…Når det gjelder trær i tolkning, er de menn like mye som deres juveler og fordeler. Trær er en gjeld til eieren, deres folk, hans barn, slektninger og assistenter, og bladene deres er dirham, og grenene er nysgjerrigheten på pengene hans, og de mange palmer er på et kjent sted av hederlig og ikke på plass et kompleks, og den som ser palmer et sted, vil være hederlige menn….

…Jaber al-Maghribi sa visjonen om trær hvis frukt smaker godt og lukter godt, fordi den er god i religion når det gjelder setningen og mot den uttrykker det noe annet ….

…Og den som ser at han er i en lund som har et palass, grønne trær og vann, og en vakker kvinne, det tolkes at han vil dø som martyr ….

…Al-Kirmani sa at visjonen om trær i hermeneutikken pågår i henhold til omfanget av deres essens, nytte og grener, eller fødselen til eieren, slektninger, søstre og papirene deres er dirham, for det er fra papir ….

…Og Jaafar al-Sadiq sa at en visjon av trær skildrer ti aspekter av en konge, en kvinne, en handelsmann, en gjerde, en forsker, en troende, en vantro, hjelpestoffer, strid og hykleri, og det ble sagt at en vingård er tolket i fem aspekter av fordel og tap, en listig mann, stunt, strid og penger på mistanke ….

…Fjell, trær og huler er et ly, et ly og et ly . Og den som ser at han hugger et tre eller et palme, han eller noen av hans familie blir syke, og det kan være døden hvis han møter det ….

…Den som ser at han har dyrket gress eller trær på ham, vil bli velsignet med godt og velsignet etter dette, vil ikke seire over hans hørsel, syn, tunge eller noe av byttet hans, og han vil omkomme ….

…Og den som ser at det er trær eller brennende lamper på himmelen eller lignende, indikerer at en gruppe mennesker i denne verden har flyttet til det hinsidige, og hvis han vet noe om det eller blir fortalt dette til så og så , så er den som beveger seg selv ….

…Og den som ser en ørken med trær, de er mennesker, de mener kongen ….

…Og den som ser at han eier et antall trær, så skal han følge en gruppe i tilfelle hans ledelse, regjering eller tillit ….

…Og den som ser at det er en rekke trær inne eller på utsiden av huset hans, og han ser noen av vindene med det, så indikerer det at en ulykke har skjedd det stedet der kvinner samles for å gråte og sørge ….

…Og den som ser at han eier mange trær som bærer all frukten, så er han viet til et godt liv, høy status, økt liv og seier over fiender ….

…Treetrær betegner kvinner og menn av forskjellig moral . Å se trær er et tegn på krangel, og ukjente trær er et tegn på bekymring og nød, spesielt hvis han ser dem i en drøm om natten . Hvis det er kjetteri, blir det opphørt, eller hvis han er utro, blir han muslim . Hvis seeren er en vantro, blir han muslim eller en synder, angrer han . Uansett hvilke trær som er spesifikke for mashmum, som henna- og rosentrær, indikerer de mestere av godhet og kunnskap uten handling eller å si uten handling . Å se hva som er spesifikt for mashmum og sitronsaft, som appelsin og sitron, er spesifikt for mashmoum, og restauranten, som appelsin og sitron, og handling, og ord og handling . Å se hva som er spesifikt for mutam, ikke mot møll, slik som palme og valnøtter, indikerer herrene som ikke tar det de har, bortsett fra ved å utøve innsats og tretthet . Å se det som ikke er en restaurant eller snuse, som poppel og sypress, indikerer gjerrighet og gjerrighet . Hvert tre som bladene faller fra, indikerer fattigdom og rikdom, bevaring og glemsomhet, gleder og sorger . Og hvert tre som ikke slipper bladene, er et tegn på lang levetid, evig levebrød, rikdom og standhaftighet i religionen . Og den som så at han lå på trær, hans barn vokste . Og den som planter et tre som er hengt, da gifter han seg med et folk og treffer ære . Og et tre som ikke har frukt, betegner harde, store menn som verken har rikdom eller gode . Og treet med tornene er en vanskelig mann . Og den som så at han hogg et tre, døde sin kone, og hvis et tre tørket ut, ville en syk dø der . Og trebark er en dam . Og den som ser at han planter trær i en lund, han vil få barn . Og den som så at trær omringet et fjell, etterkommerne av byen ville formere seg . Og treet foran huset indikerer det lojale . Treet som Gud den allmektige snakket med Moses, fred være med ham, indikerer nærhet til Gud den allmektige . Treet indikerer Guds allmektige nåde, og det tørre treet er veiledning og næring . Å sitte under et tre med mennesker er et bevis på at den allmektige har godkjent. Hvis søkeren er en vantro, en muslim eller en ulydig, vil han omvende seg, og et velsignet tre i en drøm indikerer en god retur, og et godt tre som et palme er et godt ord, og et ondt tre er som en melon , et ondsinnet ord . Og den som ser at han høster av et annet tre enn frukten, tar han penger uten løsning . Det ble sagt : Treskjæring er en sykdom som rammer kutteren og dens mennesker ….

