…Abu al-Qasim Umar bin Muhammad al-Basri fortalte oss Btnis, han sa Ali bin al-Musafir fortalte oss, han fortalte oss Ahmed bin Abdulrahman bin Wahb, sa han, fortalte min onkel meg . Han sa Abu Bishr fortalte meg på autoritet fra Ibn Shihab. Han sa Abu Salamah bin Abdul Rahman fortalte meg at Abu Hurairah sa : Jeg hørte Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, si : Den som ser meg i en drøm, er som om han så meg i våkne liv, så Satan imiterer ikke meg . Abu Salamah sa, Abu Qatada sa, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Den som har sett meg, har sett sannheten . Abu Al-Hassan Abd Al-Wahhab bin Al-Hassan Al-Kalabi fortalte oss i Damaskus, han sa Abu Ayyub Suleiman bin Muhammad Al-Khuzai fortalte meg, på autoritet fra Muhammad bin Al-Musfah Al-Homsi, på autoritet fra Yahya bin Saeed Al-Qattan, med myndighet fra Saeed bin Muslim, med myndighet fra Anas bin Malik . At profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : Den som ser meg i en drøm, vil ikke komme inn i helvete . Abu Bakr Muhammad bin Ahmed bin Muhammad al-Isfahani fortalte oss i Mekka, som Gud den allmektige bevoktet i den store moskeen. Han sa: Abu al-Hassan Mohammed bin Sahl fortalte oss, på fullmakt fra Muhammad bin al-Musfy, på fullmakt fra Bakr bin Saeed, på fullmakt fra Saeed bin Qais, på fullmakt fra sin far, sa han : The Guds sendebud, fred være med ham , sa : På ham : Den som så meg, kommer ikke inn i helvete i en drøm . Professor Abu Saad, må Gud være fornøyd med ham, sa : Gud har sendt Muhammad, må Guds bønner og fred være over ham, en nåde til verdens. Salig er den som så ham i sitt liv og følger ham, og salig er den som ser ham i søvne, for hvis han ser ham som en skyldner, vil Gud bruke gjelden hans, og hvis han ser ham syk, vil Gud helbrede ham . Og hvis han ser ham i nødvendigheten av å utføre pilegrimsreisen til huset, og hvis han ser ham i et ufruktbart land som har befruktet seg, eller på et sted hvor urettferdighet har spredt seg i stedet for urettferdighet i rettferdighet, eller på et fryktelig sted for sikkerhet for familien sin, dette er hvis han ser ham på sin egen måte . Og hvis han ser ham blek i fargen, utslitt eller savner noe av byttet, indikerer det svakheten i religionen det stedet og fremveksten av kjetteri, og på samme måte hvis han ser en loslitt klær . Hvis han ser at han drakk blodet sitt for sin kjærlighet i det skjulte, blir han martyrdøpt i jihad, og hvis han ser at han drakk åpent, indikerer dette hans hykleri og gikk inn i blodet til familien og hjalp til med å drepe dem . Hvis han ser ham som om han er syk, forverrer han sykdommen sin, da blir folket der stedet reformert etter korrupsjon, og hvis han så ham, fred være med ham ri, ville han besøke hans gravridning, og hvis han så ham til fots, han gikk for å besøke ham til fots, og hvis han så ham stå opp, var kommandoen hans rett fram, og hvis han så ham ringe til bønn på et sted der Omar ødela stedet, og hvis han ser det som om han spiser det, det er det han ba ham betale Zakat av pengene sine . Hvis han ser at profeten, må Guds bønner og fred være over ham, er død, vil en av hans etterkommere dø, og hvis han ser begravelsen på et sted, er det en stor ulykke, og hvis han ser at han har utført hans begravelse til og med for en grav, så er han tilbøyelig til kjetteri . Og hvis han så at han hadde besøkt graven hans, ville han slå mye penger, og hvis han så som om han var profetens sønn og ikke