…Ismail bin Al-Ash’ath sa: ~Den som så at ild faller fra himmelen eller fra regn som regn, fordi det er bevis på ulykke, uenighet og blodsutgytelse på siden av konger og sultaner, og møtet med fiendskap mellom dem og drapet på mange mennesker i tolkningen. ~ Abu Saeed, predikanten, sa at ild i tolkning er av to typer: skadelig ild og gunstig ild, skadelig ild som det ble fortalt På autoritet fra Ibn Sirin at en mann kom til ham, og han sa: Jeg så som om en skjult rot ble brent med ild og traff den andre fra ilden. Han sa til ham: Persia-landet er et storfe som jeg kan forandre, så halvparten av det er borte, og den andre halvparten ble truffet av noe lite, så det var slik. Det indikerer også frykt, og den som ser at ilden har falt i runden til den har ødelagt det hele, så er det kamp og pengene deres forsvinner, og ilden i ørkenen er kriger, og lyden av ild er et mas og gråt ….

…Abu Sa’id, predikanten, sa at taket, hvis det var laget av tre, antydet en tynn mann, og hvis han så at han kom inn på et tak og himmelen var skjult for ham, ville tyver komme inn og stjele eiendelene hans, og hvis bagasjerommet ble brutt fra taket, indikerer det at en hyklerisk mann er død ….

Taket er i en drøm en kvinne av høy rang . Og det ble sagt : En mann med høy rang . Og den som løper over taket, vil bli rammet av ulykke fra sultanen . Og løsninger på takene indikerer om sommeren hvile og klær og fjerning av bekymringer, kvaler, sykdommer og avslørende hemmeligheter ….

…Kanskje indikerte skipet moskeen, markedet eller lojaliteten til husstandens mennesker, må Gud være fornøyd med dem, for de er skipene til utfrielse . Skipet betegner vertshuset da det indikerer personen selv eller fiendenes sikkerhet og de fattiges rikdom . Hvis skipet sank i sjøen, var det bevis for at han var et av folket i ilden. Hvis skipet hans ble jern eller kobber, indikerer det hvor lang levetid det ble pekt på, og hvis noe av det ble jern eller noe av det, var mistanken inkludert i hvem skipet indikerte . Hvis han så at han spiste skipet eller svelget det, spiste han prisen . Hvis han så at skipet fortalte ham berettiget, indikerer han at han vil motta visdom fra de som er uvitende . Å se Noahs ark, fred være med ham, indikerer gleder, gleder og regn av regn, ikke at de er urettferdige, det indikerer tørke og ulykke . Noahs ark, fred være med ham, indikerer lindring fra motgang, trygghet for drukning for reisende til sjøs eller ekteskap for enslige, hederlig stilling og seier over fiender . Kanskje indikerte skipet moskeen, markedet eller lojaliteten til husstandens mennesker, må Gud være fornøyd med dem, for de er skipene for utfrielse . Skipet betegner vertshuset da det indikerer personen selv eller fiendenes sikkerhet og de fattiges rikdom . Hvis skipet sank i sjøen, var det bevis for at han var et av folket i ilden. Hvis skipet hans ble jern eller kobber, indikerer det levetiden som det ble spisset for, og hvis noe av det ble jern eller noe av det, var mistanken inkludert i hvem skipet indikerte . Hvis han så at han spiste skipet eller svelget det, spiste han prisen . Hvis han så at skipet fortalte ham berettiget, indikerer han at han vil motta visdom fra de som er uvitende . Å se Noahs ark, fred være med ham, indikerer gleder, gleder og regn av regn, ikke at de er urettferdige, det indikerer tørke og lidelse . Noahs ark, fred være med ham, indikerer lindring fra motgang, trygghet for drukning for reisende til sjøs eller ekteskap for enslige, hederlig stilling og seier over fiender ….

