…Spikeren : en prins eller kalif, og den indikerer mannen som mennesker kommer til deres forhold med, for eksempel vitnet og ekspeditøren for forholdene, og indikerer den avgjørende fatwaen, de nødvendige argumentene og minnet . Det indikerer penger og makt ….

…Al-Ain : i seg selv er det et tegn på alt som øyet anerkjenner fra pengene fra et øye, en sønn, en bror, en far, en prins eller en leder. Uansett hva det landet i kroppen, mistet plassen eller ble kastet av piler og tuareger, er de ulykker som skjer med de som indikerer det. Fra de vi har beskrevet, betegner høyre den store minnet og æren, og venstre over den lavere, så vel som alt som var til høyre og nord for byttet, takket være preferansen til høyre over nord ….

…Surviving God 78 – På autoritet fra Ibrahim bin Saad bin Saifi al-Makhzoumi, som var en venn av Ubaid Ibn Qutham bin Abbas, sa han : Han sendte Ubayd Allah bin Qotham til meg, som var prinsen i Mekka midt på dagen, og han bodde ved Maymoun-brønnen i huset til Lababah Bint Ali – det vil si Ibn Abdullah bin Abbas – hans kone og hun var sammen med ham. Så jeg kom da han var livredd, og han sa : O Abu Ismail, det vil si Jeg så Gud som kjærlighet i mitt ordtak , han gikk ut til ansiktet til en person fra denne muren og sa : Mens de levende og rikelige er gode, bær deres gode på pinner, jeg er død . Han sa : Jeg sa : Nei, Gud er fra Satan , han sa : Nei , av Gud , sa han : Jeg sa : Wiener andre , han sa : Hvem? Jeg sa : Kanskje de andre , sa han som om du viser Blababh-jenta på , er Gud den beste av meg , jeg sverger, sa at vi bodde bare noen måneder til hun døde av døren hans . Han sa til meg : O Abu Ismail , er det jeg sa , sa han : Da konstruerte vi sendt til lignende , den gangen Votih sa : må Gud komme til det spesielle ansiktet, sa han : Mens nabolaget og tok seg fint bakover til høyre på deres egne gode lutter Jeg er Gud er død . Han sa : Nei, hvis Gud vil . Han sa : Det er ingen dør å forklare meg . Han sa : Vi bodde i en måned eller så, så døde han . Roy Alvakea sa også Obeid – Allah ibn Qtm – som er den dagen og til Mekka – sa : Jeg så i en drøm at en mann sto mellom hendene mine, sa han : Mens nabolaget og bakovergående bøter tok opp deres velstand på Lutes sa : Jeg trodde det gjelder meg så , og jeg sa : Neit for myself, and then said Lababa bint Ali bin Abbas, his wife, said : Hun har det bra med meg, og hun er den som dør . Og jeg ble i to eller tre måneder, så døde , og slo meg ned etter måneder eller så. Hvis Bmak kanskje liker hendene, sa han : så si til den som holder en tvist som har gått våken til en annen senere som om Kadi Harith bin Abi gleder seg over at han nevnte dem Vetodjaa ham og sa til ham : beskytt deg Gud, o prins , sa han : Han døde, men han døde ….

…Og den som ser Salomo, fred være med ham, gir kongen kunnskap og rettsvitenskap, og hvis han ser ham død på en prekestol eller seng, så vil han dø som en kalif, prins eller president, og han vet ikke om sin død før etter en stund . Og det ble sagt at den som så Salomo redde sin verge og fiende, hans reiser økte ….

…Det er sjelden han forteller at en mann så et flott telt med en fattig person på, og kalte inn et tyrkisk ord som betyr på arabisk, tusen skjorter som flyr for å henvende seg til en prins av det, så han gjentok synet hans på en kryssing , og han sa at mye godt vil skje med ham, så søkeren visste at prinsen hva han så og hva han hadde krysset. For en slektning styrte han og satte seg på kongens takht. Han ble kalt al-Malik al-Zahir, og han fikk kallenavnet Abu al-Fath Tartar, og seeren kom til ham og minnet ham om det, og han beordret å skille tusen skjorter fra de fattige ….

