…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som ser at han drikker kaldt vann, så er det for ham å treffe tillatte penger .~…

…Og det ble sagt at den som så at han til og med håret hodet eller skjegget med vann og det strømmet, og hvis det ikke var obligatorisk å gjøre det, ville han se noen andre eller noen andre, han ville se det ….

…Og den som ser at han ber over Kaaba, så begår han noe som bryter med sharia ….

…Og den som ser at han ber ‘Isha’, han vil behandle barna sine med det som gjør hjertene deres lykkelige ….

…Og den som ser at han ber sittende eller liggende, så indikerer det hans manglende evne til å gjøre ting, og det kan indikere sykdom i kroppen eller i alderdommen ….

…Og den som ser en lærd som ber annet enn retningen til qiblah eller gjør noe i strid med Sunnah, så har han krenket sharia og fulgt innfall og ønsker ….

…Og den som ser at han ber Gud den allmektige i sin bønn, så vil han velsigne en sønn med den allmektige som sier: ~ Da hans Herre ringte et skjult kall .~…

…Og den som ser at han ber uten vask, da blir han syk ….

…Og den som ser at han ber ‘Asr, det indikerer at han har passert saken han er i eller spurt om, og det er lite igjen av det ….

…Og den som ser at han ber på en vegg og lignende, da vil han underkaste seg noen av herskerne ….

…Og den som ser at han ber en naafil, gjør en rettferdig gjerning som han bringer nærmere Gud den allmektige, selv om den overfladiske naafilbønnen om natten indikerer at han er velsignet med noe prisverdig fordi den allmektige sa: “ Og fra natten, da skal du ære ham , og han vil bli belønnet for deg. ” Verset, og kanskje sluttet han seg til hjertet av lidenskapenes spredning, og det ble sagt at de var borte og triste ….

…Og den som ser en konge som ber sammen med sitt folk og hjorden mens han er på vei, og de er slik. Hvis de er i krig, vil de tolkes som seier, omvendelse, langt liv, frelse og innsamling av penger ….

…Og den som ser at han ber med overflødige mennesker, han inngår en garanti som ikke skader ham, og det sies at den som ser at han har blitt en imam, vil arve en arv fra det allmektige ordtaket: ~Vi gjør dem til imamer og lager dem arvinger . ~…

…Og den som ser at han ber hele natten, da vil han oppnå det gode i denne verden og det hinsidige med størst andel fra Gud den allmektige ….

…Og den som ser at han ber Maghrib, han bør fikse det som er nødvendig for familien sin ….

…Hvis han ser som om han ber to rak’ahs for Zuhr, Asr eller Atma, så vil han reise . Hvis hun ser en kvinne som henne, menstruerer hun fra sin tid ….

…Og den som ser at han ber en savnet bønn fra disse bønnene, så indikerer det oppfyllelsen av gjelden hans, og det ble sagt at den som så at han hadde bedt en bønn og manglet noe fra den, så reiser han og hvis hun er en kvinne da menstruerer hun, og det ble sagt at den som så at han ikke fullførte bønnen, hans behov ble ikke oppfylt ….

…Og den som ser en død person og folk ber ham vaske og ikke finne ham, det indikerer at den døde begikk en synd, og folk henviser ham til det gode, men det påvirker ham ikke ….

…Hvis han ser at han ber og spiser grøt, kysser han en kvinne mens han faste ….

…Og den som ser at han leder et folk i bønn, så følger han en tilstand der han justerer eller retter saken sin og fikser sin situasjon. Og den som ser at han leder et ukjent folk i en ukjent posisjon og ikke vet hva han leser, så er han til ære for døden, og den som ser at han ber stå og folk ber bak seg sittende, så følger han en ordre som ingen tilskrives Derfor, den som ser at han ber sittende og folket ber bak ham, står opp, da er hans uttrykk mot det som tidligere ble nevnt, og den som ser at han ber sittende eller liggende, det indikerer manglende evne til å gjøre noe, og det kan indikere en uvelhet i kroppen eller indikerer alderdom, og den som ser at han ber Gud i sine bønner, han vil ha en sønn og den som ser at han satt i hilsener, det er et overskudd av godhet, og den som så at han ville legge seg ned mot den allmektige Gud, så takket han Gud og forlenget sitt liv til den som søker, og den som så at han var på kne eller nedlagt, var en seier og en god en, men han tror at han falt på ansiktet uten å ha tenkt å prost rate, og hvis han var i krangel eller krig eller en tvist ikke ble vunnet…

…Og den som ser at en død person ber et sted der han aldri har bedt og var uaktsom i sin bønn, det indikerer at han hadde blitt stoppet i sitt liv og gitt nestekjærlighet i veldedighet, eller det skjedde en god gjerning fra ham, så er han forpliktet til å gjøre det ….