…Og bønner om regn i en drøm er et tegn på frykt, elendighet, høye priser og deprimert liv . Det indikerer en ulykke der stedet fra en linjal eller en linjal . Og solformørkelsesbønnen og måneformørkelsen indikerer streben etter å gi trøst til den som solen eller månen peker på . Kanskje dette indikerer den gjerningsmannens omvendelse og den vantros omvendelse, eller en lærdes død . Og den som ser at han ber den supererogatory eller frivillige bønnen, det indikerer godheten til hans religion og hans overholdelse av Sunnah, eller at han utfører saken fra det hinsidige, og den overfladiske bønnen indikerer frieri og nærhet til menneskers hjerter gjennom tjeneste eller penger, og hvis seeren er sølibat, giftet han seg, og hvis han er gift, har han to sønner, fordi Gud den allmektige sier : ( Og vi ga ham Isak og Jakob overflødig ). Og hvis han ber frivillig til den allmektige Gud, og han var fattig, var han rik og ble god, eller han ble nær Gud den allmektige, og han kan ha samlet seg blant folk for å spre deres ønsker . Og begjærsbønn i en drøm er en indikasjon på årstidene . Og qadha-bønnen er en indikasjon på oppfyllelsen av religionen, den ondes gjernings anger, omvendelsens omvendelse eller oppfyllelsen av et løfte . Og sittens bønn indikerer hjelpeløshet, fiasko og tilfredshet med det du kan tjene til levebrød, og kanskje indikerer det advarsel om sykdommen til faren eller læreren . Og tilgivelsesbønnen viser i en drøm tilgivelse for synder. Hvis folk ber om det, indikerer dette nedstigningen av regn, og hvis den tilbedende er fattig, er han rik, og hvis han er steril, sørger han for mannlige barn . Berømmelse i en drøm er et tegn på veiledning og et tegn på godhet og å generere levebrød . Fredagsbønner viser til tilbederen hva han vil, eller glede og vitner om høytider, årstider og Hajj . Fredagsbønner, i likhet med korte bønner, betegner reiser, eller umiddelbar lettelse og møte med den elskede . Og Eid al-Fitr-bønn i en drøm er en indikasjon på å betale gjelden, helbrede syke, bli kvitt motgang og lindre bekymringer . Og Eid al-Adha-bønnen indikerer etterligning av ting, holder viljen og oppfyllelsen av løftet . Kanskje de to bønnene indikerte et møte med fiendene fordi deres møte med dem er takbeer . Og den som mistet noe og så at på Eid returnerte han til ham det han mistet, og hvis det var Eid al-Fitr, så kommer det ut fra motgang til kapasitet, og hvis Eid al-Adha og var eid av en frigjøring eller en fange , ville han bli frigjort fra fengselet sitt, og hvis han hadde gjeld, ville hans gjeld bli brukt på hans vegne . Og Istikharah-bønnen i en drøm forsvinner og forvirrer, og indikerer et godt resultat . Og fraværsbønnen i en drøm er en profittforespørsel ….

…Og den som ser at han kommer ut av et ukjent fengsel eller gjennom en smal dør, så er han veldig prisverdig i alle tilfeller og handlinger ….

