…Hvilke råd har du til noen som er bekymret og redd for drømmer de ser og kan være overdrevne? Du er ikke den eneste som lider. Dette er en av de edle ledsagere, som er : Abu Salamah Abd al-Rahman bin Auf sier : Jeg pleide å se visjonen sykne meg til jeg hørte profeten, Guds fred og velsignelser være over ham og sa : (Den gode visjonen er fra Gud . Og hvis han ser det han hater, la han søke tilflukt hos Gud fra Satans onde og fra ondskapen, og la ham flykte tre ganger og ikke fortelle noen om det, for det vil ikke skade ham .) Avtalt . I romanen 🙁 Jeg kunne se visjonen Oary av dem, men jeg ikke Ozml ) noe : Oary anneksjon Humazah øye og stillhet, som feber kommer til meg fra min frykt for ansiktsverdi i mitt sinn . Og Azmal : ved å kombinere hamza og stramme zai og meme, vil jeg ikke bli pakket og dekket med kald feber . Og i romanen ( annet enn det gjentar jeg ikke ). Og i fortellingen ( Hvis jeg skulle se, er visjonen tyngre for meg enn et fjell ). O min bror og min søster, ikke for å få panikk og frykt, og i å ty til den rensede Sunnah, vil du finne en nyttig oppskrift på at den kom i Sahih : ( Hvis en av dere ser en visjon han hater, la ham snu og vend deg til venstre tre ganger og be Gud om det gode og søk tilflukt hos Gud fra det onde ) , og i en fortelling : ( La Gud søke tilflukt hos Gud fra Satan tre ganger ) , i romanen ( og minner dem om en de ikke skade ham ). Og den som gjør dette reseptet, hans drøm faller ikke og kan falle på en irreversibel måte . Gud vet…

Og noen av uttrykkene sa: Den som så at han selv var i en festning og hun er en velgjører, og hans gruppe er med ham og hans økning, da er han trygg fra sine fiender og har vunnet det som kreves, er rettferdighet i sin religion, og er håndhevbar i sin sak, og i alle fall ser en person seg selv i et slott på en hvilken som helst måte, så er det prisverdig hvis han ikke har det som er forkastelig i kunnskapen Uttrykk ….

Og den som ser at han er død og ble satt på kisten og bar sin begravelse og folk søker og går i begravelsen, det indikerer hans ære og høyhet, men det er en mangel og korrupsjon i religionen hans fordi døden er avholdenheten av gode og andre gode ting, og rettferdighet i hans religion kan gjøres etter det, spesielt hvis han vet at han ikke ble begravet i graven ….

Og Ibn Sirin sa at det er saheeh fra dem fordi den vantro og dhimmien er gyldig fra dem, så det er bedre for dem å være korrekte ….

Og det ble sagt at den som så at han spiste honning og honning, noen av uttrykkene hatet det til de tolket det med morens ekteskap ….

Og den som ser at han legger forsyningene i medgiften med en penn, så indikerer han at barna har fått utukt, og hvis ringen er av gull og den er ødelagt, indikerer han at han tenker og om den er av sølv , så gifter han seg med en kvinne eller kjøper en hushjelp, og hvis den er av null, indikerer det fordelen, og hvis den er av jern, er den Det indikerer hans styrke i saker, og hvis den er av kobber, indikerer det at det er lite bra, og hvis det er av tre, så indikerer det strid ….

Og den som ser en død person, kjenner ham og hilste på ham og spurte ham, fordi han ikke døde det året, og det indikerer hans godhet og de dødes godhet ….

…Jaber al-Maghribi sa: “Den som så at noen slo ham og ikke visste hva som var grunnen til å slå ham, da vil han tjene penger og penger og ha på seg noe nytt. Hvis han er redd for å stenke julingen, er han trygg fra det han frykter . ”…

