…Og den som ser at han drakk hele sjøen, han vil få en stor besittelse hvis han er verdig det ….

…Og al-Kirmani sa: “Den som så at han hadde kuppet kopp, han etterligner en tillit, eller skriver en bok om ham eller helbreder det, selv om han er syk og uskyldig, for han, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Helbredelsen av ummah er tre vers fra Guds bok eller en slikk av honning eller en kopp kopp . ”…

…Det er i en drøm fra essensen av kvinner . Den som så at han ga vann i en kopp, han ble født i mors mors liv . Hvis han ser koppen ødelagt og vannet blir igjen, er det kvinnens død og barnets overlevelse i magen . Hvis vannet er borte og koppen er igjen, er det barnets død og morens sikkerhet . En ødelagt kopp kan indikere vanningens død . Og den som ser at han fikk en kopp mens han var syk, og drakk vin, vann, sennep, bitter melon eller tålmodighet i den, så er det maniakoppen . Se også syltetøy og krus ….

…Han er i en drøm et godt liv, så den som ser ham i sitt hjem, er lykke, rikdom, en samling, et bytte og ekteskap, fordi Gud den allmektige sier : ( Han er den som skapte et menneske fra vann og skapte ham en slekt og et bånd ). Og den som ser at vannet er klart og rikelig, prisen vil være billig og rettferdigheten spres . Og å tygge vann indikerer alvorlige vanskeligheter med å leve, og drikke av det trygghet fra fienden, og fruktbart år for hans drikker . Og hvis han drakk mer vann i søvn enn han pleide å drikke i våkenhet, indikerer det lang levetid . Og Ibn Sirin, må den allmektige Gud være nådig med ham, sa : Vann mens du sover er en prøvelse i religionen, fordi Gud den allmektige sier : ( Vann i mørket, la oss vikle dem inn i det ). Og det er en ulykke, fordi Gud den allmektige sier : ( Ja, Gud plager deg med en elv, og den som drikker av den, er ikke fra meg, og den som ikke gir ham mat, er fra meg, bortsett fra den som skuer et rom med hånden hans ). Og den som så at han fikk vann i et krus, det var et barns bevis . Og den som ser at han drikker i en kopp klart vann, han vil motta godt fra sin sønn og hans kone, og at glasset er essensen av kvinner, og vann er foster . Og den som så at han drakk varmt vann, han ville bli veldig lei seg . Og den som ser at han er i vann, han er plage, plage og nød . Og den som ser at han har en klar vannbuffer, så arver han penger . Og den som ser at han henter vann, han søker lyver blant mennesker . Stillestående vann vil låse seg . Stinkende vann er et slitent liv . Varmt vann hvis det brukes om dagen er en straff og straff, og hvis det brukes om natten er det en frykt for jinn . Saltvann er et slit i livet . Chagrin vann er forbudte penger . Svart vann ødelagt . Gult vann er en sykdom . Og den som ser at han drikker sjøvann, de blir syke av kongen . Det ble sagt : Vannkaos er en urettferdig sultan . Og den som blir badet i overskyet vann og er i nød, han skal kvitte seg med det, selv om det er det . Han er syk, helbredet av den allmektige Gud, og hvis han blir fengslet, vil han overleve . Saltvannet er overskyet . Han følte at han gikk over vannet, at kraften til tro og sikkerhet i Gud, og det ble sagt : han reiser eller risikerer . Og den som faller på dypt vann, da faller han inn i en verden og finansieres av den, og at verden er et dypt hav, og det ble sagt : han vil få glede og nåde . Og den som ser at han ser på klart vann og ser ansiktet sitt fint i det, så er det bra for familien og naboene . Og den som så at han helte vann i havet, han ville bruke penger på en kvinne . Og det overordnede vannet er pine og oppvigling . Og den som ser at vannet har økt i en by og overskred grensen, da vil det være stor oppvigling og uenighet, og de ugudelige omkommer . Og ferskvann er tillatt levebrød, godt hjerte, kunnskap og liv for de som er nær døden, fordi Gud den allmektige sier : ( Vi har laget alt levende av vann ). Og kanskje indikerte vannet kona til singelen, og mannen for utdrikningslag, og kanskje indikerte drikkevann de fattiges drikke . Og den som blir salt ferskvann, forlater sin religion eller blir vanskelig for dens anliggender . Hvis han bar vann i en container, bar kona hans med seg . Økningen i vann i tiden for mangelen, eller mangelen på det i løpet av økningen, er bevis på urettferdighet og prislapp . Og eksplosjonen av vann i stedet for dem og sorg . Og grønt vann er en lang sykdom . Og fra å drikke svart vann, gikk synet hans bort . Og den som ser at han ble sølt med varmt vann, han vil bli fengslet, syk eller alvorlig syk eller livredd av jinen . Og den som ser at klærne hans er våte med vann, da bor han på en reise eller blir fengslet for noe han er opptatt av . Og den som ser at han bærer vann i en bunt eller et plagg, eller at det ikke er mulig å bære vann i det, så er han arrogant om pengene sine, tilstanden eller livet sitt . Og den som ser at han fikk vann i en kopp, og han hadde en gravid kvinne, og koppen brøt, da ville kvinnen dø, og hvis vannet var borte og koppen ikke brøt, da ville barnet dø og kvinne ville bli levert . Ablusjon med kaldt vann er omvendelse, en kur mot sykdom, en løslatelse fra fengsel og eliminering av gjeld og sikkerhet fra frykt . Og den som henter vann fra en brønn, får penger med lure og bedrag ….

