Ibn Sirin sa: Den som så at han badet i et hav eller en elv, det indikerer religion og underkastelse til den allmektige Gud, og det ble sagt at den som så at han ble badet med rent rent vann, hans kjennelse er kjennelsen om tvetting, og i I tillegg til det, tilrettelegging for det hinsidige, og hvis vannet ikke er klart eller rent, er dets uttrykk mot det, men det er ikke noe håp. Hans godhet ….

…Den store elven : den dominerende mannen er en ugjennomtrengelig mann med autoritet, og sultanens inntog til ham og vannets klarhet er sultanens rettferdighet, og retur av vannet bak isolasjonen av sultanen. Sultanen er over pengene deres, og han går med børstene i fangenskap til kvinnene sine, gravde en elv for å slå penger, så vel som vann i dem, så vel som å se en mann se vann i levebrødet sitt bli drevet til ham , for den allmektige sa : ~Vi driver vann til det skurrende landet .~ Hvis han ser ut som om han falt i vann og deretter kom ut av det, faller han i sorg og kommer deretter ut av det . Hvis han så ut som om han hadde hoppet fra elven til Shatta, ville han flykte fra sultanens onde og oppnå seier over fiendene, fordi Gud den allmektige sa : “ Da han og de som trodde med ham, gikk over ham . ”…

…Og den som ser en elv av flytende ting, da vil han ha næring, godhet og velsignelse, fordi Gud den allmektige sier: “Det er elver med vann som ikke er urene, elver med melk som ikke har forandret seg, og elver med vin med glede for drikkerne . ”…

…Og den som ser at det er en elv midt i frøet, det er ikke Mahmoud ….

