…Hjem : En manns hus er hans skjulte kone i huset hvor han bor, og fra det sies det at så og så kom inn i huset hans, hvis han gifter seg, så tar han det for henne fordi hun er i det , og døren hans er skjeden eller ansiktet hennes, og skapet og skapet er jomfru som datteren eller stedatteren fordi hun er tilslørt, og mannen ikke bor sammen med henne . Og kanskje indikerte han huset sitt også for kroppen sin, tjenestens hus hans tjener, hvetelageret hans mor, som var grunnen til at han levde med melk for vekst og utdannelse, og cenef viser tjeneren som gjorde feiing og vasking, og kanskje indikerte han at kona som er alene med henne for å dekke hans behov, fri for sønnen og resten av familien . Og å se på en person fra nisjene i huset hans indikerer at konens skjede ble overvåket eller styrt, og han vendte tilbake til det når det gjaldt mangel, dyrking, riving eller reparasjon, han vendte tilbake til det som ble tilskrevet ham, for eksempel og sa : Jeg så som om jeg bygde et nytt hus i hjemmet mitt, og hvis han var syk, ville han våkne og kroppen var frisk. På samme måte, hvis det er en pasient hjemme hos ham som indikerer hans godhet, med mindre det er hans vane, begraver han den som døde for ham i sitt hjem, så vil det være pasientenes grav i huset, oppkalt hvis det ble bygget på et umulig sted, eller det ble likevel malt med hvitt, eller det var i Huset ved den blomsten eller to vindene, eller det som er indikert av ulykker, og hvis det ikke er noen pasient, giftet han seg hvis han var singel, eller datterens mannen og tok henne inn med seg hvis hun var gammel, eller han kjøpte en hemmelighet i henhold til husets omfang og fare . Og den som ser at han ødelegger et nytt hus, han er blitt rammet av dem og det onde, og den som bygger et hus eller kjøper det, vil lide mye godt, og den som ser at han er i et nytt ukjent hus som er stukket atskilt fra husene, og med de ordene som indikerer ondskap, er det hans grav . Og den som så at han ble fengslet i et hus bundet og lukket med døren, og huset ligger midt i husene, han vil ha det bra . Og den som så at han hadde tålt et hus eller en mast, han ville ta en kvinnes forsyninger . Hvis et hus eller en mast ville bære det, ville en kvinne bære forsyningene hans . Og døren til huset var en kvinne, så vel som hun innhyllet den, og den som så at han lukket døren, giftet seg med en kvinne . Og dørene åpnes, levebrødets porter . Når det gjelder vestibylen, utfører en tjener på hendene løsningen, kontrakten og den sterke saken . Og den som ser at han kommer inn i et hus og lukker døren for seg selv, han vil avstå fra å være ulydig mot Gud den allmektige, fordi Gud den allmektige sier : ~Og dørene er lukket .~ Hvis han så at han var bundet av ham, dørene var lukket og huset var flatt, ville han være frisk og sunn . Hvis han ser at huset hans er laget av gull, treffer det en ild i huset hans, og den som ser at han forlater et smalt hus, går han ut av dem . Huset har ikke tak og solen eller månen har steget, en kvinne gifter seg der . Og den som i sitt hjem ser et romslig hus som ikke er i det, da er hun en rettferdig kvinne som vil legge til mer i huset . Hvis det er pusset eller bygget med murstein, så er det en hyklerisk og virulent kvinne . Hvis det er en sverm under huset, så er han en listig mann . Hvis den er av leire, er den svikefull i religionen . Det mørke huset er en kvinne av dårlig karakter, av dårlig karakter, og hvis kvinnen ser det, så er det også en mann . Hvis han så at han kom inn i et drysset hus, ville de slå ham fra en kvinne like mye som fuktighet og like mye gjørme, så ville det bli fjernet og fikset . Hvis han ser at huset hans er bredere enn det var, vil godheten og fruktbarheten utvide seg over ham, og han vil bli godt mottatt av en kvinne . Og den som ser at han graverer et hus eller pryder det, det vil være uenighet og opprør i huset . Et lyst hus er en god guide og god moral for kvinner . Muren : En mann, og kanskje mannens tilstand i sin verden, er hvis han ser at han står på den, og hvis han faller fra den, vil han bli