…Og den som ser at han kjører en kamel opp ned, så begår han en umoralsk og en flammet kamel for sin reise der han er redd for å blokkere veien ….

…Og noen av uttrykkene sa: Han somi kroppen sin noe av det som kom ned med det, og det ble sagt at kona hans var skadet blant hennes slektninger, og det ble sagt at han ble slått med pisker, og det ble sagt at han spiser kjøtt fra mennesker gjennom baksnakking og sladder, og sårene kan komme ut i ansiktet når han ser dem ….

…Og den som ser en slange som stiger ned til et sted, den skal tolke døden til herskeren over det stedet ….

…Og den som ser ild ned fra himmelen på et sted og ikke brente det, da vil det være svakhet og styrke for folket på det stedet .)…

…Og det ble sagt at den som så hodet opp ned, dette indikerer at den som ønsker å reise har en hindring som hindrer ham i å dra, at han ikke ser hva han ønsker før, men senere . Og det indikerer for den som reiste en fremmed å returnere til landet sitt, etter å ha bremset uten grådighet . Og hodet og nakken, og hvis en person ser dem og de har sår eller smerter, så er det en sykdom som alle mennesker har det samme ….

…Hvis han ser at han slaktet en kylling eller en hane : fra ryggen, gifter han seg med en besittelse i anusen . Hvis han slakter en okse fra ryggen, søker han en arbeider bak den, i tillegg til at kamelen på dette stedet var fra kamelens gudfar eller dens to søstre, så i henhold til essensen er det ikke en faktor . Uansett hva som tilskrives en mann eller en kvinne, kommer det til slaktet fra baksiden av mannen og fordømmes av gjerningen . På samme måte, hvis han bruker vesten eller dynen opp ned, eller hvis han sover på sengen opp ned, eller legger et omvendt teppe for ham å sove på, eller kjører eselet opp ned, så er det en forkastelig sak som kommer til ham uten hans kjente ansikt . Og hver opp ned fra det som var, er det opp ned enten fra godt til ondt, eller fra ondt til godt, bortsett fra pelsen, så iført pelsen opp ned viser hans rikdom utover det, som om han hadde til hensikt å dekke det var vakrere . Hvis de levende ser at han lånte de døde et plagg han har på seg, tar han det av seg og den døde tar det på, så blir han syk av en mindre sykdom og blir kurert . Hvis han ser at han har gitt et klær til de døde, eller at han overvinner ham, og de døde bruker det og forlater det og etterlater de levende, så er det de livs levende . Hvis plagget ikke kommer fra nabolagets eiendom, men det er halvnaken eller i avleiring, eller bevarer, lager, vasker, brettes, spres og lignende, så er det sykdom, bekymring eller sorg, og den er ikke skadet i den ….

…Den som tror at han har khuffa opp ned, dette indikerer at bekymring og sorg har avtatt ….

…Og den som ser at regn kommer ned fra himmelen, er ikke som regnformen, og hvis dens slag er lik, er det godt, og hvis det er hatet, er det lidelse og uenighet ….

…Den som så at den allmektige Gud kom ned på et land, by, landsby, nabolag og lignende, indikerer at Gud den allmektige vil hjelpe folket på det stedet og seire over fiendene. Hvis det er tørke i det, indikerer det fruktbarhet, og hvis det er fruktbarhet i det, vil Gud øke dets fruktbarhet og gi folket forsoning ….

…Og den som ser at han bruker skjorten sin opp ned, så indikerer det hans hykleri, og den som ser en revet skjorte på ham, indikerer at han har røpet hemmeligheten ….

…Og det ble sagt at den som så katapultsteinene komme ned på et sted, og hvis den ble ødelagt eller ødelagt, var skaden like mye som riving og ødeleggelse, ellers ville det være mindre enn det, og når det gjelder skaden det er til stede ….

…Og den som ser at han stiger ned fra havet, da ut av det, da refererer han til denne verdens spørsmål om religion og rettferdighet, og kanskje drukning var en reise i sikkerhet ….

…Og den som ser at han har stammet ned fra himmelen med korn eller mel, hans nåde vil være større ….

…Og den som ser at en ild, en skorpion, en slange eller en stein som er nedstammet fra himmelen, indikerer at Guds pine er kommet ned på dette stedet ….

…Og den som ser at en person kommer ned i en grav og deretter går ut av den og vil skyve den som ser den, så vil en person som er fengslet anklage ham ….

…Og Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som så at en fugl kom ned fra himmelen og tok en rullestein og kastet den på kappen eller svelget den, da ville han telle kunnskap, og det kan være en fordel .~…

…Og den som så at han hadde kommet ned fra en gammel stige, en grad, ville hans handel ha stagnert ….

…Og den som ser at han setter opp en stige og stiger ned fra den til et kjent sted, da er han fri for frykt og forræderi ….

…Og den som ser at han spiser ved et opp ned bord, så kommer han til en kvinne i endetarmen hennes .)…

…Og den som ser modellen av turbanen sin opp ned, det er ikke prisverdig ….

…Og den som ser at han legger seg ned mot solen, viser en synd ….

…Å reise i en drøm betyr å avsløre moral hos mennesker, selv om den reisende er fattig, er han rik . Den som så at han reiste, flyttet fra en stat til en annen . Returen fra reise kan være omvendelse, en retur fra synder eller å lindre seg selv . Og den som ser at han reiser på beina, det er en gjeld som hersker over ham . Og den som ser at han har flyttet til et ukjent hjem, han skal reise . Hvis pasienten ser at han reiser til et fjernt land eller til et ukjent hjem, er dette bevis på hans død ….

…Hvis han så at han ble brent . En Koran som ødelegger hans religion ….

…Og den som ser at huset hans ikke er dekket av gjørme, skal tolke dem som å ha ham ….

Det ble sagt at hvis en kvinne så at det brant ut av henne, ville hun føde en kongelig sønn ….

…Og hvis hun ser at brystene hennes er blitt rammet av ild, vil kongen skade sønnen hennes ….

…Og den som ser at han legger gryten på ilden for å lage noe, så vil han ha penger og ha nytte i mål av potten og dens litenhet, og skjebnen sies å være verdien av huset eller dets verdi , så uansett hva han ser i det av zen eller skinn, vil det overgi dem ….

…Og den som så en ild brenne under en gryte mens den kokte, og han visste ikke hva som var i den, da ble ilden slukket og gryten avkjølt ….

…Og den som ser at han omgir den over eller under sengen sin og er syk eller i nød, så er dette bevis på hans fattigdom og fraværet av hans nød ….

…Og den som ser en ild som faller i en vare, den bruker og brønner sin eier ….