Og den som på tungen ser noe som fornærmer ham eller fornekter noe lignende mens han er våken, det er ikke prisverdig og veltalenhet av tungen visdom, logikk og søthet i talen ….

Og den som ser at tungen hans er avskåret, så er han god i sin religion og kan være litt snakkesalig med mindre han er i krangel, og hvis han er i den, så er han utmattet av argumentet sitt og det er ikke noe godt i ham , og hvis han er syk, vil han dø ….

Og den som ser at han ser på tungen, han vil forhindre at den glir ….

Den som så at han slettet Koranen med tungen, har begått en alvorlig synd fordi Gud den allmektige sa: ~De vil slukke Guds lys med munnen, ~ og det ble sagt at han kan lære Koranen utenat ….

Og den som ser at han slår sverdet til høyre og venstre, og hans treff virker noen av skapningene, enten det er et dyr, et objekt, en plante eller en væske, så forenkler han tungen med ord som ikke er tillatt, og de bruk sverdet med tungen, for Gud allmektig sier at de vil svikte deg med sorgtunger ….

autoritet fra Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, autoritet fra faren myndighet av bestefaren, sa han : Jeg hørte Abu Talib snakke autoritet fra Abd al-Muttalib sa : Mens jeg sov i steinen, jeg så en visjon som slo meg, og jeg var livredd for den, så jeg kom til Quraish-presten slutten av stikket og stikkontakten min traff skuldrene mine, så da jeg så , visste jeg i ansiktet mitt forandringen , og jeg er på den tiden herre over min nasjon , og hun sa : Vår herre Mabal har kommet til oss med en endring av farge. Har du sett noe fra tidens to hendelser? Så jeg sa : Ja , og ingen snakket med henne før han kysset hennes høyre hånd og deretter la hånden på moren til hodet henne og nevnte hans behov, og jeg gjorde det ikke fordi jeg var en stor nasjonalist , så jeg satt og sa : Jeg så i kveld mens jeg sov i steinen, som om et tre hadde vokst, hodet hadde nådd himmelen og traff de lyse grenene. Og Magrib og jeg så ikke noe blomstrende lys fra det var sytti ganger større enn lyset fra solen, og jeg så araber og ikke-arabere bøye seg mot den mens den økte hver time i styrke , lys og høyde , en time skjulte seg og en time blomstret, og jeg så et Quraysh-bånd klamret seg fast grenene, og jeg så mennesker fra Quraysh som ønsker å kutte den. Ansiktet var bedre enn ham, og vinden var ikke bedre enn ham, så han brakk ribbeina og trakk øynene ut, så jeg løftet hånden min for å ta en del av den, så den unge mannen stoppet meg, så jeg sa : Hvem er andelen? Han sa : Andelen er for de som klamret seg til henne og gikk foran deg for henne , og jeg la merke til i panikk og panikk , og jeg så at prestinnens ansikt hadde forandret seg, da sa hun : Hvis du tror ditt syn, vil de komme ut av ditt hjerte, en mann som eier øst og vest og skylder mennesker ham , så sa han til Abu Talib : Kanskje du vil være denne nyfødte . Han sa : Så det var Abu Talib. Denne hadithen skjedde og profeten, må Guds bønner og fred være over ham , har gått ut og sier : “ Treet var. ” Og Gud kjenner best Abu al-Qasim al-Amin , så det blir sagt til ham : Tror du ikke det? Han sier : ( fornærmelse og skam )….

…Dørene : Dørene åpner er levebrødporten, og døren til huset er dets verdier, så det som skjedde i det er i verdiene til huset . Hvis han ser en liten dør midt i huset sitt, mislikes det ikke, fordi han kommer inn i skamfolket, og han vil gå inn i huset for å forråde sin kone . Betydningen av husdørene faller kvinner, og hvis de er nye, er de jomfruer, og hvis de ikke er lukkede, er de jomfruelige . Og hvis han ser døren til et hus falle, rive ut, brent eller ødelagt, er det en ulykke for husets verdier . Hvis døren til huset hans er stor eller utvidet og sterk, så er det god stand av verdiene, og hvis han ser at han ber om døren til huset sitt, så finner han den ikke, så er han forvirret om en verdslig sak . Og den som ser at han gikk inn gjennom en port, og hvis han er i krangel, da er han seirende, for Gud allmektig sier : ~ Gå inn døren til dem, og hvis du kommer inn i den, vil du seire .~ Hvis han ser dører som har blitt åpnet fra kjente eller ukjente steder, så åpnes dørene til denne verden for ham med mindre han overgår hans skjebne, og hvis han går utover det, forstyrrer han huset og ødelegger det . Hvis portene er til veien, går det som kommer fra denne verden til fremmede og vanlige mennesker . Og hvis det ble åpnet for et hus i huset, ble det gitt til folket i huset hans . Hvis han ser at døren til huset hans har utvidet seg utover antall dører, så er det innreise av et folk over ham uten tillatelse i en katastrofe, og kanskje bortgangen av døren til huset fra dets beliggenhet var bortgangen av huseieren hans skapelse og hans forandring av folket i huset hans . Hvis han ser at han gikk ut fra en smal port til en bred port, så er han utgangen fra smal til bred, og de som er i skjeden . Og hvis han ser at huset hans har to dører, så er kona hans korrupt, og hvis han ser to ringer i massen, skylder han en gjeld til seg selv, og hvis han ser at han trakk av dørringen sin, går han inn inn i kjetteri . Og blokkering av døren til huset er en stor ulykke for folket i huset . Terskelen : en kvinne : Det ble fortalt at Ibrahim al-Khalil, må Guds bønner og fred være over ham, sa til sin sønn Ismaels kvinne : Si ham at han ikke er terskelen til døren din, og hun fortalte ham det, så han skilt seg fra henne, og det ble sagt at terskelen er staten, og skjulet er kvinnen, og søylen er hodet til huset og hennes verdier, så han rykket henne opp for verdiene til huset etter herligheten og hennes fravær Fra synet av verdiene, akkurat som fjerningen av kvinnens synder skiller seg . Det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så i en drøm at den øvre overliggeren døren min falt på den nedre, og jeg så de to dørene falt, og den ene falt utenfor huset og den andre inne i huset . Han sa til henne : Har du en fraværende mann og sønn? Hun sa ja . Han sa: Når det gjelder fallet av de øvre karmene, vil mannen din komme raskt, og når det gjelder lukkeren som faller utenfor, gifter sønnen seg med en merkelig kvinne . Snart, til ektemannen og sønnen presenterte en merkelig samling ….

