…Og den som ser at fargen på pannen hans er noe han hater sitt frø, så blir han skyldner, og hvis fargen endres etter spiring, vil han betale den gjelden ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at han har en død ryggen, han vil ta seg av de dødes barn .~…

…Og den som ser at han sitter et teppe, han vil få trøst og høyde ….

…Og Ibn Sirin sa i betydningen: Jeg er forbauset for den som er bakken en centimeter, hvordan han ikke reiser en arm, spesielt hvis han er noe som er bra å sitte som ham mens han er våken ….

…Hvis han så at han hadde seg fire sverd, et sverd av jern, et sverd av bly, et sverd av null og et sverd av tre . Han har fire sønner, så jern er en modig gutt, null er en rik gutt, bly er en effeminate, og tre er en hykler ….

…Og Ismail bin Al-Ash’ath sa at synet fingrene til de to mennene indikerer utsmykning og rett av ting. Og den som ser dem det som er utsmykket eller vanæret, så er hans tolkning av det, og hvis han i fingrene ser en forvrengning, enten de er festet til hans hender eller føtter, så er det en refleksjon og det er ikke Mahmouds ….

…Og den som ser at han bærer et teppe ryggen, det indikerer overflod av synder og byrder, og at han bærer det skulderen, hans visjoner indikerer at han bærer et teppe, spesielt hvis det er nakken .)…

