…Hvis Koranens vers er tegn på barmhjertighet, og leseren er død, så er han prisgitt Gud den allmektige, og hvis de er vers av straff, så er han i straffen fra den allmektige Gud . Og den som ser at han resiterer et pinevers, og hvis han når et pinevers som blir vanskelig for ham å lese det, vil han bli rammet av glede . Og den som ser at han resiterer et vers med pine, og hvis han når barmhjertighet, er han ikke forberedt på at han skal lese det, så forblir han i nød ….

…Og den som ser at noe av det traff et sted og ikke traff det, så påvirker det ikke det, men det skjer på grunn av det, og alt som en person kaster på ham av alle slag, er tale, og hva som var riktig av det , talen hadde en effekt, og hvis smerten hans var mer intens, og hvis den ikke gjorde vondt, har den talen ingen effekt, og Gud vet hva som er riktig ….

…Tolkning av himmelen, luft, natt og dag, vind, regn, torrents, formørkelse, jordskjelv, lyn, torden, regnbuer, gjørme, sol, måne, planeter, skyer, hagl, snø og frost, himmelen indikerer seg selv, så uansett hva som kom ned fra den kom dens motstykke fra Gud, det er ingen årsak i den, slik som at ild faller fra den. I rollen er mennesker plaget med sykdom, smerte, kopper og død . Og hvis det brant fra det i markedene, blir det herliggjort og opphøyet det som selges med det fra salget . Og hvis den falt på dekar, knappe og planteplasser, ville du skade mennesker, og planten brant og slår den med hagl eller gresshoppe, og hvis bevis på fruktbarhet, levebrød og penger stammer fra den, som honning, olje, fiken og bygg, da ville folk regne gunstige regnvær, det som kom ned fra himmelen ville være gunstig for det, og kanskje indikerte himmelen at styrken til sultanen og seg selv på grunn av deres overlegenhet over skapelsen og deres manglende evne til å nå den , med deres visjon og deres volatilitet i kraften, og deres svakhet å komme ut under den . Det som ble sett fra den og i den eller ned i den og på den, indikasjoner på godt og ondt, og kanskje indikerte det hans palass, hans besittelses hus, hans hoffmenn og hans penges hus, så den som stiger opp til det ved fred eller fornuft, vil oppnå høyde med kongen . Og det har han, og hvis han steg opp til det uten grunn eller fred, ville han ha opplevd stor frykt for sultanen, og han inngikk mye overflod i sitt møte eller i det han håpet på ham eller fra ham . Hvis samvittigheten hans var avlyttet, spionerte han på sultanen eller snek seg inn i pengerhuset og palasset for å stjele det . Og hvis han nådde himmelen, nådde han målet med saken, og hvis han kom tilbake til jorden, ville han bli frelst fra det han kom inn, og hvis han falt fra sitt sted, ble han skadet i sin tilstand, ifølge omfanget av hans befaling i hans fall, og hva hans organer ble brutt for ham, og hvis den som nådde himmelen var syk mens han var våken, da vendte han ikke tilbake til jorden, omkom fra sin sak, og hans sjel steg også opp til himmelen . Og hvis han kommer tilbake til jorden, har skaden nådd hans mål, og hans folk fortviler over ham, og så vil de bli frelst, hvis Gud vil, med mindre det også er mens han stiger ned i en brønn eller Hafir og da ikke kom ut av det , for det er hans grav der han kommer tilbake etter at han kom tilbake, og dette er en god nyhet om døden for islam, fordi vantro ikke åpner himmelens porter for dem, og deres sjeler stiger ikke opp til det . Når det gjelder å se dørene, kan det tyde på at hvis du øker rente, hvis folk er i noen av bevisene, eller i synet, er det fluer, bier, fugler eller lignende, og hvis folket er i tørrhet, regn og regn, sa Gud allmektig : “ Så vi åpnet himmelens porter med øsende vann. ~ spesielt, hvor vertshuset viser medfølelse, fruktbar, som støv og sand uten støv og skader . Men hvis folk kastet piler fra dem, hvis de var i noen bevis for pesten, ble dets dører åpnet for dem . Og hvis pilene skader alle som har blitt slått og bløder, så er det en konfiskering av autoritet over hvert menneske med sin pil, og hvis deres hensikt er å ørene og øynene, så er det en prøve på avvik fra pilene deres, i som gjelden til alle hvis hørsel eller syn vil gå til grunne i den . Og hvis de blir skadet, samler de dem og henter dem, så byttet fra Gud, slik som gresshopper, og fuglearter som spurv, stiklinger og manna, ødelegger og piler på grunn av autoriteten i jihad og lignende, eller levebrød og gaver som han åpner sine pengehus og bokser for, og når det gjelder nærheten til himmelen, indikerer det nærhet til Gud, og det er for folket i lydighet og gode gjerninger . Kanskje dette indikerer distre ssed person som er i nød, innringeren, som aksepterer hans bønn og blir besvart, for når du ber på øynene mot himmelens retning, og kanskje dette indikerer nærhet og nærhet til imamen, verden, faren, faren ektemannen og mesteren, og alle som er over deg av en grad, er æren basert på beslutningen om hver person i hans årvåkenhet og etterspørsel og mer hans søvn, og det som falt i hans samvittighet . Når det gjelder himmelens fall på jorden hvis han reiser, kan det også skyldes drømmerens autoritet og hodene over ham, enten en far, ektemann eller mester og lignende, og det kan indikere dens falle på det tørre landet, eller folket trampet det med ben etter det falt mens de var Hamid, og de tok opp Noen av dem er et tegn på levebrød, fruktbarhet og penger, for de er fordelaktige regnvær av stor betydning, og arabere kaller regn en himmel, fordi den kommer ned fra den ….