…Torden : Det kan være en indikasjon på Sultan-festen, som truer og truer ham, og fra det sies det at den tordner og skinner . Kanskje indikerte han gode løfter og korte ordrer, fordi han befaler skyenes konge å reise seg og være raus mot hvem de ble sendt til . Torden indikerer også trommer av kryp og gjenfødelse, skyer på soldater, lyn på pilspisser og fargerike publiserte gjenstander og flagg, regn etter blodsøl og tordenbolter over døden . Den som ser torden på himmelen, det er kommandoer som kommer fra sultanen, og hvis han ser at fra hans godhet i regnet og folket har behov for ham, indikerer dette regnet eller løftene til den gode sultanen, og han kan peke på de to ansiktene og forkynne de to tingene, selv om personen med synet er noen som vil bli skadet av regnet, for eksempel den reisende, de mindreårige og vasken og bygningen og høstingen, og den som går sin gang, enten regn skader ham og gjør det og ødelegger det han har gjort, og de har godkjent det før det gikk opp, slik at de advarer om å ta gaven og forberede seg på regnet, og enten sultanens ordre, eller en forbrytelse mot det er skadelig . Hva med om regnet på den tiden var like skadelig som sommerregn ? Og hvis han ser torden med lyn, blir løftets betydning bekreftet i det han indikerer . Og hvis solen var fremtredende ved det og det ikke var regn, kom tromming og ting som kom ut fra sultanen for å åpne den til ham, og den gode nyheten ble presentert for ham, eller for å lede kontrakten til noen av hans herskere, eller å sende ham ut eller motta den fra noen av hallikene hans . Og hvis det er regn, mørke og tordenbolter, så enten plager fra himmelen, som hagl, vind, gresshopper og bjørn, eller pest og død, eller strid eller krig hvis landet er et krigsland, eller folk forventer det fra en fiende . Noen av dem sa : Torden uten frykt. Hvis han ser torden, betaler han gjeld, og hvis han er syk, er han uskyldig, og hvis han blir fengslet, vil han bli løslatt . Når det gjelder torden, lyn og regn, er det en ære for den reisende og grådighet for beboeren . Thunder var eieren av en stor politistyrke . Noen av dem sa : Torden uten lyn indikerer attentat, bedrag, løgn og løgner, fordi det forventer torden etter lyn . Det ble sagt lyden av torden indikerer krangel og kontrovers . Lyn : betegner frykt for herskeren, hans trussel og løfte, bladet og piskeslagen, og kanskje autoriteten indikerte mot det, det gode løftet, latteren, gleden, lysten og lystens grådighet og håper på grunn av det han har av pine, pine og stein, barmhjertighet og regn, Fordi fra det nyhetsfolket beskriver, skyenes konge som er betrodd pisken hennes, og stemmen hans tordner over den med ordene av Den Allmektige : ~ Lynet viser deg med frykt og grådighet .~ Det ble sagt av frykt for den reisende og grådighet overfor beboeren, bonden, på grunn av regnet som ville være hos ham . Når lyn indikerer det, er det raskt og presserende på grunn av hastigheten på avgangen og mangelen på overføring . Den som ser lyn uten mennesker, eller ser lysene hans slå ham eller snappe øynene eller komme inn i hjemmet hans, hvis han reiser, vil han være på ferie, enten ved regn eller etter kommando fra en hersker, og hvis han er en bonde hvis land har tørket opp og tørsten etter å plante det, vil han forkynne for kyskhet og barmhjertighet, og hvis hans herre, far eller autoritet er indignert med ham. , Og lo av ham . Og diktere sammenlignet latter med lyn og gråt av regn, fordi latter blant araberne viser skjulte ting og skjul, så de kalles pollen hvis de helbreder øyelokket som latter, og hvis det kommer regn med det , det indikerer styggheten til det som ser ut for ham enn det han gråter på, så er det enten lyn . Ord som gråter, eller en pisk som gråter ham, og regnet vil være hans blod eller et sverd som tar hans sjel . Og hvis han er syk, skinner synet og øynene er tårevåt, og hans familie gråt og sa sin utholdenhet og skynding på hans død raskt, og den som ser at han spiste lynet eller slo det eller dets skyer, så oppfordrer en person ham til å gjøre noe rettferdig og godt . Og lyn indikerer frykt med nytte . Og det ble sagt at lyn indikerer fordelen fra et langt sted . Og den som så lyn, brente klærne, hans kone ville dø hvis hun var syk ….

Og den som ser som om han brenner en ild for å brenne den, så søker han hjelp av en hardhjertet autoritet i alvorlighetsgraden av fattigdom, og hvis en kvinne ser at hun tenner ild og brenner en lys ild, så gir hun fødsel av en gutt, og møtet med gnisten og avtrekkeren indikerer et vergemål og dets regelmessighet fordi steinen er hard og jernet er brutalt og med stor styrke og ildbrenning mellom to steiner som kjemper mot to umoralske menn og slukker det Beroligende lidelse ….

