…Al-Kirmani sa: “Den som ser at han løper eller løper og kjenner saken han ber om, så vil han innse det snart og vinne det ….

…Og hvis han ser de døde som nakne, forlater han denne verden naken fra gode gjerninger, og det ble sagt at de dødes nakenhet var hans trøst ….

…I en drøm er det et tegn på tilbakeføring av avleiringer, eller frelse av pasienten fra sykdommen, eller fangen fra fengselet hans, og kanskje dette indikerer møte med de fraværende . Og døden i en drøm er en mangel på religion, korrupsjon i den og en høyde i verden hvis den ledsages av gråt og skrik så lenge den ikke er begravet i skitt, og hvis den er begravd, håper den ikke Salah . Og den som så at han døde, og at det ikke var noen lik, dette indikerer riving av et hus fra hjemmet hans, og det ble sagt : Snarere, det er blind i hans syn og lenge i livet . Og det ble sagt : Døden er en reise eller fattigdom . Det ble sagt : Døden er absolutt ekteskap, fordi den døde trenger parfyme og vask som en gift . Og den som ser at han døde og er gravid og ikke er begravet, han vil beseire sine fiender . Og den som ser at han levde etter sin død, han vil bli gjort rik etter sin fattigdom eller omvende seg fra sin synd . Og den som er død fortalte ham at han ikke har dødd, han er i martyrens helligdom . Og den som ser den døde er syk, han er ansvarlig for sin religion . Hvis gravene går ut og spiser all folks mat, så går prisen på maten opp . Det den døde personen forteller om seg selv eller noen andre i en drøm, er sant og sannferdig . Og den som ser en død person i god form mens han ler, dette er slik . Og den som ser at han ber for de døde, han forkynner for en hjerteløs mann . Og den som ser at han går på sporet av en død, han skal følge hans vei . Og den som så at imamen døde, ville landet bli ødelagt, og omvendt . Døden er anger fra en stor synd . Og den som ser at han døde mens han var naken, da vil han være fattig, og hvis han er på et teppe, vil verden bli forenklet for ham . Og den som ser at sønnen hans er død, han vil bli frelst fra sin fiende . Og den som så at han hadde dødd og ble gravlagt, da indikerte en slave at han var blitt løslatt, og hvis han ikke var gift, indikerte han at han hadde giftet seg, og hvis pasienten så at han hadde giftet seg, ville han dø . Og døden er en god guide for de som er redde eller triste, og brødrenes død indikerer fiendenes død . Og den som ser at han er blant et dødsfolk, han er blant et hyklerifolk . Og den som ser at han følger en død person, han vil reise langt unna . Og den som ser at han er i badet, hans befaling vil bli opphøyet, og han vil bli frelst fra synder, bekymringer og gjeld . Og den som ser en død person at han lever, han skal leve for ham en død sak . Hvis han ser den døde opptatt eller sliten, distraherer det ham med det han er i, og hvis han er syk, er han ansvarlig for gjelden . Og hvis han så at ansiktet hans var svart, døde han av vantro . Og den som ser at han har oppreist de døde, en jøde eller kristen eller en kjetteri, hilser dem på hendene . Hvis han ser at han vekker de døde til liv, leder han et mistet folk . Og den som blir sett i live, gir de døde noe som kan spises eller drikkes, så det er skade som rammer ham i hans penger . Hvis han ser den døde og gir ham mat, vil han få et hederlig levebrød . Hvis han ser at den døde har tatt hånden hans, vil penger falle i hans besittelse fra en håpløs side . Å snakke med de døde er et langt liv, og å ta fra de døde er en forutsetning . Og den som ser at han snakker til de døde, da vil det være fornektelse mellom ham og folket . Og den som ser at han godtar en kjent død, han drar nytte av den avdøde med kunnskap eller penger han etterlot seg . Og det ble sagt : Den som ser at han mottar en død person og personen i synet er syk, så indikerer det hans død . Og den som ser at han gifter seg med en død kvinne og ser at hun lever, da skal de levende dø . Og den som ser at den døde gir ham sin slitte eller skitne skjorte, da vil han være fattig . Og den som ser at de døde blir slått levende, de levende har ført korrupsjon inn i hans religion . Og den som ser en død person som slår ham, han blir bedre av å reise . Og den som ser en død person sove, hans søvn vil hvile i det hinsidige . Og hvis han ser en levende person sove med en død person, vil livet hans være langt . Og den som ser at han lever blant de døde, han reiser langt borte og ødelegger sin religion, og hvis han ser at han er sammen med de døde mens han er i live, blander han seg med mennesker i deres religion, korrupsjon . Og den som ser den avdøde blant de vantro iført gamle klær, da vil han være i dårlig stand i det hinsidige . Og den som ser en død person og forteller ham at han aldri dør, da er han i martyrens helligdom og han blir velsignet i det hinsidige . Og den som ser at moren hans dør, så forsvinner hans verden og ødelegger tilstanden hans . Og den som ser at broren hans har dødd og er syk, han er hans død . Og den som ser at hans kone dør, hans næring der hans levebrød blir utarmet . Og den som ser at han ber for de døde, han vil gå i forbønn for en korrupt mann . Og den som ser at en død person drukner i et hav, da drukner han i synder . Og den som så at de døde kom ut av gravene sine, de i fengsel ville bli løslatt . Kanskje indikerte døden plutselig velstandens hastighet for de fattige . Profetenes død, fred være med dem, i en drøm er en svakhet i religionen, og deres liv er det motsatte . Kanskje vitenskapsmannens død indikerte fremveksten av en kjetteri i religionen, foreldrenes død er mangelvare, konens død er en verden som forlater og barnets død en mannlig forstyrrelse . Og de dødes bønner for de døde er ugyldige handlinger . Å se de døde polyteistene i en drøm er fiender ….

