Hjem : En manns hus er hans skjulte kone i huset hvor han bor, og fra det sies det at så og så kom inn i huset hans, hvis han gifter seg, så tar han det for henne fordi hun er i det , og døren hans er skjeden eller ansiktet hennes, og skapet og skapet er jomfru som datteren eller stedatteren fordi hun er tilslørt, og mannen ikke bor sammen med henne . Og kanskje indikerte han huset sitt også for kroppen sin, tjenestens hus hans tjener, hvetelageret hans mor, som var grunnen til at han levde med melk for vekst og utdannelse, og cenef viser tjeneren som gjorde feiing og vasking, og kanskje indikerte han at kona som er alene med henne for å dekke hans behov, fri for sønnen og resten av familien . Og å se på en person fra nisjene i huset hans indikerer at konens skjede ble overvåket eller styrt, og han vendte tilbake til det når det gjaldt mangel, dyrking, riving eller reparasjon, han vendte tilbake til det som ble tilskrevet ham, for eksempel og sa : Jeg så som om jeg bygde et nytt hus i hjemmet mitt, og hvis han var syk, ville han våkne og kroppen var frisk. På samme måte, hvis det er en pasient hjemme hos ham som indikerer hans godhet, med mindre det er hans vane, begraver han den som døde for ham i sitt hjem, så vil det være pasientenes grav i huset, oppkalt hvis det ble bygget på et umulig sted, eller det ble likevel malt med hvitt, eller det var i Huset ved den blomsten eller to vindene, eller det som er indikert av ulykker, og hvis det ikke er noen pasient, giftet han seg hvis han var singel, eller datterens mannen og tok henne inn med seg hvis hun var gammel, eller han kjøpte en hemmelighet i henhold til husets omfang og fare . Og den som ser at han ødelegger et nytt hus, han er blitt rammet av dem og det onde, og den som bygger et hus eller kjøper det, vil lide mye godt, og den som ser at han er i et nytt ukjent hus som er stukket atskilt fra husene, og med de ordene som indikerer ondskap, er det hans grav . Og den som så at han ble fengslet i et hus bundet og lukket med døren, og huset ligger midt i husene, han vil ha det bra . Og den som så at han hadde tålt et hus eller en mast, han ville ta en kvinnes forsyninger . Hvis et hus eller en mast ville bære det, ville en kvinne bære forsyningene hans . Og døren til huset var en kvinne, så vel som hun innhyllet den, og den som så at han lukket døren, giftet seg med en kvinne . Og dørene åpnes, levebrødets porter . Når det gjelder vestibylen, utfører en tjener på hendene løsningen, kontrakten og den sterke saken . Og den som ser at han kommer inn i et hus og lukker døren for seg selv, han vil avstå fra å være ulydig mot Gud den allmektige, fordi Gud den allmektige sier : ~Og dørene er lukket .~ Hvis han så at han var bundet av ham, dørene var lukket og huset var flatt, ville han være frisk og sunn . Hvis han ser at huset hans er laget av gull, treffer det en ild i huset hans, og den som ser at han forlater et smalt hus, går han ut av dem . Huset har ikke tak og solen eller månen har steget, en kvinne gifter seg der . Og den som i sitt hjem ser et romslig hus som ikke er i det, da er hun en rettferdig kvinne som vil legge til mer i huset . Hvis det er pusset eller bygget med murstein, så er det en hyklerisk og virulent kvinne . Hvis det er en sverm under huset, så er han en listig mann . Hvis den er av leire, er den svikefull i religionen . Det mørke huset er en kvinne av dårlig karakter, av dårlig karakter, og hvis kvinnen ser det, så er det også en mann . Hvis han så at han kom inn i et drysset hus, ville de slå ham fra en kvinne like mye som fuktighet og like mye gjørme, så ville det bli fjernet og fikset . Hvis han ser at huset hans er bredere enn det var, vil godheten og fruktbarheten utvide seg over ham, og han vil bli godt mottatt av en kvinne . Og den som ser at han graverer et hus eller pryder det, det vil være uenighet og opprør i huset . Et lyst hus er en god guide og god moral for kvinner . Muren : En mann, og kanskje mannens tilstand i sin verden, er hvis han ser at han står på den, og hvis han faller fra den, vil han bli fjernet fra sin stat . Hvis han så at han hadde dyttet en vegg, kastet han den ut, så kastet han en mann ut av sin rang og ødela ham . Og muren er en avholdende mann som har gjeld, penger og skjebner, like mye som muren i bredden, tettheten og høyden, og arkitekturen rundt den på grunn av den . Og den som ser vegger bygge en liste som trenger en mugge, så er han en lærd eller imam hvis tilstand har gått . Hvis han ser folk kaste dem, har han ledsagere som kaster sine saker . Og den som ser at han har falt på en vegg eller noe annet, han har begått mange synder og fremskynder sin straff . En sprekk i en vegg, et tre eller en gren er skjebnen til en av hans husstander, og to er som øreringer og to brystvorter . Og den som ser studiemurer, så er han en rettferdig imam, hans følgesvenner og hans familie gikk . Hvis han fornye det, ville de fornye seg og gå tilbake til sin første stat i landet . Hvis han ser at han er festet til en vegg, er han festet til en tynn mann, og hans styrke er så mye han kan fra veggen . Og den som ser på en vegg og ser sitt eksempel i den, han skal dø og bli skrevet på hans grav ….