…Hvis han ser ut som om håret på venstre side av hodet har spredt seg, indikerer han at han er plaget med menn, og fra sine slektninger ….

…Og den som ser at han har leire som han spiser av, han vil tjene penger, og det ble sagt at et syn av gjørme vil bli tolket med sykdom ….

…Og den som ser at dette kommer ut av huset sitt flyr i luften, og hvis han er en lærd som glemmer sin kunnskap, og hvis han har en stilling, så er han isolert, og hvis han hadde barn som døde, kan kongen ta pengene sine, og hvis han ikke hadde penger, er setningen ikke Mahmoud ….

…Og essensen tolkes av en mann med religion, kunnskap, askese og tilbedelse ….

…Når det gjelder hjertet, er det sinnet til en person, hans intellekt, hans sinn og hans religion. Uansett hva han ser i det fra Zayn eller Shin, sa hans tolkning i det og noen av dem at hvis en person ser et hjerte, så er det bra i hans religion og god fornuft, og den som ser at hans hjerte blir kidnappet og går bort fra det er på fire aspekter av alvorlig frykt, galskap, korrupsjon av religion og forekomsten av ulykke. Svart og dekket med et slør, er han tapt fra sannheten og mange synder…

…Og Jaber al-Maghribi sa: Den som så at han spiser en lunge, og hvis den er grillet og det er til et dyr hvis kjøttet blir spist, vil det motta penger med glede, og hvis det er til noen hvis kjøttet ikke er spist, så er det forbudte penger, og det ble sagt at lungene er meningene til personen ….

…Og Daniel, fred være med ham, sa, å se menneskelig ekskrementer er forbudte penger, og dyremøkk er på to sider. Når det gjelder dyret hvis kjøtt er spist, er det tillatte penger, for eksempel å tjene eller ødelegge, eller betale hyllest, husleie, veldedighet eller hva som helst som går på kurs eller som en gave, og med hensyn til dyret hvis kjøtt ikke blir spist , enten det er brosme eller En kobling er forbudt fra en mørk side ….

…Og den som ser at han har spist noen av fruktene i paradiset eller gitt til noen og spist dem, han vil nå ham med den mengden godhet og trøst, og den som ser at han spiste frukt med hånden og spiser, da lærer han vitenskap om religion og oppnår de frommes liv og drar ikke nytte av det ….

