…Det ble fortalt at en mann sa til Ibn Sirin : Jeg så som om en mann hang fra himmelen med en kjede og halvparten av kroppen hans var svart, halvparten av kroppen hans hvit, og han hadde en hale som den av et esel . Ibn Sirin sa : Jeg er den mannen. Når det gjelder den hvite halvdelen av kroppen min, var det for meg om dagen, og den svarte halvdelen returnerte natten og kjedet som jeg ble hengt opp fra himmelen med, så han nevnte meg at han noen gang stiger opp til himmelen, og når det gjelder synd, det er en gjeld som møter meg, og jeg ber i den, og det var da han krysset den ….

…Og den som ser at han har gitt ham en gave fra en gammel mann eller kvinne, så er han prisverdig, og hvis den kommer fra en ung mann eller en ung kvinne, i motsetning til ham ….

…Når det gjelder sauene, den som ser at han har truffet en vær, er i stand til å dra nytte av en stor, ugjennomtrengelig mann som er kjær, og den som ser at han kjører og bruker den som han vil og væren adlyder ham, så han erobrer en stor mann og bruker ham slik han elsker, og hvis ikke væren adlyder ham, følger ikke mannen ham og den som ser at han bærer en vær på ryggen, bærer han forsyningene til en stor mann og den som ser at han kjemper mot en vær, så kjemper han mot en enorm mann, så den som beseirer dem, er vinneren, og den som ser en vær som dør eller slaktes og deler sitt kjøtt, da dør en stor mann og deler pengene sine, og den som ser at han slaktet en vær for annet enn å spise eller drepe den, så vil han få sin fiende og den som ser i huset hans en slaktet vær, så er det Noen av familien hans dør, og den som ser at han spiser værkjøtt, så spiser han av pengene til en stor mann, og den som ser at han steker en vær, så blir han syk eller plaget med th nød, og den som ser at han har truffet værer mindre enn ti eller ser henne i pengene sine, så hvis han følger noe eller om det er en kvinne med ham, bor han ikke i det arbeidet, og den kvinnen blir ikke hos ham til hun dør eller forlater henne, unntatt med antall værer han så, og hvis hun økte og økte til ti, følger han et folk og slår en stor autoritet. Og den som ser at han har brakt hodene til værer, han vil bli ført med hodene til fiendene sine, og den som ser at han har slått en moderfår, da vil han slå en hederlig skjebnekvinne som blir befruktet. Melk en moderfår, han vil få tillatte penger, og den som ser at han har slaktet en moderfår, så yen som en kvinne og den som ser at han beiter et sau med lam, så følger han folket, og hvis han ser at han har slått henne eller hennes besittelse, så vil han plage mye bytte, og den som ser at han har gitt ham sesam, så plager han et velsignet og hederlig barn, og den som ser at han slaktet lam annet enn kjøtt, så dør han for ham eller noen av familien hans og den som ser Hvis han slo en geit, hans konge eller kne, så slår det høye og status med en stor mann, og den som ser at han drepte en ukjent geit, eller slaktet den, eller gjorde noe med den, eller eide en gruppe av den, så går fortolkningen av væren og geiten forløpet for sauene, bortsett fra at sauen er mer hederlig enn geiten, og den som tror at han har truffet en alvorlig Det slår en gutt , og den som ser at han spiser bestefarens kjøtt, han vil få litt penger fra en gutt…

…Den som ser en kjent mann lage noe eller gi ham noe, da er han selv, navnet hans eller hans motstykke, og det ble sagt at den som så en kjent mann, er god og velsignende, og hvis han hadde fravær, han presenterte eller hans nyheter eller bok kom ….

…Det er sjelden han forteller om at en mann gikk inn på en kirkegård og snakket til seg selv, og han sa: Hvis han avslørte noen av dem for meg, og jeg spurte ham hvordan han møtte sin Herre, sa han, og jeg sov i drømmen min. , Så jeg en mann som sa: “Ikke la deg lure av bygging av graver ovenfra, for folket har kinnene slitt i skitten. Noen av dem venter på Guds belønning og hans paradis, og noen av dem har angret hans straff. ” Så pass på uoppmerksomhet ….

…Og den som fra de døde ser hva han undrer seg over, så skjer det noe som folk undrer seg over ….

…Og den som ser at han er forgiftet, da blir han forsterket av en sak som forener ham, og han kan bli rammet av nød og kval. Hvis giften dreper ham, vil han være god. Noen av dem sa at gift er forbudte penger….