Innsjøen : betegner en kvinne til venstre som elsker direkte, fordi innsjøen står og ikke løper, og den dreper den som faller i den og ikke skyver den . Og bølgene er strenghet og pine, fordi Gud den allmektige sier : ~De er dekket av bølger som skygger .~ Og den allmektige sa : ~Og bølgene stoppet mellom dem .~ Og det ble fortalt at en handelsmann så at han gikk i sjøen, og han var livredd av frykten for havet, så han fortalte om visjonene sine ved en kryssing . Han sa : Hvis du vil reise, vil du ha det bra . Dette er fordi hans visjoner indikerer stabiliteten i hans saker . Og en mann så ut som om sjøvannet var sint til kanten hans dukket opp . Så han fortalte det til Ibn Masada, og han sa : En lidelse sank ned på jorden av kalifen, eller tørke i land, eller kalifens penger ble stjålet . Det var bare et lite beløp til kalifen ble drept, pengene hans plyndret og land ble undertrykt . Og den som så at han førte ut en perle fra havet, han ville ha nytte av kongen i penger, slave eller flagg . Og hvis han ser at sjøvannet eller annet vann har økt til det har overskredet grensen, som er betydningen av strømmen til den kom inn i hjem, hus og hjem, så holder folket tilsyn med drukningen, så blir det en stor prøvelse . Prinsippet er i det dominerende vannet de er og oppvigling, fordi Gud den Allmektige kalte sin seier og dens overflod for tyranni, og han sa at drukning indikerer utøvelse av en stor ulykke og manifestasjon av kjetteri, og død ved drukning er en død på grunn av vantro . Når det gjelder den vantro, hvis han ser at han har druknet i vann, så tror han, fordi Gud den allmektige sier : “ Selv om drukning fanger ham, sier han, jeg tror . ” Verset . Og den som ser som om han har druknet og senket seg i havet, vil sultanen ødelegge ham . Hvis han ser som om han har druknet og fått ham til å dykke en gang og flyte en gang og bevege hendene og føttene, vil han få rikdom og stat . Hvis han ser det som om han forlot ham og ikke druknet, så går han tilbake til saken om religion, spesielt hvis han ser grønne klær på seg selv . Det ble sagt at den som så at han døde og druknet i vannet som fienden hans gjerne ville drukne i det rene vannet, druknet i mye penger . Når det gjelder svømming : den som ser at han svømmer i sjøen og var en forsker som har nådd sitt behov i kunnskap, hvis han svømmer på land, så er han låst og blir tett i inneslutningen, og han blir der så mye som svømming er vanskelig eller lett, og like mye som hans styrke . Hvis han ser at han svømmer i en flat dal til han når et sted han vil, går han inn i arbeidet til en urettferdig og mektig sultan som krever av ham et behov som han oppfyller for ham og er i stand til ham og Gud den allmektige. sikrer ham like mye som han løper i dalen . Hvis han frykter ham, så frykter han også en hersker , og hvis han rømmer, rømmer han fra ham, og hvis han kommer inn i havet og svømmer bedre i det, inngår han en stor sak og et stort mandat, og han er i stand til å eie kongen og oppnå ære og kraft . Hvis han svømmer på ryggen, omvender han seg og kommer tilbake fra synden . Og den som ber mens han er redd, han vil få frykt, sykdom eller fengsel, like mye som hans avstand fra rettferdighet . Og hvis han tror at han ikke vil flykte fra ham, vil han dø i den bekymringen, og hvis han er modig i svømmingen, blir han skånet for det arbeidet . Og hvis en sultan ser at han vil svømme i et hav og havet er turbulent med en bølge, så kjemper han mot en konge blant kongene, og hvis han bryter havet ved å svømme, vil han drepe den kongen . Og hvert hav, elv eller dal som har tørket opp, det er statenes tilstand som tilskrives det, og hvis vannet kommer tilbake, vil staten komme tilbake . Og det ble sagt at hvis en person ser at han har rømt fra vannet som svømmer før han var klar over søvnen, er det bedre for ham å legge merke til det mens han er i vannet som svømmer . Og det ble sagt at den som så at han svømte, bestred en motstander og beseiret motstanderen og vant over ham . Og å gå over vann i et hav eller en elv indikerer hans gode religion og gyldigheten av hans sikkerhet, og det ble sagt at han er sikker på noe han er i tvil om, og det ble sagt at han reiser på en reise i fare for sin tillit . Og den som ser som om vannet strømmer på overflaten, han vil bli rammet av en ulykke fra sultanen, som er en indikasjon på herskerbenet, som han bare kan takle, for sin flyt og autoritet . Og den som har stagnert fra ham, er lettere og mildere, og indikerer en kriger som kutter veien, og hvis han er på reise, krysser en tyv eller en løve veien mot ham, eller hvis tankene hans om reisen er regn, en linjal, eller et mekka . Og hvis han var til stede, ville han bli plaget av en sorg og ulykke, fordi Gud den allmektige sa : ~Du er forbannet med en elv .~ Når det gjelder Sultan, blir den presentert for ham, spesielt hvis han kom inn i den . Enten fengsler han ham, beordrer ham å bli slått, eller så oppnår han sorg hvis han har fått ham stor, eller hindrer ham i å bli frelst fra strømmen hans, så faller enten en sykdom i ham fra kulde eller drypp, så hvordan om det var i vinteren og vannet hans var dårlig, så er det mer alvorlig i alt som indikerer det? Hvis det blir kuttet, krysset eller forlatt det, vil han bli frelst fra alt som er i det av sorg og sykdom, og alle bevis for lidelse og sorg . Og den som trekker fra en elv og drakk, får penger fra en mann som er like farlig som den elven . Og den som kommer inn i en elv og slår den fra bunnen av gjørme eller gjørme, de vil bli rammet av en mann hvis tilstand er som den elven i elver . Og den som skjærer en elv til den andre siden, han vil avskaffe bekymring, redsel eller frykt, og han vil bli utfridd fra den hvis det er gjørme ….

…Den som ser en ren, søt elv, det er et godt liv og ro om gangen, spesielt hvis han drakk av den, og det ble sagt at et syn på elven ville bli tolket av kongens agent, og hvis han så det i et kjent sted, det er nødvendig at det er en faktor i det, så er det ham ….

…Og den som på et sted ser en elv med blod eller en flytende takrenne, så han utgyt blod ….

