…Tyren : Opprinnelig en fungerende okse med styrke, kraft, kraft, penger og våpen til hornene, med mindre han ikke har noe horn, for han er en foraktelig, fattig, ydmyket mann, fratatt nåde og kraft, som en isolert arbeider og de fattige president . Kanskje var oksen en gutt, fordi han var en av jordens arbeidere . Og indikerte kanskje ekteskapet til menn fordi han brøytet mye . Og kanskje indikerte han mannen som dukket opp og plogmann, og kanskje indikerte han opprøreren fordi han løfter bakken og vender toppen ned . Og kanskje indikert av hjelp, slave, bror og venn, hans hjelp til plogmannen og hans tjeneste for folket i ørkenen . Den som eier en okse i en drøm, hvis hun er kvinne, ydmyker mannen hennes henne, og hvis hun er uten mann og hun gifter seg, eller hvis hun har to døtre, deres kone . Og den som ser det, den som har autoritet, vil seire over ham og herske over ham som han håper, og hvis kneet er sterkere, vil det være sterkere . Og den som slakter en okse, hvis han var en sultan, drepte han en av sine arbeidere, eller den som gjorde opprør mot ham . Og hvis han var fra noen mennesker, underkastet han en person, erobret noen som fryktet ham og drepte en person med et vitnesbyrd han var vitne til . Hvis han slaktet ham fra ryggen eller uten slakt, undertrykker han en mann og angriper ham eller sviker ham i seg selv eller pengene sine, eller gifter seg med ham bak ham, med mindre han hadde til hensikt å slakte ham for å spise hans kjøtt eller ta hans fett eller for å tan huden . Hvis han var en sultan som hjalp andre og beordret at pengene hans ble plyndret, og hvis han var en handelsmann som åpnet butikken sin for salg eller fikk interesse, så vant han, og hvis han var mager, mistet han den . Og den som kjører en lastet okse, det vil være bra for ham, så lenge oksen ikke er rød, og hvis den er rød, sies det at sønnen er syk . Transformasjonen av oksen som ulv betegner en rettferdig arbeider som blir urettferdig . En enkelt okse er for guvernøren, for et år og for en handelsmann for ett år . Og den som eide mange okser, han ble ledet av noen arbeidere og sjefer . Og den som spiser hodet til en okse, vil få ledelse, penger og glede, om ikke rødt . Hvis han ser det som om han har kjøpt en okse, så administrerer han dyder og broderskap med gode ord . Og den som ser en hvit okse, vil ha det bra . Hvis han stakk ham med hornet sitt, ville Gud den allmektige vrede ham, og det ble sagt at han stakk ham, velsignet Gud ham med gode barn . Hvis han så som om oksen falt for ham, reiste han langt, og oksens ord eller ord fant sted mellom ham og en rivaliserende mann . Og det ble sagt at den som faller på en okse, han vil dø . På samme måte, den som ble slaktet av en okse og som ble bitt av en okse, ville være syk . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om en stor okse kom ut av et lite hull, og vi undret oss over det, og da ville oksen vende tilbake til den hule, og den var ikke i stand til og presset for det . Han sa : Det er det store ordet som kommer ut av mannens munn. Han vil returnere den, men han kan ikke . Det ble fortalt på myndighet fra Ibn Sirin at han sa at okser er sterke, og det som overstiger fjorten okser er krig, og det som mangler er et argument . Når det gjelder den som tappet en okse, fjernet han den fra sin besittelse, og hvis han var en wali, ville han bli fjernet fra sin jurisdiksjon, og hvis han ellers var, fjernet en arbeider ham fra sitt sted . Og oksens hud er en velsignelse som oksen tilskrives ….

…Den som ser at han har to hull, gjennomboret, som føttene hans ser ut fra, da slår han lettelse, penger og oppstemthet ….

…Og den som ser at han gravde en jord og hentet ut jorda, og hvis han er syk eller har en syk person, så er det hans grav, og hvis han reiser, er hans grav en reise og skitt i det er hans inntjening og penger , og den som ser at han graver et hull eller en brønn eller en kanal, jeg tror at han gravde vann fra den, og hvis det er for seg selv, er det et privat levebrød. For allmennheten, og hvis han trodde ved å grave den at han kom inn i den, lurte han ham, og hvis han så at han kom inn i den, vendte bedraget tilbake til ham uten den som ville ha det med ham og som så at han førte ut vannet mens han gravde, så er det en levende kontrakt, og den som så at han var i en grop, han skilte seg fra sin kone eller på en grop og gikk ikke ned i den, han var mellom dem Konflikter og den som ser det han kom ut fra en grop eller lignende, og hvis han er syk eller fengslet, så er han ute av det han er i, og den som ser at han kom inn i en hule eller ut av en mur, så er han trygg fra det han frykter og vil få hans forespørsel…

…Han betegner i en drøm årsakene til høyde og høyde, og ønsket om i denne verden og det hinsidige, og indikerer kanskje stadiene av reisen, de reisendes hjem som de tar til status status og scenen på scenen, og kanskje livets dager som fører til slutten, og det kan indikere husets tjener og tjeneren . Den som klatrer en ukjent trapp, når slutten av den og er syk, han vil dø . Når det gjelder å gå ned trappene, hvis han var en reisende, kom han fra en reise, og hvis han var president, gikk han ned fra sitt presidentskap og ble avskjediget fra sitt arbeid, og hvis han var en rytter som gikk på beina , og hvis han hadde en syk kvinne som omkom, så gikk han ned på henne hvis han var pasienten, og hvis han skulle til et kjent sted eller til familien hans, og huset hans kom seg fra sin ulykke, og hvis hans nedstigning var til en ukjent sted som han ikke kjente, eller til et dødt folk som han kjente, da som nevnt ovenfor, og hvis han falt i et hull eller en nedgravd brønn til en løve som fortærte den eller til en fugl som kidnappet ham, så trappene er dagene i hans liv . Og skuffen hvis den var av melk var god, og hvis den var fra belønningen, likte den ikke . Noen av dem sa : Retning er gode gjerninger, den første er bønn, den andre er faste, den tredje er Zakat, den fjerde er veldedighet, den femte er Hajj, den sjette er jihad, og den syvende er Koranen . Og alt utbruddet er i gode gjerninger hvis det er av leire eller melk, og det er ikke noe godt i det hvis det er av murstein . Og sprøytet i gjørmen er for den hellige en høyde og stolthet med en gjeld, og for handel en fortjeneste med en gjeld, og hvis det er av steiner, er det en ophøyelse med en grusomhet av hjerte, og hvis den er av tre, så er det en høyde med hykleri og hykleri, og hvis det er av gull, så oppnår eieren sin tilstand, fruktbarhet og godhet, og hvis det er sølv, vil han motta tilstøtende meg antallet av hver promotor, og hvis den er liten, den vil skaffe varene fra denne verden . Og den som går opp i Maraqah, vil ha nytte av forståelse og skarpsindighet som vil heve dem begge . Og det ble sagt : Graden er en asketisk mann som tilber, og den som nærmer seg ham vil oppnå høy status og asketisme . Og hver grad for guvernøren er staten . Og de bygde trappene indikerer tilretteleggende ting . Og hvis tretrappen ble en struktur, tydet det på standhaftighet i saker, og du ville skjule det du håper ville være . Og å gå opp trappene er en høyde som oppnås gradvis . Og karakterer er hjem i himmelen . Og den som går opp trappene etter det, han vil leve i årevis over antallet deres . Og de fem nivåene er de fem daglige bønnene, så hva som skjedde i dem, er i bønnene ….