…Den andre typen visjoner om hva som ville være selvsnakk , og arbeidet med årvåkenhet , og kan hjelpe dem med psykologisk bekymring , og stresse intellektuelt . Et eksempel på dette mange forekomsten spesielt i denne epoken florerte i hvilke bekymringer og overveldet artikkelen noen ganger , og presset av liv på andre tidspunkter, finner vi noen før søvn mener virksomheten Besvqath og noen tenker på en ny karriere , og noen Bamthanh tidlig om morgenen , ikke glem kvinnene som ofte overnatter med denne typen også Vtjd Noen av dem tenker på deres problem med ektemennene deres før de sover , for eksempel , og så sover hver av dem, og så disse tankene og bekymringene eller håpet og smertene innen hver og en av dem blir til drømmer eller visjoner, og dette er veldig sannsynlig , og så følger dette spørsmålet til mange av dem om disse visjonene , som Som jeg nevnte, er det ikke annet enn pipedrømmer . Og press på språket , entall av det : kompresjon, som er alt som ble samlet og grepet ved å samle håndflaten og lignende, og i åpenbaringen : “ Ta et trykk i hånden din, så vil jeg slå med den og ikke mened. ” Det sies : Han tok oss med presset av nyheter , som er med blandede slag av det . Forvirrede drømmer : Det som forvirret dem forvirret vanskelig tolkning , og ba om å blande Odgatha Vhbht Bodgat plante som er : pakken, som tar mennesket fra bakken der det lille grønne og bakken og det store og så (1). Det kan være gjennom det forrige tilbudet å merke seg at disse Alodgat ikke er disiplinert, men er blandede tvetydige , og dette ser også at noen forskere kommer bak meg av en av to grunner ( fysisk ) eller ( meg selv ) Man kan enten være i en sunn posisjon fysisk skrå , eller i humør meg urolig , er dette gjenspeiles på mannen og hans visjoner Vtakhtl sputtering og være Odgato delt i to seksjoner : seksjon i : rør spesielle drømmer ; Enhver privat eier bare disse florerer i noen kategorier til visse tider Kalmrdy og Kaltalbh og studenter , for eksempel eksamen eller før et personlig intervju med en av de pedagogiske institusjoner som universiteter, for eksempel , og Kalmqublan å gifte seg de neste to ansatte til å oppgradere , og så videre , og Hola ved å spørre dem før de krysser Subtle forenkler oppdagelsen av typen Deres visjoner, og de er ikke annet enn pipedrømmer . Sayyid Qutb sa i skyggen av Koranen : Drømmer er en blanding av urolige drømmer og ikke en fullstendig visjon som bærer tolkning , da den ikke refererer til noe . A . En enkel oppførsel , (2) og hennes eksempel er følgesvenn som så hodet kuttet av seg , og som om han så englene beordre ham til å gjøre noe forbudt . . . Og andre eksempler (3). Seksjon II : rør Generelt drømmer , og jeg mener at vanlige folk her er av betydning for hele nasjonen som om der – i trodde sin eier – Bishara generelt , eller offentlig alarm eller offentlig arrangement , CA NYHETER politikk , budsjett, lønn , ferie , og kriger, spesielt hvis disse hendelsene eller en av dem har dominert og stod for atmosfæren , vil du finne visjoner i overflod om dette , se for eksempel visjoner etter begivenhetene i september ateist , og rikelig under den amerikanske kampanjen i Afghanistan og bemerket kraften til de media dominerende og bane for denne kampanjen, spør deg selv : Har du påvirke den sterke menneskelige Sharp eller enkel? Disse hendelsene har dominert arenaen, så det er ingen stemme som er høyere enn stemmen hennes, så hennes kraft blir gjennomsiktig for sinnene , så hvis hun bukket under for å sove, forvandlet hun seg til