fjernet fra sin stat . Hvis han så at han hadde dyttet en vegg, kastet han den ut, så kastet han en mann ut av sin rang og ødela ham . Og muren er en avholdende mann som har gjeld, penger og skjebner, like mye som muren i bredden, tettheten og høyden, og arkitekturen rundt den på grunn av den . Og den som ser vegger bygge en liste som trenger en mugge, så er han en lærd eller imam hvis tilstand har gått . Hvis han ser folk kaste dem, har han ledsagere som kaster sine saker . Og den som ser at han har falt på en vegg eller noe annet, han har begått mange synder og fremskynder sin straff . En sprekk i en vegg, et tre eller en gren er skjebnen til en av hans husstander, og to er som øreringer og to brystvorter . Og den som ser studiemurer, så er han en rettferdig imam, hans følgesvenner og hans familie gikk . Hvis han fornye det, ville de fornye seg og gå tilbake til sin første stat i landet . Hvis han ser at han er festet til en vegg, er han festet til en tynn mann, og hans styrke er så mye han kan fra veggen . Og den som ser på en vegg og ser sitt eksempel i den, han skal dø og bli skrevet på hans grav ….

…Roll : Rollen, det er en funksjon som ledes, hva det kom ned fra rivingen eller smal eller kapasitet eller godt eller ondt, så han kom tilbake til hennes familie og ledet og dens innbyggere . Veggene er menn, og takene er kvinner, fordi menn er kvinnens beskyttere, fordi de er over dem, og skyver dem til det verste av dem, så de er som styrke, så det som ble bekreftet dens betydning, vendte han tilbake til ham og jobbet med det . Mannens hus betegner kroppen hans, splittelsen og seg selv, fordi han vet det og kjenner ham. Det er hans herlighet, hans minne, hans navn og familiens jakke, og det kan indikere pengene hans der han er i form, og kanskje indikerer det kjolen hans for at han kom inn i den, og hvis det var kroppen hans, hennes dør var ansiktet hans, og hvis det var hans kone, var det hennes dør Hans lettelse, og hvis det var hans verden og pengene hans, så var døren hennes døren som han forårsaket og hans næring, og hvis det var hans plagg, så er det døren var kragen hans . Hvis døren er alene, kan det referere til husets hode, og den enkelte som åpner og lukker, og den andre personen kan henvise til den til sin kone som omfavner henne om natten, og vender seg bort fra henne når han går inn og ut i løpet av dagen, og hvor hannen og kvinnen blir utledet i form og lukking, den der lukkingen er hannen, og den i den Lappen er kvinnen, hans kone, fordi låsen satt inn i tøffelen er hann, og den totale formen hvis den går i stykker er som et par, og det kan indikere de to sønnene til eieren av huset, en mann og en kvinne, og de to brødrene og partnerne i eierskapet til huset . Når det gjelder overliggeren på døren og dens runder, og alt som kommer inn i den med en tunge, det er for kona og tjeneren, og for dens lister, kan det indikere mannlige barn eller slaver, brødre og tjenere . Når det gjelder bena og dørringen, indikerer de tillatelse fra sin eier, øyenbryn og tjener, og den som ser noe av det, en reduksjon, en forekomst, en økning eller en nyhet, dette er vant til tillegg ved å øke bevisene og bevisene på årvåkenhet . Når det gjelder det ukjente huset annet enn det kjente, er det det hinsidige, fordi Gud den allmektige kalte det et hus og sa : ~Og det huset er det hinsidige .~ På samme måte, hvis det er kjent å ha et navn som betegner det hinsidige, som for eksempel Uqba eller fredens bolig, så den som ser seg selv i det og var syk, fører til det i fred og er fri for fristelsen og ondskapen av denne verden, og hvis han ikke er syk, så er det gode nyheter for ham, i henhold til omfanget av sitt arbeid, fra Hajj eller jihad Eller asketisme, tilbedelse, kunnskap, nestekjærlighet, tilknytning eller tålmodighet over en katastrofe, utledet hva han førte til henne, og for hvis skyld han forkynte økt syn og årvåken bevis, og hvis han så med ham i en drømmebøker som han lærte om, så førte hans kunnskap ham til det . Og hvis det er en tilbeder i den, oppnådde han bønnene sine, og hvis han