…Og det ble sagt at den som så at nakken hans var slått, da ville han slå mye penger, og hvis han kjente den som slo ham, ville han få godt av ham eller det gode ville være på hans hånd ….

…Og den som ser at nakken hans er lang eller tykk, det er styrke og undertrykkelse for fienden, og det ble sagt at han tjente penger, rettferdighet, tillit og god anseelse indikerer avgjørelsen. De to mennene til de to mennene refererer til foreldrene, to brødre, eller begge partnere, rang og skjønnhet, og den vakre beskrivelsen, så den som tror at det var en ulykke i dem, så hans tolkning av det som er nevnt av det gode eller ondt ….

…Og den som ser at noen har drept en person og legger den på nakken, han vil kreve at han er forelsket og får ham fra den skaden i henhold til vekt og letthet på mobilen ….

…Og den som ser at han kuttet nakken på en død person med noe, og hvis han er en reformert mann, vil folk omvende seg fra hans hånd, og kanskje noen vil vurdere hans saker og hans argument vil bli styrket mot ham, og han vil være seirende med sin fiende ….

…Og den som ser at det er en slange i nakken hans omgitt av den, han vil holde tilbake zakat fordi Gud den allmektige sier: ~ De vil omringe det de vil spare på oppstandelsens dag .~…

…Og den som ser at han bar Shaterwana på nakken, skal tolke ved å bære menneskers sikkerhet ….

Ismail bin Al-Ash’ath sa: ~Den som så at han hadde vendt hendene på nakken til en av de rettferdige, så indikerer det veiledning fra Gud den allmektige, og det kan være omvendelse .~…

…Hvis han ser at en konge eller en hersker slår ham i nakken, er guvernøren Gud som redder ham fra sine bekymringer og hjelper ham i sine saker ….

…Hvis han klager over nakken, er han ansvarlig for å kaste bort pengene sine eller for konas vennskap ….

…Og den som ser en Koran, et tau eller en ledning på nakken, det indikerer dyd og oppfyllelse av pakt, sannhet, kunnskap og Koranen ….

…Og den som ser at han har hengt en stein fra nakken, da vil ondt og forelsket skje ….

…Og den som ser at en hund biter ham, indikerer det forekomsten av smerte, skyld, bryststramhet og motgang fra fienden ….

…Og den som ser at han har slått en person og kuttet av halsen, da vil han betale gjeldene til de voldsramte og kan være god mot ham, og den som ser at noen slår ham med et sverd og kutter av medlemmene hans, så er det er på to måter at hvis kroppsdelene reiser langt borte og hans barn eller hans avkom er blitt spredt i landene, og hvis ingenting er skilt fra ham, vil han reise snart og komme tilbake godt ….

…På samme måte, hvis han så at hånden eller alle hendene hans var festet til halsen uten krage rundt halsen, og med det var det noe som tyder på rettferdighetshandlinger, mot en moske eller på en sti fra Guds allmektige stier, da stoppet han synder ….

…Den som ser at han er død og blir båret på en seng på menneskers nakke, så han rammer myndighet og ødelegger sin religion, erobrer menn og legger dem på halsen, og hans etterfølgere vil være i hans makt like mye som de som fulgte hans begravelse, og det er håpet at han er god i sin religion, med mindre han er begravet ….

…Halsen er nakken min i en drøm . Kanskje indikerer nakken frigjøring, og hvis slaven ser en slave i nakken, er hans besittelse lang, og hvis nakken fjernes, indikerer han frigjøringen . Se også nakken ….

…Og den som tror at han ble drept av noen som halsen ble truffet, så om han var en slave som frigjorde seg på grunn av den Allmektige sier: ~ Løs en hals , ~ og det ble sagt at han ble lettet av lidelse og nød. Hvis drapsmannen var en kvinne, eunuch eller en gutt som ikke nådde drømmen, eller en mann uten skjegg, så indikerer det den som tar sjelen sin, enten det er død, drap eller noe annet ….

…Og den som ser det i brystet det vi benekter mens vi er våken, så er det ikke prisverdig, og hvis han ser det han roser, er han prisverdig ….

…Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes på sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

…Og den som ser at han har lagt en varm bit i munnen, det indikerer at han faller i en ulykke fra noens ord ….

…Og hvis han stønnet av hodets smerte, indikerer det at han var arrogant i denne verden, og han var forpliktet til det, og kanskje var belønningen fra uaktsomhet i foreldrenes rettigheter ….

…Og den som så at skipet sto sammen med ham i stillestående vann, de var stive og lenger unna å unnslippe ….

…Og den som ser en hval i en dam eller en dam når den snur seg og tetter den, så tolkes den av en dårlig behandlet person, ikke av noen som ser en hval som åpner munnen, da skal den tolkes av fengsel ….