visjoner hvis eier kanskje tror at de er gode nyheter eller gode nyheter , spesifikke til ham eller general for nasjonen , og det er ikke skjult i dag for alle som har overvekt av lidenskap, uvitenhet og intoleranse for mening Eller gruppe og mangel på fromhet, religion og fromhet blant mange mennesker , så eksemplet på noen som ser disse visjonene er på jakt etter noen som vil uttrykke dem til ham , og han kan forutse hendelsen og sende dem før du spør om det via sin e-post eller mobiltelefonen sin , slik at det blir snakk om time , og frukten av råd på kort tid ! Her er jeg ikke imot en klasse eller en bestemt gruppe, men jeg er imot uvitenhet, ja uvitenhet som kan gå en gruppe eller sekt eller Ani-individer som hevder visjoner , og oppvigelsescampus og kringkaster noen av intervjuene og bekjennelsene til noen av de involverte av i favør av det jeg sa, og de var under innflytelse av illusjoner og drømmer , gjelder dette noen av de sufier som alltid har inferred visjoner som Guds sendebud kom til dem, bød dem og forbød dem , eller favorisert en gjerning for dem , og dermed setter de det i graden av åpenbaring at følgesvennene mistet med Guds sendebud død , og de fant ham , sa Ibn Hajar i (4): Hvis den sovende så profeten, be må Gud være på ham og gi ham fred, befaler ham å gjøre noe , er han forpliktet til å overholde det og må : eller må han presentere det for den tilsynelatende sharia , for den andre er den godkjente . Det er en forskjell mellom de rike og lysekronene , ja . Visjoner som har misjonærer til et individ eller en gruppe , eller til og med en nasjon , men dette er betinget av to forhold : For det første : Det er en referanse pålitelig eksponering det Alrai presenterte også en gruppe følgesvenner visjoner om mye av natten på Messenger av Allah , sa han : ~ Jeg ser din visjon bli med i de syv netter , det var Mthariha Flethrha om nettene til de syv ,~ ble enig (5), ble Bukhari betegnet i sin Saheeh ( dør : kollusjon om synet ), og Hafiz Ibn Hajar sa om å kommentere hadith : det følger av samtalen at konsensusgruppen om visjonen til en D om oppriktighet og dens helse , da nyhetens kraft drar fordel av å rapportere om nyheter fra en gruppe . Av . (6) Det andre : er rettferdigheten til seeren og oppriktighet og ikke å være en Hui , eller et mål , eller hensynsløs , levde en sak eller overbevist om ideen , Vsitrt hans tenkning , Vtmthelt hans visjon i en drøm , og her skille mellom visjoner før hendelsen , og visjonene om saken eller etter , og det er ingen hemmelighet at den er i hendelsen eller etter den, eller svakere og svakere enn den før den – akkurat som den ikke er skjult for alle interesserte i denne kunsten , så det er ingen leksjon i visjonen om en lidenskapelig , akkurat som det ikke er noen leksjon i uttrykket til Hui også , så hvor er referansen som godkjenner visjonene som Guds sendebud? Wayne av lignende følgesvenner hedret de rene? _________________________________________ (1 ) ( ordliste Mellomprodukt 540 materiale : dGT (en gruppe forfattere publisert Dar Al Dawa 1980 – Cairo . (2 ) sayyid Qutb – op – (4 /1993 ), og Muhammad Qutb – op – p. 6. . (3 ) Ibn Hajar åpning 354 \ 12, op. cit . (4 ) se Fath al – op – (12 /389 .) (5 ) Fortalt av Bukhari som i åpningen (4 / 256 ) i boken Taraweeh dør begjæring om store deler av natten – op – – muslim, som i kjernefysiske ( 8/58 ) i boken om fastedør foretrukket sviknatt og oppfordrer deres forespørsel – en referanse tidligere . (6) se Ibn stein – op – (12 / 380 ) ** siterer Dr. Fahad Al – Osaimi…

