…Og den som ser at han er av folket med kapasitet og har mange dirhamer og er trygg på det, så tolket han på fire måter en endring i saken hans, et fall i hans tilstand, en død som skynder ham eller er urettferdig og tar hevn på ham ….

…Og den som ser at han eier mange trær som bærer all frukten, så er han viet til et godt liv, høy status, økt liv og seier over fiender ….

…Og den som ser at han har truffet mange griser eller hakket dem et sted, så vil han ha ulovlig rikdom like mye som grisene og antallet deres ….

…Og den som så at han hadde mange duer, da ville han snu med et hode over et folk som ville fly ham, og det ble sagt at synet av duer skulle tolkes i dirham ….

…Og den som mener at kongens hus er en løpende ruin, da er kongen urettferdig i sin dom slik at ingen kan nærme seg ham fra hans undertrykkelse. Det ble sagt om at undertrykkerens hus er en ruin, selv etter en stund ….

…Og hvis han så at han utvidet et hus, ville han bli overskyet og revet Grand Imams hus, et brudd i munnen på muslimene, og huset ble revet på noen måte, lyden av en søl ….

…Og hvis han ser at han er i et nytt hus, så indikerer det at han er bortkastet , og hvis det er av sølv, vil han omvende seg fra synder fordi Gud den allmektige sier: “ For den som beder den Barmhjertige for sitt hus, er et tak av sølv , ” og hvis han er rik, vil hans formue øke ….

…Og den som ser at han rømmer og går inn i et hus og lukker døren, og huset er koblet til hus, det indikerer frelse fra bekymring og nød, og hvis han er syk, vel ….

…Og den som ser mange liv samlet rundt seg, det tolkes at hans folk vil ha fiender, men de vil ikke skade ham med mindre noe biter ham ….

Ishmael ibn al-Ash’ath sa: ~Den som ser at Mekka er bebodd med mange velsignelser, han vil få godt, velsignelse og penger .~…

…Og den som ser at han har gitt mange værer, det er mandatet til antallet av hver vær i et år ….

…Og den som ser at han samler mange bind, han er omgitt av forskjellige vitenskaper, og hvis han leser dem, vil han bli informert om opprinnelsen og sannheten, og hvis han ikke leser dem, vil han nekte det ….

…Og den som tror at han samlet inn mange dirham, det indikerer at folk er forbudt fra sine rettigheter fordi Gud den allmektige sier at han samlet inn penger og verset nummererte det ….

…Og den som ser at han har gitt mange sverd, han skal være rik ….

…Og den som ser mange øyne i kroppen sin, dette er en økning i gjeld, og dette kan indikere at damamels har spiret og åpnet ….

…Og den som ser at han har mange nåler eller kjøper dem, han indikerer godhet og rettferdighet i sitt arbeid ….

…Og den sommange kyr, hanner og hunner i forskjellige farger, gikk og vass på det stedet, det indikerer forekomsten av sykdom det året det stedet, spesielt hvis det var magert og hvis det var fett, indikerer det årets billighet og fruktbarhet ….

…Og den som ser at han tilbyr en hoppe eller hest mange, vil han bli distrahert fra sin bønn med denne verdens forespørsel og håpe på at han omvender seg og vender tilbake til den Allmektiges ord ….

…Og den som ser at han har mange ben, og hvis hans hensikt er å reise, så skal han reise, og hvis han er fattig, vil han være velstående, og hvis han er i nød, er jeg fornøyd, og hvis han er syk, han er kurert ….

…Og den som ser at han har mange områder i den til han ikke er i stand til å bære den, så vil han forlenge sitt liv til han når den laveste alderen ….

…Og den som ser at han har påført mange fugler, han skal følge en gruppe og være høvding ….

…Og den som ser at grenene har forgrenet seg og vokst ut, så er det bevis på det store antallet av hans slektninger og folket i hans husstand, og hvis han ser en forskjell fra ham, er hans uttrykk mot ham ….

…Og den som ser at en kvinne vokser skjegg, så tolkes det på syv måter. Hvis hun er gravid, vil hun føde et mannlig barn, og hvis hun ikke er gravid, har hun aldri født, og hvis hun har en sønn som dominerer hans folk, og hvis hun er enke, gifter hun seg, og hvis hun er gift så blir hun enke, og de er i nød, uanstendighet og skandale. Og det ble sagt at å tiltrekke seg et skjegg indikerer en arv ….

