…Og med hensyn til skjegget : Den som ser at det har vokst for lenge, hans visjoner indikerer gjeld og nød . Hvis det fortsetter til det faller til bakken, indikerer det døden, fordi Gud den allmektige sier : ~Fra det skapte vi deg, og i det vil vi gi deg tilbake .~ Hvis det varte til det satte seg fast på magen, slo han penger og ansiktet som han ville trette så mye som det var på magen . Hvis han så at lengden hennes var et godt mål, hadde han tjent penger, verdighet og et godt liv . Og det ble sagt at hvis det ble forlenget til det nådde navlen, antydet det at det ikke var i lydighet mot Gud . Hvis han så at sidene var lange uten midjen, ville han få penger som andre ville ha glede av, og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så skjegget mitt nådde navlen min, og jeg så på det . Han sa : Du er en muezzin som ser på naboens rolle . Skjegget får ikke skryt i tolkningen av gutten som ikke er voksen, og hvis han ser at han tok et annet skjegg enn ham i hånden og trakk det, så arver han pengene sine og spiser dem . Tap av skjegg hvis det ikke øker, er bevis på letthet og eliminering av gjeld og skjede . Og hvis reduksjonen er større, indikerer det ydmykelse og penger og prestisje . Hvis han ser ut som om en pute snakker til sin kone, blir saken hans forvirret av hans skjebne, og han skiller mellom ham og sine nærmeste, fordi djevelen, Gud forbannet ham, snakket med Eva i form av et kosmetikk . Og svartheten i skjegghåret indikerer at det var mørkt, så hvis det ble svart til grønt, ville han få mye besittelse og penger, men han ville være en tyrann, fordi det er et kjennetegn på Faraos skjegg . Dens gulhet er et tegn på fattigdom og knapphet, og den røde er et tegn på fromhet . Og hvis han så at han tok skjegget sitt og hadde håret spredt i hånden . Han tok tak i den og kastet den ikke til ham, fordi penger går fra hånden hans og deretter går tilbake til den. Hvis han ser ut som om han kastet dem, går pengene bort fra ham, og de blir ikke returnert til ham . Økt bart hår er avskyelig . Og dets ufullstendighet er prisverdig, og tolkningen av å plukke skjegget for den rike mannen er hans ekstravaganse med pengene hans, og for de fattige indikerer at to mennesker møter ham sammen, og indikerer at han låner noe fra en person og låner det til en annen . Og barbering av skjegg, økonomisk og prestisje går . Hvis han ser ut som om han har kuttet skjegget sitt som er igjen fra hans grep, betaler han zakat på pengene sine . Og grå hår i skjegget og verdighet og prestisje . Og hemoglobin : Lester, hvis Hb Balhina, indikerte sin forpliktelse til året . Hvis han så ut som om han hadde barbert hodet uten skjegget, ville han holde hemmeligheten til sjefen sin . Hvis han ser ut som om han plaget dem alle, forsøker han å skjule sin fattigdom, og han søker skjebnen med folket . Og hvis poesi godtok pigmenteringen, vil den gå tilbake til sin retning og ikke forbli for mye . Hvis han ser ut som om han dør av gjørme eller gips, så ber han om butikker og saken hans er velkjent . En kvinnes skjegg indikerer at hun aldri føder, og det ble sagt at det indikerer hennes sykdom. Det ble sagt at det ble tolket som økningen i ektemannens penger og sønnen og æren av sønnen, og det ble sagt at hvis hun var gift, indikerte hun sin manns tilbakeslag . Hvis hun ser at hun er gravid, vil hun føde en sønn og hans forhold blir oppfylt . Og det ble sagt at den som har langt skjegg og mye hår vil ha et langt liv og mer penger . Og det ble sagt at noe som skjer før sin tid indikerer ondskap, for eksempel når mannlige gutter ser skjegg eller hvitt i følelsen, og kvinnelige unge gutter har et bryllup eller en sønn . På samme måte er alt som er utenfor hans tid bortsett fra å snakke, for å snakke er en god guide, fordi mennesket av natur er et snakkende dyr . Hvis en ung mann som ennå ikke har nådd drømmen ser at han har skjegg, så dør han og når ikke drømmen, og det er fordi tiden har gått forut da han skulle hatt skjegg . Hvis gutten ikke er langt fra skjeggplantens tid, er det bevis på at han er alene og gjør sine egne ting . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om skjegget mitt ble lengre og Sabalai ikke vokste lenge, så han sa : Du treffer penger som andre kan gratulere med . Og kroken er hjelpen til mannen som flagrer den og lever med den blant folket, så det han så i det skjedde, så han tolket det som du nevnte . Og den som ser halvparten av skjegget sitt barbert, så mangler han, og han går mot det, så hvis han barberte det som en ukjent ung mann, gikk han mot en fiende han kjente, eller navnet hans eller hans motstykke . Hvis en sjeik barberer den, går han med sin estimerte grense, og hvis den er ukjent, går han i sin retning av hendene på en undertrykkende utnyttende sjef, som ikke har noe grunnlag, og hvis han ser at den er avskåret, da skulle han bli kuttet fra pengene sine og gå så mye fra siden som han kuttet fra skjegget . Hvis han ser at de har fløyet, går han til familien sin, og hans evne er fra pengene hans . Barbering er lettere enn å plukke, og plukking kan være bra for noen av hans saker hvis ansiktet ikke er mistenkelig, men at godheten er vanskelig for ham ….

