…Hvis han ser at han har vasket og tatt seg klær med god grunn, vil bekymringen hans være borte og han være dårlig ….

…Uansett klær som indikerer avsky, er det lettere å lage det toppen . Og alt som er nytt er bra, dets oppførsel er dårlig ….

…Og det ble sagt at den som ser en død person iført gode klær, er et tegn at Gud er fornøyd med ham, og hvis han ser ham ellers, er det ikke noe godt i det ….

…Når det gjelder klærne laget av det, har det blitt uttrykt tidligere, som vi nevnte i kapittel førtifem i detalj ….

…Eden så at ansiktet hans var svart og klærne hans var skitne, og hans visjoner tydet at han lyver for Gud . Hvis han ser ansiktet hans som støvete svart, indikerer hans visjoner at han er død ….

…Den som så at klærne hans var brent, en krangel og et brudd mellom ham og hans slektninger, vil falle ….

…Hvis han ser ut som om de sørger for en død guvernør og river klærne og rister støv hodet, misbruker denne guvernøren sin autoritet ….

…Det ble sagt at den som så at han tok av seg klærne og avslørte kroppen, så ser det ut for ham som en fiende av intriger og ikke åpent fiendskap, men viser hengivenhet ved å si at han er opphøyet, o sønner av Adam, ikke forhekser du verset ….

…Ta av deg klærne Hvis du ser deg selv ta av deg klærne i en drøm, betyr dette at rykter og skandaler vil omgi deg fra alle kanter . Hvis en kvinne ser at presidenten i landet hennes tar av seg klærne, vil hun bli overrasket over urovekkende hendelser som utsetter den lykkelige ulykken som ventet ham . Hun vil lide fordi hun vil vite at mennesker som er hennes kjæreste, gjør ondt for henne . Hvis du ser andre ta av seg klærne, betyr dette at du vil leve korte øyeblikk av glede og glede, hvor tristhet og bekymring vil hjemsøke deg ….

…Når det gjelder fingrene, sa Ibn Sirin, de fem fingrene høyre hånd indikerer fembønnen, så tommelen er morgenbønnen, pekefingeren, ettermiddags- og mellombønnen, ettermiddagsbønnen og ringfingeren, kveldsbønnen, og fingrene venstre hånd tolkes av barna til en bror ….

…Hvis han ser ut som om han snurrer himmelen og deretter går ned, lærer han vitenskapen om astrologi og de mystiske vitenskapene og blir nevnt blant mennesker . Hvis han ser det som om han stolte det, vil han få ledelse og seier for sine motstandere . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så tre mennesker som jeg ikke kjenner. Han løftet den ene til himmelen, så låste han den andre mellom himmel og jord, og knelte den andre ansiktet i nedbør. Ibn Sirin sa : Når det gjelder den som ble reist til himmelen, er det tilliten som ble hevet blant folket. Den som er fanget mellom himmel og jord, det er tilliten som er avskåret, og når det gjelder den som bøyer seg, er det bønnen som ummah er den ultimate ….

…Hvis han så at han hadde seg fire sverd, et sverd av jern, et sverd av bly, et sverd av null og et sverd av tre . Han har fire sønner, så jern er en modig gutt, null er en rik gutt, bly er en effeminate, og tre er en hykler ….

…Og den som ser at han bærer et teppe ryggen, det indikerer overflod av synder og byrder, og at han bærer det skulderen, hans visjoner indikerer at han bærer et teppe, spesielt hvis det er nakken .)…

…Og Ismail bin Al-Ash’ath sa at synet fingrene til de to mennene indikerer utsmykning og rett av ting. Og den som ser dem det som er utsmykket eller vanæret, så er hans tolkning av det, og hvis han i fingrene ser en forvrengning, enten de er festet til hans hender eller føtter, så er det en refleksjon og det er ikke Mahmouds ….

…Og den som ser at han har tråkket en kvinne, hun skal bli gravid og føde et barn ….

…Og den som ser at en hund hopper lekteren hans, så vil en magiens fiende følge sin kone ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

…Og den som ser at han hadde seg en ring og dens fedd var av dens opprinnelse, det skal tolkes ved anskaffelse av et barn eller kjøp av en hushjelp, et dyr eller et hus, og ringens lapp har skiftet fra sin stilling, det skal overlates til kongene ved å føre tilsyn med isolasjonen og til andre i henhold til skiftende forhold ….