…Og den som ser at han er i en lund som har trær, og noen av fruktene deres faller på ham, så indikerer dette en strid og seier over Sharif ….

…Sidr-trær : en hederlig, edel, sjenerøs, dydig mann, befruktet i henhold til treet og generøsiteten av frukten ….

Og den som ser at han skjuler seg med et squash-tre : eller med et blad som vokser på et tre, han blir oppmerksom på sin villskap og mottar sin ordre med godhet og uforsvarlighet mellom ham og de som bestrider det ….

Og den som ser et tre i en lund, han indikerer at det er oppnådd penger, så eieren av det er like mye som det treet ….

Og den som ser at han rykket et tre fra roten, det indikerer at menn er fjernet fra deres status og nåde ….

…Konflikttrær : en mann som motsier dem som er i kontakt med de som er fiendtlige mot ham ….

Og den som ser at det er vann i det for å vanne sitt tre eller det grønne treet, så indikerer det at han er nærhet til kongen på det stedet og hans disposisjon for forholdene til hans rike hvis han er verdig det, og hvis han ikke er kvalifisert , så er han en velsignelse i alle tilfeller ….

Og den som ser at han har steget opp til et høyt sted med åser, tak, palasser og så videre, så er han plaget av kraft og høyde, og det ble sagt at den som så at han var i en høy stilling og at folket alle var under ham, og hvis han var syk, ville han være kisten hans, og hvis han var sølibat og håpet på ekteskap, ville han gifte seg med en hederlig kvinne og den som så at han falt fra noe av det. For han kommer tilbake fra staten og den som ser at han hadde til hensikt en grad å treffe vår hersker eller å nå saken han søker, og hvis han er syk og har sett at han har nådd slutten av trappen, så utløpet av sitt liv og hvis han ser at han har steget opp mange trapper så følger han menneskers anliggender og hans rang stiger med dem og kanskje nedstigningen av trappene indikerer diktering og overtalelse, og fra Han så at han gikk ned trappene, og hvis han var arbeider, kom han seg ut av sitt arbeid eller reiser i nærheten av sine reiser, og hvis han hadde en syk kvinne som omkom, og den som så at han hadde klatret opp en gammel muslim, han ble truffet av noe godt fra handel og andre ting, og hvis han så at han hadde falt fra en ny stige, ville han sitte fast i sin religion og som så at han satte opp en stige for ham. Så steg han ned fra ham til sitt kjente sted, fordi han er trygg mot det han befinner seg i, for skade og frykt for ødeleggelse…