…Solen : Opprinnelig den største kongen, fordi den opplyser det som er himmelen fra sine kolleger, med sin store fordel og disponerer alle mennesker i dets interesser, og det kan indikere kongen på stedet der synet blir sett, og over den er høyere enn den indikerer himmelen for den, og den er kongenes konge og den største myndighet, for Gud, ære være ham Den opphøyde er kongenes konge, kjempens mektige og himmelens leder. og de den og jorden og de den . Og solen kan indikere autoriteten til personen som har visjonen, hvis han ser det spesielt uten menigheten og rådene, som prinsessen, korporalen, læreren, faren eller mannen hvis hun er kvinne, og kanskje den hederlige kvinne som kongens kone, president, herre, datteren, moren eller serens kone eller moren eller datteren eller skjønnheten hennes . Digterne sammenligner skjønnheten til jomfruer med solen i skjønnhet og skjønnhet . Det ble sagt at i visjonen til Yusef, fred være med ham, var det et tegn moren hans, og det ble snarere sagt om hans mors tante, farens kone, og det ble sagt at det snarere handlet om bestemoren hans , og det ble sagt at det var et tegn faren og månen fremfor moren, alt dette er tillatt i uttrykket, og hvis solen indikerer faren, foretrakk han henne fremfor månen ved lys og solskinn, og hvis det indikerer moren, la henne være feminin og minne månen, så det som ble sett i solen av en ulykke, vendte dens tolkning tilbake til de som refererer til den fra de som vi beskrev om skjebnen til mennesker og størrelsen på visjon og dens bevis og bevis . Hvis en falt kvinne blir sett til bakken, eller en fugl svelger henne, eller hun faller i sjøen, eller blir brent av ild og øynene hennes er borte, eller svertet og fraværende på en annen måte enn hennes kurs fra himmelen, eller hun går inn i en kiste, den som tilskrives henne vil dø . Og hvis han så en formørkelse eller sky dekket den og akkumulerte støv eller røyk den til lyset ble mindre, eller hvis duen krusning himmelen uten stabilitet, var det bevis at en ulykke skjedde med den som la til den, enten fra sykdom, bekymring, sorg, nød eller bekymringsfulle nyheter, bortsett fra at den du indikerer er syk i oppvåkning, for det er hans død, og hvis han ser det svertet uten grunn for hans bedrag eller en formørkelse, er dette bevis lagt til urettferdighet og urettferdighet, eller av hans vantro og villfarelse, selv om han tok den i håndflaten eller dens besittelse i fanget, eller den falt ned ham i hjemmet med lys og lysstyrke. Han var i stand til å eie sin autoritet og stolthet med hans besittelse, hvis han var en av dem som passer ham, eller Herrens ankomst om denne statusen hvis han var fraværende, enten sønnen eller tjeneren eller kona hans så det, fordi han er alles autoritet og verdiene Av huset, ellers var den gravide kvinnen bor n hvis han hadde en tjenestepike eller en gutt som skiller mellom Hann og kvinne søker en økning i synet, for eksempel å ta det og dekke det under klærne, eller stikke det inn i et av karene hans, og han vil vitne om at i den av de skjulte hunnene, og den som indikerer det, er vakkert nevnt med kunnskap eller autoritet . Og hvis hun i dette tilfellet var mørk og krympet i fargen, så var kongen forrædersk i sin besittelse, eller familien hans, hvis han møtte det, ellers ville han bli lagt en makt, eller han ble angrepet av en arbeider, eller en fraværende fot, eller han døde blant de syke, og gravide falt av fosteret, eller fødte en sønn. Differensier disse ansiktene, og øk bevisene . Og hvis han ser det komme ut fra Maghrib eller returnere etter solnedgang, eller tilbake til stedet der det gikk opp, vil det vises et tegn og en leksjon som indikerer hva jeg har utarbeidet ved å øke beviset . Dette kan indikere at personen tilskrevet henne returnerte det han håpet i reise, rettferdighet eller urettferdighet, i henhold til fordelene ved hennes debut og fravær, og tidene for det . Kanskje tilbakeslaget som er indikert av de syke, og fraværet etter at det var kommet for de med graviditet, kan indikere fostrets død etter utseendet . Og kanskje indikerer det at de fraværende kommer fra hans reiser og de rare pengene, og kanskje indikerer fraværet at fangen kommer tilbake til fengselet etter løslatelsen, og det kan indikere at den som omfavnet islam fra sin utroskap, eller angret fra sin ugjerning, vil komme tilbake til hans villfarelse . Og hvis noen ser at det å gjøre gode eller dårlige skjulte gjerninger, indikerer han jakken sin og skjuler forholdene, og hans dekke avsløres ikke for at solen skal forsvinne, bortsett fra at han er en som ble gitt til ham om natten som kone , eller kjøpte en hemmelighet, sa han, kona går tilbake til familien hennes, og hemmeligholdet tilhører selgeren hennes . Hennes oppgang etter solnedgangen kan også være en indikasjon for de som skilt seg fra sin kone om hennes oppstand, for de som er gravide med hennes frelse, og for de som ikke har vært i stand til å leve eller har fått henne grunn av hennes hykleri, spesielt hvis hennes godhet er av solen, som forkortelse, vasking, melkeavgifter og lignende, og for de som er syke av hans død, grunn av den menneskelignende skyggenes forsvinden. Med den Allmektiges ord : “ Så gjorde solen ham til en guide, så tok vi en liten knyttneve for oss. ”Og for den som var i jihad eller krig, for seier, fordi hun kom tilbake til Yushaa bin Nun, fred være med ham, i fiendens krig mot ham, til Gud viste ham for dem, og for hvem som helst som var fattig om vinteren dag, klær og rikdom, og sommerdagen på tristhet, sykdom, feber og konjunktivitt . Å sitte i solen om sommeren er en indikasjon pine og sorg han er i, for å følge med linjalen, eller grunnen til at solen falt ned over ham i henhold til hans posisjon og retning . Og den som så at han ble forvandlet til en sol, han slo en konge like mektig som dens stråler . Og den som slår solen hengende ved en kjede, statens vokter og rettferdighet i den . Og hvis han sitter i solen og helbreder den, vil han motta en velsignelse fra en hersker, og den som ser at solens lys og dets stråler er fra øst til skumring, og hvis han er kongen verdig, vil han få en stor konge, ellers vil han ha et flagg som er nevnt i alle land, og den som ser at han eier solen eller er i stand til det, så han Ordtaket er akseptabelt for den største kongen . Den som så henne, Safia Munira, hadde reist seg til ham, hvis han var en hersker som fikk makten i sitt mandat, og om han var en prins som oppnådde godt av den største kongen, og hvis han var fra soknet med tillatt levebrød, og om hun var en kvinne som så hva mannen hennes hadde lyst til . Og den som ser solen stige opp i huset sitt, hvis han er kjøpmann, tjener han sin handel, og hvis han er student av en kvinne, så vil han slå en vakker kvinne, og hvis det blir sett av en kvinne som har gift og forsyningen av mannen hennes er større . Og solens lys er kongens prestisje og hans rettferdighet, og fra hans ord mottok solen et løft fra sultanen, og den som ser solen stige opp hodet, men ikke kroppen, han vil få en seriøs og omfattende saken . Og hvis det dukket opp føttene uten resten av kroppen, ville han få tillatelse fra før dyrking, og hvis det dukket opp magen under klærne hans og folk ikke visste, ville han ha spedalskhet så vel som på resten av organene hans under klærne . Og den som ser magen hans splitte og solen stiger opp i ham, så dør han, og hvis en kvinne ser at solen har kommet inn fra salen hennes mens han er krage og deretter går ut fra halen hennes, da vil hun gifte seg med en konge og bli hos henne en natt, og hvis det faller skjeden hennes, så begår hun hor, og hvis han ser at solen har gått over alt og han er bak henne, følger han henne. Så dør han, og hvis han ser at han følger solen mens den beveger seg og ikke har gått ned, så blir han fange hos kongen . Hvis han ser solen forvandle en gammel mann, ydmyker sultanen Gud den allmektige, gjør rettferdighet og oppnår makt, og forholdene til muslimer forbedres, og hvis hun blir ung, svekker han muslimenes tilstand og vanærer sultanen . Hvis han ser en ild komme ut fra solen og brenne det som er rundt den, så går kongen til grunne noen av sine hovmenn, og hvis han ser solen rød, er han korrupt i sitt rike . Hvis han så det gulnet, var kongen syk . Hvis det blir svertet, vil det seire, og det vil bli en skum . Hvis han ser at hun er fraværende, vil han savne forespørselen ….