…Den som så at han hadde seg en ny, riktig og bred skjorte, som ville bli tolket med godt og ankomsten av den tiltenkte og hensikten med det som ble nevnt, og hvis han så noe annet, så er hans uttrykk mot ham, og kanskje de skitne klutene vil skille eieren, og mangedoblingen av hans bekymringer og separasjonen av hans kone ….

…Og Ibn Sirin sa i betydningen: Jeg er forbauset for den som er bakken en centimeter, hvordan han ikke reiser en arm, spesielt hvis han er noe som er bra å sitte som ham mens han er våken ….

…Og den som ser at han sitter et teppe, han vil få trøst og høyde ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at han har en død ryggen, han vil ta seg av de dødes barn .~…

…Og den som ser at fargen pannen hans er noe han hater sitt frø, så blir han skyldner, og hvis fargen endres etter spiring, vil han betale den gjelden ….

…Hvis han ser ut som om håret venstre side av hodet har spredt seg, indikerer han at han er plaget med menn, og fra sine slektninger ….

…Om vinteren er det finere enn sommer . Og den som så at han hadde seg klær, og det ikke var hans vane, han ville mangle . Kledningen er en høvding . Det er for kjøpmann, jurist og imam som et håndverk, som er en sikkerhet for ham mot fattigdom og for beskyttelse mot ulykke . Og den som ser at han har seg skitne klær, han har presentert feil levebrød og får ham til å føle seg dårlig . Og den som ser en mann iført klær om sommeren, han er vakker og arrogant, og han er bekymret fordi varmen om sommeren er deres . Kledningen er forskjellig i henhold til juveler, farger og løp . Hvis en kvinne ser en manns klær på seg, er det gyldig for henne i religion og i verden . Hvis det var i krigsklærne, var det hans tolkning av mannen sin eller verdiene hennes . Og hvis en mann så at han måtte ha seg kvinneklær, ville han bli rammet av intens frykt, underkastelse og ydmykelse ….

…Det er fire typer klær : Sufi, poetisk, bomull og lin, laget av ull er penger, og hår er penger uten det, og laget av bomull er penger, og lin er penger uten det, og de beste klærne er det som er nytt og bredt og frekt, og ubleget, er bedre enn kort, og skapelsen av klær og smuss er fattigdoms illusjon og korrupsjon av religion, skitt og rusk i kroppen og hodet er de . Hvitheten av klærne er en skjønnhet i denne verdenen og religionen, og rødhet i klærne til kvinner er god, og det liker ikke menn for det er Djevelens utsmykning, med mindre det røde er i en jakke, seng, eller dyner, og når mannen ikke vises i den, så er det den tiden lykke og glede, og det gulaktige i klærne er en sykdom . Det er blitt sagt at rødhet er de, og rødhet og gulhet i kroppen ikke skader, fordi de ikke fornekter eller tilfredsstiller menn, og grønt i klær er bra i religionen, fordi det er klærne til folket i Paradise . Svarte klær er gyldige for de som bruker dem mens de er våken, og kjenner dem, og de er høyeste, rikdom og autoritet, og de liker ikke dem ….

