…Grått hår i en drøm regnes som ung, og et tegn på lang levetid, svakhet og fattigdom . Og den som med skjegget ser et grått hår som ikke har vært helt hvitt, det er av den fineste styrke og verdighet . Og fra en ung mann som har en gravid kvinne, kommer en mannlig sønn . Hvis en kvinne ser grått hår på hodet, endrer mannen hennes henne til en slavejente eller kone . Og det ble sagt : Grått hår er ankomsten av en fraværende eller gjest . Og gråfarging av kroppshår for de rike indikerer tap av penger, og de fattige har en gjeld de ikke kan betale . Gråningen av den ukjente kvinnen er bevis på at implantatet har tørket opp, militæret har blitt grått, og pasienten har blitt grå i sin død . Og grå hår av frykt for sikkerhet fra en hersker eller konge . Og det ble sagt : Gråningen til en kvinne er stygge ord hun hører fra slektningene til ektemannens familie, og det kan tyde på skilsmisse . Og den som ser skjegget sitt bli grått, har mistet gjelden eller pengene er borte . Og Ibn Sirin, må den allmektige Gud nåde ham, pleide å hate gråhår for de som ikke ble gamle, og han sa : Gråing er en reduksjon i penger, spesielt hvis håret er langt . Og hvis han ser at han plukket sitt grå hår fra håret, bryter det Sunnah og respekterer ikke de eldste . Kanskje tynnet på skjegget tyder på avstand og fremmedgjøring ….

…Al-Salmi sa: Den som så at noe av tennene hans falt i fanget på ham, eller at det var i plagget hans, eller at det falt i hans hånd, tolkes det på to sider, enten å sette en gravid kvinne eller bruke penger , og den som ser at tennene har en mangel som han benekter i årvåkenhet, tolkes det i tre aspekter: de er tristhet, konkurs og død av slektskap eller svakhet Hum ….

…Og den som ser at han har vokst hår et sted der hår ikke vokser, så indikerer han at det har funnet sted en gjeld, og så er Gud den allmektige i stand til å betale det ….

…Den som ser en hersker i et hus, eller går inn i en moske, en by eller en landsby, så er det bevis på at det oppstår en ulykke for folket på disse stedene, for Gud allmektig sier: “ Hvis kongene kommer inn i en landsby, ødelegger de det . ”…

…Og den som ser at han har mye brød og ikke spiser det, så når han sine slektninger skadelige for ham, og hvis han spiser av det, vil han motta en velsignelse og penger med sin skyld ….

…Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….

…Den som ser at han har en hette på hodet, i likhet med det han har på seg mens han er våken, så vil tilstanden hans være hos sjefen i forhold til dens godhet og utseende ….

Øret er stedet for bevissthet, og i en drøm indikerer det barnet, penger og stilling, og kanskje indikerer øret kunnskap, fornuft, religion, kongen, familien og klanen som en person er forskjønnet med . Øret indikerer hørselen, så den som ser at hørselen hans har økt eller forbedret seg, eller at lyset kommer ut av den eller kommer inn i den, dette indikerer hans veiledning og lydighet mot Gud den allmektige og aksept av hans befaling . Og hvis han ser ham i en drøm som liten, eller at en dårlig lukt stammer fra ham, indikerer dette hans villfarelse fra sannheten, og stå når det som krever avsky for den allmektige Gud . Og å kutte øret er et tegn på korrupsjon . Kanskje det ekstra øret refererer til øret til personen i det han vil, og hvis det er et godt øre, så er det det han vil ha bra . Den overflod av kallet til bønn indikerer vitenskapens kunst, eller det viser seg ikke et eneste tilfelle . Kanskje øret indikerer hva som er hengt fra juvelene, og hvis øret hans ble et dyrs øre, ble hans stilling fjernet, helligheten hans redusert, og tankene hans ble sløve . Hvis han ser at han legger fingrene i ørene, indikerer dette at han døde som innovatør, og hvis søkeren er kjetteri og villfarelse, så ser han at han legger de to fingrene i ørene, dette indikerer hans død og hans vilje til å forlate det han gjør, eller at han blir en muezzin . Og kongens tillatelse er hans spion . Og det ble sagt : Øret er kvinnen til en mann eller datteren hans eller noen andre, og hvis han ser at noe har manglet fra henne, så skjedde det . Og den som tror at han har god hørsel, er bevis på hans forståelse, kunnskap, gyldighet, religion og sikkerhet . Og den som ser at han er døv, han har korrupsjon i sin religion . Og den som ser at han har et halvt øre, hans kone vil dø . Og den som ser at øret hans er avskåret, så lurer en person sin kone eller datter, og hvis øret blir returnert så gyldig som det var, så omvender de seg og deres forhold er løst . Og den som ser at han spiser av ørens smuss, han vil omgås de unge mennene . Og den som ser at han har ett øre, han vil snart dø . Hvis han ser at han har en ring som henger i ørene, vil han gifte seg med datteren sin, og hun vil føde ham en sønn, og det ble sagt : øret er religionen, så den som ser at han har fylt ørene med noe, hans visjoner indikerer vantro, og den som ser mange ører, han blir trukket fra sannheten og godtar den ikke . Og det ble sagt : Hvis en person ser at han har vakre, symmetriske ører, vil han høre gode nyheter, og hvis de ikke er vakre, vil han høre dårlige nyheter . Og den som ser at det er to øyne i ørene hans, han vil være blind . Og det ble sagt : Den som ser at han har mange kaller til bønn, dette er prisverdig for de som ønsker å ha en person til å adlyde ham, slik som kvinner, barn , og mamelukkene, og som for de rike, betyr det gode nyheter at kommer til dem hvis kallet til bønn er vakkert, ellers er det dårlige nyheter . Når det gjelder mamelukkene og tiltalte motstandere, indikerer de at hans slaveri varer, og han tillater og adlyder, og det indikerer for saksøker at dommen er bindende for ham ….