…Datoer : Det ble fortalt at Umar så det som om han hadde spist dadler, og han nevnte at for Guds sendebud, måtte Gud velsigne ham og gi ham fred, og sa : Det er troens søthet . Og typer datoer er mange, og datoer for de som ser det, indikerer regn . Og for de som spiser det, vil det bli gjort et rent generelt levebrød for ham, og det ble sagt at det indikerer lesing av Koranen, og det ble sagt at datoer indikerer sparte penger . Visjonen om hensynsløs spising er for dhimmiene . Og det ble sagt at den som så det som om han spiste gode dadler, han hører et godt og nyttig ord . Og den som ser det som om han begraver datoer, han lagrer penger eller får penger fra noen av safene . Og den som ser ut som om han kutter en dato og skjønner dens intensjoner fra den, da vil han få en sønn, fordi Gud den allmektige sier : “ Sannelig, Gud skaper kjærlighet og frøene . ” Visjonen om å spise datoer med tjære er bevis på en kvinnes hemmelige skilsmisse . Når det gjelder å se spredning av datoer, er det en reisekunst . Og datoens agent, Ghanima . Og den som ser som om han kommer fra et palme i sine egne dager, han vil gifte seg med en ærverdig, rik og velsignet kvinne . Og det ble sagt at han treffer penger fra et edelt folk uten å bli sliten, eller fra sine eiendommer, og det ble sagt at han treffer en nyttig kunnskap som han jobber med . Hvis det er ute av tid, hører han et flagg og jobber ikke med det . Hvis han så ut som om han hadde plukket et palme med svarte druer, fødte kona en sønn av en svart eier . Hvis han så ut som om han hadde høstet fra en tørr og våt håndflate, lærer han av en umoralsk mann en vitenskap som vil være til fordel for ham . Og hvis drømmeren var ulykkelig, ville han få lettelse, for det den Allmektige sa i historien om Maria : ~ Og jeg vil spotte deg med en koffertstamme .~ Det ble sagt at datoer spredte dirham ikke forblir . Og den som ser at det høstes datoer for ham, så høstes penger for ham fra mennesker med farer . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg fant førti datoer, og hun sa : Du traff førti pinner . Så så han ham en stund senere og sa : Jeg så som om jeg hadde funnet førti datoer på døren til sultanen . Han sa : Det påvirker førti tusen dirham . Mannen sa : Jeg krysset visjonene mine denne gangen i motsetning til hva jeg gjorde første gang . Han sa : Fordi du fortalte meg din visjon første gang, og trærne tørket ut, og du klarte året, og denne gangen kom du til meg med liv i trærne . Saken var begge ganger det han krysset . Og Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Jeg så som om en mann kom til meg og matet meg en bit dadler, så jeg ble fremmede, og hvis en kjerne kom ut, stavet jeg den ut . Så ga jeg meg en ny bit, og hvis jeg hadde en kjerne, blåste jeg den . Så ga jeg meg et tredje toppmøte, og hvis en kjerne Vlvztha . Abu Bakr sa : La meg, o Guds sendebud, krysse den . Han sa : kryss den . Han sa : Et selskap blir sendt, og de får og hilser og smitter en mann . Så ble det sendt et selskap, og han sa tre ganger, og han, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Likeså sa kongen . Anas bin Malik så i en drøm som om Ibn Omar spiste en hemmelighet, så han skrev til ham at jeg så deg spise i det skjulte, og det er troens søthet . Og det ble sagt at en naken mann så kurver med kurver falle fra magen på svin, mens han presset dem og bar dem hjem til seg . Så spurte han den som uttrykte det, og han krysset det med byttet på de vantros penger. Snart kom romerne ut og seieren var for muslimene, og det han gikk gjennom kom til ham . Ibn Sirin ble spurt om en kvinne som så ut som om hun sugde en date og ga den til naboen og sugde den, så han sa : Denne kvinnen deler en god tjeneste med ham, så hun vasker klærne hans . Og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så som om jeg hadde en foss i hånden min og hadde dadler i den, og hodet og ansiktet mitt var nedsenket i den, og jeg spiste den og sa : Hvor surt det er . Ibn Sirin sa at du er en mann som har hengitt seg til å tjene penger til høyre og venstre, og du bryr deg ikke om sikkerheten til forbudte. Sikkerhet var fra tillatt, men jeg vet at det er forbudt . Det var slik . Hvis en kvinne ser at hun spiser dadler med tjære, tar hun sin manns arv og hun er skilt fra ham ….

…Og den som så at han ble korsfestet og ikke visste når han ble korsfestet, så returnerer han penger som har gått fra ham, og det ble sagt at korsfestelsen er for de rike med mindre han har en stilling som bevis på fattigdom, fordi korsfestet korsfestes naken, og de fattige har rikdom og kapasitet ….