…Og det ble sagt at den som så at han hadde blitt kristen og at han hadde spist før ham og ikke spist av det, indikerer at han begikk umoralske handlinger og ikke er fornøyd med Guds splittelse overfor ham ….

…Hvorfor spør jeg noen ganger om visjonstidspunktet? Dette spørsmålet blir stilt til meg hele tiden, og det er veldig viktig for meg å avklare hva han har skjult i hvert spørsmål; Slik at alle vet at vi starter fra faste og solide utgangspunkt, og at vi snakker – hvis Gud vil – med kunnskap, og det er ingen tvil om at denne vitenskapen har en legitim identitet, og den skiller seg fra de som tolker visjoner eller drømmer fra rent psykologiske termer, og det er en metode som finnes i overflod, spesielt blant healere. Psykologer, må Gud hjelpe dem og være til nytte for dem . Og jeg sier her : Det som ble sett i varmenes intensitet, skiller seg fra det som ble sett i kuldenes intensitet fordi ilden i den første er klanderverdig, og i den andre er den prisverdig, og på samme måte når det uttrykkes at ild er prisverdig om vinteren, og forkastelig om sommeren for det meste . Og det er om vinteren som bringer mennesker sammen rundt seg og blir hyggelige for dem, mens hun blir fjernet i varmen, så også fruktene, og det å se dem spist på tidspunktet for modenhet er veldig prisverdig, og uttrykket er gunstig for søker, men hvis et syn blir spist på et annet tidspunkt enn modningen, kan synet ha en dårlig konnotasjon for søkeren, og det har vært vanlig å spise frukt for å være velsmakende og nyttig når de modnes, men han må vite at uttrykket her kan være helt forskjellig, avhengig av situasjonen til seeren, eller hans yrke, kjønn eller alder, for eksempel, og så videre som ser at han bruker vinterklær om vinteren. Det beste uttrykket er den som ser at han bærer den i en tid med stor varme, og den som ser at han gjør Hajj på Hajj-tiden, for eksempel, skiller seg fra den som ser at han gjør Hajj på en annen tid enn sin tid . Dermed legger du merke til grunnen til å spørre om visjonstidspunktet for krysset, men noen ganger er det ingen grunn i visjonen som får meg til å spørre om tiden hans, så jeg spør ikke, eller det er i ordene i visjonen et tegn som beriker meg fra spørsmålet, så la dette problemet bli lært…