…Al-Baker : Eieren av ord og opprør i sitt levebrød, og alt utførelse som er berørt av ild er snakk og krangel . Og det ble sagt at bakeren Sultan Adel, den som i sin drøm så at han var en baker, ble velsignet med godhet, fruktbarhet og rikdom, hvis han så at han bakte en apostrof, ville han ha et godt liv og han viste mennesker en måte de drar nytte av rikdom og rikdom på . Hvis han ser som om han kjøpte brød fra en baker uten å se prisen, er han plaget med et godt liv i glede og en donasjon for gitt . Hvis han ser ut som om bakeren tok en pris fra ham, snakker han om behov . Og den som ser seg selv som en baker som baker og selger brød til vanlige mennesker med ødelagte dirham, så bringer han folk sammen i korrupsjon, og bakeren, og hvis folk sier at han er en rettferdig autoritet, har han en dårlig moral, fordi ild er opprinnelsen til hans arbeid, og ild er en ondsinnet kraft, og den er tent med ved . Når det gjelder brød : det indikerer kunnskap og islam, fordi det er religionens søyle, grunnlaget for sjelen og sjelens liv . Kanskje indikerer det liv og penger som inneholder sjelens styrke, og kanskje indikerer brødet Boken, Sunnah og pengeknuten på menneskers skjebne, og kanskje indikerer brødet moren som pleier og pleier, og hustru som er godhet av religion og bevaring av en . Og rent av det indikerer ren levende, ren kunnskap og en vakker hvit kvinne . Sladderne med det er mot det, så den som ser det som om han skiller brød mellom folket eller de svake, hvis han er en student av kunnskap, så vil han oppnå fra kunnskap det han trenger . Og hvis han var en forkynner, var det hans forkynnelse og bud, bortsett fra at menneskene som tok sin veldedighet over ham eller ikke trengte det han hadde, så er det en tjeneste for dem og gode gjerninger som han mottar for deres skyld, og ved at de er heldigere fordi overhånden er bedre enn underhånden, og nestekjærlighet er den skitneste av folket . Når det gjelder den som ser en død person som har gitt ham brød, er det penger eller levebrød som kommer til ham fra en andres hånd, og fra et sted som han ikke forlot, og når det gjelder den som ser brødet over skyene , eller på takene eller på toppen av palmetrærne, så koker han, så vel som andre varianter og mat. Jorden blir tråkket ned av føttene, for det er en stor velstand som testamenterer sorg og glede . Når det gjelder den som så en død person som tok et brød for ham eller så ham falle fra ham i ilden, i det fri eller i tjære, så se på hans tilstand, om han var en helt eller det var i tiden for kjetteri som folk kaller til, og en oppvigling der folk tørster, fordi brødet mister sin religion eller ødelegger ham . Og hvis det ikke var noe av det, og det ikke var noe bevis i synet, og han hadde en syk kvinne som omkom . Og hvis den hadde svak gjeld, er den ødelagt . Den som bærer brød, han skal gifte seg med en kvinne som er forbudt ….

Og hvis en syk person så at det ofte var lett regn, ville han bli kurert, og hvis han så kraftig regn, ville han ofte omkomme i den sykdommen ….