…2 – Tid for visjon : Dette aspektet er spesielt materieoverganger ; Fordi det er de som er opptatt av det , siden det å vite visjonstidspunktet er av stor betydning for overgangen , og noen visjoner kan være et tegn ekteskap, graviditet eller suksess i studiet , så spørsmålet om tidspunktet for visjonen er nødvendig slik at personen som går gjennom spørsmålet om etterforskning og innsikt kan uttrykke sin forbindelse med tiden . Synene som vel som tid med et sterkt forhold til uttrykk , det som ble sett i den ekstreme varmen er forskjellig fra det som ble sett i strengheten av den kalde , valenar, for eksempel, i den første kritikkverdig , og i den andre verdig og frukt i visjonene som ble sett på som spist det tidspunktet de er velkomne , og ble sett på som spist feil tid Nei , og mest av alt som sees i hans tid og i sin tid er i uttrykk godt . Som om han så at han bruker vinterklær i vinter, er det bra og det motsatte er sant , og som han så at han utførte Hajj og visjonstiden på Hajj-tiden skiller seg fra de som så at han gjorde Hajj kl. en annen tid enn sin tid , og så videre , finner vi at spørsmålet til den som uttrykker om visjonstiden har sine fordeler . Er det en annen ting å kalle ham spørsmål om tidens visjon , noen av spørsmålene om visjoner som forteller deg : Jeg så slikt og slikt, og bli overrasket over å fortelle deg gamle begivenheter som multipliserer og spør om tiden til Alra O sier til deg : det er av et slikt år , og denne typen visjoner kan ha blitt oppnådd For betrakteren er det ingen fordel av sinnets handlinger i det, og det er ikke noe poeng i det for kryssingen, og det er derfor han forsømmer det , og det er bedre å fortelle visjonene ved krysset et passende tidspunkt for ham og ikke for mye , og noen forfattere har uttalt at uttrykk for visjoner foretrekkes etter daggry og før solen stiger av to grunner : For det første : Den visjonære husker visjonen som ikke ble glemt, tok dem ikke lenge etter , og den andre : forholdet hans krysset det bedre tid enn andre å delta forståelsen av de to kryssene , fred være med ham, sa ham 🙁 Gud velsigne min nasjon i Bkorha ) (1 ), og i min ydmyke meningio n at tildelingen av tid uten tid Preferansen for en gang fremfor den siste er relativ og varierer fra person til person, og dette er grunn av vanen å krysse i utgangspunktet . Er det en annen ting som må gjøres i tide , noen mener at dagens visjon er sterkere enn nattens syn , og dette er heller ikke noe avgjørende bevis , og noen av dem sa : han gir henne det som lurte , og i min mening, det viktigste er å kutte visjonen hvis synet , fordi sinnet kan være opptatt av Bachgalh i verdens liv, og fordi seerens styre er nær det og fordi det kan være i det noe ønskelig å skynde seg , slik som å oppfordre til godt eller advare mot synd og lignende (2). ____________________ (1) Det ble fortalt av Imam al-Tirmidhi i salgsboken, kapittel om hva som kommer tidlig i handelen – forrige referanse – og det ble fortalt av Abu Dawud i Jihads bok, kapittel om innovasjon innen reise – forrige referanse – , og Imam Ibn Majah fortalte det i avsnittet om handel om hva som søkes fra velsignelse hos den førstefødte – forrige referanse Og det ble fortalt av Ahmad i hans Musnad i Musnad av de ti misjonærene i paradiset og fra Musnad av Imam Ali bin Abi Talib, må Gud være fornøyd med ham – forrige referanse – og det ble fortalt av Al-Darami i Sirs Book , Chapter, God Bless my Ummah in its firstborn – forrige referanse . (2) Se : Al- Nawawi om forklaringen av Sahih Muslim – Tidligere referanse – (15/35) ** Sitert fra Dr. Fahd Al-Osaimi…

…Hva er forskjellen mellom drømmeuttrykk og spådom? Eller hva med folks måter å kreve kunnskap om det usett, og er tolkning av drømmer en del av å kreve kunnskap om det usett? Og hvordan reagerer du på de som sier at drømmeuttrykk er en form for formue eller astrologi ..! ? Denne samtalen overføres blant mennesker, og den eksisterer, og forfatterne av denne foredraget må først stille seg selv et spørsmål : Hva er forskjellen mellom noen som holder en krystallkule og hevder at han gjennom den ser fremtiden, eller spør deg om morens navn? Her håner han i ekteskapet og beskylder deg for hor, som den som ble født gjennom ham til sin mor, eller han ber deg om å løfte en av hendene dine og lese linjene i hånden din og deretter fortelle deg hva som vil skje med deg, eller han går i sanden, eller han spør deg om tegnet ditt …. og andre metoder som blant eierne av horoskopene og sjarlatanene, hva er forskjellen mellom dem og mellom de som knytter visjon med versene i den edle Koranen, eller den rensede Sunnah, og si i begynnelsen av tolkningen hva som er nevnt og hva som er bevist om sendebudet, må Gud velsigne ham og gi ham fred, eller det er bevist autoriteten til hans ledsagere, som : [ Godt, jeg har sett og ondskap er tilstrekkelig. Hvis du tror ditt syn, så skjedde det slik ) og han sier før eller etter sin tolkning : Og Gud vet best? Jeg tror forskjellen er tydelig for alle som er rettferdige og for alle som er fratatt sin lidenskap. Når det gjelder de som kjemper dette feltet av personlige årsaker, eller er fiendtlige overfor noen av tilnærmingene til uttrykkene som har tatt med i uttrykket det som ikke er noe av det, for eksempel tilbedelse, timens tegn eller spådommen om hendelser som vil inntreffe, og sikkerheten til dem, og bestemme bestemte perioder for deres forekomst. Og han tenker uvitende om vår tilnærming, og følger ikke det vi foreslår, og han har kanskje ikke sett en episode av dette programmet, men han er fortsatt rider bølgen av motstand, tror han at vi er blant disse menneskene, jeg sier stopp … og ikke fortsett å motsette deg før du ser argumentet vårt, og hør vårt ordtak, og vær ikke som en brannmann natt . Jeg inviterer hver rettferdig person til å lese hva Ibn al-Qayyim, må Gud nåde ham, sa i Zad al-Maad [4/255]. Han sa da han ble utsatt for måtene til mennesker som hevdet å kjenne det usettede : Det er tilstrekkelig å vurdere en av dens grener, som er uttrykket for visjonen, for hvis tjeneren implementerte den og fullførte sin kunnskap, kom han med mirakler . Vi og andre har sett underlige forhold der krysset styres av raske og langsomme, ærlige dommer, og de som hører det sier, dette er en usett vitenskap ! Snarere er det kunnskap om hva som er fraværende fra andre av grunner som er unike for deres kunnskap og skjult for andre … til han sa : I motsetning til kunnskapen om synet, er det sant, ikke ugyldig. Fordi visjonen er basert drømme åpenbaring, og den er en del av profetdommens deler . Derfor, jo mer seeren er sannere, mer uskyldig og mer kunnskapsrik, desto mer korrekt er hans uttrykk, i motsetning til presten, astrologen og deres streiker, som har en utvidelse av brødrene sine fra demonene, for deres fremstilling er ikke gyldig for en som er sannferdig, eller som er rettferdig, eller den som tilber loven, men de er mer som tryllekunstnere som er mer lyve og bløtere og lenger borte fra Gud. Og hans sendebud og hans religion, magi var med ham sterkere og mer innflytelsesrik, i motsetning til kunnskapen om sharia og sannheten, fordi jo mer rettferdig, sannferdig og dømmende, jo mer var hans kunnskap om ham og hans innflytelse over ham sterkere, og Gud er suksess . Ordene hans endte . Her sier jeg til de av oss som er imot uttrykket eller hevder at vi later til å være usett, hva tenker du etter denne uttalelsen