…2 – Tid for visjon : Dette aspektet er spesielt materieoverganger ; Fordi det er de som er opptatt av det , siden det å vite visjonstidspunktet er av stor betydning for overgangen , og noen visjoner kan være et tegn på ekteskap, graviditet eller suksess i studiet , så spørsmålet om tidspunktet for visjonen er nødvendig slik at personen som går gjennom spørsmålet om etterforskning og innsikt kan uttrykke sin forbindelse med tiden . Synene som vel som tid med et sterkt forhold til uttrykk , det som ble sett i den ekstreme varmen er forskjellig fra det som ble sett i strengheten av den kalde , valenar, for eksempel, i den første kritikkverdig , og i den andre verdig og frukt i visjonene som ble sett på som spist på det tidspunktet de er velkomne , og ble sett på som spist på feil tid Nei , og mest av alt som sees i hans tid og i sin tid er i uttrykk godt . Som om han så at han bruker vinterklær i vinter, er det bra og det motsatte er sant , og som han så at han utførte Hajj og visjonstiden på Hajj-tiden skiller seg fra de som så at han gjorde Hajj kl. en annen tid enn sin tid , og så videre , finner vi at spørsmålet til den som uttrykker om visjonstiden har sine fordeler . Er det en annen ting å kalle ham spørsmål om tidens visjon , noen av spørsmålene om visjoner som forteller deg : Jeg så slikt og slikt, og bli overrasket over å fortelle deg gamle begivenheter som multipliserer og spør om tiden til Alra O sier til deg : det er av et slikt år , og denne typen visjoner kan ha blitt oppnådd For betrakteren er det ingen fordel av sinnets handlinger i det, og det er ikke noe poeng i det for kryssingen, og det er derfor han forsømmer det , og det er bedre å fortelle visjonene ved krysset på et passende tidspunkt for ham og ikke for mye , og noen forfattere har uttalt at uttrykk for visjoner foretrekkes etter daggry og før solen stiger av to grunner : For det første : Den visjonære husker visjonen som ikke ble glemt, tok dem ikke lenge etter , og den andre : forholdet hans krysset det bedre tid enn andre å delta på forståelsen av de to kryssene , fred være med ham, sa ham 🙁 Gud velsigne min nasjon i Bkorha ) (1 ), og i min ydmyke meningio n at tildelingen av tid uten tid Preferansen for en gang fremfor den siste er relativ og varierer fra person til person, og dette er på grunn av vanen å krysse i utgangspunktet . Er det en annen ting som må gjøres i tide , noen mener at dagens visjon er sterkere enn nattens syn , og dette er heller ikke noe avgjørende bevis , og noen av dem sa : han gir henne det som lurte , og i min mening, det viktigste er å kutte visjonen hvis synet , fordi sinnet kan være opptatt av Bachgalh i verdens liv, og fordi seerens styre er nær det og fordi det kan være i det noe ønskelig å skynde seg , slik som å oppfordre til godt eller advare mot synd og lignende (2). ____________________ (1) Det ble fortalt av Imam al-Tirmidhi i salgsboken, kapittel om hva som kommer tidlig i handelen – forrige referanse – og det ble fortalt av Abu Dawud i Jihads bok, kapittel om innovasjon innen reise – forrige referanse – , og Imam Ibn Majah fortalte det i avsnittet om handel om hva som søkes fra velsignelse hos den førstefødte – forrige referanse Og det ble fortalt av Ahmad i hans Musnad i Musnad av de ti misjonærene i paradiset og fra Musnad av Imam Ali bin Abi Talib, må Gud være fornøyd med ham – forrige referanse – og det ble fortalt av Al-Darami i Sirs Book , Chapter, God Bless my Ummah in its firstborn – forrige referanse . (2) Se : Al- Nawawi om forklaringen av Sahih Muslim – Tidligere referanse – (15/35) ** Sitert fra Dr. Fahd Al-Osaimi…

…Når det gjelder amming, den som ser at noen ammer fra brystet hans, det er ikke noe godt i ham for det ammende barnet eller den ammende kvinnen, og hvis han ser at han ammer en kvinnes bryst, blir han syk. Og hvis en kvinne ser at en mann har ammet henne melk, tar han fra henne pengene så mye som det, og hun er hatefull, og hvis hun ser at hun ammer fra brystet, er det en arv fra datteren hennes, og hvis hun ser at hun ammer fra en manns bryst, det er ikke noe godt i ham, og hvis hun ammer fra en annen kvinnes bryst, så er det en forskjell i mening. Når det gjelder penissuging, er det bra for amming og amming og oppnåelse av godhet og eliminering av et behov. Når det gjelder medlemmene, hvis det blir snudd, er det bedre for det ammende spedbarnet, og det er ikke noe godt med det for amming. Og noen av dem sa at det å se amming få penger, og hvis det er fra en person eller et dyr hvis kjøtt ikke blir spist, er det forbudte penger, og hvis det er fra et dyr hvis kjøttet er spist, er det tillatt og det ble sagt at den som ser at han ammer en gutt eller ammer fra ham, da blir han låst og får nød, og noen sa at den som så at han ammet fra mors bryst, oppnådde ære og rang, og den som ser at han omgir kvinner og suger brystene deres, så er han en mann som elsker homofili…

