…Og den som ser et hette på hodet og hva han bærer som det i våkenhet, hvis det er hvitt, indikerer det godheten i hans religion, og hvis den er grønn, indikerer den godhet av lydighet, tilbedelse og gode gjerninger, og hvis den er rød, indikerer det en reduksjon i religion og tilbedelse, og hvis den er gul, indikerer det sykdom og motgang. Og hvis den er svart, mislikes den ikke med mindre han har en vane å bruke den ….
Drømmer om frosk hopper på meg i mitt
(143 betydninger av å drømme om frosk hopper på meg i mitt)…Og den som ser at han er på badet og har på seg klærne, så skjer de med ham fra moren, søsteren eller en av hans mahramer ….
…Og den som så at han falt på ryggen til en ku, det indikerer at Sunnah har forandret seg for ham ….
…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes på sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….
…Og den som ser at han er i vann og han er sterk i kroppen, så skal han tolke sitt arbeid i en vanskelig sak fra en konge, og hans ordtak er akseptabelt, spesielt hvis det tilskrives den saken ….
…Den som ser at han setter en form i frykt, gifter seg med en kvinne ….
…Hvis han ser hvitt hår i ansiktet mens han plukket det, er hans ære og hans religion borte, og noen av dem sa at speilet er en kvinne og hennes brokenhet er hennes død, og hvis han ser i speilet skjeden til en kvinne , kommer han til skjeden, og hvis han ser ut som om han vandrer i et speil, er han i en sak at han ber om en skjede, og hvis han ikke er i stand til å fjerne henne på grunn av det store antallet rust, da finner han ikke skjeden ….
…Al-Kirmani sa: ~Den som så at han svømte i en elv eller et rom i den, så er dens tolkning som havets tolkning, men kongens sted vil være den som er uten ham .~…
…Og den som ser at han er i et skip i regnvann eller en dam, så strømmer verden over ham og øker i sin religion mye godt, og han blir fortsatt belønnet for seg selv og pengene sine ….
…Den som ser en hersker i et hus, eller går inn i en moske, en by eller en landsby, så er det bevis på at det oppstår en ulykke for folket på disse stedene, for Gud allmektig sier: “ Hvis kongene kommer inn i en landsby, ødelegger de det . ”…
…Og den som ser at han er begravet i en grav i form av de døde uten å fylle, da vil han gifte seg med en kvinne ….
…Og den som ser at han er i en utvidet ørken og et antall blomster, vinder og roser har spiret i den mens han er i den, så vil han følge en mann med stor skjebne og tilegne seg av sin kunnskap, fornuft og kunnskap, og det kan være en tilnærming til en rettferdig konge og å oppnå godt og nytte hvis han er egnet til det ….
…Og den som ser at han er i en fjellhule eller har til hensikt å gå inn i den, det er et tilflukt og et fristed for den allmektige som sier: ~ Så gå til hulen, din Herre vil spre din nåde for deg og forberede deg fra kommandoen din et akkompagnement . ~…
…Og det ble sagt at den som så at han gjorde i en kirke det folket er enig i, begår forbrytelser ….
…Og den som så at han kom inn i en hage og så en løve i den, det indikerer at herskeren over dette stedet har seiret over sine fiender ….
…Og hvis han var i et klær eller i et kar, gikk han ut på grunn av en kvinne ….
…Daniel sa: Den som så at han hadde dødd og folk gråt for ham, de sørget for ham, vasket og pakket ham inn i linningen, bar ham på kisten og begravde ham i graven, alt dette indikerer korrupsjonen av hans religion, og hvis han ikke ble begravet, indikerer det godheten i hans saker ….
…Og den som ser en rihan i hagen sin eller i hjemmet sitt, han vil få nytte av det som er nevnt ….
…Og den som ser at det er en begivenhet inne i huset eller i dørene, så har det skjedd noe med kvinner ….
…Den som ser at han er midt i noen midt i det, så er det ifølge de som uttrykker det som drap og dets styring ….
…Og den som ser Tawasiah, kommer inn i ham mens han er i god form, så vil han tolke på to måter oppnåelse av levebrød og sikkerhet, og hvis han er i en stygg form eller har det han benekter, kan det være en søksmål mot en hersker , og hvis han ser ham kalle ham til en bestemt sak, så blir hans tolkning om betydningen av den saken ….