fra hans etterkommere, indikerer hans visjoner at hans tro ble ryddet, og hvis han så at han var far til profeten, fred være med ham, han indikerte svakheten i sin religion og svakheten i hans tro og sikkerhet . Å se en enslig mann, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, i en drøm gjelder ikke ham, men gjennomsyrer det muslimske samfunnet . Det ble fortalt at Umm al-Fadl sa til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred : Jeg så i en drøm som om noen få av kroppen din ble kuttet av og plassert i fanget mitt , og han sa : Godhet Jeg har sett at Fatima vil føde en gutt, hvis Gud vil, og han vil bli plassert i fanget ditt . Hun fødte Fatima Al-Hussein, fred være med dem, og han ble satt i fanget på henne . Og det ble fortalt at en kvinne sa : O Guds sendebud, jeg så i en drøm som om noe av kroppen din var i huset mitt. Han sa : Fatima føder en gutt og ammer ham, og hun fødte Hussein og ammet ham . Hvis profeten, må Guds bønner og fred være over ham, så at han hadde gitt ham noe av det mest ønskelige godset i denne verden, eller mat eller drikke, så er det bra at han oppnår så mye som han ga ham, og hvis det han ga ham var av dårlig substans, som vannmelon og andre, da ville han bli frelst fra en stor ting, bortsett fra at det ville være vondt og sliten . Hvis han ser at et av medlemmene hans, fred være med ham, med visjonens forfatter, har oppnådd det, så er han en kjetteri i sine rykter og har fulgt den uten resten av islams lover og forlatt andre uten resten av muslimene . Jeg hørte Abu al – Hasan Ali bin al – Baghdadi, scene for Ali bin Abi Talib, må Allah være fornøyd med ham sier : sønn pappa sa en lege de fattige : det var mine døve ti år, og jeg tok byen og bestemte meg mellom den graven og prekestol, jeg så profet Allahs fred være med ham i en drøm, sa jeg : O Allahs sendebud du sa: den som spurte meg midler, min forbønn er nødvendig for ham, sa han : May Gud helbrede deg , hva jeg sa, men jeg sa : Den som ba om midlene fra Gud, min forbønn er nødvendig for ham, sa han, så han gikk bort fra meg med velsignelsen i sitt ord, må Gud velsigne deg . Abdullah bin Al-Galaa fortalte om en situasjon som kom inn i byen Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og jeg gikk til graven til Guds sendebud til ham, og jeg hilste på ham og hans to følgesvenner , må Gud være fornøyd med dem, da sa jeg : O Guds sendebud, jeg brydde meg ikke, og jeg er gjesten din, da trappet jeg ned og sov uten graven, så jeg profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred, kom til meg, så jeg reiste meg, og han ga meg et brød, så jeg spiste noe av det, og tok hensyn og hadde litt brød i hånden . På autoritet fra Abu al-Wafa al-Qari al-Harawi sa han: Jeg så den utvalgte, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm i en flyktighet i årene seksti og tre hundre, og jeg brukte å lese med sultanen, og de hørte ikke og snakket, så jeg gikk hjem i klagesang, så jeg sov og så profeten, fred og velsignelser være over ham, som om han hadde skiftet farge, så han fortalte meg fred være med ham : Har du lest Koranen i ord Gud den allmektige i hendene på folk som snakker og hører ikke lese? Ikke les etter dette, bortsett fra hva Gud vil . Jeg la merke til det mens jeg holdt tunga i fire måneder, og hvis jeg hadde behov for å skrive det på lappen, deltok eierne av hadithene og meningsinnehaverne på meg, så de utstedte en fatwa som jeg snakker til slutt av saken, fordi