…Og den som så at hånden hans var avskåret uten smerte, tolket han at han ville elske og klamre seg til sitt hjerte med kjærligheten til noen fordi Gud den allmektige sa: ~Og de kappet hendene .~…

…Og den som ser hodet i hånden mens han ser det, det er et mål hans kapital og levebrød ….

…Og den som ser at han tok solen i hånden, men verken fra himmelen eller dens lys eller strålen, og at den ikke var mørk, han ville få lettelse fra skyene, selv om det var mørkt, og han var ikke et sted der sultanen trengte synet i en sak ….

…Al-Salmi sa: ~Den som ser at han har et trukket sverd i hånden som har gjort ham kjent og ikke har til hensikt å kjempe med det, den vil få makt, eller den som ser at han slo en person med det, så utvider han tungen ham så mye som han slår, og hvis han ser at det ikke kommer noe blod ut av ham, så er ordene hans rette og gode, og det skjer noe med ham i det. ~ Hvis det kom blod ut av ham, og han ikke flekket de voldsramte og voldsramte, så er det et ord som ikke skjer som et resultat av skade og pengebøter, og de voldsramte kan ha mottatt fra de bankede noe forbudte penger som forblir ikke for ham ….

…Og den som ser at han knekker hånden med en kniv, han vil se noe forbløffet over ham .)…

…Og den som ser at pemfigen har falt fra hånden og sprer hva som er i den, så indikerer det at det har skjedd skade ….

…Og den som ser at noen tar hånden hans, han er hans motstykke ….

…Og den som ser Nasina med hånden, tolket han overføringen av barnet sitt fra verden, og hvis han ikke hadde barn, indikerer det delingen av kona og vennen ….

…Og den som tror at den ene hånden er hvitere enn den andre, da vil han flykte fra det onde og vinne seier for de som motsier ham for den allmektige ordtaket: “Jeg går din hånd i lommen din, og den vil komme ut hvit uten ondskap . ” Verset ….

…Og den som ser at han har kjøtt i hånden, enten det er i en slaktekylling eller noe annet mens det stekes, så deles det med de forbudte pengene, og kanskje er det sorg og kjøttet fra væren hvis det blir stekt vil være spredt av sykdom og sauekjøttet er sykdommen til kona eller moren eller som tar plass, og kjøttet fra lammet eller ungen hvis det blir stekt vil bli tolket to måter, enten barnas svakhet eller svakhet hos slaver ….

…Den som ser at han er bundet av hånden, indikerer at han har fått synder, og kan indikere sorg og nød ….

…Hennes hånd tørket opp i Manan 88 – myndighet av Hashan bin Hassan myndighet av Wasel Mawla Abi Ayyainah, myndighet av Musa bin Ubaidah, autoritet fra Safiya bint Shaybah, som sa : Jeg var med Aisha – må Gud vær fornøyd med henne – og en kvinne kom til henne med hånden, og han fikk kvinner til å forbanne henne, og hun sa : Jeg kom til deg, bortsett fra min hånd. Min far var en tålmodig mann, og jeg så i en drøm menn som menstruerte med vanningskar som vannet den som kom til dem, og jeg så faren min, sa jeg : Hvor er min mor? Han sa : Se, så så jeg, og hvis moren min ikke hadde noe annet enn et stykke fille, sa han : Hun ga aldri veldedighet bortsett fra med fille og fett fra en ku de slaktet, fordi det fettet smeltet og myknet opp med det , og hun sa og tørste, hun sa : Så jeg tok et kar med vann og vannet det, og jeg kalte ovenfra : Den som ga det å drikke, Gud vil tørke sin hånd. Så min hånd ble som du ser…

…Og den som ser at han har et hode i hånden, da faller han først tre aspekter ved å skaffe penger og utvider mandatet eller noe han benekter, og kan bli overrasket over det ….

…Den som ser i hånden flere penner er uansett bra ….