…Og den som ser at han har gitt nøtter eller mandler, han vil slå penger i den grad det er, og granateplet er en stor, hederlig mann som er blitt befruktet, og fiken er nåværende penger som ikke lyver, og ingenting av fruktene kan endres, og oliventreet er en velsignet mann. Hvis det er søtt, eller en sum penger, eller en gutt som rammer ham, eller det er bedre for en sønn, kanskje det er en kvinne, den som ser at han eide et granateple og spiste av det, så må han være en slave pike. Hans besittelse, han mottar fra den energien like mye som han hadde av den, og det ble sagt at den som så at han hadde truffet mange epler, han traff penger i henhold til det han så fra antallet, og som så at han hadde slo et eple som han luktet, så har han en sønn som lukter det, og bananer har penger til eieren av denne verdenen og en gjeld til eieren av gjelden og mye penger og gjeld tilsvarer bananer Og hvis det er ett, to eller tre trær, de er mange barn, og vingården er en sjenerøs mann. Hvis han ser at han er en vingårdskonge, så er han med en sjenerøs mann, og det ble sagt at den som så at han plantet en vingård, ville han bli plaget av prakt og glede, og de hvite druene i hans tiden er verdens friskhet og godhet, og på annet enn sin tid vil han motta penger før den tiden han Han ba ham om det, og det kan være det. Det er ikke forbudt, rosiner til enhver tid, penger i alle fall, og spise en gul frukt i en drøm, som kvede, pærer, fersken, våt, vannmelon og lignende er en sykdom, og det som var grønt av det, er ikke en sykdom, og hver syre av fruktene er en bekymring og tristhet unntatt for sitron, epler og tindved og alle andre søte frukter enn det som er nevnt ovenfor, er næring og penger og godhet, og den som ser at et stort tre har mye å bære det med sin overflod av tenner, han vil lide kraft og en spiker, og hans liv vil bli forlenget. Den som ser at han plukker fruktene fra trærøttene, krangler med en hederlig mann og er seirende i krangel, og den som ser at han er på et høyt tre, han klamrer seg til en stor mann eller rømmer fra det han frykter og advarer. Hvis han er sølibat, gifter han seg med en kvinne og den som ser at han falt fra et tre eller falt fra det, er ingenting mellom ham fullført. Og mellom de som har tenkt å være knyttet til ham, og den som ser at han falt fra et tre og dør, så går han til grunne av en gammel mann, og hvis det blir brutt av ham, går det mennesket til grunne. Og den som ser at han eide en rekke trær, så følger han en gruppe i en tilstand av ledelse, ære, ledelse eller så videre, og den som ser et ukjent tre, naken Fra papir, vil han bli plaget av sorger og sorger, og den som ser et stort, visnet tre fordi det ikke er noe godt i huset hans, og den som ser et hus som vokser og forlenger i huset sitt, så stiger hans minne og hans rykte stiger, og hvis han ser at han har et tre som har frukt og har ikke papir, så har eieren av det religion bortsett fra god oppførsel, og hvis det har papir og ikke har frukt, så er eieren av god oppførsel og har ingen religion. Et tre blir rotfestet, hugget ned eller visnet, så blir han alvorlig syk eller dør og kan indikere at noen av familien hans døde i stedet for ham. Hvis treet er for noen andre, så faller en mann ut av levebrødet eller dreper ham, og den som ser i eller utenfor hjemmet sitt eller det lavere eller høyere der det er typer trær som vokser og hvor de to vindene er i det. huset er en ulykke der kvinner samles for å gråte og sorg, og den som ser at han spiser tyggegummi fra trær, han spiser en forbindelse av en manns penger så mye som tyggegummi…