hadde hesten sin og sverdet, nådde hans kamp den, så på meningen, og når det gjelder oppvåkning, ser han på den mest berømte av hennes gjerninger med seg selv og den nærmeste i søvnen resten av hans lydighet, hvis de var mange, så var den gode nyheten i en drøm . Når det gjelder den som bygde et annet hus enn sitt eget på et kjent eller ukjent sted, se på tilstanden hans, og hvis han er syk eller har en syk person, så er det hans grav, og hvis det ikke er noe av det, så det er en verden som gagner den hvis den er på et kjent sted, og hvis han bygde den med melk og leire, var det tillatt, og hvis den var laget av murstein, gips og kalk, var det forbudt av hensyn til ilden at tente arbeidet sitt . Og hvis han bygde huset på et ukjent sted og ikke var syk, hvis det var med melk, er det en god gjerning han gjør for det hinsidige, eller han har gjort det . Og hvis de har vederlag, er det forkastelige gjerninger som han angrer på i det hinsidige, med mindre han vender tilbake til å rive dem i en drøm, så omvender han seg fra dem, og når det gjelder huset med ukjent struktur, jord, beliggenhet og individ familier om rollen, spesielt hvis han ser døde mennesker som kjenner dem i den, er det bolig for det hinsidige. Hans inntekt, så dør han hvis han ikke kommer ut av den, og hvis han kommer inn og forlater den, så er han på randen til døden og slipper så unna, og den som ser at han kom inn i et nytt hus med komplette fasiliteter og var mellom husene på et kjent sted, hvis han er fattig, blir han rik, og hvis han er rik, blir han rikere, og hvis han er engstelig, løslat ham, og hvis han var ulydig, angret han, og ifølge hennes godhet og kapasitet , hvis han ikke kjente hennes følgesvenn, hvis hun hadde en følgesvenn, så var det for hennes eier, og hvis hun var solid, var det tillatt, og hvis hun ble pusset, var det forbudt . Og husets kapasitet er bredden og gavmildheten i hans verden, dens tranghet, trangheten i hans verden og hans elendighet, og det er funnet å fornye hans arbeid, og å avgjøre sin religion, og når det gjelder innstramming, er det presisjonen til hans ledelse, og formålet med det er hans lykke, og huset er laget av jern for å holde dets eier og hans stat . Og den som forlater sitt hjem sint, han vil bli fengslet, fordi Gud den allmektige sier : ~ Og han har gått ut av sitt hus i sinne .~ Hvis han ser at han har kommet inn i naboens hus, går han inn i hemmeligheten . Hvis han er en umoralsk person, blir han forrådt av sin kone og hans levebrød . Å bygge et hus for et sølibat er en forhøyet kvinne han gifter seg med, og den som ser et hus på lang avstand, oppnår en fjern verden, og hvis han kom inn i det fra en bygning og gjørme og ikke var atskilt fra husene og husene, er det en verden som rammer henne . Og den som ser at han forlater bygningene, undertrykt eller forvandlet, så forlater han sin verden eller hva han eier i henhold til omfanget av det som er angitt av hans utvandring . Det ble fortalt at en mann fra folket i Jemen kom til overfarten og sa : Jeg så som om jeg var i et gammelt hus av meg, og det ødela meg . Han sa : Du finner en arv, og snart døde en slektning og arvet seks tusen dirham . Og en annen så ut som om han satt på taket til et kolbehus, og han hadde falt fra ham naken, så han fortalte om synet ved en kryss og sa : En kvinne fra kongens hus er vakker, men hun dør før, og det var slik . Husene i huset er kvinnene til eieren, stilene og raggasene er menn, balkongene i huset er verdens ære og ledelsen, og statskassen er dens vokter for pengene sine fra folket i huset hans , dets helse er midt i en verdslig tilstand, overflaten er hans navn, dens høyde, og huset til Imam al-Adl er et gap fra hullene til muslimene, og rivingen av det styrket kongshuset er en mangel på autoritet . Det at mannen var på et ukjent tak fikk heis og søkte hjelp fra en høytstående mann, og han ba om hjelp . De kristne sa: “Den som så det som om han feide huset sitt, han ble rammet av sorg eller døde plutselig, og det ble sagt at feiing av huset vil forsvinne, og Gud vet hva som er riktig ….