…Og den som ser at pus kommer ut av penis, han gifter seg fordi pus ser ut som sæd, og hvis pus kommer ut av anusen, er det ikke noe bra i det ….

…Å gå inn i et hus og andre mennesker som i en drøm så at han kom inn i en manns hus, fordi han blir overvunnet av sitt verdslige liv . Og den som ser at han har kommet inn i Imams hus og bosatt seg i det og er beroliget, han vil komme inn i egenskapene til hans befaling . Og innføringen av Imam al-Adl til et sted indikerer nedstigningen av velsignelse og rettferdighet i det . Og hvis han er en urettferdig imam, er hans inntreden korrupsjon og ulykker, og hvis han pleide å gå inn på det stedet, skader det ham ikke . Og den som ser at han har kommet inn i himmelen, da vil han gå inn i den, den allmektige vilje, og det er et godt budskap for ham om hva han gjorde for seg selv eller hva han tilbyr . Og den som ser at han har gått inn i helvete og deretter forlatt det, dette sees av eiere av synder og store synder, og det er en advarsel til ham om å omvende seg og komme tilbake . Og det ble sagt : Den som kommer inn i helvete, enten han er en vantro eller en troende, vil bli rammet av feber, fattigdom og fengsel, og hvis han er en vulgær, kommer han stor eller inne i de vantro og ugudelige, og det ble sagt : Å gå inn i paradiset for pilegrimen er bevis på at han utfører Hajj og når Kaaba, og hvis han er en vantro, er han muslim, og hvis han er En syk troende helbredes for sin sykdom, og hvis han er en vantro, blir han kvitt sin utroskap, og hvis han er sølibat, gifter han seg, og hvis han er fattig, blir han rik, og han kan arve en arv . Og den som kommer inn i et hus hvis konstruksjon, jord, beliggenhet og familie er ukjent, og det er atskilt fra rollen, spesielt hvis han ser i det døde mennesker som kjenner dem, og det er etterlivet, så dør han, og hvis han kommer inn og forlater den, vil han føre tilsyn med døden og deretter bli frelst . Og den som ser seg selv i det hinsidige og var syk, fører til det fredelig, fri for fristelsene og ondskapene i denne verden, og hvis han ikke er syk, er det et godt budskap i henhold til omfanget av hans arbeid, for eksempel pilegrimsreise , jihad, askese, tilbedelse, kunnskap, nestekjærlighet, forbindelse eller tålmodighet for en ulykke . Og den som ser at han kommer inn i det hinsidige og ser hva som er i den, for visjonen til en som var god og effektiv, gjør det med kunnskap og evne, og indikerer arbeidsledighet og skade, og den som var redd, bekymret eller overveldet, sin frykt , villfarelse og nød er borte, og den som ser at han har kommet tilbake fra det hinsidige etter å ha kommet inn i den, så vender han tilbake fra fremmedgjøring til sitt land . Og hvis etter tid antydet at han ville forbli i fremmedgjøring . Og når han kommer inn i Makkah i en drøm, har den ulydige omvendelse, den vantro har islam, og singelen har en kone, selv om seeren er en krangel, indikerer hans seier i krangelen, og hans inntreden i Mekka indikerer sikkerhet av frykt . Og den som går inn i helligdommen til Abraham, må velsignelser og fred være med ham, og var redd for sikkerhet, og kanskje å komme inn i helligdommen indikerer antagelsen om at den ærverdige stillingen som konge, eller konfronterer fordelen med kunnskap, eller arver fra sin far mor . Og å gå inn i huset og den store moskeen er bevis på at man kommer inn i huset med en brud . Og å komme inn i den store moskeen indikerer sikkerhet mot frykt og oppriktighet . Og å komme inn på markedet er flid i å søke livsgrunnlag . Å komme inn i hjemmet indikerer intensjonen om ekteskap . Og inn i moskeen resignasjon fra synder . Og å komme inn i kirken korrupsjon av religion ….

…Og den som ser imamen eller sultanen, kommer inn i et hus, en lokalitet eller et sted som nekter at han kommer inn i det, eller en landsby, folket på dette stedet vil lide en stor ulykke, og alt han ser i tilstanden til imam og kroppen hans er god, er god for hjorden hans ….

…Og den som ser en flue som kommer inn i halsen eller magen, han kommer inn i en svak person og forårsaker lite godt av ham ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at noe kommer ut av korsfestelsen hans, så vil han føde en sønn fordi Gud den allmektige sa: ~ Han kommer ut mellom korsfestelsen og korpuset . ”…

