…Al-Spider : fra metamorfose, og betegner en forbannet kvinne som forlater ektemannens seng . Og det å se henne vever og huset hennes er en kvinne uten religion, og den som ser en edderkopp, han ser en svak, planløs, skjult mann som har en ny æra ….

…Og den som ser at han har barbert seg fra håret på ryggen : han vil oppfylle sin tillit og oppfylle sin gjeld . Hvis han ser at ryggen har blitt tykkere, er han mer i stand til å bære det Gud har etterlignet ….

…Og den som så at håret hans var frossent og deretter reparert, hvis han var en frigjort slave, og hvis han ikke var det, er det ikke Mahmud. Det ble sagt at lengden på armhulen, hvis den overskrider grensen, blir tildelt barna ….

…Og den som tror at han blir plukket fra håret, noe som ikke er obligatorisk å plukke det, så indikerer dette ødeleggelsen av penger, og hvis noen andre gjør det med det, skyldes skaden gjerningsmannen ….

…Og den som ser at håret hans har blitt en plante av planter, så har det endret tilstanden, ble det sagt, fattigdom og ydmykelse, og når det gjelder pigmentering i skjegget, indikerer det skjulingen av handlinger og lydighet, skjulingen av fattigdom fra mennesker, og kanskje pretensjonen og hykleriet hvis det er flekkete, i motsetning til muslimene ….

…Og den som så at han kjemmet håret med en kam, han ville være ære og en tilstand ….

…Hvis han ser ut som om håret på baksiden av hodet har spredt seg, indikerer han en svakhet som vil påvirke ham hvis han er grå ….

…Og det ble sagt at den som så at han til og med håret hodet eller skjegget med vann og det strømmet, og hvis det ikke var obligatorisk å gjøre det, ville han se noen andre eller noen andre, han ville se det ….

…Og den som ser håret spredt til skallethet, er redd for at pengene hans skal forsvinne og hans nærvær vil falle til folket . Og den som ser en skallet kvinne, indikerer noe med prøvelse . Og den som ser det som om han er for gammel, noe av sjefens kapital vil være borte, og han vil bli rammet av mangel på autoritet eller autoritet . Og det ble sagt at hvis eieren av denne visjonen var i gjeld, betalte han gjelden sin . Og den som ser det som om han banker, så søker han pengene til sjefen sin, han drar ikke nytte av det, han får bare problemer fra ham, og Qara’a-kvinnen er et ufruktbart år . Lesjonen i tempelet indikerer lesjonen i penger . Og sykdom i front, en reduksjon i velstand ….

…Hvis håret på venstre side av hodet er spredt, blir han smittet med de kvinnelige slektningene . Hvis han ikke er i slekt med både menn og kvinner, blir skaden returnert til seg selv ….

…Og den som ser at håret hans har blitt ungt, så er det en økning i gjelden hans, og det ble sagt at han manglet penger ….

…Og den som tror at håret hans er krøllete, da vil det være bra og fordelaktig, og hvis det er i pergament, så er det ikke noe godt i det, og hvis han ser at en lærd, så er han ikke prisverdig ….

…Og den som ser at han har påført noe fra håret sitt, enten på skjegget, på kroppen eller på hodet, så er det et pynt som ikke blir slushed, og hvis det kaster, er det nød, og det ble sagt at den som salver noe som har lukt, det er ros og godhet ….

…Hvis han ser ut som om håret på venstre side av hodet har spredt seg, indikerer han at han er plaget med menn, og fra sine slektninger ….

…Og den som ser at håret på hodet har falt av uten å gjøre det, så indikerer dette bekymring og nød hos foreldrene ….

…Det ble fortalt at en mann sa : Jeg så hodet mitt barbert og en fugl kom ut fra munnen min, og at en kvinne møtte meg og satte meg i skjeden, og jeg så faren min krevde meg raskt, og så låste han meg inn . Så han fortalte det til vennene sine, og han sa at jeg tok den, og når det gjelder fuglen som kom ut av meg, min sjel og kvinnen som førte meg inn i skjeden hennes, graver jorden etter meg, og jeg er fraværende i det, og når det gjelder faren min som spør meg og deretter låser ham fra meg, prøver han å bli truffet av det som skjedde med meg . Så ble visjonæren drept en martyr . Og en annen så ut som om han barberte hodet med hånden, så han kuttet det på et kryss og sa : Du betaler gjelden din ….