…Hver gul drink i en drøm er en sykdom . Hvis han drikker en drink mens han hater den og ikke gir den til ham, gjør han en mindre sykdom og blir deretter kurert . Og hvis en person ser at han drikker honning, eple eller ess-sirup, så er det godt for de rike og dårlige for de fattige . Og cider fordel . Og den som drakk i en drøm en drink for en sak, indikerer at den forsvant, hvis den var tilstede, ellers indikerer hans drikking forekomsten av den sykdommen . En avføringsmiddeldrink er et tegn på raushet eller viser hemmeligheter . Og det som beroliger hodepinen på drinker, indikerer godhet mot fiendene, og betaling av motstandere med god politikk . Og det som ser ut som farge, indikerer gleder, gleder og godhet . Og drikken av roser og juleps indikerer manglende tillit til dem som lover . Og den som drakk en ukjent drink i en drøm, indikerer økt sikkerhet og oppfyllelse av løfter, spesielt hvis det var en duftende drink, og hvis det var en illeluktende drink, antydet det vantroen på velsignelser og frafall fra religionen . Hvis han ser at de døde gir de levende en deilig og duftende drink, pålegger han ham å gjøre det som er godt og forby ham å gjøre ondt, og indikerer at de døde er i himmelen . Kanskje refererer den ukjente drikken til drinken fra sannhetens folk og omsorgsfolket . Kanskje en drink med en kopp indikerer å drikke en kopp Manun ….

Koppen : betegner kvinnene, og hvis han så det som om han vannet i en kopp eller et glass krus, viste hans visjoner et foster i konens livmor . Hvis han ser at koppen er knust og det fortsatt er vann, vil kvinnen dø og fosteret vil leve . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg trakk vann, så jeg tok med en kopp vann og la det på hånden min, så kruset brøt og vannet ble igjen i hendene på meg . Han sa til ham : Har du en kvinne? Han sa : Ja . Han sa : Er det et tau? Han sa : Ja . Han sa : Hun føder, så dør hun, og barnet blir igjen på din hånd . Det var som han sa . Hvis han ser ut som om vannet helles ut og koppen forblir sunn, blir moren utfridd og barnet dør . Det ble sagt, kanskje hvis koppen ble knust, døde vannet ….

En kopp te Hvis du drømte om kopper te, forutsier dette at du vil ta deg av å forberede og ordne alle kravene til glede og glede . Hvis en kvinne knekker tekopper eller ser dem knuste, vil en plutselig ulykke riste hennes lykke og lykke . Hvis du drikker vin i en kopp te, forutsier dette gleder og lykke sammen i nær fremtid ….

…Krus Hvis du drømte om at du drakk av et sølvkrus, vil du møte ugunstige vitenskapelige resultater i nær fremtid. Hvis du ser gamle designede krus, vil du motta tjenester og gevinster fra fremmede . Hvis en kvinne som er gravid gir en mann et glass kopp fylt med vann, indikerer dette forbudte gleder ….