…Al-Salmi sa: Den som så at noe av tennene hans falt i fanget på ham, eller at det var i plagget hans, eller at det falt i hans hånd, tolkes det på to sider, enten å sette en gravid kvinne eller bruke penger , og den som ser at tennene har en mangel som han benekter i årvåkenhet, tolkes det i tre aspekter: de er tristhet, konkurs og død av slektskap eller svakhet Hum ….
…Hvis han ser som om han får beskjed om å gå inn i paradiset, så kommer han ikke inn i det, så indikerer hans visjoner at man forlater religionen, fordi Gud den allmektige sier : “ Og de kommer ikke inn i regressen før kamelen kommer inn i skredderens gift . ”…
…Og den som ser en av de vantredes døde og hans tilstand er god og hans utseende er vakkert, hans visjoner indikerer høyden på saken på hans hæler og indikerte ikke hans gode tilstand hos Gud, den velsignede og opphøyde være han, og han kan dø for monoteisme og bare Gud den allmektige har sett det ….
…Om Wahab bin alarm som Nebukadnesar etter ruinene av Jerusalem og hevdet at barn av Israel i sju år, den mening i en drøm, en stor visjon om hans aura samlet prestene og Alhzar og ba dem om sin visjon som , sa de : å Iqsa kongen til og med fortalte ham Ptooelha , sa han : Jeg har glemt, men fortalte meg ikke det til tre dager, folk som drepte deg for Akrkm ble redde og Glenn fra festivalen hans hørte at Daniel – fred være med ham – og er i fengsel, sa vaktmester : Gå til ham , fortell ham : at her en mann som har kunnskap om ditt syn og din tolkning, gikk til ham, fortalte ham at Aftlbh da han kom inn, bøyde seg ikke for ham og sa til ham : hva forhindret deg fra å bøte min Han sa : Gud ga meg kunnskap, lærte meg og befalte meg å ikke bøye meg mot noen andre , så han fortalte ham snart : Jeg elsker de som oppfyller sine pakter til sine herrer , så han fortalte meg om mitt syn , så Daniel sa til ham : Jeg så et stort avgud med føttene på bakken og hodet på himmelen , over det av gull, midten av sølv og bunnen av kobber og benet hans av jern og føttene av leire, så mens du var mens du så på ham, likte du skjønnheten hans og tettheten ved hans fremstilling, Gud kastet ham med en stein fra himmelen, og han falt på toppen av hodet til han knuste den og gull, sølv, kobber og jern blandet inn til du forestilte deg at hvis folk og jinn møttes for å skille noen av dem fra andre, ville de ikke være i stand til å gjøre det. Til steinen han ble kastet, ble den hevet, forstørret og spredt til den fylte hele jorden , slik at du så ingenting annet enn steinen og himmelen , så han sa : Visjonen jeg så var sann, så hva er dens tolkning? Daniel sa : Når det gjelder avgudet, er det forskjellige nasjoner i begynnelsen av tiden og i dens midte og i midten og på slutten , og når det gjelder steinen som et avgudsbilde ble kastet med, er det en religion som Gud kaster på disse nasjonene på slutten av tiden, så vil han vise det for dem, så Gud sender en analfabet profet fra araberne, slik at nasjonene og religionene vil bli kastet inn i den slik jeg har sett steinen svimle av typene av avguder og den vises på religioner og nasjoner som jeg har sett steinen dukket opp all over jorden , slik Gud undersøker sannheten med det, er løgn tapt med det, guider folk i villfarelse av det, lærer analfabet av den, styrker de svake , styrker ydmykelsen med den, og støtter de svake . I en annen roman : om Wahab bin alarm , og i hvilken som Nebukadnesar den meningen fra et syn mens han hadde likt det mening som meningen fra noe skade Vonsah som het Daniel og Ananias og Azaria og Mahil av stammer av profetene, han sa : Fortell meg om visjonen jeg så, og så har jeg blitt noe Vonsaneha var jeg likte , hva hun? De sa til ham : Fortell oss av Ptooelha, la deg få vite det , han sa : Hva nevnte dem ikke hvis du ba meg om Ptooelha Onzaan Octavkm , de gikk ut fra ham, de kalte Gud og Astgathua, og ba til ham og ba ham om lær dem Voalmanm, som spurte ham Fjah, de sa til ham : Jeg så en statue? Han sa : Du har rett . De sa : Hans føtter og ben er av leire, knær og lår av kobber, magen av sølv, brystet av gull og hodet og nakken av jern? Han sa : Du har trodd . De sa : Mens du ser på ham, har han likt deg, og Gud sendte en stein fra himmelen over ham, så han møtte ham. Han sa : Du har rett , så hva er dens tolkning? De sa : tolkning du så Kongen av konger var noen Allen-konge