…I en drøm er det en manns verden, så den som ser at han har et nytt hjem som er solid og fullt av fasiliteter, for hvis han er fattig, har han det godt, og hvis han er bekymret, vil han bli frigjort , og hvis han er en arbeider som oppnår en tilstand som er så god som huset, og hvis han er i ulydighet, omvender han seg, og at kapasiteten til huset er kapasiteten til hans verdslige liv og hans kunnskap og hans raushet . Hun var ulykkelig over hans elendighet, og hun fant henne til å fornye sitt arbeid og å avgjøre sin religion, og hennes kjennelser skulle styre ham, og husene hennes var hans kvinner . Og jernhuset har et langt liv for eieren . Hvis han går inn i et ukjent hus og ser døde mennesker i det, er det det hinsidige, og hvis han ser at han har kommet inn i det og ikke er i stand til å dra, vil han dø. Hvis huset er solid, er det hans tilstand i det hinsidige . Hvis det var av gips og murstein, indikerer dette en dårlig tilstand i det . Hvis han går inn og forlater den, overvåker han døden, og da vil han bli frelst . Og hvis huset er alene og det ser de døde i det, vil alle i det dø . Hvis han forlater hjemmet sittende, blir han fengslet . Hvis han ser at en mann kom inn i huset hans, går han inn i hemmeligheten . Hvis han er umoralsk, blir han forrådt av sin kone eller hans levebrød . For Imam al-Adel er huset en av munnene til muslimer . Den som ser at huset hans har kollapset, og hvis det var hjemmet til den rettferdige imamen, så er det et hakk i noen av munnen til muslimer . Bygningen til huset er på et ukjent eller kjent sted hvis en kvinne er sølibat . Og den som ser et hus på lang avstand, det er en fjern verden som han kan oppnå, og hvis inntekten hans er bygd av gjørme, og den ikke er atskilt fra dawr, er det en verden som rammer det som tillatt . Hvis den er laget av gips, er den en forbudt verden, og hans avgang fra disse bygningene er hans avgang fra denne verden eller fra det han besitter . Hvis han ser at han har gått inn i et moderne hus og han er rik, vil han øke i formue, og hvis han er fattig, blir han rik hvis eieren eller innbyggeren av det behersker huset . Og den som ser at han er i sitt gamle hjem, og det blir ødelagt, da vil han arve en arv fra en slektning . Og det ble sagt : Den som bygde et hus, noen av hans slektninger eller et av hans barn døde . Den som solgte huset hans, skilte seg fra sin kone . Hvis han selv ser et godt hus, er det hans rettferdige gjerning, og hvis det er smalt og stygt, indikerer det dårlige gjerninger . Kanskje huset indikerte høflighet, og kanskje svingninger med tidsalderen . Menneskets hus indikerer hans kropp, sjel og personlighet fordi han er kjent og kjent av den, og det er hans ære, hans iver og skjult familie . Og kanskje indikerte det hans rikdom, som er hans styrke . Kanskje hun antydet at plagget hans skulle gå inn i ham, hvis kroppen hans var hennes dør og ansiktet, og hvis hans kone var hennes dør, var hans private del . Og den som så at han feide huset sitt, ble plutselig rammet av penger . Og det ble sagt : Å feie huset vil være fjernelse av tristhet . Det ble sagt : Riving av huset er eierenes død . Og den som så at han rev et nytt hus, de ble rammet av dem og ondt . Den som bygger eller kjøper et hus, blir veldig god . Og den som ser at hagen til huset hans eller taket har utvidet seg utover dets kjente skjebne, så er det en kapasitet i hans verden, og han har hell i livet . Og hvis pasienten ser at han har forlatt hjemmet mens han er stille og ikke snakker, indikerer det hans død ….

…Den som kommer inn i et nytt hjem : blir rik og gifter seg, fordi enkelthuset er en kvinne ….

…Hvis han ser Kaaba som sitt hjem, er han fremdeles av tjenere, autoritet, prestisje og omdømme blant folket, med mindre han ser Kaaba i dårlig form, så er det ikke noe bra for ham ….

Og den som så Kaaba sitt hjem, han ville fremdeles være autoritet og berømmelse blant folket,

Og den som så at huset hans ble omgjort til en moske, han slo en ære og kalte folk fra løgn til sannhet ….

Og den som ser at han fulgte en død person til han kom til huset sitt, og han kom inn og ikke gikk inn med ham, da er han svekket, og han nærmer seg døden og rømmer deretter fra den ….

Og den som så at han kom ut av det, han ville bli alvorlig syk og komme seg ….

Forkynneren Abu Saeed sa: Den som så bygningen til et nytt hus, antydet at en pårørende til sine slektninger døde ….

…Og den som ser et tydelig øye strømme til hjemmet sitt, og derfra en kjent mengde, så er det forsyning og godhet som skal drives til ham ….

…Lengsel etter hjemlandet er i en drøm et tegn på atskillelse fra ektemenn eller venner, og rikdom etter fattigdom . Og det er ikke noe godt i ham i en drøm hvis han er med ham i sorg og sorg ….

Og den som ser mange duer som besøker huset sitt, han tolkes av overflod av barn og slektninger ….

…Og den som ser at en kjent grav er blitt omgjort til hjemmet hans, det indikerer at det er gift fra noen fra hans hæler ….

Husene til planetene, Al-Bateen, magen hans, Al-Thuraya er rikdom, Al-Dabaran er en hyllest, Al-Haqqa er en formue, Al-Hanaa er Hanaa og en forbannelse, den jemenittiske armen er Jemen, og Al -Shami er en forbannelse. Hjertet er et kupp, og kolan blir vist, og forbannelsene er nåde og nåde . Saad Al-Dhabeh er en fiende og Saad svelget et spill, og Saad Al-Saud Saud, og Saad Al-Khabaya er en utstilling . Og den som så noen av planetene, de er vitnesbyrd om husdriften, som kistedøtrene, den lille bjørnen, den store bjørnen, den flygende ørnen, Tvillingene, piggen, lammet og andre ….