…Når det gjelder havet, er det autoriteten, og elven er en hersker uten den. Så den som ser havet eller står på det, så vil det skje noe med ham fra sultanen som han ikke ønsket. Og den som ser at havet mangler og har blitt en kløft, da svekker myndigheten og går bort fra de landene havet har gått fra, og den som ser at han kom inn i havet ved å svømme til han ikke ser, dette er hans fortapelse. Og den som så at han druknet i et hav eller en elv og ikke døde i det, da drukner han i denne verdens spørsmål, og kanskje var han mange synder og synder, og den som så at han gikk inn i et hav eller en elv og slå ham fra bunnen og gjørme og gjørme, så blir han truffet av dem fra sultanen eller en gammel mann, og den som ser at han er en dykker i havet, dykker på perler eller noe annet, så han gikk ut, fordi han søkte kunnskap eller penger, og det traff det i henhold til den tilsynelatende mengden perler og andre, og den som så at han henter vann fra havet eller elven og legger det i en bolle, da treffer han penger fra en hersker , og hvis vannet er mørkt, blir han redd og den som ser at han badet eller avvask fra sjøvannet eller elven, og hvis han var syk, kurerte Gud ham eller hadde en gjeld som Gud styrte, eller var bekymret, hvis Gud ville han var bekymret, eller fryktet sikkerhet, eller i et fengsel, han gikk ut fra det til godt, og hvis han så at han gikk på vannet i et hav eller en elv , så indikerer det hans gode religion og gyldigheten av hans sikkerhet, og den som så et svakt vannhjul like mye. Et menneske skal ikke drukne i det, for det er et godt liv for mennesker hvis det er vanlig eller for de som eier det vannhjulet Et menneske i det, for det er et godt liv for mennesker hvis det er generelt eller for en som eier det vannhjulet spesielt, og den som ser at havet har reist seg fra jorden, så er han en hersker som frykter at han blir lurt eller urettferdig, og den som ser at han har kommet inn i et hav eller en elv, så kommer han inn i en linjal eller en hersker, og hvis han er syk, vil sykdommen hans bli mer alvorlig, og hvis han går ut fra det, slår det bra fra sultanen og bærer bort fra ham. Og den som ser at han har kuttet et hav eller en elv til den andre siden, så kutter han dem eller en høyde og blir frelst fra det. Og den som ser at han drikker ferskvann fra en elv eller et vannhjul, så vil han lide gleden av å leve og et langt liv, og hvis det er bittert eller mørkt, er hans liv i bekymring, frykt eller nød og det ble sagt at han er syk like mye som han drikker, og hvis han ser lite vann i et kar eller på et sted hvor han er fengslet, så ble han født, og hvis han ser at han har blitt skjenket varmt vann på ham der han gjør ikke føle seg, da blir han fengslet eller syk eller plaget av dem eller redd for jinnet i det omfanget av varmen hans og den som så Hvis han falt i vannet, ville han falle i alvorlig nød eller lidelse, og den som tror at han bar vann i en bolle, og hvis han er fattig, så rammer han penger eller en singel han er gift eller gift, hans kone eller umma bar sin kone eller slavejenta, og hvis han ser at han bar vann i et plagg eller i det han nekter for å ha med vann i det, er forfengelighet og den som ser Han drikker vann fra et krus eller en kopp eller lignende. Hvis han er sølibat, gifter han seg, og hvis han ser at han tømmer vann i en krukke eller en cache eller en pose eller noe annet, blir han gift med en kvinne og den som ser at han kjører vann til hjemmet sitt, da blir alt godt drevet til henne, og den som ser at vann har strømmet i huset hans eller øynene brister i det, for det gråter øynene på en syk person eller farvel til en reisende eller på annen måte, og den som ser at kanalen til hans hus eller frukthage er i gang, hvis han er bekymret, vil han bli løslatt. Hvis han ser det blokkert, blir doktrinene hans blokkert av ham…

…Og den som ser at han har kommet ut fra en grop eller en elv, og hvis han er syk, vil den allmektige Gud helbrede ham, og hvis han blir fengslet, skal han bli frelst ….

…Og den som ser en elv med vin, det er på to måter. Hvis han kommer inn i den, vil han bli rammet av oppvigling og skade, og hvis han ikke kommer inn i den, skal han skifte hodet over ham ….

…Hvis den går ut i en dal eller en elv, går den ut av hendene på en hersker eller hersker, oppvigling eller raid ….

…Og den som ser at båten hans stopper på tørt grunn, det indikerer forekomsten av ulykke og nød ….

…Og den som ser at spyttet hans er tørt, folk hater ham og hater prekenen ….

