…Er uttrykk for visjoner basert brikker eller formodninger? Uttrykket av visjonene er en referanse til antagelse , og antagelsen blir feil og rammet , og en person forstyrrer ikke uttrykket, men heller å være den sikre siden, og det skyldes Guds vilje . Derfor er det bedre for overfarten å utstede en uttalelse som sier : Hvis du tror at din visjon er slik og slik , eller å avslutte hans ord med ordtaket : Av Gud (1) Derfor kan Yusef, over ham, be og fred være med ham, sa han til spørgeren da han ønsket å gå over til ham : ( Og han sa til den som trodde han hadde rømt fra dem, husk meg med din Herre …) Etc. Verset , en film som hevder at han er en av dem som Gud har stolt med uttrykk for drømmer , og det pleide å uttrykke åpenbaringen av Guds bønner og over vår profet Muhammad, hans hersker og ledsagere og fred . Gud vet…

…Al-Kirmani sa: ”Den som ser at han tar seg det han har seg om vinteren, og det var sommeren som betyr at han ikke oppnår det han vil, og hvis han ser imot ham, så indikerer han at han ønsker å skje ….

…Og den som så at han falt ryggen til en ku, det indikerer at Sunnah har forandret seg for ham ….

…Og den som ser at han er badet og har seg klærne, så skjer de med ham fra moren, søsteren eller en av hans mahramer ….

…Og den som ser at han er vei til Mekka grunn av handel og ikke besøker, da vil han være opptatt av å elske verden, og det ble sagt å øke hans levebrød og nåde ….

…Og den som ser at han gikk en vei og ser en pomp og kommer tilbake grunn av ham, så forplikter han det som skjer med ham som en mangel hans religion ….

…Og Al-Salmi sa: ~Den som så i fingrene sin høyre hånd Zina eller Shin, uttrykker det da i fem bønner, så vel som om han så i fingrene venstre hånd, så hans tolkning av brorens barn . ~…

…Og hvis han ser engler et sted hester, går en mektig til grunne der, og hvis han ser fugler fly og ikke kjenner deres feil, så er de engler, og det å se dem i en drøm et sted er et bevis hevn mot undertrykkere og seieren til de undertrykte ….

…Og den som ser at han har satt en krone hodet en konge, han vil motta godt og ære fra ham ….

…Og den som ser at han er død og bæres menneskers nakke, da vil han slå en hersker og utføre hans befaling, og hans frafall vil være innenfor samme myndighet som de som fulgte begravelsen hans, men ødelegger hans religion og er håpet godt senere med mindre han blir begravet ….

…Og den som ser et hette hodet og hva han bærer som det i våkenhet, hvis det er hvitt, indikerer det godheten i hans religion, og hvis den er grønn, indikerer den godhet av lydighet, tilbedelse og gode gjerninger, og hvis den er rød, indikerer det en reduksjon i religion og tilbedelse, og hvis den er gul, indikerer det sykdom og motgang. Og hvis den er svart, mislikes den ikke med mindre han har en vane å bruke den ….

…Hvis han ser en dommer, setter ham ved siden av ham eller et høyt sted, så er det ære, ære og ære, og kanskje dommerens visjon indikerte et argument og en konflikt ….

…Den som ser at han er død og blir båret en seng menneskers nakke, så han rammer myndighet og ødelegger sin religion, erobrer menn og legger dem halsen, og hans etterfølgere vil være i hans makt like mye som de som fulgte hans begravelse, og det er håpet at han er god i sin religion, med mindre han er begravet ….

…Og den som ser at en gruppe kvinner er et sted mens de ser ham eller en av dem, inviterer ham til henne, så er han synd, og han er uskyldig for ham, og hans hensikt kan skje med ham senere, og hans fienden vil ikke være i stand til ham ….

…Den som ser at han har en hette hodet, i likhet med det han har seg mens han er våken, så vil tilstanden hans være hos sjefen i forhold til dens godhet og utseende ….

…Når det gjelder rumpa, sa Al-Kirmani: ~Den som ser at han rir en rumpe, da vil han bli velsignet med godt og velsignelse .~…

…Og den som tror at rumpa hans ikke er i stand til å bære den når han klatrer opp en hindring eller tillatelse av arbeid eller noe annet, han skal tolke svakheten ved sin evne i det han ber om sitt verdslige liv ….

…Og den som ser at rumpa hans døde, og han har en ledsager, han skal tolke sin død ….

…Og den som ser at han slo rumpa til han nådde dit han elsket, så når han det han ber om med bønn og fordel, og hvis han slo ham utenfor mål, er det mindre enn det han er i ….

…Og den som ser at han bar rumpa på ryggen til han nådde den hvor han ville, så er det styrken hans grense og gunstig for hans forespørsel i hans levebrød ….

Og den som ser at en hund biter ham, indikerer det forekomsten av smerte, skyld, bryststramhet og motgang fra fienden ….

