…Og den som ser at en ild, en skorpion, en slange eller en stein som er nedstammet fra himmelen, indikerer at Guds pine er kommet ned på dette stedet ….

…Hva er forholdet til en troende eller en muslim , med en god visjon? Visjonene er det vi har igjen av profetetsaken , og kanskje hadithen fra sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham : ” Det er ikke noe igjen av profetiet utenom evangelistene. ” De sa : Hva er det? Han sa : ~Den rettferdige visjonen blir sett av en muslim, eller en historie .~ Jeg sier at det kanskje vil hjelpe i dette aspektet, da det bekrefter den troende på fremmedgjøringstidspunktet og er en hjelper for ham, og gir ham håp om ære og styrke. Derfor tolket noen lærde allmektighetens ordtak : Guds verger frykter ikke dem. De sørger heller ikke for de som trodde og fryktet de gode nyhetene for dem i dette livet og i det hinsidige ……. etc. Verset er at det gode budskap er den gode visjonen som den troende ser i søvne, og det er en bekreftelse og et budskap fra Gud, ikke som menneskelige budskap, for det er uten mellomledd, og dette er et av tegnene Godhet for mennesket, det vil si en som ser en visjon og er bemerkelsesverdig for hans oppmerksomhet , eller retter sine feil, og Gud vet best…

Og den som ser hodet som hodet til en elefant, en løve, en tiger eller en ulv, det er blitt sagt at han tar skapelsen av ting høyere enn sin evne og drar nytte av dem og oppnår ledelsen og spikeren på fiender

…Og den som ser at han er forlovet og var en prins, lærd eller arbeidsgiver og fullførte sin preken, så beviste han sin ledelse og posisjon og oppfylte sine behov, og hvis han ikke forlovet seg, ville saken han ba om være vanskelig for ham, og han kan bli avskjediget fra jobben og stillingen ….

…Men hvis hun giftet seg med en kvinne, er ikke en ektemann hennes mann i en drøm : det kommer dem til nytte for folket i hjemmet eller mannen hennes fra en partner eller en felles født eller assistert produsent for å tjene ham og hans verk ….

…Den som faller i en blodkilde : eller et arr eller en blodkrukke, etter at blodet er høyt over ham . Det kan ikke skyves bort, for han er i blod som er rammet av ham . Likeledes vil hvert erobrende blod han ser på et sted med vann, i en bolle, i en bolle, i et basseng eller andre spor av rennende og stillestående vann, etter at det ofte er, med mindre han ser at blodet er svakt, at han drakk, eller farget med det, så er det forbudte penger som rammer ham, og hvis det ofte ble forbannet med blod . Og den som ser blod sprøytet på ham, han vil motta det fra den som blodet sprinkles på, som en gnist fra ild, så det er dårlige ord som rammer den som gjør det ….

…Og den som ser en Koran, et tau eller en ledning på nakken, det indikerer dyd og oppfyllelse av pakt, sannhet, kunnskap og Koranen ….