Kommer han til sovende som slapper av i Ramadan? I de siste artiklene og diskusjonene bestemte vi oss for et fastslått faktum, som er at drømmen fra Satan er en realitet, ikke en metafor, og vi nevnte på det tidspunktet den riktige hadithen i Sahih : visjonen er fra den velgjørende og drømmen er fra djevelen . Men også i den velsignede måneden Ramadan ble det rapportert om hadithen av Abu Hurairah, at han sa, Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Når Ramadan kommer inn, åpnes himmelens porter, portene av helvete er stengt, og djevlene er lenket . Fortalt av Bukhari . Betyr så rekke demoner fraværet av drømmer, mareritt og knebøy i denne hellige måneden? Svaret fra begynnelsen : Nei, du kan se mareritt, og personen kan sove i Ramadan, og her er mer forklaring . Årsaken til forvirringen er setningen : Djevlene er lenket, og dens betydning er på flere måter, inkludert : 1 / At kjeden er spesifikk for de som søker høringen, og at sekvensen deres skjer i løpet av natten av Ramadan i stedet for dets dager, fordi de ble forhindret på tidspunktet for Koranens åpenbaring fra å avlytte, så de økte sekvensen og overdrev i husking . 2 / Det kan være at det som menes er at djevlene ikke blir kvitt muslimenes fristelse til det de finner hos andre, fordi de engasjerer seg i faste som undertrykker deres ønsker, og fordi de er opptatt med å lese Koranen og minne og rettferdige gjerninger . 3 / At kjeden er spesifikk for noen, og de er Marada, og den har bevis, og det er hadithen fra Abu Huraira med ordlyden : Hvis den første natten av Ramadan ble lenket av djevlene og retur av paradiset . Og i ordlyden : og djevlene råder i den . Avslutningsvis kan sammenkoblingen av demoner være på utseendet og sannheten, og at alt dette er et tegn for englene å gå inn i måneden og maksimere dens hellighet og forhindre at demonene skader de troende, og dette kan være en indikasjon av overflod av belønning og tilgivelse, og at demonene blir mindre forført og blir som de lenket, så jeg kan ikke se hva som forhindrer fremveksten av drømmer eller mareritt for å sove i den . Al-Qurtubi sa, etter å ha antydet at han bar det utad : Hvis det blir sagt, hvordan ser vi så onde og synder som skjer i Ramadan mye, og hvis djevlene er lenket sammen, vil det ikke skje? Svaret er at det er mindre enn fasten til de fastende menneskene hvis forhold blir bevart og etiketten overholdes, eller noen av djevlene er bundet og de er frafalne, ikke alle, eller det som er ment å redusere ondskapen i det, og dette er en håndgripelig sak, fordi forekomsten av det i det er mindre enn andre, ettersom det ikke er nødvendig for dem alle å bli lenket sammen for at ingen ondskap skjer. Det er ingen synd, fordi det er årsaker til andre enn demonene, som onde sjeler, stygge vaner og menneskelige demoner, og Gud vet best ….

…Og den som tror at det som ikke kan klatres, er over taket, så er det en illusjon ….

…Og den som ber med et folk på taket, så ber han til folket, så vil han ha et godt rykte, når det gjelder fard eller veldedighet ….

…Og den som ser at støvet på taket hans er gull, han vil mangle pengene sine og bli utsatt for sin nåde ….

…Og den som ser at Bazia sitter på taket hans, det indikerer hans ledsagelse til en ny konge og å oppnå godt og nytte av ham, og hvis en kvinne ser at Bazia gjemte seg i halen, føder hun en mannlig gutt, og hvis foten hans er en tunge, så tolkes han som en jente ….

…Og den som ser at taket på huset hans drypper av vann, da vil han gråte for døde eller syke ….

…Og den som ser at han kaller kallet til bønn på taket til sine naboer, han tenker dårlig på folket til sine naboer ….

…Den som ser at taket på huset hans blir ødelagt og et opprinnelse har falt, så er det eieren eller eierens død ….

…Nysing er i en drøm identifisering av en sak som var i tvil, så den som ser at han nyser, han er sikker på hva som er tvilsomt om ham . Og nysing betegner pasientens død eller bekymring og beklagelse som er urovekkende . Og hvis seeren er i nød, blir han løslatt fra ham, eller hvis han er fattig, finner han hjelp, og at folk fornærmer ham og ber for ham med godt . Og nysing kan indikere forkjølelse eller sinne og rynke pannen i ansiktet . Og den som nyser i en drøm, han nyser kraftig, la ham vokte seg for fienden, hvis han skiller seg ut eller kjemper mot ham, så vil han overvinne ham og skade ham ….