…Den gamle kvinnen er i en drøm en impotens, og kanskje indikerer hun verden som er borte, og kanskje refererer hun til det hinsidige fordi den er mot verden, og hun refererer til vinen fordi den er et av hennes navn, og hun refererer til kua fordi det også er et av hennes navn . Kanskje den gamle kvinnen i en drøm antydet graviditet etter fortvilet av det . Kanskje det å se den gamle kvinnen indikerte bedrag, bedrag, hvisking og berøring . Den syke gamle kvinnen er hjelpeløs, og den tørste er tørke. Hvis en jente kommer tilbake, vil tørken bli fjernet, og hvis den ukjente kjerringa kommer inn i en pasient som frykter døden, er dette et godt bevis for den gravide kvinnen . Og den gamle kvinnen indikerer landet til hans sabkha som ikke vokser . Og den som ser et gammelt stygt blikk, det indikerer oppvigling og krig . Den utro gamle mannen er forbudte penger, og den bevæpnede kjerringa er tillatte penger med glede for de som ser det . Og den som blir gammel, vil oppnå ærbødighet . Og den ukjente kjerringa indikerer det infertile året . Den stygge gamle mannen kan være en forkynner for slutten på krig og tørke, og den magre gamle mannen kan være et tørkeår, og hvis det blir fett, vil året komme . Og den mørkhårede gamle mannen er i verden sammen med dem og drar til Jah, og hvis hun er naken, er det en skandale i hans verden . Og den som ser en gammel kvinne som kommer inn i hans hjem, hans verden kommer til ham, og hvis han ser henne forlater han ham, er hans verden borte . Og hvis en kvinne ser at hun er blitt gammel, så er det godheten i hennes verden ….

…Når det gjelder skjeben, sa al-Kirmani, den som så at den hadde truffet en skjære, den ville slå en umoralsk, destruktiv mann, fordi skjeggen, og den som så at den var naken og hadde en skjære på seg, ville plage ham med spedalskhet og det var ikke noe bra å se skjegget som en helhet ….

…Roll : Rollen, det er en funksjon som ledes, hva det kom ned fra rivingen eller smal eller kapasitet eller godt eller ondt, så han kom tilbake til hennes familie og ledet og dens innbyggere . Veggene er menn, og takene er kvinner, fordi menn er kvinnens beskyttere, fordi de er over dem, og skyver dem til det verste av dem, så de er som styrke, så det som ble bekreftet dens betydning, vendte han tilbake til ham og jobbet med det . Mannens hus betegner kroppen hans, splittelsen og seg selv, fordi han vet det og kjenner ham. Det er hans herlighet, hans minne, hans navn og familiens jakke, og det kan indikere pengene hans der han er i form, og kanskje indikerer det kjolen hans for at han kom inn i den, og hvis det var kroppen hans, hennes dør var ansiktet hans, og hvis det var hans kone, var det hennes dør Hans lettelse, og hvis det var hans verden og pengene hans, så var døren hennes døren som han forårsaket og hans næring, og hvis det var hans plagg, så er det døren var kragen hans . Hvis døren er alene, kan det referere til husets hode, og den enkelte som åpner og lukker, og den andre personen kan henvise til den til sin kone som omfavner henne om natten, og vender seg bort fra henne når han går inn og ut i løpet av dagen, og hvor hannen og kvinnen blir utledet i form og lukking, den der lukkingen er hannen, og den i den Lappen er kvinnen, hans kone, fordi låsen satt inn i tøffelen er hann, og den totale formen hvis den går i stykker er som et par, og det kan indikere de to sønnene til eieren av huset, en mann og en kvinne, og de to brødrene og partnerne i eierskapet til huset . Når det gjelder overliggeren på døren og dens runder, og alt som kommer inn i den med en tunge, det er for kona og tjeneren, og for dens lister, kan det indikere mannlige barn eller slaver, brødre og tjenere . Når det gjelder bena og dørringen, indikerer de tillatelse fra sin eier, øyenbryn og tjener, og den som ser noe av det, en reduksjon, en forekomst, en økning eller en nyhet, dette er vant til tillegg ved å øke bevisene og bevisene på årvåkenhet . Når det gjelder det ukjente huset annet enn det kjente, er det det hinsidige, fordi Gud den allmektige kalte det et hus og sa : ~Og det huset er det hinsidige .~ På samme måte, hvis det er kjent å ha et navn som betegner det hinsidige, som for eksempel Uqba eller fredens bolig, så den som ser seg selv i det og var syk, fører til det i fred og er fri for fristelsen og ondskapen av denne verden, og hvis han ikke er syk, så er det gode nyheter for ham, i henhold til omfanget av sitt arbeid, fra Hajj eller jihad Eller asketisme, tilbedelse, kunnskap, nestekjærlighet, tilknytning eller tålmodighet over en katastrofe, utledet hva han førte til henne, og for hvis skyld han forkynte økt syn og årvåken bevis, og hvis han så med ham i en drømmebøker som han lærte om, så førte hans kunnskap ham til det . Og hvis det er en tilbeder i den, oppnådde han bønnene sine, og hvis han hadde hesten sin og sverdet, nådde hans kamp den, så på meningen, og når det gjelder oppvåkning, ser han på den mest berømte av hennes gjerninger med seg selv og den nærmeste i søvnen resten av hans lydighet, hvis de var mange, så var den gode nyheten i en drøm . Når det gjelder den som bygde et annet hus enn sitt eget på et kjent eller ukjent sted, se på tilstanden hans, og hvis han er syk eller har en syk person, så er det hans grav, og hvis det ikke er noe av det, så det er en verden som gagner den hvis den er på et kjent sted, og hvis han bygde den med melk og leire, var det tillatt, og hvis den var laget av murstein, gips og kalk, var det forbudt av hensyn til ilden at tente arbeidet sitt . Og hvis han bygde huset på et ukjent sted og ikke var syk, hvis det var med melk, er det en god gjerning han gjør for det hinsidige, eller han har gjort det . Og hvis de har vederlag, er det forkastelige gjerninger som han angrer på i det hinsidige, med mindre han vender tilbake til å rive dem i en drøm, så omvender han seg fra dem, og når det gjelder huset med ukjent struktur, jord, beliggenhet og individ familier om rollen, spesielt hvis han ser døde mennesker som kjenner dem i den, er det bolig for det hinsidige. Hans inntekt, så dør han hvis han ikke kommer ut av den, og hvis han kommer inn og forlater den, så er han på randen til døden og slipper så unna, og den som ser at han kom inn i et nytt hus med komplette fasiliteter og var mellom husene på et kjent sted, hvis han er fattig, blir han rik, og hvis han er rik, blir han rikere, og hvis han er engstelig, løslat ham, og hvis han var ulydig, angret han, og ifølge hennes godhet og kapasitet , hvis han ikke kjente hennes følgesvenn, hvis hun hadde en følgesvenn, så var det for hennes eier, og hvis hun var solid, var det tillatt, og hvis hun ble pusset, var det forbudt . Og husets kapasitet er bredden og gavmildheten i hans verden, dens tranghet, trangheten i hans verden og hans elendighet, og det er funnet å fornye hans arbeid, og å avgjøre sin religion, og når det gjelder innstramming, er det presisjonen til hans ledelse, og formålet med det er hans lykke, og huset er laget av jern for å holde dets eier og hans stat . Og den som forlater sitt hjem sint, han vil bli fengslet, fordi Gud den allmektige sier : ~ Og han har gått ut av sitt hus i sinne .~ Hvis han ser at han har kommet inn i naboens hus, går han inn i hemmeligheten . Hvis han er en umoralsk person, blir han forrådt av sin kone og hans levebrød . Å bygge et hus for et sølibat er en forhøyet kvinne han gifter seg med, og den som ser et hus på lang avstand, oppnår en fjern verden, og hvis han kom inn i det fra en bygning og gjørme og ikke var atskilt fra husene og husene, er det en verden som rammer henne . Og den som ser at han forlater bygningene, undertrykt eller forvandlet, så forlater han sin verden eller hva han eier i henhold til omfanget av det som er angitt av hans utvandring . Det ble fortalt at en mann fra folket i Jemen kom til overfarten og sa : Jeg så som om jeg var i et gammelt hus av meg, og det ødela meg . Han sa : Du finner en arv, og snart døde en slektning og arvet seks tusen dirham . Og en annen så ut som om han satt på taket til et kolbehus, og han hadde falt fra ham naken, så han fortalte om synet ved en kryss og sa : En kvinne fra kongens hus er vakker, men hun dør før, og det var slik . Husene i huset er kvinnene til eieren, stilene og raggasene er menn, balkongene i huset er verdens ære og ledelsen, og statskassen er dens vokter for pengene sine fra folket i huset hans , dets helse er midt i en verdslig tilstand, overflaten er hans navn, dens høyde, og huset til Imam al-Adl er et gap fra hullene til muslimene, og rivingen av det styrket kongshuset er en mangel på autoritet . Det at mannen var på et ukjent tak fikk heis og søkte hjelp fra en høytstående mann, og han ba om hjelp . De kristne sa: “Den som så det som om han feide huset sitt, han ble rammet av sorg eller døde plutselig, og det ble sagt at feiing av huset vil forsvinne, og Gud vet hva som er riktig ….