…Pinewood, det er en konge uten autoritet . Jaber al-Maghribi sa at hvis pinna er laget av bomull eller ull, eller fargen er hvit eller grønn, så indikerer det tjenesten til en god konge, og den som ser det, så er hans uttrykk mot ham ….

…Hvis sofaen er ren hvit, er den ikke tillatt, og hvis den er svart, er den ikke tillatt . Og den som tror at han har brutt dem, dette indikerer at pengene hans har blitt ødelagt av korrupsjon .)…

…Al-Kirmani sa: ~Den som så at han trakk et knust bein, fordi det var pompøst, sterkt og knuste beinet, det er en uenighet blant dem som sa at han var Mahmoud og noen som sa noe annet .~…

…Å ta av seg sandalen er en tjener eller en kvinne . Og den ønskelige sålen hvis en vei og en reise er på den, og hvis hodelaget er avskåret, forblir det fra en reise, og hvis feller eller tøyler blir avskåret eller sålen er ødelagt, så blir en sak presentert for ham som hindret ham i å reise på grunn av hans motvilje mot det, og hans vilje til å reise i henhold til fargen på sålen. Og hvis det var rødt, var det en glede, og hvis det var grønt, var det for religion, og hvis det var gult, var det en illusjon . Fordi han så at han eide en sko, og en kvinnekonge gikk ikke i den . Bruk dem bundet til en kvinne . Hvis hun var uhørt, var hun jomfru, og hvis hun var kledd, hadde hun ikke på seg, og kvinnen ble tilskrevet fargen på sålen, og hvis han så at han gikk i sandaler, så en av dem ble fjernet fra beinet, og han etterlot seg en bror eller partner . Å ha på seg sandaler mens du går i dem er en reise i land. Hvis han bruker dem og ikke går i dem, så er hun en kvinne han gifter seg med . Hvis han så at han vandret i sin lokalitet, hadde han samleie med sin kone . Den hårete innersålen er penger, og forstranden er en kvinne . Og sålen til deltakeren er en datter, og hvis han ser det som om han hadde på seg nye, hårete, velkledde sandaler, assosierte hun seg ikke med henne eller hadde på seg en jomfru . Hvis han ser ut som om hælen hennes er kuttet av, så er hun en utrolig kvinne . Han ble sagt å gifte seg med en kvinne uten to vitner . Hvis hun ikke hadde tømmene, giftet han seg med en kvinne uten verge . Hvis han ser ut som om sålen er brettet, og underplaten er delt og ikke faller, føder kona en jente . Hvis platen festes til platen, vil jentas liv bli forlenget med moren, og hvis hun faller, vil hun dø . Og den som ser som om han har lappet sålen, da erstatter han mangelen i forhold til kona og forbedrer samleie med henne . Hvis noen andre lapper det, indikerer det korrupsjon i kona, så hvis han skyver sålen mot skoen for å fikse den, så hjelper han kona til å begå en umoralsk handling . Hvis han ser ut som om han går med såle, vil han skille seg fra kona eller forlate partneren . Det ble sagt at denne visjonen indikerer at han har samleie med en av konene sine uten den andre, eller at han reiser ufullstendig . Hvis han så ut som om hans eneste gikk vill eller falt i vannet, ville hans kone overvåke fortapelsen og deretter redde . Hvis han ser en mann som stjal sandalen hans og tar på den, lurer en mann sin kone og kjenner ham og godtar det . Og sålen av sølv er fri og vakker, og av kuler er en svak kvinne, og av ild er en skarp kvinne, og av tre er en forræderisk hyklerisk kvinne, og den svarte sålen er en rik kvinne med livlighet og sålene til farge er en forvirret kvinne . Og fra okseskinn er det fra perserne, og fra hesteskinnene er det fra araberne, og fra løvernes skinn er det fra sultanernes mørke . Og linsålen er en skjult kvinne som leser Guds bok, flytende . Og det ble sagt at det er trygt å ta av sandalene og få vergemål, fordi Gud den allmektige sier : ~ Ta av deg sandalene .~ En mann spurte Ibn Sirin, og han sa : Jeg så skoene mine hadde gått vill, og jeg fant dem etter motgang . Han sa : Du søker penger og finner dem etter vanskeligheter . Det ble sagt at å gå i sålen er en reise i lydighet mot den allmektige Gud, og Ibn Sirin ble spurt om en mann som så sandaler på føttene og sa : Du reiser til arabernes land . Og det ble sagt at sålen indikerer broren . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg gikk i skoene mine, og hodelaget til en av dem var avskåret, så jeg forlot det og gikk alene . Han sa til ham : Har du en fraværende bror? Han sa : Ja . Han sa : Dere gikk ut til bakken sammen, så dere lot ham være der og kom tilbake? Han sa : Ja . Da gjenvunnet Ibn Sirin og sa : Jeg ser ikke broren din, men han har forlatt vår religion . Ford sørger snart ….