…De to vindene skiller seg ut i en drøm i henhold til deres lukt og bruk, da de indikerer lindring av bekymringer, gode gjerninger og et oppriktig løfte . Hvis den døde gir den levende basilikum eller ser den sammen med ham, indikerer det at han er i himmelen . Og basilikum for singelen er en kone, og kona har en sønn, eller en kunnskap som kjennetegner ham, eller en vakker ros . Kanskje innføring av basilikum til en person i en drøm indikerer bekymring og nød, og indikerer kanskje sykdom fordi den blir tilbudt pasienten . Møtet mellom vann og grønt i en drøm er bevis at bekymringene har gått . Og duen har ikke noe godt å se det hvis den kommer inn i pasienten, fordi det indikerer hans død fordi han har et bad og kjøtt . samme måte indikerer alle vinder at døden er nært forestående, og kan indikere en epidemi . Og Al-Basil Al-Sattari indikerer hva en person trenger for å være skrevet . Og hvis basilikum spirer plass, er det en vakker mannlig og hyggelig tale . Og lakris av basilikum ble født som hann . Og den som ser en krans med basilikum hodet, han skal fjernes fra embetet hvis han er hersker . Selgeren av de to vindene bekymrer seg . Hvis de to vindene blir sett avskåret, indikerer det all angst og tristhet, og hvis de blir sett på sine steder, indikerer det trøst, en mann eller et barn . Og den som ser Rehana reist til himmelen på den ene siden av jorden, det er den lærde fra den siden . Snarere indikerer basilikum et barn hvis det vokser i hagen . Og det indikerer kvinnen om den ble samlet i en bunt . Og det indikerer ulykken hvis den ble avskåret fra sitt sted hvis den ikke hadde lukt . Og det ble sagt : Basil er en kvinne, dens godhet er god, og det lukter som kjærligheten til henne . Hvis basilikum blir sett flatt i en manns hus, er det ros for ham . Hvis en person kaster en annen person med to kurver, vil en annen mann stoppe ham, og den som er samlet mellom dem, kommer i sorg . Og den som ser noen andre sitte i en moske og rundt et basseng, det er hans fravær og minner dem om noe som ikke er i den . Og Rihani i en drøm er en mann som er fornøyd med ulykker, tålmodig over skjebnen ….