…Og den som ser at han ber på markedet, det er ikke noe godt i det, og det ble sagt at den som så at han leder et folk på et sted som krever det, så ser det gamle på det stedet med godt og han får fremgang over andre og ordtaket blir hørt ….

…Hvis han så at en person hadde kuttet tommelen av beinet, ville han holde gjeld fra ham eller kutte av penger han stolte på ….

…Men hvis en person ser at han har nebb, ble hans uttrykk presentert i kapittel trettende i skapelsens uttrykk ….

…Det tolkes i ni aspekter som skjul, fordel, penger, klær, verdighet, prestisje, religion, godhet og en god kommando ….

…Og hjulet snur på ansiktet, og den som ser at han kjører på et hjul mens det kjører med det, indikerer at det er oppnådd ære og høyde ….

…Når det gjelder tilbudet, er det etterspørselen etter å leve og oppnå det som er ønsket. Og den som ser at blekket har truffet plagget hans, så indikerer det at det har skjedd ham skade. Men hvis han er en forfatter, skader det ham ikke, og det ble sagt at visjon om blekkhuset hvis den er full av materiale, så tolkes den av en kvinne som vet hvordan de kan ha nytte, og hvis han ser at noe er skrevet på ham fra henne, så blir han bedre enn slik. Kvinnen ….

…Melk av en fitte indikerer strid og krig, og indikerer kanskje svakhet og sykdom ….

…Muhammad bin Shazan fortalte oss visjonen om jihad, sa han: Muhammad bin Sulayman fortalte meg, på autoritet fra Al-Hassan bin Alaa, på myndighet av Hussam bin Muhammad bin Muti’i al-Maqdisi, på myndighet av Saeed bin Mansour, på autoritet fra Ibn Jureij, på autoritet fra Ataa som sa : Jeg så profeten, fred og velsignelser være over ham i en drøm, så jeg sa, O sendebud Gud er et spørsmål. Han sa dette, sa du at jihad er bedre eller ribat? Han, fred være med ham, sa : Rabat, et bånd dag og natt, er bedre enn å tilbe tusen år . Professor Abu Saad, må Gud være fornøyd med ham, sa : Vi er blitt informert om Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, at han sa : Knapt på hans barn er som en mujahid i Guds sak ….

…Og den som ser at han er i himmelen, han befaler og fullfører . Det ble sagt at den nedre himmelen er et departement, fordi det er månens plassering, og månen er en minister, og den andre himmelen er litteratur, vitenskap, intelligens, ledelse og tilstrekkelig, fordi den andre himmelen er for Merkur . Og den som ser at han er i den tredje himmelen, han vil motta nåde og glede og tjenestene til min hushjelp, smykker og sengetøy, og han vil være rik og velsignet fordi livet til den tredje himmelen til Venus . Og den som ser at i den fjerde himmelen, oppnår han en konge, autoritet og prestisje, eller går inn i arbeidet til en konge eller autoritet, fordi veien til den fjerde himmelen er solen . Hvis han ser at han er i den femte, oppnår han tilstanden til tilstanden, eller en kamp eller krig, eller et håndverk som tilskrives Mars, fordi den femte himmelen er for Mars, og hvis han ser at han er i den sjette himmelen, så blir han bedre enn å kjøpe og selge, fordi den sjette himmelen er for kjøperen, hvis han ser at han er i den syvende himmelen, vil han skaffe eiendom, jord, handlefrihet, dyrking, dyrking og olje i en lang hær, fordi den syvende himmelen er for Saturn, og hvis personen med denne visjonen ikke er verdig denne rang, så er dens tolkning for hans overordnede, hans etterfølger, hans motstykke eller hans navn…