…Vinelven er bevis på beruselse fra kjærligheten til Gud den allmektige og hat for hans incest . Og bryllupsreisen er bevis på vitenskap og Koranen . Å spise paradisets frukt vil føre til gode gjerninger, ektemenn og barn . Det velsignede treet er et tegn på den som søkte tilflukt i sin skygge og stolte på det til fremtidens beste, og indikerer kanskje opphør og sølibat for tilbedelse, og fordelen fra ledsagere og rikets herrer og Surat al-Muntaha er et tegn på at alle når formålet med alt som er lovet . Kanskje paradisets trær er veiledende for de arbeidende lærde, de ledende imamerne, poppelen og barna til deres ledsager . Og visjonen til poppelen og barna til den idiosynkratiske stående i våkenhet med forholdene, og arbeidernes visjon om dem er en indikasjon på deres gjerninger, eller på det som anses som velsignet i denne verden, slik som bolig, overflod, og slags gleder . Å gå inn i palassene indikerer å oppnå høye posisjoner, ha på seg luksuriøse klær, gifte seg med silke og rikdom og godhet . Vin er bevis på beruselse fra kjærligheten til den allmektige Gud og hat mot hans incest . Og bryllupsreisen er bevis på vitenskap og Koranen . Å spise fruktene av paradiset vil føre til gode gjerninger, ektemenn og barn . Det velsignede treet er et tegn på den som søkte tilflukt i sin skygge og stolte på det til fremtidens beste, og indikerer kanskje opphør og sølibat for tilbedelse, og fordelen fra ledsagere og rikets herrer og Surat al-Muntaha er et tegn på at alle når formålet med alt som er lovet . Kanskje paradisets trær er veiledende for de lærde, de ledende imamer, poppelen og barna til deres ledsager . Visjonen til poppelen og barna til den idiosynkratiske som står våken med forholdene, og arbeidernes visjon om dem er en indikasjon på deres gjerninger, eller på det som regnes som velsignet i denne verden, for eksempel bolig, gleden ved å leve, og slags gleder . Å gå inn i palassene indikerer å oppnå høye posisjoner, ha på seg luksuriøse klær, gifte seg med silke og rikdom og godhet . Og visjonen om Radwan, fred være med ham, paradisvakten, indikerer godheten til kongens kasserer og hans sendebud til å oppfylle løftet, oppfylle behovene og svare på bønnen . Og den som ser at han er kommet inn i paradiset og ikke spiser fruktene eller drikker fra elvene, da vil han ikke ha nytte av det han har fått av kunnskapen . Den som ser at han ble utvist fra himmelen, han mangler historien om Adam, fred være med ham . Og den som ser at han streifer rundt i paradis, dette indikerer hans levebrød og høy status, og sikkerhet fra frykt . Og den som var redd og så at han hadde kommet inn i himmelen, følte seg beroliget, og hvis han var bekymret, ville han bli løst fra sin nød, og hvis han var singel giftet han seg ….

…Lake Hvis en jente drømmer om at hun er alene i en gjørmete og rasende innsjø, forutsier dette at mange omveltninger nærmer seg henne, og hun vil angre på sin tidligere uaktsomhet og ignorere dydens lære . Hvis vannet sivet inn i båten og var i stand til, med bitter kamp, ​​å nå båtens anker trygt, så indikerer dette at det vil være under påvirkning av feil tilskyndelse, men det vil til slutt overvinne denne oppfordringen og stige til æresrekkene og skillet . Dette kan være et tegn på sykdommen til noen nær henne . Hvis du ser et ungt par i en situasjon som hennes som klarer å redde seg selv, vil hun oppdage at en venn har begått dårskap, men vil lykkes med å gjenvinne sin plass i pleiehjemmet . Hvis du drømmer om at du seiler over en glatt, klar innsjø med glade, homogene følgesvenner, vil du føle deg veldig glad og rikdommen vil oppfylle dine krav . En gjørmete innsjø omgitt av ufruktbare steiner og bare trær betyr triste konsekvenser for arbeid og følelser . Den gjørmete innsjøen omgitt av grønne trær spår at den etiske oppførselen som ligger i karakteren din, vil immunisere seg mot følelsesmessige ønsker, og når den overvinner, vil den lede energien din til en trygg og lønnsom kurs . Hvis innsjøen er klar og omgitt av en ødemark, vil etisk følelsesmessig underholdning ødelegge din lønnsomme livsstil . Hvis du ser refleksjonen av bildet ditt i en klar innsjø, indikerer dette kommende gleder og mange entusiastiske venner . Hvis du ser på refleksjonen av trær som er proppfull av blader i en innsjø, vil du like til metthetsfølelse be om kjærlighet til følelser og lykke . Hvis du ser rare og gjørmete skapninger som strømmer ut av innsjøen og truer deg, så indikerer dette svikt og dårlig helse på grunn av bortkastet tid, energi og helse i forbudte gleder . Du vil presse ut den siste dråpen av lykke og drikke dypt av den angrede sirupen ….

…Tre Hvis du drømte om trær som har friske og grønne blader, forutsier dette en lykkelig slutt og oppfyllelse av drømmer og ambisjoner . Når det gjelder å se døde trær, forutsier det sorg og tap . Hvis du klatret på et tre, indikerer dette at du promoterer og at du raskt stiger til de høyeste posisjonene . Hvis du kutter et tre eller ryker det fra røttene, forutsier dette å kaste bort energi og penger forgjeves, for din visjon om nyklippte grønne trær indikerer at ulykkelige hendelser vil skje plutselig og ødelegge din lykke og suksess ….