…Abu al-Qasim Umar bin Muhammad al-Basri fortalte oss Btnis, han sa Ali bin al-Musafir fortalte oss, han fortalte oss Ahmed bin Abdulrahman bin Wahb, sa han, fortalte min onkel meg . Han sa Abu Bishr fortalte meg autoritet fra Ibn Shihab. Han sa Abu Salamah bin Abdul Rahman fortalte meg at Abu Hurairah sa : Jeg hørte Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, si : Den som ser meg i en drøm, er som om han så meg i våkne liv, så Satan imiterer ikke meg . Abu Salamah sa, Abu Qatada sa, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Den som har sett meg, har sett sannheten . Abu Al-Hassan Abd Al-Wahhab bin Al-Hassan Al-Kalabi fortalte oss i Damaskus, han sa Abu Ayyub Suleiman bin Muhammad Al-Khuzai fortalte meg, autoritet fra Muhammad bin Al-Musfah Al-Homsi, autoritet fra Yahya bin Saeed Al-Qattan, med myndighet fra Saeed bin Muslim, med myndighet fra Anas bin Malik . At profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Den som ser meg i en drøm, vil ikke komme inn i helvete . Abu Bakr Muhammad bin Ahmed bin Muhammad al-Isfahani fortalte oss i Mekka, som Gud den allmektige bevoktet i den store moskeen. Han sa: Abu al-Hassan Mohammed bin Sahl fortalte oss, fullmakt fra Muhammad bin al-Musfy, fullmakt fra Bakr bin Saeed, fullmakt fra Saeed bin Qais, fullmakt fra sin far, sa han : The Guds sendebud, fred være med ham , sa : ham : Den som så meg, kommer ikke inn i helvete i en drøm . Professor Abu Saad, må Gud være fornøyd med ham, sa : Gud har sendt Muhammad, må Guds bønner og fred være over ham, en nåde til verdens. Salig er den som så ham i sitt liv og følger ham, og salig er den som ser ham i søvne, for hvis han ser ham som en skyldner, vil Gud bruke gjelden hans, og hvis han ser ham syk, vil Gud helbrede ham . Og hvis han ser ham i nødvendigheten av å utføre pilegrimsreisen til huset, og hvis han ser ham i et ufruktbart land som har befruktet seg, eller et sted hvor urettferdighet har spredt seg i stedet for urettferdighet i rettferdighet, eller et fryktelig sted for sikkerhet for familien sin, dette er hvis han ser ham sin egen måte . Og hvis han ser ham blek i fargen, utslitt eller savner noe av byttet, indikerer det svakheten i religionen det stedet og fremveksten av kjetteri, og samme måte hvis han ser en loslitt klær . Hvis han ser at han drakk blodet sitt for sin kjærlighet i det skjulte, blir han martyrdøpt i jihad, og hvis han ser at han drakk åpent, indikerer dette hans hykleri og gikk inn i blodet til familien og hjalp til med å drepe dem . Hvis han ser ham som om han er syk, forverrer han sykdommen sin, da blir folket der stedet reformert etter korrupsjon, og hvis han så ham, fred være med ham ri, ville han besøke hans gravridning, og hvis han så ham til fots, han gikk for å besøke ham til fots, og hvis han så ham stå opp, var kommandoen hans rett fram, og hvis han så ham ringe til bønn et sted der Omar ødela stedet, og hvis han ser det som om han spiser det, det er det han ba ham betale Zakat av pengene sine . Hvis han ser at profeten, må Guds bønner og fred være over ham, er død, vil en av hans etterkommere dø, og hvis han ser begravelsen på et sted, er det en stor ulykke, og hvis han ser at han har utført hans begravelse til og med for en grav, så er han tilbøyelig til kjetteri . Og hvis han så at han hadde besøkt graven hans, ville han slå mye penger, og hvis han så som om han var profetens sønn og ikke fra hans etterkommere, indikerer hans visjoner at hans tro ble ryddet, og hvis han så at han var far til profeten, fred være med ham, han indikerte svakheten i sin religion og svakheten i hans tro og sikkerhet . Å se en enslig mann, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, i en drøm gjelder ikke ham, men gjennomsyrer det muslimske samfunnet . Det ble fortalt at Umm al-Fadl sa til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred : Jeg så i en drøm som om noen få av kroppen din ble kuttet av og plassert i fanget mitt , og han sa : Godhet Jeg har sett at Fatima vil føde en gutt, hvis Gud vil, og han vil bli plassert i fanget ditt . Hun fødte Fatima Al-Hussein, fred være med dem, og han ble satt i fanget henne . Og det ble fortalt at en kvinne sa : O Guds sendebud, jeg så i en drøm som om noe av kroppen din var i huset mitt. Han sa : Fatima føder en gutt og ammer ham, og hun fødte Hussein og ammet ham . Hvis profeten, må Guds bønner og fred være over ham, så at han hadde gitt ham noe av det mest ønskelige godset i denne verden, eller mat eller drikke, så er det bra at han oppnår så mye som han ga ham, og hvis det han ga ham var av dårlig substans, som vannmelon og andre, da ville han bli frelst fra en stor ting, bortsett fra at det ville være vondt og sliten . Hvis han ser at et av medlemmene hans, fred være med ham, med visjonens forfatter, har oppnådd det, så er han en kjetteri i sine rykter og har fulgt den uten resten av islams lover og forlatt andre uten resten av muslimene . Jeg hørte Abu al – Hasan Ali bin al – Baghdadi, scene for Ali bin Abi Talib, må Allah være fornøyd med ham sier : sønn pappa sa en lege de fattige : det var mine døve ti år, og jeg tok byen og bestemte