…Når det gjelder beltet, er det forekomsten av vergemål, og hvis det er besatt, er det mer uttalt i staten, og det er like høyt som verdien på ringen, og det er kjent for ærlighet og rettferdighet i den staten . Al-Kirmani sa: “Den som ser en krage i nakken, det indikerer hans påstand om at han er fra en så og så stamme eller fra et så og så folk, og han er en løgner i hans tilfelle . Og Jabir al-Maghribi sa: ~Den som ser en gullkrage i nakken hans, indikerer det Hajj, og hvis det er alt av gull, så indikerer det at det er ønsket å oppnå .~ Og den som ser at det er en gullring i nakken hans, og hvis han er en korrupt person, tolkes han ved å begå synder og ved sin uforsonlighet i det .) Og det ble sagt at den som så at nakken hans hadde en pakning med noe metall, så tolket han ved sin utholdenhet i korrupsjon og hans sløsing med sine anliggender og hans svik i sin trofasthet, la ham frykte Gud og forene det mellom ham og Gud og slutte å skade mennesker ….

…Hvis han ser at en konge har slått halsen på hjorden hans, tilgir han synderne og frigjør nakken . Og slå nakken i Mamelukes, indikerer frigjøring . Og det ble sagt at den som så at nakken hans ble slått, enten av herskerens kjennelse, eller ved å kutte av veien, eller i krig eller noe annet, for det er klanderverdig for de hvis foreldre var igjen, og han hadde en sønn, og at hodet ligner foreldrene, fordi de er årsaken til livet, og det ligner også på barna av hensyn til bildet . Hvis han ser at han er redd, eller den som blir dømt til døden, er han prisverdig, fordi ulykken rammer en person en gang og ikke rammer ham en gang til . Når det gjelder pengevekslerne og eierne av kapital, indikerer dette at kapitalen deres har gått . Og det indikerer de reisende, når de kommer tilbake, og i sakene, seieren . For hvis kroppen blir kuttet av, vil den ikke gro ….

…Når det gjelder å se medlemmene, den som ser et avskåret hode og har en stilling og en torn, så er det en økning i pompen hans, og hvis det er annet enn det, får han penger og stolthet og ansiktet, og den som ser at hodet hans er fra det uten å bli truffet av nakken eller noe sånt, så forlater han sjefen, foreldrene eller lærerne, og den som ser at nakken hans er slått. Og hvis hodet hans er fra ham, hvis han er rik , mangel på pengene, eller fattige, han er indolent, eller en slave som er frigjort eller i gjeld, Gud har gjort opp gjelden eller er bekymret, så vil Gud bli løst fra sin bekymring, og hvis han er syk og hans sykdom der er ikke noe medisin for ham som indikerer hans død, og den som ser at nakken hans ble slått i sin helhet og julingen er smertefull, så det indikerer å begå synder. Hvis han ser at hodet hans er fjernet fra ham, så blir hovedstaden hans hvor hans vekst blir fjernet fra ham, og han kan barbere hodet eller dele panseret eller turbanen i krigen eller rive rommet hans eller taket på huset hans, og hvis han er en slave som solgte ham sin herre og som så at hodet hans er i hånden mens han ser på ham, for det er et mål på hans kapital og levebrød, og den som ser at han gikk med hodet, så han blir syk og pengene hans kan forsvinne, og den som ser at hodet hans blir returnert til kroppen, er på tre måter retur av tapte penger eller retur til sjefen eller velsignelse av martyrium, og den som tror at han snakker til hodet, vil ha det bra A mye fra ti dirham til tjue tusen, og den som ser folks hoder avskåret, indikerer at martyrdømmets godhet og velsignelser…

…Halsen : Vemoda sekretariat, og økningen i gjeld og øke ytelsen til sekretariatet, og ufullstendighet redusert i ytelsen til sekretariatet : sagen var i nakken nabolaget omgitt, det er ikke godkjenning hans penger, og sa den allmektige : ~ Satoukon hva Boukloa oppstandelsesdagen . ~ Hvis han ser at hunden hans har eksplodert i blod, dør han . Hvis imamen ser en ruhet i nakken, er det hans styrke i hans rettferdighet, og hans undertrykkelse av hans fiender, og herding av ryggen er en kraft over hva Gud imiterte, og god vekst indikerer fly og flukt . Håret på baksiden indikerer at han har penger og han har penger . Og barberte baksiden av sekretariatets opptreden og eliminere gjeld . Hvis han ser at han ikke har hår, indikerer han sin konkurs . Og en mann så ut som om nakken hans ikke var lang eller kort, så han fortalte visjonene sine på en kryssing, så han sa : Hvis du har dårlige oppførsler, er karakteren din god, og hvis du er modig, øker motet ditt, og hvis du er av dårlig karakter, blir du beæret ….

…Det er i en drøm for royaltyfri . Og det kan indikere en forsømmelse av bønn eller frafall fra religionen . Og den som så at nakken hans var slått, hvis han var en slave av menneskelig utøvelse, og hvis han var ulykkelig, ville han bli fritatt for bekymring, og hvis han hadde gjeld til å betale sin gjeld, og kanskje slo han store penger , hvis han visste hvem som slo ham, ville han ha det bra . Og hvis han var syk, ble han kurert . Hvis han ser at en konge har slått nakken til flokken sin, tilgir han synderne . Og den som så at nakken hans ble slått, foreldrene hans ville dø ….