…Han er i en drøm, hvis det ikke er skade fra ham, så er det bra, næring og barmhjertighet . Kanskje indikerte regnet menneskets og jordens liv eller fullførelsen av det mennesket lovet . Hvis regnet er spesifikt for et kjent sted, indikerer det sorg for folket, eller de blir utsatt for betrakteren . Hvis regnet er et skadelig år, for eksempel hvis det regner blod eller steiner på himmelen, indikerer det synder og synder . Og hvis seeren reiser, kan reisen hans bli suspendert . Det gunstige regnet kan indikere forsoning med fiender, eller lettelse for de nødlidende . Og regn er en kamelvogn akkurat som en kamelvogn er regn . Og den som ser et offentlig regn for ham, en død sak lever for ham, og får godt, nåde og velsignelse, og hvis han er overveldet eller i gjeld, vil han bli løslatt . Og det regnet Faraj og Ghayath det året . Og den som ser regn i hjemmet sitt, spesielt uten mennesker, vil få fordel, godhet og verdighet . Og den som ser et regn strømme ut fra alle kanter og rive trær opp med rot, det er oppstandelse og ødeleggelse fra sultanens side . Hvis jorden regner blod, er det pine . Hvis en bonde ser regn, er han gode nyheter og fruktbarhet . Og det ble sagt : Hvis regnet er skitt uten støv, så er det fruktbart . Hvis regnet er honning, er det bra for alle mennesker, og det er også fett, melk, olje og lignende . Og regnet indikerer Guds nåde, religion, lettelse og hjelp . Kanskje ble plager som falt ned fra himmelen, som gresshopper, hagl og vind, indikert, spesielt hvis det var ild og vannet var varmt . Kanskje indikerer det fristelsen og blodet som utgis, og kanskje indikerer det sykdom og sykdom hvis det ikke var i sin tid . Og hvis regnet var i tide, ville det hindre ham i å reise eller jobbe, eller for syke skyld, eller på grunn av fattigdom, eller han ble fengslet . Og hvis han badet i regn fra urenhet . Eller han ble renset med den til bønn, eller han ble vasket med urenhet i kroppen eller i klærne, og hvis han var en vantro, ble han muslim, hvis han var en synder, angret han, og hvis han var fattig, ville Gud den allmektige berike ham, og hvis han hadde et behov med autoriteten, ville jeg gjøre opp for ham . Og den som så at himmelen regnet sverd, folket ville bli rammet av krangel og krangel . Og den som så at han drakk regnvann, hvis han ble renset, ville han ha det bra, og hvis han var dårlig, ville han bli syk med det han drakk av vann . Se også torden og se himmelen ….

…Stryking med ild : et snev av dårlige ord . Gnisten : et dårlig ord . Og den som var spredt med gnister, hørte hva han hater av ordene . Og den som så i sin hånd en ildflamme, han traff sultanens kapasitet . Hvis han tente den blant mennesker, forårsaket han fiendtlighet blant dem og skadet dem, og hvis en kjøpmann så en ild som falt i hans marked eller butikk, var det hykleriet i hans handel, men det han forbrukte av det er forbudt . Vanlige folk sier at noe slikt vil ta fyr hvis det går bort ….

…Når det gjelder knusing og jordskjelv : Den som så et land som ristet, og en gruppe av det ble herjet, og en gruppe ble utfridd, da ville sultanen komme ned det landet og pine folket, og det ble sagt at det var en alvorlig sykdom , og hvis han så et fjell av fjellene riste , skjelve eller forsvinne, så avgjorde han sin avgjørelse, da plaget myndighetene eller dets store rammet dem hardt. Det er alvorlig, og dette vil gå bort fra dem like mye som det har skjedd dem, og jordskjelvet hvis det kommer ned, fordi kongen undertrykker undersåtterne sine eller faller inn i ham med strid eller sykdommer, og den som hører disse skyene, han vil falle inn i folket i den regionen av strid, fiendskap og tap, og noen av dem sa : Formørkelse og jordskjelv, et dårlig bevis for alle mennesker og deres ødeleggelse og ødeleggelse deres eiendeler, og hvis en person ser jorden som bevegelig, er det bevis på visjonærens bevegelse og hans liv . Når det gjelder den som ser at han har blitt forkjølet, er det fattigdom . Og hvis den blir brent med ild eller en galakse eller røyk, mangler den jakten på sultanens arbeid, og det er farlig og forferdelig . Og hvis det som brukes som ild, brenner, så gjør det sultanens arbeid . Hvis det er et kull, søker han penger til et foreldreløst barn . Og hvis den er tent med røyk, så kaster den seg i forferdelse, og noen av dem sa : Kulden er en kald reaksjon, og det indikerer hos den reisende at hans reise ikke er fullført, og hans saker er kalde . Og tåke er en tvetydig sak og lidelse, og en dag med skyer er nød og nød ….

…Daniel sa : Synet om regnet tolkes med godhet og barmhjertighet fra Gud den allmektige hvis det er generelt for den allmektige å si: ” Han er den som kommer ned regn etter at de har falt og sprer sin barmhjertighet. ” Hvis regnet faller på den tiden, elsker folk det, og det er tilfredsstillende, og hvis det kommer på et annet tidspunkt enn sin tid, elsker ikke folk det, og det får skylden. Regnet var spesielt, for eksempel at det kom ned på et hus eller en leir, ettersom det er en sykdom og sykdom eller lidelse og nød, og hvis regnet faller komfortabelt er det en fordel eller en fordel ….

