…Tolkning av himmelen, luft, natt og dag, vind, regn, torrents, formørkelse, jordskjelv, lyn, torden, regnbuer, gjørme, sol, måne, planeter, skyer, hagl, snø og frost, himmelen indikerer seg selv, så uansett hva som kom ned fra den kom dens motstykke fra Gud, det er ingen årsak i den, slik som at ild faller fra den. I rollen er mennesker plaget med sykdom, smerte, kopper og død . Og hvis det brant fra det i markedene, blir det herliggjort og opphøyet det som selges med det fra salget . Og hvis den falt på dekar, knappe og planteplasser, ville du skade mennesker, og planten brant og slår den med hagl eller gresshoppe, og hvis bevis på fruktbarhet, levebrød og penger stammer fra den, som honning, olje, fiken og bygg, da ville folk regne gunstige regnvær, det som kom ned fra himmelen ville være gunstig for det, og kanskje indikerte himmelen at styrken til sultanen og seg selv på grunn av deres overlegenhet over skapelsen og deres manglende evne til å nå den , med deres visjon og deres volatilitet i kraften, og deres svakhet å komme ut under den . Det som ble sett fra den og i den eller ned i den og på den, indikasjoner på godt og ondt, og kanskje indikerte det hans palass, hans besittelses hus, hans hoffmenn og hans penges hus, så den som stiger opp til det ved fred eller fornuft, vil oppnå høyde med kongen . Og det har han, og hvis han steg opp til det uten grunn eller fred, ville han ha opplevd stor frykt for sultanen, og han inngikk mye overflod i sitt møte eller i det han håpet på ham eller fra ham . Hvis samvittigheten hans var avlyttet, spionerte han på sultanen eller snek seg inn i pengerhuset og palasset for å stjele det . Og hvis han nådde himmelen, nådde han målet med saken, og hvis han kom tilbake til jorden, ville han bli frelst fra det han kom inn, og hvis han falt fra sitt sted, ble han skadet i sin tilstand, ifølge omfanget av hans befaling i hans fall, og hva hans organer ble brutt for ham, og hvis den som nådde himmelen var syk mens han var våken, da vendte han ikke tilbake til jorden, omkom fra sin sak, og hans sjel steg også opp til himmelen . Og hvis han kommer tilbake til jorden, har skaden nådd hans mål, og hans folk fortviler over ham, og så vil de bli frelst, hvis Gud vil, med mindre det også er mens han stiger ned i en brønn eller Hafir og da ikke kom ut av det , for det er hans grav der han kommer tilbake etter at han kom tilbake, og dette er en god nyhet om døden for islam, fordi vantro ikke åpner himmelens porter for dem, og deres sjeler stiger ikke opp til det . Når det gjelder å se dørene, kan det tyde på at hvis du øker rente, hvis folk er i noen av bevisene, eller i synet, er det fluer, bier, fugler eller lignende, og hvis folket er i tørrhet, regn og regn, sa Gud allmektig : “ Så vi åpnet himmelens porter med øsende vann. ~ spesielt, hvor vertshuset viser medfølelse, fruktbar, som støv og sand uten støv og skader . Men hvis folk kastet piler fra dem, hvis de var i noen bevis for pesten, ble dets dører åpnet for dem . Og hvis pilene skader alle som har blitt slått og bløder, så er det en konfiskering av autoritet over hvert menneske med sin pil, og hvis deres hensikt er å ørene og øynene, så er det en prøve på avvik fra pilene deres, i som gjelden til alle hvis hørsel eller syn vil gå til grunne i den . Og hvis de blir skadet, samler de dem og henter dem, så byttet fra Gud, slik som gresshopper, og fuglearter som spurv, stiklinger og manna, ødelegger og piler på grunn av autoriteten i jihad og lignende, eller levebrød og gaver som han åpner sine pengehus og bokser for, og når det gjelder nærheten til himmelen, indikerer det nærhet til Gud, og det er for folket i lydighet og gode gjerninger . Kanskje dette indikerer distre ssed person som er i nød, innringeren, som aksepterer hans bønn og blir besvart, for når du ber på øynene mot himmelens retning, og kanskje dette indikerer nærhet og nærhet til imamen, verden, faren, faren ektemannen og mesteren, og alle som er over deg av en grad, er æren basert på beslutningen om hver person i hans årvåkenhet og etterspørsel og mer hans søvn, og det som falt i hans samvittighet . Når det gjelder himmelens fall på jorden hvis han reiser, kan det også skyldes drømmerens autoritet og hodene over ham, enten en far, ektemann eller mester og lignende, og det kan indikere dens falle på det tørre landet, eller folket trampet det med ben etter det falt mens de var Hamid, og de tok opp Noen av dem er et tegn på levebrød, fruktbarhet og penger, for de er fordelaktige regnvær av stor betydning, og arabere kaller regn en himmel, fordi den kommer ned fra den ….

