…Svovel Svovel i en drøm symboliserer velstand og statsskifte . Hvis du drømmer om at du tenner en fyrstikk i mørket, forutsier dette at du vil høre uventede nyheter og rikdom vil lande på deg . Hvis du drømte om fyrstikker, forutsier dette at uærlig omgang vil miste mange venner hvis du ikke klarer å rette opp feilene du gjorde . Hvis du ser en svovelbrann, betyr dette at du vil bli truet med tap forårsaket av virkningen av en smittsom sykdom i nabolaget ….

…Og den som ser som om han brenner en ild for å brenne den, så søker han hjelp av en hardhjertet autoritet i alvorlighetsgraden av fattigdom, og hvis en kvinne ser at hun tenner ild og brenner en lys ild, så gir hun fødsel av en gutt, og møtet med gnisten og avtrekkeren indikerer et vergemål og dets regelmessighet fordi steinen er hard og jernet er brutalt og med stor styrke og ildbrenning mellom to steiner som kjemper mot to umoralske menn og slukker det Beroligende lidelse ….

…Den som ser at han er på en hoppe som håner med ham, så begår han en synd eller en redsel, rammer ham like hardt som hestens vanskeligheter, og tolkningen av perserne på den tiden kan være hans innfall, det sies det slik -og så red hans innfall og ekskluderte ham . Og hvis hoppa var gammel, ville saken bli verre og større, og det er ikke noe bra å ri, bortsett fra dyrenes sted, og det er ikke noe godt med det på en vegg eller et tak eller en silo, bortsett fra å se etter hoppa en vinge som han flyr med mellom himmel og jord, for dette er en ære i denne verden og religion med en reise . Balak er kjent, og faren deres er rikdom og styrke i reisen, og blond indikerer tristhet, og i et annet aspekt at blond er en seier fordi englenes hester var blonde . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg var på en hest hvis føtter var av jern . Sa han og ventet død . Det ble fortalt at Ali bin Isa al-Wazir, før han ble kronprinsen, så ut som om han var i skyggen av solen om vinteren og kjørte på en hoppe med gode klær, og tennene hans var spredt, så han tok hensyn å få panikk, så han fortalte om visjonene sine til noen av uttrykkene, så han sa : Når det gjelder hoppa er en prins og en stat, og den gode kjolen er en tilstand og orden. Og da han var i skyggen av solen, nådde han kongens tjeneste eller hans slør og levde i sin inneslutning, og når det gjaldt spredte tenner, var hans liv langt . Og det ble sagt at den som ser en hest som døde i huset hans eller hans hånd, det er ødeleggelsen av den som drømmer . Og den som rir på en hoppe som lokker en myr med alle sine instrumenter, mens han har på seg hoppens klær, vil han få autoritet, ære, god ros, god livsstil og sikkerhet fra fiendene ….

…Kanunen, hvis den er i en drøm, er laget av jern, det refererer til en kvinne fra et hus med rettferdige og mektige mennesker . Og hvis det er fra null, er det fra husholdningen til eierne av verdens eiendeler og deres dekorasjoner . Og hvis det er av tre, så er det fra husholdningen til eierne av bagasje som hykleri hos . Og hvis det var laget av gips, så er det en husstand for mennesker som etterligner faraoene . Hvis det er av leire, er det en husstand for religiøse eiere . Og Canon indikerer staten . Og den som ser en ild som brenner i en kanon eller en ovn, dette indikerer visjonærens barn . Og kanonen indikerer husets verdier, så den som ser at han tenner ild i en kanon uten mat, irriterer han en mann med sladder eller krangel . Hvis skjebnen er verdien av husstanden, er kvinnen mannen hennes . Kanunen kan referere til kona og skjebnen til mannen, da hun brenner det med sine ord mens det steker og svinger under koke . Hvis kanonen er tom for ild, indikerer det bekymring og nød, og hvis det er ild i den, er det oppfyllelse av behov og næring . Og Kanun kan henvise til lampen, prekestolen og fødselsstolen, og indikere at ting er oppnådd og tilrettelegging for de vanskelige, og kanskje faren eller moren eller den gravide kvinnen, eller hjemmet for hvem som helst kommer ned . Kanskje refererer Canon til Canon måned . Den som eier en kanon eller ser at han gifter seg hvis han er sølibat, og hvis han er en vantro, blir han muslim, og hvis han er umoralsk, vil han omvende seg fordi han er stedet for ilden, og ilden er skremsel og veiledning ….