meg mellom den graven og prekestol, jeg så profet Allahs fred være med ham i en drøm, sa jeg : O Allahs sendebud du sa: den som spurte meg midler, min forbønn er nødvendig for ham, sa han : May Gud helbrede deg , hva jeg sa, men jeg sa : Den som ba om midlene fra Gud, min forbønn er nødvendig for ham, sa han, så han gikk bort fra meg med velsignelsen i sitt ord, må Gud velsigne deg . Abdullah bin Al-Galaa fortalte om en situasjon som kom inn i byen Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og jeg gikk til graven til Guds sendebud til ham, og jeg hilste ham og hans to følgesvenner , må Gud være fornøyd med dem, da sa jeg : O Guds sendebud, jeg brydde meg ikke, og jeg er gjesten din, da trappet jeg ned og sov uten graven, så jeg profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, kom til meg, så jeg reiste meg, og han ga meg et brød, så jeg spiste noe av det, og tok hensyn og hadde litt brød i hånden . autoritet fra Abu al-Wafa al-Qari al-Harawi sa han: Jeg så den utvalgte, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm i en flyktighet i årene seksti og tre hundre, og jeg brukte å lese med sultanen, og de hørte ikke og snakket, så jeg gikk hjem i klagesang, så jeg sov og så profeten, fred og velsignelser være over ham, som om han hadde skiftet farge, så han fortalte meg fred være med ham : Har du lest Koranen i ord Gud den allmektige i hendene folk som snakker og hører ikke lese? Ikke les etter dette, bortsett fra hva Gud vil . Jeg la merke til det mens jeg holdt tunga i fire måneder, og hvis jeg hadde behov for å skrive det lappen, deltok eierne av hadithene og meningsinnehaverne meg, så de utstedte en fatwa som jeg snakker til slutt av saken, fordi han sa : Bortsett fra hva Gud vil, som er et unntak, så jeg sov fire måneder senere stedet der jeg først sov. Jeg så profeten, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm som heiet ansiktet hans, og han sa til meg : Er det bevist? Jeg sa : Ja, Guds sendebud . Han sa : Den som omvender seg, Gud vil tilgi ham, stikk ut tungen . Han tørket tungen med pekefingeren og sa : Hvis du er i et folks hender og du leser Guds bok, så kutt av lesingen til de hører Guds ord . Jeg la merke til, og tungen min var åpen, takket være Gud . Det ble fortalt at en mann fra Al-Manaseer ble syk, og han så Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, en natt som om han fortalte ham om du vil ha det bra med sykdommen din, så ta nei og no . Da han våknet, sendte han til Sufyan Al-Thawri, må Gud være fornøyd med ham, med ti tusen dirham, og han beordret ham å tildele det til de fattige, og han spurte ham om visjonens uttrykk, så han sa betydningen av hans ord, verken eller oliventreet, fordi Gud den allmektige beskrev det i sin bok og sa : verken østlig eller vestlig . Og fordelen med eieren er følgesvennene til de fattige med deg, sa han: Han behandlet ham med oliven, og Gud ga ham velvære ved å bruke velsignelsen fra Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred og ærbødige hans visjoner . Vi lærte at en mann kom til Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm. Han klaget til ham at tilstanden hans var stram, så han ba ham gå til Ali bin Isa og fortelle ham at han vil betale deg det som er bra for deg, så han sa, Guds sendebud, ved hvilket tegn? Han sa fortell ham med et tegn at du så meg Batha, og jeg var ulydig fra bakken, så jeg gikk ned og kom til meg, så jeg sa gå tilbake til deg . Han sa, og Ali bin Isa ble avskjediget, og departementet vendte tilbake til ham . Da han la merke til det, kom han til Ali bin Isa, som var minister den tiden, og han nevnte historien sin. Han sa at det var riktig, og han betalte ham fire hundre dinarer, så sa han å bruke gjelden din, og betale ham ytterligere fire hundre dinarer, så sa han, gjør det til din kapital, så hvis du bruker det, gå tilbake til meg . Og han nevnte en mann som visste hva du ville ha fra folket i Basra, og han pleide å selge talismanen. Han sa at han sendte en lekter fra noen av guvernørene i Ahwaz, og jeg var uenig med ham om prisen. Måtte Gud velsigne ham og gi ham fred i en drøm, så jeg sa til ham, Guds sendebud, den så og så forbannede Abu Bakr og Omar, må Gud være fornøyd med dem, sa han, ~Bring ham til meg , og jeg kom med ham, ~sa han,~ legg ham og legg ham ned, ~så han sa,~ Slakt det, ~så jeg sa, Guds sendebud, slakt det? Så sa han: Slakt ham til hun sa tre ganger, så rullet jeg kniven over halsen hans og slaktet ham, og da jeg begynte å si: Jeg går til ham, formaner ham og forteller ham hva jeg så fra Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, så jeg gikk og da jeg kom hjem til ham, hørte jeg ulven, og det ble sagt at han døde . Og Ibn Sirin kom til en mann som ikke var beskyldt for sin religion, engstelig, og han sa at jeg så i går i søvn, som om jeg hadde lagt føttene mine ansiktet til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred . Han sa til ham: ~Satt du i går med spøkelsene dine?~ Han sa ja, han sa, så han tok dem av, så han tok dem av og under det ene benet var det dirham over ham, Muhammad, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred ….