han sa : Bortsett fra hva Gud vil, som er et unntak, så jeg sov fire måneder senere på stedet der jeg først sov. Jeg så profeten, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm som heiet ansiktet hans, og han sa til meg : Er det bevist? Jeg sa : Ja, Guds sendebud . Han sa : Den som omvender seg, Gud vil tilgi ham, stikk ut tungen . Han tørket tungen med pekefingeren og sa : Hvis du er i et folks hender og du leser Guds bok, så kutt av lesingen til de hører Guds ord . Jeg la merke til, og tungen min var åpen, takket være Gud . Det ble fortalt at en mann fra Al-Manaseer ble syk, og han så Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, en natt som om han fortalte ham om du vil ha det bra med sykdommen din, så ta nei og no . Da han våknet, sendte han til Sufyan Al-Thawri, må Gud være fornøyd med ham, med ti tusen dirham, og han beordret ham å tildele det til de fattige, og han spurte ham om visjonens uttrykk, så han sa betydningen av hans ord, verken eller oliventreet, fordi Gud den allmektige beskrev det i sin bok og sa : verken østlig eller vestlig . Og fordelen med eieren er følgesvennene til de fattige med deg, sa han: Han behandlet ham med oliven, og Gud ga ham velvære ved å bruke velsignelsen fra Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred og ærbødige hans visjoner . Vi lærte at en mann kom til Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, i en drøm. Han klaget til ham at tilstanden hans var stram, så han ba ham gå til Ali bin Isa og fortelle ham at han vil betale deg det som er bra for deg, så han sa, Guds sendebud, ved hvilket tegn? Han sa fortell ham med et tegn på at du så meg på Batha, og jeg var ulydig fra bakken, så jeg gikk ned og kom til meg, så jeg sa gå tilbake til deg . Han sa, og Ali bin Isa ble avskjediget, og departementet vendte tilbake til ham . Da han la merke til det, kom han til Ali bin Isa, som var minister på den tiden, og han nevnte historien sin. Han sa at det var riktig, og han betalte ham fire hundre dinarer, så sa han å bruke gjelden din, og betale ham ytterligere fire hundre dinarer, så sa han, gjør det til din kapital, så hvis du bruker det, gå tilbake til meg . Og han nevnte en mann som visste hva du ville ha fra folket i Basra, og han pleide å selge talismanen. Han sa at han sendte en lekter fra noen av guvernørene i Ahwaz, og jeg var uenig med ham om prisen. Måtte Gud velsigne ham og gi ham fred i en drøm, så jeg sa til ham, Guds sendebud, den så og så forbannede Abu Bakr og Omar, må Gud være fornøyd med dem, sa han, ~Bring ham til meg , og jeg kom med ham, ~sa han,~ legg ham og legg ham ned, ~så han sa,~ Slakt det, ~så jeg sa, Guds sendebud, slakt det? Så sa han: Slakt ham til hun sa tre ganger, så rullet jeg kniven over halsen hans og slaktet ham, og da jeg begynte å si: Jeg går til ham, formaner ham og forteller ham hva jeg så fra Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, så jeg gikk og da jeg kom hjem til ham, hørte jeg ulven, og det ble sagt at han døde . Og Ibn Sirin kom til en mann som ikke var beskyldt for sin religion, engstelig, og han sa at jeg så i går i søvn, som om jeg hadde lagt føttene mine på ansiktet til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred . Han sa til ham: ~Satt du i går med spøkelsene dine?~ Han sa ja, han sa, så han tok dem av, så han tok dem av og under det ene benet var det dirham over ham, Muhammad, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred ….