…Og den som ser en grønn orm, han skal tolke en god kvinne ….

…Sengen : Det ble sagt at den som ser at han ligger på en seng, så returnerer han noe til ham som har forlatt hånden, selv om han er en svakhetskraft i sin autoritet og deretter blir etablert etter svakhet, fordi Gud den allmektige sa : ~Og vi kastet et lik på tronen hans, så en kvise .~ Og hvis han ønsker å gifte seg, så er det ekteskapet til en kvinne, og hvis han ligger på en seng med madrasser på seg, er det en økning i ære og minne om mennesker som er hykleriske overfor religion . Hvis det ikke er møbler på den, så reiser den . Noen av dem sa at sengen og alt han sover på, indikerer kvinnen og all pensjon, samt stolene . Og bena på sengen indikerer Mamelukes, og utenfor er det spesielt kvinnen, innsiden av den er visjonær, og bunnen er guttene og kvinnene . Al-Qayrawani sa at sengen er et tegn på alt som en person er fornøyd med, blir overvåket og nærmer seg . Og araberne sier : Den tredje av hans trone, hvis han ødelegger sin ære . Og tronen : sengen, og den kan referere til en båt fra en kone, en laster eller et skip, fordi sovende kjører den mens sjelen reiser fra familien og hjemmet . Og kanskje refererte han til kisten, for det er speilsengen . Den som bryter sengen i en drøm eller hvis sammensetning er oppløst, hans autoritet vil være borte hvis han er konge, og han er isolert fra sitt syn hvis han er en hersker, og han forlater sin kone hvis hun er en trassig eller dør syk, eller mannen hennes hvis han er pasienten, eller han reiser fra henne eller forlater henne, og ansiktet hans kan peke på mannen og ryggen hans på kona, og det som følger hodet på den på sønnen, og den neste av to menn på tjeneren og datteren og eselet hans kan indikere husets verdier og dets tegn på dets folk . Og eselet hans kan peke på tjeneren og panelene på madrassen, teppene, madrassene, mattene og dameklærne . Når det gjelder den som ser seg selv på en ukjent seng, hvis han møter kongen, vil han få det, ellers sitter han i et høyt råd . Hvis han var sølibat, giftet han seg, og hvis hun var gravid, fødte hun en gutt . Og alt dette hvis han hadde børster over det, eller hvis han hadde skjønnhet . Og hvis han ikke hadde sengetøy på det, ville passasjeren reise langt, og hvis han var syk, døde han, og hvis det var i løpet av Hajjs dager, og han håpet på ham, red han lastet på en kamel eller et skip i sjøen, eller satt i den på sengen ….

…Den ukjente fuglen er en indikasjon på dødsengelen, hvis den henter en rullestein, et blad, en orm eller lignende og flyr med den til himmelen fra et hus der en syk person og lignende døde . Han kan referere til den reisende som så ham falle på ham, og han kan henvise til arbeidet til den som så ham på hodet, på skulderen, på fanget eller på nakken, for den allmektige sier : “ Og alle personen har bundet fuglen sin i nakken, ”som betyr sitt arbeid, og hvis det er hvitt, er det rent, og hvis det er farget mørke, er det arbeid forskjellige ikke – nett, bare for å ha en gravid kvinne, fuglen var en mann gutt det, selv om kvinne er en jente, har historien bodd og bodd hos ham, og han fløy var lite å bo . Når det gjelder kyllingen som ikke spiser seg, gyter den på den som bærer den, finner den eller tar den, med mindre den har et lam, så det er et barn, og det samme er hvert eneste dyr av dyret . Når det gjelder den største fuglen og dens syvendedeler . Det er et tegn på konger, presidenter, folk med rikdom, lærde, folk med rikdom og rikdom, og når det gjelder åtselseter som kråke, ørn, honningdugg og murmeldyr, så er de umoralske, tyver eller onde eiere, og når det gjelder vannfuglene, de blir overvåket, de har oppnådd ledelsen på to måter, og de handlet mellom to makter : vannets autoritet og luftens kraft, og kanskje indikerte det at menn reiser på land og sjø . Og hvis de hørtes, stønnet de og gråt, og hva fuglene synger eller sørget over, de sang og noah, mann eller kvinne . Når det gjelder de minste fuglene, som spurv, ryper og nattergaler, er de små gutter : og fuglegruppen er den som eier den eller har penger, dinarer og autoritet på den, spesielt hvis han bryr seg om den, spiser det, eller tildeler det ….

