter det som søker ondt, og noen av dem sa at skyene som stiger opp fra jorden ”Til himmelen indikerer det reise, og det indikerer hvem som kom tilbake fra reisen . Og en mørk sky indikerer mørke, og svarte skyer indikerer sterk kulde eller tristhet ….

…Han er i en drøm, hvis det ikke er skade fra ham, så er det bra, næring og barmhjertighet . Kanskje indikerte regnet menneskets og jordens liv eller fullførelsen av det mennesket lovet . Hvis regnet er spesifikt for et kjent sted, indikerer det sorg for folket, eller de blir utsatt for betrakteren . Hvis regnet er et skadelig år, for eksempel hvis det regner blod eller steiner på himmelen, indikerer det synder og synder . Og hvis seeren reiser, kan reisen hans bli suspendert . Det gunstige regnet kan indikere forsoning med fiender, eller lettelse for de nødlidende . Og regn er en kamelvogn akkurat som en kamelvogn er regn . Og den som ser et offentlig regn for ham, en død sak lever for ham, og får godt, nåde og velsignelse, og hvis han er overveldet eller i gjeld, vil han bli løslatt . Og det regnet Faraj og Ghayath det året . Og den som ser regn i hjemmet sitt, spesielt uten mennesker, vil få fordel, godhet og verdighet . Og den som ser et regn strømme ut fra alle kanter og rive trær opp med rot, det er oppstandelse og ødeleggelse fra sultanens side . Hvis jorden regner blod, er det pine . Hvis en bonde ser regn, er han gode nyheter og fruktbarhet . Og det ble sagt : Hvis regnet er skitt uten støv, så er det fruktbart . Hvis regnet er honning, er det bra for alle mennesker, og det er også fett, melk, olje og lignende . Og regnet indikerer Guds nåde, religion, lettelse og hjelp . Kanskje ble plager som falt ned fra himmelen, som gresshopper, hagl og vind, indikert, spesielt hvis det var ild og vannet var varmt . Kanskje indikerer det fristelsen og blodet som utgis, og kanskje indikerer det sykdom og sykdom hvis det ikke var i sin tid . Og hvis regnet var i tide, ville det hindre ham i å reise eller jobbe, eller for syke skyld, eller på grunn av fattigdom, eller han ble fengslet . Og hvis han badet i regn fra urenhet . Eller han ble renset med den til bønn, eller han ble vasket med urenhet i kroppen eller i klærne, og hvis han var en vantro, ble han muslim, hvis han var en synder, angret han, og hvis han var fattig, ville Gud den allmektige berike ham, og hvis han hadde et behov med autoriteten, ville jeg gjøre opp for ham . Og den som så at himmelen regnet sverd, folket ville bli rammet av krangel og krangel . Og den som så at han drakk regnvann, hvis han ble renset, ville han ha det bra, og hvis han var dårlig, ville han bli syk med det han drakk av vann . Se også torden og se himmelen ….