…Ibn Sirin sa : Den som ser et kraftig regn som vil synke ned på frekvensen på sin tid hele tiden, han vil slutte seg til folket på det stedet med problemer, problemer og problemer ….

…Det betegner i en drøm islam der mennesker lever og blir frelst . Det er årsaken til Guds nåde for å bære vannet som skapelsen lever i . Og kanskje indikerte skyene kunnskap og rettsvitenskap, visdom og avklaring på grunn av den visdom den inneholder . Og kanskje indikerte han soldatene for å ha med seg vann, noe som indikerer skapelsen, som ble skapt av vann . Og det kan referere til skip som går i vann på annet enn land . Og kanskje indikerte gravide . Kanskje indikerer det regn på grunn av det . Og hvis skyene var svarte, eller han hadde tordenbolter, indikerte han symptomene på sultanen, hans pine og hans ordre . Og den som så skyer i huset hans, ble muslim hvis han var en vantro, eller han fikk en velsignelse hvis han var en troende, eller hans kone ble gravid hvis han ønsket å gjøre det . Og hvis han ser seg selv ri på skyene, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller han utfører Hajj hvis han håper på det, ellers er han kjent for kunnskap og visdom hvis han er student . Hvis han ser klare skyer komme påfølgende, og folk venter på vannet sitt, presenter den siden av det folket forventer og venter på . Hvis en person ser at skyer har falt på et land, er det strømmer og regn eller valper eller en katt eller en fugl, og hvis det er bevis på bekymring og hat som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner , så er det et raid som kommer til dem, eller gresshopper eller en epidemi som skader plantene deres, eller læresetninger og kjetterier som sprer seg blant Vis dem . Og det ble sagt : As- Sahab er en stor konge eller en medfølende medfølende autoritet eller en lærd eller en klok mann . Hvis en person spiser skyer, har han fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Hvis han rir på skyene, vil hans befaling bli opphøyet og opphøyet i sin visdom . Hvis han ser at hans verden er av skyer, så bestefaren og hans forfølgelse av visdom . Og hvis skyene er svarte, er det visdom med strenghet, ridderlighet og glede . Og hvis det er en skrekk med skyer, vil den motta skrekk fra en klok og sterk mann . Og hvis han ser at han bygde et hus på skyer, oppnår han en hederlig verden med visdom og høyde . Hvis han ser at det er skyer i hånden som det regner fra, oppnår han visdom og visdom løper på tungen . Og hvis han ser en sky som stiger opp og regner gull på den, vil han lære av en klok etikette fra saken i denne verden . Hvis det ikke er regn i det, og hvis det ikke er regn i det, og han er blant dem som tilskrives staten, gjør det ikke rettferdighet eller rettferdighet, og hvis det tilskrives handel, så gjør det ikke oppfylle det han selger, og hvis han er en vitenskapsmann, er han gjerrig med sin kunnskap, og hvis han er en håndverker, mestrer han sin produksjon og gir råd, og folk trenger det . Og skyer er sultaner for dem mer enn mennesker . Og den som så at skyene kom ned fra himmelen og regnet et generelt regn, så sender imamen til det stedet en rettferdig prins, og hvis skyene var svarte, regnet det, så er guvernøren rettferdig, og hvis skyene var hvite så var det regnet, så ville han være en velsignet og rettferdig hersker . Og det ble sagt : Hvis han ser skyer på sin tid, vil han oppnå godt, velsignelse, nåde og penger, og hvis han ser skyer regne på sin tid, utvider Gud den allmektige levebrødet i den byen, og hvis de er i tørke utvider han dem og fjerner dem fra den . Hvis han ser svarte skyer uten regn, får han fordeler, og det kan være tegn på sterk kulde eller tristhet . Hvis han ser en rød sky på et annet tidspunkt, vil folket i byen lide lidelse, uenighet eller sykdom . Hvis han ser skyer stige fra bakken til himmelen, indikerer han godhet og velsignelse. Hvis visjonæren ønsker en reise, blir det gjort for ham . Og hvis han ser en mørk sky, vil han være bekymret og alle hans saker er lukket for ham . Og de hvite skyene i visjonen er bevis på arbeid . Og skyene som en person ser som stiger fra jorden til himmelen, indikerer reise . Og indikerer hvem som reiste når han kom tilbake fra reisen, og indikerer fremveksten av skjulte ting . Og de røde skyene indikerer arbeidsledighet . Og de mørke skyene indikerer en sky . Og svarte skyer indikerer alvorlig kulde eller tristhet . Kanskje de røde skyene pekte på en soldat som kom inn i landet og en tomt . Og den som ser at han har tatt noe fra skyene, han vil plage noe stort med visdom eller mye brøyting og kultivering . Og den som ser at han har kjørt skyene eller gått på den, han vil innse all visdom . Og den som ser skyene som dekker solen, vil kongen bli syk, dempet eller isolert fra sin autoritet . Jaafar Al-Sadiq, må Gud være fornøyd med ham, sa : Den som ser skjorten sin fra skyene, den er dekket av Gud, en velsignelse . Og skyene indikerer at bekymring, bitter, frykt og verdighetens manifestasjon forsvinner, og det er det som vises for vergerne når det regner vann , og kanskje skyene indikerer kjennskap til det allmektige ordtaket : ( Så du ikke at Gud setter skyer og deretter komponerer dem )….

