…Og Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som så at en fugl kom ned fra himmelen og tok en rullestein og kastet den på kappen eller svelget den, da ville han telle kunnskap, og det kan være en fordel .~…

…Og den som ser en høytid og ikke er en fest sannheten, hvis han er et av folks æres- og ærefolk, blir hans stilling redusert, og hvis han ikke er av ære, vil han stå opp i sitt levebrød ….

…Og den som ser en gruppe mennesker samles til en fest, og hvis festen er kjent, så er den god, ære og prakt, og hvis den er ukjent, er det en hatet sak som skjer, og det ble sagt at visjonen om festen innebærer ti aspekter : Profetens fødsel, må Guds bønner og fred være over ham, hans syn, ekteskap, fødsel, omskjæring, sykdomshelse, fraværende ankomst, trøst for de døde, oppfyllelse av løfte og gjestfrihet For en gruppe ….

…Og den som ser at han kastet en rullestein i en brønn, han vil bruke penger ekteskap eller å kjøpe en tjener ….

…Og den som ser en dommer med en balanse i hånden, han skal dømme mellom skapelse og sannhet ….

…Når det gjelder fyrpannen, tolkes den av tjeneren og tjeneren som han får medlidenhet med eieren av, og folk roser dem, så uansett hva han ser i den fra Zayn eller Shin, vil han komme tilbake til dem, og hvis den er av metall , de er relatert til det spesielle metallet ….

…Og den som ser at han bringer en død grop og finner en ild i den, så indikerer den styggheten til serens onkel og hans advarsel, og kanskje begav eieren av gropen en kjetteri og villedelse, så vel som om han så noe i det fra skadedyret ….

…Og den som ser at det strømmer fra en flytende type vannhjul, så er det bra, nytte, glede og motgang nær det som bevises av separasjon av elver. Mer i det er en type som hater smaken eller lignende ….

…Det så kongen skrev sin feil Vohrzh da han ble tatt fra ham, det tolket fem aspekter for staten og ankomsten av Rizk og eliminere behovet Azzedine og høyde og oppnåelse av formålene som noen av kryssene sa forklart i vers : ( for staten og for Rizk … bruk layette og nå det tiltenkte ) og ble fortalt om synspunktet som skriver et instrument det bryter inn i ….

…Og den som ser at han har urinert i en moske eller på en talerstol, en sønn vil komme til ham og være leder for folket ….

…Og den som så at han tok en vei og så en kvinne og vendte seg bort fra veien, da ville verden være hans bedrag ….

…Han fortalte at Ali bin Isa al-Wazir så i søvne før han kom til departementet, som om han kjørte på en velkledd hoppe, og i skyggen av solen i løpet av vinterdagene, og tennene hans var spredt, så han var livredd, så han fortalte sine visjoner til de som krysset, og det ble sagt til ham: Når det gjelder din ridning hesten, ære, stat, autoritet og vergemål, og når det gjelder gode klær, er du en god religion, vakker og ryddig ros. Når det gjelder solskyggen, dreier den seg omtrent til kongen og å leve i skyggen hans, og vergemålet er enten en tjeneste, et slør eller et menneskeskapt og levende, og når det gjelder spredning av tenner, tolkes det med lang levetid ….

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som tror at han leser en av avisene til en av profetene, er bedre .~…

Hvis det er grønt, indikerer det ungdommens død eller drap ….

…Og den som ser at han ødelegger en kirke, et kloster, en silo eller lignende, så vil han være tøff for de vantro og skade dem fra ham, og det kan eksistere i islams religion ….

…Når det gjelder å grave en grop og en brønn, hvis ingen ville gå inn i dem, giftet han seg med en kvinne ….

…Og den som ser en umoralsk kvinne eller en ekteskapsbryter, hvis han er en av rettferdighetens og religionens folk, så er han god og ekstra og velsignende, og hvis han er blant korrupsjonsfolket, så mangler han gjeld og begår incest, og forekomst av ondskap og skade ….

