…Bashiq betegner i en drøm en konge som er uvitende og urettferdig, og han er mindre enn basiene i sultanatet . Og det ble sagt : Den som så det som om han tok lidenskapelig med hånden, er en tyv . Og den som ser på hånden, velger omhyggelig hjelpeløse mennesker . Og den som ser arroganse, ser en umoralsk og urettferdig mann, og hvis han finner sin dama, vil en gutt bli født av ham ….

…Den som i en drøm ser at han har kommet inn i en by fra Al-Madaen, er trygg fra det han frykter . Og Ibn Sirin, må den allmektige Gud være nådig med ham, elsket å komme inn i byene, og han likte ikke å forlate dem, fordi Gud den allmektige sa : ( Så han gikk ut fra dem i frykt og ventet. Han sa : Herre, frels meg fra de urettferdige menneskene ). Og det ble sagt : Byen uttrykkes av en kunnskapsmann , for han, fred være med ham, sa : ( Jeg er kunnskapens by og jeg er ved porten til den ). Og den som kommer inn i en by og finner den i ruiner, lærde har mistet den . Og det ble sagt : Byen er kongens død eller hans undertrykkelse i den . I enhver by som sees og det ikke er autoritet i den, er maten overpriset i den . Den kjente byen er verden og den ukjente er det hinsidige . Og den som så en by ødelagt, religionen til folket er borte . Menneskets by som tilskrives sin far uttrykkes av faren, så den som så at en by ble ødelagt av jordskjelv, hans far døde av drap . Og den som ser at han er i landet Øvre Egypt, hans levebrød vil være urolig og elendig, ellers vil hans tillit øke . Og den som så at i Nubia ville han få en velsignelse . Og hvem så at i Abessinia, reduserte prestisjen hans . Og den som ser at han er i Egypt, velsigner Gud sitt liv og forlenger sitt liv . Og den som ser at han er i landet El-Arish, det gode vil være rikelig . Og den som så at han tapte pengene sine i Konstantinopel . Og den som ser at han er i Jerusalem og Tur Sinai-fjellet, dette er et år foran ham . Den som ser at han er i Betlehem, hans soliditet vil øke og hans religion vil bli styrket . Og den som så at han var i landene i øst, han ville bli god . Den som så at han hadde tilsyn med Bagdad, kom til herskeren fordi Bagdad var hjemmet til imamen . Og den som ser at han er i Jordan, han vil motta en reise eller ydmykelse . Og den som ser at han er i Damaskus, Gud vil sørge for ham . Den som tror at han er i romernes land, så har han tillit til den allmektige Gud, så vel som landene til armenerne . Og den som ser at han er i Frankenes land, hans hjerte blir blind . Og den som ser at han er i de ikke-arabernes land, han lærer uhøflighet . Den som ser at han er i landet India og erobrer sine fiender og erobrer sin misunnelse . Og den som ser at han er i ruiner, han vil bli rammet av et folk som ikke har makt over dem . Og den som ser at han er i saltet eller svovelaktig land, han vil bli syk . Og landet er en ed, fordi Gud den allmektige sier : ( Jeg sverger ikke ved dette landet ). Landet er trygt fra frykt . Kanskje indikerte landet i en drøm omvendelse og tilgivelse . Regionen kan referere til hans hersker, autoritet, hersker eller lærd . Hvis en person eide et land i en drøm, oppnådde han en konge eller vergemål, og hvis han var sølibat, giftet han seg, eller en syk person ble kurert av sykdommen, eller en utro som angret, eller en tapt mann, ble han veiledet . Og å se de døde i en drøm i en by kan ha vært i himmelen, akkurat som om han ble sett i en landsby, indikerer at han er i helvete for at folket skal lide og deres elendighet . Hvis byen har et navn for Saleh, for eksempel Sana’a, som betegner fabrikasjonen, eller Dhofar fra fiendens seier, og hemmeligheten til den som ser er av glede . Og den som forlater en synder, han vil bli frelst fra en synder . Og portene til den velkjente byen er dens guvernører, herskere og vakter . Og den som ser at han er i en ukjent by, det er det rettferdige tegn . Og den som så bymuren revet, dens arbeider døde eller ble avskjediget fra sitt arbeid . Og den som så at han hadde et hakk i bymuren til en løve, strøm eller tyv kom inn i Medina, svekket islamsk kommando i den, eller blokkerte markedet for kunnskap . Se også The Village ….