Og den som ser at han har kommet inn i et nytt hus, da vil han gifte seg med en kvinne og få penger for ham og bli rik, og den som ser at han har gått inn i et hus dekket av gips eller bleking og ikke kjenner eieren, da indikerer han at livet hans er nær ….

Og den som i huset sitt ser et svar på et tre i klasserommet, det indikerer at han har giftet seg med en datter ….

Og den som ser at det er lam i huset hans og ikke vet hvordan de skal gå inn i det, tolkes ved å kontakte noen som kjenner ham eller drar fordel av brødre, han vil være fornøyd med dem. Hvis han er feit, og hvis han er liten, er brødrene fattige ….

Og den som ser et teppe i et fremmedes hus, og han ikke kjenner teppet eller stedet, så indikerer det en endring i hans tilstand, og hvis han ser det brettet eller brent, blir det tolket som hans død i fremmedhet ….

Og den som kommer ned i imamens hus, vil bli benådet og styrt . Hvis han var uenig på døren, ville han vinne seier over sine fiender ….

Hjem Hvis du drømte om å bygge et hus, vil det skje kloke endringer i dine aktuelle saker . Hvis du drømmer om at du eier et elegant hjem, betyr dette at du snart vil forlate hjemmet ditt for et bedre hjem, og flaks vil være hyggelig for deg . Gamle og falleferdige hjem betyr svikt i arbeidet eller noe arbeid, og de betyr avvik i helsen ….