…Det betegner i en drøm islam der mennesker lever og blir frelst . Og det er årsaken til Guds nåde fordi han bærer vannet som skapelsen lever i . Og kanskje indikerte skyene kunnskap og rettsvitenskap, visdom og avklaring på grunn av den visdom den inneholder . Og kanskje indikerte han soldatene for å ha med seg vann, noe som indikerer skapelsen, som ble skapt av vann . Kanskje refererer det til skip som går i vann på annet enn land . Og kanskje indikerte gravide . Kanskje indikerer det regn fordi det er årsaken . Og hvis skyene var svarte, eller han hadde tordenbolter, indikerte han symptomene på sultanen, hans pine og hans ordre . Og den som så skyer i huset hans, ble muslim hvis han var en vantro, eller han fikk en velsignelse hvis han var en troende, eller hans kone ble gravid hvis han ønsket å gjøre det . Og hvis han ser seg selv ri på skyene, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller han utfører Hajj hvis han håper på det, ellers er han kjent for kunnskap og visdom hvis han er student . Hvis han ser klare påfølgende skyer komme, og folk venter på vannet sitt, presenter den siden av det folket forventer og venter på . Hvis en person ser at skyer har falt på et land, er det strømmer og regn eller valper eller en katt eller en fugl, og hvis det er bevis på bekymring og hat som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner , så er det et raid som kommer til dem, eller gresshopper eller en epidemi som skader plantene deres, eller læresetninger og kjetterier som sprer seg blant Vis dem . Og det ble sagt : As- Sahab er en stor konge eller en medfølende medfølende myndighet eller en lærd eller en klok mann . Hvis en person spiser skyer, får han fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Hvis han rir på skyene, vil hans befaling bli opphøyet og opphøyet i hans visdom . Hvis han ser at hans verden er av skyer, så bestefaren og hans forfølgelse av visdom . Og hvis skyene er svarte, er det visdom med strenghet, ridderlighet og glede . Og hvis det er en skrekk med skyer, vil den motta skrekk fra en klok og sterk mann . Og hvis han ser at han bygde et hus på skyer, oppnår han en hederlig verden med visdom og høyde . Hvis han ser at det er skyer i hånden som det regner fra, oppnår han visdom og visdom løper på tungen . Og hvis han ser en sky som stiger og regner gull på den, så vil han lære av en klok manns etikette fra saken om denne verden . Hvis det ikke er regn i det, og hvis det ikke er regn i det, og han er blant dem som tilskrives staten, gjør det ikke rettferdighet eller rettferdighet, og hvis det tilskrives handel, så gjør det ikke oppfylle det han selger, og hvis han er en vitenskapsmann, er han gjerrig med sin kunnskap, og hvis han er en håndverker, behersker han sin produksjon og gir råd, og folk trenger det . Og skyer er sultaner for dem mer enn mennesker . Og den som så at skyene kom ned fra himmelen og regnet et generelt regn, så sender imamen til det stedet en rettferdig prins, og hvis skyene var svarte, regnet det, så er guvernøren rettferdig, og hvis skyene var hvite så var det regnet, så ville han være en velsignet og rettferdig hersker . Og det ble sagt : Hvis han ser skyer på sin tid, vil han oppnå godt, velsignelse, velsignelse og penger, og hvis han ser skyer regne på sin tid, utvider Gud den allmektige levebrødet i den byen, og hvis de er i tørke utvider han dem og tar dem ut av den . Hvis han ser svarte skyer uten regn, får han en fordel, og det kan være tegn på sterk kulde eller tristhet . Hvis han ser en rød sky på et annet tidspunkt, vil folket i byen lide lidelse, uenighet eller sykdom . Hvis han ser skyer stige fra jorden til himmelen, indikerer han godhet og velsignelse. Hvis visjonæren ønsker en reise, blir det gjort for ham . Og hvis han ser en mørk sky, vil han være bekymret og alle hans saker er lukket for ham . Og de hvite skyene i visjonen er bevis på arbeid . Og skyene som en person ser som stiger fra jorden til himmelen, indikerer reise . Og indikerer hvem som reiste når han kom tilbake fra reisen, og indikerer fremveksten av skjulte ting . Og de røde skyene indikerer arbeidsledighet . Og de mørke skyene indikerer en sky . Og svarte skyer indikerer alvorlig kulde eller tristhet . Og kanskje pekte de røde skyene på en soldat som kom inn i landet og en tomt . Og den som ser at han har tatt noe fra skyene, han vil plage noe stort med visdom eller mye brøyting og kultivering . Og den som ser at han har kjørt skyene eller gått på den, han vil innse all visdom . Og den som ser skyene som dekker solen, vil kongen bli syk, dempet eller isolert fra sin autoritet . Jaafar Al-Sadiq, må Gud være fornøyd med ham, sa : Den som ser skjorten sin fra skyene, den er dekket av Gud, en velsignelse . Og skyene indikerer at bekymring, bitter, frykt og verdighetens manifestasjon forsvinner, og det er det som vises for vergerne når det regner vann , og kanskje indikerer skyene kjennskap til det allmektige ordtaket : ( Så du ikke at Gud setter skyer og deretter komponerer dem )….