…Når det gjelder bein, er rikdommen til mannen som hans levebrød og han må stole på ham, som slaver og dyr. Uansett hva han ser i det fra en zin eller en glans, tolkes det av dem. Ibn Sirin sa: Bein er penger og levebrød. Den som slår noe, hvis han har noe å dekke det, så er det mer enn det. Oppnåelsen av pomp og styrke, og noen av dem sa at alle bein, enten de er for mennesker eller dyr, er penger, og hjernen er skjulte penger. Det som ble tilskrevet det som er spist, er tillatt, og det som ikke ble spist, er forbudt, og den som ser at han spiste fra hjernen til en død person, han spiser av pengene sine i den grad det. Han var ukjent, så han fikk i alle fall en fordel, og den som så at hjernen hans dukket opp fra nesen på bakken, kapitalen hans var borte…

…Pepper Den som ser at han spiser pepper mens han blir vannet med gift, eller er i dårlig humør . Det ble sagt : Snarere oppnår han hederlige penger i tretthet . Og mye pepper er penger hvis de ikke blir spist, og hvis de blir spist av noe, er det dem fordi det har en hals ….

…Og det ble sagt den som så at han var passasjer i en villa, så begår han en stor synd at han ikke engang er i stand til å kvitte seg med den fordi elefantrytteren ikke kan gå ned på ham med mindre han anstrenger seg veldig av grunnene til at led ham til det, og hvis han ikke finner årsakene, kan han ikke gå ned fra ham, og det ble sagt at elefantens syn avviker fra dem og sorg fordi det ikke er tillatt, heller ikke dets kjøtt blir spist, og det ble sagt at visjonen til den monterte elefanten er hvis det er lyn på ryggen og en trommel og den blir brakt til seeren uten å kontakte ham eller nærme seg ham, så er det en ære ….

…Hvis lydighet svarer i en drøm, indikerer dette en kraft som følger med ham i Hashim, fordi Bazzi er i stand til å overfugle . Hvis han ser at han etterlyser kamuflasje, vil han oppnå en dødelig hær fra de arabiske elitesoldatene . Al-Bazi er en mann med prestisje, maskulinitet og ære, og den som tar ham, vil få en sønn . Og hvis han var fra emiratets folk, fikk han myndighet . Hvis det fløy ut av hånden og forlot benet, ville hans besittelse forsvinne og minnet om det forble, og hvis noe av fjærene var igjen i hans hånd, ville noe av kongen forbli i hans hånd . Og bazzaen slaktet kongenes død, og kjøttet deres ble spist av sultanen . Og den som så en Bazzi på hånden og var en av kongesønnene, han oppnådde autoritet, selv om han var en vulgær, vant han presidentskapet og tenkte på ros blant folket . Hvis Al-Bazi dreper i hjemmet hans, vil han seire som en tyv . Hvis han så en kamel som landet på en lokalitet, kom tyver inn i den med nummeret sitt, og hvis han så at en musvåre kom ut av setet hans, fulgte han en mann som spiste det forbudte, eller skjulte seg hjemme . Og Al-Bazi betegner tyver som kutter åpent, og Al-Bazi betegner ære og makt, seier over fiender, oppnåelse av håp og utsmykning av barn og ektemenn, Mamelukes og medhustruene, dyrebare penger og helse, frigjøring av bekymringer , øynene, og overflod av reiser . Kanskje indikerer det døden for å få liv, og det indikerer fengsel, begrensning og elendighet i restauranten og drikken . Og den som ser at buzzi har gått bort fra ham, så går makten hans bort fra ham, og hvis det blir igjen tråden i hans hånd, eller noe av hans fjær, så er hans makt borte og pengene forblir i hans hånd så mye som det som er igjen i buzzi-hånden, og den som ser at han har kjøpt en musvåge for å jakte med den, så vil han være på jobb, og han blir sendt inn i den. Arbeidere som det gis penger til . Og det ble sagt : Buzzardens død indikerer ødeleggelsen av undertrykkerne ….