…Al-Bateia : En listig, ukarakteristisk tjenestepike . El Baramah : En mann som viser sin nåde til sine naboer . Destiny ble sagt å være verdien av huset . Og Kanon : mannen hennes som møter søvnløs og ber tretthet av gevinst, mens han behandler henne i huset med et brygget sjal . Kanunen kan referere til kona, og mannens skjebne, for hun brenner den aldri med sine ord og krever det i levebrødet, og han frites og svinger i kokende innvendig og utvendig . Og den som tenner et ild og legger gryten på det, og det er kjøtt eller mat i det, han får en mann til å søke en fordel . Hvis han ser at kjøttet er modnet og spist, vil han få fordeler og penger av det som er tillatt, og hvis det ikke modnes, så er fordelen forbudt, og hvis det ikke er kjøtt eller mat i potten, så det koster en fattig mann noe han ikke tåler og ikke drar nytte av det ….

Og den som ser at han beskjærer neglene ved vanlig beskjæring, så er det fjerning av bekymring og nød, og hvis det overstiger det vanlige, er det svakhet og manglende evne, og den som ser at han banker neglene på tenner, så begår han en ubehagelig sak

…Al-Khalili er den som lager eller selger eddik . Hans visjon i en drøm indikerer en mann som spiser pengene til familien sin og reduserer pengene deres, og at feilen er som en kost og husstandens tenner, og rengjøring av tennene renser pengene deres . Og interstitial indikerer helbredelse fra sykdommer, og å følge Sunnah . Og kanskje indikerte han feilen, dvs. autentisereren, eller krenker løftet sitt ….

…Hvis du ser et lys brenne med en klar og jevn flamme, betyr dette båndet til de rundt deg og rikdom på fast grunn . For at en jente skal drømme om at hun legger lys i en form, betyr det at hun vil finne et uventet ekteskapsforslag og et gledelig besøk til fjerne slektninger . Hvis hun tenner et lys, vil hun skjult møte sin elskede på grunn av foreldrenes motstand . Hvis du ser et lys forvandle seg til en væske, er det fiender som forbereder rapporter mot deg . Hvis et lys deler seg, spår det triste nyheter . Venner døde eller i nød ….

…Rav er i en drøm penger og en fordel fra en mann med stor vekst, som er kunnskapsrik, og hvis de brukes, er det et godt kompliment . Kanskje indikerer ravfargen de ærverdige egenskapene, eller frukthagen frukten høstes fra, eller verdifull kunnskap fra lærde . Rav er fortjeneste eller godt fra sjøsiden . Og den som tenner ravet, han oppfinner sin religion, eller ødelegger pengene sine og verdien i korrupsjon, og setter noe på feil sted ….

