…Og den som ser en turban på hodet, og den turbanen er ikke noen som bærer den som han, som om han var en faqeeh og så en tyrkisk eller tyrkisk turban på hodet, og han så en turban på hodet, dette er ikke prisverdig for dem begge ….

…Hvis han ser at hodet ikke blir slått, forlater han hodet . Hvis han bar hodet fra den stillingen, ville hans ledelse forsvinne ….

…Og hodethodet : penger og lang levetid, og hodelaget er forskjellig fra den som drømmer, og hvis en godhets person ser det på hodet, er det en økning, beskyttelse og prestisje for ham . Og hvis en rik mann ser det, så er det pengene hans . En fattig mann så det, det er hans synder . Godt hodehår er ære og ære, og hvis han ser håret krusete og flatt, så blir han beæret og beæret . Hvis han ser det krøllete håret sitt som en stamme, blir han ydmyk og blir uten det det var . Og hvis en lang stamme ser den spredt, blir pengene til sjefen spredt, og hvis de er myke og myke, er det en økning i pengene til en høvding, og det ble sagt den som så at han hadde langt hår og var glad for ham, så er han prisverdig, spesielt hos kvinner, for de bruker andres hår i pynt . Ibn Sirin pleide å hate hårets hvithet for den unge mannen, og grått hår sier mangel og bekymring hvis håret er langt . Hvis han ser det, vil en fattig person møte sin fattigdom en gjeld og kanskje fengsel . Sagen : han plukker Shaibah, det er i strid med sunniene og undervurderer Balmchaakh, den unge mannen så det hvite håret sitt i den kommende tiden er fraværende . Det ble sagt at grått hår i hermeneutikk er en økning i verdighet og religion . Og det ble sagt at det er økningen til Umar, fordi Gud den allmektige sa : ~ Da skal du være gammel .~ Og det ble sagt at den som ser hodet sitt grått, han er født for det, fordi Gud den allmektige sier : ~Og hodet antente en ung mann.~ Det ble fortalt at Al-Hajjaj bin Yusuf så hodet og skjegget bli hvitt, og Abd al-Malik bin Marwan møtte smerte og nød, og han endret sine saker . Når det gjelder kvinnen, hvis hun ser at hele hodet hans er grått, indikerer hennes syn hennes umoral . Hvis mannen hennes er en god mann, kontrasterer hun henne med en annen kone . Hvis ikke, vil han bli plaget av sorg eller tristhet . Når det gjelder en manns ulv, er det Ibn Mubarak hvis han er gift, og hvis han er sølibat, så er hun en vakker slavejente som kjøper henne i henhold til antallet av hver hun-mann, og også for kvinnen, sønn av en høvding, og indikerer Sunnahs fruktbarhet, og når det gjelder svarthet i en kvinnes hår, indikerer det to ting : en av dem er ektemannens kjærlighet til henne, og den andre er mannens rakhet . Hvis en kvinne ser at hun har avdekket håret, er mannen hennes fraværende . Hvis hun så at hun ikke hadde fjernet hodet, ville mannen hennes ikke komme tilbake til henne . Hvis hun ikke har en mann, så har hun aldri vært gift, og hvis hun ser at hun føler seg tykk og folk ser det fra henne, blir hun tydelig på noe ….

…Han gifter seg med en død kvinne, fordi han lever for ham en død sak og tar kontroll over den, eller han treffer myndighet fra et sted han ikke håper på ….

…Den giftes død er et tegn på skilsmisse, for med døden faller splittelsen, så vel som visjonen til en av partnerne til hans død er bevis på hans partners splittelse ….

…Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så en død svart mann, en mann vasker ham over seg . Han sa: Når det gjelder hans død, hans vantro, som for hans svarthet er hans penger, og når det gjelder denne stående vasker ham, lurer han ham med pengene sine ….

…Og den som ser en kjent død person som har dødd igjen og hans død hadde gråt, han vil gifte seg med noen av familien og ha et bryllup, ellers vil en person dø av hælene ….

…Hvis en kvinne ser at en død mann har giftet seg med henne og bringer henne hjem til seg eller med seg, er det en reduksjon i pengene hennes, en endring i hennes situasjon og en atskillelse av hennes forhold . Hvis den avdøde kom inn i de dødes hus, er den ukjent fordi den dør . Hvis huset er kjent for de døde, blir det beskrevet som en reduksjon i pengene ….

…Og den som ser at han eier en slange og ikke er redd for den, da vil han få en høyde på høyden, og hvis det er en liten hvit, blir den overført av bestefaren i arbeidet sitt, og det ble sagt at en liten slange av hvilken som helst farge ble fordelt på to ansikter som en svak fiende eller en fiende av familien hans ….

Og den som ser at han har eid en slange, da vil han slå en stor autoritet, og den som ser at en slange husker ham, hans kone vil dø.

…Og den som ser at en slange adlyder ham mens han disponerer den hvor han vil, han skal tolke med oppnåelsen av herlighet, fortjeneste og nåde ….

…Og kuttet av plantis indikerer tiden . Hvis han så ut som om bena hans var kuttet av, tapte han pengene sine, ellers døde han ….

…Og den som ser at hodet hans er som hodet på en sau, da hersker uvitenhet over ham ….

…Og den som ser at en mann slår hodet med et banke og bærene i hodet og sporene deres forblir, han vil at sjefen hans skal gå, og hvis det faller inn i øyelokket på ham, vil han krenke sin religion, og hvis leppen av øyelokket trekkes ut, så kaller han ham til kjetteri, og hvis han slår hodeskallen, så har uttrykket nådd slutten og angriperen når sitt mål, og hvis han traff loben i øret og blodet kom ut av det, så det banker datteren til de voldsramte ….