…Det ble fortalt at en mann sa : Jeg så hodet mitt barbert og en fugl kom ut fra munnen min, og at en kvinne møtte meg og satte meg i skjeden, og jeg så faren min krevde meg raskt, og så låste han meg inn . Så han fortalte det til vennene sine, og han sa at jeg tok den, og når det gjelder fuglen som kom ut av meg, min sjel og kvinnen som førte meg inn i skjeden hennes, graver jorden etter meg, og jeg er fraværende i det, og når det gjelder faren min som spør meg og deretter låser ham fra meg, prøver han å bli truffet av det som skjedde med meg . Så ble visjonæren drept en martyr . Og en annen så ut som om han barberte hodet med hånden, så han kuttet det på et kryss og sa : Du betaler gjelden din ….

…Man føler at man kjører på et eselmonster : tilbring hvor han vil og adlyder ham, at passasjerer synder, noe som paradoksalt nok er det muslimske samfunnets mening i hans religion og etter hans mening og ønsker . Hvis eselet ikke ble ydmyket, og han så at det ble slaktet, ødelagt, ødelagt eller noe sånt, ville det plage ham med alvor i hans anliggender og stor frykt . Hvis han ser at han har ført ham inn i hjemmet med denne samvittigheten, eller at han har tatt ham med til å bli i sitt hjem, forstyrrer en mann ham også etter hans mening, og det er ikke noe godt i ham . Hvis han ser at han har ført noe av det inn i hjemmet sitt, og hans samvittighet er at han jaktet på ham mens han ville ha det til mat, ville han komme inn i bytte og godt for ham . Og dyrets menn i hermeneutikken er menn . Og kvinnene deres er kvinner . Al-Wahshs melk er en liten sum penger for den som slo den, bortsett fra eselens melk, for den som drikker av melk, vil falle i umoral i sin gjeld og hans rettferdighet i den . Og den som gjør et esel til en sebra, han avviker fra det muslimske samfunnets mening og isolerer dem . På samme måte, hvis noe blir forvandlet fra monsteret, med mindre det ser at det har forvandlet en gaselle, rammer det en kvinnelig glede ….

…Og den som ser noe av skjegget sitt trekke av og blir mangelfullt i stedet, eller han ser at det har blitt ufruktbart, det mangler hans rett i alle henseender ….

…Det føltes at fargen på ansiktet gulaktig det tolkes tre aspekter ved sykdom og isolasjon og frykt, og at han så Msauda det viser at de blir opprørt og fortalte sin sønn til å generere vers ~ Hvis mennesker en kvinnelig under hans ansikt Msauda ~ vers ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser at han har falt på ansiktet hans, hvis han ikke har til hensikt å bøye seg, er det ikke noe godt i ham, og hvis han er i krangel, krig eller tvist, vil han ikke seire .~…

…Gul farge En person som i en drøm ser at fargen på ansiktet hans er gul, vil ha en sykdom . Og det ble sagt : Han vil være god i det hinsidige og være blant de nære . Et gult ansikt i en drøm indikerer ydmykelse og misunnelse, og et gulaktig ansikt i ansiktet kan være et tegn på hykleri . Og det ble sagt : det gule ansiktet indikerer tilbedelse og tahajjud om natten, og det gulaktige kan indikere kjærlighet og kjærlighet . Og den gule fargen indikerer ærbødighet og observasjon . Kuling er kanskje et tegn på frykt . Og den som ser ansiktet hvitt og kroppen gul, så er hans reklame bedre enn sengen, og hvis kroppen er hvit og ansiktet gul, så er sengen bedre enn hans reklame . Og gulfarging av ansiktet og kroppen tilsier sykdom . Og et gult ansikt er et tegn på tristhet som rammer den visjonære . Og gulheten i alle klær er sykdom og svakhet, bortsett fra i porselen eller silke eller brokadeplagg, da det indikerer korrupsjon i hans religion ….