…Nøkkelen er i en drøm, forsyning, hjelp, eller å åpne døren til kunnskap . Nøklene kan henvise til barn, spioner, gutter eller ektemenn til koner . Kanskje indikerte nøklene en bevissthet om hva han håper fra den usynlige Gud allmektige . Å se nøklene for de med posisjoner er et land og kongene er en bonde, og nøkkelen er en seier over fienden, fordi Gud den allmektige sier : ( Guds seier og erobring snart ). Og den som ser en nøkkel uten tenner i hånden, han vil undertrykke den foreldreløse . Og den som ser nøkkelen til himmelen i hånden, han vil motta asketisme og kunnskap, eller finne skatter eller penger som er tillatt . Tasten indikerer et besvart anrop . Den som i hånden så mange nøkler, oppnådde stor autoritet . Nøklene er skapene fordi de åpnes . Nøkkelen er forklart av Hajj . Og nøkkelen er laget av jern, en mann med hell og fare . Og den som ser at han har åpnet en dør eller en lås, da er han seirende over sine fiender, og den som åpner den med en nøkkel, vil skaffe seg det han vil ved hjelp av den allmektige Gud, og hvis han åpner den uten nøkkel, han vil seire med sitt behov for bønn, nestekjærlighet eller foreldrenes bønn for ham . Og den som ser at han tok en nøkkel, han vil slå en skatt eller penger fra bakken . Og hvis han er eier av penger, så har den allmektige Gud rett til pengene sine, så la ham frykte Gud og utelukke sin rett fra pengene sine . Og hvis i hans hånd var nøklene til Kaaba, så ble han en stor sultan . Den som så at det var vanskelig for ham å åpne døren, nådde ikke det han ber om . Og kanskje indikerte nøkkelen at de døde kom inn i ensomheten . Og nøkkelen til byen og til den eller dens eier . Kanskje refererer nøkkelen til verden til hvilken kunnskap som åpnes for den ….

…Lampen viser til en gravid kvinne i en drøm et barn av en mannlig forsker . Og lampen til pasienten er en kone, og hvis lampen slukker, vil pasienten dø . Den som fikser en lampe og tenner, og har en syk person, så vender han tilbake til helsen . Den svake lampen med svakt lys indikerer en gravid kvinne for en slavejente . Og det ble sagt : Lampen indikerer fremveksten av skjulte ting . Og den som ser lampen i huset sitt skinne sterkt og godt, det er godheten til husets verdier, og hvis han ser det som svakt, er verditilstanden svak . Og den som ser at salen hans er slukket, så er denne forvirringen et spørsmål om husets verdier og dets dårlige tilstand, og det kan indikere hans død eller død til sønnen, foreldrene eller kona . Hvis pasienten ser at han stiger opp til himmelen med en lampe og deretter returnerer til jorden, er det hans sjel som stiger opp til den . Og den som så at han tok en lampe, som fikk et flagg og løftet den . Hvis han ser at han stikker ut en lampe i munnen, opphever han saken til en mann som har rett . Og den som tror at han går om dagen med en lampe, så vil han være veldig religiøs og rett frem . Hvis han ser at han går med en lampe om natten, så ber han . Den som har en slukket lampe, et lys eller en ild i hånden og er en hersker, så blir han fjernet, og hvis han er en handelsmann, mister han, og hvis han er god, er pengene hans borte . Al-Sarraj, hvis drivstoffet ikke lyser, indikerer mørke . Se også lampen, se lampen ….