…Den som resiterer Surat Al-Ankabut, vil være innenfor Allahs sikkerhet og nåde til han dør ….

…Og den som tror at han har hår og har bortskjemt, det er ikke noe godt i det, og hvis han finner det blandet med skitt, så er det billig ….

…Og hår i bittet : de er tristhet og motgang, og slikking av fingrene er litt bedre enn den typen mat han slikket ….

…Og den som ser at han kjemte skjegget og parfymen, det indikerer hendelser at han tenker på sin interesse og fortsetter med sine saker, og hvis noen ser at han gjorde det med ham, så er han hans motstykke, og hvis han gjorde det mot andre, så er han den som tenker, og når det gjelder å barbere skjegget i løpet av Hajj eller i de hellige månedene, er uttrykket som å barbere hodet som nevnt ovenfor ….

…Og den som ser at skjegget hans har vokst lenger enn skjebnen, det er deres bekymring og nød, og det ble sagt religion og religion, og det ble sagt letthet, idioitet og mangel på sinn, og hvis han så det reduseres og nedgangen var ikke opprørende for henne, dette indikerer oppfyllelsen av hans religion og mangelen på hans bekymring. Hans religion eller bekymrede er borte. Andre sa at det er veldig mislikt å se dette, og den som ser at noe av skjegget hans er trukket ut og stedet har blitt mangelfullt, eller at det har blitt ufruktbart, så han mangler sin rett i alle henseender, og den som ser det han plukket skjegget sitt, dette er hans penger ødelegger det med hånden og ødelegger det. Hvis han er syk, uskyldig eller gjeldsbetalt, har betalt gjelden eller er bekymret, er bekymringen borte, og det sies at dette mislikes veldig, og den som ser skjegget sitt som en tredjedel av hårene til det meste, er en økning i sin fromhet og verdighet, og hvis han ser at det har blitt veldig hvitt, så er han svak i styrke og en reduksjon i penger, og den som ser at han er ung og har returnert Skjegget hans er svart, så han ser det han ikke liker, og noen av dem sa at det å se grått hår for unge mennesker tolkes av ankomsten av en fraværende. Det ble sagt at gråheten er lang levetid, og den som ser at den plukker gråheten, er i strid med Sunnah og undervurderer godhetens folk. Han plukket armhulene sine var den beste og som så at armhulen hans var lang. Det er ikke lik i religionen, og den som tror at han plukket kjønnshåret, så får han bøter med penger eller sløses bort på et feilplassert sted, og hvis han ser at han fjernet noe fra det med et lys, hvis han er rik, er hans rikdom og kraft borte, og hvis han er fattig, er han rik, og hvis noen er igjen og noen igjen, vil noe av hans nåde bli forsinket og det sies den som så at barberingen jeg led med en barberhøvel, er det prisverdig, og hvis kvinnen ser det, vil hun gjøre det bra fra mannen sin, og hvis han ser at han blir plukket fra brystet eller fra bakhodet, hvis han har tillit til at han utfører til eieren, og den som ser at han kammer håret med en kam, blir han herliggjort og tilstand, og hvis han ser at han har hår på et sted der hår ikke vokser, da Det indikerer forekomsten av en gjeld, og noen av dem sa at hvis en person så at håret sprang fra tungen hans, det er visdom og en påstand med mindre den går utover grensen og kommer tilbake til bekymring. Noen av dem sa at øyelokk, øre- og nesehår er bra med mindre det overskrider grensen, og de sa også at hvis en person fjerner hår fra et sted som krever fjerning, er det ikke noe galt med det, og hvis han fjerner det fra et sted hvor han er bra, det er ikke Mahmoud. Og den som ser en ung person hvis bart har vokst, indikerer styrke og arroganse. Og den som ser en kvinne som har dyrket bart, hun føder en gutt, og hvis hun ikke er gravid, føder hun ikke. På samme måte, hvis han ser at hun har fått skjegg, men hvis hun har en sønn som dominerer sitt folk, og hvis hun er enke, blir hun gift eller gift, blir hun enke og er plaget av nød og sølv Selv om noen ser at håret hans har blitt ungt, så er det en økning i gjelden hans, og det ble sagt mangel på penger, og den som ser at han har brukt noe av håret sitt med olje, så har han pynt med mindre det strømmer, og hvis det slippes ut, så er det uklarhet, og hvis han finner en lukt, er det et godt kompliment, og den som ser at hodet er deprimert, han vil se noen av feilene sine. Og den som ser at han er kammet og en lus falt fra ham, så bruker han penger fra en arv som har smittet ham, eller det oppstår en mangel fra ham, og den som ser at hår har vokst på håndflaten, dette er en fordel som kommer inn i ham og håret i brystet er visdom…