…Den som ser at han kokte noe med ild og modnet, hvis det ikke er gjort, vil han ikke få det han vil ….

Og den som ser at han har kastet en ild i paradiset, han vil spise noe forbudt fra Uhuds lund ….

Og den som ser at en ild, en skorpion, en slange eller en stein som er nedstammet fra himmelen, indikerer at Guds pine er kommet ned på dette stedet ….

Og den som ser at han er i helvetes ild, så blir han irettesatt for sine synder at han insisterer på dem, og hvis han er rettferdig, vil han bli oppvarmet eller falle i ulykke eller fengsel, og hvis han går ut, han vil bli kvitt det. Han konsumerte noe av maten hennes, for det er en av syndens handlinger, og hvis en kvinne ser at hun har kommet inn i ilden, indikerer dette hennes skilsmisse. Hvis skilsmissen skader henne, og den som ser henne og ikke blir skadet av henne, er det en av verdens bekymringer og sorger som rammer ham så mye som han mottok fra hennes hete og den som så henne på et sted som er angitt at det er en bedragersk sultan eller en dominerende mann som verken tillates eller forbyr forbudt, og på det stedet vil det være krig eller sult og høye priser og varer…

Og den som ser ild stige opp fra jorden til himmelen, det tolkes at folket på dette stedet var ulydig mot Gud og hans sendebud ….

Og den som ser en ild som brenner en del av den eller et plagg, så vil han lide like mye skade som han brenner den eller ulykke for den han er kjær til ….

Og den som ser ild ned fra himmelen på et sted og ikke brente det, da vil det være svakhet og styrke for folket på det stedet .)…

…Den som så at gravene hadde regnet ned, deres folk ville ha nåde ….

Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

Og den som ser at det er en ildflamme i huset hans, så hvis det er mellom ham og noen onde og strid, så vil de bli forlikt og få en velsignelse for dem og bli brødre fordi Gud den allmektige sier at slik du var fiender, han skapte hjerter sammen, og ved sin nåde ble dere brødre ….

Og den som ser en frukthage som han fyrte av med, indikerer den plutselige døden til herskeren der ….