…Den som så at gravene hadde regnet ned, deres folk ville ha nåde ….

…Er det tillatt i dag å bevise en lovlig avgjørelse gjennom visjoner og drømmer, for eksempel noen som ser sendebudet, kan Guds bønner og fred være over ham, beordre ham eller forby ham noe? Svaret vårt på dette spørsmålet er at visjonene og drømmene ikke blir forklart av personen selv, og at deres betydning kanskje ikke er på overflaten . Så sier jeg : Nå er det ikke tillatt å bevise en legitim avgjørelse annet enn sharia og hva som er brukt i den. Fordi hvilemodus er ikke en tilstand av kontroll og oppnå det han hører fortelleren – som er her denne drømmer – har avtalt forskere sår og endring, og forskerne i romanen at vilkårene for aksept av romanen av person : å være en offiser, vedlikeholdt, og sovende er ikke i denne egenskapen . Men hvis noen ser en visjon der kommandoen er å gjøre en av sunnahene eller forby noe galt, eller forbudt, og sendebudet, Guds fred og velsignelser være over ham, kan ha sett ham befale det jeg nevnte ovenfor, er tillatt å handle i henhold til det? Svaret er ja det er tillatt å jobbe, og hvis du sier : Hva er grunnen? Jeg sier årsaken : At dette ikke bare er en vurdering av visjonen ! Snarere med det som ligger til grunn for loven . Imam Shatby bestemte seg for den allmektige Guds nåde : at arbeidskravet under visjonen, ikke perforerte lovbestemmelser, og være samtykke til lovens tilsynelatende betydning , og mens det som kom fra visjoner, og brudd på loven, eller en rettsstat, det er : enten fantasi eller illusjon, eller det er en drøm fra Shaytaan, og dette kan ikke betraktes, fordi han motarbeider det som er etablert og legitimt . Al-Baghawi sa i Sharh al-Sunnah [12/211]: Ikke alt som en person ser i søvne er riktig og kan komme til uttrykk. Snarere er den riktige det den allmektige Gud bringer deg av visjonens konge fra en kopi av bokens mor, og alt annet er en pipedrøm som ikke har noen tolkning ….

…Og den som ser at et vannhjul gikk ut gjennom husene og husene, så er det et godt liv hvis vannet er søtt, og hvis det er salt, er det skadelig eller dårlig, og det spres, og det sies at vannhjulet er en kvinne, så det som sees i det av Zayn eller Shein er hos kvinnen ….

…Den som ser riddere løpe gjennom runden og komme inn i landet eller leiren, det er en fare for dem ….

…Noah, fred være med ham, den som ser ham i en drøm, vil leve et langt liv, og han vil bli plaget av store vanskeligheter, og han vil bli skadet av mennesker, så vil han få dem og få barn og være takknemlig . Og det ble sagt : Den som ser Noah på ham på himmelen, han vil være en lærd og flittig i lydighet mot den allmektige Gud, søt og har fiender, og han vil seire over dem og få et stort mandat . Og det ble sagt : Hans syn indikerer overflod av regn det året, eller at han er en mann som har fiender og naboer som misunner ham og vil flykte fra dem, og Gud den allmektige vil hevne seg på dem . Og det ble sagt : Hans syn indikerer ødeleggelsen av de vantro og de troendes sikkerhet og frelse, og at et syn i tørke indikerer overflod av regn, og at en visjon i et skip indikerer dens flukt og flukten til de i den, og hans visjon indikerer styrken til folket i kjetteri, umoral og svakhet hos troende mennesker . Hans syn indikerer lang levetid i lydighet mot den allmektige Gud, og pålegger det gode og forby det onde, selv om seeren er en konge hvis flokk ikke adlyder ham . Hans visjon indikerer sorgen over navnet hans . Hans visjon indikerer fiendtlighet mot foreldre og seier over dem, eller tørke og høye priser . Kanskje hans visjon tydet på å lindre bekymringer og nedstigning av regnet, og kanskje hans visjon antydet snekkerarbeidet og utjevning av skip og seilaser i havene. . Og hvis en kvinne så Noah, antydet han at hun var ulydig mot mannen sin ….