…Badet : betegner kvinnen til å oppløse mizarah med seg, og personen blir tatt med når svetten hans kommer ut, da sædceller hans faller i livmoren, og det er som en vulva . Og kanskje indikerte han rollen til folket i helvetet og ondskapens folk, strid og tale, for eksempel rollen som ekteskapsbrytere og fengsler, og rollen som herskere og samlere for hans ild og undertrykkelse eller klamringen til familien og gode porter til den og overflod av vann som strømmer i den . Og kanskje indikert av havet og sykdommen, og til helvete . Den som ser seg selv på et bad eller noen andre ser ham i det, og hvis han ser ham død, så er han i ilden og det intime, fordi helvete er oppfattende og har forskjellige porter, og i det intime og rødmende, og hvis en pasient ser det, vil jeg se på hans tilstand, og hvis han ser at han er utenfor varmehuset til renhetshuset, og hans sykdom er våken, reiste jeg meg opp . Så den som vasker og kom ut av det, han kom ut intakt . Hvis hans sykdom var forkjølet, økte den og fryktet for ham . Hvis han imidlertid vasker og bruker hvite klær, i motsetning til sin vane, og kjører på en båt som ikke passer for ham, er det å vaske ham, skjule ham og kisten hans . Og hvis det var om vinteren, skremte krampa ham . Hvis han ser at han er inne i varmehuset, så er han imot det som tidligere ble nevnt i utgangen, så vil hensynet tas, og mellomhuset vil være for de syke som satt i det, noe som indikerer at han formidler i sykdommen til han kommer inn eller går, så er det enten tilbakeslag eller bedring . Og hvis han ikke var syk, og han hadde krangel eller behov i huset til en hersker, en hersker eller en hersker, er en dom for ham og ham basert på omfanget av varmen eller kulden han fikk på badet, eller glatt eller spray . Hvis ingenting av det, og mannen var sølibat, giftet seg eller deltok på en fest eller begravelse, og det var støy eller støy, bekymringer og sorg i det, som den på badet, ellers ville han ha en grunn for ham fra verdens penger med en hersker på grunn av strømmen av vann og svette, som er penger . Svette kan indikere bekymring, tretthet og sykdom, spesielt i uklarhet og temperatur på badet . Hvis han ble fratatt klærne, er det med kona og for hennes skyld og for hennes familie og for hennes familie, det badet krever, vil bli utført på ham . Hvis han er i klærne, er saken fra et utenlandsk synspunkt eller noen forbudte forhold som mor, datter og søster, slik at hans forhold også blir vurdert, og hans rekker og bosted blir overført, og hva han møtt eller møtt av hans disposisjon på badet, og hans overføring i det fra sted til sted . Og hvis han ser at han kom inn i den gjennom en kanal eller en liten energi i døren sin, eller det var en løve, løvinne, dyr, kråker eller liv i den, så er han en kvinne som kommer inn i henne i en dekorasjon, og han møter folket med ondskap og umoral blant folket . Noen av dem sa : Badet er et skadelig hus, og den som kommer inn i det, blir skadet av kvinnene . Duer stammer fra deres intime navn, for de er skinke, og duer er en svoger eller slektning . Hvis det ble brukt varmt vann i det, ville kvinnene bli bekymret, og hvis det ble overveldet og kom inn på badet, kom det ut av skyen . Hvis han sitter på badet, bryter han kvinnen og kunngjør kommandoen sin, fordi badet er stedet der ‘awrah blir utsatt . Hvis han bygger et bad, vil han begå uanstendighet og avsky ham med det . Hvis badet er varmt og mykt, er hans familie, svigersønn og pårørende til kvinnene hans enige om det, hjelper ham og synes synd på ham . Hvis det er kaldt, blandes det ikke med det og drar ikke nytte av dem . Og hvis han var veldig varm, ville de være tøffe, og han så dem ikke fornøyd med alvorlighetsgraden . Og det ble sagt at han så at han var i det varme huset . For en mann forråder ham med sin kone, og han prøver å stoppe ham, så han forbereder seg ikke på ham . Hvis bassenget er fullt og vann strømmer fra det varme huset til mellomhuset, vil det gjøre ham sint på sin kone, og hvis badet tilskrives verdens vrede, og hvis det er kaldt, så personen som har visjonen er dårlig og med lite inntekt, og hånden når ikke det han vil . Og hvis han er varm, myk og sympatisk, så handler hans kjærlighet, og han vil være en elsker av en stat, som ser på ham en lettelse og glede . Og hvis det er veldig varmt, vil det være fruktbart, og det vil ikke ha et mål, og det vil ikke bli rost av folket . Og det ble sagt at den som så at han kom inn på et bad, er bevis på kuldegysing . Hvis han ser at han drakk varmt vann fra det varme huset, eller helte det eller badet med det på en annen måte enn å vaske, så er det bekymring, nød, sykdom og redsel, like mye som varmt vann, og hvis han drakk det fra mellomhuset, så er det en solid feber . Hvis en drink fra et kaldt hus er maleren, og hvis han ser at han vasker seg i varmt vann og vil reise, så skal han ikke reise . Hvis han blir ansatt av en person som søker sin fordel, har han ikke lettelse, fordi Gud den allmektige sier : ~ Og hvis de søker hjelp, vil de bli behandlet med vann som en tid .~ Hvis badet, vask og noura kombineres, ta badekaret og badekaret og la badet gå, for det er sterkere i tolkningen . Hvis han ser en ukjent due i stedet, er det en kvinne som folk vil se på . Og noen av dem sa : Den som så det som om han bygde et bad, avlastet seg selv . Og han fortalte at en mann så ut som om han hadde sklidd på badet, så han kuttet den ved en overgang, og han sa : Du er så dårlig . Han viste ham at han hadde sklidd på badet, og beinet hans var brukket ….