…Hvis han ser at himmelen er grønn, indikerer den overflod av avlinger det året, og hvis han ser at himmelen er gul, indikerer han sykdommer, og hvis han ser at himmelen er av jern, vil regnet avta . Og hvis han så at han falt fra himmelen, ville han sone . Og hvis himmelen splittes og en gammel mann kommer ut av den, så er han det ufruktbare landet og deres fruktbarhet . Hvis en ung mann drar ut, er han en fiende som dukker opp og fornærmer folket på disse stedene, og det er fiendskap og skille mellom dem . Hvis sauer kommer ut, er det bytte . Og hvis kameler kommer ut, regner det og en strøm strømmer over dem, og hvis syv kommer ut i dem, blir de plaget av urettferdighet fra undertrykkelsens kraft…

…Støv er i en drøm betegner mennesker fordi de ble skapt av det . Og kanskje antydet han storfe og dyr eller verden og deres folk, fordi støv kommer fra jorden, og det inneholder konsistensen av skaperverket, og araberne sier : En mann er støvet hvis han er rik . Kanskje indikerer skitt fattigdom, de døde eller graven. Så den som graver en jord og henter ut smuss, hvis han er syk eller syk, så er dette hans grav, og hvis han reiser, er hans støv hans inntjening, penger og renter, og å slå på jorden er hans reise, og hvis han søker ekteskap, jorden er en kone, og graving er en oppløsning, og pickaxe er en mann, smuss er en kvinnes penger . Og hvis han var fisker, så gravde han den for jakt, og hans jord er hans gevinst og det han drar nytte av, ellers er hans graving nødvendig i hans forfølgelse, og han tjener det bedrag eller triks . Den som kastet hånden fra skitten eller kastet et klesplagg, hvis han var rik, gikk pengene hans tapt, og han ble rammet av ydmykelse og nød, og hvis han hadde gjeld, eller han hadde et depositum , ville han returnere det til familien sin, og han fjernet alt fra hånden og trengte etter ham, og hvis han var syk, så kastet han hånden fra verdens gevinster og fratatt pengene sine . Å treffe hånden med smuss er bevis på spekulasjoner og gevinst, og å slå den med et belte eller en pinne indikerer en god reise . Noen av dem sa : Å gå gjennom skitt søker penger, og hvis en samler inn eller spiser det, samler han inn penger, og pengene strømmer på hendene hans, og hvis landet er for noen andre, er pengene for noen andre, og bærer han noe fra skitten, vil han ha like mye som han bar . Hvis han feier huset sitt og samler skitt fra det, blir han lurt til å ta penger fra kona, og hvis han samlet det i butikken sin, samlet han inn penger fra levebrødet . Og den som ser som om han blåser støv, så er det penger som rammer ham, og at skitt er penger og dirhamene deres, og hvis han ser det som å feie støv i et hus og ta det ut, så er kona sine penger borte . Hvis himmelen regner med støv, er det bra hvis det ikke er ofte . Og den som kollapser huset sitt og blir rammet av noe av dets skitt og støv, så vil han få penger fra arven sin . Hvis han legger skitt på hodet, slo han et vell av svekkelse og svekkelse . Og den som ser det som om en person skyver skitt på hodet og øynene, da bruker den som skyver skitt på den som blir oppfordret til å bære en ordre på ham, og skaffe seg noe tiltenkt . Hvis han ser ut som om himmelen regnet mye støv, plager han . Og den som feier butikken sin og tar ut skitt med klut, han blir forvandlet fra sted til sted . Mannen gikk i skitten og søkte penger . Hver gang støvet på hodet treffer ham, refererer de ikke til den allmektige Gud i det . Støv er menneskets alder og liv . Og skitt indikerer levebrød, jordbruk, metthet og sult . Og den som så at han satt på rent, godt smuss, indikerer lykke og seier, og kanskje til og med tvil om religion . Og kanskje antydet han jorden til mannen som han ble skapt fra, eller jorden han vendte tilbake til . Og skitt med en kvinne i en drøm er et tvilsomt lam . Kanskje refererer skitt til vann, ild eller vind fordi det er et av elementene . Og det indikerer den vanskelige reisen der det er behov for ablusjon . Hvis noen går til et støvpunkt, berømmer han folket med poesien og skuffet intensjonen . Kanskje indikerer skitten ulykken . Kanskje indikerer skitt gjelden som vanærer skyldneren . Smuss indikerer hastigheten på å avlaste behovet og oppfyllelsen av løftet, fordi det er støvet av det . Og den som har varer, Barthes, spesielt hvis han ser skitt med den eller på den, selv om skitten er omvendt ….