av noen , og noen av dem var den beste kongen av noen , og noen var mer konge av noen var den første kongen av keramikk, en svekket og Olinh , så var det over kobber er det beste av det og mer , og så var det over kobbersølv som er bedre enn det og bedre , så var det over sølv, gull, som er bedre enn sølv og bedre , så var jern ditt, for han var kraftigere og dyrere enn han var før ham , og klippen du så, var Gud sendt til ham fra himmelen, så hans nøyaktighet var en profet som Gud solgte ham fra himmelen, slik at alt banket på og saken kom til ham . . Og i en annen fortelling : Daniel og hans følgesvenner sa til Bakhtasar : Jeg så slike og de fortalte det til ham , så han sa : Du har rett , de sa : Vi krysser det for deg . Når det gjelder avgudet hvis hode du så av gull, så er det din eiendom så godt som gull , og den eide hele jorden , og nakken ligner den. Kongen av sønnen din etter at du eier, så hans eiendom skal være god og ikke som gull , og når det gjelder hans bryst som er av jern, er det kongen av folket i Persia som eier etter din sønn, så deres eiendom vil være sterk som jern , og når det gjelder hans humør, går han til kongen av folket i Persia, og folket bestrider kongen i hver landsby til kongen vil regjere i dag og to dager måned og to måneder, og dreper ikke mennesker har styrken på det, da det ikke var fetisjens styrke på de to keramikkmennene , mens de er like godt som Gud sendte – den Allmektige – en profet i landet araberne Vozarh på resten av folket av Persia og resten av kongen av sønnen din, og din og ødela og Ohlkh for ikke å holde ham noe som Klippen kom og ødela avgudet ….
…Det er sjelden at profeten, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Den som så meg, har sett meg virkelig, fortell meg hvem som er akseptabelt. Fortellingen er at en hersker så profeten, må bønner og bønner være over ham i en drøm mens han var naken, sa han, så jeg dekket ham med et teppe som var mitt. Da jeg kom til noen av uttrykkene, fortalte jeg ham synet, og han sa: Du dømmer uten sannheten er fordi Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, er sann, og hans syn er sannhet, og din dekning av det er dekning av sannheten. Han sa, og han hørte denne visjonen og dens uttrykk, dommeren for dommerne i byen, så han fjernet ham fra kjennelsen ….
…Abu al-Qasim al-Husayn bin Bakr bin Harun fortalte oss, på autoritet fra Abu Muhammad al-Marashi, på autoritet til Ahmad bin Muhammad bin al-Hajjaj, som sa : Jeg forsto den mest riktige av al-Shafi’i , Malik og Ahmad bin Hanbal, må Gud være fornøyd med dem, og alle de som fører til rettsvitenskap, så jeg var uenig i deres uttalelser og deres forskjeller i saker, så jeg likte å ta det mest riktige Deres ord, spurte jeg Gud den allmektige for å vise meg profeten, må Guds bønner og fred være over ham, i søvn, så han falt i tankene mine om at du skulle se fredag kveld, så når fredag kveld var i magi og jeg var ferdig med rosen min, og jeg satt på min tilbake og ventet på muezzinen, øynene mine overveldet meg og jeg falt i tankene mine om at profeten ba Gud velsigne ham og gi ham fred kommer til meg, så en mann kom inn i meg med paller og hvite klær, og han hilste og satt, så kom profeten, må Guds bønner og fred være over ham, hilste på ham og kysset ham mellom øynene og s aw ham på epitetet som var med meg, og på kvaliteten som var med meg, og med en gruppe av hans følgesvenner, så han satt og satte seg mellom hendene hans. Så jeg spurte ham om problemer, så avsluttet jeg med det jeg hadde i rettsvitenskap, så jeg spurte ham om et spørsmål, og han sa : Jeg er i samsvar med hva han sier, og han nikket til innsiden foran seg . Så spurte jeg ham om en annen, og han sa : I henhold til hva han sier dette, så spurte jeg ham om spørsmålene om uenighet, og han var i hånden hver dag, og han sa på hva han sier dette, så det falt i tankene mine at han var Ahmed bin Hanbal . Jeg sa, Guds sendebud , du er blitt prøvd . Han var tålmodig og sa til meg : Se hva Gud har gjort mot ham, så vendte han seg til meg og sa : Be med oss neste dag, så jeg sa, o Guds sendebud, jeg trenger ikke det . Da ble bønnen opprettet, og Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, kom frem og ba med oss og sa : Fred være med deg og Guds nåde . Så jeg gikk til høyre for meg, og så skjønte jeg at jeg sto overfor qiblah ….