…Og den som ser ansiktet vakkert bleket, dette er en god nyhet om hans tilstand og rettferdigheten i sin religion, fordi Gud den allmektige sier: ~ Den dagen blir ansiktene blåst og le .~…

…Og den som så at han vasket hendene og ansiktet, det er ikke noe galt med ham ….

…Og den som ser ansiktet sitt i det, forbedrer det synligheten, og hvis han ser skjegget sitt i det er svart med et godt ansikt, og han er i dette bildet mens han er våken, så er han snill mot mennesker og er god i dem i saken av denne verdenen, og hvis han ser det som hvitt, så mangler han og øker sin status og styrker sin religion ….

…Og den som ser at han tørker ansiktet med en svart stein eller kysser det, så vil han bli ledsaget av en hederlig lærd og få fordeler av ham ….

…Når det gjelder ansiktet, er det menneskets glede og ære ….

…Og den som ser at blod eller pus søler fra ansiktet hans og flekker klærne og kroppen, så den første, og hvis han flekker noe annet som kommer ut av det, betaler han pengene til ham hvis han vet det, og hvis hans uvitenhet er et tap ….

…Hvis han ser hvitt hår i ansiktet mens han plukket det, er hans ære og hans religion borte, og noen av dem sa at speilet er en kvinne og hennes brokenhet er hennes død, og hvis han ser i speilet skjeden til en kvinne , kommer han til skjeden, og hvis han ser ut som om han vandrer i et speil, er han i en sak at han ber om en skjede, og hvis han ikke er i stand til å fjerne henne på grunn av det store antallet rust, da finner han ikke skjeden ….

…Gul farge En person som i en drøm ser at fargen på ansiktet hans er gul, vil ha en sykdom . Og det ble sagt : Han vil være god i det hinsidige og være blant de nære . Et gult ansikt i en drøm indikerer ydmykelse og misunnelse, og et gulaktig ansikt i ansiktet kan være et tegn på hykleri . Og det ble sagt : det gule ansiktet indikerer tilbedelse og tahajjud om natten, og det gulaktige kan indikere kjærlighet og kjærlighet . Og den gule fargen indikerer ærbødighet og observasjon . Kuling er kanskje et tegn på frykt . Og den som ser ansiktet hvitt og kroppen gul, så er hans reklame bedre enn sengen, og hvis kroppen er hvit og ansiktet gul, så er sengen bedre enn hans reklame . Og gulfarging av ansiktet og kroppen tilsier sykdom . Og et gult ansikt er et tegn på tristhet som rammer den visjonære . Og gulheten i alle klær er sykdom og svakhet, bortsett fra i porselen eller silke eller brokadeplagg, da det indikerer korrupsjon i hans religion ….

…Og den som ser at fargen på ansiktet hans er knallrød, det indikerer glede og lettelse ….

…Han følte at hans dinarer i ansiktet av Guds navn og bildet av etterlivet at han var muslim fra boomerang ) religion, men leverer en vantro ….

…Og Al-Salmi sa: ~Den som så at han installerte en løve for å tilbringe den hvor han ville, det ville på to ansikter tolke skaden av stor ære og erobringen av en enorm fiende .~…

…Othman bin Affan, må Gud være fornøyd med ham, hans visjon i en drøm indikerer en feiring av kunnskap og en interesse i å samle den, og senker aspektet til Gud den allmektige og hans tjenere . Kanskje hans visjon tydet på at fiendene angrep seeren, skaffet dem fra ham og hans oppnåelse av martyrium, og kanskje hadde han flaks, levebrød, posisjon og nærhet til de eldste på grunn av magma fordi han var de to lysene og mannen. av de to døtrene . Måtte Gud være fornøyd med ham i live, mener Uthman, han er en religiøs og Mujahid med seg selv og pengene sine, og han bevarer Koranen og advarer sine motstandere . Og den som ser ham på landeveien, eller den som ser ham i profetens by, må Gud velsigne ham og gi ham fred, vil få hjertets integritet fra bedrag . Og hvis han ser ham disponere og selge, så er den som drømmer en student av denne verden, og han er utsmykket med kunnskap . Og den som ser Uthman drept i et hus, han fornærmer profetens familie, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og hans hjerte vender seg ikke mot dem . Og den som ser det på markedet, han vil være full av martyrer og rettferdige, og han vil få kunnskap . Og den som ser ham begrenset til sitt hjem, er en stor undertrykkelse . Og den som så at han hadde forvandlet seg til sitt bilde eller tatt på seg kjolen og var sultan, hans hjord drepte ham . Og den som ser at han er hans følgesvenn, deltok i ham eller bodde hos ham, la ham forberede seg på en ulykke som rammer ham med sverd, fengsel eller pine . Den som ser ham i live, vil leve med skam og prestisje, og vil øke misunnelsen ….