…Og med hensyn til skjegget : Den som ser at det har vokst for lenge, hans visjoner indikerer gjeld og nød . Hvis det fortsetter til det faller til bakken, indikerer det døden, fordi Gud den allmektige sier : ~Fra det skapte vi deg, og i det vil vi gi deg tilbake .~ Hvis det varte til det satte seg fast på magen, slo han penger og ansiktet som han ville trette så mye som det var på magen . Hvis han så at lengden hennes var et godt mål, hadde han tjent penger, verdighet og et godt liv . Og det ble sagt at hvis det ble forlenget til det nådde navlen, antydet det at det ikke var i lydighet mot Gud . Hvis han så at sidene var lange uten midjen, ville han få penger som andre ville ha glede av, og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så skjegget mitt nådde navlen min, og jeg så på det . Han sa : Du er en muezzin som ser på naboens rolle . Skjegget får ikke skryt i tolkningen av gutten som ikke er voksen, og hvis han ser at han tok et annet skjegg enn ham i hånden og trakk det, så arver han pengene sine og spiser dem . Tap av skjegg hvis det ikke øker, er bevis på letthet og eliminering av gjeld og skjede . Og hvis reduksjonen er større, indikerer det ydmykelse og penger og prestisje . Hvis han ser ut som om en pute snakker til sin kone, blir saken hans forvirret av hans skjebne, og han skiller mellom ham og sine nærmeste, fordi djevelen, Gud forbannet ham, snakket med Eva i form av et kosmetikk . Og svartheten i skjegghåret indikerer at det var mørkt, så hvis det ble svart til grønt, ville han få mye besittelse og penger, men han ville være en tyrann, fordi det er et kjennetegn på Faraos skjegg . Dens gulhet er et tegn på fattigdom og knapphet, og den røde er et tegn på fromhet . Og hvis han så at han tok skjegget sitt og hadde håret spredt i hånden . Han tok tak i den og kastet den ikke til ham, fordi penger går fra hånden hans og deretter går tilbake til den. Hvis han ser ut som om han kastet dem, går pengene bort fra ham, og de blir ikke returnert til ham . Økt bart hår er avskyelig . Og dets ufullstendighet er prisverdig, og tolkningen av å plukke skjegget for den rike mannen er hans ekstravaganse med pengene hans, og for de fattige indikerer at to mennesker møter ham sammen, og indikerer at han låner noe fra en person og låner det til en annen . Og barbering av skjegg, økonomisk og prestisje går . Hvis han ser ut som om han har kuttet skjegget sitt som er igjen fra hans grep, betaler han zakat på pengene sine . Og grå hår i skjegget og verdighet og prestisje . Og hemoglobin : Lester, hvis Hb Balhina, indikerte sin forpliktelse til året . Hvis han så ut som om han hadde barbert hodet uten skjegget, ville han holde hemmeligheten til sjefen sin . Hvis han ser ut som om han plaget dem alle, forsøker han å skjule sin fattigdom, og han søker skjebnen med folket . Og hvis poesi godtok pigmenteringen, vil den gå tilbake til sin retning og ikke forbli for mye . Hvis han ser ut som om han dør av gjørme eller gips, så ber han om butikker og saken hans er velkjent . En kvinnes skjegg indikerer at hun aldri føder, og det ble sagt at det indikerer hennes sykdom. Det ble sagt at det ble tolket som økningen i ektemannens penger og sønnen og æren av sønnen, og det ble sagt at hvis hun var gift, indikerte hun sin manns tilbakeslag . Hvis hun ser at hun er gravid, vil hun føde en sønn og hans forhold blir oppfylt . Og det ble sagt at den som har langt skjegg og mye hår vil ha et langt liv og mer penger . Og det ble sagt at noe som skjer før sin tid indikerer ondskap, for eksempel når mannlige gutter ser skjegg eller hvitt i følelsen, og kvinnelige unge gutter har et bryllup eller en sønn . På samme måte er alt som er utenfor hans tid bortsett fra å snakke, for å snakke er en god guide, fordi mennesket av natur er et snakkende dyr . Hvis en ung mann som ennå ikke har nådd drømmen ser at han har skjegg, så dør han og når ikke drømmen, og det er fordi tiden har gått forut da han skulle hatt skjegg . Hvis gutten ikke er langt fra skjeggplantens tid, er det bevis på at han er alene og gjør sine egne ting . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om skjegget mitt ble lengre og Sabalai ikke vokste lenge, så han sa : Du treffer penger som andre kan gratulere med . Og kroken er hjelpen til mannen som flagrer den og lever med den blant folket, så det han så i det skjedde, så han tolket det som du nevnte . Og den som ser halvparten av skjegget sitt barbert, så mangler han, og han går mot det, så hvis han barberte det som en ukjent ung mann, gikk han mot en fiende han kjente, eller navnet hans eller hans motstykke . Hvis en sjeik barberer den, går han med sin estimerte grense, og hvis den er ukjent, går han i sin retning av hendene på en undertrykkende utnyttende sjef, som ikke har noe grunnlag, og hvis han ser at den er avskåret, da skulle han bli kuttet fra pengene sine og gå så mye fra siden som han kuttet fra skjegget . Hvis han ser at de har fløyet, går han til familien sin, og hans evne er fra pengene hans . Barbering er lettere enn å plukke, og plukking kan være bra for noen av hans saker hvis ansiktet ikke er mistenkelig, men at godheten er vanskelig for ham ….