…Den som ser at han er på en hoppe som håner med ham, så begår han en synd eller en redsel, rammer ham like hardt som hestens vanskeligheter, og tolkningen av perserne på den tiden kan være hans innfall, det sies det slik -og så red hans innfall og ekskluderte ham . Og hvis hoppa var gammel, ville saken bli verre og større, og det er ikke noe bra å ri, bortsett fra dyrenes sted, og det er ikke noe godt med det på en vegg eller et tak eller en silo, bortsett fra å se etter hoppa en vinge som han flyr med mellom himmel og jord, for dette er en ære i denne verden og religion med en reise . Balak er kjent, og faren deres er rikdom og styrke i reisen, og blond indikerer tristhet, og i et annet aspekt at blond er en seier fordi englenes hester var blonde . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg var på en hest hvis føtter var av jern . Sa han og ventet død . Det ble fortalt at Ali bin Isa al-Wazir, før han ble kronprinsen, så ut som om han var i skyggen av solen om vinteren og kjørte på en hoppe med gode klær, og tennene hans var spredt, så han tok hensyn å få panikk, så han fortalte om visjonene sine til noen av uttrykkene, så han sa : Når det gjelder hoppa er en prins og en stat, og den gode kjolen er en tilstand og orden. Og da han var i skyggen av solen, nådde han kongens tjeneste eller hans slør og levde i sin inneslutning, og når det gjaldt spredte tenner, var hans liv langt . Og det ble sagt at den som ser en hest som døde i huset hans eller hans hånd, det er ødeleggelsen av den som drømmer . Og den som rir på en hoppe som lokker en myr med alle sine instrumenter, mens han har på seg hoppens klær, vil han få autoritet, ære, god ros, god livsstil og sikkerhet fra fiendene ….

…Al-Sarar: Den som så en mann i en drøm vandret med en prins på vei, da dør denne prinsen, og hans vei til ham vil ødelegge hans sjel fordi det skjedde med eieren av å kaste den samme søylen da han kom til det, dødskongen kom til ham i form av en mann som bortskjemte ham og grep hans sjel ….

…Og den som ser den vise Daniel, han vil ha rikelig flaks, kjenne synet og vil seire med en mektig mann etter at han har blitt hardt rammet av ham, og det sies at han vil bli prins eller minister for prinsen . Og det ble fortalt at Abu Abdullah Al-Bahili så ut som om han hadde båret Daniel på skuldrene, så han satte ham på en vegg og levde ham, så han talte til ham, og han sa til ham Gode nyheter, fordi du kom inn blant profetenes arvinger, og du ble en imam blant uttrykkene ….

…Det ble sagt at Al-Qaqaa hadde en gjeld på ti tusen dirham, og han ble overveldet, og han så faren i søvne til ære for et fyrtårn som priste Gud og heiet, og da han så ham, ringte han og våknet, og han spurte den som krysset ham, og han sa at fyret er en høyde og en heis som faren din treffer . Han sa at faren min er død, overgangen sa: Er du ikke sønnen hans? Han sa ja . Kanskje du vil være en lærd eller en prins, og når det gjelder hans ros, er du i sorg og tristhet, og Gud den allmektige vil løslate ham fra deg, fordi Gud den allmektige sa : “ Så i mørket kalte han at det ikke er noen gud annet enn Du forherliger deg, for jeg var en av ugjerningene . ” Det var bare en liten stund da en mann tok hånden og sa til ham: Er du Qaqaa? Så han sa til seg selv, dette er ingenting annet enn en løytnantmotstander, så Saadana fortalte ham en syk kvinne, og hun anbefalte å invitere deg, sa han, så han gikk med ham, og det var en gruppe sjeiker og en skriftlig bok som Saadana tjente en tredjedel av pengene sine til al-Qaqaa, og hun anbefalte ham en tredjedel av pengene sine og døde etter tre dager ….