…Smuss : betegner mennesker, jorden og har konsistensen av livsgrunnlaget for skaperverket, og araberne sier : Et menneske vil bli støvet hvis han er rik . Og kanskje indikert av fattigdom, død og grav, fordi det er de dødes seng . Og araberne sier : En mann blir oppdratt hvis han er fattig . Han sier : ~ eller trengende det støvete ~ det graver bakken og utvunnet jord, den var syk eller har en syk, at graven hans, selv om han var på reise, gravde sin reise, og jord tjente ham og hans penger og interesse, fordi bankingen i bakken reiser, verset : ~ og andre slår de på bakken .~ Og hvis han er en kvinne som søker ekteskap, så er landet hans kone, graving er avskoging, hannhakke og skitt er kvinnens penger eller blodet fra unnskyldningen hennes . Og hvis han er en fisker, så er hans graving hans svik for jakt, og hans jord er hans gevinst og det som gagner ham, ellers er hans graving nødvendig i hans jakt og gevinst, bedrag eller triks . Det grunnleggende prinsippet med å grave er det som graves for en syvende del av skummet for å falle i det, så det er nødvendig med svikefull graving for det . Når det gjelder den som har smusset hendene fra skitt, eller klærne fra støv eller med det på bakken, hvis han er rik, går pengene hans tapt, og han trenger ydmykelse og nød, og hvis han har gjeld eller har et depositum, returnerer han det til sin familie og fjerner alt fra hånden, og trenger etter ham, selv om det er sykt, reduserte hånden fordelene med denne verden, fjernet pengene sine og ble snappet opp . Og å slå landet med skitt, indikerer spekulasjon med fortjeneste, og å slå det med et belte eller en pinne, indikerer en fin reise, og noen av dem sa : å gå i skitten og søke penger, og hvis han samler eller spiser det, samler han penger og penger kommer på hendene hans, og hvis landet er for noen andre, så er pengene for noen andre. Hvis han bærer noe av smuss, vil han ha en fordel like mye som han bar, og hvis han feier huset sitt og samler skitt fra det, så jukser han til han tar penger fra kona, og hvis han samler det fra sin butikk, han samler penger fra levebrødet . Og den som ser at skitt dreneres, det er penger som rammer ham, fordi skitt er ditt og penger, og hvis han ser at han feide støv på taket av huset sitt og tok det ut, så er det avgangen til konas penger , og hvis himmelen regner skitt, er det bra at det ikke er ofte . Og den som kollapser huset sitt og slo ham fra dets skitt og støv, han slo penger fra arven sin, og hvis han la skitt på hodet, ville han slå penger fra vansirelse og svakhet . Og den som ser som om en person rører skitt i øynene, så bruker hetitten penger på hetitten for å ha på seg noe eller skaffe seg det som er ment . Hvis han ser ut som om himmelen regnet mye skitt, plager han, og den som feier butikken sin og tar ut skitten med en klut, han snur seg fra sted til sted ….

…Hvis haglet kom ned fra himmelen, er det bevis på kongens tortur av mennesker, tapet av pengene sine og smerten til noen av dem . Hvis en person ser at himmelen regner hagl eller snø på et annet tidspunkt enn det, blir søkeren syk med en mindre sykdom og blir kurert av den . Hvis han ser at kulden har falt fra himmelen på kroppen hans, vil noen av pengene hans være borte . Og kulden i sin tid indikerer at bekymringene og seieren over fiendene og de misunnelige er borte, fordi den avkjøler jorden der slanger og skorpioner kommer fra . Hvis kulden var for mye, ødela det stedene og forhindret stien, og indikerte at situasjonen hadde stoppet, og at det ikke var mulig å reise . Det er et tegn på ondskap, og hvis det ikke skader det, er det godt og næring . Og den som ser forkjølelsen som har falt på landet hans, så er det en barmhjertighet fra Gud den allmektige, og hvis den ødelegger, vil den plage det stedet . Kulden kan referere til gresshopper, og hvis kulden skader avlinger og mennesker, er det bøter pålagt mennesker, eller koppesykdom eller galskap, og som bærer kulden i en sil eller klær eller i det som ikke bærer vann i seg, og hvis han er rik, vil inntektene hans smelte eller pengene hans forsvinne, og hvis han har varer i havet, var han redd for henne, og hvis han var fattig, vil han ikke være alt han trenger og ha på seg, og ingenting er igjen for livet ….