…Noen av uttrykkene sa at gift er forbudte penger, så den som spiser dem eller eier dem, han vil treffe penger så mye som det, spesielt hvis han ser en klump fra kroppen ….

…Han inngikk ekteskap sin visjon i en drøm indikerer ekteskap for den enslige, og skilsmisse for de gifte ….

…Og den som ser at han er forgiftet, han har brukt en sak som han har funnet seg i, og han kan bli rammet av nød og nød, og hvis han dreper giftet, vil han være god på grunn av det ….

…Og den som ser en kjent ung person spille det, er ikke Mahmoud, og hvis han ser at han lærer hva som skjer med ham som et resultat av å nekte å gjøre det ….

…Og den som ser at han har leire som han spiser av, han vil tjene penger, og det ble sagt at et syn av gjørme vil bli tolket med sykdom ….

…Tap av kunnskap går tapt i en drøm, til fordel for folk med hans kunnskap, og hans minne er populært . Tapet kan indikere mangel på flaks . Og den som så at alle klærne hans var tatt, indikerer at ondskapen han blir utsatt for har forsvunnet ….

…Når det gjelder å se medlemmene, den som ser et avskåret hode og har en stilling og en torn, så er det en økning i pompen hans, og hvis det er annet enn det, får han penger og stolthet og ansiktet, og den som ser at hodet hans er fra det uten å bli truffet av nakken eller noe sånt, så forlater han sjefen, foreldrene eller lærerne, og den som ser at nakken hans er slått. Og hvis hodet hans er fra ham, hvis han er rik , mangel på pengene, eller fattige, han er indolent, eller en slave som er frigjort eller i gjeld, Gud har gjort opp gjelden eller er bekymret, så vil Gud bli løst fra sin bekymring, og hvis han er syk og hans sykdom der er ikke noe medisin for ham som indikerer hans død, og den som ser at nakken hans ble slått i sin helhet og julingen er smertefull, så det indikerer å begå synder. Hvis han ser at hodet hans er fjernet fra ham, så blir hovedstaden hans hvor hans vekst blir fjernet fra ham, og han kan barbere hodet eller dele panseret eller turbanen i krigen eller rive rommet hans eller taket på huset hans, og hvis han er en slave som solgte ham sin herre og som så at hodet hans er i hånden mens han ser på ham, for det er et mål på hans kapital og levebrød, og den som ser at han gikk med hodet, så han blir syk og pengene hans kan forsvinne, og den som ser at hodet hans blir returnert til kroppen, er på tre måter retur av tapte penger eller retur til sjefen eller velsignelse av martyrium, og den som tror at han snakker til hodet, vil ha det bra A mye fra ti dirham til tjue tusen, og den som ser folks hoder avskåret, indikerer at martyrdømmets godhet og velsignelser…

…Når det gjelder hjertet, er det sinnet til en person, hans intellekt, hans sinn og hans religion. Uansett hva han ser i det fra Zayn eller Shin, sa hans tolkning i det og noen av dem at hvis en person ser et hjerte, så er det bra i hans religion og god fornuft, og den som ser at hans hjerte blir kidnappet og går bort fra det er på fire aspekter av alvorlig frykt, galskap, korrupsjon av religion og forekomsten av ulykke. Svart og dekket med et slør, er han tapt fra sannheten og mange synder…

…Og den som så som om han hadde glemt lovordet, han ble bekymret og fengslet i lang tid for historien om Yusef, fred være med ham, og kanskje dette indikerte forsømmelse av lydighet mot den allmektige ordtaket: ~De glemte Gud og glemte dem . ~…

…Og den som ser at han er på en annen vei som han ikke blir ledet til, da er han basert på kjetteri i sin religion eller på å søke en unnskyldning fra hans befaling. Hvis stien blir åpnet for ham, vil han være moden, og han oppfyller forespørselen hans ….

…Og den som så at han byttet pinne for en annen, det indikerer hans død ….

…Den som ser at qiblah er omledd fra sin plass til en annen side, og det blir fulgt av det, så er det på tre måter at kongen endrer seg og visjonæren beveger seg mot retning av qiblahs retning og fremveksten av en konge fra den siden og hans beslag med en gyldig kontrakt. Dette er hvis folk ser etterfølgerne. Han ber til et annet mål enn qiblah ….

…Og den som så at han urinerte og en annen urinerte også, og urinen ble blandet sammen, de falt i en fortsettelse og tilhørighet ….

