…Og den som ser at han fjerner noe fra det med et lys, og hvis han er rik, er hans rikdom og makt borte, og det sies at pengene hans vil gå til å kjøpe en eiendom, og hvis han er fattig, er han uunnværlig og må Gud løslate ham, og hvis han fjerner noen og forlater resten, vil noe forsvinne fra hans nåde og noe blir forsinket, og det sies at stoltheten hans vil forsvinne og hans nåde fortsetter ….

…Og den som ser at han bygger en båt, han skal kjøpe en hushjelp og oppdra henne ….

…Kjøtt : da er smerte og sykdom, og å kjøpe det er en katastrofe, og mykt av det er døden, og å spise det er baksnakende av den mannen som dyret tilskrives . Salt er et av kjøttene som det mangler. Hvis det kommer inn i huset, er det bedre for folket å komme etter en ulykke som var før, like mye som mengden . Feting er bedre enn magert kjøtt, og hvis det ikke er kjøtt, er det et levebrød hvis minne er blitt mindre . En mager mann ble sagt å være fattig, og han ble sagt å være en taper . Al-Qadid : Skjem bort for de døde . Og det ble sagt at fra å spise det snaue saltkjøttet, fikk han en reduksjon i pengene sine ….

…Treskoen, som er hvelvet, har et ansikt, så den som ser at han bærer en ny tette, han vil kjøpe en gutt . Og den som ser at han tar av treskoen, han vil falle mellom ham og de som bruker den til ondskap og forlatelse . Og den som ser at hans tresko er brent, han skal tolke sin tjeners død eller arbeidsgivers død . Og den som ser at det skjedde en ulykke i hans tette, den skal tolkes som nevnt . Og den som ser at han går i en ny tette og er dyktig i det, hans anliggender er rette med sine tjenere . Og den som ser at han har fjernet treskoen og ikke så noen effekt på den, eller han tror at han gjør noe godt når han tar den av, det skader ham ikke . Abu Sa`id, predikanten, sa at synet på treskoen tolkes av en hyklerisk kvinne, og hvis han ser en tette, blir den tolket med det han sa. Hvis han bruker det, eies det av en kvinne slik, hvis han ikke bruker det, skader det ham ikke. Det ble avskåret fra å reise ….