…Abu al-Qasim Umar bin Muhammad al-Basri fortalte oss Btnis, han sa Ali bin al-Musafir fortalte oss, han fortalte oss Ahmed bin Abdulrahman bin Wahb, sa han, fortalte min onkel meg . Han sa Abu Bishr fortalte meg på autoritet fra Ibn Shihab. Han sa Abu Salamah bin Abdul Rahman fortalte meg at Abu Hurairah sa : Jeg hørte Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, si : Den som ser meg i en drøm, er som om han så meg i våkne liv, så Satan imiterer ikke meg . Abu Salamah sa, Abu Qatada sa, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Den som har sett meg, har sett sannheten . Abu Al-Hassan Abd Al-Wahhab bin Al-Hassan Al-Kalabi fortalte oss i Damaskus, han sa Abu Ayyub Suleiman bin Muhammad Al-Khuzai fortalte meg, på autoritet fra Muhammad bin Al-Musfah Al-Homsi, på autoritet fra Yahya bin Saeed Al-Qattan, med myndighet fra Saeed bin Muslim, med myndighet fra Anas bin Malik . At profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Den som ser meg i en drøm, vil ikke komme inn i helvete . Abu Bakr Muhammad bin Ahmed bin Muhammad al-Isfahani fortalte oss i Mekka, som Gud den allmektige bevoktet i den store moskeen. Han sa: Abu al-Hassan Mohammed bin Sahl fortalte oss, på fullmakt fra Muhammad bin al-Musfy, på fullmakt fra Bakr bin Saeed, på fullmakt fra Saeed bin Qais, på fullmakt fra sin far, sa han : The Guds sendebud, fred være med ham , sa : På ham : Den som så meg, kommer ikke inn i helvete i en drøm . Professor Abu Saad, må Gud være fornøyd med ham, sa : Gud har sendt Muhammad, må Guds bønner og fred være over ham, en nåde til verdens. Salig er den som så ham i sitt liv og følger ham, og salig er den som ser ham i søvne, for hvis han ser ham som en skyldner, vil Gud bruke gjelden hans, og hvis han ser ham syk, vil Gud helbrede ham . Og hvis han ser ham i nødvendigheten av å utføre pilegrimsreisen til huset, og hvis han ser ham i et ufruktbart land som har befruktet seg, eller på et sted hvor urettferdighet har spredt seg i stedet for urettferdighet i rettferdighet, eller på et fryktelig sted for sikkerhet for familien sin, dette er hvis han ser ham på sin egen måte . Og hvis han ser ham blek i fargen, utslitt eller savner noe av byttet, indikerer det svakheten i religionen det stedet og fremveksten av kjetteri, og på samme måte hvis han ser en loslitt klær . Hvis han ser at han drakk blodet sitt for sin kjærlighet i det skjulte, blir han martyrdøpt i jihad, og hvis han ser at han drakk åpent, indikerer dette hans hykleri og gikk inn i blodet til familien og hjalp til med å drepe dem . Hvis han ser ham som om han er syk, forverrer han sykdommen sin, da blir folket der stedet reformert etter korrupsjon, og hvis han så ham, fred være med ham ri, ville han besøke hans gravridning, og hvis han så ham til fots, han gikk for å besøke ham til fots, og hvis han så ham stå opp, var kommandoen hans rett fram, og hvis han så ham ringe til bønn på et sted der Omar ødela stedet, og hvis han ser det som om han spiser det, det er det han ba ham betale Zakat av pengene sine . Hvis han ser at profeten, må Guds bønner og fred være over ham, er død, vil en av hans etterkommere dø, og hvis han ser begravelsen på et sted, er det en stor ulykke, og hvis han ser at han har utført hans begravelse til og med for en grav, så er han tilbøyelig til kjetteri . Og hvis han så at han hadde besøkt graven hans, ville han slå mye penger, og hvis han så som om han var profetens sønn og ikke fra hans etterkommere, indikerer hans visjoner at hans tro ble ryddet, og hvis han så at han var far til profeten, fred være med ham, han indikerte svakheten i sin religion og svakheten i hans tro og sikkerhet . Å se en enslig mann, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, i en drøm gjelder ikke ham, men gjennomsyrer det muslimske samfunnet . Det ble fortalt at Umm al-Fadl sa til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred : Jeg så i en drøm som om noen få av kroppen din ble kuttet av og plassert i fanget mitt , og han sa : Godhet Jeg har sett at Fatima vil føde en gutt, hvis Gud vil, og han vil bli plassert i fanget ditt . Hun fødte Fatima Al-Hussein, fred være med dem, og han ble satt i fanget på henne . Og det ble fortalt at en kvinne sa : O Guds sendebud, jeg så i en drøm som om noe av kroppen din var i huset mitt. Han sa : Fatima føder en gutt og ammer ham, og hun fødte Hussein og ammet ham . Hvis profeten, må Guds bønner og fred være over ham, så at han hadde gitt ham noe av det mest ønskelige godset i denne verden, eller mat eller drikke, så er det bra at han oppnår så mye som han ga ham, og hvis det han ga ham var av dårlig substans, som vannmelon og andre, da ville han bli frelst fra en stor ting, bortsett fra at det ville være vondt og sliten . Hvis han ser at et av medlemmene hans, fred være med ham, med visjonens forfatter, har oppnådd det, så er han en kjetteri i sine rykter og har fulgt den uten resten av islams lover og forlatt andre uten resten av muslimene . Jeg hørte Abu al – Hasan Ali bin al – Baghdadi, scene for Ali bin Abi Talib, må Allah være fornøyd med ham sier : sønn pappa sa en lege de fattige : det var mine døve ti år, og jeg tok byen og bestemte meg mellom den graven og prekestol, jeg så profet Allahs fred være med ham i en drøm, sa jeg : O Allahs sendebud du sa: den som spurte meg midler, min forbønn er nødvendig for ham, sa han : May Gud helbrede deg , hva jeg sa, men jeg sa : Den som ba om midlene fra Gud, min forbønn er nødvendig for ham, sa han, så han gikk bort fra meg med velsignelsen i sitt ord, må Gud velsigne deg . Abdullah bin Al-Galaa fortalte om en situasjon som kom inn i byen Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og jeg gikk til graven til Guds sendebud til ham, og jeg hilste på ham og hans to følgesvenner , må Gud være fornøyd med dem, da sa jeg : O Guds sendebud, jeg brydde meg ikke, og jeg er gjesten din, da trappet jeg ned og sov uten graven, så jeg profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, kom til meg, så jeg reiste meg, og han ga meg et brød, så jeg spiste noe av det, og tok hensyn og hadde litt brød i hånden . På autoritet fra Abu al-Wafa al-Qari al-Harawi sa han: Jeg så den utvalgte, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm i en flyktighet i årene seksti og tre hundre, og jeg brukte å lese med sultanen, og de hørte ikke og snakket, så jeg gikk hjem i klagesang, så jeg sov og så profeten, fred og velsignelser være over ham, som om han hadde skiftet farge, så han fortalte meg fred være med ham : Har du lest Koranen i ord Gud den allmektige i hendene på folk som snakker og hører ikke lese? Ikke les etter dette, bortsett fra hva Gud vil . Jeg la merke til det mens jeg holdt tunga i fire måneder, og hvis jeg hadde behov for å skrive det på lappen, deltok eierne av hadithene og meningsinnehaverne på meg, så de utstedte en fatwa som jeg snakker til slutt av saken, fordi han sa : Bortsett fra hva Gud vil, som er et unntak, så jeg sov fire måneder senere på stedet der jeg først sov. Jeg så profeten, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm som heiet ansiktet hans, og han sa til meg : Er det bevist? Jeg sa : Ja, Guds sendebud . Han sa : Den som omvender seg, Gud vil tilgi ham, stikk ut tungen . Han tørket tungen med pekefingeren og sa : Hvis du er i et folks hender og du leser Guds bok, så kutt av lesingen til de hører Guds ord . Jeg la merke til, og tungen min var åpen, takket være Gud . Det ble fortalt at en mann fra Al-Manaseer ble syk, og han så Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, en natt som om han fortalte ham om du vil ha det bra med sykdommen din, så ta nei og no . Da han våknet, sendte han til Sufyan Al-Thawri, må Gud være fornøyd med ham, med ti tusen dirham, og han beordret ham å tildele det til de fattige, og han spurte ham om visjonens uttrykk, så han sa betydningen av hans ord, verken eller oliventreet, fordi Gud den allmektige beskrev det i sin bok og sa : verken østlig eller vestlig . Og fordelen med eieren er følgesvennene til de fattige med deg, sa han: Han behandlet ham med oliven, og Gud ga ham velvære ved å bruke velsignelsen fra Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred og ærbødige hans visjoner . Vi lærte at en mann kom til Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm. Han klaget til ham at tilstanden hans var stram, så han ba ham gå til Ali bin Isa og fortelle ham at han vil betale deg det som er bra for deg, så han sa, Guds sendebud, ved hvilket tegn? Han sa fortell ham med et tegn på at du så meg på Batha, og jeg var ulydig fra bakken, så jeg gikk ned og kom til meg, så jeg sa gå tilbake til deg . Han sa, og Ali bin Isa ble avskjediget, og departementet vendte tilbake til ham . Da han la merke til det, kom han til Ali bin Isa, som var minister på den tiden, og han nevnte historien sin. Han sa at det var riktig, og han betalte ham fire hundre dinarer, så sa han å bruke gjelden din, og betale ham ytterligere fire hundre dinarer, så sa han, gjør det til din kapital, så hvis du bruker det, gå tilbake til meg . Og han nevnte en mann som visste hva du ville ha fra folket i Basra, og han pleide å selge talismanen. Han sa at han sendte en lekter fra noen av guvernørene i Ahwaz, og jeg var uenig med ham om prisen. Måtte Gud velsigne ham og gi ham fred i en drøm, så jeg sa til ham, Guds sendebud, den så og så forbannede Abu Bakr og Omar, må Gud være fornøyd med dem, sa han, ~Bring ham til meg , og jeg kom med ham, ~sa han,~ legg ham og legg ham ned, ~så han sa,~ Slakt det, ~så jeg sa, Guds sendebud, slakt det? Så sa han: Slakt ham til hun sa tre ganger, så rullet jeg kniven over halsen hans og slaktet ham, og da jeg begynte å si: Jeg går til ham, formaner ham og forteller ham hva jeg så fra Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, så jeg gikk og da jeg kom hjem til ham, hørte jeg ulven, og det ble sagt at han døde . Og Ibn Sirin kom til en mann som ikke var beskyldt for sin religion, engstelig, og han sa at jeg så i går i søvn, som om jeg hadde lagt føttene mine på ansiktet til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred . Han sa til ham: ~Satt du i går med spøkelsene dine?~ Han sa ja, han sa, så han tok dem av, så han tok dem av og under det ene benet var det dirham over ham, Muhammad, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred ….