…Og den som ser en person som steiner en annen med en stein, så anklager han ham for ekteskapsbrudd eller for en stor anklage, og det kan tyde på dårlige ord at han faller mot ham og dens innvirkning vil ha på omfanget av skade og innflytelse ….

…Melk er i en drøm islams natur, og det er tillatte penger . Og ostemasse er forbudt på grunn av surhet og utgang av fett . Og den som ser at brystene gir melk fra henne, at verden fører til ham . En persons melk er inneslutning og tetthet for ammende og ammende mødre, og hvis han ser at han har kjøpt en ammende kvinne for å amme sønnen, så oppdrar han sønnen ved skapelsen . Og det ble sagt : Den som sugde melk av en kvinne, ville tjene penger og tjene penger . Og den som så at han drakk hestemelk, sultanen elsket den og fikk godt av den . Og den som drakk melken fra Rameka, han møtte en konge . Og kvegmelk er tillatte penger fra sultanen og et godt levebrød . Melk er snikende, og melking av kamel er et problem. Hvis det melker det og melken kommer ut, er det i sin makt, og hvis det melk er gift, høster det ulovlige penger . Og pollenmelk er et instinkt i religionen, så den som drikker av det, er standhaftig i den instinktive naturen, ber, faste, zakat og almisser, og for sin drikker har han tillatte penger og visdom . Og det ble sagt : Den som ser at han melker en kamel og drakk av melken hennes, da vil han gifte seg med en rettferdig kvinne, og hvis han er gift, blir en gutt født til ham . Og den som ser at han melker en ku og drakk melken og var slave, så blir han frigjort, selv om han er fattig, blir han rik . Melken til sauer og geiter er penger som skal betales fra arabere og ikke-arabere . Og den som så at han drakk sauemelk, ville ha fått godt, trøst og glede . Og løvinnens melk hadde penger til bart og triumfer over fienden sin . Og ørnenes melk er ære og seier over en sterk og sjenerøs fiende . Og tigermelk til de som drikker den viser fiendskap . Ulvens melk er en fin og alvorlig frykt og skade livsgrunnlaget til de som drikker den, og det ble sagt : Det er penger og makt, og den som ser at han drakk det, vil oppnå presidentskapet . Grisemelk vil ombestemme seg hos den som drikker og gå . Hundens melk er en stor frykt for hans drikker, og det han mottar fra en undertrykkers hånd, og det ble sagt : Den som drakk den, ville få makt og ledelse over folket i landet hans . Og det ble sagt : Albanerne fra alle monstre er i tvil om religion . Og sebramelk er en sykdom som det finnes en kur etter . Doe melk har et lite levebrød . Og melking og sviende melk er en god ting mellom ham og hans fiender . Revemelk er en mindre sykdom etter kort restitusjon og levebrød . Melken til et husdyr er en enkel sykdom, det samme er melken til en fitte . Og den som ser at melk kommer ut av jorden, det er utseendet til undertrykkelse og oppvigling der blod utgis . Sauemelk er hederlige penger, kumelk er rik og muldyrmelk er hard og forferdelig . Grisemelk er en stor pengeslag . Og morsmelk for syke hvis han drikker det er en kur mot sykdom . Melken til hunden og felinesykdommen eller frykten . Melk indikerer penger, økende liv og graviditet, fremveksten av hemmeligheter, kunnskap og monoteisme, og indikerer medisin for medisin og levebrød . Kumelk, sau, kamel og bøffel oppsummeres penger . Dyrets melk og fuglen, hvis den er funnet, er litt penger, spesielt melken fra kaninen og hoppens melk . Og melkefennikel og revs hor . Menneskemelk er en tillit som ikke skal brukes på andre enn dens Herre . Melken fra det ukjente fra dyret er den syke herlighet og aktivitet, og frelse fra fengsel, eller penger som er overvunnet ….

…Perlen ved å bli med, er i en drøm en mannlig gutt for en gravid kvinne, så den som ser sin kone gi ham en dora et levebrød fra henne, et mannlig barn er godt fotografert, og hvis den frie kvinnen ikke har noe lys, så hun er en slavejente . Hvis han tar en Dora fra kona og gjemmer den i en boks, eller dekker den med en fille, er hun også en slavejente . Dora er bra for en kvinne. Hvis kvinnen ikke er gift, indikerer hun at hun er gift, og hvis hun ikke har barn, indikerer hun at hun vil få barn, og hvis hun har en mann og fødte, indikerer hun rikdom og penger . Og den som kjøper i en drøm eller handler juveler for glass, eller en mynt med en tilfeldighet, indikerer at han har valgt verden over det hinsidige, eller ulydighet mot lydighet, eller at han fraviker fra sin religion . Al-Durr betegner Koranen, kunnskap, god tale, gutter, slavejenter, barn og penger . Den som ser at han borer en drake, så forklarer han Koranen riktig ….