…Og den som så at løven slikket ham og hendene, det indikerer at han tenker på hans direktehet og nærhet til sultanen, og ordet høres av ham, og han vil få godt og ha nytte av ham og øke løvenes velsignelse og håret, beinet og kjøttet hans spredes med penger enten fra siden av sultanen eller fra fiendens side ….

…Den som ser at beinet hans er ødelagt, ikke kom i nærheten av sultanen på en stund og be til den allmektige Gud ….

…Abu Saeed, predikanten, sa visjonen om alle bein, hvis de var av en død person, så indikerer det at man følger Sunnah eller anskaffelse av penger fra den ene siden, og hvis det er kjent, indikerer det anskaffelsen av pengene hans, og hvis det er ukjent, er det å skaffe penger og nytte, og hvis beinet er for et dyr, og hvis det er fra det som kan spises, vil penger skje. Det er tillatt, og hvis det er fra noe hvis kjøtt ikke blir spist , da er det ikke tillatt å skaffe penger ….

…Hvis han ser beinet knust mens han vil reise, la ham stå opp og ikke dra . Hvis jeg tar av . Kona hans er syk ….

…Og den som ser at beinet hans gjesper, han søker ekteskap ….

…Den som ser at beinet hans er pakket inn i et annet ben, er et tegn på fortapelse ….

…Såle : de er grusomme, som for tøfler, den som bruker dem reiser eller reiser, noen som deler hans syn med ham, eller reiser med penger, og det hvis han går i dem i en drøm . Men hvis han bruker den og han håper å reise, kan den være fullført, og den kan ikke fullføres hvis han ikke går i den, og hvis han slutter å bruke den eller tar den av, bor han fra sin reise og resonnerer gjennom ham . Og hvis hun er en tøffel med vann, så er hun en kone eller en slavejente som drar nytte av hennes eller hennes samleie . Når det gjelder Taifs tøfler eller hva kjøpmenn disponerer i markedene, er det en indikasjon på penger, anskaffelse og pensjon . Det kan indikere kona også om han gikk med henne under rollen, kjøpte henne eller ble gitt til ham . Hvis den er ny, er den tidlig, gratis eller aktuell, og hvis den er gammel, er den slitt, så blir den fuktet . Hvis sanden kuttes av, blir hans levebrød forstyrret, eller industrien hans er stillestående eller hindret uten hindringer, selv om kona hans ble sint på ham og hennes svik dukket opp for ham . Og hvis anklene hennes ble kuttet av, og hun var syk og omkom, eller ulydig, ble hun skilt, med mindre han i en drøm ble behandlet for å fikse det, eller han lovet å gjøre det, eller han avgjorde det i seg selv, så blir hun utskrevet etter overgangsalderen, og han vurderer henne etter skilsmisse . Hvis han ser at han hadde på seg slitte sandaler og går i dem på den tiltenkte stien, så reiser han . Hvis han bruker sandaler og ikke går i dem, så rammer han en kvinne eller en hushjelp . På samme måte, hvis han så at han ga en sko i hånden og tok den eller eide den eller hadde den med seg i et hus eller en container, så eier han en kvinne av det hun beskrev . Hvis sålen ikke er slitt, påvirker den en kvinne eller en hushjelp, en jomfru, og på samme måte hvis hun er kledd og ikke slitt . Hvis sålen var av okseskinn, var kvinnen utenlandsk . Og hvis det var fra hesteskinn, var det fra araberne eller fra de lojale araberne . Likeledes hvis det var fra kamelskinn . Hvis han så at han gikk i to sandaler, ble en av dem trukket av beinet hans og han gikk med den andre, så er dette avskjed fra en bror som har en søster eller en partner på baksiden av en reise, for når han gikk i den ble han i tolkningen av reisen, da en av dem tok av seg broren på baksiden av en reise . Og hvis han ikke var en bror eller en jevnaldrende, og han så sin eneste tapt eller falt i en brønn eller noen overveldet ham, var det tilfelle i hans kone . Hvis sålen blir ugyldig etter det, så blir kona syk og blir sunn, eller kvinnen har forlatt ham eller pensjonert seg, eller det som er utsatt for kvinner fra det samme, og deretter tilbake til sin første tilstand . Hvis han så at sålen ble stjålet fra ham og noen andre hadde på seg den, svarte hun den eller ikke visste den, så det er ikke bra for eieren, fordi han myrdet sin kone eller slavejente som hadde på seg den . Hvis han ser at sålen har blitt snappet eller brent til han ikke har noe eller noe lignende igjen, så er det kona eller tjenestepiken hans . Hvis han ser at han har lappet sålen, håndterer han konas situasjon eller har samleie med henne . Hvis noen andre lapper det, er det ikke noe godt i de nakne kvinnene . Hvis det er en tøffel som tilskrives reiser, er ikke reisen fullført . Hvis han ser en såle uten skinn av en sko, er noe som ligner på det foraktelig, eller tilskrives i tolkning noe annet enn det til sålen med en familie, så tilskrives kvinnen som bruker den essensen av det eneste, enten det er godhet eller korrupsjon . Og hvis det er fra sålene som tilskrives en reise, tilskriver jeg den reisen til essensen av den skoen, enten god eller dårlig, som beskrevet . Og hvis han så hennes feller, som han holder utslitte eller brutt av svake . Eierens tilstand når han reiser det, eller i en kvinne som tråkker på det, er like mye som essensen av fellene, dens skjønnhet, styrke og utseende ….