…Kan en ikke-muslim? Som en jøde eller kristen, for å uttrykke visjonen eller forklare den, eller er denne kunnskapen spesifikk bare for muslimer … ? Vårt svar på dette spørsmålet er at vi må vite noe viktig, det er at sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, da han sa i al-Sahih : { Det er ingenting igjen av profetdommen bortsett fra heroldene . De sa: Hva er Guds sendebud? Han sa at den rettferdige visjonen blir sett av en muslim eller sett for ham . } , Visjonens opprinnelse er lagt, og den er primært religiøs; For den som sa disse ordene, har bevist at han krysser visjonen med hjelp av den edle Koranen, og Koranen er Guds mirakuløse ord hver gang og hvert sted, og det er derfor ofte i noen visjoner noe av det ting som er fraværende, som hvis vi søker Koranens hjelp til å tyde dem, ser vi sannheten og verifiserer dem . Det ble også bevist at han krysser visjonen gjennom den andre åpenbaringen. Det er den rensede Sunnah, som har blitt en referanse for de som gir uttrykk for hva den inneholder av de profetiske ordtakene, og dens eier beskrev den ved at Gud sa : [ Det er ingenting annet enn en åpenbaring åpenbart . Hans kunnskap er veldig sterk ]. Og den som i sitt uttrykk refererer til en av disse to kildene, så utmerker han seg i enhver ferdighet, men det er et uttrykk som bruker andre ting eller ved hjelp av andre ting, for eksempel bruk av fysiognomi, eller å vite situasjonen til seeren tett, eller søker hjelp fra kunnskap om forholdene i samfunnet, og dette kan gjøres av en ikke-muslim, men jeg liker ikke å kalle det et uttrykk for en visjon, men heller en analyse av samfunnet eller personligheten, eller en studie av det, og dette er fordi uttrykket er en fatwa og navnet har et koranisk eller religiøst premiss, og ikke-muslimer er fri fra det, akkurat som det ikke er tillatt for ikke-muslimer å våge å gjøre det, selv om bare navnet . Det er også nødvendig å kjenne de viktigste uttrykksverktøyene, nemlig Koranen og Sunnah i utgangspunktet. Disse er kanskje ikke tilgjengelige for ikke-muslimer, og ikke-muslimer vil ikke henvise til dem . Noen referanser har nevnt og bevist eksistensen av noen ikke-muslimske uttrykk og delt dem i divisjoner, inkludert : 1 / Uttrykkene er filosofer, slik som : Platon og Ptolemaios . 2 / Uttrykk fra leger, som : Galen og Hippokrates . 3 / De som uttrykker fra jødene, slik som : Hayy bin Akhtab og Kaab bin al-Ashraf . 4 / Uttrykkene er kristne, slik som : Hunayn ibn Ishaq og Abu Mukhaled . 5 / De som går forbi magiene, som : Khusra, Anu Shar, Wan, Kashmur og Hormuz . 6 / Krysset er blant de arabiske polyteistene, som : Abu Jahl, Abu Talib og Abdullah bin Abi . 7 / Overgangen er blant prestene, som : Sateh, Abu Zara og Awsajah . 8 / De som uttrykker er blant tryllekunstnere, slik som : Abdullah bin Hilal, og Qurt bin Zaid al-Abli . Men de som følger disse uttrykkene merker at de er avhengige av saker som ikke har noe å gjøre med Koranen eller Sunnah i uttrykk, men du ser dem avhenge av spå fortelling, jinn eller alle slags magi og andre metoder for prøver å kjenne det usett forbudte . Bryr folk med tidligere kjedsomhet seg om drømmer? Ja, bevis på dette kom. Og fra det : Det kom i 1. Mosebok : Kapittel 8: 40 , s. : 66 følgende : Josef sa til fengsels eiere : [ Er ikke Guds uttrykk kort av meg? ]. I Josefs uttrykk for kongen sa han : [ De to drømmene er en . Og det ble gjentatt fordi saken ble bestemt av Gud, og Gud skyndte seg å gjøre det. ] 1. Mosebok : Kapittel 32: 41 , s : 69. Det er mange andre fortellinger, men dette er eksempler, og Gud vet best ….

…Den store elven : den dominerende mannen er en ugjennomtrengelig mann med autoritet, og sultanens inntog til ham og vannets klarhet er sultanens rettferdighet, og retur av vannet bak isolasjonen av sultanen. Sultanen er over pengene deres, og han går med børstene i fangenskap til kvinnene sine, gravde en elv for å slå penger, så vel som vann i dem, så vel som å se en mann se vann i levebrødet sitt bli drevet til ham , for den allmektige sa : ~Vi driver vann til det skurrende landet .~ Hvis han ser ut som om han falt i vann og deretter kom ut av det, faller han i sorg og kommer deretter ut av det . Hvis han så ut som om han hadde hoppet fra elven til Shatta, ville han flykte fra sultanens onde og oppnå seier over fiendene, fordi Gud den allmektige sa : “ Da han og de som trodde med ham, gikk over ham . ”…

…Og den som ser at han er på en silo eller et sted som ikke er passende for perserne å klatre over den, så vil han slå en hatet sultan eller umulig i religion, eller han begår en synd som er så stor som styggheten på stedet ….