…Helvete : et tegn på autoritet for dets essens og autoritet over det som er under det, med dets skade og nytte, og kanskje indikerer det helvete i seg selv og Guds straff, og det kan indikere synder, synder og forbudt, og alt som fører til den og bringer den nærmere den . Fra å si eller gjøre . Kanskje indikerte det veiledning, islam, kunnskap og Koranen, for med den blir den guidet i mørket, sammen med ordene fra Moses , fred være med ham : ~ Eller finn veiledning i brann, ~ og han fant og hørte Guds allmektige ord med veiledning . Kanskje indikerer det levebrød, fordeler og formue, fordi det inneholder godhet i pensjonen for den reisende og nåtiden, som Gud den allmektige sa: ~ Vi har gjort det til en påminnelse og en glede for de troende .~ Det sies til den som er fattig eller dør, hans ild er slukket . Fordi araberne ble tilbudt som gaver til Ibn al-Sabil og den utgåtte gjesten, for at hun kunne bli guidet og skjermet for henne, slik at de med hennes nærvær kunne uttrykke generøsitet og rikdom, og hennes passivitet fra elendighet og fattigdom . Kanskje det indikerte jinn fordi de ble skapt av giftig brann . Og det kan indikere sverdet og oppstanden, hvis det har lyd, torden, tunger og røyk . Kanskje indikerte det myndighetens pine, fordi det er Guds pine, og han er autoriteten til de to verdener . Kanskje indikerte det ufruktbarhet og gresshopper . Og det kan indikere sykdommer, kopper og pest . Den som ser en ild falle ned fra himmelen i hus og butikker, og hvis den har tunger og røyk, så er det oppvigelse og et sverd som bor der, spesielt hvis det er i hjemmene til de rike og de fattige, og en elsker kaster det på folket, spesielt hvis det er i hjemmene til de rike spesielt, og hvis det er kull uten tunger. De er sykdommer, kopper eller epidemier, spesielt hvis de er generelle når det gjelder å blande mennesker . Men hvis nedturen av ild er i sanddynene og feddanene og kultiveringsstedene og plantene, så er det en ufruktbarhet som brenner planter eller gresshopper som brenner og fanger dem . Når det gjelder den som tenner en ild på en sti som går, eller at folk blir ledet av den hvis han finner den når han trenger den, så er det kunnskap og veiledning han oppnår, eller han sender den og publiserer den hvis han er verdig det, ellers får han myndighet, følgesvenn og nytte, og folket drar nytte av ham . Hvis ilden er på en annen vei enn veien, eller den brenner noen som går forbi den, gnister den eller skader ham med røyken, eller den brenner plagget eller kroppen eller skader synet, er det en kjetteri at han gjør eller overvåker, eller en urettferdig autoritet som tar tilflukt til ham eller er urettferdig for ham i henhold til omfanget av hans tjeneste for det eller hans flukt fra dem . Men hvis det var en stor ild som ikke lignet denne verdens ild, ble den tent for ham å bli kastet i den, da ville mange av hans fiender plage ham, så han ville vinne seier over dem og være overlegen dem , og hvis de kastet ham inn i det, ville han ha reddet Ibrahim, fred være med ham . Og alt dette hvis de som begikk det, var hans fiender, eller gjenstanden i ham var en rettferdig mann . Men hvis han ser at hun truer ham spesielt, eller de som overtok belysningen av det, går sammen med ham, la Gud frykte sin Herre og ta bort fra det han er fra helvetes folk før han kommer til henne, så han irettesatte henne fordi han fryktet henne . Når det gjelder den som ser ild sammen med ham i en ovn, ovn, kanon eller lignende på stedene der han er brent, så er det rikdom og fordeler at han oppnår, spesielt hvis hans levebrød er for ildens skyld, spesielt hvis det også er om vinteren . Og hvis han ser ilden slukket eller slukket, eller omgjort til aske, eller vann eller regn slukket den, så vil han mangle og bli suspendert fra sitt arbeid og sin industri . Og hvis noen som ikke lever av det på slike steder for å passe inn i mat, vil han at penger eller levebrød skal tjene en hersker eller til hans autoritet og hjelp, eller ved rettssaker, forvaltning, strid og megling, ellers vil han være angrepet av ord og onde og dårlige ord . Når det gjelder den som ser det, blir det brent med mat, olje eller noe fra salg, så overdriver han, og kanskje vil sultanen be om ham, og folket vil ta pengene hans med seg . Når det gjelder å spise ild, er det forbudte penger og et skadelig levebrød han spiser, og kanskje er det fra foreldreløse penger på grunn av det som er i Koranen. Hvis han så ild snakke i en krukke eller en pose eller en bolle med andre fartøy som indikerer både hanner og hunner, vil det som tilskrives fartøyet treffe jinnen og inngangene, til han snakker på tungen . Noen av dem sa : Brann er krig hvis det har en flamme og en lyd, og hvis stedet du ser det ikke er et krigsland, er det en pest, smerte, kopper eller død som oppstår der . Abu Amr Al-Nakha’i sa til Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham : Jeg så en ild som kom ut fra jorden og vendte mellom meg og en sønn av meg, og jeg så den si : A synsflamme og en blind, gi meg mat at dere alle spiser familien og pengene dine, så han sa, fred være med ham : Dette er en rettssak som vil skje på slutten av tiden og drepe mennesker foran dem, så krangler de med oppvask og krangel mellom fingrene hans, og lovbryteren mener at han er en filantrop, og de troendes blod er bedre for de troende enn å drikke vann . Og den som brenner en ild for å brenne den, han raser en ordre om å fylle sin fattigdom, fordi kulden er fattigdom . Ibn Sirin ble spurt om en mann som så en lampe på tommelen og sa : Dette er en blind mann ledet av noen av sønnen hans . Hvis jeg rører det opp for å steke kjøtt med det, opplyser jeg noe der folk baksnakker . Hvis jeg slår på grillen, vil jeg ha litt levebrød med tristhet . Hvis han rørte den opp for å lage en gryte med mat i den, hevet han noe som kunne dra nytte av verdien av hjemmet hans . Hvis det ikke er mat i potten, bør han angripe en mann med ord og få ham til å gjøre noe ubehagelig . Uansett hva som treffer ilden og brenner fra kroppen eller klærne, er det skade og ulykker . Og den som tar fyr, vil slå forbudte penger fra Sultan . Og den som blir rammet av glød av ild, folk vil baksnakke ham ….