…Den som tror at han er halt, har tilegnet seg kunnskap, rettsvitenskap og fordypet seg i religion . Og halthet indikerer reise . Og den som ser at hans høyre ben er syk, brutt eller forskjøvet, og det er sår i det, så er sønnen hans syk, og hvis han ser det i venstre ben, og han har en datter som er forlovet, og hvis han har ikke en jente det er født en datter til ham, og hvis beinet hans går i stykker og vil reise, så drar han ikke, og hvis det blir forskjøvet, blir kona syk . Og hvis det ene benet strekkes ut over det andre, vil han ikke reise lenge før han dør . Og den som ser at han er halt eller lammet, eller at bena er tunge, eller at han kryper forelsket, det er hans svakhet for det han ber om . Kaldhet indikerer en økning i alder, religion og kunnskap . Og hvis han sverger ed, så er det rettferdig, fordi Gud den allmektige sier : ( Og det er ingen skyld for de lamme .) Og hvis han ser at han går med den ene mannen, og han har lagt den ene på den andre, halvparten av pengene hans vil bli spart . Halthet er en svindel og fremveksten av en unnskyldning og et komplott ….

…Og den som ser at beinet hans skjelver, så vil det skje skade fra hans slektninger ….

…Noen av uttrykkene sa at hvis han så at beinet hans er bra, blir han ledet til en sak hvor han er sunn, og hvis han ser det som stygt, blir han ført til noe ubehagelig ….

…Hvis han så at en person hadde kuttet tommelen av beinet, ville han holde gjeld fra ham eller kutte av penger han stolte på ….

…Beinene til en person : de er indikative for hans rikdom, som har sin vekst og som hans dåp er på, for eksempel dyr, slaver, kyr, kameler, sauer, fjerdedeler, trær og alt han jobber med . Og benet på beinet er lager og nakken til slaven og dyret og huset . Kanskje hjernen antydet de begravede pengene, og kanskje gutten og guttens sønn . Benene kan indikere for den som ikke har penger på religionen og vedtektene han er sterk i og hvorpå han døper, og dette er de farligste tingene for ham og gyldigheten av hans gjerninger i det skjulte . Den som har sterkere bein og økt helse, vil ha gode bevis som indikerer hans verdi og øker søvnen . Når det gjelder menneskekjøtt : det indikerer fordelene med penger, som fortjeneste og avkastning, fordi det med mat øker og avtar . Bein er hovedstaden, så den som øker kjøttet, avlingene, fortjenesten og fordelene vil øke, arbeidet hans vil bli brukt og fruktbarheten vil øke . Og den som har mindre kjøtt er imot det . Og kjøttet fra arbeiderne til den allmektige Gud . Og folket i askese er deres campingvogner og frivillige, så den som ser sitt kjøtt fra dem, hans arbeid øker og avisen hans er full, og den som har mindre kjøtt fra dem, hans religion avtar og hans arbeid avtar, bortsett fra at med hans økning der er et annet vitne som ber om tilbøyeligheten til denne verden, og med å kaste bort bevis på å forlate den og avvikle, er det den første . Og beinene til det hinsidige er deres lekser ….

…Han sa Kirmání sag at i de oppe i død og tendenser i beinet, er det urettferdig å selv sier, ~ Hvis du ser på som det galt – ferdige i throes av død ~ , og det ble sagt at det var den religionen Allah hans død , og håpet om en bok han reiser, og fikk beskjed om å gå med pengene sine eller kastet huset hans og byttet bolig ….

…Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa : O Guds sendebud, jeg så hodet mitt kuttet av, som om jeg så på det med et av øynene mine . Så han smilte, må Gud velsigne ham og gi ham fred og sa : Hvem av dem så du på : Så hva Gud ville at det skulle vare? Så døde han, må Gud velsigne ham og gi ham fred . Og se til ham å følge Sunnah og imamens hode . Ibn Mary så seksti slavejenter komme inn i huset hans, og i hver tjenestepikes hånd en tallerken med hodet til en vasket og kammet mann på, som om han neste gang sa : “ Og intet menneske kunne snakke til ham uten ved åpenbaring eller bak et slør . ” Han fortalte om synet sitt, og han ble fortalt at kalifen pilegrimsvandret til deg, og at du ville få seksti tusen dinarer, og det var slik ….