…En strøm er i en drøm et fiendtlig angrep, akkurat som et fiendtlig angrep er en strøm . Den som ser en strøm av regn, han vil bli skadet, syk eller på reise . Hvis strømmen stiger opp i butikkene, er det en flom eller urettferdighet fra sultanen . Og den som ser at han forhindrer strøm fra sitt hjem, han vil behandle en fiende som hindrer ham i å skade familien eller følget hans . Strømmen er indikativ for fienden hvis de raser klosteret, ødelegger trær, dreper dyr eller drukner mennesker. Hvis folk drar nytte av det, indikerer det suksessive gode gjerninger . Og strømmen indikerer samtalen og løgnen i artikkelen . Og hvis strømmen gikk med blod og kadaver, indikerer det avsky for den allmektige Gud . Og å se floden er bevis på regn . Kanskje indikerte torrenten på et annet tidspunkt som kjetteri fra retningen som torrenten kom fra . Og den som ser at strømmen kom inn i et folks hjem og gikk med pengene og husdyrene sine, så er det en fiende som misunnelig over dem . Og strømmen om vinteren indikerer et folk som er ulydige og ikke har kunnskap . Og den som ser at han har gått ut av vannet som svømmer til landet, da vil han bli frelst fra en undertrykkende hersker, og hvis han ikke er i stand til å krysse, la ham passe på å sitte i hendene på en hersker og ikke adlyde sin hersker ….

…Innsjøen : betegner en kvinne til venstre som elsker direkte, fordi innsjøen står og ikke løper, og den dreper den som faller i den og ikke skyver den . Og bølgene er strenghet og pine, fordi Gud den allmektige sier : ~De er dekket av bølger som skygger .~ Og den allmektige sa : ~Og bølgene stoppet mellom dem .~ Og det ble fortalt at en handelsmann så at han gikk i sjøen, og han var livredd av frykten for havet, så han fortalte om visjonene sine ved en kryssing . Han sa : Hvis du vil reise, vil du ha det bra . Dette er fordi hans visjoner indikerer stabiliteten i hans saker . Og en mann så ut som om sjøvannet var sint til kanten hans dukket opp . Så han fortalte det til Ibn Masada, og han sa : En lidelse sank ned på jorden av kalifen, eller tørke i land, eller kalifens penger ble stjålet . Det var bare et lite beløp til kalifen ble drept, pengene hans plyndret og land ble undertrykt . Og den som så at han førte ut en perle fra havet, han ville ha nytte av kongen i penger, slave eller flagg . Og hvis han ser at sjøvannet eller annet vann har økt til det har overskredet grensen, som er betydningen av strømmen til den kom inn i hjem, hus og hjem, så holder folket tilsyn med drukningen, så blir det en stor prøvelse . Prinsippet er i det dominerende vannet de er og oppvigling, fordi Gud den Allmektige kalte sin seier og dens overflod for tyranni, og han sa at drukning indikerer utøvelse av en stor ulykke og manifestasjon av kjetteri, og død ved drukning er en død på grunn av vantro . Når det gjelder den vantro, hvis han ser at han har druknet i vann, så tror han, fordi Gud den allmektige sier : “ Selv om drukning fanger ham, sier han, jeg tror . ” Verset . Og den som ser som om han har druknet og senket seg i havet, vil sultanen ødelegge ham . Hvis han ser som om han har druknet og fått ham til å dykke en gang og flyte en gang og bevege hendene og føttene, vil han få rikdom og stat . Hvis han ser det som om han forlot ham og ikke druknet, så går han tilbake til saken om religion, spesielt hvis han ser grønne klær på seg selv . Det ble sagt at den som så at han døde og druknet i vannet som fienden hans gjerne ville drukne i det rene vannet, druknet i mye penger . Når det gjelder svømming : den som ser at han svømmer i sjøen og var en forsker som har nådd sitt behov i kunnskap, hvis han svømmer på land, så er han låst og blir tett i inneslutningen, og han blir der så mye som svømming er vanskelig eller lett, og like mye som hans styrke . Hvis han ser at han svømmer i en flat dal til han når et sted han vil, går han inn i arbeidet til en urettferdig og mektig sultan som krever av ham et behov som han oppfyller for ham og er i stand til ham og Gud den allmektige. sikrer ham like mye som han løper i dalen . Hvis han frykter ham, så frykter han også en hersker , og hvis han rømmer, rømmer han fra ham, og hvis han kommer inn i havet og svømmer bedre i det, inngår han en stor sak og et stort mandat, og han er i stand til å eie kongen og oppnå ære og kraft . Hvis han svømmer på ryggen, omvender han seg og kommer tilbake fra synden . Og den som ber mens han er redd, han vil få frykt, sykdom eller fengsel, like mye som hans avstand fra rettferdighet . Og hvis han tror at han ikke vil flykte fra ham, vil han dø i den bekymringen, og hvis han er modig i svømmingen, blir han skånet for det arbeidet . Og hvis en sultan ser at han vil svømme i et hav og havet er turbulent med en bølge, så kjemper han mot en konge blant kongene, og hvis han bryter havet ved å svømme, vil han drepe den kongen . Og hvert hav, elv eller dal som har tørket opp, det er statenes tilstand som tilskrives det, og hvis vannet kommer tilbake, vil staten komme tilbake . Og det ble sagt at hvis en person ser at han har rømt fra vannet som svømmer før han var klar over søvnen, er det bedre for ham å legge merke til det mens han er i vannet som svømmer . Og det ble sagt at den som så at han svømte, bestred en motstander og beseiret motstanderen og vant over ham . Og å gå over vann i et hav eller en elv indikerer hans gode religion og gyldigheten av hans sikkerhet, og det ble sagt at han er sikker på noe han er i tvil om, og det ble sagt at han reiser på en reise i fare for sin tillit . Og den som ser som om vannet strømmer på overflaten, han vil bli rammet av en ulykke fra sultanen, som er en indikasjon på herskerbenet, som han bare kan takle, for sin flyt og autoritet . Og den som har stagnert fra ham, er lettere og mildere, og indikerer en kriger som kutter veien, og hvis han er på reise, krysser en tyv eller en løve veien mot ham, eller hvis tankene hans om reisen er regn, en linjal, eller et mekka . Og hvis han var til stede, ville han bli plaget av en sorg og ulykke, fordi Gud den allmektige sa : ~Du er forbannet med en elv .~ Når det gjelder Sultan, blir den presentert for ham, spesielt hvis han kom inn i den . Enten fengsler han ham, beordrer ham å bli slått, eller så oppnår han sorg hvis han har fått ham stor, eller hindrer ham i å bli frelst fra strømmen hans, så faller enten en sykdom i ham fra kulde eller drypp, så hvordan om det var i vinteren og vannet hans var dårlig, så er det mer alvorlig i alt som indikerer det? Hvis det blir kuttet, krysset eller forlatt det, vil han bli frelst fra alt som er i det av sorg og sykdom, og alle bevis for lidelse og sorg . Og den som trekker fra en elv og drakk, får penger fra en mann som er like farlig som den elven . Og den som kommer inn i en elv og slår den fra bunnen av gjørme eller gjørme, de vil bli rammet av en mann hvis tilstand er som den elven i elver . Og den som skjærer en elv til den andre siden, han vil avskaffe bekymring, redsel eller frykt, og han vil bli utfridd fra den hvis det er gjørme ….