…Innsjøen : betegner en kvinne til venstre som elsker direkte, fordi innsjøen står og ikke løper, og den dreper den som faller i den og ikke skyver den . Og bølgene er strenghet og pine, fordi Gud den allmektige sier : ~De er dekket av bølger som skygger .~ Og den allmektige sa : ~Og bølgene stoppet mellom dem .~ Og det ble fortalt at en handelsmann så at han gikk i sjøen, og han var livredd av frykten for havet, så han fortalte om visjonene sine ved en kryssing . Han sa : Hvis du vil reise, vil du ha det bra . Dette er fordi hans visjoner indikerer stabiliteten i hans saker . Og en mann så ut som om sjøvannet var sint til kanten hans dukket opp . Så han fortalte det til Ibn Masada, og han sa : En lidelse sank ned på jorden av kalifen, eller tørke i land, eller kalifens penger ble stjålet . Det var bare et lite beløp til kalifen ble drept, pengene hans plyndret og land ble undertrykt . Og den som så at han førte ut en perle fra havet, han ville ha nytte av kongen i penger, slave eller flagg . Og hvis han ser at sjøvannet eller annet vann har økt til det har overskredet grensen, som er betydningen av strømmen til den kom inn i hjem, hus og hjem, så holder folket tilsyn med drukningen, så blir det en stor prøvelse . Prinsippet er i det dominerende vannet de er og oppvigling, fordi Gud den Allmektige kalte sin seier og dens overflod for tyranni, og han sa at drukning indikerer utøvelse av en stor ulykke og manifestasjon av kjetteri, og død ved drukning er en død på grunn av vantro . Når det gjelder den vantro, hvis han ser at han har druknet i vann, så tror han, fordi Gud den allmektige sier : “ Selv om drukning fanger ham, sier han, jeg tror . ” Verset . Og den som ser som om han har druknet og senket seg i havet, vil sultanen ødelegge ham . Hvis han ser som om han har druknet og fått ham til å dykke en gang og flyte en gang og bevege hendene og føttene, vil han få rikdom og stat . Hvis han ser det som om han forlot ham og ikke druknet, så går han tilbake til saken om religion, spesielt hvis han ser grønne klær på seg selv . Det ble sagt at den som så at han døde og druknet i vannet som fienden hans gjerne ville drukne i det rene vannet, druknet i mye penger . Når det gjelder svømming : den som ser at han svømmer i sjøen og var en forsker som har nådd sitt behov i kunnskap, hvis han svømmer på land, så er han låst og blir tett i inneslutningen, og han blir der så mye som svømming er vanskelig eller lett, og like mye som hans styrke . Hvis han ser at han svømmer i en flat dal til han når et sted han vil, går han inn i arbeidet til en urettferdig og mektig sultan som krever av ham et behov som han oppfyller for ham og er i stand til ham og Gud den allmektige. sikrer ham like mye som han løper i dalen . Hvis han frykter ham, så frykter han også en hersker , og hvis han rømmer, rømmer han fra ham, og hvis han kommer inn i havet og svømmer bedre i det, inngår han en stor sak og et stort mandat, og han er i stand til å eie kongen og oppnå ære og kraft . Hvis han svømmer på ryggen, omvender han seg og kommer tilbake fra synden . Og den som ber mens han er redd, han vil få frykt, sykdom eller fengsel, like mye som hans avstand fra rettferdighet . Og hvis han tror at han ikke vil flykte fra ham, vil han dø i den bekymringen, og hvis han er modig i svømmingen, blir han skånet for det arbeidet . Og hvis en sultan ser at han vil svømme i et hav og havet er turbulent med en bølge, så kjemper han mot en konge blant kongene, og hvis han bryter havet ved å svømme, vil han drepe den kongen . Og hvert hav, elv eller dal som har tørket opp, det er statenes tilstand som tilskrives det, og hvis vannet kommer tilbake, vil staten komme tilbake . Og det ble sagt at hvis en person ser at han har rømt fra vannet som svømmer før han var klar over søvnen, er det bedre for ham å legge merke til det mens han er i vannet som svømmer . Og det ble sagt at den som så at han svømte, bestred en motstander og beseiret motstanderen og vant over ham . Og å gå over vann i et hav eller en elv indikerer hans gode religion og gyldigheten av hans sikkerhet, og det ble sagt at han er sikker på noe han er i tvil om, og det ble sagt at han reiser på en reise i fare for sin tillit . Og den som ser som om vannet strømmer på overflaten, han vil bli rammet av en ulykke fra sultanen, som er en indikasjon på herskerbenet, som han bare kan takle, for sin flyt og autoritet . Og den som har stagnert fra ham, er lettere og mildere, og indikerer en kriger som kutter veien, og hvis han er på reise, krysser en tyv eller en løve veien mot ham, eller hvis tankene hans om reisen er regn, en linjal, eller et mekka . Og hvis han var til stede, ville han bli plaget av en sorg og ulykke, fordi Gud den allmektige sa : ~Du er forbannet med en elv .~ Når det gjelder Sultan, blir den presentert for ham, spesielt hvis han kom inn i den . Enten fengsler han ham, beordrer ham å bli slått, eller så oppnår han sorg hvis han har fått ham stor, eller hindrer ham i å bli frelst fra strømmen hans, så faller enten en sykdom i ham fra kulde eller drypp, så hvordan om det var i vinteren og vannet hans var dårlig, så er det mer alvorlig i alt som indikerer det? Hvis det blir kuttet, krysset eller forlatt det, vil han bli frelst fra alt som er i det av sorg og sykdom, og alle bevis for lidelse og sorg . Og den som trekker fra en elv og drakk, får penger fra en mann som er like farlig som den elven . Og den som kommer inn i en elv og slår den fra bunnen av gjørme eller gjørme, de vil bli rammet av en mann hvis tilstand er som den elven i elver . Og den som skjærer en elv til den andre siden, han vil avskaffe bekymring, redsel eller frykt, og han vil bli utfridd fra den hvis det er gjørme ….