…Tindvedet : Når det gjelder tindvedet, er det en prisverdig mann etter konsensus fra de som uttrykker ære for treet og styrken av essensen, og det er penger og levebrød, og fuktigheten er sterkere enn tørrheten, og det skader ikke dens gulaktige, og ingenting av fruktene tilsvarer det i tolkning . Det er for eierne av denne verdenspengene, og for eierne av gjelden, en økning i gjeld og godhet, og det er penger som ikke er dinarer eller dirham . Og det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om en sidra i huset mitt hadde falt, så hun hentet to boliger i tindveda . Han sa : Har du en fraværende mann? Hun sa : Ja . Han sa : Han døde, og du arver to tusen av ham . Noen av dem sa at det er et levebrød fra Irak . Og å spise tindved til sultanen er makten i hans autoritet . Nevnelse av treet hans ble presentert i begynnelsen av kapitlet ….

…På autoritet fra Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, på autoritet fra faren på myndighet av bestefaren, sa han : Jeg hørte Abu Talib snakke på autoritet fra Abd al-Muttalib sa : Mens jeg sov i steinen, jeg så en visjon som slo meg, og jeg var livredd for den, så jeg kom til Quraish-presten på slutten av stikket og stikkontakten min traff skuldrene mine, så da jeg så på, visste jeg i ansiktet mitt forandringen , og jeg er på den tiden herre over min nasjon , og hun sa : Vår herre Mabal har kommet til oss med en endring av farge. Har du sett noe fra tidens to hendelser? Så jeg sa : Ja , og ingen snakket med henne før han kysset hennes høyre hånd og deretter la hånden på moren til hodet på henne og nevnte hans behov, og jeg gjorde det ikke fordi jeg var en stor nasjonalist , så jeg satt og sa : Jeg så i kveld mens jeg sov i steinen, som om et tre hadde vokst, hodet hadde nådd himmelen og traff de lyse grenene. Og Magrib og jeg så ikke noe blomstrende lys fra det var sytti ganger større enn lyset fra solen, og jeg så araber og ikke-arabere bøye seg mot den mens den økte hver time i styrke , lys og høyde , en time skjulte seg og en time blomstret, og jeg så et Quraysh-bånd klamret seg fast på grenene, og jeg så mennesker fra Quraysh som ønsker å kutte den. Ansiktet var bedre enn ham, og vinden var ikke bedre enn ham, så han brakk ribbeina og trakk øynene ut, så jeg løftet hånden min for å ta en del av den, så den unge mannen stoppet meg, så jeg sa : Hvem er andelen? Han sa : Andelen er for de som klamret seg til henne og gikk foran deg for henne , og jeg la merke til i panikk og panikk , og jeg så at prestinnens ansikt hadde forandret seg, da sa hun : Hvis du tror på ditt syn, vil de komme ut av ditt hjerte, en mann som eier øst og vest og skylder mennesker ham , så sa han til Abu Talib : Kanskje du vil være denne nyfødte . Han sa : Så det var Abu Talib. Denne hadithen skjedde og profeten, må Guds bønner og fred være over ham , har gått ut og sier : “ Treet var. ” Og Gud kjenner best Abu al-Qasim al-Amin , så det blir sagt til ham : Tror du ikke på det? Han sier : ( fornærmelse og skam )….

