…Og han fortalte at profeten, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Jeg så som om jeg var i en jernkuppel, og hvis honning kom fra himmelen, slikket mannen og slikket og mannen slikket mer enn det, og noen av dem følte det . Abu Bakr, må Gud være fornøyd med ham, sa : La meg krysse det, Guds sendebud, og han sa : Du er fra det . Han sa : Når det gjelder jernkuppelen, er det islam, og når det gjelder honning som kommer ned fra himmelen, er det Koranen. Når det gjelder den som slikket og slikket, den som lærer suraen og de to surahene, og som for de som føler det, de som samler den . Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Du har rett, Abu Bakr ….

…Den som så at han steg opp til himmelen ved fred eller på grunn av noen av årsakene, vil få fra kongens gunst og prestisje, og hvis han steg opp til himmelen uten fred og uten grunn, vil han tjene av ham frykt ….

…Og den som ser at han er på himmelen og ikke vet når han stiger opp til den, da vil han komme inn i himmelen, vil Gud allmektig ….

…Og den som ser at han falt fra himmelen, dette mislikes ikke i religionen, fordi Gud den allmektige sier: ~ Den som omgås Gud, er som om han falt fra himmelen ~ vers ….

…Og den som ser at han har kommet inn i himmelen, så gjør han en rettferdig gjerning som kreves av himmelen, og hvis han er redd for sikkerhet, og hvis han er syk, har han flyttet fra denne verden til den. Hvis han ser at han har kommet til det for å gå inn i et individ som våkner av sykdommen sin, og den som ser at han har spist av frukten eller gitt det til ham av noen andre og spist av den, har han godt av et arbeid med arbeid Rettferdighet og den som ser at han er i den og ikke vet når han kom inn i den, da er han fremdeles en dyrebar velsignelse i denne verden, og den som ser de som bor i den eller hennes to sønner, så er det fra rettferdighetens handlinger i saken og den som ser at han har nøkkelen til paradis i hånden, da dør han av monoteisme…

…Og den som ser at himmelen er splittet, så er det en forskjell mellom mennesker eller en løgn om Gud, fordi Gud den allmektige sier: “ Himmelen er i ferd med å bryte sin faste fra ham ” vers ….

…Det ble sagt at det å se himmelen er en reise og et fravær, og det ble sagt at regn er fordi araberne kalte regn for himmel, og de ropte poesi om det : Hvis himmelen senker seg ned på et folks land … vi ta vare på det selv om de er sinte…

…Og den som ser at han ser på himmelen, han gjør en stor ting og oppnår den ikke, og å se på himmelen er en av verdens konger, og hvis han ser mot øst, er det en reise og kan ha fått stor autoritet ….

Hvis han ser at han har tatt himmelen med tennene, vil han bli rammet av en ulykke i seg selv eller en reduksjon i pengene sine, og han vil ha noe som hånden hans ikke kan nå

…Og den som ser ild stige opp fra jorden til himmelen, det tolkes at folket på dette stedet var ulydig mot Gud og hans sendebud ….

…Og den som ser at han flyr til himmelen og deretter stiger ned til jorden, han vil bli syk, slik at han vil være nær døden og komme seg, Gud den allmektige ….

…Og vibrasjonen av ting svir på ansiktene, og den som ser at himmelen skjelver, det indikerer korrupsjon, urettferdighet og stridigheter der stedet ….

…Fallende fra himmelen : etter oppstigningen ydmyket den etter herligheten, og det ble sagt at det er oppnåelsen av verdens velsignelse med religionens ledelse . Hvis han så nedstigningen fra fjellet, vant han gleden, og det ble sagt at det indikerer en endring i saken, og det er ikke mulig ….

…Og Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som så at en fugl kom ned fra himmelen og tok en rullestein og kastet den på kappen eller svelget den, da ville han telle kunnskap, og det kan være en fordel .~…

…Og den som ser at sand eller skitt stammer fra himmelen, hvis det er lite, så er det bra, og hvis det er for mye, så er det imot det ….