…Hvis du drømte om Adam og Eva, forutsier dette at en begivenhetsrik begivenhet vil stjele fra deg og håpe på suksess i dine saker . Å se dem i himmelen mens Adam dekket nakenheten med et fikonblad mens Eva var helt naken, bortsett fra en orientalsk farget slange som prydet livet og magen, symboliserer dette at forræderi og falsk tro vil forene seg for å velte lykken . Når det gjelder å se eller høre Eva chatte med en slange, forutsier dette at kloke kvinner vil føre deg til en drøm om å miste formuen og omdømmet ditt ….

…Og upartiskhet : mens du jobber på jobben, bevis på at du blir pisket og spikret av sin egen vilje . Den som ser seg naken og fratatt klærne, han har fiender på stedet han så, og han overvinner dem . Hvis nakenheten ikke blir avslørt, overvinner han dem ikke . Hvis han dekker sine private deler med noe eller med hånden, blir han ledet til dem og rømmer fra dem . Hvis han bare ser en linseduk i midten, prøver han å tilbe . Hvis han ser seg upartisk søke noe, oppnår han den tingen like mye som den er upartisk. Når det gjelder nakenhet, hvis han ikke har arbeid med ham, er det en prøvelse og forsakende lydighet og et uanstendig angrep . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så at en mann som sto midt i moskeen, betyr Basra-moskeen, knapt, med et sverd i hånden som slår en stein og bryter den opp, så Ibn Sirin sa til ham : Denne mannen skulle være Hassan Al Basri . Mannen sa : Han og Gud han er . Ibn Sirin sa : Jeg visste at den som er abstrahert i religion, betyr moskéens plassering, og at sverdet han brukte til å slå tungen med, som med hans ord bryter sannhetens stein i religionen ….

…Og det ble fortalt at Khosrau Anushirwan så ut som om han drakk vin i en syltetøy av gull med en gris som drakk i en syltetøy av fedda, så han fortalte sine visjoner til noen av forbipasserende, og han sa: Han holdt konene dine vekk fra eunukkene og straffen og samlet dem og førte meg til dem, så han gjorde det og kalte på ham, og han gikk inn med en pinne og sa å bryte naken på hver enkelt av dem og passerte henne for å danse så han gjorde det For å danse til en, så kom noen av hans formuer opp og hun sa at hun er en levende slavejente, så ikke be henne om å danse. Uten godt og nytte, og visjonen til den menneskelige grisen, en vidhjertet, stygg, effektiv mann uten religion eller religion ….

…Det så ut som å se en naken rygg i en drøm indikerer tap av styrke . Det er farlig å gi råd eller låne ut penger . Sykdom følger ofte med denne drømmen . Hvis du ser noen snu seg og går bort fra deg, må du være trygg på at misunnelse og sjalusi arbeider for å skade deg . Hvis du drømmer om din egen rygg, bærer ikke denne drømmen godt for deg ….