…Den blå iwan : tykkere enn melk : en landlig kvinne som har gjeld og med gips er en fornyet verden, og med en murstein er det penger som blir forbudt, og det ble sagt at han er en hyklerisk kvinne . Og den som ser at han gjør et ekteskap med en tankstein, han vil disiplinere sønnen sin . Gips og murstein er arbeidet til folket i helvete og faraoene . Kuppelen : styrke, den som ser at han bygde en kuppel på skyene, han slår autoritet og styrke med drømmen sin . Og den som ser at han har en struktur mellom himmel og jord med grønne kupler, det er bra for ham og hans død er basert på martyrium . Bygning indikerer en manns bygning med sin kone, og det ble sagt at den som så at han bygde en bygning, for han ville samle slektninger og venner med glede . Og den som ser at det er leire i profetens grav, må Gud velsigne ham og gi ham fred, så vil han utføre Hajj med penger . Og hvis melk samles opp og ikke brukes i en bygning, så er det dirham og dinarer, og den som ser at den fornyer den gamle strukturen i en verden, så fornyelsen av verdens liv . Enten bygningen var for farao eller urettferdig, vil den fornye livet hans . Og profeten, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Den som ser som om han bygger en bygning, han gjør en jobb . Og den som ser at han har begynt å bygge og graver den fra dens fundament og bygger den fra sin beslutning til han bygget den, så søker han kunnskap, vergemål eller et håndverk, og han vil oppfylle sitt behov som han vil . Og det ble sagt at den som så at han bygde en bygning i en by eller landsby, ville gifte seg med en kvinne der . Hvis han bygger den av leire, er det en pynt og et hykleri, og hvis han bygger den av leire, er det tillatt og fortjeneste . Hvis det er inngravert, er det en stat eller et flagg med moro og glede . Og hvis han bygger den av gips og murstein på den, så dykker den i forfengelighet ….

…Det er et tegn på slutten av termin i en drøm . Tenner kan indikere penger, dyr, lønnstakere, død og liv, og indikere innskudd og hemmeligheter . Tennene er innbyggerne i mannens husstand, de høyere er mennene på farens side, og de nedre kvinnene på siden til moren . De to øverste er faren og onkelen, eller søstre og to sønner . Kvartetten er mannens fetter . Tannen er mesteren i husstanden hans . Og premolarer menn og sønner av morbrødre . Og kjønnsfedre . De to nedre brettene er moren og tanten, eller de to søstrene og to døtrene . Den nedre kvadranten er en fetter eller tante datter . Den nedre fangten er mesteren i husstanden hans . Og de nedre premolarer, datteren til tanten hans eller datteren til onkelen hans . Nedre og øvre molarer lengst fra husholdningen til mannen og bestemoren . Hvis en enkelt tann beveger seg fra den, er det en sykdom, og hvis den faller eller går tapt, er det døden . Hvis noen ser at noen av tennene hans erodert, vil han bli rammet av ulykke . Og hvis han ser at folden hans er lengre, vakrere og hvitere enn den var, så vil faren og onkelen få styrke og øke pengene sine . Og hvis han så at han behandlet tennene, trakk han dem ut, og hvis han bruker pengene sine på hat eller kutter livmoren . Og hvis han ser en sverting i tennene, er han en feil i husstanden . Hvis han ser en stink av tennene, er han stygg og berømmer folket i husstanden . Hvis tennene beveger seg, er det sykdommen til slektningene hans . Hvis han ser at tennene hans er ødelagte, vil en av hans slektninger eller venner dø . Uansett hvilke tenner på høyre side som indikerer hanner, og hva som var på venstre side indikerer hunner, og tennene på høyre side indikerer