…Hvis han så månen være borte, har saken som han søkte fra godt eller ondt gått over og gått bort . Hvis han ser det, er saken i begynnelsen . Og den som ser fullmånen skinne på sin plass på himmelen, kongens minister vil komme folket der stedet til gode . Og den som ser på månen og ser et eksempel på ansiktet sitt i den, han skal dø . Og den som så det som om han holdt fast ved månen, han ville motta sultanen . Og den som ser som om månen er mørkere og søkeren er konge, hans flokk vil skade ham og nekte hans befaling . Og den som ser månen, blir sol, for den som søker, vil bli plaget av god, ære og penger fra sin mors eller konas side . Den som ser månen er enig med månen, og han indikerer de reisende, navigatøren og astrologen på grunn av dens fuktighet og bevegelse, og fordi astrologen vet hva månen trenger . Det ble fortalt at Ibn Abbas, må Gud være fornøyd med ham, så i en drøm som om en måne hadde steget opp fra jorden til himmelen med to tråder, så han fortalte det til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og han sa : Det er fetteren din, han betyr seg selv for ham den beste av bønn og de beste hilsener . Og det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin mens han fikk mat og sa : Jeg så som om månen hadde kommet inn i lysekronene, og en innringer ropte på å komme Ibn Sirin, så fortell ham din visjon . Så grep han hånden sin fra maten og sa til henne : Ve deg, hvordan så du det? Så kom hun tilbake til ham, og han vendte fargen, og han reiste seg mens han tok magen, og søsteren sa Malik? Da sa han: Jeg hevdet at jeg var død i syv dager, så han døde på den syvende . Og en mann så som om han hadde sett på himmelen og sett på månen, men han så den ikke, og han så på jorden og så månen hadde falmet . Han gjentok synet sitt ved en kryssing og sa : Hvis personen som hadde denne visjonen, var en mann, hadde han kjemi og gull, slik at pengene hans ville gå tapt, og hvis han var fattig, ville han falle i ruin . Og hvis en kvinne så det, ville mannen hennes bli drept . Og Ibn Sirin kom og sa : Jeg så som om månen var i huset vårt . Han sa : Sultanen stiger ned i Egypt . Og månens okkultering i sløret løper i løpet av solen . Halvmåne : betegner også kongen, den fangne, lederen, presentatøren og den nyfødte som dukker opp fra livmoren som begynner med de skrikende og de presserende nyhetene, den neste erobringen fra den siden den kom fra, og opprøreren og utsiden hvis det stiger utenfor hans sted, eller det er mørke med ham, og det regner med blod eller takrenner som strømmer uten regn . Og når de fraværende kom, og når muezzinen steg over minareten, har 262 av forfatterne redusert mennene sine, og hvis det er en brud, så er stjernene hennes koner . Den som ser to måner slåss på himmelen med hver av stjernene, det er en forskjell eller en krig mellom to konger eller to statsråder eller to store menn, og den fraværende en av dem blir beseiret, det bevises av hans side i horisonten og hans plass på himmelen, så den blir lagt til kongen til den kongen på jorden . Likeledes hvis han ser to planeter slåss med stjerner som følger hver av dem . Hvis det ikke er noen stjerner med dem, og han ser det i sin karakter eller i huset hans, og han har to koner eller partnere, er forskjellen mellom dem med tunge eller hånd . Og hvis en kvinne eller en slave ser det, eller hvis han ser dem slåss over hodet på ham eller faller, kjemper mannen eller mesteren også over dem med sin bror eller med en hederlig mann av sitt slag . Dette kan tyde på en krangel mellom tjeneren og selgeren, og det kan tyde på at en kvinne er i ferd med å skje mellom hennes to sønner eller mellom hennes to døtre eller mellom hennes far og mannen, eller mellom mannen hennes og sønnen…