…Å ringe etter mat indikerer et godt møte i en drøm . Så den som ser at han vil invitere et folk, han går inn i seg selv for å bli beskyldt for og klaget på . Da han så at han tok en invitasjon, og noen deltok på den, og så dem som om de hadde spist ferdig, ville han få ledelse over dem, selv om han i den saken var ulykkelig eller syk, ble han kurert . Hvis han så at han hadde tatt en invitasjon, ville han komme til ham i fravær . Og den som ser at han inviterer et folk til gjestfrihet, så går han inn i noe som er arvet av anger og skyld . Og den som så at han ble kalt til et ukjent råd der det var mye frukt og drikke, han ville bli kalt til jihad fordi han ble martyrdøtt . Og invitasjonen til å feire i en drøm skyld og anger ….

…Lerk Hvis du ser lærker fly, indikerer dette høye mål og mål som tar sikte på å oppnå din egoisme til side og finjustere fornuftens nåde . Hvis du hører lærene synge mens de flyr, vil du være veldig fornøyd med et nytt byttebytte, og virksomheten din vil blomstre . Hvis du ser henne falle til bakken mens hun synger, vil fortvilet blues overraske deg i forvirrende gleder . En såret eller død lerke viser sorg eller død . Drap på en lerke tilsier grusom uskyldig skade . Hvis lerkene flyr forsiktig rundt deg, vil flaks vende seg til deg . Hvis du tar den gjennom feller, vil den lett få ære og kjærlighet . Hvis du ser at lerkene blir spist, indikerer dette en støtfangerhøsting ….

…En fugl er i en drøm en mann med moro og historier, folk ler av ham, og det indikerer en mannlig gutt . Og den som ser at han har slaktet en fugl, han vil ha en svak sønn som han er redd for døden . Og det ble sagt : Fuglen betegner en kranglete mann, som har mye penger, og som har ledelsen av en svindler i saker . Og fuglen betegner en vakker kvinne . Og fuglenes lyder indikerer gode ord eller en vitenskapelig studie . Og de mange fuglene er penger uten tretthet for de som elsker dem i en drøm . Og fuglen er en stor mann, så den som ser at han har truffet en fugl eller hans konge, så vil han være i stand til å gjøre en stor mann, og den som ser at han slaktet den, han vil få det han ønsket av den mannen . Hvis han ser at han har plukket fra fjærene eller spist av kjøttet, vil han bli truffet med pengene sine . Og den som ser at det er en fugl i hånden eller i buret hans, så flyr den og kommer ikke tilbake til den, så dør barnet hans . Og den som ser at han syr øynene til fugler, han bedrar guttene og lurer dem . Og den som ser at en fugl kommer inn i en ring, og hvis han har et barn, så faller det i en brønn . Og den som så at han var kongen av mange fugler, han ville finansiere og følge et mandat over et folk med farer . Og fugler indikerer møte, kjennskap og kjærlighet med familie og slektninger i gleder eller synder, nederlag og separasjon . Se også fuglen ….

…Og den som ser at han har fjernet et granateple eller spist av det, han skal anses som en slavepike, og hvis han tjener en konge, vil han slå ham med penger, og hvis de er blant sladderne, han slo ham og mishandlet ham ….

…Selleri Hvis du drømmer om å se friske og skarpe selleriribber, vil du være vellykket og kraftig utover dine høyeste forventninger . Hvis du ser de nevnte ribbenene visne og ødelagte, vil døden snart skje i familien din . Hvis du spiser selleri, vil du bli overveldet av ubegrenset kjærlighet og hengivenhet . Hvis en jente spiser selleri med kjæresten sin, betyr dette at hun vil skaffe seg rik eiendom . ~ Selleri : planteblad spist ribbe .~…

…Utgravning er i en drøm som betegner inntrengning av saker og kjennelser for deres herrer, med mindre han graver det som blir spist, så gir han en feil fremstilling av det den allmektige Gud vet . Og den som ser at han gravde ut graven til en kjent død person, han vil søke veien til den døde i denne verden, enten han er en lærd eller en rik mann, og han vil oppnå fra ham så mye som det . Og gravgraveren ber om en skjult etterlyst mann . Hvis han gravd ut graven til en jurist, gravde han ut læren sin og gjenopplivet det som ble lært av hans kunnskap . Hvis vi graver opp en vantro eller en kjetteri, følger han læren om villfarelse, eller han håndterer forbudte penger med bedrag og bedrag . Hvis oppgravingen fører til et råttent kadaver eller en unnskyldning, er det et tegn på korrupsjon ….