…Og den som ser en dommer med en balanse i hånden, han skal dømme mellom skapelse og sannhet ….

…Og den som ser at han maler med hånden, han vil lide mye godt og bruke penger på håndens arbeid, og dette kan indikere ekteskap eller forsoning ….

…Og den som ser at han står en brønn med en bøtte i hånden og vil lage det, så er det en reise, og han kan få penger og godt ….

…Og den som ser at englene har tatt hånden sin til himmelen, han vil omvende seg til Gud i jakten og snart reise fra verden ….

…Den som ser et stykke brød i hånden : Han spiser det en vei eller et marked, ettersom han har lite liv igjen . Hvis kasrah er tynn, er saken mer presserende . Og hvis det er et bord eller et fat, er det et levebrød . Hvis han ser at han spiser ved et bord med tykt brød, er han lenge etter at han ikke har sett bordet hevet fra mellom hendene . Hvis oppvokst etter arbeidet sitt . Han gikk tom for levebrød fra det stedet eller det landet ….

…Og den som ser at han tok en saks i hånden, eller noen ga det til ham, eller kjøpte en saks, hvis han hadde en sønn, ville han også ha en sønn som han, og hvis han hadde en datter, han ville ha en datter som henne, og hvis han ikke hadde en kvinne eller en sønn, ville Gud den allmektige gi ham en annen bror ….

…Og den som ser at noe har spiret på hånden mens han er våken, så er det ikke prisverdig ….

…Når det gjelder bitene av annen mat, blir de fordelt ansiktet, og Ibn Sirin sa: Den som så at noen la en god bit søt, søt mat i munnen hans, han hører en tale som han ønsket eller kysset av en av hans slektninger, og hvis biten var en tykk mat, så er hans uttrykk mot ham ….

Den som resiterer Surat Al-Ankabut, vil være innenfor Allahs sikkerhet og nåde til han dør ….

…Og den som ser at han hadde seg en ring og dens fedd var av dens opprinnelse, det skal tolkes ved anskaffelse av et barn eller kjøp av en hushjelp, et dyr eller et hus, og ringens lapp har skiftet fra sin stilling, det skal overlates til kongene ved å føre tilsyn med isolasjonen og til andre i henhold til skiftende forhold ….

…Når det gjelder fingrene, sa Ibn Sirin, de fem fingrene høyre hånd indikerer fembønnen, så tommelen er morgenbønnen, pekefingeren, ettermiddags- og mellombønnen, ettermiddagsbønnen og ringfingeren, kveldsbønnen, og fingrene venstre hånd tolkes av barna til en bror ….

…Og den som ser at han bærer et teppe ryggen, det indikerer overflod av synder og byrder, og at han bærer det skulderen, hans visjoner indikerer at han bærer et teppe, spesielt hvis det er nakken .)…

…Hvis han ser ut som om han snurrer himmelen og deretter går ned, lærer han vitenskapen om astrologi og de mystiske vitenskapene og blir nevnt blant mennesker . Hvis han ser det som om han stolte det, vil han få ledelse og seier for sine motstandere . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så tre mennesker som jeg ikke kjenner. Han løftet den ene til himmelen, så låste han den andre mellom himmel og jord, og knelte den andre ansiktet i nedbør. Ibn Sirin sa : Når det gjelder den som ble reist til himmelen, er det tilliten som ble hevet blant folket. Den som er fanget mellom himmel og jord, det er tilliten som er avskåret, og når det gjelder den som bøyer seg, er det bønnen som ummah er den ultimate ….

…Og den som ser at han har tråkket en kvinne, hun skal bli gravid og føde et barn ….

…Og Ismail bin Al-Ash’ath sa at synet fingrene til de to mennene indikerer utsmykning og rett av ting. Og den som ser dem det som er utsmykket eller vanæret, så er hans tolkning av det, og hvis han i fingrene ser en forvrengning, enten de er festet til hans hender eller føtter, så er det en refleksjon og det er ikke Mahmouds ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….