…Den som ser et tre av ukjent essens i et hus, da vil det samles ild der, eller det vil være et ildhus, fordi Gud den allmektige sier : ~Han har laget deg det grønne treet som ild .~ Kanskje treet var i huset eller i markedet, en krangel mellom mennesker, hvis treet var ukjent, fordi Gud den allmektige sa : ~De vil dømme deg om hvilke trær det er mellom dem .~ Når det gjelder beintrær som ikke bærer frukt, for eksempel sypress og plysj, er de store, hardføre menn som ikke har noe godt, og ingen av trærne har god vind, så ros for mannen som treet tilskrives, er som vinden på det treet og hvert tre har frukt, så mannen som tilskrives det, er fruktbar. Så mye som det bærer frukt, skynder det sin oppfatning og fordeler . Trærne som har torner er en vanskelig mann, og den som tar vann fra et tre, vil tjene penger på en mann som tilskrives typen av treet, og den som ser at han plantet trær i hagen sin, han har barn født til ham, hvis alder er like lang og kort som alderen til disse trærne, og hvis han ser spirende trær og gjennom dem To blåserende vind, for det er menn som kommer inn på stedet for å gråte, bekymre seg og ulykke ….

Trær : Det er kjent antall, de er menn, og deres tilstand blant menn er like mye som et tre i trærne . Hvis han ser mange palmer for ham, eier han menn i den grad, hvis daddelpalmen er på et sted hvor daddelpalmen knapt er på et slikt sted, og hvis det er i en lund eller et land som er egnet for det, så er gruppen av palmer ved det en knute for den som eier den. Dens frukt, det rammer penger fra menn, eller penger fra knuten, og menn er hederlige, og knuten er hederlig, i henhold til det som er beskrevet i tilstanden til palmer og dens preferanse fremfor trær når det gjelder fruktbarhet og fordeler ….

…Jaber al-Maghribi sa: “Den som så at han spiser blomster fra trær i sin tid og tid, tolkes med gode ord fra den som treet ble tilskrevet i opprinnelsen, slik de ble presentert i separasjonen av trær ….

…Søvn er i en drøm uoppmerksomhet . Og den som ser at han sover eller ønsker å sove, så indikerer det arbeidsledighet, og det er ille for alle mennesker, bortsett fra for de som er i frykt, eller forventer at nød eller pine faller inn i ham . Og den som ser at han sover på en kirkegård eller på en grav, dette indikerer for den syke døden og den rette for arbeidsledighet . Å sove er et bevis på at det forsinker fordelene og forsømmer det den allmektige Gud har pålagt en person med rettferdighet . Og kanskje indikerer søvn en unnskyldt reise for lydighet og flid, og å forlate verden og feire dens utsmykning . Hvis folk ser folk sove i en drøm, indikerer det en generell død eller høye priser . Og den som ser at han sover på ryggen, vil kunne komme seg ut av denne verdenen, og søvn indikerer mangel på bekymring . Sov på et ansikt som ikke berømmer, og indikerer for guvernørene om deres isolasjon, og for andre med mangel og fattigdom . Og å sove for en enslig kvinne er ekteskap . Og det ble sagt : Søvn er fjerning av synd, fordi englenes penner fjernes fra sovende . Og det ble sagt : Søvn er et sukker som dekker sinnet, eller en sykdom . Og den som ser at han sover og er redd, da er han trygg . Og det ble sagt : Søvn indikerer forsømmelse av interesser . Å sove på ryggen er en distraksjon, ydmykelse og død, og indikerer kanskje et forretningsvakuum . Og å sove på siden er nyheter, sykdom eller død . Og den som så at han lå under mange trær, hans frø ville ha blitt mange . Og sove på magen, vinne landet, penger og gutten ….