…Og den som ser at han er suspendert fra himmelen av et tau som indikerer at kommandoen er forhøyet ….

…Om Wahab bin alarm som Nebukadnesar etter ruinene av Jerusalem og hevdet at barn av Israel i sju år, den mening i en drøm, en stor visjon om hans aura samlet prestene og Alhzar og ba dem om sin visjon som , sa de : å Iqsa kongen til og med fortalte ham Ptooelha , sa han : Jeg har glemt, men fortalte meg ikke det til tre dager, folk som drepte deg for Akrkm ble redde og Glenn fra festivalen hans hørte at Daniel – fred være med ham – og er i fengsel, sa vaktmester : Gå til ham , fortell ham : at her en mann som har kunnskap om ditt syn og din tolkning, gikk til ham, fortalte ham at Aftlbh da han kom inn, bøyde seg ikke for ham og sa til ham : hva forhindret deg fra å bøte min Han sa : Gud ga meg kunnskap, lærte meg og befalte meg å ikke bøye meg mot noen andre , så han fortalte ham snart : Jeg elsker de som oppfyller sine pakter til sine herrer , så han fortalte meg om mitt syn , så Daniel sa til ham : Jeg så et stort avgud med føttene på bakken og hodet på himmelen , over det av gull, midten av sølv og bunnen av kobber og benet hans av jern og føttene av leire, så mens du var mens du så på ham, likte du skjønnheten hans og tettheten ved hans fremstilling, Gud kastet ham med en stein fra himmelen, og han falt på toppen av hodet til han knuste den og gull, sølv, kobber og jern blandet inn til du forestilte deg at hvis folk og jinn møttes for å skille noen av dem fra andre, ville de ikke være i stand til å gjøre det. Til steinen han ble kastet, ble den hevet, forstørret og spredt til den fylte hele jorden , slik at du så ingenting annet enn steinen og himmelen , så han sa : Visjonen jeg så var sann, så hva er dens tolkning? Daniel sa : Når det gjelder avgudet, er det forskjellige nasjoner i begynnelsen av tiden og i dens midte og i midten og på slutten , og når det gjelder steinen som et avgudsbilde ble kastet med, er det en religion som Gud kaster på disse nasjonene på slutten av tiden, så vil han vise det for dem, så Gud sender en analfabet profet fra araberne, slik at nasjonene og religionene vil bli kastet inn i den slik jeg har sett steinen svimle av typene av avguder og den vises på religioner og nasjoner som jeg har sett steinen dukket opp all over jorden , slik Gud undersøker sannheten med det, er løgn tapt med det, guider folk i villfarelse av det, lærer analfabet av den, styrker de svake , styrker ydmykelsen med den, og støtter de svake . I en annen roman : om Wahab bin alarm , og i hvilken som Nebukadnesar den meningen fra et syn mens han hadde likt det mening som meningen fra noe skade Vonsah som het Daniel og Ananias og Azaria og Mahil av stammer av profetene, han sa : Fortell meg om visjonen jeg så, og så har jeg blitt noe Vonsaneha var jeg likte , hva hun? De sa til ham : Fortell oss av Ptooelha, la deg få vite det , han sa : Hva nevnte dem ikke hvis du ba meg om Ptooelha Onzaan Octavkm , de gikk ut fra ham, de kalte Gud og Astgathua, og ba til ham og ba ham om lær dem Voalmanm, som spurte ham Fjah, de sa til ham : Jeg så en statue? Han sa : Du har rett . De sa : Hans føtter og ben er av leire, knær og lår av kobber, magen av sølv, brystet av gull og hodet og nakken av jern? Han sa : Du har trodd . De sa : Mens du ser på ham, har han likt deg, og Gud sendte en stein fra himmelen over ham, så han møtte ham. Han sa : Du har rett , så hva er dens tolkning? De sa : tolkning du så Kongen av konger var noen Allen-konge av noen , og noen av dem var den beste kongen av noen , og noen var mer konge av noen var den første kongen av keramikk, en svekket og Olinh , så var det over kobber er det beste av det og mer , og så var det over kobbersølv som er bedre enn det og bedre , så var det over sølv, gull, som er bedre enn sølv og bedre , så var jern ditt, for han var kraftigere og dyrere enn han var før ham , og klippen du så, var Gud sendt til ham fra himmelen, så hans nøyaktighet var en profet som Gud solgte ham fra himmelen, slik at alt banket på og saken kom til ham . . Og i en annen fortelling : Daniel og hans følgesvenner sa til Bakhtasar : Jeg så slike og de fortalte det til ham , så han sa : Du har rett , de sa : Vi krysser det for deg . Når det gjelder avgudet hvis hode du så av gull, så er det din eiendom så godt som gull , og den eide hele jorden , og nakken ligner den. Kongen av sønnen din etter at du eier, så hans eiendom skal være god og ikke som gull , og når det gjelder hans bryst som er av jern, er det kongen av folket i Persia som eier etter din sønn, så deres eiendom vil være sterk som jern , og når det gjelder hans humør, går han til kongen av folket i Persia, og folket bestrider kongen i hver landsby til kongen vil regjere i dag og to dager måned og to måneder, og dreper ikke mennesker har styrken på det, da det ikke var fetisjens styrke på de to keramikkmennene , mens de er like godt som Gud sendte – den Allmektige – en profet i landet araberne Vozarh på resten av folket av Persia og resten av kongen av sønnen din, og din og ødela og Ohlkh for ikke å holde ham noe som Klippen kom og ødela avgudet ….