…Å reise i en drøm betyr å avsløre moral hos mennesker, selv om den reisende er fattig, er han rik . Den som så at han reiste, flyttet fra en stat til en annen . Returen fra reise kan være omvendelse, en retur fra synder eller å lindre seg selv . Og den som ser at han reiser på beina, det er en gjeld som hersker over ham . Og den som ser at han har flyttet til et ukjent hjem, han skal reise . Hvis pasienten ser at han reiser til et fjernt land eller til et ukjent hjem, er dette bevis på hans død ….

…En vannbrønn i en drøm, en lattermild og oppreist kvinne . Hvis en kvinne ser en brønn, er han en mann med god oppførsel . Og brønnen er penger eller vitenskap, eller en stor mann eller et fengsel, eller begrensning eller bedrag . Og den som ser at han gravde en brønn og hadde vann i den, gifter seg med en velstående kvinne og lurer henne, fordi boring er bedragersk, og hvis det ikke er vann i den, har kvinnen ingen penger, og hvis han ser at han drakk av vannet hennes, så treffer han penger fra bedrag . Og hvis han ser en gammel brønn i en lokalitet, et hus eller en landsby som eksportørene og de ankomne trekker fra med tauet og bøtta, så er det en kvinne, eller en kvinnes mann eller hennes verdier, og folk drar nytte av ham i levebrødet deres, og han har en god minne i det . Hvis han så at vannet rant over fra den brønnen, kom han ut av det, og da var de triste og gråt på det stedet . Og hvis han ser at han graver en brønn for å vanne en frukthage, så tar han medisin som han har samleie med familien med . Hvis han ser at brønnen hans renner over til vannet kommer inn i husene, vil det være en katastrofe for ham, hvis det treffer penger, og hvis han går ut av huset, rømmer han fra dem og går like mye fra pengene sine som han forlot hus . Hvis han ser at han har falt i en brønn med vann, handler han med en tyrannisk mann som er urettferdig, og han vil bli plaget av sin plan og urettferdighet, og hans forhold vil være vanskelig for ham . Hvis vannet er klart, jobber han for en rettferdig mann som er fornøyd med ham . Sitter han i en brønn, blir han behandlet som en utspekulert mann, og han blir reddet fra plottet sitt . Hvis han ser at han faller eller sendes inn en brønn, så reiser han . Og brønnen, hvis en mann ser den på et ukjent sted, og det er ferskvann i den, så er det menneskets verden, og i den vil han bli velsignet, levd, langlivet så mye som vann , og hvis det ikke er vann i det, har livet hans gått tom . Brønnens sammenbrudd er kvinnens død . Hvis han ser at føttene henger i brønnen, planlegger han med hele eller deler av pengene sine . Hvis han går ned i en brønn og når halvparten av den, så kaller han den, så reiser han . Hvis han hører kallet til bønn midt i brønnen, er han isolert, selv om han er hersker, og han taper selv om han er handelsmann . Og det ble sagt : Den som ser en brønn i sitt hjem eller sitt land, han vil få overflod i sitt levebrød, lette etter vanskeligheter og ha nytte av det det ikke telles med, for han har sett at han falt i en brønn som hans rang og foran ham faller . Kanskje indikerer brønnen faren og gutten, den høflige og graven, svik og oppfyllelse av behovene, reisen og etterspørselen, knappheten og rausheten . Og hver brønn har en tolkning : husets brønn er et tegn på eieren av huset eller hans butikk, hans kone eller tjener, eller hans penger, død eller liv . Den ødelagte brønnen vil forstyrre reise og bevegelse . Og brønnen i gatene indikerer moskeen eller badet, og kanskje brønnen indikerer den utro kvinnen som alle kommer til . Og den varme brønnen er et tegn på vakt . Og brønnen på veien er en indikasjon på vulva etter nød . Og vannhjulbrønnen er en indikasjon på verden der noen mennesker er lykkelige, og andre er fattige, og kanskje indikerer det hjem til kunnskap og skoler for studenter . Og hvis en person så Zamzams brønn i et kjørefelt eller et kjent land, ville han bringe til det stedet en mann som ville være til nytte for folket med sin bønn eller gunst . Kanskje dette indikerte seieren til folket i landet over sine fiender og overflod av deres velsignelse, og kanskje falt det gunstige regnet på dem når de trengte det . Hvis han så at han sto på en brønn og hentet fra rent, godt vann, hvis han var en lærd, fikk han like mye fra ham som han tegnet, hvis han var fattig, tjente han penger, og hvis han var singel, giftet han seg og hvis hans kone er gravid, tar hun med seg et barn, spesielt hvis han trekker en bøtte, ellers er det en grunn for at han kan dispensere med Om mennesker og sørge for dem . Og hvis han ønsket et behov, oppfylte han sine behov, og hvis han håpet å reise, ville han reise, og han ville ha oppnådd store fordeler i reisen . Hvis han ba om en forespørsel som skjedde med ham, og hvis han håpet på et håp, skjønte han det, og hvis brønnen var nær bestikkelsen, var han en sjenerøs mann, og hvis han ble drysset langt unna, var han en gjerrig mann, så indikerte vannet i brønnen polyteisme og vantro på Gud den allmektige . Brønnen kan indikere tvil om religion, fordi den er det motsatte av Bir Rib . Og den som ser at han ser i en brønn, så tenker han og ser på en kvinne . Den som ser at brønnen hans er brettet, og hans kone er syk eller er i fødselsperioden, hun skal bli frelst og bli fritatt for sykdommen ….