…Dora fortalte at en mann kom til overgangen og sa at jeg så det som om jeg spiste fiken, så han sa at du spiser antallet av hver fikenpinne, og det var slik, så han etter en stund også. Han kom til ham og fortalte ham det igjen. Han sa til ham: ~Han skulle se antallet av hvert fikentre med koke, og det var slik.~ Så gikk han, og etter en stund så han en tredje. Ved døren til huset hans fant han en pose med et beløp i, så tok han den, så fortalte han ham hva han hadde sett fra ovennevnte, så han sa til ham at du vil finne tallet hver fiken du spiste en dinar, så han sa at jeg fant at og den vesken falt fra gangen, så han sa til ham: Ære være Gud, tolke synet i din hånd, og hva du enn sa, sa han: Spiste jeg deg? Fiken var første gang, så treet var blott fra bladene og det var en pinne, så jeg ga det til det, og andre gang jeg spiste det fra det i grenene, og det så ut som en dammam, og tredje gang jeg spiste den når den var klar og god, så den var som dinarer og sekken jeg fant var beskrivelsen slik og slik, og den er min, og jeg ga den til deg ….

…Visjonen om Sawda bint Zam’a om at Guds sendebud – må Guds bønner og fred være over ham – vil gifte seg med henne 58 – autoritet fra Ibn Abbas som sa : Soudah Bint Zam’a var med den drunken bin Amr, min bror Suhail bin Amr, og hun så i en drøm som om profeten – må Guds bønner og fred være med ham – aksepterte å gå til han trappet halsen hennes. Så du fortalte mannen sin om det, og han sa : Og faren din , hvis du trodde din visjon om døde og la Guds sendebud gifte deg – må Gud velsigne ham og gi ham fred – og hun sa : En stein og et dekke. Hisham sa : Steinen negerer det, så hun i en drøm en natt at en måne kastet henne fra himmelen mens hun lå, så hun fortalte mannen sin, og han sa : Og hvis faren din trodde din visjon, jeg var bare en liten stund til jeg døde og giftet meg etter meg, så jeg klaget over fyll fra den dagen, og det var bare en liten stund til han døde og Guds sendebud – må Gud velsigne ham og gi ham fred – giftet seg med henne ….

…Hvis fliser blir sett i en drømmeflate stedet for marmor, er det en indikasjon på endringen i situasjonen i posisjoner, koner, båter og levende, akkurat som marmor blir sett i en drøm spredt stedet av flisene, det indikerer det motsatte av ondskap med godt . Hvis han ser flisene et sted som passer ham nødvendighetsplasser, indikerer det intimitet, møte, gleder, eliminering av bekymringer og næring og fornyelse av klær ….

…Passasjerer av dette ordet har tre begreper : For det første : Hvis han blir sett i en drøm alene fra salen, så er han en gutt . Og hvis han blir sett med salen, så er han en gutt som stoler ham, og de sa : Det er styrken i huset . Og det kan referere til det som blir tråkket , for eksempel slitebanen eller matten . Og de to passasjerene kan ha oppgitt konene, de to guttene eller de to guttene . Og passasjerene er hederlige penger og presidentskap . Passasjerene indikerer en vakker slavejente, og at han er av jern med styrke, og at han er bly, indikerer svakheten i hans befaling, og at han er sølvbelagt med gull, indikerer naboen til Hassans gutter . Og den som ser at han har en stigbøyle eller to ryttere til salen sin, så får han en tjener eller to tjenere . Og den som så at passasjerene hans ble avskåret eller stjålet, hans tjener døde eller solgte ham . Det andre : Å se ham i en drøm indikerer høflighet og å oppnå mål med alvor og tretthet . Og den tredje : passasjerer i kongens hus, og hans syn i en drøm indikerer reiser og bevegelser land og sjø, og helbredelse fra sykdommer ….

…Og den som ser at han har sett løven eller sett den på avstand, han skal tolke med en preken, og det kan snart være .)…

…Hvis du rodde kanoen i en stille tidsplan, betyr dette at du har full tillit til din egen evne til å drive virksomheten din på en gunstig måte . Å ro med din elskede betyr dette tidlig ekteskap og ekteskapelig forståelse . Og å padle i turbulente farvann betyr at du må temme voldsomt før du kan få ekteskapets velsignelse . Hvis du drømmer om å ro i grumsete farvann, vil arbeidsforholdene vise seg skuffende . Hvis vannet er grunt og mykt, er det et tegn rask spinning og forskjellige gleder som ikke varer . Grunt, klart og rolig vann når du roer, betyr en munter personlighet . Men en kort stund . Vann er den ideelle fremtiden i drømmeverdenen . Hvis drømmeren venter på en munter og rask fremtid, vil han snart nærme seg klart vann . Men hvis han kommer ut av hundre urolige elementer i et våkent liv, vil den nærmeste fremtiden være fylt med konflikter for ham ….

…Det ble sagt at Al-Qaqaa hadde en gjeld ti tusen dirham, og han ble overveldet, og han så faren i søvne til ære for et fyrtårn som priste Gud og heiet, og da han så ham, ringte han og våknet, og han spurte den som krysset ham, og han sa at fyret er en høyde og en heis som faren din treffer . Han sa at faren min er død, overgangen sa: Er du ikke sønnen hans? Han sa ja . Kanskje du vil være en lærd eller en prins, og når det gjelder hans ros, er du i sorg og tristhet, og Gud den allmektige vil løslate ham fra deg, fordi Gud den allmektige sa : “ Så i mørket kalte han at det ikke er noen gud annet enn Du forherliger deg, for jeg var en av ugjerningene . ” Det var bare en liten stund da en mann tok hånden og sa til ham: Er du Qaqaa? Så han sa til seg selv, dette er ingenting annet enn en løytnantmotstander, så Saadana fortalte ham en syk kvinne, og hun anbefalte å invitere deg, sa han, så han gikk med ham, og det var en gruppe sjeiker og en skriftlig bok som Saadana tjente en tredjedel av pengene sine til al-Qaqaa, og hun anbefalte ham en tredjedel av pengene sine og døde etter tre dager ….

En drage er i en drøm en inaktiv konge, med sterke torner, ydmyk, mørk og dyktig, grunn av alvorlighetsgraden av hans godhet, hans nærhet til bakken mens han flyr, og mangelen på hans feil i jakten . Den som eier en drage og jakter med den, så treffer den eiendom eller penger . Og den som ser at han har truffet en vill drage som han ikke fisker med, adlyder ham ikke, og han ser som om den holder i hånden hans, da vil han smitte en ung gutt, og han når ikke mengden menn til han er konge . Hvis han ser at dragen er borte fra ham i så fall, blir gutten født død, eller det er bare en liten stund til han dør, og hennes kyllinger er gutter og kvinnene hennes er kvinner fra en gruppe mennesker, og den ene er en kvinne som sviker og ikke skjemmer, og ikke skjuler . Og kosen betegner tyver som i hemmelighet stjeler og sperrer veien, og indikerer bedragerske bedragere som skjuler godt for de som blir venn med dem . Kosa indikerer krig og slåssing . Det indikerer den respektfulle mannen eller den utro kvinnen ….