Og den som så at han trakk sverdet hodet og ikke mente det for noen, så skal han tolke sin høye status til hans navn dukker opp i horisonten, og hvis han vil med det å slå noen, skal han tolke at han har forårsaket skade noen, så distanserte han seg fra det og distraherte ham fra det han ønsket at han skulle gjøre ….

Og den som ser at tungen hans skader ham, så har han fornærmet ham, og det kan være løgn ….

Den som ser at tungen hans er bundet, indikerer fattigdom og sykdom, og det ble sagt seier og ulykke, og kanskje det var klanderverdig mange måter ….

Og den som så at han slikket det med tungen, antydet at han priste en umoralsk mann med noe som ikke var i ham ….

Og den som ser at han kaster tungen på en av dem med umoral, han vil bli beseiret i sin orden ….

Og den som ser at tungen hans er svart, han vil være en dikter ….

Og den som så at han bitt tungen, han vil angre det ….

Og den som så at tungen hans ble glidd og deretter ryddet, dette er bevis hans gode tilstand ….

Og den som mener at tungen hans er for lang, han vil snakke mye, og kanskje vil det forenkle alle skadelige ….

…Al-Kirmani sa at mudarabah har en avgjørelse alene fordi det kan være av tungen, av handling eller av begge deler, eller kampene er bare i en krigstid, og det kan ikke kalles mudarabah med tungen begrepet slåss. Også gitt ….

Den som så at han hadde seg en ny, riktig og bred skjorte, som ville bli tolket med godt og ankomsten av den tiltenkte og hensikten med det som ble nevnt, og hvis han så noe annet, så er hans uttrykk mot ham, og kanskje de skitne klutene vil skille eieren, og mangedoblingen av hans bekymringer og separasjonen av hans kone ….

Og den som ser at fargen pannen hans er noe han hater sitt frø, så blir han skyldner, og hvis fargen endres etter spiring, vil han betale den gjelden ….

Og den som ser at det er hans overtredelse, så vil han bli rammet av alvorlighetsgrad, frykt og ydmykelse, selv om han er i status, isolert fra sin status og skinn, enten solbrun eller pengekake ….

Og den som ser at han trer inn med lyst og kraft, så indikerer han suksessen til sin hensikt ….

Og den som ser noe av skjegget sitt trekke av og blir mangelfullt i stedet, eller han ser at det har blitt ufruktbart, det mangler hans rett i alle henseender ….

Og hvis stønnet hans var fra smerten i tungen, så indikerer det at han pleide å baksnakke mennesker i denne verdenen, og jeg var nødvendig for det ….

Og den som ser at potene hans er avskåret eller at noe er tapt fra ham, så indikerer han mangelen hellighet og penger ….

Og den som ser at hans pallium er brent, han vil lide ulykke grunn av vennene sine ….

…Når det gjelder tungen : oversetteren til eieren, den som leder sine anliggender, som utfører det som er i hans hjerte og lemmer, enten fra godhet eller korrupsjon, gjøres dette ved å oversette det med det han snakker . Hvis det er en økning i lengde, bredde eller bredde i tale når argumenter, så er det styrke og seier . Og hvis han så at tungen hans var lang og ikke i tilfelle krangel og tvister, indikerer dette en skitten tunge . Og tungens lengde kan være hans følgesvenn i hans veltalenhet, logikk, kunnskap, etikette og forkynnelse . Hvis han ser imamen som om tungen hans er lang, øker han våpnene og indikerer at han får penger grunn av tolkningene . Tungen bundet i tolkning er bevis fattigdom og pasientens guide . Hvis han ser ut som om svart hår har vokst på tungen, er det et presserende onde . Og hvis det er hvitt hår, så er det et fremtidig ondskap . Hvis han ser at han har to tunger, vil han testamentere et notat til hans kunnskap, et bevis hans argument og seier over sine fiender . Og det ble sagt moderat mengde i høyre munn, prisverdig for alle mennesker ….

Og den som ser at hans parsimonium er stjålet, han vil bli veldig lei seg og være fattig og trenger mennesker ….

Og den som ser at han bærer et teppe ryggen, det indikerer overflod av synder og byrder, og at han bærer det skulderen, hans visjoner indikerer at han bærer et teppe, spesielt hvis det er nakken .)…

Og den som ser at han har tråkket en kvinne, hun skal bli gravid og føde et barn ….

Og den som ser at han hadde seg en ring og dens fedd var av dens opprinnelse, det skal tolkes ved anskaffelse av et barn eller kjøp av en hushjelp, et dyr eller et hus, og ringens lapp har skiftet fra sin stilling, det skal overlates til kongene ved å føre tilsyn med isolasjonen og til andre i henhold til skiftende forhold ….