…I en drøm er hun voksen av en mann, og de to mennene er hans styrke i gode og dårlige tider . Hvis han så at føttene steg opp til himmelen og flyttet bort fra ham, dør faren hans . Hvis han så at de ble brakt, ville han bli sviktet i pengene sine . Hvis han ser at han driver hor med beinet, går han bak kvinnene . Og hvis han ser at han går barbeint, så vil han være sliten og besatt, og hvis han ser at han spiser en mann, vil han få nærhet og midler til den allmektige Gud, og hans saker vil lykkes, og alle hans behov er oppfylt fra saken om hans religion og verden . Og den som ser at føttene brenner, det han eier vil forandre seg og forandre seg . Og den som ser at han har mange ben, så er det godt og en fordel for den reisende, og for de som tåler ledelse, og for sjømennene en reise med mye nytte, for de fattige er det ting for de som håper på gode ting , for de rike, sykdom og sykdom, for syke av øyet, forsvinner hans syn, og for de onde menneskene fengsel, sorg og skyld . Og den som ser en av føttene som en stein, den tørker opp og har ikke nytte av den . Han følte at Das konge, det påvirker to menn to menn, gå dinarer et bilde av kongen . Og den som så at beinet hans kuttet halvparten av pengene hans . Og de to mennene er fedre . Og den som har et rett ben eller mange tær i benet, han vil få trøst, hensynsløshet og styrke . Og den som så at to menn klippet av gullet hans, indikerer kanskje at han er død . Og den som ser at beinet hans er ødelagt, kom ikke i nærheten av sultanen i flere dager, la ham forlate landet sitt og be Gud om helse . Det ble sagt : Hvis han er syk, er det hans død . Og den som ser at det ene benet er lengre enn det andre, han vil reise og få hjelp . Og hvis han er rik, vil han bli syk, fordi de rike trenger noen til å gå i hans saker . Og kongens mann angir mennene sine, og hvis en konge ser at han har avskåret en annen konges mann, tar han slaver av mennene sine . Og den som ser at han har fire ben, hvis han er fattig, så reiser han og får hjelp, og hvis han er rik, blir han syk, og det kan indikere hans levetid og alderdom, og det indikerer for pasienten at han er døende, og den som ser at han går på ett ben, indikerer at halvparten av pengene hans eller halvparten av livet har gått . Og den som ser at han går på tre ben, han dør ikke før han går med pinnen, verken på grunn av alderdom, langt liv eller på grunn av en sykdom som rammer ham . Og dommeren og guvernøren hvis han ser at han har mange ben å gå med, så er han isolert og går ikke utenom agenter . Og den som ser at føttene er laget av jern, indikerer at hans levetid, gode penger i hans levebrød og penger, og hvis han ser dem fra glass, indikerer han manglende liv og svakhet i hans evne . Hvis han ser dem av gull, vil han søke dem i gull for ham, med bøter . Og hvis han ser dem av sølv, vil han søke dem når de søker kvinner . Og hvis han så dem av kobber, søkte han dem i konkurs . Hvis han ser dem fra bly som indikerer nummenhet eller lammelse, med mindre det er bevis i visjonen som indikerer godhet, så strever han med dem til glede for den allmektige Gud, eller han står med dem for Guds allmektiges skyld . Og hvis han ser føttekjøttet sitt borte, indikerer det hans rettferdighet . Og føttene på føttene indikerer rettferdighetens gjerninger . Og den som ser at bena hans er smertefull, han har forfulgt ulykker, og straff blir påført ham . Og det ble sagt : Den som lider benet, blir forvandlet fra en stat til en annen ….