…Og den som ser at han plukket hår fra brystet eller fra ryggen, hvis han har tillit til at han kan gjøre mot eieren og før kjønnshåret er det skade, men hvis kvinnen ser det, er det prisverdig, og det sies at hvis kvinnen ser at det er kuttet, vil det føre til nød og skade ….

…Og hodet på hodet : penger og lang levetid, og hodelaget er forskjellig fra den som drømmer, og hvis en godhets person ser det på hodet, er det en økning, beskyttelse og prestisje for ham . Og hvis en rik mann ser det, så er det pengene hans . En fattig mann så det, det er hans synder . Godt hodehår er ære og ære, og hvis han ser håret krusete og flatt, så blir han beæret og beæret . Hvis han ser det krøllete håret sitt som en stamme, blir han ydmyk og blir uten det det var . Og hvis en lang stamme ser den spredt, blir pengene til sjefen spredt, og hvis de er myke og myke, er det en økning i pengene til en høvding, og det ble sagt den som så at han hadde langt hår og var glad for ham, så er han prisverdig, spesielt hos kvinner, for de bruker andres hår i pynt . Ibn Sirin pleide å hate hårets hvithet for den unge mannen, og grått hår sier mangel og bekymring hvis håret er langt . Hvis han ser det, vil en fattig person møte sin fattigdom en gjeld og kanskje fengsel . Sagen : han plukker Shaibah, det er i strid med sunniene og undervurderer Balmchaakh, den unge mannen så det hvite håret sitt i den kommende tiden er fraværende . Det ble sagt at grått hår i hermeneutikk er en økning i verdighet og religion . Og det ble sagt at det er økningen til Umar, fordi Gud den allmektige sa : ~ Da skal du være gammel .~ Og det ble sagt at den som ser hodet sitt grått, han er født for det, fordi Gud den allmektige sier : ~Og hodet antente en ung mann.~ Det ble fortalt at Al-Hajjaj bin Yusuf så hodet og skjegget bli hvitt, og Abd al-Malik bin Marwan møtte smerte og nød, og han endret sine saker . Når det gjelder kvinnen, hvis hun ser at hele hodet hans er grått, indikerer hennes syn hennes umoral . Hvis mannen hennes er en god mann, kontrasterer hun henne med en annen kone . Hvis ikke, vil han bli plaget av sorg eller tristhet . Når det gjelder en manns ulv, er det Ibn Mubarak hvis han er gift, og hvis han er sølibat, så er hun en vakker slavejente som kjøper henne i henhold til antallet av hver hun-mann, og også for kvinnen, sønn av en høvding, og indikerer Sunnahs fruktbarhet, og når det gjelder svarthet i en kvinnes hår, indikerer det to ting : en av dem er ektemannens kjærlighet til henne, og den andre er mannens rakhet . Hvis en kvinne ser at hun har avdekket håret, er mannen hennes fraværende . Hvis hun så at hun ikke hadde fjernet hodet, ville mannen hennes ikke komme tilbake til henne . Hvis hun ikke har en mann, så har hun aldri vært gift, og hvis hun ser at hun føler seg tykk og folk ser det fra henne, blir hun tydelig på noe ….

Og den som ser at han knekker hornene til en vær og en av dem, så fordømmer han en stor mann, og hans styrke og nytte går tapt ….

…Og den som så at skipet sto sammen med ham i stillestående vann, de var stive og lenger unna å unnslippe ….

…Og hvis han stønnet av hodets smerte, indikerer det at han var arrogant i denne verden, og han var forpliktet til det, og kanskje var belønningen fra uaktsomhet i foreldrenes rettigheter ….

…Og den som ser at han har lagt en varm bit i munnen, det indikerer at han faller i en ulykke fra noens ord ….

…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes på sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

…Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….