…Den som ser spyttet tørke opp, det er fattigdom ….

…Vinelven er bevis på fyll fra kjærligheten til Gud den allmektige og vender seg bort fra hans forbud ….

…Og den som ser det i brystet det vi benekter mens vi er våken, så er det ikke prisverdig, og hvis han ser det han roser, er han prisverdig ….

…Og den som så at skipet sto sammen med ham i stillestående vann, de var stive og lenger unna å unnslippe ….

…Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….

…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

…Og hvis han stønnet av hodets smerte, indikerer det at han var arrogant i denne verden, og han var forpliktet til det, og kanskje var belønningen fra uaktsomhet i foreldrenes rettigheter ….

…Lammelse av den som ser at hendene hans har blitt lammet, så begår han en alvorlig synd. Hvis høyre hånd er lammet, skal han bli svekket, og hvis venstre hånd er lammet, vil hans bror eller søster dø . Og hvis tommelen blir tørr, vil han bli truffet av faren, og hvis pekefingeren blir tørr, vil han bli truffet av søsteren, og hvis langfingeren blir tørr, vil han bli truffet av broren, og hvis Pinky tørket ut, vil han bli truffet med datteren sin, og hvis ringfingeren blir tørr, vil han bli truffet av moren . Og det ble sagt : Den som ser at hans høyre hånd er lammet, hans levebrød vil stå ….

…Hvete er i en drøm ærlige penger i tretthet . Og den som så at han hadde kjøpt hvete, han ville tjene penger og fruktbarhet, og han ville legge til sine barn . Hvis han så en sultan flytte hvete med hånden, økte prisen på mat . Og den som ser at han har dyrket hvete, han vil gjøre noe som er behagelig for den allmektige Gud . Hvis han fortsetter å plante dem, jihadens næring, og den som tror at han har plantet hvete og dyrket bygg, er hans reklame bedre enn sengen hans, og hvis blod vokser, bruker han rente, og hvis han spiser våt hvete, så bruker han er bra i ritualene dine . Den grønne piggen er et fruktbart år, den tørre piggen er et gjennomførbart år, og piggen som samles i hånden eller i en bolle eller i begynnelsen er penger som eieren får av andres inntjening . Hvis han ser at han plukker opp det som falt fra de spredte piggene i en plantet innhøsting som kjenner eieren, så vil han slå eieren av avlingene med spredt godt som er igjen . Hvis en person ser at han høster avlinger på en annen tid enn sin tid, er det død i den leiren, krig og uenighet . Hvis ørene er null, er det de eldres død, og hvis det er grønt, er det ungdommens død eller deres drap . Og den som spiser tørr hvete, det er ikke noe godt i den . Og den som ser hvete, får noe godt fra en konge . Frick er forbudte penger . Den som selger hvete med bygg i en drøm, erstatter Koranen med poesi . Og hvetegress i sengen kvinnens tau . Og det ble sagt at den som så at han spiste tørr eller kokt hvete, var mislikt, og den som så at magen, munnen eller huden hans hadde fylt seg med tørr hvete, det var hans livs død. Ellers så lenge han var igjen i det, det som var igjen av livet hans . Og den som ser at han spiste fuktig grønn hvete, da er han god, da er han enemitt i religionen ….

…Når det gjelder ost : det er penger med hvile, og vått er bedre enn tørr mat, og penger er til stede for det søkende og fruktbare året . Det ble sagt at tørr ost er en reise, og det ble sagt at en ost er en dollar med penger ….

…Vanlig Hvis en jente drømmer om at hun klipper en slette, betyr dette at flaks og lykke vil følge henne hvis sletten er gressgrønn . Men hvis sletten er tørr og tørr, eller gresset er dødt tørt, forutsier dette at det vil leve vanskelige dager helt alene ….