…Al-Hijam : En mann som betegner å kontrollere menneskers nakke, deres ønsker, følelser og varsler, slik som sultanen, verden, herskeren og legen . Han skrev forholdene og gjerningene i nakken, og den som så en kopp av sin størrelse, så jeg på saken hans, og hvis han var ønsket av blod eller i jihad, ble han drept og han ba ham om blod med jern fra nakken som tillit og religion, utførte han det i hendene på en hersker, og hvis han ønsket ekteskap, giftet han seg med en kvinne og kontorist skrev om halsen. Ellers solgte eller kjøpte han en vare, eller tok en gjeld eller gjeldsarbeider i besittelse, og det var skrevet en betingelse på den ….

…Eksempler på visjoner : Denne delen vil jeg snakke om eksemplene på noen av profetens visjoner være over ham, og noen av ledsagernes visjoner kan Allah være fornøyd med dem , og jeg begynner . Profetens visjoner være med ham : ( a ) Profetens visjoner være med ham : Jeg bemerker her til den avtalte Aisha fortalt av Bukhari i sin Saheeh sa : (den første er starten på Allahs sendebud fred være mot ham fra åpenbaringen av den sanne I søvn så han ikke et syn med mindre det kom til ham, som morgenbenet. ) (1) Romanen kom i en annen god visjon , og den oppriktige og gode sansen for en av saker av hinsidige i høyre for profetene . Når det gjelder det minste , skiller Valsalehh seg fra oppriktig ; Så godt enkelt ut , Fraaa profeter er alle ærlig , kan være gyldig, og er den mest , kan ikke være gyldig for et minimum også signert på en visjon da han så et syn og gjennom drap av eierne . Og sammenlignet Pflq-voksing uten den andre , fordi profetiens sol var visjonen Mpadi lys, det er fremdeles at lyset kan romme til og med solen skinte, det var innad Noria var i ratifiseringen Bakraa Ka min førstefødte , og var mørkt innad var i vantro Khvacha som Abu-uvitenhet , og resten av folket mellom disse to statusene hver av dem like mye som ble gitt lys . (2) Eksempler på visjoner om profeten fred være med ham følgende eksempel : ( a – 1) fra Anas, må Allah være fornøyd med ham fra profeten fred være med ham, sa han : ~ Paradise Fright gikk inn i et palass av gull . jeg sa : For hvem er dette . de sa : For en ung mann fra Quraysh , trodde jeg at jeg var ham de sa. For å Omar bin Al-Khattab . (3) denne talen kom i romanen av en annen : ~ Mens jeg ble sover, så meg i paradis ~ og sa :~ de sa : Omar, ~ sier : Jibril og hans Mullah Ikh ~ kom i riktig fra hadith av Abu Hurayrah, måtte Allah være fornøyd med ham sa : The Messenger Gud, kan Gud velsigne ham og gi ham fred : “ Mens jeg sov, så du meg i himmelen , og det var en kvinne som gjorde ablusjon ved siden av palasset mitt , så jeg sa : Hvem er dette for? De sa at Omar uttalte sin sjalusi Follette stygt spill . ~ Ropte Omar må Allah være fornøyd med ham og sa : Du angrep O Allahs sendebud, fred være med ham? I romanen da Imam Ahmad : Abu Hurayrah sa : Ropte Omar. Vi er alle i dette rådet med Allahs sendebud fred være på ham Omar sa : far til deg, O Allahs sendebud , ? Oalik angrepet og renselse her Alaudhaeh som er renslighet og Hassan som paradis er ikke en oppgave huset , har sønnen sa stein (4) at kvinnen som så på Apostle neste til palasset er en lyd eller var i live da han så henne profeten fred være med ham i paradis sammen med kort liv skal han sette det fra folket i paradiset fordi seeren er Allahs sendebud, fred være med ham , og å være sammen med kort levetid er det gjenstand for å indikere at den er klar over hans arv og det var slik . ( a – 2 ) På autoritet fra Abdullah bin Omar, på autoritet fra Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham , sa han : “ Mens jeg sov, da jeg så en kopp med melk i den , drakk jeg den slik at jeg kunne se at vanningen min løp i neglene mine. ” Så ga jeg min gunst Omar bin Al-Khattab . De sa : Hva tolket du det, Guds sendebud? Han sa, ~ Vitenskap .