…Bakken : en ansatt, nabo eller tjener til en tyv som stjeler hjemmeklut litt ….

…Mus : en korrupt kvinne, en tyv eller en dårlig seng . Og hvis det er en gruppe og fargene er forskjellige, svart og hvitt, så er det nettene og dagene, som gir liv og kropper i uaktsomhet og skjul ….

…En bjørn som ser i en drøm indikerer en person med nedsatt funksjonsevne . Kanskje hans visjon indikerte list og bedrag, eller tunge kvinner, eller fangenskap og fengsel . Og bjørnen i en drøm er en tåpelig fiende og en annen tyv som jukser i krangling . Og den som kjører på en bjørn, oppnår et foraktelig vergemål hvis han er verdig det, ellers vil han få det og frykte det, og så vil han bli frelst, og det indikerer en kvinne og en reise og det ble sagt : Bjørnen er en utro kvinne , så den som rir på den, bør vokte seg for utukt ….

…Når det gjelder sabelen, står det i følgende : Abu Saeed sa at predikanten er en urettferdig mann, en vantro tyv, som ikke gagner noen utenom etter hans død ….

…Men Mongoose, det er en smigrende mann, en rampete tyv ….

…Dragen er i en drøm en undertrykkende og redd sultan eller en brennende ild . Hvis pasienten ser en drage, indikerer dette at han er død . Hvis en kvinne i en drøm føder en drage, vil hun føde et barn i lang tid . Fordi dragen drar seg hvis den går . Og den som ser det som om en drage dro ham i vannet, han vil bli straffet av autoritet, eller av Gud den allmektige, eller av hans hersker . Hvis han så ut som om han forvandlet en drage, vil livet hans utvide seg og få autoritet . Hvis han spiste kjøttet fra en drage, ville han få penger fra kongen . Dragen kan ha levd lenge på grunn av lengden . Hvis han ser en person som om han kommer mot ham uten skade, eller som om han gir ham noe eller snakker til ham på en flytende tunge, indikerer han mye godt at han vil ha . Og den som i drømmen ser en drage som forandrer seg, og det er en mann av den, så indikerer han en hær av jinn, og hvis han ser den endres og det er en kvinne av den, indikerer det en feminin hær av jinn, og han er en fiende som ser fiendens taushet med mange hoder innen middelmådighet, ondskap og ondskap . Hvis han har ett, tre eller fire hoder til han når syv, er hvert av hodene hans plage og noe ondt, og hvis det blir syv hoder, har han ingen like i sin onde og fiendskap . Og den som ser at han har hatt en drage, han skal erobre en mann uten sinn . Hvis en gravid kvinne ser at hun fødte en drage, vil hun føde en sønn som er forlovet og strålende, som dreper tungen, eller sønnen til en spåmann, eller en prest, en ond, umoralsk eller en tyv ….

…Partridge betegner i en drøm en tyv eller en hemmelighetsinnehaver ….