Hvis han ser at himmelen er blitt tynn, holder han tilbake regnet fra dem, og hvis den er brukt, florerer regnet

…Den som ser at han stiger opp til himmelen uten nivå eller motgang, han vil få autoritet og nåde og være trygg fra fiendens intriger ….

Han så at han kom inn i himmelen og ikke forlot den, for han ville dø eller være nær fortapelse

Hvis han ser at himmelen er blitt tynn, holder han tilbake regnet fra dem, og hvis den er brukt, florerer regnet

…Og den som så at han ble bedt om å komme inn i himmelen, han ville få en arv ….

…Og den som ser det i brystet det vi benekter mens vi er våken, så er det ikke prisverdig, og hvis han ser det han roser, er han prisverdig ….

…Og den som ser en hval i en dam eller en dam når den snur seg og tetter den, så tolkes den av en dårlig behandlet person, ikke av noen som ser en hval som åpner munnen, da skal den tolkes av fengsel ….

…Og den som så at skipet sto sammen med ham i stillestående vann, de var stive og lenger unna å unnslippe ….

…Og hvis han stønnet av hodets smerte, indikerer det at han var arrogant i denne verden, og han var forpliktet til det, og kanskje var belønningen fra uaktsomhet i foreldrenes rettigheter ….

…Og den som ser at han har lagt en varm bit i munnen, det indikerer at han faller i en ulykke fra noens ord ….

…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

…Og den som ser at han sitter i en båt mens båten ferdes på sjøen og han er redd for ham, han indikerer at han er like nær kongen som båten, og hvis han ser at han er imot det da hans uttrykk er mot ham ….

…Og det ble sagt at kvedevisjonen i setningen på noen måte var prisverdig fordi tolkningen av hans navn på persisk er rettferdighet og dens betydning er prisverdig, og synet av kvede for handelsmannen er profitt og for guvernøren å øke sin mandat, og når det gjelder sjalusi, å spise det indikerer skader på penger og fordeler fra ikke-arabere, og når det gjelder tindved er det på noen måte det er penger til stede og ikke for ham. Noen av fruktene er forberedt på det , spesielt hvis det er deilig og velsmakende ….