…Noen av tolkene sa at han som så at han teller et tall eller teller for ham, og hvis han var en av dem som krevde stillingen til kommandoen hans, ville han få ham og være en prins i henhold til hans antall, for eksempel hvis telleren av ti er befalt over ti, og hvis han teller førti, vil han være en fyrste over førti, og hvis han teller hundre, vil det være en fyrste på hundre i det velkjente. Og hvis han telte to hundre eller tusen, kan det tyde på en garanti eller fremrykk til hærer, og hvis han telte litt, ville emiratet være det som er mellom dem, og hvis han var blant dem som trenger religiøse stillinger, er han prisverdig og standhaftig i sin dom fordi antallet eiere av det bare er for videreføring av vergemålet, selv om han er fra innehaverne av stillingene Diwaniyah indikerer innsamling av penger og det store antallet beregninger og tall når det gjelder setning. Alle mennesker er prisverdige, bortsett fra de som har krav ….

…Sjeldne, noen pålitelige mennesker så en mann som kom til Taqah og kastet seg fra den og brakk bena og begynte å ta dem med hånden og dra dem som en fille, og han brukte ikke annet enn litt, og han hadde falt i en forferdelig sak med en urettferdig prins, og han fikk vite om hans levebrød, tok pengene fra ham og skadet ham ….

…Og Kaaba i visjonen er en kalif, prins eller minister, og en murs fall fra den indikerer kalifens død ….

…Den som ser ham som beskrevet av lærde, er i alle fall god, og det er blitt sagt at tronen er krysset av en stor prins ….

…Det betegner i en drøm islam der mennesker lever og blir frelst . Og det er årsaken til Guds nåde fordi han bærer vannet som skapelsen lever i . Og kanskje indikerte skyene kunnskap og rettsvitenskap, visdom og avklaring på grunn av den visdom den inneholder . Og kanskje indikerte han soldatene for å ha med seg vann, noe som indikerer skapelsen, som ble skapt av vann . Kanskje refererer det til skip som går i vann på annet enn land . Og kanskje indikerte gravide . Kanskje indikerer det regn fordi det er årsaken . Og hvis skyene var svarte, eller han hadde tordenbolter, indikerte han symptomene på sultanen, hans pine og hans ordre . Og den som så skyer i huset hans, ble muslim hvis han var en vantro, eller han fikk en velsignelse hvis han var en troende, eller hans kone ble gravid hvis han ønsket å gjøre det . Og hvis han ser seg selv ri på skyene, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller han utfører Hajj hvis han håper på det, ellers er han kjent for kunnskap og visdom hvis han er student . Hvis han ser klare påfølgende skyer komme, og folk venter på vannet sitt, presenter den siden av det folket forventer og venter på . Hvis en person ser at skyer har falt på et land, er det strømmer og regn eller valper eller en katt eller en fugl, og hvis det er bevis på bekymring og hat som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner , så er det et raid som kommer til dem, eller gresshopper eller en epidemi som skader plantene deres, eller læresetninger og kjetterier som sprer seg blant Vis dem . Og det ble sagt : As- Sahab er en stor konge eller en medfølende medfølende myndighet eller en lærd eller en klok mann . Hvis en person spiser skyer, får han fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Hvis han rir på skyene, vil hans befaling bli opphøyet og opphøyet i hans visdom . Hvis han ser at hans verden er av skyer, så bestefaren og hans forfølgelse av visdom . Og hvis skyene er svarte, er det visdom med strenghet, ridderlighet og glede . Og hvis det er en skrekk med skyer, vil den motta skrekk fra en klok og sterk mann . Og hvis han ser at han bygde et hus på skyer, oppnår han en hederlig verden med visdom og høyde . Hvis han ser at det er skyer i hånden som det regner fra, oppnår han visdom og visdom løper på tungen . Og hvis han ser en sky som stiger og regner gull på den, så vil han lære av en klok manns etikette fra saken om denne verden . Hvis det ikke er regn i det, og hvis det ikke er regn i det, og han er blant dem som tilskrives staten, gjør det ikke rettferdighet eller rettferdighet, og hvis det tilskrives handel, så gjør det ikke oppfylle det han selger, og hvis han er en vitenskapsmann, er han gjerrig med sin kunnskap, og hvis han er en håndverker, behersker han sin produksjon og gir råd, og folk trenger det . Og skyer er sultaner for dem mer enn mennesker . Og den som så at skyene kom ned fra himmelen og regnet et generelt regn, så sender imamen til det stedet en rettferdig prins, og hvis skyene var svarte, regnet det, så er guvernøren rettferdig, og hvis skyene var hvite så var det regnet, så ville han være en velsignet og rettferdig hersker . Og det ble sagt : Hvis han ser skyer på sin tid, vil han oppnå godt, velsignelse, velsignelse og penger, og hvis han ser skyer regne på sin tid, utvider Gud den allmektige levebrødet i den byen, og hvis de er i tørke utvider han dem og tar dem ut av den . Hvis han ser svarte skyer uten regn, får han en fordel, og det kan være tegn på sterk kulde eller tristhet . Hvis han ser en rød sky på et annet tidspunkt, vil folket i byen lide lidelse, uenighet eller sykdom . Hvis han ser skyer stige fra jorden til himmelen, indikerer han godhet og velsignelse. Hvis visjonæren ønsker en reise, blir det gjort for ham . Og hvis han ser en mørk sky, vil han være bekymret og alle hans saker er lukket for ham . Og de hvite skyene i visjonen er bevis på arbeid . Og skyene som en person ser som stiger fra jorden til himmelen, indikerer reise . Og indikerer hvem som reiste når han kom tilbake fra reisen, og indikerer fremveksten av skjulte ting . Og de røde skyene indikerer arbeidsledighet . Og de mørke skyene indikerer en sky . Og svarte skyer indikerer alvorlig kulde eller tristhet . Og kanskje pekte de røde skyene på en soldat som kom inn i landet og en tomt . Og den som ser at han har tatt noe fra skyene, han vil plage noe stort med visdom eller mye brøyting og kultivering . Og den som ser at han har kjørt skyene eller gått på den, han vil innse all visdom . Og den som ser skyene som dekker solen, vil kongen bli syk, dempet eller isolert fra sin autoritet . Jaafar Al-Sadiq, må Gud være fornøyd med ham, sa : Den som ser skjorten sin fra skyene, den er dekket av Gud, en velsignelse . Og skyene indikerer at bekymring, bitter, frykt og verdighetens manifestasjon forsvinner, og det er det som vises for vergerne når det regner vann , og kanskje indikerer skyene kjennskap til det allmektige ordtaket : ( Så du ikke at Gud setter skyer og deretter komponerer dem )….