…Bygning Hvis du ser store og vakre bygninger med grønne enger som strekker seg foran seg, er dette et tegn på et langt liv preget av rikdom, og reiser og besøker avsidesliggende land . Nybygde små hjem indikerer lykkelige hjem og lønnsomme virksomheter, men hvis bygningene er gamle og skitne, vil drømmen bli fulgt av dårlig helse og tilbakegang i kjærlighet og arbeid ….

…Al-Mu`allif : Ezz, fordi det bare er for den som har utseendet og dyrene, og det ble sagt at han er mannens kone . Og den som ser at det er en krybbe i huset hans som to tanker tilstås på, det indikerer forvirring hos en kvinne med to menn, enten hans kone eller en annen husstand . Når det gjelder gravingen : i bakken eller veggen er det munnen . Den som ser et hull som et dyr kom ut fra, så er det en munn som ord kommer ut som dyrets og dets tolkning . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så et smalt hull som en stor okse kom ut fra, og han sa : Hullet er munnen som det store ordet kommer ut fra, og han kan ikke gå tilbake til det . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om Yazid bin Al-Muhallab hadde en makt mellom mitt hjem og hans hjem . Og hun sa til deg, mor? Han sa ja . Han sa : Var det en nasjon? Han sa, jeg vet ikke, så mannen kom til moren sin og spurte henne, og hun sa at det er sant, jeg var slave av Yazid bin Al-Muhallab, så ble jeg faren din ….

…Kaaba : Kanskje indikerer det bønn fordi det er tilbedernes qiblah, og det indikerer moskeen og moskeen fordi det er Guds hus, og det indikerer den som følger ham og blir ledet av hans veiledning og returnert til sin befaler og motsier ikke andre, slik som islam, koranen, sunnah, koranen, sultanen, herskeren, lærde, faren, mesteren, mannen, moren og kona, og det kan indikere himmelen. Fordi det er Guds hus . Paradiset er hans hjem, og han kan nå det . Og det kan indikere hva moskeer og moskeer indikerer når det gjelder årstider, grupper, markeder og rehabilitering . Den som ser Kaaba, hans hjem vil bli søkt av folk og overfylt på døren hans på grunn av en sultan som kan oppnå ham eller en kunnskap som han lærer, eller en hederlig, høytstående, sultan eller eremitt som gifter seg . Og hvis han var en slave, da frigjorde hans herre ham, fordi Gud den allmektige frigjorde huset hans fra de mektiges hender . Men hvis han er rundt henne eller utfører en av ritualene, tjener han en sultan, en lærd, en tilbeder eller sin far eller mor, eller en kone eller en mester med råd, rettferdighet, arbeid og tretthet . Og hvis han så at han kom inn i henne, ville han gifte seg hvis han var singel, og konverterte til islam hvis han var en vantro, og han vendte tilbake til bønn og rettferdighet hvis han ikke var klar over det, og til å adlyde foreldrene sine hvis han var ulydig . Ellers går han inn i huset til en sultan, en hersker eller en jurist for en sak som det fremgår av å øke søvnen og forholdene i våkenhet, med mindre han er redd mens han er våken, for han er trygg fra hvem han vil . Og hvis han er syk, så er det hans død og seier, spesielt hvis han i en drøm ble båret til henne i et stille skjegg uten å snakke eller ha på seg klædte klær, så vil han forlate verden og svare på kallet fra den allmektige Gud og led, hvis Gud vil, til himmelen . Men hvis han så henne i et land eller en lokalitet, hvis synet var spesifikt for den som så det, og han ikke så en gruppe mennesker med seg da han så det, så se på tilstanden hans, og om han var venter på at kona skulle ha inngått ekteskapet og han måtte vente på henne, så nærmet hennes sak seg og var nær at hun kom, spesielt hvis han så henne i hennes lokalitet eller i sin lokalitet, Og hvis han kommer inn i det mens han er sammen med ham, den ble gitt til ham, og hvis han kommer inn i den, vil han komme inn i henne i huset hennes raskere, på grunn av Kaaba-nærheten til den fra etter den og vanskeligheten med dens avstand, og hvis han ser det i det han var ikke oppmerksom på sin religion eller forsømte å be, så er det en advarsel og en advarsel mot at han forlater det han må gjøre for å lede den til den i hans sted, og på samme måte, hvis han er en som er forpliktet til å utføre Hajj og har oversett ham, har han mistet hukommelsen i seg selv og nødvendiggjort ham til å komme til det, og hvis ikke noe av det og visjonen om det vanlige folket var deres samling rundt det i en drøm og deres støy i henne i drømmer, så kommer enten en rettferdig hersker foran dem, eller en hersker eller en lærd mann eller en mannlig imam som kommer til pilegrimsreisen til mennesker eller reiser langt unna , eller forlater hjemmet sitt etter en ulykke som skjer med ham eller en forpliktelse som forplikter ham eller en død person dør for ham, så følger folk ham og sirkulerer rundt ham og ber for ham og velsigner ham og så videre ….