…Visjonen om kongen av Egypt, Gud er blitt nevnt – den allmektige – nevnte tolkningen som er den første av Josef – fred være med ham – sa han – den allmektige -: ( Og kongen sa: Jeg ser syv tykke kyr han ville spise syv magert Snblatt og syv grønnsaker og andre Iabsat O offentlige Vær så snill å gi meg beskjed i mitt syn, hvis dere syner dere passerer , sa de pipedrømmer , og vi tolker ikke drømmer i to verdener , og han sa at den som rømte fra dem og husk etter hans mor, jeg sier deg ved hans tolkning , så de vil sende : Josef , venn, vi har syv tykke kyr som spiser dem syv magre kyr og syv grønne pigger og den andre tørr, så jeg kan komme tilbake til folket for at de skulle få vite det , sa han at du vil plante syv år. Du har alltid høstet og dryss det i kornet av det, bortsett fra litt av det du spiser , så kommer det syv menn som skal spise det du har gitt dem bortsett fra litt av det du har befestet , da etter det kommer det et år der folket vil hjelpe og som de klemmer i ). Surah Yusuf vers 43-49. Og han – den allmektige – sa : ( De sa pipedrømmer ) Ibn Jarir sa : De mener at det er en blanding av en falsk visjon som ikke har noen sannhet , og at den er en samling av stress , og stress har sin opprinnelse i et bunt. av hasj som ligner blandede drømmer som ikke har noen tolkning . Al-Mawardi og Al-Qurtubi nevnte på Abu Ubaidahs autoritet at han sa : Al- Adghat er en uforklarlig visjon om synet , og Ibn Jarir forteller også om autoriteten til Qatada i ordtaket: (Vår fatwa er i syv fett kyr som spises av syv magre ). Han sa : Når det gjelder vaktel, er år av det fruktbart , og de syv magre er sterile år som ikke vokser noe , og han sa : ( Syv pigger er grønne og den andre er tørr .) Når det gjelder de grønne, de er de fruktbare årene , som for det tørre landet , de tørre er de forvandlede , og de magre er Almazel . Og sa : ( han sår syv år hardere ), verset sa : Når jeg kjenner synet å gjøre forklart for ham, sa han : syv av kyrne, vaktler og Alsnblatt greener syv år, gjødsel , og kyrene lener seg og Alsnblatt høyere lander Vsba år Magdbat det er å si 🙁 dyrke syv år hardere ). Enhver påfølgende sekvens . Al-Qurtubi sa : Dette verset er basert på gyldigheten til visningen til den vantro, og at det kommer ut i henhold til det han så . Og han sa : ~ Så kommer det et år etter det, hvor folk vil hjelpe og de vil presse seg .~ Ibn Jarir sa : Dette er en rapport fra Yusef – fred være med ham – til folket om hva som ikke var i visjonen til deres konge, men fra kunnskapen om det usett at Gud kom til å være en indikasjon på hans profet og et bevis av sin sannferdighet , så fortalte han på myndighet fra Qatada at han sa at Gud ga ham kunnskap om en sunnah som de ikke spurte ham om, så han sa : ( Så etter det kommer det et år der folk finner lettelse. og klem .) Betyr å si 🙁 det Agat-folk ) regn og Ghaith , også fortalt fra Ibn ‘ Greg sa : Ibn Abbas – Gud velsigne dem – 🙁 og kom så etter det året ), fortalte han dem at noe ikke spurte ham om Gud hadde lært ham et år der Agat-folk ble regnet . Og Al-Qurtubi nevnte på myndighet av Qatada at han sa : Gud har gitt ham en Sunnah-kunnskap som de ikke spurte ham om for å vise hans dyd , og for å informere hans kunnskapssted og hans kunnskap ….