…En konge er sliten, eller han blir løslatt fra nød som kommer fra en konge, så hvis han låner en ring, har han noe som ikke har noen overlevelse . Og hvis han ser ringer solgt i markedet, så kjøper han eiendommen til folks hoder . Hvis han ser at himmelen regner ringer, vil han få barn det året . Hvis ungkaren ser at han har satt på seg en ring, vil han gifte seg med en rik kvinne, en jomfru . Hvis ringen er av gull, så er hun en kvinne hvis penger har gått . Hvis han forsegler den med en ring på rosa, fjerner den den og setter den i seieren, tar den av og setter den i midten, så fornærmer han kona . Hvis han ser at ringen hans på rosa er en gang i seieren og den er i midten, så forråder kona ham . Hvis han selger ringen for dirham, mel eller sesam, forlater han kona med gode ord eller penger . Og lappen ble født . Hvis feddet i ringen hans er av essens, er det kraft med prestisje, prakt, store penger og stolthet, og hvis feddet i ringen hans er av akvamarin og han er en hersker, så er det en modig og majestetisk sterk autoritet, og hvis feddet er en kraft, så er det en svak og fornærmende autoritet, og hvis feddet er en grønn safir, blir han født til ham en sønn av en troende og en forståelse av visdom . Ringen er laget av treet til en hykler kvinne, og hvis en kvinne får en ring, vil hun gifte seg eller føde . Og den som forsegler en av mennene med en gullring, herskeren vil binde den, ellers blir han plaget av frykt, nød, indignitet eller sorg . Eller en person blir sint på sønnen eller kona . Og det ble sagt : Den som mottar en ring, vil motta en vakker kvinne og mye godt, eller han hører nyheter om at han er fornøyd . Og den som bærer en ring med to lober, den ene til bunnen av håndflaten, og den andre på baksiden av håndflaten, og han bryter hver av dem, motsier ikke den andre, så følger han to tilstander, begge synlige og innover . Og den som bærer en granatring av gull, han skal fattes, og han tar ringen fra kongen et hus å bo i, eller sølv som han skaffer seg, eller en kvinne han gifter seg med . Å ta ringen fra den allmektige Gud for den asketiske og tilbederen er sikkerhet fra Gud den allmektige fra det onde . Og ta ringen fra profeten, må Guds bønner og fred være over ham, eller fra verden det gode budskap om å skaffe seg kunnskap, dette er hvis ringen er av sølv, og hvis den er av gull, er det ikke noe godt i den , og på samme måte hvis det er jern fordi det er ornamentet til helvetefolket, og på samme måte hvis det er kobber, på grunn av hva det inneholder av dårlige ord . Og ringen av blysultan i den og dem . Og den som så blant kongene at han hadde Salomos segl i sin hånd, fred være med ham, dette tydet på utvidelsen av hans rike, hans erobring av regioner og hans rekkevidde, og han kunne ha tatt av seg eiendommen og deretter tilbake til ham, selv om han var en av dem som levde fra elvenes evokasjon, som tjente på det en stor inntekt . Og den som ser at han sender sitt segl til sitt folk, så returnerer de ham, så forkynner han for et folk og de returnerer ham . Og den som ser at ringen hans blir stramt fra ham, da skal hans myndighet fjernes fra ham . Og den som ser at ringen hans har gått tapt, han går inn i den i sin makt eller i det han har noe som hater ham ….