…Et fjell : en hensynsløs, dempet konge eller hersker, eller en mann som er like stor som et fjell, dets lengde, korthet og høyde . Og han lærer verden og eremitten, og indikerer de høye rekkene, hederlige stedene og de gode båtene, og Gud den allmektige skapte fjell som pinner på jorden da den ble forstyrret, ettersom de er som lærde og konger, fordi de har vertikale fjell holder ikke, og kan indikere målene og kravene, for den som stiger opp til ham, stiger ikke bortsett fra mot ham. Den som ser seg selv på et fjell, støttet til det, eller sitter i skyggen av det, nærmet seg en høvding, ble kjent for ham og tok ly med ham, enten som en sultan eller en jurist, en lærd som tilba en eremitt, så hva med hvis han var over ham og ringte til kallet til Sunnah, fremtiden til qiblah, eller han ble kastet fra en bue i hånden hans fordi berømmelsen i folket strekker seg så langt som stemmen hans, og hans bøker og ordrer blir utført til stedet som pilene hans nådde . Og hvis den som så seg redd for ham mens han var våken, var trygghet, og hvis han var på et skip, ble han truffet i havet av vanskeligheter og et hinder som han ville bli bestukket for, og hans oppstigning over ham var upåklagelig , fordi Gud Den allmektige sa : ~Jeg vil dra til et fjell som beskytter meg mot vann .~ Ibn Sirin sa : Fjellet på den tiden er ufeilbarlig, med mindre det sees i en drøm som om det flyktet fra et skip til et fjell, ettersom det går til grunne og går til grunne, ifølge historien om Ibn Noah . Dette kan indikere en person som ikke var våken i et skip eller et hav, på paradoksalt vis av gruppens mening og eksklusivitet og kjetteri, så om han hadde monsteret av fjellene og deres syv, eller skipet som han flyktet til fjellet hadde en dommer, en høvding i kunnskap eller en rettferdig imam . Når det gjelder klatring av fjell, er det et krav han ber om og noe han vil ha, så han spør om hva de er i mens de er våken, eller om hans håp om det fra selskap av sultanen eller en vitenskapsmann, eller når han står opp til dem i behov eller på reise på land og lignende . Og hvis hans oppstigning til det var som å klatre i fjell, trapper eller en trygg vei, ville hele familien hans være lett for ham, og alt rundt ham ble fryktet for ham . Og hvis han ble påvirket negativt av ham, eller han steg opp til ham uten trapper, fred eller fornuft, ville han bli fryktet, og saken hans var svik . Hvis han konkluderte over, rømte han etter det . Og hvis han gir fra søvnen uten å rekke, eller faller i en drøm, går han til grunne i det som er ønsket og er forbudt mellom ham og det han vil, eller hans gjeld blir ødelagt i sitt arbeid, og deretter kommer han ned fra skade og skade fra skade, ulykke og tristhet, i den grad det er brutt fra medlemmene hans . Fallet over fjellet og Alkuada og bakketak 0 Øvre vegger og palmer og trær, det viser paradoks for showene at det som falt fra ham i tolkningen av det, fra sultanen, eller verden, eller en mann eller en kone eller en slave eller en konge eller handling eller begivenhet, spør seeren om det viktigste at han er i sin oppvåkning, det han håper og frykter ham og presenterer og forsinker ham i hans separasjon fra ham, og hans utholdenhet med ham, hvis oppvåkning er dannet på grunn av overflod av krav og betingelser i den, eller på grunn av dens endring av håp, blir han paradoksalt bedømt for ham som falt fra ham i drømmen i henhold til hans bevis i tolkning . Skillet mellom hans saker bevises av omfanget av bevisene hans, og at hans kunnskap om at han fullførte det som var på ham og hans styrke, svakhet og turbulens, kan ha ført til at han falt fra tørrhet, fruktbarhet, ujevn , vanlig, stein, sand, land eller sjø, kanskje han vendte tilbake til den i kroppen mens han falt, og indikerer et fall i synder, sedisjoner og nedverdigelse, hvis hans fall var et bevis på det, for eksempel å falle for dyret, ravner, slanger og rotter av rotte, eller til skitt og slam, og dette kan indikere at han forlater synder og avstår fra kjetteri, hvis han flyktet fra