…Og den som tror at hodet hans er som hodet på et gris, så kan hans tendens til vantro, mennesker av synd eller avvisning være ….

…Og hodet er på et spyd eller ved av en høytstående høvding, og den som ser det som om et av hodene på mennesker er i et kar med blod på, så er han en høvding som lyver for ham . Og den som så at nakken hans var slått og hodet vendte seg bort fra ham, hvis han var syk, ville han bli kurert, eller han hadde gjeld, eller han hadde gjort opp gjelden, eller hvis Hajj var nødvendig . Og hvis han var i nød eller krig, ville han bli lettet, og hvis han visste hvem som hadde såret ham, ville det skje i hendene på den som slo ham, og om den som slo ham var en gutt som ikke hadde ennå nådd puberteten, så var det hans lettelse og lettelse fra det han er i fra nød eller sykdom, som er hans død i så fall . På samme måte, hvis han ser mens han er syk, sykdommen har forlenget, synder har falt fra ham, eller han er kjent for sin godhet, vil han møte Gud i sin beste tilstand og løslate ham . Det samme gjelder kvinnen som har født, og pasienten som er avviklet, eller den som er i fiendens hav, og det som vitnesbyrd viser . Hvis han ser nakken bli slått av noen som ikke har nød eller noe av det du har beskrevet, blir det som er i ham av lykke avskåret, og han blir skilt fra ham ved delingen av lederen, og hans autoritet er fjernet fra ham, og hans tilstand endres i alle hans anliggender ….

…Og den som ser at hodet hans er som hodet på en ku, da vil han bli ydmyket ….

…Og den som ser at hodet hans er som hodet på en løve, da får han overhånd i sin dom og beseirer sine fiender, og det kan være lettelse ….

…Og den som ser kongens hette på hodet, en av kongene vil nå ham med barmhjertighet og ære, og den som ser fronten på hodet på inntrengerne, han indikerer seier over sin motstander ….

…Og den som ser en hette av svart silke på hodet, som ikke-arabere er vane, så indikerer han godt og nytte, og den som ser en gullhette på hodet, er en hånd som en fordel oppnås fra arrogante mennesker med svake religion, og hvis den er av sølv, indikerer den at det er en fordel av hans kunnskap. av jern, det Ezz og prestisje og makt til kongen ….

…Hvis han ser på hodet som hodet til en hund, er han uredelig og behandler flokken sin med dårer ….

…Og den som ser at hodet er bøyd, det er et tap med ydmykelse, og den som ser at hodet hans har blitt døvt, så indikerer det hans fortapelse, og hvis det blir gull eller sølv, får han penger fra barn, og hvis det blir bly eller tinn, så er han i fare og ødeleggelse, og hvis det blir jern eller stein, tjener han underbenene, og hvis det blir til tre, indikerer det at dets liv er nært forestående, og hvis det blir leire keramikk, så blir det tillater å gjøre noe av en trussel ….

…Skrape i hodet Hvis du drømmer om at du klør deg i hodet med neglen, betyr dette at fremmede vil irritere deg med deres hykleri og falskhet . Du innser deres falske oppriktighet og deres søken etter å dra nytte av deg ….

…Og den som ser at hodet hans er forslått, så er han en forsømmer av den mørke bønnen da den ble fortalt på profetens autoritet, må Gud velsigne ham og gi ham fred på en natt med fanger der han så en mann blåse hodet på en stein og sa : Hva er dette, Gabriel? Han sa denne som forsømmer den mørke bønnen ….

…Og den som ser en kamel på hodet som hester, det indikerer omvendelse og faste, og unngå falsk tale, som kommandanten for den trofaste Ali, Guds raushet, sa: Ansiktet til den som er redd har hodet i seg munn ….

…Og den som ser at hodet hans har en ildstråle, så tolkes det på to måter av formue, posisjon, urettferdighet og undertrykkelse, og noen av uttrykkene sa at visjonen om hodet hvis det blir som en slags mineral og plante , og hvis dets art er sympatisk, så er det ikke noe galt med det, og hvis det er noe annet, så er det ikke prisverdig ….

…Og den som ser hodet hans er stort, så er han en økning i pengene sine, og hvis han er president eller en stilling, så en økning i pompen, og hvis det ikke er noe annet, så er han i alle fall bedre, og den som ser at hodet hans er mindre enn det motsatte er tilfelle ….

…Og det ble sagt at den som så hodet opp ned, dette indikerer at den som ønsker å reise har en hindring som hindrer ham i å dra, at han ikke ser hva han ønsker før, men senere . Og det indikerer for den som reiste en fremmed å returnere til landet sitt, etter å ha bremset uten grådighet . Og hodet og nakken, og hvis en person ser dem og de har sår eller smerter, så er det en sykdom som alle mennesker har det samme ….

…Hvis han ser at hodet hans har blitt som hodet til en hund, esel, hest eller annet storfe, så blir det slit, tretthet og slaveri ….

…Hvis han ser at han står i hendene på den allmektige Gud og bøyer hodet, noe som indikerer at han når urettferdig fordi Gud den allmektige sier: ~Og hvis du ser at kriminelle bøyde hodet med sin Herre .~ Al-Kirmani sa: ~Den som Gud allmektig ga noe i søvne, Gud vil bringe katastrofe og ulykke til kroppen hans i denne verden .~…