…Når det gjelder de to mennene, refererer de til foreldrene, to brødre og de to partnerne, den som tror at det skjedde en ulykke i dem, så hans tolkning av dem, og når det gjelder overarmene, de er brødre eller to sønner, han har innsett. Og hans venn og underholdsbidraget sparer han, og lengden på hendene er en estimert økning, og deres korthet er imot det. Og den som så at hans hånd ble kuttet og skilt fra den, hans bror, partner eller venn døde, eller det som ble avbrutt mellom dem når det gjaldt kontinuitet og harmoni, og det kan ha skjedd en ed å sverge ved det og kanskje det var kutte et verk eller annet enn å leve, eller det ville kutte hans nåde. Seeren er et av rettferdighetens folk som er avskåret fra incest, og det ble sagt at det å se hånden avskåret er en kostnad for å stjele eller være en tyv. Og den som ser at hans venstre hånd er avskåret, kobler slektskapet sitt og ser i familien alt godt, og den som ser at hendene hans eller en av dem er knust, det er en plage som plager ham, og den som ser at den ene hånden er hvitere enn den andre, så er det Han rømmer fra ondskapen og erobrer sine motstandere, og hvis han ser at han vasket hendene og renset dem, er det ikke noe galt med ham. Og den som ser at han kuttet hånden uten smerte, så hans hjerte er knyttet til kjærligheten til noen, og det ble sagt at hendene er kuttet av levetiden, og den som ser at han går på hendene, han er avhengig av noen av hans slektninger og som så at han spiret Han har det han benekter når han er våken, så det er ikke Mahmoud. Og den som ser at han har en hånd i hånden, så stopper han synder, og den som ser at han klapper, det er på to sider det ble sagt glede og glede, og det ble sagt at det ikke er noen fordel i det og å klappe potene i ansiktet indikerer forekomsten av ulykke…

…Og den som så at hånden hans var avskåret, og han mistet den, hans bror, partner, venn eller kontorist døde, eller det som ble avbrutt mellom dem når det gjaldt kontinuitet og fremmedgjøring og fremmedgjøring fra ham, og kanskje kuttet eden til en ed ville sverge ved at han ville kutte av en persons rett og kanskje avskjære et verk eller noe annet fra levebrødet, ellers ville det kutte hans nåde, og det ble sagt om det som ser rettferdighetens folk definitivt handler om incest eller problem av det er oppriktig tro, og ble fortalt at visjonen om hånden kutt eller bli belastet med stjele en tyv til vers ~ og tyven og tyven ~ vers ….

…Furu : fjerntliggende mann øyeepler med høy lyd, dårlige manerer parsimonious, er hjemmet til mørket og tyvene, som hjemmet til furu Hada ugler og kråker . Og døren laget av furu er til sultanen, et tegn på dårlig skapelse, urettferdig, og kjøpmann, Hafez, undertrykkende, tyv ….

…Kran er i en drøm en fattig mann med svak styrke og evne . Og den som så at han hadde tatt Karka som ble med i et folk, deres moral var dårlig . Og sprekkene betegner folk som elsker å møte og dele . Og den som så Karakiya, reiste langt, og hvis han var på reise, ville han trygt komme tilbake til familien . Og hvis han ser kraki fly rundt i byen, vil det være stor kulde og et uutholdelig voldsomt angrep det året . Å spise kjøttet utnyttet en tyv eller en tjener . Hvis han ser gjeddene sammen om vinteren, er de et tegn på tyver, banditter og krigerfiender, så hvis han ser dem atskilt, er det en god guide for de som ser dem . Og den som rir i Karakia, han vil være fattig, og den som ser at han har mye av det, han vil få presidentskapet og pengene . Og kjøttet og fjærene på stolene er penger fra en fattig mann . Og den som ser at han bryr seg om gjedda, så kommer han under myndighet av et fattig folk . Og den som ser at han behandler en karve, så behandler han en fattig mann . Og den som ser at han hører lyden av Karaki, han vil bringe frem det gode av dem som er i ham ….