…Når det gjelder graver og begravelser, den som ser at han gravde en grav eller en grav for seg selv eller for andre, bygger han et hus i det landet eller bor i det, og den som ser at han begraver en grav, hans liv vil bli forlenget og hans helsen vil vare, og den som ser at han ble begravet i en grav uten å dø, han vil bli fengslet og kan bli bekymret i sine saker. Han så at han ble begravet i en grav i form av de døde uten å fylle, så han gifter seg med en kvinne, og den som ser at han streifer rundt gravene og flytter fra dem mens de er åpne, så kommer han inn i hjemmene til folket i innovasjon eller husene i fengselet, og den som ser at han er en muslimsk mann i en grop, kaster ham i et fortapelse. Og den som ser at han graver en grav på et tak, han vil leve et langt liv, og den som ser at gravene er grønne, så er dens folk barmhjertige og den som ser at gravene regner, det er en barmhjertighet fra Gud den allmektige på dem. Og den som ser at han er begravet i live, så triumferer han over fienden sin, og den som ser at en gruppe begravde noen, de er fanatiske over hans ødeleggelse og fra Han så at han begravde sin fiende, så han ville vinne den…

…Regn Hvis du ser deg selv i en drøm under regnet, forutsier dette at du vil høste stor glede i din overveielse av forholdene i universet og hvordan du riktig kan møte kroppens gleder og behov . Hvis det faller regn i drømmen din, vil du glede deg over ungdommen og gleden din, og forholdene dine vil blomstre . Hvis det regner fra mørke sorte skyer, vil du sørge og bekymre deg for ditt dårlige valg av prosjekter . Hvis du hører og ser regn som faller mens du løper fra det vått, forutsier dette suksess i arbeidet og oppfyllelsen av ønsker og ambisjoner . Hvis du sitter i huset ditt og ser fra vinduet at det strømmer regn, forutsier dette lykke, rikdom og møte med dem du er glad i . Hvis du hører regn som faller på taket, forutsier dette familiefred, tilfredshet og gleder . Du vil få ganske mye flaks . Hvis huset ditt skrimmer opp under regnskyllet og vannet er rent og ikke overskyet, vil du uventet komme i forbudte gleder . Hvis vannet er skittent eller overskyet, kan du forvente at det motsatte skal skje . Hvis du angrer på at du ikke har gjort noe og lytter til lyden av regn, vil du søke dine gleder på bekostning av andres følelse av eierskap og rettferdighet . Hvis du ser regn som faller på andre mennesker, forutsier dette at du vil trekke din tillit fra venner . Hvis en kvinne A drømmer, klærne er skitne og våte på grunn av regnet, vil hun ha det gøy med noen uten forbehold, og vennene hennes vil mistenke henne for å motta de tåpelige gledene . Hvis du ser regn som faller på gårdsavlinger, forutsier dette tap i næringsliv og handel, og en dyster atmosfære på samfunnets nivå . Å se en regnbyge er alltid et dårlig varsel ….

…Sky Hvis du drømte om å se tunge, svarte skyer, forutsier det ulykke og dårlig ledelse . Hvis det regner, betyr det problemer og sykdommer . Hvis du ser strålende og gjennomsiktige skyer og solen skinner gjennom dem, vil du lykkes etter at ulykken var din følgesvenn . Hvis du ser det med stjernene skinner, betyr det rømningsglede og litt fremgang ….