…Når det gjelder den gamle kvinnen : det er hans verdslige liv . Hvis han ser henne pyntet og avdekket, oppnår han sitt verdslige liv med haster med gode nyheter, og hvis han ser henne rynke pannen, indikerer det at æren har gått bort for denne verdens skyld . Hvis han ser henne stygg, vil ting vende seg mot ham, og hvis han ser henne naken, så er det en skandale . Hvis han ser henne tilslørt, er det et spørsmål om anger . Hvis han ser at det er som om en gammel kvinne kom inn i hjemmet hans, har hans verdslige liv kommet, og hvis han ser henne forlate hjemmet, blir hans verden fjernet fra ham . Hvis den gamle kvinnen er muslim, er hun forbudt . Hvis hun er muslim, er hun en tillatt verden . Hvis det er stygt, er det ikke noe godt i det . Og den ukjente gamle mannen i tolkning er sterkere . Hvis en ung kvinne ser i drømmen som om hun har blitt gammel, indikerer visjonen hennes godheten i hennes religion . Hvis mannen ser en gammel kvinne, kan du ikke adlyde ham mens han er interessert i henne . Det er en umulig verden . Lydigheten han mottok fra verden like mye som den ble overholdt ….

…Og Jaber al-Maghribi sa: ~Den som tror at han kjører på en naken elefant for å se, han vil gifte seg med en fremmed kvinne ~ med en medgift og hun vil være i stand til å gjøre det . Og den som ser noe annet, han vil være i stand til å gjøre det ….

…Pearl Almnzawm : ordet om rettferdighet, vitenskap og Koranen . Og hvis han ble spredt, så er han en gutt eller en jente, en hushjelp eller en hushjelp, slik at han blir som en skjult perle, som Gud den allmektige sa, og hun er den lagrede, og det vil være bevis i synet som indikerer en vakker kvinne eller slavejente, hvis perlene er en mengde som ikke kan dispenseres, og hvis skjebnen overstiger til den måles eller Den bæres med ærbødighet, for det er mange skatter og penger . Hvis han så at han fikk en rød eller grønn rubin, ville det slå en vakker kvinne eller hushjelp . Og hvis en gravid kvinne fødte en vakker slavejente . Hvis rubinen blir stjålet eller har forræderi, er den kvinnen eller slavejenta forbudt for det . Og hvis hun var naken med ham, ville ikke kvinnen han slo akseptere at hun ville dø foran ham . Og antall safirer : til de overskrider grensen, fordi de er anstrengende penger i religionen, for essensen av safirstenen . Og perler : tjenere eller penger . Og den som ser at han ble gitt en ring og forseglet med den, så eier han noe han ikke eide, og det han eier fra det kan være kraft eller eiendom, eller et dyr, land, penger eller lignende . Og den som slår en ring mens han er i en moske eller i bønn eller på veien til Guds vei, og han ser noe som indikerer penger, da treffer han lovlige penger og bruker dem på godheten i sin religion . Og hvis det er bevis for autoritet, konge og krig, rammer det makt, konge og krig . Og hvis han ser at ringen hans er tatt bort, så vil det han eier, bli tatt fra ham . Hvis han ser at feddet på ringen hans er gull fra den, så er feddet ansiktet til noen som ringen tilskrives, og hvis han ser at han ga ringen sin med parfyme fra seg selv, tar han ut noe av det han besitter med godhet . Og boka er god, og konklusjonen er nyheten ….

…Den som ser at han står på en vegg eller beboer, så er veggen i samme tilstand som han setter opp, hvis den er nær, er den i god stand, ellers er den på veggens størrelse og er i stand til å være i stand til til det . Og hvis han falt fra den veggen, ville han falle bort fra sin tilstand, ellers ville han være naken i håp for ham, eller om en sak der han sitter fast i et forhold ….

…Og den som ser høy på vannet, så er uttrykket for det vannet, enten det er et hav med kongen eller en elv, hans syn som det tidligere ble nevnt eller annet enn det vi nevnte i kapittel åtte, så tolkningen av det er at den som tilskrives ham at vannet som er på stråets overflate, er et svikefullt utseende som strider mot hans indre når han løper blant mennesker. Det er som om du var vann under halm, og kanskje den som samlet det fra vannoverflaten ville få penger til å tilskrives det, og i setningen er det ikke noe ros og hat i det hele tatt ….

…Maur i en drøm er svake mennesker, bekymringsfulle mennesker, og de blir krysset av soldater og familie . Og den som så maurene på sengen hans, mange av barna hans . Og den som ser den flyr og er syk, han vil dø eller reise . Det indikerer fruktbarhet og levebrød fordi det bare kan være på et sted der det er levebrød . Og hvis pasienten ser at maurene løper gjennom kroppen hans, vil han dø . Og den som ser maur komme ut av hulen sin, de vil få dem . Og den som ser maur komme ut av et hus, hans familie sier om døden . Hvis maurene har en vinge, indikerer de ødeleggelsen av mange soldater . Og den som ser maur komme inn i hjemmet sitt med mat, vil øke godet for sitt hjem, og den som ser maur bringe mat ut av hjemmet sitt, vil være fattig . Og utgangen av maurene fra nesen, øret eller andre organer mens de er lykkelige, indikerer dermed seerens død som martyr . Og den som så at han hadde drept en maur, begikk en synd på grunn av et svakt folk . Og den som hører maurens ord og er egnet for emiratet, han vil motta det, ellers vil han få fruktbarhet og godhet . De store krigsmaurene dreper dem, de syke de dør, og de som vil reise er slitne og tapt ….