…Hopping Den som ser i en drøm at han hopper til en mann, han vil overvinne ham og bli uføre . Og hoppskrogstyrken . Den som hopper fra jorden til himmelen, han skal reise til Mekka . Hvis han så at han hoppet fra sted til sted, forvandlet han seg fra en stat til en annen . Hvis han så at han hoppet og steg opp, var han død og begravelsen hans ble hevet ….

…Han dør . Hvis han ser at en moske har forvandlet et bad, indikerer han at en skjult mann begår umoral…

…Og den som så at nakken hans ble slått med stor fylde, og det er bevis for ondskap i det, og bankingen fant sted med smerte, så indikerer det at han begikk store synder, og det kan være en forsoning eller en belønning og en personens hode kan indikere kapitalen ….

…Låsen og nøklene : Når det gjelder den som åpner en lås, hvis han er sølibat, vil han gifte seg, og hvis det er en godtgjørelse for bruden hans, så vil han skille seg fra henne, så nøkkelen er nevnt, og låsen er hans kone . Som dikteren sa : gjør det i en sla … og mottok låsebryteren bare for å bli fengslet Vinju ham for å be, sa Gud den allmektige : ~ Erobringen Tsfhawwa har kommet til ~ 0, la den komme til seier . Og hvis det er en tvist der det er seier og dom for ham, sa den allmektige Gud : ~ Vi har åpnet en klar åpning for deg .~ Og hvis han er i fattigdom og ikke er i stand til å åpne for ham fra verden det som brukes av en kone, eller fra et selskap eller fra reiser, så stopp . Og hvis han var en hersker og ikke var i stand til å dømme, eller en mufti ikke kunne utstede fatwaen, eller et forbigående, og et spørsmål var vanskelig for ham, ser det ut for ham at han har lukket seg for ham og kan skille mellom en ektepar eller partnere, rett eller galt, i henhold til visjonens omfang . Når det gjelder nøkkelen, indikerer den fremgang med autoritet, penger, visdom og godhet . Og hvis nøkkelen til himmelen oppnådde stor autoritet i religion, eller mange rettferdighetsverk, eller han fant skatter eller penger som er tillatt som arv . Blokkeringen av nøkkelen til Kaaba holder tilbake en stor sultan eller imam, og deretter på denne måten i nøklene . Nøklene er makt, penger og stor fare, og de er tøylene . Gud den allmektige sa : “Han har grunnvollene til himmelen og jorden .” Betyr autoriteten til himmelen og jorden og deres skattkammer . På samme måte sa han i Qarun : ~ Så lenge bryterne er så sterke eller kraftige .~ Han beskriver pengene sine og pengeskapene . Den som ser at han har slått på en eller flere nøkler, han vil slå på makt eller penger så mye som det . Og hvis han ser at han åpner en dør med en nøkkel til han åpner den, så er nøkkelen en bønn som skal besvares for ham og foreldrene eller andre i den, og ved dette innfrir han hans forespørsel som han ber om, eller han søker hjelp fra noen andre og får den . Ser du ikke at døren åpnes med nøkkelen når han vil, selv om nøkkelen ikke ble åpnet av seg selv, og han pleide å søke hjelp i denne saken av noen andre ? På samme måte, hvis han så at han åpnet et tårn med en nøkkel til han åpnet det og gikk inn i det, så vil det bli en stor lettelse og stor godhet med bønn og andres hjelp for ham . Og låsen : en garantist, lukker døren ved å gi en garantist og åpner låsen er en frigjøring og utgang fra garantien . Og hver lukking de er, og hver åpning er Faraj . Og det ble sagt at låsen betyr ekteskap, og åpningen av låsen sies å være påkallelse, og jernnøkkelen er en mann med stor ulykke, og den som ser at han har åpnet en dør eller en lås, vil gi seier til den allmektige ordtaket : ~ Seieren er fra Gud og en åpning er nær .~…

…Og den som ser en stor perle, det er at det oppnås mye penger og det selges at det vil bli tolket ved tilegnelse av kunnskap, og hvis det ikke er fra familien, vil det føre til anskaffelse av det gode ….

…Hvis skjeden var liten, vant hans fiende, og hvis den var stor, vant hans fiende ….

…Den som ser at han har begått en stor forbrytelse, blir det tolket på fire måter: begå en forbudt sak, forekomsten av noe skjult for den, en duell og ikke å ta den rette veien ….