…Navnene på hestene er hestene, hvorav den ene er hesten, hoppen, hesten og føllet, og blant dem er kaddish, køye og stein . Den som ser en hest med ham i en drøm, indikerer bredden av levebrødet og seieren over fiendene . Hvis han så at han kjørte på en hest, og han var egnet til å ri på hest, mottok han ære og penger, og kanskje ble han venn med en mann som en hest, og kanskje reiste han og den reisen er avledet fra perserne . Hvis en hest ble beskyttet mot fienden, og hvis det var en medgift, ble det gitt en vakker gutt, og hvis han var en barzone, levde han verken rik eller fattig, og hvis han var en stein han giftet seg med, hvis han var en enslig kone med penger og avkom, og originalen er hederlig for de ikke-rase . Kanskje indikerte perserne bolig for bygging . Og meteorene blir herliggjort og triumferer over fiendene fordi de er blant englenes hester, og de viktigste er bekymringer, og den blonde, tilslørte er kunnskap, fromhet og religion, og den som rir en død person kan drikke vin fordi den er et av navnene deres . Og den som kjører en båt til noen andre som har nådd sin status eller arbeidet sitt år, spesielt hvis han er en kjent båt og er egnet for sin rytter . Og steinen er hans kone. Eller bruk størrelsen på den andre forbindelsen . Og hvis han gikk bort da han kom ned, fremmedgjorde han henne, gikk eller visnet i tilfelle han kom ned på jorden med blod, da er han ekteskapsbrudd med henne . Steinen betegner knute av penger og avkastning, og den revne steinen er en religiøs kvinne som er rik på rykte og minne . Og møtekvinnen er kjent for skjønnhet og penger . Og den blonde med glede og aktivitet . Og meteoren har gjeld, og den som ser at han syklet uten sadel eller hodelag, gifter seg med en kvinne uten feil og paradisets skallede ørner og autoritetens hoppe . Den blonde er en krig, og den som ser en salhest uten ryttere, de er kvinner som samles til en begravelse eller et bryllup . En perser i en drøm er en mann eller et barn av en ridder, en kjøpmann eller en arbeider som har en ridder i sitt arbeid og handel . Og hoppa er en partner, så den som ser at han har en hest som døde i sitt hjem, er mannens ødeleggelse . Hvis han ser at han er en rytter på en hoppe som lokker en mujahid og går sakte på ham i klær som er egnet til å ri, slår han ære, makt, autoritet og ridderlighet blant mennesker, og fiendene når ikke ham dårlig, og hvis han er en kjøpmann, så er han en pålitelig og han er i et komfortabelt liv . Hvis han er Adham, er han den største av skjebne og ære, fordi han er penger, autoritet og forvaltning . Hvis den er død, er det mer i underholdning og bortrykkelse, og mer i kamp og blodsutgytelse . Og den som ser at han har solgt hesten sin, så vil han forlate jobben etter eget valg . Og den som ser at han slakter hesten sin og ikke vil spise kjøttet sitt, så ødelegger han levebrødet fra myndighet . Og den som ser at en ukjent hoppe kommer inn i et land eller et hus som ikke kjenner sin eier, så kommer en ærlig mann inn på det stedet, som har fare for mennesker like mye som faren for hoppa . Og den som ser at den ukjente hoppa forlater sin stilling, han etterlater en gammel mann med død eller reise . Og den som ser at kavaleriet løper rundt i runden, og også kommer inn i et land eller en leir, det vil være regn og kraftige regnvær som treffer det stedet . Og den som ser at han er en følgesvenn av en kjent mann, da vil han nå den mannen til det som kreves av en religiøs eller verdslig sak, eller at mannen vil ha en etterfølger, partner eller etterfølger etter seg . Hvis han er en ukjent mann, er han tross alt en fiende . Og den som ser at en hest har trampet eller gått på den, så er han isolert fra sin autoritet eller sitt arbeid, eller han får noe galt og ydmyket, og folk biter ham med tunga . Og den som kjører en trillebår, eide den eller kjøpte den og var en enslig kvinne, giftet seg med en hederlig, velsignet kvinne, hvis hun hadde en medgift, ville en sønn bli truffet fra henne . Hvis mannen er gift, eller noen som ikke venter på å gifte seg, slår han en landsby eller et gods som vil være til nytte for ham i hans levebrød . Og den som ser at hjulet hans er dødt, stjålet eller tapt, så er hendelsen med sin kone . Og den som ser at hans velsignelse er et resultat, han vil skaffe seg levebrød og øke pengene sine . Og den som ser at han drikker melk av vaskebjørn, sultanen vil bringe den nærmere seg selv og få godt av ham . Og den som ser hestens hår mye, hans rikdom og barna vil øke, og hvis han er hersker, vil hæren hans øke . En eunuk betegner en tjener . Og bjørnen uten sjakel er en utro kvinne, fordi hun gikk som hun ville . Og posthesten er nær de som red den i en drøm . Svakheten i hoppen kan indikere svakhet i prestisje ….