…Det er i en drøm ulydighet og urettferdighet . Og den som ser at han ble slaktet, skal søke tilflukt hos den allmektige Gud . Og den som ser et folk drept, dette er et godt bevis på at det som er seende er fullkommen . Og den som i søvne ser at han slaktet en annen person, eller at en annen slakter ham, dette indikerer at ting også er perfekte . Og den som ser noen bli slaktet av en slakter, så vil den slaktede motta godt fra slakteren, og hvis han blir fengslet, vil han motta absolutt, og hvis han er redd for å oppnå vår sikkerhet, og hvis han er besatt, vil han være frigjort, eller en fange blir forløst, eller en prins, så vil han bli lagt til i sin tilstand . Og den som ser at han slakter en person, så undertrykker han ham, så vel som alt som ikke er tillatt å slakte ham, for den som gjør galt, er gjenstand for det . Og den som slakter noen av hans mahramer, han forsømmer sin skjebne og avbryter den, og hvis en slave blir slaktet i en drøm, skal han bli frigjort . Og den som var bekymret og så at han var blitt slaktet, hans angst vil bli løslatt . Slakting er ekteskap, så den som slakter bevis på kvinner som duer og søyer, vil gifte seg . Og den som slakter noe fra ryggen, han vil bringe det i bakgangen . Og den som ser en slaktet person som ikke vet hvem som har slaktet ham, er en mann som oppfant ketteri eller avla falskt vitnesbyrd om halsen . Når det gjelder den som slaktet faren og moren, skulle han forhindre ham . Hvis han så det . Han slaktet en ung gutt som stekte, og grillen ble ikke tilberedt, fordi urettferdigheten er til hans far og mor . Og hvis en person ser at en sultan slakter en mann og setter ham på nakken til den som drømmer, undertrykker sultanen en person og ber ham om hva han ikke klarer å gjøre, og denne bæreren krever det kravet . Og hvis hodet til den slaktede er med ham, skal han tas med det og ikke bli bøtelagt, og boten er på den som begikk det, men det gir ham en illusorisk byrde . Og den som ser at en mann er blitt slaktet eller et folk slaktet, de er villfarelser og har luner og nyvinninger . Den som ser at han slakter seg selv, så er hans kone fra det forbudt . Hvis slaktens blod kommer ut, er det urettferdighet og ulydighet, og hvis det ikke kommer noe blod ut, er det et forhold og en verdighet ….