eldre menn og kvinner, og tennene på venstre side indikerer unge fra dem . Tannens maqadim indikerer guttene, fangene betegner halvparten av dem, og molarene til molarene indikerer eldre blant dem . Hvis en person ser at tennene er av gull, er det prisverdig og bevis på at det oppstår brann i hjemmet eller gulsott . Hvis han ser at tennene er av glass eller tre, indikerer det en død som beseirer ham, og hvis han ser dem av sølv, er det bevis på skade og tap . Og hvis han så at hans deprimerende var ødelagt, døde sønnen . Og hvis han ser en eller flere ormer på utvinningsstedet, vil han etterfølge dem . Hvis han så at noen av tennene hans var lange, ville han krangle med familien sin . Hvis han så at han trakk ut alle tennene, ville familien hans dø foran ham . Og den som ser at tennene bryner seg, hans familie sviktet ham . Og den som ser at han har en feil i tennene, indikerer at familien hans har blitt spredt og at det er en mangel mellom dem eller en reduksjon i pengene hans . Og hvis kjøttet blir renset mellom tennene hans, vil han bakbitte et folk . Og det ble sagt : Tennene indikerer perlekjede for kvinner . Ibn Sirin, må den allmektige Gud nåde ham, sa : Molaren ble trukket ut i en drøm, livmoren til en gutt ble kuttet . Tennens tretthet indikerer svakheten til folket i hans husstand . Og vinduene i drømmefølgerne . Ekstraksjonen av tannen indikerer ankomsten av fraværende eller død av noen han er kjær til . Han dro tennene ut med hånden, han brukte pengene sine på en dårlig måte, eller bundet med familien sin uten å bli kjent, eller han gjorde noe forkastelig og angret på det, så hvis han trakk tennene ut til ham, indikerte noen at han var nød for pantelån eller salg . Og å fornye tennene som er tatt av i en drøm er bevis på motstand og fortjeneste etter tap ….

…Risen er i en drøm en kontrakt med penger som hundre og tusen . Kanskje refererer razza til arzillaen, så å rive den opp fra stedet i en drøm er razia, og å fornye den eller bryte den er ufeilbarlighet og spare penger eller kunnskap . Al-Razat kan ha antydet å ha på seg bukser med slips ….

…I visjonen indikerer han moskeen, akkurat som moskeen indikerer markedet . Det kan indikere en krig der et folk vinner og et folk taper . Gud den Allmektige kalte jihad en handel med den Allmektige og sa : ( Skal jeg lede deg til en handel som redder deg fra en smertefull straff ). Og den som ser seg selv i et ukjent marked, har savnet en avtale om det, og var våken i jihad, da kom martyriet til ham, men han var en bevisst verge, og hvis han var på Hajj, savnet han eller bortskjemte det, og hvis han søker kunnskap, ville han stoppe ham eller hans forespørsel om noe annet enn Gud den allmektige, og hvis det ikke var noe av det. Han savnet fredagsbønnen i moskeen . Og den som så markedet fullt av mennesker, eller så en ild i det eller hadde halm fylt i sidene, overskudd og hykleri ville komme til familien hans . Hvis folket på markedet ser søvnig, eller de ser butikkene stengt, eller de ser edderkoppen vevde på seg, er de deprimerte . Noen av dem sa : Markedet er verden, og den som ser det bredt, vil oppnå en bred verden . Og det ble sagt : Markedet indikerer uro og opprør på grunn av hva publikum samles i det . Når det gjelder den som bor i markedet, er det en god guide for ham . Hvis markedet var tregt, indikerer det arbeidsledighet . Og markeder i en drøm er et tegn på fordeler, levebrød og nye klær . Kanskje markedene indikerte løgn, umoral, bekymring og nød . Markedet indikerer alle viktige steder, som moskeer og kirker, og havet som samler fisk som