…Faraos syn med avgangen fra en rettferdig mann på myndighet av Ibn Masoud – må Gud være fornøyd med ham – og på myndighet fra noen av ledsagerne til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred – kan Gud være fornøyd med dem -: at farao så i sin drøm at ild kom fra det hellige hus til det inkluderte Egyptens hus, så det brente koptene og forlot Israels barn. Egyptens hus ble ødelagt , så han kalte tryllekunstnere, prestene, klanene og besitteren, og han spurte dem om hans syner, og de sa til ham : Han kommer ut av dette landet som Israels barn kom fra – det vil si det hellige hus – en mann hvis ansikt vil være ødeleggelsen av Egypt. . Det som menes med den rettferdige mannen er Moses, fred være med ham…

…Og den som ser at strømmen kommer inn i et land, så er fienden til det landet med skade, og alt vann som er seirende er ikke bra for det, og alt vann mangler, advar ikke familien hans, spesielt hvis det er dårlig ….

…Og den som ser at han gråter og ingen tårer kommer ut av øynene hans, så er det ikke prisverdig, og hvis det er blod i stedet for tårene, indikerer det anger for noe som han har savnet og angrer ….

…Al-Fasad er i en drøm en mann som adlyder samtalen . Hvis han knekker en mann ved utstilling, blir han knivstukket, og han er fiendskap, og hvis han bryter i lengde, snakker han skjønnheten og komponerer blant mennesker . Og Almusdod bevis på trøst og kur fra plager . Og den som er blitt grepet i en drøm om et organ, han må bli sett i det mens han er våken . Og den som ser at en ung mann svetter lenge, så hører han en fiende snakke eller stikke som påvirker ham . Og hvis han ser at han har mistet svetten, og svetten blir avskåret, vil hans slektning dø . Og hvis flebotomi er i hans høyre hånd, dobler pengene hans, og hvis de er i hans venstre hånd, så er han seirende over sin partner . Og hvis han ser at en person har avvist ham, hører han et ord fra en venn, og hvis blod kommer ut av svetten hans, vil han bli belønnet for det, og hvis det ikke kommer noe blod ut av ham, så er det sa at det er riktig og den som begår synd kommer ut . Hvis en lærd knekker ham og blodet kommer ut av ham i et basseng eller i en tallerken, blir han syk . Hvis han knekker ham og ikke ser blod, så hører han ord fra sin kone . Og hvis han forakter blod som kommer ut av ham, vil han bli syk og han vil lide skade i pengene sine . Og hvis hans kone føder en datter hvis overarmen er i lengderetningen, og hvis overarmen er i lengderetningen, og hvis den er tverrgående, skal det som er mellom henne og hennes slektninger bli avskåret av død eller liv . Og den som ser at han vil sørge, han vil omvende seg fra synden . Og hvis han tror at blod har beseiret ham, er han i innfall og synden overvinner . Hvis blodet er svart, fortsetter han i en alvorlig synd og vil omvende seg fra det . Og blodutslipp er utstrømningen av penger ved å skrive et argument, og skalpellen er som pennen, og blodet er som blekket, og jomfruen hvis hun føder, så gifter hun seg . En flebotomi for en gutt er omskåret . Og fangen besøkte Bishara fordi blod er fanget i venene . Og den gravide besøkte henne og fødselen hennes . Hvis flebotomi ikke var i leveringsmåneden, avbrytes den . Og den rike mannen betalte zakat på pengene sine . Og den ukjente kvinnens besøk i verden kommer til de som så henne ….