…Hvete : er tillatte penger i trøbbel og vanskeligheter, og å kjøpe hvete indikerer at pengene har blitt truffet med en økning i barna. Å dyrke hvete er et verk til glede for den allmektige Gud, og å streve for å dyrke det indikerer jihad . Hvis han ser det som om han sådde hvete og dyrket bygg, indikerer det at det er bedre på utsiden enn det er inni . Så han bygg og hvete vokser, er saken imot den første . Og hvis han sådde hvete og dyrket blod, ville han spise rente . Og den grønne piggen som fruktbarer sunnah, og den tørre piggen som vokser på benet er den ufruktbare solen, fordi Gud den allmektige sa i historien om Josef og piggen i en persons hånd, eller i et terskegulv eller i en container, penger som eieren får av andres inntjening, eller kunnskap som han lærer . Det ble fortalt at jeg liker Hamadan så ut som om han hadde solgt hvete til bygg, så fortalte han al-Shabi om sin visjon og sa : Han erstattet poesi med Koranen . Og den som henter Al-Sanabel-skillet fra en plantasje som kjenner eieren, han vil ha penger skilt fra eieren . Hvis han ser at såingen høstes på et annet tidspunkt, indikerer dette døden i den leiren eller krigen . Hvis ørene er null, indikerer det eldstens død . Hvis det er grønt, er det ungdommens død eller drap . Og hveten i sengen er kvinnens tau, og det ble sagt at den som så at han plantet avlinger, var hans kones tau. Hvis han ser at han brøyter på andres land og han kjenner eieren av det, gifter han seg med sin kone . Og den som sår et frø i sin egen tid, han har gjort et godt arbeid . Hvis han var en wali som oppnådde en makt, hvis han var en kjøpmann som oppnådde fortjeneste, og hvis han var en vulgær, ble han en muldyr, og hvis han var en asketisk som oppnådde fromhet . Hvis det han sådde vokser, er nyhetene akseptable, og hvis han høster det, vil han bli belønnet . Den som ser at han spiser kokt eller tørr hvete, han vil bli skuffet . Den som ser at magen, huden eller munnen hans er fylt med tørr eller kokt hvete, så er det hans livs død, ellers, for det som er igjen i ham, blir det som er igjen av livet hans . Og den som gikk blant en mønstret plante, han gikk blant rekkene til Mujahideen . Og det ble sagt at transplantasjonen er arbeidet til Adams sønner, hvis det er kjent, er dets posisjon lik transplantasjonsstedene i lengden . Det sies i ordtaket : ~Den som sår godt, høster lykke, og den som sår ondt, høster anger .~ Dikteren sa : Hvis du ikke så og så en skurker … du angret på forsømmelsen på såtidspunktet, og hvis såingen brøt denne egenskapen, er det menn som samles i krig . De høstede drept . Gud, må han bli herliggjort og opphøyet, sa: “ Dette ligner dem i Toraen og deres likhet i Bibelen, som et frø som førte ut kysten av den, så hyllet den, så den utnyttet den .” Hvis han så at han spiste fuktig grønn hvete, så er han god og eremitt i religionen . Og den som ser at han har et kjent frø, så er det hans arbeid i hans religion eller verden . Av noe av dette, hva ble utledet av ordene til visjonens eier og dens direktør, og hvis det var i hans religion, så er belønningen for hans arbeid i hans religion i mengden av plantingen, dens mengde og dens fordel, og hvis det var i hans verden, var det en sum penger som ville bli for ham og en belønning for arbeid . Hvis hans arbeid er i hans verdslige saker, og han ser plagget sitt i samsvar med det han ser fra plantetilstanden, forblir de pengene samlet inn til kjærligheten kommer ut av spissen, og hvis de går ut, blir pengene skilt ut fra sin første tilstand, bortsett fra at det er hederlig av penger i vanskeligheter eller bedrag, spesielt hvis det var hvete, og hvis det var bygg, er det det fineste, og det gratuleres med kroppens helse og forsyningens lette . Hvis det er nøyaktig, er det penger som tas for gitt, og det er bedre enn hvete og bedre enn brød, fordi brødet har blitt berørt av ilden ….

…Øy Hvis du drømmer om at du er på en øy over en klar elv, så indikerer dette morsomme turer og lønnsomme prosjekter . For en kvinne varsler denne drømmen om et lykkelig ekteskap . En øy som er tørr indikerer tap av lykke og penger på grunn av ekstravaganse . Hvis du ser en øy, betyr dette komfort og enkle forhold etter mye slit og tretthet for å møte ærverdige forpliktelser . Hvis du ser mennesker på en øy, betyr dette en kamp for å heve deg høyt i fremtredende sirkler ….