spiser hverandre . Markedet indikerer for abstraksjonens folk å falle inn i det forbudte eller tilbøyelig mot verden, og dette kan være bevis på ydmykhet . Og hvis han på markedet nevnte Gud, løftet han stemmen, noe som tyder på at han pålegger det gode og forbyr det onde . Og hvert marked har en tolkning : Når det gjelder bokmarkedet, indikerer det å se det i en drøm veiledning og omvendelse . Apotekernes marked er en kur mot syke mennesker . Og duftmarkedet er gode nyheter, ektemenn og barn . Det søte markedet er bevis på tro og islam . Og frømarkedet, oppdra det og fornye ektemenn, stilling, levebrød og dekning for saker . Og smykkemarkedet er et tegn på bryllup, pynt og ektefeller . Og smykkemarkedet er som noe for sirkler av minne og lærdom av kunnskap . Markedet for kasserere indikerer kunnskap om systemer og prosa, formue etter fattigdom, og indikerer også domens bolig . Og kobbermarkedet betyr lykke, lidelse, hodesprengning, ekteskap med sølibater, gleder og gleder . Og våpenmarkedet indikerer krig og seier over fiendene . Og slavemarkedet, ære og gode, eller kunnskap om rare nyheter, og indikerer kanskje dyremarkedet . Og ull- og lo-markedet indikerer fordeler og levebrød . Og bomullsmarkedet indikerer vekst og næring, og fremveksten av sannhet fra løgn . Og markedet for Abazir er avkom, fortjeneste og fordeler ved kultivering . Og grønnsaksmarkedet indikerer elendighet og nød å leve . Fiskemarkedet er levebrød, fordeler og et møte med familie og pårørende . Og kjøttmarkedet indikerer krigsstedet på grunn av blodet som utgis der . Og markedet for olje, ghee og honning indikerer økningen av ønsker og kur av sykdommer . Slakterne markeds bekymringer og Ancad . Salmarked reiser på land . Og fruktmarkedet er gode gjerninger, vitenskap og barn . Eiendomsmarkedet er pengebevaring og hemmeligheter . Hvetemarkedet er velstand og sikkerhet mot frykt . Og tremarkedets hykleri, diskriminering og møte . Og jernmarkedet er ondt, nød, rabatter, ulykke og nød, og det kan indikere næring og fordel . Og silkemarkedet er ære, penger og godt arbeid . Og voksmarkedet er anger for synderen og en guide for de tapte . Og pimpsteinmarkedet er reise, og det kan indikere markedet for dyr, slaver eller slaver . Og markedet for telt reiser og kan indikere markedet for deksler . Og markedet for Hajjamin bekymrer og forfedre og sykdommer, og indikerer kanskje markedet vitner . Og blymarkedet indikerer sykdommer med begrensning . Og fondsmarkedet betyr bevaring, forståelse og bevissthet . Og matlagingsmarkedet betyr helbredelse fra sykdommer og tilfredsstillende behov . Og markedet for flasker indikerer hykleri og sladder . Papirmarkedet er bevis på seier for de undertrykte og hevn mot undertrykkeren ….

…Og den som så at han gravde ut graven til Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, han ville fornye det han studerte av sine edle sunnahs og få godt for folk på hendene, og hvis han nådde det hederlige liket da han er ikke Mahmud, og hvis han bryter noen av organene sine, begår han en kjetteri og misvisende veiledning ….

…Kardinal Det anbefales ikke at du drømmer om å se en kardinal i undersøkelsene hans . Du vil møte en jinx så snart du trenger å flytte til fremmede og fjerne land for å begynne å fornye din knuste formue . Hvis en kvinne drømmer om dette, er det et tegn på at hun faller gjennom falske løfter . Hvis den åndelige rådgiveren er en prest eller en predikant, og hans tjenester er nødvendige slik det antas, spesielt i fristelsens time, så drømmer vi om ham som en advarsel om det onde som nærmer seg ….