…Al-Ataraj : Den ene er en gutt, og mange er rosende . Og det ble fortalt at profeten, må Guds bønner og fred være over ham, sa : ~ Som en troende som resiterer Koranen er som en håndverker, lukten er god og smaken er god .~ Og sang noen diktere som hyllet noen mennesker : hvis de var trær, sitron gledelig sammen … Nora og vind og lystig lut og papir, og noen av dem hatet og gjennom fornuft, sa han : Det viser hykleriet fordi det tilsynelatende er i strid med det indre og sang : ga brødrene sine Otrjh … gråt og medlidenhet med Aaavh påbud og noen av dem synger jeg i hennes hat ved ordtaket fra den som sa : Jeg har gitt deg rettferdighet … ikke godta henne hvis de er rettferdiggjort, gjør ikke snu henne, så vil jeg ødelegge deg selv … for henne opp ned har forlatt, og noen av dem nevnte at alt naranj og sitrus er bra, og at alt hvis det er søtt indikerer pengesummen, og hvis det er surt, det indikerer en enkel sykdom og en gutt som er rammet av ham og sorg . Den grønne sitronen indikerer fruktbarheten til Sunnah og helsen til den visjonære kroppen, hvis han trekker den ut . Og gul lavendel, fruktbart året med sykdom . Og det ble sagt at Al-Aturj er en ikke-arabisk, hederlig og rik kvinne, så hvis han så ut som om han kuttet henne i to, ville han ha en sykepleier fra henne og en sykepleiers sønn . Og hvis en kvinne så i drømmen, som om hun hadde en krone av sitrustrær på hodet, ville hun gifte seg med en mann med god manndom og religion . Hvis hun så at hun var i fanget, fødte hun en velsignet sønn . Hvis en mann ser ut som om en kvinne ga ham en flaske, ville en sønn bli født av ham . Mannen kastet en annen kvinne, noe som indikerer en ekteskapsforespørsel . Og naranj er ikke sitrus i delen av Muhammed, og over det i kapitlet om hat, ifølge ordene til de som hatet det, og de fleste av dem hatet det på grunn av ildordet i dets navn . Og han sang i sin mening : Dersom vi savnet rosene for en stund, så … den hagen Naranjna har kompensert oss, han regner sine lovbrytere og det har skinte … sin rødhet i håndflaten er en brann fra himmelen, og lo tilsvarer den troende i smak, aroma, sjenerøsitet i treet og essensen . Og fløyten hans skader ikke med styrken i essensen hans, så den som treffer en, to eller tre av den, det er en gutt . Mye av det er gode penger med navnet Saleh, og grønt er bedre enn gult . Kanskje den eneste delikatessen var en stat, og hvis den ble spist søt, ble det samlet inn penger . Selv om syre er en enkel sykdom ….

…Militærens ankomst til landet hans, bevis på at det regner ….

…Al-Khattab ( Omar, må Gud være fornøyd med ham ) Den som ser ham i en drøm, vil være langvarig, prisverdig og uttale sannheten . Og den som ser Omar, må Gud være fornøyd med ham og håndhilse på ham, han vil motta en vid verden, studium og vedlikehold . Og den som så ham rynke pannen i sinne, han ba om dommen, pålegge det gode og forby det onde . Og den som ser det i et land der tørke regner mye, selv om det er urettferdighet i det . Den som ser at Omar, må Gud være fornøyd med ham, slå ham med perlen eller truer ham med en straff, la ham komme tilbake fra det han er . Og den som så at han ble fotografert i sitt bilde, han kan dø som martyr . Hvis han ser ham i en hær, vil han være from og redd, og han vil være pålitelig . Og den som så ham sammen med profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, vil motta stort godt . Hans syn indikerer at sannheten i hans tid eksisterer, og det er vanlig å pålegge det gode og forby det onde . Kanskje hans visjon antydet forsoning etter fiendskap og kjærlighet etter hat, og askese i denne verden med evnen til det . Hvis seeren var konge, erobret han landet og etablerte religionen som den skulle ….

