…Markedet : betegner moskeen, akkurat som moskeen betegner markedet, fordi de begge handler med den og tjener . Og det kan indikere en slagmark der et folk vinner og et folk taper på det. Gud den Allmektige kalte jihad en handel i sitt ordtak : “ Skal jeg lede deg til en handel som vil redde deg ”. Markedsfolket strever mot hverandre med seg selv og pengene sine . Og det kan indikere et sted der det er belønning av belønning og fortjeneste, som kunnskapens hus, obligasjoner og Hajj-sesongen . Og fra det som selges i markedet, blir ledelse til bevis . Alt dette var ikke markedet var ukjent, så kjøttmarkedet er som et krigssted med blodutgytelse og jern . Og markedet for essens og fint lin er som noe som halsen på dhikr, og kunnskapens rolle . Og byttemarkedet, noe som herskerhuset, på grunn av variasjonene i tale, vekt og balanse . Den som ser seg selv i et ukjent marked, har savnet en avtale eller fortjeneste i en vare, og hvis han var våken i en jihad, savnet han martyriet og var en bevisst verge, og hvis han var på Hajj, savnet han eller bortskjemte den, og hvis han var student av kunnskap, sluttet han å gjøre det eller savnet en avtale og ba om noe annet enn Gud, og hvis det ikke var noe av det, savnet han menighetsbønnen i moskeen . Når det gjelder den som stjeler i markedet sitt ved salg og kjøp, hvis han er en mujahid, er han en pilegrim, og hvis han er en pilegrim som er forbudt å jakte, ha samleie eller glede, og hvis han var en lærd som var urettferdig i debatten eller forrådt i fatwaene sine, ellers så han bønnen sin, eller imamen hans gikk foran den med bøyning eller nedstøtelse, eller ikke fullført. Dette er i bønnen til seg selv, fordi det er det verste tyveriet, som i rapport . Når det gjelder det velkjente markedet : den som ser det er fullt av mennesker, eller ser en ild som har falt i det, eller et rent vannhjul som løper midt i det, eller høyet er fylt i butikkene, eller en god vind blåser gjennom det, blir levebrødet til folket sitt, og de er vant til fortjeneste, og hykleri vil komme til dem . Hvis folket på markedet ser søvnig, eller butikkene er stengt, eller edderkoppen har spunnet på dem eller på det som selges, så er det en depresjon, eller en ferie har falt for folket . Og hvis han ser et marked som har flyttet seg, har statusen til innvandreren flyttet til essensen av det den har flyttet til, for eksempel markedet for lin, der du ser butlerne i det, for han øker fortjenesten til fabrikatene , når varene skilles fra og blir igjen . Og hvis eierne av keramikk og knapphet ser det, vil fortjenesten reduseres og inntektene deres være svake . Og hvis eierne av gryter og panner så den, ville en prøvelse komme over den, enten fra en ild, en elv eller en riving eller lignende . Noen av dem sa : minimumsmarkedet, utvidelsen av markedet, verdens bredde . Og det ble sagt at markedet indikerer uro og opprør på grunn av menneskene som møter det . Når det gjelder den som lever fra markedet, er det et godt tegn hvis han ser det som en flott skapelse eller et arbeid, men hvis markedet er rolig, indikerer det arbeidsledigheten til markedsførerne ….

…Narcissus : Den som ser en krans av narcissus på hodet, gifter seg med en vakker kvinne eller kjøper en vakker slavejente som ikke vil vare for ham . Og hvis en kvinne også ser det på hodet . Hvis hun har en mann, skiller han seg fra henne eller dør på hennes vegne . Og den som ser en narciss vokse i en hage, den er født for å forbli . Og hvis han ser det avskåret og råttent, vil han ikke forbli . Det ble fortalt at en kvinne så på som om mannen hennes hadde gitt henne energien fra Narcissus og ga sin kone myrtenergien, og hun fortalte om synet hennes ved en kryssing, og han sa : Han vil skille deg og holde fast på din kone. , fordi ess-pakt forblir fra Narcissus-tiden . Og en mann så fire kvinner, som om fire energier av narciss plantet på bredden av en elv, og som om han kastet tre energier fra dem med tre steiner, og han bombet dem, og han kastet den fjerde, og den brøt ikke, så han fortalte om synet sitt ved en kryssing, og han sa : Du har fire koner, og du løslater tre av dem, og du løslater ikke den fjerde, så det var slik . Det ble sagt at narcissens gulhet indikerer dinaren, og dens hvithet på dirhamene oppnådd av den visjonære . Og han sang : Da vi så bort fra ham i mørket … Han ga oss narcissen en utstilling, og han indikerte at for oss … at det krevde null eller hvithet, og dikteren sa : Narcissus har ingen pakt … men pakt er mirte, og noen av dem sa : Narcissen er nytelse ….