…Når det gjelder poleringsmaskinen, fordeler den seg på godt og nytte, og den hvite er mer sprekeste, og det ble sagt at polskingen deles ut av tjeneren eller slavejenta, og foredling med den tolkes som et produkt av en rekkefølge og vise pomp, samt ballen av denne betydningen .)…

…Sirkel : Betydningene som vi kommer ut av denne formen har negative betydninger, ettersom de dreier seg om bedrag, bedrag og lureri, og det som er kjent som svingete, snu, mangel på åpenhet og åpenhet, og denne betydningen kom eksplisitt i følgende tekster , det allmektige ordtaket: (… de skynder seg med dem og sier at vi frykter at de vil plage oss sirkel ..) Al – tabell 52 og den allmektige sa ( og uttrykk hva du skal ta og tilbringe i kjærlighet med deg som lurer sirkler de sirkler dårlig ..) omvendelse 98 og Allmektige sa (.. de sirkel dårlig og vrede Gud på dem og forbannet dem ..) Al – Fath 98…

…Den er basert på sannhetens metode, rettferdighetsmetoder, en rettferdig hersker, en guide til det gode og en prisverdig orden, og diskusjonen om hva en person ser i alt dette har blitt presentert i alle forskjellige saker i kapittel tjue -tree, fordi det er gjenstand for at dette blir nevnt fordi det er utstedt i det av en persons handling i hans oppvåkning, og jeg har advart om det og nevnt betydningen at det ikke blir Landet er fritt fra å nevne veien ….

…Navn Hvis en persons navn endres i en drøm til en annen, uttrykkes det i varsel, så er han fornøyd med lykke . Fred være med deg . Og hvis han blir til en person med nedsatt funksjonsevne, som blindhet og halthet, lider han av det . Og den som ser at han blir kalt uten navnet sitt, hvis han blir kalt et stygt navn, så vil han vise ham en uanstendig feil eller en dødelig sykdom . Og hvis han ble kalt med navnet Hassan, ville han få ære, ære og verdighet som det kreves av betydningen av dette navnet ….

…Og Ibn Sirin sa i betydningen: Jeg er forbauset for den som er på bakken en centimeter, hvordan han ikke reiser en arm, spesielt hvis han er på noe som er bra å sitte på som ham mens han er våken ….

…Når det gjelder kaklene, er de mindre enn det og uttrykker nær denne betydningen på skjebnen og kroppen, og når det gjelder oljer og aksjer, syndere, fly og lignende, er brennende tale skadelig . Den som ser at han har truffet noen med noe av det, han vil bli påført ord som brenner ham ….

…Nyttighet i å forklare fortelling og uttrykk for visjonen. Noen av dem sa at det er tillatt til enhver tid og kommer tilbake fra soloppgangen til tiden for meridianen, og noen av dem sa at det ikke er tillatt uten solen, og noen av dem sa fra soloppgangen til en fordel som ikke skal kutte visjonen bortsett fra på en kryssing, og det er obligatorisk for de som ikke kjenner kunnskap. Uttrykket er at ingen uttrykker en visjon, da synder han for det fordi det er som en fatwa og faktisk er det en verdifull kunnskap. Det som er nevnt i hadithen er betydningen at hvis en person ikke vet svaret og er taus om det, vil han bli belønnet ….

…Når det gjelder klær, som er bukser, er betydningen den samme i uttrykket, enten en kvinne eller en slavejente, og den som ser at han har slått bukser, han vil enten slå en slavejente eller en kvinne og ta den bort fra ham, enten ved døden eller med livet, og hvis han ikke har en slavepike eller en kvinne, vil han ha noe å gå til ham ….

…Lengde, lang eller lengde : En av de viktigste betydningene som vi kommer ut av denne formen er rikdom og høyde, og den kan gis i betydningen arroganse eller lang tid og overholdelse og overflod av veldedighet . Disse betydningene kom i de følgende tekstene sa Den Allmektige : ( Gå ikke på jorden, lystig, så du ikke vil krenke Jorden vil ikke nå fjellene i lengde. ~ Surat Al-Israa 37 Den Allmektige sa :~ Og fra natten jeg la deg ned til ham og prise ham om natten i lang tid. ” Surat Al-Man 26 og den allmektige sa (… din hjelp, gjør lengden på dem …) Surat al-Tawbah 86 og sendebudet, fred og velsignelser være med ham, sier om muezzinene De høyeste menneskene på oppstandelsens dag, og det rapporteres at han beskrev en av døtrene sine så lenge som en hånd, som er en metafor for veldedighet ….