…Og den som ser at en kvinne kommer ut av melk fra brystet og løper ut, så indikerer det godhet og økning i nåde ….

…Å fjerne døden i en drøm er en tvist i religionen, eller tvil om den edle Koranen . Og forstyrrelsen kan indikere forberedelsen til den reisende, ekteskapet til en ungkar, bevegelsen fra hus til hus og fra en handel til en annen, og dette kan indikere oppfyllelse av gjeld, oppfyllelse av rettigheter og skilsmisse fra ektefeller . Og den som ser at han er løsrevet eller løper, da er han urettferdig overfor seg selv eller andre, sa den allmektige : (Og selv om du ser at ugjerningene er i dødens dyp )….

…As-Sahab : betegner islam som er menneskers liv og frelse, og det er grunnen til Guds allmektige barmhjertighet for å bære vannet som skapelsens liv i, og kanskje indikere kunnskap, rettsvitenskap, visdom og forklaring, fordi det inneholder den milde visdommen når den løper med et vannkorn i luften, og når vann blir presset ut av den . Kanskje indikerte det soldater og kamerater, for å bære vann som indikerer skapelse av vann . Kanskje indikerte det de kommende kamlene som spiret med vann, som mat og lin, da det ble sagt at de pekte på skyer, fordi Gud den allmektige sa : “ Ser de ikke på kamlene, hvordan de ble skapt ”. Kanskje hun antydet skip som kjører i vann i annet enn land eller himmel, og som bærer en vind med vind, og hun kan henvise til en kvinne som er gravid, fordi de begge bærer vann og tar det i magen, med mindre hennes Herre tillater henne å ta kast den ut, og kanskje indikerer hun selve regnet, fordi det er fra henne og på grunn av henne, og kanskje det indikerte symptomene på sultanen, hans pine og hans befalinger, og hvis de var svarte eller med dem der var bevis på pine, da det var tordenbolter og steiner i det, sammen med det som var nedstammet av mørkets folk da de anså dem for å regne dem og førte dem til pine, og på samme måte som folket i Helvete, den som ser skyer i hans hus Eller sank ned på ham i fanget som muslim hvis han var en vantro, og han fikk kunnskap og kjennelse om han var en troende, eller han bar sin kone hvis han ville gjøre det, eller tilbød sin kamel og sitt skip hvis han hadde noe av det . Hvis han ser seg selv ri på skyene, eller han ser henne som en slavejente, gifter han seg med en rettferdig kvinne hvis han er sølibat, eller reiser eller Hajj hvis han håper det, ellers kunngjør han kunnskap og visdom hvis han søker, ellers han blir ledet av en soldat eller et selskap, eller han kommer i selskap hvis han er kvalifisert for det. Ellers reiste sultanen ham på et hederlig dyr hvis han var en av dem som søkte tilflukt hos ham og var til fots, ellers ville han sende ham til Naguib som budbringer . Og hvis han ser suksessive skyer komme ved siden av seg, og folk derfor venter på vannet, og det er fra skyene på himmelen som ikke inneholder noen tegn på pine, så presenter det aspektet hva folk forventer, og hva de forventer av det gode som tilbys, eller selskap som kommer, eller soldater kommer tilbake, eller konvoier som kommer inn . Og hvis han så det falt til bakken, eller det kom ned på hus, i dekar eller på trær og planter, så er det voldsomme regner, gresshopper, en katt eller en fugl . Og hvis det er noe tegn på bekymring og hat i det, som gift, sterk vind, ild, steiner, slanger og skorpioner, så er det et raid som forandrer dem og banker dem på plass, eller en campingvogn som forstyrrer død av de fleste av dem som døde i deres forbrytelse, eller en kjær og en abscess pålagt av sultanen på dem, eller gresshopper og en bjørn som skader deres planter Og deres sameksistens, eller læresetninger og kjetterier spredte seg mellom deres topper og kunngjorde dem på deres hoder, og noen av dem sa at skyene er en barmhjertig konge eller en medfølende kraft, så den som blander skyer, han blandes med menn blant dem, og den som spiser skyer, han drar fordel av en mann med tillatte penger eller visdom . Og hvis kombinasjonen hans fikk visdom fra en mann som ham, så oppnådde kongen visdom og en konge, og hvis han så at våpenet hans var av tortur, er han en mand i nød . Hvis han ser at han bygger et hus på skyer, vil han oppnå en hederlig, lovlig verden med visdom og høyde . Hvis han bygger et palass på skyer, unngår han synder med en visdom som gagner dem og oppnår gode ting som han vet . Hvis han ser skyer regne i hånden, oppnår han visdom og kjører visdom på hånden . Hvis han så at han snudde skyer som regnet ned på folk, ville han få penger og folk fikk fra det . Og skyene hvis det ikke er regn i det, og hvis han er en av dem som tilskrives staten, så gjør han ikke av Gud rett og gjør ikke rettferdighet, og hvis han tilskrives handel, gjør han ikke oppfylle det som følger eller det som er garantert . Hvis han tilskrives en forsker, er han skeptisk til sitt arbeid . Hvis han er en håndverker, er han en klok mester i industrien, og folk trenger ham . Og skyer er sultaner som har hånd over mennesker, og folk har ingen hånd over dem . Og hvis en sky med torden og lyn stiger opp, ser det ut som en majestetisk hersker som truer sannheten . Og den som ser skyer synke ned fra himmelen og regner et generelt regn, da trenger imamen inn til det stedet som en fin imam i dem, enten skyene er hvite eller svarte, og når det gjelder de røde skyene til andre tider, er det nød, sedisjon, eller sykdom . Noen av dem sa: ”Den som så skyer som steg opp fra jorden til himmelen mens jeg forble et land, så indikerer det godhet og velsignelse, og hvis visjonæren ønsker en reise, gjøres det for ham, og han kommer trygt tilbake, og hvis han er ikke skjult, han strekker seg etter det som søker ondt, og noen av dem sa at skyene som stiger opp fra jorden ”Til himmelen indikerer det reise, og det indikerer hvem som kom tilbake fra reisen . Og en mørk sky indikerer mørke, og svarte skyer indikerer sterk kulde eller tristhet ….