…Brønner : Når det gjelder husets brønn, kan det indikere at det er Herren, fordi han er dets verdier . Kanskje henviser hun til kona, fordi han i henne angir en bøtte, og tauet hans faller ned i henne for å trekke ut vann, og hun bærer vann i magen når hun er feminin . Og hvis dens tolkning er en mann, er vannet hans penger og hans levebrød som hans familie forsyner seg, og desto mer god er det som ikke helles i huset, og hvis det renner over, er dette hans hemmelighet og hans ord, og jo mindre hans vann er, desto mindre er hans inntjening og svakheten i hans levebrød . Når vannet hans er nær hånden, indikerer dette hans godhet, raushet, nærhet til det han har, og pengene hans for pengene sine, og hvis brønnen er en kvinne, er vannet også hennes penger og hennes foster, så jo nærmere det er til hånden, fødselen hennes er nær, og hvis den renner over jordens overflate, vil den føde ham eller velte ham, og kanskje brønnen indikerer tjeneren, slaven og dyret. Alle som drar nytte av sin familie i å selge vann og dets årsaker, eller å reise og lignende, fordi den ukjente brønnen kan indikere reise, fordi bøttene går gjennom det og kommer og reiser og kommer tilbake på samme måte som frem og tilbake reisende . Kanskje den ukjente brønnen som utøves i veiene, som er i dalene, indikerer markedene der alle som får det, får det han er bestemt for . Og bøtta hans og bar ham fast på den . Kanskje indikerte det havet, og kanskje indikerte det badet og moskeen der skitten fra tilbederne ble vasket, og kanskje indikerte det forskeren som henter kunnskap fra ham som avslører bekymringene . Kanskje angav hun den utro kvinnen som gikk forbi og ville ha henne . Kanskje angav det fengselet og graven for det som skjedde med Joseph i hiet . Den som ser som om han har falt i en ukjent brønn, hvis han er syk, han vil dø, og hvis skipet hans har brutt og blitt i vannet, og hvis han reiste på land, kuttet han av veien og lurte ham og forrådte seg selv, og hvis han var en krangel, ble han fengslet, ellers gikk han inn på et tvangsbad, eller gikk inn i et hus En ekteskapsbryter . Og hvis han trekker en bøtte fra en ukjent brønn, hvis han har et lam, forkynte han på vegne av en gutt, fordi han sa forherliget : “ Så laget han bøtta sin, og han sa Å gode nyheter, dette er en gutt . ” Og hvis han hadde varer på sjøen eller på land, ble det brakt til ham eller nådd ham . Og hvis han hadde en syk, våknet han og slapp unna og konkluderte . Hvis han hadde en fange, rømte han fra fengselet . Og hvis han hadde en reisende, kom han fra reisen . Hvis ikke, og han var singel, giftet han seg . Ellers ba han en sultan eller hersker i sitt behov og ble oppfylt for ham . Og alt dette hvis en bøtte dukket opp intakt og full . Og araberne sier : Veiled oss ​​med dette, det vil si at vi ba deg . Og hvis ikke noe av det krevde kunnskap, og hvis han ikke kastet det, ville brønnen drive det, tegne det og forårsake det, så det som er nyttig av vannet er like nyttig som det, og hvis han søler det eller søler det , det ødelegger det og bruker det . Dikteren sa : Han søker ikke å leve etter ønsketenking … Men jeg kaster bøtter i bøttene og fyller dem i fase og fase … Du tar med slam og litt vann, og noen av dem sa : Hvis en mann ser vel, så er hun en lattermild og oppegående kvinne, og hvis hun ser en