…I en drøm er det en manns verden, så den som ser at han har et nytt hjem som er solid og fullt av fasiliteter, for hvis han er fattig, har han det godt, og hvis han er bekymret, vil han bli frigjort , og hvis han er en arbeider som oppnår en tilstand som er så god som huset, og hvis han er i ulydighet, omvender han seg, og at kapasiteten til huset er kapasiteten til hans verdslige liv og hans kunnskap og hans raushet . Hun var ulykkelig over hans elendighet, og hun fant henne til å fornye sitt arbeid og å avgjøre sin religion, og hennes kjennelser skulle styre ham, og husene hennes var hans kvinner . Og jernhuset har et langt liv for eieren . Hvis han går inn i et ukjent hus og ser døde mennesker i det, er det det hinsidige, og hvis han ser at han har kommet inn i det og ikke er i stand til å dra, vil han dø. Hvis huset er solid, er det hans tilstand i det hinsidige . Hvis det var av gips og murstein, indikerer dette en dårlig tilstand i det . Hvis han går inn og forlater den, overvåker han døden, og da vil han bli frelst . Og hvis huset er alene og det ser de døde i det, vil alle i det dø . Hvis han forlater hjemmet sittende, blir han fengslet . Hvis han ser at en mann kom inn i huset hans, går han inn i hemmeligheten . Hvis han er umoralsk, blir han forrådt av sin kone eller hans levebrød . For Imam al-Adel er huset en av munnene til muslimer . Den som ser at huset hans har kollapset, og hvis det var hjemmet til den rettferdige imamen, så er det et hakk i noen av munnen til muslimer . Bygningen til huset er på et ukjent eller kjent sted hvis en kvinne er sølibat . Og den som ser et hus på lang avstand, det er en fjern verden som han kan oppnå, og hvis inntekten hans er bygd av gjørme, og den ikke er atskilt fra dawr, er det en verden som rammer det som tillatt . Hvis den er laget av gips, er den en forbudt verden, og hans avgang fra disse bygningene er hans avgang fra denne verden eller fra det han besitter . Hvis han ser at han har gått inn i et moderne hus og han er rik, vil han øke i formue, og hvis han er fattig, blir han rik hvis eieren eller innbyggeren av det behersker huset . Og den som ser at han er i sitt gamle hjem, og det blir ødelagt, da vil han arve en arv fra en slektning . Og det ble sagt : Den som bygde et hus, noen av hans slektninger eller et av hans barn døde . Den som solgte huset hans, skilte seg fra sin kone . Hvis han selv ser et godt hus, er det hans rettferdige gjerning, og hvis det er smalt og stygt, indikerer det dårlige gjerninger . Kanskje huset indikerte høflighet, og kanskje svingninger med tidsalderen . Menneskets hus indikerer hans kropp, sjel og personlighet fordi han er kjent og kjent av den, og det er hans ære, hans iver og skjult familie . Og kanskje indikerte det hans rikdom, som er hans styrke . Kanskje hun antydet at plagget hans skulle gå inn i ham, hvis kroppen hans var hennes dør og ansiktet, og hvis hans kone var hennes dør, var hans private del . Og den som så at han feide huset sitt, ble plutselig rammet av penger . Og det ble sagt : Å feie huset vil være fjernelse av tristhet . Det ble sagt : Riving av huset er eierenes død . Og den som så at han rev et nytt hus, de ble rammet av dem og ondt . Den som bygger eller kjøper et hus, blir veldig god . Og den som ser at hagen til huset hans eller taket har utvidet seg utover dets kjente skjebne, så er det en kapasitet i hans verden, og han har hell i livet . Og hvis pasienten ser at han har forlatt hjemmet mens han er stille og ikke snakker, indikerer det hans død ….