…Og den som ser Tawasiah, kommer inn i ham mens han er i god form, så vil han tolke på to måter oppnåelse av levebrød og sikkerhet, og hvis han er i en stygg form eller har det han benekter, kan det være en søksmål mot en hersker , og hvis han ser ham kalle ham til en bestemt sak, så blir hans tolkning om betydningen av den saken ….

…Og den som ser at det er en begivenhet inne i huset eller i dørene, så har det skjedd noe med kvinner ….

…Hvis han ser hvitt hår i ansiktet mens han plukket det, er hans ære og hans religion borte, og noen av dem sa at speilet er en kvinne og hennes brokenhet er hennes død, og hvis han ser i speilet skjeden til en kvinne , kommer han til skjeden, og hvis han ser ut som om han vandrer i et speil, er han i en sak at han ber om en skjede, og hvis han ikke er i stand til å fjerne henne på grunn av det store antallet rust, da finner han ikke skjeden ….

…Noen av tolkene sa at han som så at han teller et tall eller teller for ham, og hvis han var en av dem som krevde stillingen til kommandoen hans, ville han få ham og være en prins i henhold til hans antall, for eksempel hvis telleren av ti er befalt over ti, og hvis han teller førti, vil han være en fyrste over førti, og hvis han teller hundre, vil det være en fyrste på hundre i det velkjente. Og hvis han telte to hundre eller tusen, kan det tyde på en garanti eller fremrykk til hærer, og hvis han telte litt, ville emiratet være det som er mellom dem, og hvis han var blant dem som trenger religiøse stillinger, er han prisverdig og standhaftig i sin dom fordi antallet eiere av det bare er for videreføring av vergemålet, selv om han er fra innehaverne av stillingene Diwaniyah indikerer innsamling av penger og det store antallet beregninger og tall når det gjelder setning. Alle mennesker er prisverdige, bortsett fra de som har krav ….

…Og den som tror at den inneholder fersk svette og har en behagelig lukt, så er det tillatte penger, og hvis de er forskjellige fra dem, så er uttrykket mot dem ….

…Hvis han ser som om han får beskjed om å gå inn i paradiset, så kommer han ikke inn i det, så indikerer hans visjoner at man forlater religionen, fordi Gud den allmektige sier : “ Og de kommer ikke inn i regressen før kamelen kommer inn i skredderens gift . ”…

…Og den som ser en av de vantredes døde og hans tilstand er god og hans utseende er vakkert, hans visjoner indikerer høyden på saken på hans hæler og indikerte ikke hans gode tilstand hos Gud, den velsignede og opphøyde være han, og han kan dø for monoteisme og bare Gud den allmektige har sett det ….

…Og den som ser at han er i en fjellhule eller har til hensikt å gå inn i den, det er et tilflukt og et fristed for den allmektige som sier: ~ Så gå til hulen, din Herre vil spre din nåde for deg og forberede deg fra kommandoen din et akkompagnement . ~…

…Og den som så at han kom inn i en hage og så en løve i den, det indikerer at herskeren over dette stedet har seiret over sine fiender ….

…Daniel sa: Den som så at han hadde dødd og folk gråt for ham, de sørget for ham, vasket og pakket ham inn i linningen, bar ham på kisten og begravde ham i graven, alt dette indikerer korrupsjonen av hans religion, og hvis han ikke ble begravet, indikerer det godheten i hans saker ….

…Og den som ser en rihan i hagen sin eller i hjemmet sitt, han vil få nytte av det som er nevnt ….

…Og den som ser at han er i vann og han er sterk i kroppen, så skal han tolke sitt arbeid i en vanskelig sak fra en konge, og hans ordtak er akseptabelt, spesielt hvis det tilskrives den saken ….

…Og den som tror at han kysser en mann eller har samleie med ham eller blander seg med ham, er blandet med lyst, så er hans tolkning som tolkning av ekteskapet, bortsett fra at han er dårligere enn ham i kraft, og hvis kysset ikke er av begjær, den som gjør effekten er god ….

…Den som ser at han setter en form i frykt, gifter seg med en kvinne ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som så at han svømte i en elv eller et rom i den, så er dens tolkning som havets tolkning, men kongens sted vil være den som er uten ham .~…

…Og den som ser at han er i et skip i regnvann eller en dam, så strømmer verden over ham og øker i sin religion mye godt, og han blir fortsatt belønnet for seg selv og pengene sine ….

…Og den som ser at han er begravet i en grav i form av de døde uten å fylle, da vil han gifte seg med en kvinne ….

…Og hvis han var i et klær eller i et kar, gikk han ut på grunn av en kvinne ….

…Hvis han ser mye mat i munnen, og det er kapasitet til å brette den, er hans forhold forvirret, og hans visjoner indikerer at mengden av maten han er i har gått fra livet hans, og det gjenstår like mye av hans livet som det er i munnen hans ….

…Og den som ser mye skabb på kroppen og uskyldig på en gang, den overfører tapet av penger eller frelsen til de som lider på to sider, og hvis sporene deres forblir på kroppen hans, samler han inn penger. Når det gjelder urin, er det forekomsten av hva en person hater, og det ble sagt at det er en svakhet i styrke ….

…Og den som ser to ører veldig mye, det indikerer at han hører ordene og ikke tar hensyn til det og ikke forstår det fordi den allmektige sa: ~Og de har ører som de ikke hører .~…

…Og den som ser mye vandring, det er enorme penger, enten han reddet det eller så det i en privat visjon ….