…Han fortalte at Ali bin Isa al-Wazir så i søvne før han kom til departementet, som om han kjørte på en velkledd hoppe, og i skyggen av solen i løpet av vinterdagene, og tennene hans var spredt, så han var livredd, så han fortalte sine visjoner til de som krysset, og det ble sagt til ham: Når det gjelder din ridning på hesten, ære, stat, autoritet og vergemål, og når det gjelder gode klær, er du en god religion, vakker og ryddig ros. Når det gjelder solskyggen, dreier den seg omtrent til kongen og å leve i skyggen hans, og vergemålet er enten en tjeneste, et slør eller et menneskeskapt og levende, og når det gjelder spredning av tenner, tolkes det med lang levetid ….

…Den som så at han behandlet noe av tennene sine : inntil han trakk det ut, eller han så at det kurerte ham fra noe annet og trakk det ut, så misliker han ikke en bot for penger eller noe lignende . Hvis han ser alle tennene hans falle ut og falle i hans hånd eller i hans eie, vil han øke antallet etterkommere til folket i huset . Hvis han så at de alle falt, ville folk med tennene hans dø foran ham, ifølge Saeed bin Al-Musayyib . Saeed pleide å bruke navn til tolkning mye, og hvis han så at han hadde mistet noen av tennene, ville han fremmedgjøre de som tilskrev den tannen til ham, og Al-Qayrawani sa : Kanskje tennene indikerer tennene som har et menneske kropp, og at næring er knyttet til underlivet . Pengene kan indikere hva en person bruker for å søke og tjene penger, for eksempel husdyr, tjenere og trøst . Den som så at alle tennene hans falt ut, jeg så på hans tilstand, hans tid og hans årvåkenhet . Hvis hele hans hus var syk i en pest og lignende, omkom de, og han ble igjen etter dem . Og hvis han ikke har noen familie, og han har penger, blir pengene hans ranet og velsignelsen hans tatt bort . Hvis han var fattig, døde den som hans tenner ble tilskrevet, og forble etter dem . Når det gjelder tap av en enkelt tann, hvis den var uten behandling og du gikk fra den da den falt, døde pasienten fra husstanden, eller ble truffet av penger . Og hvis han på tidspunktet for fallet tok den i hånden eller klemte den inn i klærne sine, så se på tilstanden hans, og hvis han hadde graviditet, kom et barn til ham i henhold til verdien av tannens essens og dens plassering, ellers er det bra for en bror eller slektning som hadde kuttet ham . Og hvis det er blod, er det synden i å kutte livmoren, med mindre den skylder en gjeld, og det kreves og behandles for å eliminere det ….