…Sjeldent fortalt ekte bånd knyttet til gruppen sa at han kom inn i Hamza Ibn Habib Zayat fant ham gråtende og jeg sa hva som får deg til å gråte, sa han, og hvordan jeg ikke skulle gråte, og jeg så i min drøm om jeg tilbød Gud den allmektige i kveld, sa han til meg, o Hamza, les Koranen som undervist i Vothbt stående, han sa til meg, O Hamza, sett deg ned, jeg elsker Koranen. Så sa han til meg: ~Resitere, og jeg leste til jeg nådde Surat Taha.~ Jeg sa: ~Rullet sammen, og jeg valgte deg.~ Han sa til meg: Mellom og vi valgte deg. Så sa han til meg: ~Les, så jeg leste til jeg nådde Surah Yassin.~ Så sa han: “Avlast den mektige, den mest barmhjertige, ved å heve skylden. Tronen er også leserne som leser, så ringte han etter et armbånd, så han gjorde meg lykkelig, så den allmektige sa dette ved at du leste Koranen og deretter i et område som han var fornuftig for meg, så sa den allmektige dette med din faste på dagtid, ringte da til en krone og kronet meg med den, så sa han dette ved at du leste Koranen for folk, Hamzah, ikke la en nedlasting, jeg mener å skylde på skylden, fordi jeg lastet ned den slik at du klandre meg hvis jeg gråter .)…
…Surviving God 78 – På autoritet fra Ibrahim bin Saad bin Saifi al-Makhzoumi, som var en venn av Ubaid Ibn Qutham bin Abbas, sa han : Han sendte Ubayd Allah bin Qotham til meg, som var prinsen i Mekka midt på dagen, og han bodde ved Maymoun-brønnen i huset til Lababah Bint Ali – det vil si Ibn Abdullah bin Abbas – hans kone og hun var sammen med ham. Så jeg kom da han var livredd, og han sa : O Abu Ismail, det vil si Jeg så Gud som kjærlighet i mitt ordtak , han gikk ut til ansiktet til en person fra denne muren og sa : Mens de levende og rikelige er gode, bær deres gode på pinner, jeg er død . Han sa : Jeg sa : Nei, Gud er fra Satan , han sa : Nei , av Gud , sa han : Jeg sa : Wiener andre , han sa : Hvem? Jeg sa : Kanskje de andre , sa han som om du viser Blababh-jenta på , er Gud den beste av meg , jeg sverger, sa at vi bodde bare noen måneder til hun døde av døren hans . Han sa til meg : O Abu Ismail , er det jeg sa , sa han : Da konstruerte vi sendt til lignende , den gangen Votih sa : må Gud komme til det spesielle ansiktet, sa han : Mens nabolaget og tok seg fint bakover til høyre på deres egne gode lutter Jeg er Gud er død . Han sa : Nei, hvis Gud vil . Han sa : Det er ingen dør å forklare meg . Han sa : Vi bodde i en måned eller så, så døde han . Roy Alvakea sa også Obeid – Allah ibn Qtm – som er den dagen og til Mekka – sa : Jeg så i en drøm at en mann sto mellom hendene mine, sa han : Mens nabolaget og bakovergående bøter tok opp deres velstand på Lutes sa : Jeg trodde det gjelder meg så , og jeg sa : Neit for myself, and then said Lababa bint Ali bin Abbas, his wife, said : Hun har det bra med meg, og hun er den som dør . Og jeg ble i to eller tre måneder, så døde , og slo meg ned etter måneder eller så. Hvis Bmak kanskje liker hendene, sa han : så si til den som holder en tvist som har gått våken til en annen senere som om Kadi Harith bin Abi gleder seg over at han nevnte dem Vetodjaa ham og sa til ham : beskytt deg Gud, o prins , sa han : Han døde, men han døde ….