…Og den som ser at skjegget hans har vokst lenger enn skjebnen, det er deres bekymring og nød, og det ble sagt religion og religion, og det ble sagt letthet, idioitet og mangel på sinn, og hvis han så det reduseres og nedgangen var ikke opprørende for henne, dette indikerer oppfyllelsen av hans religion og mangelen på hans bekymring. Hans religion eller bekymrede er borte. Andre sa at det er veldig mislikt å se dette, og den som ser at noe av skjegget hans er trukket ut og stedet har blitt mangelfullt, eller at det har blitt ufruktbart, så han mangler sin rett i alle henseender, og den som ser det han plukket skjegget sitt, dette er hans penger ødelegger det med hånden og ødelegger det. Hvis han er syk, uskyldig eller gjeldsbetalt, har betalt gjelden eller er bekymret, er bekymringen borte, og det sies at dette mislikes veldig, og den som ser skjegget sitt som en tredjedel av hårene til det meste, er en økning i sin fromhet og verdighet, og hvis han ser at det har blitt veldig hvitt, så er han svak i styrke og en reduksjon i penger, og den som ser at han er ung og har returnert Skjegget hans er svart, så han ser det han ikke liker, og noen av dem sa at det å se grått hår for unge mennesker tolkes av ankomsten av en fraværende. Det ble sagt at gråheten er lang levetid, og den som ser at den plukker gråheten, er i strid med Sunnah og undervurderer godhetens folk. Han plukket armhulene sine var den beste og som så at armhulen hans var lang. Det er ikke lik i religionen, og den som tror at han plukket kjønnshåret, så får han bøter med penger eller sløses bort på et feilplassert sted, og hvis han ser at han fjernet noe fra det med et lys, hvis han er rik, er hans rikdom og kraft borte, og hvis han er fattig, er han rik, og hvis noen er igjen og noen igjen, vil noe av hans nåde bli forsinket og det sies den som så at barberingen jeg led med en barberhøvel, er det prisverdig, og hvis kvinnen ser det, vil hun gjøre det bra fra mannen sin, og hvis han ser at han blir plukket fra brystet eller fra bakhodet, hvis han har tillit til at han utfører til eieren, og den som ser at han kammer håret med en kam, blir han herliggjort og tilstand, og hvis han ser at han har hår på et sted der hår ikke vokser, da Det indikerer forekomsten av en gjeld, og noen av dem sa at hvis en person så at håret sprang fra tungen hans, det er visdom og en påstand med mindre den går utover grensen og kommer tilbake til bekymring. Noen av dem sa at øyelokk, øre- og nesehår er bra med mindre det overskrider grensen, og de sa også at hvis en person fjerner hår fra et sted som krever fjerning, er det ikke noe galt med det, og hvis han fjerner det fra et sted hvor han er bra, det er ikke Mahmoud. Og den som ser en ung person hvis bart har vokst, indikerer styrke og arroganse. Og den som ser en kvinne som har dyrket bart, hun føder en gutt, og hvis hun ikke er gravid, føder hun ikke. På samme måte, hvis han ser at hun har fått skjegg, men hvis hun har en sønn som dominerer sitt folk, og hvis hun er enke, blir hun gift eller gift, blir hun enke og er plaget av nød og sølv Selv om noen ser at håret hans har blitt ungt, så er det en økning i gjelden hans, og det ble sagt mangel på penger, og den som ser at han har brukt noe av håret sitt med olje, så har han pynt med mindre det strømmer, og hvis det slippes ut, så er det uklarhet, og hvis han finner en lukt, er det et godt kompliment, og den som ser at hodet er deprimert, han vil se noen av feilene sine. Og den som ser at han er kammet og en lus falt fra ham, så bruker han penger fra en arv som har smittet ham, eller det oppstår en mangel fra ham, og den som ser at hår har vokst på håndflaten, dette er en fordel som kommer inn i ham og håret i brystet er visdom…

…Og hvis han ser ut som om graven til en død person ble omgjort til hans hjem, sted eller land, da bygger hælene et hus der ….

…** Hans syn, må Guds bønner og fred være over ham, om at han skal omgir det hellige hus .. Og fra det tilsynelatende synet også profetens syn, må Guds bønner og fred være over ham, slik at huset og hans ledsagere ville komme og omgå det. Dette var før Umrah i al-Hudaybiyah da polyteistene stoppet dem fra å komme inn i Mekka i Hudaybiyahs år og Guds sendebud, fred og velsignelse være med ham, forsonet dem på betingelse av at de vender tilbake til sitt år for det og utfører Umrah det neste året sa Umar – må Gud være fornøyd med ham – til profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred : Sa du ikke til oss at vi kommer til huset og omgir det? Han sa : ( Ja, så jeg fortalte deg at vi vil komme til ham generelt ). Han sa : Jeg sa : Nei. Han sa : (For du kommer og er innpakket i den. ) Profetens syn, må Guds bønner og fred være over ham, skjedde i domsperioden da han og hans følgesvenner kom til huset og vandret rundt det mens de var trygge og ikke fryktet, og Gud nevnte denne oppriktige visjonen i det allmektige ordtaket ( Gud og Hans sendebud har trodd Visjonen om sannheten er å gå inn i den hellige moskeen, hvis Gud vil, det vil åpne snart. ) Denne erobringen er forsoningen som skjedde mellom Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, og polyteistene i Quraysh. Al-Zuhri sa : “ Uten det gjorde han en klar åpning. ”Jeg mener, Hudaybiyah-freden og det som åpnet i islam var større enn den ….

…På samme måte, hvis han ser at han fortsetter død, deretter går inn i et ukjent hus med ham og ikke forlater det, så vil han dø ….

…Og den som så at han bar et hus eller et slott, ville gifte seg med en kvinne som hadde mye forsyning ….

…Og den som så at han revet andres hus, han ville få penger fra andre ….

…Og den som ser at han er i et hus mens han er forhindret i å gå ut, så er det god og en prisverdig konsekvens ….