~ (5) Her er profeten Wa’el med ham melkevitenskap Noen forskere kobler mellom melk og vitenskap ved å si : melk Rizk skapt av Guds gode mellom slagg av blod Vrt som vitenskapelig lys vist av Gud i mørket av uvitenhet , Vdob ordspråklig i en drøm som de som konkluderte med melk Ut av blod og blod, er han i stand til å skape kunnskap fra tvil og uvitenhet, og å bevare arbeidet mot uaktsomhet og feil . I det snakk om at vitenskapen om profeten fred være med ham i Gud gjør det ikke nå en grad i det , fordi han drakk til han så vanning ut av lemmer , og samtidig gi ham foretrukne alder er underlagt en referanse til hva som skjedde til alder av Gud , slik at han Aeachzh på Gud skylden . (6) ( a – 3 ) og Aisha, må Allah være fornøyd med henne : Allahs sendebud fred være med ham ~ Aritk i en drøm tre netter, jeg tok imot kongen din i tyveri av silke sier : Denne Amrotk . Vokhv fra . ansiktet Hvis du er , sier jeg : at dette er fra Gud, vil det bli gitt videre . Avtalt ord damp ). (7) og betydningen av : tyveri av silke : kjole eller hvit duk av silke . det er bemerket i det første eksemplet, det tredje eksemplet på synene av profeten fred være med ham at profeten fred være med ham ikke Aabarhama Omar og Aisha , forståelse om de er av visjoner der synet er på hennes ansikt og ansiktsverdi trenger ikke å uttrykke og tolke , ble sønnen sagt en stein i sin forklaring på hadithen til Ibn Omar og hans syn på ild at noen visjoner ikke trenger noe uttrykk . (8) Visjonen om Abdullah bin Omar var gjennom profeten fred være med ham visjonen når den første drikken Omar ibn al – Khattab må Allah være fornøyd med ham melkevitenskap ———— —– (1 ) ble enige om Aisha . Fortalt av Bukhari i boken for å uttrykke døren til den første er starten på Allahs sendebud fred være med ham sanne drømmer (351 \ 12 ) , og ledet av en muslim som i kjernefysikken forklart i troens bok i døren til Leptis åpenbaring til Allahs sendebud, fred være med ham ( 2/197 ) – forrige referanse . (2 ) Se Fath al – op – (355/12 ). (3 ) Fortalt av Bukhari i boken av uttrykket , den palass dør i en drøm (416 \ 12 ) – op – fortalt av Ahmad i sin Musnad i håndflaten Anas bin Malik, se forklaring f.eks Thiat Ahmed Saffarini (739 \ 1 ) . Forrige referanse . Og Tirmidhi fortalt i Sahih Sunan al – Tirmidhi i bokkarakteren og døren til dyderene til Omar ibn al – Khattab må Allah være fornøyd med ham – publisert Dar gjenopplive arabisk arv – Beirut . (4 ) Fath al – Bari • op – ( 12/416 ). (5 ) Fortalt av Bukhari som i åpningen ( 12/393) _ op – muslim som i atom (15/16 ) op . (6 ) Fath al – Bari (12 / førtien 0 ) – op -, Mohamed Abdelaziz Halawi : Visions of the profeten fred være med ham, og drømmer om ledsagere , publisert Dar Vanguard , Cairo : 1412 av R 5 . (7) Den ble inkludert av Al-Bukhari som i Al-Fath (12/399), tidligere referanse og (7/223), og den ble fortalt av muslim som i Al-Nawawi (15/202) i Book of ledsagernes dyder og i dyden til Aisha, må Gud være fornøyd med henne, tidligere referanse . (8) Ibn Hajar – Fath Al-Bari – forrige referanse (12/419). ** Sitert av Dr. Fahd Al-Osaimi…