…Abu Saeed, predikanten, sa visjonen om alle bein, hvis de var av en død person, så indikerer det at man følger Sunnah eller anskaffelse av penger fra den ene siden, og hvis det er kjent, indikerer det anskaffelsen av pengene hans, og hvis det er ukjent, er det å skaffe penger og nytte, og hvis beinet er for et dyr, og hvis det er fra det som kan spises, vil penger skje. Det er tillatt, og hvis det er fra noe hvis kjøtt ikke blir spist , da er det ikke tillatt å skaffe penger ….

…Den som ser datoer i en drøm, de er et symbol på regn, og for den som spiser dem et rent generelt levebrød som vil oppnås av ham, og ingen vil knytte ham til det . De begravde datoene er penger spart, så vel som siv og de sagede dadlene er dirhamer som ikke blir igjen, og den som spiser hvetegras, han er fra dhimmah . Og den som ser at en dato kommer til ham, penger kommer til ham fra menn med farer, og agent for datoer er et bytte . Og den som høster en date i sin tid, han vil gifte seg med en velstående, hederlig kvinne, som har mye godhet og velsignelse, eller at mannen treffer noen hederlige menn med penger uten tretthet, og kanskje han vil ha kunnskap . Hvis datoene ikke er i tide, hører han kunnskap og handler ikke etter det . Hvis han sprer seg fra et tørt palmetre på seg selv, lærer han av en hykler mann med kunnskap, og hvis han er i en sky eller de er så langt borte fra Gud for historien om Maria, fred være med henne : ( Og han spottet deg med stammen til daddelpalmen som falt på deg fuktig ) . Hvis hun ser at hun spiser dadler med tjære, tar hun en arv fra mannen sin, og hun er skilt i det skjulte, og arv er forbudt . Hvis en person så at han tok en dato og kuttet den og hentet produktene fra den, ville han få en sønn . Og den som så at han plukket et svart druefrø fra et palme, så føder hans kone en sønn av et svart kongedømme . Datoer forklares med god levebrød og halal . Og den som ser at han spiser gode datoer, han hører gode ord og får stor fordel . Og den som så at han begravde en dato, fikk penger fra safene eller fra foreldreløse penger eller lagrede penger . Og den som så at han spiste førti dadler på døren til sultanen, og det var ikke tiden da datoene dukket opp, eller tidspunktet for deres Istiha, han ville slå fyrti pisker . Og den som ser det som om han spiste førti dadler og var på modenhetstid, han vil ha førti tusen dirham . Og den som ser kurver med brune dadler, faller fra magen til grisene, mens han løfter dem opp og bærer dem hjem, han får bytte fra de vantros penger, og den som ser det som om han suger en dato og gir den til en annen og suger det, så vil han dele med ham en god tjeneste . Og den som ser som om han har spist dadler, han vil finne troens søthet . Og den som ser ut som om han splitter datoen og skjønner intensjonen fra den, så får han en sønn ….

…Og Jabir al-Maghribi sa: “Den som så at han var sulten, da spiste han, og hvis det ble spist med lyst og det var godt, indikerer det konstant omvendelse, og hvis det ikke var bra å spise, så omvender han seg og gjør ikke fortsette . ”…

…Jaber al-Maghribi sa: Det er ikke noe bra i Aleppo hvis kjøtt ikke blir spist ….

…Jaafar Al-Sadiq sa: Å se milt fra alle dyr er penger, så det som ble spist av kjøttet hans var tillatt, og det som ikke var fra det som ikke kunne spises kjøtt var forbudt, og når det gjelder tarmene, de er folket i en person og hans følgesvenner. Hans folk og antydet kanskje staten ….