…Et valnøttre, for han er en blind, knapp og elendig mann, og på samme måte frukten av det, er penger som ikke kommer ut med mindre arbeid og svindel. På samme måte, hvis månens eier er i stand til å oppnå det han ba om, og opprinnelsen til alt som er forbudt og korrupt, hvis han ser at det er på et valnøttetre, så er det knyttet til en enorm blind mann, og hvis han stammer ned fra det, hva som er mellom ham og at mennesket ikke vil bli fullført . Hvis han faller fra den eller dør, blir den drept av en enorm mann eller en konge, og hvis den brytes av den, går den store mannen til grunne, og de omkomne omkommer hvis han så at han døde da han falt, og hvis han ikke døde da han falt, så vil han overleve . På samme måte, hvis han ser at hans hender eller føtter er brutt på det, så er han på randen til fortapelse og oppnår en stor lidelse, men han overlever etter det . På samme måte løper hvert stort tre i løpet av valnøtter, og tilskriver i sin essens som valnøtter til lexis ….

…Al-Raml : Også smussløpet går gjennom, noe som indikerer død, liv, rikdom og beboelse, fordi det er fra jorden, og araberne sier : Et menneske blir fyldigere hvis han er fattig . Det inkluderer også enker, som er deres ektemenn hvis ektemenn har dødd, og kanskje forfølgelsen av det indikerer begrensninger, fornuft, beleiring, opprør og svindel, og alt det han søkte i det av bekymring, sorg, strid og klage, fordi den som går i den, får og løper ikke, går i den eller kjører, i henhold til omfanget av hans overflod og mangel på det. Og senking av foten i den, dens betydning er i intensitet og letthet, og den som ser at hans hånd er i sanden, da blir han fanget opp i verdslige saker med deres orden . Hvis han ser at han har samlet sanden, eller samlet den eller båret den, må han samle inn penger, så vil han ha det bra . Og den som går i sanden, han behandler et travelt arbeid, så mye og så lite som det er ….

…Og den som ser at fjell løper, det indikerer kriger der konger beveger seg til hverandre, og uro blant mennesker, og en ulykke som skjer i verden, fordi det er et tegn på oppstandelsen ….

…Og den som ser at strømmen og vannet deler jorden, det er en katastrofe og en bot som rammer mennesker eller en fiende som løper til dem, eller en epidemi som faller på dem med mindre den stiger ned fra himmelen, da er det godt og en velsignelse for folk, og den som ser at strømmen gikk med den og deretter slapp unna, så rammer en alvorlig sak ham fra sultanen eller noen andre. Fra en strøm kommer den av bekymring eller sykdom, og den som ser at strømmen inneholder brunaktig eller regnvann, så treffer den penger…

…Orm Hvis du drømte om ormer, indikerer dette at gjennomsnittlig bearbeiding av uanstendige mennesker vil gi deg sorg . Hvis en jente drømmer om at ormer løper på henne, indikerer dette at ambisjonene hennes alltid vil være tilbøyelige til alt materielt . Hvis en jente dreper ormer eller rister dem av, vil hun kvitte seg med materiell likegyldighet og søke å leve etter prinsippene om dyd og tilknytning til åndelighet . Hvis du bruker ormer i drømmene dine som agn for fisk, så forutsier dette at du gjennom din oppfinnsomhet vil bruke fiendene dine på en måte som viser fordelene ….