…Når det gjelder cupping : Den som tror at han holder tilbake eller cupping en verge, eller etterligner en tillit, eller skriver en tilstandsbok på den, eller gifter seg, fordi nakken er gjenstand for tillit . Hvis en tilstand giftet seg med en hushjelp og ba ham om vedlikehold og hva han ikke tålte . Hvis han ikke fastslo, ble det ikke krevd underholdsbidrag fra ham . Hvis al-Hajam er en velkjent sjeik, så er han vennen hans . Hvis han er en ung mann, så er han hans fiende som det er skrevet en bok med betingelser eller religion på . Størrelsenen ung mann har vunnet en fiende . Og de sa at cuppingsykdom er borte, og de sa mangel på penger . Og det ble sagt at den som så en kopp av størrelsen, da vil det være en fordel for ham . Hvis han hadde myndighet til å avskjedige ham . Hvis han ble kuppet og det ikke kom noe blod ut av ham, begravde han penger og ble ikke veiledet til det, eller han betalte et depositum til noen som ikke betalte det til ham . Hvis blod kom ut av ham, ville kroppen hans være riktig det året . Hvis en stein kommer ut i stedet for blod, føder kona hans noen andre, og den gutten blir ikke akseptert. Hvis sløret går i stykker, skiller han seg fra kona eller dør . Og det ble sagt at den som så at han hadde samleie, fikk overskudd og penger . Og det ble sagt at cupping var en skade for Sunnah, og det ble sagt at det er en befrielse fra nød . Det ble fortalt at Yazid ibn al-Muhallab var i varetekt for al-Hajjaj, og han så i søvne at han cuppet for å unngå fengsel . Maan bin Zaida så ut som om han cuppet, og baldakinen hans var farget med blodet, og da det skjedde, kom to løver inn i ham og drepte ham ….

…Al-Kirmani sa : Den som ser navnet sitt skrevet på den og tar en kopp og drakk av den, indikerer at han er assosiert med en stor eller sjenerøs lærd og vil få av ham en fordel i denne verden og det hinsidige ….

…Og den som ser at han har en kopp i hånden for å drikke vann fra hvor som helst vannet renner eller stilles, han vil bli rammet av ulykke og nød ….

…Lettelsen etter nød og nød 99 – – På autoritet fra Khalid bin Yazid Al-Azdi sa Abdullah bin Yaqoub bin Dawood til meg at han sa : Min far sa at Mahdi låste meg i en brønn og bygde en kuppel over den, og Jeg ble der i femten pilegrimer til arven etter al-Rasheed gikk, og hver dag fikk jeg et brød og en kopp vann. Han instruerte tidene for bønn. Da hodet til hodet til tretten pilegrimer kom til meg i søvne og sa : Vi er på Josef, Herre, så han førte ham ut fra bunnen av en hul og en sky rundt seg. Han sa : Jeg takket Gud og sa : Skjeden er kommet. Han sa : Jeg bodde og så ikke noe, så da årets hode kom, kom det. Den neste sa til meg : Måtte Gud føre ham til Faraj at han har noe hver dag i sin skapelse. Han sa : Så satte jeg opp en sirkel og jeg ser ingenting. Så kom den som kom etter året og sa : Må nødene jeg har gått i være en relativ lettelse, så han er redd, og den fremmede kommer. : da han ble Naudet, trodde jeg at jeg Oozn ba Vdly Li svart tau og fortalte meg : Jeg vil herde hans midt, og jeg gjorde Vokhrgeony da jeg møtte lys synkope optisk Vantlgulwa Pei introduserte en gratis på god og ble fortalt : fred på De troendes øverstkommanderende , sa jeg : Hils til de troendes overordnede og Guds nåde og velsignelse være over deg , sa Mahdi : Jeg er ikke i det. Jeg sa : Fred være med deg, øverstbefalende for de troende, og Guds nåde og velsignelser være med deg Å, Al-Hadi sa : Jeg er ikke med ham. Jeg sa : Fred være med deg, de troendes leder og Guds nåde og velsignelse. Han sa : Al-Rasheed, så jeg sa : Al-Rasheed. Han sa, Ya Jacob, Davids sønn, Gud ga ikke forbønn for noen, bortsett fra at jeg bar en jente for meg på nakken min i natt, og jeg nevnte at jeg bar meg på nakken din, og jeg falt for deg fra stedet jeg var i og jeg førte deg ut. Han sa : Hedret meg og nærmet meg setet mitt. Han sa : Da forkledde Yahya bin Khaled meg som om han fryktet at han overvant kommandanten for de troende uten ham, så jeg fryktet ham, så jeg ba om Hajj, så han ga meg tillatelse, og han bodde fortsatt i Mekka til kl. han døde der (1)….

…Et glass vin Hvis du drømte om en kopp vin, forutsier dette at skuffelse vil påvirke deg dypt, da du ikke vil se noe hyggelig før realiseringen av problemet forårsaker et sjokk for deg ….