Den som så at han drakk en drink fra et kar eller annet, og det var klart og fuktig, så er det et langt liv, næring og fordel, og hvis det er varmt, er det sykdom og sykdom, og hvis det er nød , så er det nød og nød, og det å snakke om vann ble presentert i hans kapittel i kapitlet om havet ….

…Og den som ser at han er på en silo eller et sted som ikke er passende for perserne å klatre over den, så vil han slå en hatet sultan eller umulig i religion, eller han begår en synd som er så stor som styggheten på stedet ….

…Og den som ser at han flykter fra et skip til et fjell, han vil bli skadet av historien om Noah, fred være med ham, med sønnen, eller den som ser at han har revet et fjell, så ødelegger han livet ….

…Det søker i tjenesten til Sadat fra lærde og rettferdige . Kanskje reiste han til det målet og nådde målet . Hvis han så at fjellet var rammet, ville han dø eller bli isolert, og seeren kan ha fått ærbødighet og disiplin . Fjell indikerer konger, fyrster, rettferdige mennesker og lærde . Og kanskje fjellet pekte eieren av en religion og religion . Og den som graver en brønn i et fjell eller flytter steiner fra den til et annet sted, han kjemper mot en tøffhjertet person, og han prøver noe riktig, motgang og tretthet . Og hvis han ser fjellene vandre med ham, indikerer det en krig der kongene beveger seg til hverandre, eller at det vil være en forskjell eller uro som vil finne sted mellom forskerne jorden i en prøvelse og motgang der allmenningen går til grunne . Og den som i en drøm ser at han flyktet fra et skip til et fjell, da vil han bli ødelagt og omkomme grunn av historien om Ibn Noah, fred være med ham, eller at han faller i strid med gruppens oppfatning, og er alene med lidenskap og kjetteri. Og å slutte med kjetteri hvis han flyktet fra noe sånt, eller hans fall var fra en moske eller barnehage og lignende . Og hvis fjellet ble reist i lufta skapningenes hoder, så er det en stor frykt som gjenstår folket fra eiersiden, og Israels barn ble reist opp fjellet over dem som en paraply for å frykt Gud allmektig for dem, og en trussel mot ulydighet . Å gå et fjell kan indikere en pest, og når det gjelder fjellet å komme tilbake til aske eller støv, er det ikke noe godt i det . Og den som ser at han står et fjell, han stoler på en stor mann, som vil få ære, godhet og rang hendene, og den som ser at han er knyttet til ham, så klamrer han seg også til en mann . Og den som ser at han har revet et fjell, en mann skal tilintetgjøres like mye som fjellet, og det ble sagt : hans liv vil bli ødelagt . Og den som så at han kastet seg fra fjellet, han utførte sine ord i kraft som rammet ham . Og den som ser at han stiger opp et fjell med sverd i hånden, og han har seg et klær der, eller noen som har myndighet med seg, han vil få myndighet eller få godt og ære . Og den som ser at han vil opp på fjellet, så smigrer han en tøffhjertet mann som er langt hentet . Og den som ser at fjellet synker ned i landet, da vil myndighetene til dette landet dø ….