…Om Wahab bin alarm som Nebukadnesar etter ruinene av Jerusalem og hevdet at barn av Israel i sju år, den mening i en drøm, en stor visjon om hans aura samlet prestene og Alhzar og ba dem om sin visjon som , sa de : å Iqsa kongen til og med fortalte ham Ptooelha , sa han : Jeg har glemt, men fortalte meg ikke det til tre dager, folk som drepte deg for Akrkm ble redde og Glenn fra festivalen hans hørte at Daniel – fred være med ham – og er i fengsel, sa vaktmester : Gå til ham , fortell ham : at her en mann som har kunnskap om ditt syn og din tolkning, gikk til ham, fortalte ham at Aftlbh da han kom inn, bøyde seg ikke for ham og sa til ham : hva forhindret deg fra å bøte min Han sa : Gud ga meg kunnskap, lærte meg og befalte meg å ikke bøye meg mot noen andre , så han fortalte ham snart : Jeg elsker de som oppfyller sine pakter til sine herrer , så han fortalte meg om mitt syn , så Daniel sa til ham : Jeg så et stort avgud med føttene på bakken og hodet på himmelen , over det av gull, midten av sølv og bunnen av kobber og benet hans av jern og føttene av leire, så mens du var mens du så på ham, likte du skjønnheten hans og tettheten ved hans fremstilling, Gud kastet ham med en stein fra himmelen, og han falt på toppen av hodet til han knuste den og gull, sølv, kobber og jern blandet inn til du forestilte deg at hvis folk og jinn møttes for å skille noen av dem fra andre, ville de ikke være i stand til å gjøre det. Til steinen han ble kastet, ble den hevet, forstørret og spredt til den fylte hele jorden , slik at du så ingenting annet enn steinen og himmelen , så han sa : Visjonen jeg så var sann, så hva er dens tolkning? Daniel sa : Når det gjelder avgudet, er det forskjellige nasjoner i begynnelsen av tiden og i dens midte og i midten og på slutten , og når det gjelder steinen som et avgudsbilde ble kastet med, er det en religion som Gud kaster på disse nasjonene på slutten av tiden, så vil han vise det for dem, så Gud sender en analfabet profet fra araberne, slik at nasjonene og religionene vil bli kastet inn i den slik jeg har sett steinen svimle av typene av avguder og den vises på religioner og nasjoner som jeg har sett steinen dukket opp all over jorden , slik Gud undersøker sannheten med det, er løgn tapt med det, guider folk i villfarelse av det, lærer analfabet av den, styrker de svake , styrker ydmykelsen med den, og støtter de svake . I en annen roman : om Wahab bin alarm , og i hvilken som Nebukadnesar den meningen fra et syn mens han hadde likt det mening som meningen fra noe skade Vonsah som het Daniel og Ananias og Azaria og Mahil av stammer av profetene, han sa : Fortell meg om visjonen jeg så, og så har jeg blitt noe Vonsaneha var jeg likte , hva hun? De sa til ham : Fortell oss av Ptooelha, la deg få vite det , han sa : Hva nevnte dem ikke hvis du ba meg om Ptooelha Onzaan Octavkm , de gikk ut fra ham, de kalte Gud og Astgathua, og ba til ham og ba ham om lær dem Voalmanm, som spurte ham Fjah, de sa til ham : Jeg så en statue? Han sa : Du har rett . De sa : Hans føtter og ben er av leire, knær og lår av kobber, magen av sølv, brystet av gull og hodet og nakken av jern? Han sa : Du har trodd . De sa : Mens du ser på ham, har han likt deg, og Gud sendte en stein fra himmelen over ham, så han møtte ham. Han sa : Du har rett , så hva er dens tolkning? De sa : tolkning du så Kongen av konger var noen Allen-konge av noen , og noen av dem var den beste kongen av noen , og noen var mer konge av noen var den første kongen av keramikk, en svekket og Olinh , så var det over kobber er det beste av det og mer , og så var det over kobbersølv som er bedre enn det og bedre , så var det over sølv, gull, som er bedre enn sølv og bedre , så var jern ditt, for han var kraftigere og dyrere enn han var før ham , og klippen du så, var Gud sendt til ham fra himmelen, så hans nøyaktighet var en profet som Gud solgte ham fra himmelen, slik at alt banket på og saken kom til ham . . Og i en annen fortelling : Daniel og hans følgesvenner sa til Bakhtasar : Jeg så slike og de fortalte det til ham , så han sa : Du har rett , de sa : Vi krysser det for deg . Når det gjelder avgudet hvis hode du så av gull, så er det din eiendom så godt som gull , og den eide hele jorden , og nakken ligner den. Kongen av sønnen din etter at du eier, så hans eiendom skal være god og ikke som gull , og når det gjelder hans bryst som er av jern, er det kongen av folket i Persia som eier etter din sønn, så deres eiendom vil være sterk som jern , og når det gjelder hans humør, går han til kongen av folket i Persia, og folket bestrider kongen i hver landsby til kongen vil regjere i dag og to dager måned og to måneder, og dreper ikke mennesker har styrken på det, da det ikke var fetisjens styrke på de to keramikkmennene , mens de er like godt som Gud sendte – den Allmektige – en profet i landet araberne Vozarh på resten av folket av Persia og resten av kongen av sønnen din, og din og ødela og Ohlkh for ikke å holde ham noe som Klippen kom og ødela avgudet ….

…Når det gjelder øyet : mannens gjeld og innsikt som han kan se veiledning og villfarelse med . Hvis han ser mange øyne i kroppen, indikerer han at hans godhet og religion øker . Hvis han ser at magen hans har splittet seg opp og han ser øynene i magen, er han kjetter, fordi Gud den allmektige sa : ~ Gud skapte ikke et menneske av to hjerter i magen .~ Hvis han ser øynene som øynene til en annen merkelig, ukjent person, indikerer hans syn at øynene hans er borte, og noen andre vil veilede ham . Hvis mannen er kjent, vil drømmeren gifte seg med datteren sin, og hun vil gjøre det bra med ham . Hvis han så at øynene hans hadde gått, barna hans døde, og den som så at han var blinde øyne mens han ble fremmet, indikerte han omfanget av eksil til han døde . Hvis han så som om øynene hans var av jern, ville han være veldig engstelig for at det ville føre til ødeleggelse av dekselet hans . Hvis han ser at han har åpnet øynene for en mann, vil han se på saken hans og hjelpe ham . Og hvis han ser som om han har sett ham ond, så hater han ham, og hvis han ser som om han hører med øyet og ser med øret, så driver han sin familie og datter til å begå synder . Og den som ser et menneskes øye eller et dyrs øye på håndflaten, han skal få penger i natura . Og den som ser som om han har sett inn i et øye og han liker det og applauderer det, så gjør han noe som skader religionen hans . Og svart øye religion . Awal-blå kjetteri, og Al-Shahla bryter religion . Og grønt er en religion som strider mot religioner . Hvis han ser et øye eller øyne i sitt hjerte, så er han god i religion så mye som det er lett . Hvis han så at han begikk hor i øynene, ville han se på kvinner . Hvis han ser at øynene hans er solbrune, så ser han mistenksomt på kvinnen til vennen sin, skarpsynet til synet er bra for alle mennesker, og den som har barn og ser denne visjonen, indikerer at de er syke, fordi barn er som øynene er elsket . Al-Hajjaj bin Yusef så ut som om øynene hans hadde falt i fanget hans, så hans bror Muhammad og sønnen Muhammad sørget for ham . Noen av jødene så en slavejente på himmelen eller en slavejente, så han fortalte om synene hans på Barhami, og han sa: ~Det vil treffe penger fra handel .~ Hvis en produsent ser det, vil han ha penger fra sin produksjon . Og øyenvippene : i tolkning og en beskyttelse for religion . Fordi det er sterkere for øynene enn øyenbrynene . Det ble sagt at rettferdighet og korrupsjon skyldes barnet og pengene . Hvis han ser ut som om kanten på øynene hans er mange gode, så er hans religion ukrenkelig . Hvis han ser ut som om han sitter i skyggen av øynene, hvis han er en religion og kunnskapsinnehaver, så lever han i skyggen av sin religion . Hvis han er eier av en verden, så tar han folks penger og gjemmer seg, og hvis han ser ut som om han ikke har en frill i øynene, kaster han bort religionens sharia . Hvis en person plukket det, så råder fienden ham i sin religion . Hvis han ser ut som om håret er hvitt, indikerer det en sykdom som rammer ham fra hode, øyne, ører eller molar . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg klamret et skjegg og lånte det til jeg utryddet det . Han sa : Du spiser din onkels arv, og han har ingen annen arving enn deg. Hvis du spiser noe av det, arver du i den grad det . Og den som så at skjegget hans var hvitt, blankt, han ville bli stolt av ansiktet, navnet og minnet om landet, for Abrahams skjegg, fred være med ham, var hvitt . Hvis han ser at hun er en krans, slår han ansikt og verdighet . Hvis han ser at det er mørkere og bedre enn det var i våkenhet, og det er svart i våkenhet, så treffer det prestisje, stolthet, verdighet og skjønnhet . Hvis han ser at han er grå og det fortsatt er noe svart, så er han verdig . Hvis det ikke er noe igjen av svartheten, vil den mangle og gå mot den . Og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så at skjegget mitt er hvitt, og at jeg bleker det slik at pigmentet ikke er festet til det, og mannen var ung med svart skjegg, så han sa : Hvit er en mangel på eiendom, og du vil dekke det, og han visste om det . Han sa : ratifisert ….