…Den som leser den, elsker å gi almisse og gode gjerninger . Og al-Kirmani sa: ~Han vil være en stor forfatter med lykke til, eller han har for vane å gi veldedighet, og han har forbudt det en stund, så la ham tegne det som vanlig .~ Jaafar Al-Sadiq sa at den allmektige Gud gir ham veltalenhet, kunnskap og oppfinnsomhet ….

…Og den som ser en lampe i hånden at han frykter at hans lys skal slukkes, da tolkes han med sin frykt for døden. Hvis det slukkes, vil det dø av øynene, og hvis det ikke er slått av, vil han være trygg en stund ….

…Lyn i drømmer varsler kortvarig lykke og suksess . Hvis lynet rammer en gjenstand i nærheten av deg, og du føler deg i sjokk, vil det treffe deg en god venns lykke, ellers blir du forstyrret av sladder og fans av spredende skandaler . Hvis du ser blekt lyn skilt fra svarte skyer, vil tristhet og motgang nesten følge flaks . Hvis du blir rammet av lyn, vil du bli fylt med sorger du ikke forventer, enten du er forelsket eller jobben . Hvis du ser lyn over hodet ditt, varsler dette glede og gevinster . Hvis du ser lyn i sør, vil flaks bli holdt tilbake fra deg en stund . Hvis det er i sørvest, vil flaks holde deg . Hvis det er i Vesten, vil tegnene potensialet ditt virke lysere enn de ser ut . Hvis det er i nord, må hindringer skyves til side før potensialet ditt kan skinne . Hvis det er i øst, vil du lett få gunst og lykke . Lyn som kommer fra mørke, illevarslende skyer alltid viser trusler, tap og skuffelser . Forretningsmenn bør holde seg nær virksomheten, kvinner skal være nær ektemenn eller mødre, og barn og syke bør ivaretas nøye ….

…Og den som ser Salomo, fred være med ham, gir kongen kunnskap og rettsvitenskap, og hvis han ser ham død på en prekestol eller seng, så vil han dø som en kalif, prins eller president, og han vet ikke om sin død før etter en stund . Og det ble sagt at den som så Salomo redde sin verge og fiende, hans reiser økte ….

…Det ble sagt at den som så Adam ble lurt av ordene til noen av hans fiender, så løslat han ham etter en stund . Visjonen om å endre farge og tilstand, dette indikerer en overgang fra sted til sted, og deretter endelig tilbake til første plass . Og den som så noe, fred være med ham, ville motta penger, barn og et fornøyd liv ….

…Skulder Hvis en mann drømte om å ha seg en skulder og var soldat, indikerer dette skade for en stund, men han vil motta medaljer til slutt . Men hvis en kvinne drømmer om at hun har møtt noen som har på seg en skulder, så indikerer dette at hun vil engasjere seg i hensynsløs forlovelse og muligens ende i en skandale ….

…Når det gjelder spedalskhet, spedalskhet og kopper : det ble tidligere sagt . Det er bedre å se en person som om han er spedalskhet, scabies, kopper og blemmer . Hvis han ser henne hos andre, indikerer det sorg og mangel sorg for den som har visjonen, fordi alle som har et stygt utseende er fremmedgjort for ham, spesielt hvis han ser henne i sin eie, så er han ikke egnet til tjen ham for alt han gjør, så det er stygghet og skandale, og det er også alle som er sammen med ham . Og den som ser det som murer, det er en økning i pengene hans . Og hvis han ser at sønnen har vegger, vil han foretrekke ham og sønnen, samt sår kroppen, en økning i penger . Og hvis han ser et sår hånden som har strømmet en stund, så er det penger som vil være til fordel for ham og ikke skade ham ….

…Kiste : en stor konge, så at i arken til myndigheten som mottok var hans velkomst til verset : ~ Verset som kommer til deg hans kiste .~ Det ble sagt at eieren av denne visjonen er redd for en fiende og ikke er i stand til å motsette seg ham, og denne visjonen er bevis lettelse og utfrielse fra hans onde etter en stund . Og det ble sagt at han så denne visjonen fra ham som var fraværende før den . Og det ble sagt at den som ser at han er på en kiste, så er han i testamente eller krangel, og han vil få spikeren og nå målet ….

…Den som ser at beinet hans er ødelagt, ikke kom i nærheten av sultanen på en stund og be til den allmektige Gud ….

…Kjøring Hvis du drømmer om at du kjører en vogn, indikerer dette en urettferdig kritikk av din tilsynelatende ekstremisme . Du vil bli tvunget til å gjøre ting som ikke virker bra . Hvis du drømmer om at du kjører en offentlig bil, indikerer dette en lav jobb med liten mulighet for avansement eller forfremmelse . Hvis det er en buss, vil den forbli i dårlige forhold en stund . Men hvis andre markedsfører deg i disse mediene, vil du dra nytte av den høye kunnskapen i verden, og du vil alltid finne en vei ut midt i vanskeligheter . Hvis du er en mann, vil dine ønsker strømme til en rask fullføring i romantiske forhold til kvinner . Og hvis du er kvinne, vil du okkupere eller dominere menns hjerter på en vond måte etter at du lykkes med å kontrollere dem ….