…Vask er i en drøm, det betyr omvendelse fra synder, og oppfyllelse av en forpliktelse til å hedre foreldre eller venner . Hvis han vasker med kaldt vann om vinteren, indikerer det bekymringer, plager og sykdommer, og hvis han vasker med varmt vann om vinteren, indikerer det fortjeneste, fordeler og kurere sykdommer . Og den som har badet for Eid og var sølibat, han skal gifte seg . Og hvis han badet for de to formørkelsene, kan han gjøre en stor ting eller bli fortvilet . Hvis den som ble badet i en drøm var utro, ble han muslim, og hvis han var sinnssyk, blir han kurert . Og hvis han badet i en drøm for å komme inn i ihraam eller å gå inn i Mekka, indikerer det glede og glede, møte med fraværende og betale ned gjelden, så vel som om han badet i en drøm for å kaste og omgå . Og kanskje indikerer den rituelle vasken seier over fiendene . Og vaske for omringing for å søke næring eller tjene de eldste . Og den som så at han ble badet og hadde seg nye klær, og hvis han var syk, ville den allmektige Gud helbrede ham, og hvis han hadde gjeld, ville Gud bruke gjelden sin . Hvis han var fange, rømte han fra fengselet sitt . Og hvis han var bekymret, må Gud gi ham hans bekymring . Og hvis han utførte Hajj, bestemmelsen av Hajj, og hvis han var fattig, beriket den allmektige Gud ham, og hvis han var isolert, fornyet Gud den allmektige sitt mandat for den Allmektige og sa : ( Dette er en kaldvasket drink ) , så Job, fred være med ham, når han vasker og har seg nye klær, restaurerte Gud den allmektige ham, hans familie og barn og alt som gikk rundt . Og hvis han bruker slitte klær, vil bekymringen hans være borte og han være dårlig . Og den som ser at han går og vasker seg i et basseng eller et sølibat og er sølibat, han vil gifte seg . Og den som så at han hadde badet i varmt vann, de fikk det . Og å drikke varmt vann roser ikke den allmektige Gud som sier : (Og drikk varmt vann, kutt tarmene deres ). Og det ble sagt : Ghusl er ekteskap . Og hvis den ukjente kvinnen bader, er han en regnbyge fra himmelen . Å vaske hendene med såpe vil eliminere gjeld og fjerne nød . Og vask av plagget indikerer Saladin . Og den som så at han vasket et gult plagg og renset det for gulhet, han vil bli frelst fra sykdommen . Og det ble sagt : Vask av klær indikerer at gjelden er oppfylt . Og å vaske de døde i en drøm indikerer at gjelden hans er oppfylt . Og den som ser at en død person ber om at en person skal vaske klærne, dette er hans mangel bønn fra den som så ham, eller veldedighet, betaling av gjeld eller gjennomføring av testamente ….

Klær : en høvding, og det ble sagt at det er et håndverk som eieren tror fra fattigdom . Skitt i klær er en feil i å leve og etterlate rikdom . Og bruk av klær om sommeren er skadelig, og om vinteren er det bra ….

…Strippeklær Den som så at han ble fratatt klærne sine, og ikke visste om han strippet ham i rettferdighet eller i ulydighet, og om stedet hvor han strippet ham var et marked eller blant folk, og ‘awrah var fremtredende, og som om han var sjenert av det, og han har noen klær på, så blir hans deksel krenket, og ikke Det er frykt i det, og hvis nakenheten ikke er fremtredende, og han insisterer ikke å være sjenert for det , og han har ikke klær på seg, da er han trygg mot noe han ikke liker, og hvis han er syk, vil den allmektige Gud kurere ham, og hvis han er i gjeld, vil Gud bruke gjelden sin, og hvis han er redd, Gud vil sikre ham den allmektige, hvis han ikke hadde noen klær på seg, fortvilet han av en mann som ba om ham, eller han var isolert fra autoriteten han var i, eller han ugyldiggjorde en ordre ved som han klamrer seg til, alt dette hvis nakenheten hans var synlig og han er som den som skammer seg over det, og hvis det ikke er ap foreldre så blir pengene hans til en stat Sikkerhet og helse fra å glede fienden . Og det ble sagt : upartiskhet er urettferdighet, og å strippe de døde i en drøm, indikerer at man må tvinge søkeren til å skille seg fra en kvinne, eller å reise, eller å omvende seg fra å gi opp fra synder og konvertere til islam ….

…Belte og tørk : de indikerer et barn hvis de har seg nye klær, og deres avbrudd er guttens død . Hvis de er under klær, indikerer dette hykleri i religionen, og hvis de er med dårlige klær, indikerer dette korrupsjon av religion og verden . Og det ble sagt at den som så at han var jøde, arvet onkelen sin . Og den som ser seg selv som kristen, arver sin onkel eller tante fra moren . Hvis han ser ut som om han slår bjellen, sprer han falske nyheter blant folk . Hvis han ser at han leser Torah og Bibelen og ikke kjenner betydningen deres, så er læren hans korrupt, og hans mening er i samsvar med oppfatningen fra jødene og de kristne . Gud den allmektige sa : “Når du resiterer Koranen, må du ikke resonnere ”….