…Å spise den ufruktbare fuglen : å navigere bakbitt og falming, og å se vin i hytta er en skattehit . Og hvis kjærlighet er i vann og den er i et hus, så er hun en rik og fylt kvinne . Og hvis kjærligheten til vann er for vanning, er han en mann med store penger og en stor kostnad for Guds skyld . Kjærlighet, hvis det er eddik i det, så er det en from mann, og hvis det er skum i den, er den full av penger, og hvis den er i den, så er den en syk mann . En mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om hurtigbufferen i huset mitt hadde brutt . Han sa : Hvis du tror at du vil skille deg fra din kone . Det var slik . Al-Raouq : En ærlig mann som forteller sannheten . Flasken er en tjener som er motvillig til å overføre penger, og ewer er en tjener, basert på hva Gud den allmektige sier : ~En mann som blir foreviget av kopper og kanner, vil sirkulere over dem .~ Den som ser det som om han drikker av en krukke, han vil få et barn fra ummah, og kannene serverer veksten på bordene . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg drakk av en vorte som hadde to hull, hvorav den ene var søt og den andre salt . Han sa : Frykt Gud, for du skiller deg ut med søsteren til din kone ….

…Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa: O Guds sendebud, i kveld så jeg min sjel og mitt sinn samlet i menneskets bilde, så han kom til meg og drakk vin med meg som vi pleide å gjøre i Jahiliyyah, så han sa, fred være med ham : Sinnet tolkes ved å dele verden, og sjelen tolkes ved å dele etterlivet ….

…Fisk : Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så en fisk på bordet mitt som jeg og min tjener spiste fra ryggen og magen . Han sa : Søk din tjener, for det vil ramme familien din . Han gjennomsøkte tjeneren sin, og om han var en mann . Grillet salt fisk er en reise i jakten på kunnskap, eller selskap av en høvding, fordi Gud den allmektige sier : ~Vi glemte deres hval .~ Og den som fanger en myk grillet fisk, han vil bli rammet av bytte og godhet, for historien om Jesu bord, fred være med ham, og den grillede fisken vil oppfylle et behov eller svare på en søksmål eller et stort levebrød, hvis mannen er from . Ellers vil han bli pålagt en straff . Hvis han ser at han mulket den unge fisken i mel og stekte den med fett, så bruker han pengene sine på noe verdiløst til det blir verdifullt og blir deilig og ærlig . Og det ble sagt at fisken er prisverdig, spesielt de grillede, bortsett fra den unge fisken, fordi deres torner er mer enn deres kjøtt, og det indikerer fiendskap mellom den og folket i hans husstand, og det indikerer håpet om noe uoppnåelig . Og å spise salt fisk indikerer godt og fordel på den tiden . Når det gjelder smaken av ting : hans tolkning er forskjellig etter forskjellige omstendigheter. Hvis han ser ut som om han smakte noe, så søk glede og overbærenhet, for han oppnår lettelse og nåde, fordi Gud den allmektige sier : ~Og hvis vi har smakt en person fra oss, glede oss over det .~ Hvis han ser ut som om han har smakt noe og synes det er bittert, så ber han om noe som vil skade ham . Hvis han så ut som om han svelget varm, grov mat, indikerer dette at hans levebrød er ubehagelig ….