…Al-Kirmani sa: ”Den som ser at han tar seg det han har seg om vinteren, og det var sommeren som betyr at han ikke oppnår det han vil, og hvis han ser imot ham, så indikerer han at han ønsker å skje ….

Og Al-Salmi sa: ~Den som så i fingrene sin høyre hånd Zina eller Shin, uttrykker det da i fem bønner, så vel som om han så i fingrene venstre hånd, så hans tolkning av brorens barn . ~…

Og den som ser at han er vei til Mekka grunn av handel og ikke besøker, da vil han være opptatt av å elske verden, og det ble sagt å øke hans levebrød og nåde ….

Og den som ser at han er badet og har seg klærne, så skjer de med ham fra moren, søsteren eller en av hans mahramer ….

…Daniel sa: Den som så at han hadde dødd og folk gråt for ham, de sørget for ham, vasket og pakket ham inn i linningen, bar ham kisten og begravde ham i graven, alt dette indikerer korrupsjonen av hans religion, og hvis han ikke ble begravet, indikerer det godheten i hans saker ….

Og den som ser at han er død og ble satt kisten og bar sin begravelse og folk søker og går i begravelsen, det indikerer hans ære og høyhet, men det er en mangel og korrupsjon i religionen hans fordi døden er avholdenheten av gode og andre gode ting, og rettferdighet i hans religion kan gjøres etter det, spesielt hvis han vet at han ikke ble begravet i graven ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at han snakker ord fra prester, kalligrafer og lignende, eller snakker til dem ord som er passende for det, tolkningen av det er løgn og forfengelighet og å tro det i en drøm og å våkne opp er uvitenhet . ”…

Og den som ser at skipet har brutt og dets brett er spredt og festet til en av dem, så vil han føre tilsyn med ødeleggelsen og deretter bli frelst, og hvis han var en kjøpmann som mistet sin handel, ville han få fortjeneste ….

Og den som ser som om han har druknet og får ham til å dykke en gang og sveve en annen og bevege hendene, han vil oppnå status og tilstand ….

Og det ble sagt at den som så at han spiste honning og honning, noen av uttrykkene hatet det til de tolket det med morens ekteskap ….

Og den som ser at han blir plassert i graven, og en fornekter og en fornekter, de spør ham, for det indikerer at kongen sender agenter til ham i orden og krav, og hvis han ser at han svarer dem med et riktig svar, da er han trygg fra sin side, og hvis svaret er feil, avviser han det ….

Og noen av uttrykkene sa: Den som så at han selv var i en festning og hun er en velgjører, og hans gruppe er med ham og hans økning, da er han trygg fra sine fiender og har vunnet det som kreves, er rettferdighet i sin religion, og er håndhevbar i sin sak, og i alle fall ser en person seg selv i et slott en hvilken som helst måte, så er det prisverdig hvis han ikke har det som er forkastelig i kunnskapen Uttrykk ….

…Antallet hundre tusen og fem tusen 100 – 1000 – 5000: betegner seieren over fienden til Gud den allmektige : ( Din Herre utvider deg med fem tusen redde engler ) og tusen kan indikere bønn i Profetens moske ….

Og den som ser at han rømmer og går inn i et hus og lukker døren, og huset er koblet til hus, det indikerer frelse fra bekymring og nød, og hvis han er syk, vel ….

Og den som ser en død person, kjenner ham og hilste ham og spurte ham, fordi han ikke døde det året, og det indikerer hans godhet og de dødes godhet ….

…Jaber al-Maghribi sa: “Den som så at noen slo ham og ikke visste hva som var grunnen til å slå ham, da vil han tjene penger og penger og ha seg noe nytt. Hvis han er redd for å stenke julingen, er han trygg fra det han frykter . ”…

Og den som så at en konge trakk et sverd i midjen, tolket han innhenting av makten og håndhevelse av en ordre fra kongene, og hvis han ga ham et sverd, indikerer det at makten er oppnådd og penetrasjonen av en ordre fra kongene, og den som så at en konge trakk et sverd i livet, så tolket han for å oppnå makt og seier og kan føde et barn og den som ser at sverdet hans skinner, og Abu Said, forkynner, sa: “Sverdets Qibiya skal tolkes som et barn ….

…Når det gjelder tungen, er det oversettelsen av en person, så den som ser tungen lenge i en krangel, han er seirende, og det ble sagt at han er uskyldig for det han hevder mot, og lengden på tungen for herskeren er god som den er ….

Og hvis han ser engler et sted hester, går en mektig til grunne der, og hvis han ser fugler fly og ikke kjenner deres feil, så er de engler, og det å se dem i en drøm et sted er et bevis hevn mot undertrykkere og seieren til de undertrykte ….

…Hvis han ser en dommer, setter ham ved siden av ham eller et høyt sted, så er det ære, ære og ære, og kanskje dommerens visjon indikerte et argument og en konflikt ….

…Det ble sagt om synspunktet at det er autorisert og vurderer bønnen og folket er forent, ikke kommer til bønn, det krever rett til et folk Viobon, og de er urettferdige mot verset ~ Han ga dem en muezzin som Guds forbannelse over de undertrykkerne .~…

Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa: O Guds sendebud, i kveld så jeg min sjel og mitt sinn samlet i menneskets bilde, så han kom til meg og drakk vin med meg som vi pleide å gjøre i Jahiliyyah, så han sa, fred være med ham : Sinnet tolkes ved å dele verden, og sjelen tolkes ved å dele etterlivet ….

…Hvis kvinnen ser at hun leser prekenen og snakker med kunnskap og visdom, blir hun tydelig ….

Og sverdet ble født som mann og sultan . Og hans natur ble født . Og hans såle ble født ….

…Noen samlere av tolkningsbøker sa her jujube og granatepletreet er mandatet og håndhevelsen av en ordre, og det kan tolkes av en hederlig mann ….

Og den som ser at han trakk ut penis, setter den på plass og kommer tilbake som den var, så vil han få et barn til å dø, og Gud vil gi ham noen andre som tar hans plass ….

Og den som ser at han snakker flytende arabisk, slik at ære og ære vil oppnås, og hvis han snakker et fremmed språk, vil han følge de eldste og få nytte av dem. Og hvis han snakker hebraisk, vil han få arv fra ham. Å tjene penger og den som snakker i Franjian, vil få godt og utbytte for ham fra sitt arbeid, og den som snakker armensk, indikerer en følgesvenn lavt nivå, og den som snakker med alle tunger, indikerer at han blir verdslig og er kjær til folket ….

Og den som tror at den er gul, så indikerer den sykdom, og når det gjelder endringen i tungenes farge, er den ikke prisverdig ….

…Det ble sagt at den som så at han trakk sverdet, ville da be folk om vitnesbyrd og ikke gjøre det for ham, fordi Gud den allmektige sa : ~De brukte sorgens tunger for deg .~…

Og den som ser en hest som tråkker og går på den, og hvis han er i en stilling, skal han fjernes fra den, selv om han ikke mottar ydmykelse og mislikelse ….