…Og den som ser at han spiser smør eller smør, så blir han fruktbar, eller en økning i pengene sine, og kumfett i tolkning er bedre enn sauefett, og den som ser at han spiser myk ost, da får han fortjeneste fra sin handel eller sitt arbeid , og den som ser at han spiser honning eller samler den til sitt hjem eller drikker den med vann, så vil han få penger. Hvis han er en frigjort slave eller en syk person som er blitt helbredet av Gud, og kanskje honning indikerer ordene til rettferdighet og Koranens forespørsel og kunnskap, eller ekteskap og ekteskap, og hvis han ser at han slikker honning fra en tallerken eller søt i en tallerken, gifter han seg med en kvinne og den som ser at han spiser sukker, så er det bra og bra. Til det han sier mye om ham, og den som ser at han drikker vin uten noen som er i strid med ham, da treffer han forbudte penger i forhold til hva han drakk av det, og det ble sagt at han vil lide en stor synd, og den som ser at han drikker vin eller noe annet som blir berusende, da er han forbudte penger uten alkohol, og det som ikke er fra det som ikke er beruset, er tillatte penger i det Han lurte og den som ser at han er full av alkohol , da vil han slå forbudte penger, og fra disse pengene faller til makten, og hvis han er full uten en drink, vil han bli plaget av alvorlig sorg, og hvis pasienten ser at han er full, så hans død, og den som ser at han drikker vin med et folk som gir dem koppen, dette indikerer at det oppstår fiendskap mellom dem og konflikt. Og den som ser at han kjemper mot koppen, indikerer han ondskap og strid, og den som det er, han drakk en drikke og ble skremt av det, fordi saken han er i har nådd slutten og det ble sagt at livet hans har gått tom. Hvis noen gjenstår av livet hans, mengden av det er og den som ser at han klemmer vin, tjener han autoriteten og jobber på hendene på bein, det betyr noe, og hvis pasienten ser at han fikk en kopp vin eller annet og drikker det til slutt er det dødens beger…

…Ibn Sirin sa: Den som ser at han har et krus og at det har knust, og hva som er i det har forandret seg, så tolkes det av hans kones død og sikkerhet, og den som ser en tom kopp, så tolkes det som ikke å få barn ….

…Forfatteren er like ressurssterk som en skomaker, og pennen er som en healer og nål . Strekningen er som den som pakker den fra strenger og belter . Og som kupping og pennen, skalpellen og blodtilførselen, og som tall og nåde og lignende . Og kanskje indikert av plogmannen, og pennen er som skinnen, og blekket er som såingen . Hvis en person har en hendelse med en ukjent forfatter, vet du hva dette attributtet indikerer, og legg den til de som passer ham, og tror at han er våken i en sak som forfatteren drar fra, for eksempel den som sier jeg så ut som om jeg gikk forbi en forfatter og han betalte meg en eller to eller tre bøker og han var i den. Jeg skylder meg eller Ali en gjeld, så jeg tok den fra ham og gikk og så på hans tilstand og årvåkenhet, og hvis han har en sko eller sandal på Kharaz og han legger den ut, eller de kjøper den, så er den det . Det blir sammenlignet med hva dette ansiktet er å ta to lapper eller to bøker fra det . Og hvis blodet hadde skadet ham, eller de kuppet ham eller hadde kuppet før den kvelden, er det det . Og det sammenlignes med dette stedet at lappene er tre hvis han også er en av dem som har på seg kopp . Hvis han har et plagg med en broderer eller en brokademaker, altså . Og hvis han hadde en stige ved en plogmann, tok han det han hadde . Ellers vil det bli presentert nyheter for ham, og ting blir nevnt for ham. Hvis bøkene er brettet, er det skjulte nyheter, og hvis de blir publisert, er de tilsynelatende nyheter . Og forfatteren : Hvis han mener at han er analfabeter og ikke skriver bra, så mangler han om han er rik, eller han er sinnssyk hvis han er tilregnelig, eller ateister hvis han er skyldig, eller er ute av stand hvis han er en ressurs . Og hvis den analfabeter mener at han er god til å skrive, så er han i nød, og Gud den allmektige vil inspirere ham med en grunn til å bli kvitt sin nød, og å rive boken vil etterlate sorg og tristhet ….