…I en drøm er hun voksen av en mann, og de to mennene er hans styrke i gode og dårlige tider . Hvis han så at føttene steg opp til himmelen og flyttet bort fra ham, dør faren hans . Hvis han så at de ble brakt, ville han bli sviktet i pengene sine . Hvis han ser at han driver hor med beinet, går han bak kvinnene . Og hvis han ser at han går barbeint, så vil han være sliten og besatt, og hvis han ser at han spiser en mann, vil han få nærhet og midler til den allmektige Gud, og hans saker vil lykkes, og alle hans behov er oppfylt fra saken om hans religion og verden . Og den som ser at føttene brenner, det han eier vil forandre seg og forandre seg . Og den som ser at han har mange ben, så er det godt og en fordel for den reisende, og for de som tåler ledelse, og for sjømennene en reise med mye nytte, for de fattige er det ting for de som håper på gode ting , for de rike, sykdom og sykdom, for syke av øyet, forsvinner hans syn, og for de onde menneskene fengsel, sorg og skyld . Og den som ser en av føttene som en stein, den tørker opp og har ikke nytte av den . Han følte at Das konge, det påvirker to menn to menn, gå dinarer et bilde av kongen . Og den som så at beinet hans kuttet halvparten av pengene hans . Og de to mennene er fedre . Og den som har et rett ben eller mange tær i benet, han vil få trøst, hensynsløshet og styrke . Og den som så at to menn klippet av gullet hans, indikerer kanskje at han er død . Og den som ser at beinet hans er ødelagt, kom ikke i nærheten av sultanen i flere dager, la ham forlate landet sitt og be Gud om helse . Det ble sagt : Hvis han er syk, er det hans død . Og den som ser at det ene benet er lengre enn det andre, han vil reise og få hjelp . Og hvis han er rik, vil han bli syk, fordi de rike trenger noen til å gå i hans saker . Og kongens mann angir mennene sine, og hvis en konge ser at han har avskåret en annen konges mann, tar han slaver av mennene sine . Og den som ser at han har fire ben, hvis han er fattig, så reiser han og får hjelp, og hvis han er rik, blir han syk, og det kan indikere hans levetid og alderdom, og det indikerer for pasienten at han er døende, og den som ser at han går på ett ben, indikerer at halvparten av pengene hans eller halvparten av livet har gått . Og den som ser at han går på tre ben, han dør ikke før han går med pinnen, verken på grunn av alderdom, langt liv eller på grunn av en sykdom som rammer ham . Og dommeren og guvernøren hvis han ser at han har mange ben å gå med, så er han isolert og går ikke utenom agenter . Og den som ser at føttene er laget av jern, indikerer at hans levetid, gode penger i hans levebrød og penger, og hvis han ser dem fra glass, indikerer han manglende liv og svakhet i hans evne . Hvis han ser dem av gull, vil han søke dem i gull for ham, med bøter . Og hvis han ser dem av sølv, vil han søke dem når de søker kvinner . Og hvis han så dem av kobber, søkte han dem i konkurs . Hvis han ser dem fra bly som indikerer nummenhet eller lammelse, med mindre det er bevis i visjonen som indikerer godhet, så strever han med dem til glede for den allmektige Gud, eller han står med dem for Guds allmektiges skyld . Og hvis han ser føttekjøttet sitt borte, indikerer det hans rettferdighet . Og føttene på føttene indikerer rettferdighetens gjerninger . Og den som ser at bena hans er smertefull, han har forfulgt ulykker, og straff blir påført ham . Og det ble sagt : Den som lider benet, blir forvandlet fra en stat til en annen ….