…Når det gjelder svarttrost, tolkes det av den tilbedende munken som følger evangeliet til betydningen av noen diktere som sa : ( Som om svarttrost var en munk … som resiterer fra Bibelen i prins )…

En spiker er i en drøm en prins eller etterfølger . Å se negler indikerer soldater og underordnede og dirham . Og spikeren er en mann som folk når sine forhold med, og indikerer ekteskap . Så den som ser at han har festet en spiker i et ror eller i noe som indikerer kvinner, han vil gifte seg . De mange neglene er styrke og spenst . Neglene svelger raseri, og neglene er mennesker som følger et korrupt folk . Og neglen komponerer mellom mennesker i kjærlighet ….

…Og Jaafar al-Sadiq sa: Visjonen om hodet indikerer de tolv ansiktene til en høvding og en menighet, en far, en mor, en imam, en prins, en lærd, penger, en gutt, en gutt, en hushjelp og en kvinne ….

…Abu Saeed, predikanten, sa : Den som ser solen dreie seg rundt himmelen mens han ser på den, da vil han være en guide for kongen til å følge sin mening, og kanskje var solen en stor prins som overtok fra kalifen, og kanskje var hun en vakker kvinne eller en samling gull ….

…Alqherman-mannen Hafiz ‘ verden, Joseph jobbet med Alqhermeh . Og leddkutter, en mann skiller mellom mennesker med ord og dårlig . Og Al-Bandar, en pålitelig mann som innskudd og klodshet er deponert med . Grammatikk mann . Og datamaskinen er i retten, eieren av en pine som skader mennesker i behandlingen og understreker dem i ansvarlighet . Og eunuch-tjeneren, en konge som er Bashar, hvis han ser tjenere i sitt hus med oppvask, så er det en pasient hvis sykdom er langvarig eller martyr, og sultanens portvokter er en forkynner, og den som ser portvakten er en prins som oppnår mandatet ….

…For Hooded Crow : En arrogant og arrogant mann i sin gangart, og han er en metamorfose, eller han er en løgner, lidenskapelig mann . Og det ble sagt at den som fanger en ravn, får forbudte penger i utroskap med arroganse, og den som fanger en ravn eller får det, det er falsk bedrag . Hvis han ser at han har en ravn med jakt, jakter han forgjeves . Og som snakket med en kråke, han ble fortvilet av det og gikk da bort fra ham . Og den som spiser kråkekjøtt, han slo penger fra tyver . Hvis han så en ravn ved kongens dør, ville han høste en forbrytelse som han angret på eller drepte sin bror, så angret han, for Gud den allmektige sa : “ Gud sendte en ravn for å ransake jorden. ” Og den som ble riper av ravnene med klørne, han omkom med en sterk forkjølelse, eller en voldsom nabo led mot ham, og han led smerte og smerte . Og det ble sagt at ravnen er en guide til langt liv . Prins Nasr bin Ahmed så ham som om han satt på sengen sin, og en kråke kom og klikket på hetten hans med nebbet, og det falt fra hodet hans, så han gikk av sengen og løftet hettene og la den på hodet , så han fortalte om sin visjon om livet til Nisaburi og sa : En mann fra din husstand vil komme ut for å konkurrere med deg i din besittelse, så kommer saken tilbake til deg. . Så det ble foreslått for ham at Abu Ishaq al-Samani forlot og forvirret saken, så vendte han tilbake til ham . Noen av dem så ut som om en kråke var på Kaaba, så han gjentok Ibn Sirins visjon og sa : En umoralsk mann vil gifte seg med en hederlig kvinne, og pilegrimene vil gifte seg med datteren til Abdullah bin Jaafar bin Abi Talib . Å se en kråke på et uforberedt sted, og hvis han så en ravn i huset hans, indikerer det en mann som forrådte ham i sin kone, og indikerer også angrepet fra en person fra sultanen i huset hans ….