…Perler : Perler er regulert i tolkningen av Koranen og kunnskap, så den som ser som om han gjennomborer en flat perle, så tolker han Koranen riktig, og den som ser det som om han solgte eller svelget perler, han glemmer Koranen, og det ble sagt at den som ser det som om han selger perler, da heller han et flagg og sprer det blant mennesker . Og å sette perler i munnen indikerer god religion. Hvis han ser ut som om han sprer perler fra ham og folk tar dem mens han ikke tar dem, så er han en nyttig forkynner . Perlen ble sagt å være en kvinne han gifter seg med eller en tjener . Og det ble sagt at perler ble født, fordi Gud den allmektige sa : ~ To gutter vil omringe dem når du ser dem, og du regner dem som spredte perler .~ Metaforen av perler indikerer et barn som ikke lever, og utvinning av perler fra havbunnen eller fra elven er tillatte penger fra noen kongers side . Mange perler er også en arv, og det er for guvernøren i staten, verden har et flagg, og kjøpmann har fortjeneste . Perlen er perfeksjonen og skjønnheten i alt . Og den som ser som om han gjennomborer en perle med et tre, han skal gifte seg med en kvinne som er forbudt . Og den som svelger perler, han skjuler vitnesbyrd med ham, og fra å tygge perler, støtter han mennesker, og den som ser det som om han kaster opp, tygger og svelger det, han lider av mennesker og støtter dem, og den som ser perler mye av det som er målt ved hopp og bærer med ærbødighet som om han hentet dem ut av havet, så treffer han tillatte penger fra kongens skatter. Som om han tellet perler, ble det sagt at de ville lide vanskeligheter . Og den som ser det som om han åpnet døren til et skap med en nøkkel og tok ut juveler fra den, så spør han en forsker om spørsmål fordi verden er et statskasse og dens nøkkel er spørsmålet, og kanskje denne visjonen var en kvinne som ville være i stand til å erobre og føde Hassans barn . Og den som ser som om han kastet en perle i en elv eller en brønn, han vil gjøre en tjeneste for folket . Den som ser det som om han har skilt mellom en perle og skallet, og tar skallet og kaster det som er midt i det, så er han en åtsler, og en stor perle er bedre enn en liten, og kanskje en stor en indikerer Koranens lange vegg . Og den ukorrigerte perlen indikerer gutten, og hvis den står skrevet, er den nabolaget, og kanskje hans spredte indikerer at det anbefales å snakke, og varianter av perler, essens og andre indikerer kjærlighet til ønsker fra kvinner og gutter . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så to menn stikke perler i munnen på dem . En av dem kommer ut mindre enn det han la inn, og den andre kommer større ut . Han sa : Når det gjelder det jeg så komme ut, så du det for meg mens jeg snakket om det jeg hørte, og for den jeg så det komme stort ut, så jeg det for Hassan al-Basri og tilbedelsen snakker mer enn det de hørte . Og en kvinne kom til ham og sa : Jeg så to perler i steinene mine, den ene er større enn den andre, så søsteren min spurte meg om den ene, og jeg ga henne den yngre, så han sa til henne: Du er en kvinne som har lært to suraer, hvorav den ene er lengre enn den andre, så jeg lærte din yngre søster . Hun sa : Jeg lærte kua og Imran-familien, det gjorde også søsteren min Imran-familien . En mann kom til ham og sa : Jeg så som om jeg svelget perler og deretter kastet dem, så han sa: Du er en mann når du husker Koranen og glemmer den, så frykt Gud . En annen kom til ham og sa : Jeg så som om jeg gjennomboret en perle, så han sa : Er det din mor? Han sa ja, hun var, og hun ble forvist. Han sa : Du har en hushjelp som kjøpte henne fra fangenskap. Han sa ja. Han sa : Frykt Gud, for moren din er hun . Og en annen kom til ham og sa : Jeg så som om jeg gikk på perler, så han sa : Perler er Koranen og burde ikke legge Koranen under føttene dine . Og en annen kom til ham, sa han : Jeg så som om munnen min var full av perler, og jeg trekker tilbake det blir ikke fortalt, han sa : Du er en mann som forbedrer Koranen og les den, du, sa han : ratifisert . Og en annen kom til ham og sa : Jeg så som om det var en perle i et av ørene mine som så ut som en ørering, så han sa Frykt Gud og syng ikke Koranen . Og en annen kom til ham og sa : Jeg så som om perlene var spredt fra munnen min, så han fikk folk til å ta fra den, og jeg tar ingenting fra den. Han sa : Du er en historieforteller som sier det du ikke gjør ….