…Tigris : Den som drikker vannet, han vil få departementet hvis han er en av innbyggerne, og han vil få ministerens penger . Og den som så at han drakk vann fra Eufrat, han ville bli velsignet, nyttig og velsignet . Hvis han ser at vannet i Eufrat har tørket opp, vil kalifen dø eller pengene hans blir borte, og tolkningen kan komme på kalifens minister . Og den som drakk fra Nilen, han skulle få like mye gull som han drakk . Og den som ser at vannet i dalen senker det uten å drukne i det, så vil han bli rammet av overveldende mørke . Og hvis han kom ut av ham, slapp han fra sorgen, og hvis han så en person som om elvevannet snappet ham eller noe fra dyrene hans eller hans eiendeler, eller om han tok det, så er det skadelig og et tap for ham. Hvis han ser ut som om han løper inn i huset sitt en klar elv med vann, peker han mot venstre og penger, og det ble sagt at dette er for den rike, en grunn for ham og en fordel Vær for folket i hus . Hvis han ser en elv strømme fra huset sitt og folk drikker av det, hvis han er rik eller hederlig, indikerer det godt og drar nytte av det for folket i landet som han ærer og bruker på dem, og hans hus kommer til mange mennesker som er i nød og får nytte av ham, og hvis den visjonære er dårlig, utvider han sin kone, sønn eller noen fra hjemmet på grunn av utukt eller en stygg handling . Hvis han ser klart vann strømme til huset sitt, indikerer han til venstre og penger ….

…Tørst : I tolkning er det en ubalanse i religion. Den som ser at han er tørst og vil drikke fra en elv, men ikke drikker, så kommer han av sorg fordi Gud den allmektige sa i historien om Taloot : ” Gud forbanner deg med en elv, så den som drikker av den, er ikke av meg, og den som ikke er fra ham . ” Noen av dem sa : Den som ønsket å drikke, men ikke drakk, fikk ikke sitt behov, og ved å drikke kaldt vann skaffet han seg tillatte penger . Og hvis han ser at han strømmer fra vann, indikerer han korrekte religioner, integritet og rettferdighet i den ….

…Svømming Den som så i en drøm å svømme i sjøen, og var klar over det, nådde med kunnskap sitt behov . Og det ble sagt : Svømming er fengsel, så den som ser at han svømmer på land, han vil bli låst og bli tett i inneslutningen, og han blir der så mye som svømming er vanskelig eller lett, og så langt som sin nærhet å lande . Hvis han ser at han svømmer i en flat dal til han når et sted han vil, så går han inn i arbeidet til en mektig og undertrykkende sultan, og det blir bedt om et behov for ham, og han oppfyller det, og Gud den allmektige sikrer ham som mye som han løper i dalen, og hvis han frykter ham, så frykter han vår autoritet . Hvis han kommer inn i havet og svømmer i det bedre, så går han inn i en stor sak eller en stor tilstand . Og han er i stand til å få kraft og ære og styrke, og hvis han svømmer på ryggen, omvender han seg og kommer tilbake fra sin ulydighet . Og hvis han svømmer i sjøen og vannet er stillestående, så går han inn i en konges arbeid, og han blir forstyrret av arbeidet, og kongen vil være sint på ham, og hvis han krysser havet, blir han frelst, og hvis han svømmer mens han er redd, vil han få frykt, inneslutning eller sykdom, der dette vil strekke seg til ham så langt som hans avstand fra landet, og hvis han tror at han ikke er, blir han dratt, så dør han i den bekymringen, og hvis han er modig i svømmingen, blir han spart for det arbeidet. Hvis han ser en sultan som vil svømme i et hav, og havet er turbulent med en bølge, så står han overfor en konge blant kongene, og hvis kutting av havet ved å svømme dreper den kongen, og hvert hav har tørket opp da han vil gå i en stat, og hvis han ser at vannet har kommet tilbake, så er staten tilbake . Og hvis han ser at han svømmer i en elv eller en innsjø og at han kveles som en fisk som ligger på bakken, utsetter vedkommende ham fra nød i vannet, som det som er utsatt for fisk på land . Og den som ser at han svømmer, han kjemper mot ham og beseirer motstanderen og er seirende over ham . Og den som så at han gikk i havet ved å svømme til han ikke kunne se, da ville det være hans ødeleggelse på grunn av hans opphør . Hvis han så at vannet druknet ham til han døde i det, vil han dø som martyr . Å gå over vann i et hav eller en elv indikerer hans gode religion og gyldigheten av hans sikkerhet . Og det ble sagt : Snarere er han sikker på noe han er i tvil om . Og det ble sagt : Snarere reiser han i fare . Og den som så vannet strømme på overflaten, han slo et sår fra sultanen ….