…Datoer : Det ble fortalt at Umar så det som om han hadde spist dadler, og han nevnte at for Guds sendebud, måtte Gud velsigne ham og gi ham fred, og sa : Det er troens søthet . Og typer datoer er mange, og datoer for de som ser det, indikerer regn . Og for de som spiser det, vil det bli gjort et rent generelt levebrød for ham, og det ble sagt at det indikerer lesing av Koranen, og det ble sagt at datoer indikerer sparte penger . Visjonen om hensynsløs spising er for dhimmiene . Og det ble sagt at den som så det som om han spiste gode dadler, han hører et godt og nyttig ord . Og den som ser det som om han begraver datoer, han lagrer penger eller får penger fra noen av safene . Og den som ser ut som om han kutter en dato og skjønner dens intensjoner fra den, da vil han få en sønn, fordi Gud den allmektige sier : “ Sannelig, Gud skaper kjærlighet og frøene . ” Visjonen om å spise datoer med tjære er bevis på en kvinnes hemmelige skilsmisse . Når det gjelder å se spredning av datoer, er det en reisekunst . Og datoens agent, Ghanima . Og den som ser som om han kommer fra et palme i sine egne dager, han vil gifte seg med en ærverdig, rik og velsignet kvinne . Og det ble sagt at han treffer penger fra et edelt folk uten å bli sliten, eller fra sine eiendommer, og det ble sagt at han treffer en nyttig kunnskap som han jobber med . Hvis det er ute av tid, hører han et flagg og jobber ikke med det . Hvis han så ut som om han hadde plukket et palme med svarte druer, fødte kona en sønn av en svart eier . Hvis han så ut som om han hadde høstet fra en tørr og våt håndflate, lærer han av en umoralsk mann en vitenskap som vil være til fordel for ham . Og hvis drømmeren var ulykkelig, ville han få lettelse, for det den Allmektige sa i historien om Maria : ~ Og jeg vil spotte deg med en koffertstamme .~ Det ble sagt at datoer spredte dirham ikke forblir . Og den som ser at det høstes datoer for ham, så høstes penger for ham fra mennesker med farer . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg fant førti datoer, og hun sa : Du traff førti pinner . Så så han ham en stund senere og sa : Jeg så som om jeg hadde funnet førti datoer på døren til sultanen . Han sa : Det påvirker førti tusen dirham . Mannen sa : Jeg krysset visjonene mine denne gangen i motsetning til hva jeg gjorde første gang . Han sa : Fordi du fortalte meg din visjon første gang, og trærne tørket ut, og du klarte året, og denne gangen kom du til meg med liv i trærne . Saken var begge ganger det han krysset . Og Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Jeg så som om en mann kom til meg og matet meg en bit dadler, så jeg ble fremmede, og hvis en kjerne kom ut, stavet jeg den ut . Så ga jeg meg en ny bit, og hvis jeg hadde en kjerne, blåste jeg den . Så ga jeg meg et tredje toppmøte, og hvis en kjerne Vlvztha . Abu Bakr sa : La meg, o Guds sendebud, krysse den . Han sa : kryss den . Han sa : Et selskap blir sendt, og de får og hilser og smitter en mann . Så ble det sendt et selskap, og han sa tre ganger, og han, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Likeså sa kongen . Anas bin Malik så i en drøm som om Ibn Omar spiste en hemmelighet, så han skrev til ham at jeg så deg spise i det skjulte, og det er troens søthet . Og det ble sagt at en naken mann så kurver med kurver falle fra magen på svin, mens han presset dem og bar dem hjem til seg . Så spurte han den som uttrykte det, og han krysset det med byttet på de vantros penger. Snart kom romerne ut og seieren var for muslimene, og det han gikk gjennom kom til ham . Ibn Sirin ble spurt om en kvinne som så ut som om hun sugde en date og ga den til naboen og sugde den, så han sa : Denne kvinnen deler en god tjeneste med ham, så hun vasker klærne hans . Og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så som om jeg hadde en foss i hånden min og hadde dadler i den, og hodet og ansiktet mitt var nedsenket i den, og jeg spiste den og sa : Hvor surt det er . Ibn Sirin sa at du er en mann som har hengitt seg til å tjene penger til høyre og venstre, og du bryr deg ikke om sikkerheten til forbudte. Sikkerhet var fra tillatt, men jeg vet at det er forbudt . Det var slik . Hvis en kvinne ser at hun spiser dadler med tjære, tar hun sin manns arv og hun er skilt fra ham ….