…Moskeen er i en drøm en vitenskapsmann . Og den som ser at han bygger en moske, dette indikerer god og Sunnah, slektskap og antagelse om rettferdighet hvis han er kvalifisert for det . Og den som ser en velfungerende moske, er en mann som samler mennesker med ham og komponerer blant dem i godhet og godhet . Og hvis han ser en moske som er ødelagt, så vil han dø der, en hovedforsker som har en religion og askese . Hvis han ser at en ukjent mann ber i moskeen og imamen til moskeen er syk, vil han dø . Og hvis han så at huset hans ble omgjort til en moske, ville han slå rettferdighet, askese og ære . Og hvis han ser at en moske har snudd en due, avskyr en skjult mann . Og moskeen indikerer marked og handel . Den som bygger en moske som et offer til den allmektige Gud, etablerer sannheten, pålegger det gode og forbyr det onde, og hvis han er en lærd som komponerer en bok, får folk nytte av hans kunnskap, og hvis han er rik, betaler han zakaten av pengene sine , og hvis han er sølibat, giftet han seg, og hvis han var gift, hadde han en sønn, og hans gode minne ble spredt, og hvis han var fattig, bli kvitt, og bare samle mennesker i godhet, og hjelp dem å adlyde Gud . Hvis han bygger det på en måte som det ikke er tillatt å bygge, eller hvis mihrāb avviker fra det til en annen retning, så indikerer det ondskap . Han følte at den bygger en moské Atvgah i religion eller pilegrimsreise, eller bygger varer som et bad eller et hotell eller en butikk eller på annen måte . Og den som ser at han tar tak på en moske, han støtter et foreldreløst barn, og hvis han øker i moskeen, øker han gjelden sin fra en god gjerning eller god oppførsel . Hvis butikken flyttet og ble en moske, indikerte den tillatt inntjening, eller den tillatte ble blandet med det forbudte, eller silken ble kombinert med bare vann . Og de forlatte moskeene indikerer uaktsomhet fra lærde, opphevelse av det som tilråder det gode og forbud mot ondskap, og det indikerer asketismen som er avskåret fra verden, og den som ser at han gikk inn døren til moskeen, er stolt av nedstøt, så er han velsignet med omvendelse, sa den allmektige : (Og gå inn døren i nedbøyd og si, vi tilgir dine synder ). Og den som ser at han kommer til moskeen og finner den stengt og åpner den for ham, så utnevner han en gjelds mann og redder ham fra den og forbedrer sin ros hos folket, og den som ser at han kom inn i moskeen mens han er en passasjer avskjærer deretter slektskapet selv, han forhindrer dem i å støtte ham . Og den som ser at han dør i moskeen, indikerer seier over fiendene, fordi Gud den allmektige sier : (Han sa : De som har gjort urett på deres ordre, la oss bruke dem som en moske ) , og å gå inn i den store moskeen i Mekka indikerer sikkerhet fra frykt og oppriktighet av løftet . Se også Al-Jami` ….

…Og den som ser en død person og folk ber ham vaske og ikke finne ham, det indikerer at den døde begikk en synd, og folk henviser ham til det gode, men det påvirker ham ikke ….

…Jaafar al-Sadiq sa: Hvis hun ser en krone på hodet, hvis hun ikke har en ektemann, vil hun gifte seg, og hvis hun har en ektemann, vil hun seire over mange kvinner, og hvis hun ser at kronen ble tatt fra hodet hennes, så vil mannen hennes gifte seg med henne, og hvis kronen faller av hodet hennes, så skiller mannen hennes seg fra henne ….

…Det er i en drømmeglede og fornøyelse . Den som ser at den er forseglet med rubiner, så har han et ornament . Og hvis han så at han tok safirfedd og ønsket å gifte seg, ville han gifte seg med en vakker, vakker religionskvinne, fordi Gud den allmektige sa : (Som om de er rubiner og koraller ). Og den som finner et safirfedd, det blir penger fra ikke-arabere . Og mye rubiner for verden er en vitenskap, guvernøren har en stat, og kjøpmann har en handel . Det ble sagt : Sapphire er en tøff venn . Og den som har en krans av rubin og koraller, dette blir verdsatt og styrket av en kvinne . Kanskje safir for de fattige var mat å komme til dem, og kanskje det var Koranen, og den syke kunne ha rømt fra ilden, fordi ild ikke fungerer i safir . Og den som ser en rubinfedd i hånden, en vakker, hardhjertet kvinne elsker det . Og den som ser en lobb i hånden som ser ut som en safir og ikke en rubin, da hevder han ære og ikke en hederlig ….

…Den som ser at han kobler en penn til en penn, så har han to sider. Enten har han to sønner, eller så kommer en bror til ham ….

Og den som ser at han blir forgiftet, på ordre eller tatt,