noe slikt. Eller fallet hans var i en moske eller barnehage, eller til en profet eller barnehage, eller til en profet eller ta en Koran, eller til en gruppebønn . Når det gjelder det som kom tilbake til fjellet når det gjelder fall, riving eller profesjonalitet, indikerer det ødeleggelsen av den som kjørte fjellet over ham, eller hans ødeleggelse eller drap, med mindre han reiser seg i luften over skapelsens hoder , fordi det er en stor frykt som forblir på folket fra kongens side, fordi Israels barn reiste fjellet Over dem er som et baldakin, å frykte Gud for dem og en trussel mot ulydighet . Når det gjelder løpingen av fjellene, er dette bevis på en pågående oppstandelse, enten en krig som beveger seg der kongene beveger seg mot hverandre, eller en forskjell og uro som foregår mellom jordens forskere i en prøvelse og nød , der almuen går til grunne, og dette kan indikere død og pest, fordi det er et av tegnene på oppstandelsen, og at fjellet kommer tilbake er smør eller aske eller skitt, det er ikke noe godt i det for den som pekte fjellet for ham, verken i hans liv eller i hans religion, og hvis han ble lagt til ham som ble herliggjort etter hans ydmykelse, og var trygg etter sin vantro, og han fryktet Gud etter hans tyranni, vendte han tilbake til det han var og kom tilbake til sin første tilstand, fordi Gud den allmektige. Opprettelsen av drakten, som de hevder, er vannskum, og skummet er ugyldig, som Gud den allmektige sa i sin bok . Og fjellet som har vann, planter og grøntområder, det er en skyldners eiendom . Og hvis det ikke er noen plante eller vann i den, så er den en vantro dominerende konge, for i likhet med de døde roser ikke Gud den allmektige ham . Det stående fjellet som ikke er falt, lever og er bedre enn de falne, og de falne som har blitt bergarter, er død, fordi han ikke nevner Gud eller roser ham . Og den som reiser seg på et fjell og drakk av sine hundre og var verdt vergemålet, han fikk det fra en mann med en hardhjertet konge, og det han ikke setter pris på er det han drakk . Hindringen er en straff og alvorlighetsgrad, hvis den faller fra den, vil den overleve, og hvis den stiger opp, vil den stige og svinge av tretthet . Og steinene rundt fjellet og trærne pimper det stedet . Og hver oppstigning er en høyde, hvert fall er en posisjon, og hver oppstigning indikerer et problem, så nedstigningen indikerer en lettelse, og hver oppstigning indikerer en tilstand, så nedstigningen indikerer isolasjon . Og hvis han så at han bar et fjell og var tungt på seg, så bærer han forsyningene til en stor mann eller en handelsmann som tynger på ham, og hvis han er redd, frykt for ham . Hvis han ser at han har kommet inn i en fjellhule, vil han oppnå rasjonalitet i sin religion og anliggender, ta over sultanens saker og være i stand til å gjøre det . Hvis han kommer inn i hulen til et fjell i en hule, planlegger han en konge eller en ugjennomtrengelig mann, og hvis et fjell møter ham, møtes de eller en reise eller en ugjennomtrengelig mann eller en vanskelig sak eller en vanskelig og grusom kvinne ham, og hvis han ser at han har besteget fjellet, så er fjellet målet for hans krav, så mye som han steg opp til det jevnet over det . Hver stigning som en person ser, eller en hindring, en høyde, et tak osv., Er å oppnå det som kreves ved eliminering av det behovet han ønsker, og oppstigningen er lik, motgang og ikke noe godt i den . Hvis han ser at han stammet ned fra en høyde, et palass eller et fjell, blir saken han ber om, redusert og ikke oppfylt, og den som ser at han ødelegger et fjell, da omkommer han en mann, og den som ser at han er interessert i å bestige et fjell eller øve det, da var det fjellet et mål det stiger opp mot, og hvis han er over det, oppnår han sitt håp. Hvis han faller fra ham, vil hans tilstand bli utvist . Og den prisverdige bestigningen på fjellet er å halte i det som den som bestiger fjellet . Og hele høyden er prisverdig, med mindre den er jevn, fordi Gud den allmektige sier : ~Jeg vil belaste ham opp .~…