…Feighet : betegner det hinsidige fordi det er dets passasjerer og til den, den som nådde det, går til det, og det er inneslutningen til de som nådde det, og det kan indikere bosted for slaveri, askese, tilbedelse, oppgivelse av verden, gråt og prekener, fordi dens folk i deres distansering fra mennesker er en leksjon for de som besøkte dem og en forkynnelse for de som så dem og deres forhold og deres utmattede kropper og splittelser ble avslørt for ham Den knuste og den Profet, må Guds bønner og fred være over ham, kalte den da han kom inn i den og hilste på innbyggerne : boligen til et troende folk . Kanskje indikerer det døden fordi det er hans hjem, og det kan henvise til de vantros hus, innovasjonsfolket og samfunnet til dhimmiene fordi de i det er døde . Død i tolkning er korrupsjon av religion, og det kan indikere rollen til de undervurderte av destruktive gjerninger og korrupsjon, for eksempel rollen til utroskap og alkoholens rolle der berusede blir kastet bort som de døde, og rollen som de uaktsomme som ikke ber og ikke husker Gud den allmektige og ikke reiser dem til gjerninger, og det kan indikere fengsel fordi de døde er fengslet i hans grav. Han gikk inn i en kirkegård i en drøm og var syk mens han var våken, han ble for henne og døde av sin sykdom, spesielt hvis det var et hus eller et hus i det, og hvis han ikke var syk, så se, og hvis han var i tidspunktet for inngangen hans ærbødighet gråt i øynene eller fulgte Guds allmektige bok eller ba til qiblah, så er han inngangen for folket av godhet, barberte minnet om dhikr, og han mottok det rituelle ritualet og hadde godt av det han så eller hørte, og hvis det var da han kom inn i det lattermildt eller utsatt for ondskapen eller klaget på gravene eller vandret med de døde, så kommer det inn i folket med ondskap, umoral og korrupsjon av religion og blander dem på det de er på , og hvis han går inn i det med adhaanen, forkynner han den som ikke underviser og pålegger det gode Han som ikke utfører handlingen, reiser seg i sannhet og vitner sannferdig blant et uvitende, uvitende eller vantro folk, og når det gjelder de som så de døde og reiste seg fra gravene sine eller kom tilbake til ukjente hjem ukjente, da vil han forlate fengselet eller overlevere folket i en by til polyteister eller spire det folket plantet av kjærlighet på jorden fra det de var så elendige for alltid a Å redusere så mye som økningen i visjonen og tydelige bevis og dominerende forhold i oppvåkning ….

…Torrent, staten og livet . Og den som ser at han har drept en slange, da skal han gifte seg med en kvinne, og den som ser at slangen har forlatt et hus, ødelagt huset og tilintetgjør dets folk . Og den som ser livet komme ut av munnen hans, og han er syk, han skal dø . Og den som ser en slange komme inn i munnen hans, han vil slå sin fiende . Og den som ser at en slange kom ut fra nesen eller ryggen, han vil få en sønn . Og hvis det kommer ut av øret eller magen, begår han en synd . Og mageslanger refererer til slektninger, så den som ser noen av disse slangene, etterlater han noen som spiser den . Den som ser at han kaster slanger fra setet i hånden, han vil lide en ulykke fra hans slektninger og hans familie . Hjem er naboer . Badias liv er banditter . Og å leve er ond og misunnelse, svindel og bedrag, bedrag og late av fiendskap . Yel, staten og livet . Og den som ser at han har drept en slange, da skal han gifte seg med en kvinne, og den som ser at slangen har forlatt et hus, ødelagt huset og tilintetgjør dets folk . Og den som ser livet komme ut av munnen hans, og han er syk, han skal dø . Og den som ser en slange komme inn i munnen hans, han vil slå fienden sin . Og den som ser at en slange kom ut fra nesen eller ryggen, han vil få en sønn . Og hvis det kommer ut av øret eller magen, begår han en synd . Og mageslanger refererer til slektninger, så den som ser noen av disse slangene, etterlater han noen som spiser den . Den som ser at han kaster slanger fra setet i hånden, han vil lide en ulykke fra hans slektninger og hans husstand . Hjem er naboer . Badias liv er banditter . Og det levende er ondt og misunnelse, svindel og bedrag, bedrag og late av fiendskap ….