…Hvis han så månen være borte, har saken som han søkte fra godt eller ondt gått over og gått bort . Hvis han ser det, er saken i begynnelsen . Og den som ser fullmånen skinne på sin plass på himmelen, kongens minister vil komme folket der stedet til gode . Og den som ser på månen og ser et eksempel på ansiktet sitt i den, han skal dø . Og den som så det som om han holdt fast ved månen, han ville motta sultanen . Og den som ser som om månen er mørkere og søkeren er konge, hans flokk vil skade ham og nekte hans befaling . Og den som ser månen, blir sol, for den som søker, vil bli plaget av god, ære og penger fra sin mors eller konas side . Den som ser månen er enig med månen, og han indikerer de reisende, navigatøren og astrologen på grunn av dens fuktighet og bevegelse, og fordi astrologen vet hva månen trenger . Det ble fortalt at Ibn Abbas, må Gud være fornøyd med ham, så i en drøm som om en måne hadde steget opp fra jorden til himmelen med to tråder, så han fortalte det til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og han sa : Det er fetteren din, han betyr seg selv for ham den beste av bønn og de beste hilsener . Og det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin mens han fikk mat og sa : Jeg så som om månen hadde kommet inn i lysekronene, og en innringer ropte på å komme Ibn Sirin, så fortell ham din visjon . Så grep han hånden sin fra maten og sa til henne : Ve deg, hvordan så du det? Så kom hun tilbake til ham, og han vendte fargen, og han reiste seg mens han tok magen, og søsteren sa Malik? Da sa han: Jeg hevdet at jeg var død i syv dager, så han døde på den syvende . Og en mann så som om han hadde sett på himmelen og sett på månen, men han så den ikke, og han så på jorden og så månen hadde falmet . Han gjentok synet sitt ved en kryssing og sa : Hvis personen som hadde denne visjonen, var en mann, hadde han kjemi og gull, slik at pengene hans ville gå tapt, og hvis han var fattig, ville han falle i ruin . Og hvis en kvinne så det, ville mannen hennes bli drept . Og Ibn Sirin kom og sa : Jeg så som om månen var i huset vårt . Han sa : Sultanen stiger ned i Egypt . Og månens okkultering i sløret løper i løpet av solen . Halvmåne : betegner også kongen, den fangne, lederen, presentatøren og den nyfødte som dukker opp fra livmoren som begynner med de skrikende og de presserende nyhetene, den neste erobringen fra den siden den kom fra, og opprøreren og utsiden hvis det stiger utenfor hans sted, eller det er mørke med ham, og det regner med blod eller takrenner som strømmer uten regn . Og når de fraværende kom, og når muezzinen steg over minareten, har 262 av forfatterne redusert mennene sine, og hvis det er en brud, så er stjernene hennes koner . Den som ser to måner slåss på himmelen med hver av stjernene, det er en forskjell eller en krig mellom to konger eller to statsråder eller to store menn, og den fraværende en av dem blir beseiret, det bevises av hans side i horisonten og hans plass på himmelen, så den blir lagt til kongen til den kongen på jorden . Likeledes hvis han ser to planeter slåss med stjerner som følger hver av dem . Hvis det ikke er noen stjerner med dem, og han ser det i sin karakter eller i huset hans, og han har to koner eller partnere, er forskjellen mellom dem med tunge eller hånd . Og hvis en kvinne eller en slave ser det, eller hvis han ser dem slåss over hodet på ham eller faller, kjemper mannen eller mesteren også over dem med sin bror eller med en hederlig mann av sitt slag . Dette kan tyde på en krangel mellom tjeneren og selgeren, og det kan tyde på at en kvinne er i ferd med å skje mellom hennes to sønner eller mellom hennes to døtre eller mellom hennes far og mannen, eller mellom mannen hennes og sønnen…

…Geiten : en enorm mann i sin religion av stor betydning over væren og andre . Og den som ser at han spiste geitekjøtt, han klager litt og blir deretter løslatt . Og den som ser at han slakter et annet barn enn kjøttet, så dør han eller familien . Hvis han ble slaktet for å spise noe av kjøttet sitt, ville han slå penger på grunn av gutten, eller han ville slå litt penger . På samme måte er kjøttet fra smågeiter og lam litt bedre, med mindre man ser at kjøttet er fett, for det gode er mye . Og den som ser at han spiser kjøttet til bestefaren min, han vil ha det litt bedre enn en gutt, og de små geitene og lamene løper ikke de eldste . Hvis han ser at han spiser hodet til en sau, vil livet hans forlenges og han plager det han ikke håpet på ….

…Svømming Den som så i en drøm å svømme i sjøen, og var klar over det, nådde med kunnskap sitt behov . Og det ble sagt : Svømming er fengsel, så den som ser at han svømmer på land, han vil bli låst og bli tett i inneslutningen, og han blir der så mye som svømming er vanskelig eller lett, og så langt som sin nærhet å lande . Hvis han ser at han svømmer i en flat dal til han når et sted han vil, så går han inn i arbeidet til en mektig og undertrykkende sultan, og det blir bedt om et behov for ham, og han oppfyller det, og Gud den allmektige sikrer ham som mye som han løper i dalen, og hvis han frykter ham, så frykter han vår autoritet . Hvis han kommer inn i havet og svømmer i det bedre, så går han inn i en stor sak eller en stor tilstand . Og han er i stand til å få kraft og ære og styrke, og hvis han svømmer på ryggen, omvender han seg og kommer tilbake fra sin ulydighet . Og hvis han svømmer i sjøen og vannet er stillestående, så går han inn i en konges arbeid, og han blir forstyrret av arbeidet, og kongen vil være sint på ham, og hvis han krysser havet, blir han frelst, og hvis han svømmer mens han er redd, vil han få frykt, inneslutning eller sykdom, der dette vil strekke seg til ham så langt som hans avstand fra landet, og hvis han tror at han ikke er, blir han dratt, så dør han i den bekymringen, og hvis han er modig i svømmingen, blir han spart for det arbeidet. Hvis han ser en sultan som vil svømme i et hav, og havet er turbulent med en bølge, så står han overfor en konge blant kongene, og hvis kutting av havet ved å svømme dreper den kongen, og hvert hav har tørket opp da han vil gå i en stat, og hvis han ser at vannet har kommet tilbake, så er staten tilbake . Og hvis han ser at han svømmer i en elv eller en innsjø og at han kveles som en fisk som ligger på bakken, utsetter vedkommende ham fra nød i vannet, som det som er utsatt for fisk på land . Og den som ser at han svømmer, han kjemper mot ham og beseirer motstanderen og er seirende over ham . Og den som så at han gikk i havet ved å svømme til han ikke kunne se, da ville det være hans ødeleggelse på grunn av hans opphør . Hvis han så at vannet druknet ham til han døde i det, vil han dø som martyr . Å gå over vann i et hav eller en elv indikerer hans gode religion og gyldigheten av hans sikkerhet . Og det ble sagt : Snarere er han sikker på noe han er i tvil om . Og det ble sagt : Snarere reiser han i fare . Og den som så vannet strømme på overflaten, han slo et sår fra sultanen ….

…En salto Hvis du ble kastet ut av noe i en drøm, indikerer dette at du er uaktsom, og du bør fullføre oppgavene dine raskt . Hvis du ser andre tumle mens de løper rundt, vil du ha nytte av andres forsømmelse ….