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som tror at han leser en av avisene til en av profetene, er bedre .~…

…Og den som ser at han hadde på seg en ring og dens fedd var av dens opprinnelse, det skal tolkes ved anskaffelse av et barn eller kjøp av en hushjelp, et dyr eller et hus, og ringens lapp har skiftet fra sin stilling, det skal overlates til kongene ved å føre tilsyn med isolasjonen og til andre i henhold til skiftende forhold ….

…Og den som ser at en konge eller en matriark har levd og antatt makten som han var, så indikerer dette at noen fra hans klan, hans navn eller hans motstykke, har trukket seg, og kanskje har livet til den som er utnevnt over dem blitt bedre ….

…Når det gjelder fyrpannen, tolkes den av tjeneren og tjeneren som han får medlidenhet med eieren av, og folk roser dem, så uansett hva han ser i den fra Zayn eller Shin, vil han komme tilbake til dem, og hvis den er av metall , de er relatert til det spesielle metallet ….

…Og den som ser at det strømmer fra en flytende type vannhjul, så er det bra, nytte, glede og motgang nær det som bevises av separasjon av elver. Mer i det er en type som hater smaken eller lignende ….

…Det så kongen skrev sin feil Vohrzh da han ble tatt fra ham, det tolket fem aspekter for staten og ankomsten av Rizk og eliminere behovet Azzedine og høyde og oppnåelse av formålene som noen av kryssene sa forklart i vers : ( for staten og for Rizk … bruk layette og nå det tiltenkte ) og ble fortalt om synspunktet som skriver på et instrument det bryter inn i ….

…Og den som så at han tok en vei og så en kvinne og vendte seg bort fra veien, da ville verden være hans bedrag ….

…Og den som ser at han bringer en død grop og finner en ild i den, så indikerer den styggheten til serens onkel og hans advarsel, og kanskje begav eieren av gropen en kjetteri og villedelse, så vel som om han så noe i det fra skadedyret ….

…Og den som ser at han kastet en rullestein i en brønn, han vil bruke penger på ekteskap eller å kjøpe en tjener ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at han har bygget en mur eller bygget en mur med ruiner, han vil streve for det gode i en manns anliggender som er blitt ødelagt .~…

…Han fortalte at Ali bin Isa al-Wazir så i søvne før han kom til departementet, som om han kjørte på en velkledd hoppe, og i skyggen av solen i løpet av vinterdagene, og tennene hans var spredt, så han var livredd, så han fortalte sine visjoner til de som krysset, og det ble sagt til ham: Når det gjelder din ridning på hesten, ære, stat, autoritet og vergemål, og når det gjelder gode klær, er du en god religion, vakker og ryddig ros. Når det gjelder solskyggen, dreier den seg omtrent til kongen og å leve i skyggen hans, og vergemålet er enten en tjeneste, et slør eller et menneskeskapt og levende, og når det gjelder spredning av tenner, tolkes det med lang levetid ….

…Når det gjelder å grave en grop og en brønn, hvis ingen ville gå inn i dem, giftet han seg med en kvinne ….

…Den som så at han drakk en drink fra et kar eller annet, og det var klart og fuktig, så er det et langt liv, næring og fordel, og hvis det er varmt, er det sykdom og sykdom, og hvis det er nød , så er det nød og nød, og det å snakke om vann ble presentert i hans kapittel i kapitlet om havet ….

…Og den som ser at han ødelegger en kirke, et kloster, en silo eller lignende, så vil han være tøff for de vantro og skade dem fra ham, og det kan eksistere i islams religion ….

Hvis det er grønt, indikerer det ungdommens død eller drap ….

…Og den som ser at han har urinert i en moske eller på en talerstol, en sønn vil komme til ham og være leder for folket ….

…Og den som ser at han slår en katt til han klør den eller spiste den, så tolkes han av skaden av en lang sykdom og blir så kurert av den, eller den som ser at han klødde en katt og så våkner og blir frisk, tyven styrker ….

…Og den som ser en høytid og ikke er en fest på sannheten, hvis han er et av folks æres- og ærefolk, blir hans stilling redusert, og hvis han ikke er av ære, vil han stå opp i sitt levebrød ….

…Og den som ser en gruppe mennesker samles til en fest, og hvis festen er kjent, så er den god, ære og prakt, og hvis den er ukjent, er det en hatet sak som skjer, og det ble sagt at visjonen om festen innebærer ti aspekter : Profetens fødsel, må Guds bønner og fred være over ham, hans syn, ekteskap, fødsel, omskjæring, sykdomshelse, fraværende ankomst, trøst for de døde, oppfyllelse av løfte og gjestfrihet For en gruppe ….