…Eselet : personen finner det slik han ser det fett eller avmagret, og hvis eselet er stort så reiste det det, og hvis det er godt vandret, er det verdens fordel, og hvis det er vakkert, er det skjønnhet for eieren, og hvis den er hvit, så er den religionens eier og dens prakt, og hvis den er liten, er den eierens fattigdom . Og fett er eiers eiendom, og hvis det er svart, er det sypress og suverenitet, og det er konge, ære, prestisje og makt . Og grønt er troende og religion . Ibn Sirin foretrakk esel fremfor andre dyr, og valgte løver fra dem . Og eselsadelen ble født i herligheten . Og lengden hans skyld, overlevelsen av hans stat i hans hindring . Og et esels død indikerer at eieren døde . Og eselet gravde ut grunnlaget for pengene sine, og det ble sagt at den som dør eselet, pengene hans vil være borte, ellers blir forbindelsen hans avbrutt, eller rytterne faller, eller han dro, eller hans tjener som serverte ham døde, eller hans far eller bestefar som serverte ham døde, ellers døde, solgte ham eller reiste hans herre som var under ham . Hvis det var en kvinne, skilt mannen hennes seg fra henne, døde hennes vegne eller reiste fra hennes sted . Når det gjelder eselet som ikke kjenner sin Herre, hvis det ikke lenger er hodet, så er det en uvitende mann eller en vantro, for hans stemme, fordi Gud den allmektige sier : ~Han fornekter lydene .~ Og det indikerer også jøden, for den allmektige sa : ~ Som et esel bærer bøker .~ Hvis han boblet over moskeen eller minareten, kalte han en vantro til sin vantro og innoverte til sin kjetteri . Og hvis kallet til bønn for islam, så omfavnet en ikke-troende islam og ba om sannheten, og det var et tegn og en leksjon i den . Og den som ser at han har esler, så vil han følge et uvitende folk, for den allmektige sier : ~Som om de var rødlige .~ Og den som rir et esel eller går med det, går med god enighet, bestefaren er enig, er god . Og den som spiser eselkjøtt, han vil få penger og bestemor . Hvis han ser at eselet hans ikke går bortsett fra ved å bli slått, blir han fratatt og blir ikke matet bortsett fra ved bønn . Og hvis eselet hans kommer æret inn i huset hans, så er han bestefaren, og han vil vende seg til ham med godhet over essensen av det den bærer . Og den som ser eselet forvandlet til et muldyr, da skal hans næring være av myndighet . Hvis han fyller sju år, er bestefaren og levebrødet hans fra en urettferdig hersker. Hvis han blir til en vær, er bestefaren fra ære eller diskriminering . Og den som ser at han bar sitt esel, så er det en kraft som Gud den allmektige skjenker sin bestefar slik at han kan undre seg over ham . Og den som hører hovene til dyr som faller i løpet av runden uten å se dem, det er regn og strøm . Eselet for den reisende er bedre med treghet, og reiseforholdene hans vil være like mye som eselet hans . Og fra å samle eseløkk vil pengene hans øke . Den som kjempet med et esel, noen av dets slektninger døde . Den som gifter seg med et sterkt esel mot sin bestefar . Og den som ser at et esel har sex med ham, han har skaffet seg rikdom og skjønnhet som ikke kan beskrives grunn av dets overflod . Det lydige eselet vil vekke eieren for godt, penger og flytting . Og den som eier et esel eller bundet det og førte det inn i huset sitt, Gud vil føre til alt godt og overlevere det til dem som er, og hvis det blir æret, er det bedre . Og den som slakter eselet sitt, er fattig, og hvis eselet er for noen andre, blir han avskåret fra det, det blir avskåret mellom det og dets eier, dets navn eller dets motstykke . Og den som kjøper et esel og betaler dirham for det, han vil ha bedre ord . Hvis han ser at han har bind for øynene, har han penger som han ikke vet hvor det er . Og ingenting hates av eselet, bortsett fra stemmen, og det er opprinnelsen til mannens bestefar og lykken ….

…Og den som ser at fargen pannen hans er noe han hater sitt frø, så blir han skyldner, og hvis fargen endres etter spiring, vil han betale den gjelden ….

…Hvis han ser ut som om han snurrer himmelen og deretter går ned, lærer han vitenskapen om astrologi og de mystiske vitenskapene og blir nevnt blant mennesker . Hvis han ser det som om han stolte det, vil han få ledelse og seier for sine motstandere . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så tre mennesker som jeg ikke kjenner. Han løftet den ene til himmelen, så låste han den andre mellom himmel og jord, og knelte den andre ansiktet i nedbør. Ibn Sirin sa : Når det gjelder den som ble reist til himmelen, er det tilliten som ble hevet blant folket. Den som er fanget mellom himmel og jord, det er tilliten som er avskåret, og når det gjelder den som bøyer seg, er det bønnen som ummah er den ultimate ….

…Og den som ser at en hund hopper lekteren hans, så vil en magiens fiende følge sin kone ….

…Hvis han ser ut som om håret venstre side av hodet har spredt seg, indikerer han at han er plaget med menn, og fra sine slektninger ….

…Og den som ser at han har tråkket en kvinne, hun skal bli gravid og føde et barn ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at han har en død ryggen, han vil ta seg av de dødes barn .~…

…Og den som ser at han sitter et teppe, han vil få trøst og høyde ….

…Og Ibn Sirin sa i betydningen: Jeg er forbauset for den som er bakken en centimeter, hvordan han ikke reiser en arm, spesielt hvis han er noe som er bra å sitte som ham mens han er våken ….