…Teller det å se noen som har sovet veldig kort tid, for eksempel en person som sover en kort søvn om dagen, eller legger hånden på pulten, under arbeid, for eksempel, og deretter sovner for en veldig kort lur , og noen kan til og med slappe av ved trafikklysene og lukke øynene og se dette øyeblikket som en søvn eller en visjon, er disse visjonene litelige, og uttrykker de ….. ? Dette er et spørsmål som ofte stilles av de som er interessert i denne kunsten, og mitt svar det er at visjoner i slike tilfeller er litelige og uttrykksfulle, og de kan til og med være sannere enn visjonene som sees med en lang, uttrukket søvn . Så du finner forskere som er interessert i denne kunsten, foretrekker visjoner om hekseri eller lur; Det er en middags søvn, i motsetning til andre . Noen har utledes sine ord med hadith av Abu Sa`id [den mest sannferdige av åpenbaringen av trollmenn ], som ble gitt av Ahmad med en marfoo ‘og autentisert av Ibn Hibban . I Al-Fath kalte Ibn Hajar kapittelet om nattesynet, og han sa og forklarte det : Det vil si at en persons syn om natten, gjør hans visjoner om dagen lik eller forskjellig, og er det forskjeller mellom tidene for hver ? Det ble nevnt at Nasr bin Yaqoub al-Dinouri sa : Tolkningen av visjonen ved begynnelsen av natten bremser tolkningen, og fra andre halvdel øker den med de varierende delene av natten, og at den raskeste tolkningen av visjonene om magi, spesielt når daggry bryter . autoritet fra Jaafar al-Sadiq : At den raskeste tolkningen av visjonen om siestaen er . Og hvis alt dette er i stedet for dagens syn fremfor nattens syn, så finner vi noen som sier at det er like mellom dem, og at det ikke er noen forskjell mellom dem, og fra det som kom fra det som ble fortalt om dette er det som kom i Sahih al-Bukhari, autoritet fra Ibn Sirin som sa : Visjonen om dagen er som nattens syn . Al-Qayrawani sa og forklarte henne : Det vil si at det ikke er noen forskjell i avgjørelsen av uttrykket mellom natt- og dagvisjoner, så vel som visjonen til kvinner og menn….

Den som ser at han er kongen av et fjell, så eier han en mann som er ugjennomtrengelig og hardhjertet, og den som ser at han lener seg ham, han vil også ty til en mann og holde fast ved ham, og den som ser det han er et fjell som har klart å legge ham ham, da vil han slå en kraft fra den mannen, og hvis han er rik eller fattig, blir han rik eller forenet sin tilstand eller fryktede sikkerhet, og den som ser at han er flykte fra et skip til et fjell, så blir han skadet, og den som ser at han har falt fra et fjell eller kommet ned fra det, så blir saken hans ikke oppfylt, og den som ser et fjell ristet og rister fra sin posisjon og legger seg deretter ned , så plager myndighetene i dette landet ham med alvorlighetsgrad eller sykdom, så blir tilstanden hans løst etter det. Han så at fjellet var kollapset og trengt gjennom, så dør autoriteten til dette landet og dets store. Og den som ser at han er i en hule eller har til hensikt å gå inn i den, så er det et tilflukt og et ly. Og den som ser at fjellet går, det indikerer kriger eller uro som er mellom lærde mennesker eller en ulykke som skjer i verden. Og den som ser at et fjell returnerer smør, så det er ikke bra i det, som er falskt, har ingen sannhet…

…Og den som ser at han er et fjell og har avgjort sin posisjon det, da vil han slå en stormakt fra den mannen, og hvis han er rik, vil pengene hans øke, og hvis han er fattig, blir han rik og korrekt hans tilstand, og hvis han er redd, sikkerhet ….

…Daniel sa at den som ser at han er et fjell og tror at fjellet tilhører ham, ville søke tilflukt hos en mann med stor skjebne, og kanskje var han en mektig konge ….

…Og den som så at han steg ned fra toppen av et fjell, han ville stige ned fra sin stilling og være en mangel i sin rett, og det ble sagt at det å gå ned fra toppen av fjellet og andre ting er en retur fra noe eller annet enn det han håpet ….

…Og fra å flytte steiner eller fjell praktiserte han en flott ting ….

…Og den som ser at han bestiger et fjell og er over det, vil være i stand til å skaffe seg en konge av ærbødighet og oppnå en høy status for ham ….

Fjell, trær og huler er et ly, et ly og et ly . Og den som ser at han hugger et tre eller et palme, han eller noen av hans familie blir syke, og det kan være døden hvis han møter det ….

…Og den som tror at han vil bestige et fjell, så klamrer han seg til en hardhjertet mann som er langt fra forfengelig eller ønsker noe, for fjellet på den tiden her er et mål i seg selv som han når, og omfanget av hans klatring på fjellet og så mye som han er lett eller vanskelig for ham når han reiser seg, altså ….