kvinne, så er han en mann med god oppførsel . Og den som ser at han har gravd en brønn med vann i, gifter seg med en velstående kvinne og lurer henne, fordi graving er bedragersk . Hvis det ikke er vann i det, har kvinnen ingen penger . Hvis han drikker av vannet, treffer han penger fra svik hvis det er han som graver, ellers er det ved hånden til den som graver, eller hans gift eller hans hæler etter ham . Hvis han ser en gammel brønn i en lokalitet, et hus eller en landsby som eksportørene eller de som kommer fra blir trukket av tauet og bøtta, så er det en kvinne eller en kvinnes mann eller hennes verdier som folk drar nytte av i deres levebrød, og ved at han har en god omtale av stedet for tauet som er kastet i vannet, for Gud den allmektige sa : “Og hold deg fast ved tauene til Gud alle. ” Hvis han ser at vann renner over fra den brønnen og går ut av den, så er de triste og gråter på det stedet . Hvis den er fylt med vann og den ikke strømmer ut, er det ingenting galt med å finne det gode og dårlige . Hvis han ser at han graver en brønn som han skal vanne frukthagen fra, tar han medisin som han har samleie med familien med . Hvis han ser at brønnen hans renner over mer enn den drenerer til vannet kommer inn i husene, så hvis han snubler over penger, vil han være i trøbbel . Måtene å gjøre det til han forlater huset, fordi han rømmer fra dem og går så mye fra pengene sine som han kommer ut av huset . Og den som ser at han har falt i en brønn med kaotisk vann, han vil oppføre seg med en urettferdig mann med autoritet og bli plaget av hans plott og undertrykkelse . Og hvis vannet er klart, disponerer han en rettferdig mann som er fornøyd med ham . Hvis han ser at han faller eller sendes inn en brønn, vil han reise . Brønnen, hvis en mann ser den på et ukjent sted og det er ferskvann i den, så er det mannens verden, og han er i den med en rikdom av selvglede som har et langt liv like mye som vann . Og hvis det ikke er vann i det, har det gått tom for livet . Og brønnens sammenbrudd er kvinnens død. Hvis han ser at føttene henger i brønnen, plotter han med alle pengene sine eller blir sint . Hvis han går inn i en brønn og når halvparten av den og ringer til den, er det en reise . Og hvis han nådde sin vei, oppnådde han ledelse og vergemål, eller fortjeneste fra handel og gode nyheter, så hvis han hørte kallet til bønn i halvparten av brønnen, ville han være isolert hvis han var en wali, og han tapte hvis han var kjøpmann, og noen av dem sa : Den som ser en brønn i sitt hjem og land, han vil få overflod i sitt levebrød og lette etter vanskeligheter og ha nytte . Det ble sagt at den som traff en begravd brønn, han slo et basseng med penger ….

…Sengen er en kvinne i en drøm . Den som selger sengen, skiller seg fra sin kone, og hvis hun er syk, vil hun dø . Og madrassen er en slavejente, og den er en hvile, så sengen er myk for kvinnens lydighet mot mannen sin og hennes underkastelse til ham, og dens evne til å oppføre seg godt, og hun fant sin modernitet, og hvis sengen er laget av ull eller hår eller bomull, så er hun en rik kvinne, og hvis det er en brokade, er hun en Magi-kvinne, og hvis den er hvit, er hun en religiøs kvinne, og hvis den er svart, gjør hun en jobb som ikke behager Gud den allmektige, og hvis det er grønt, så er hun en kvinne av religion, tilbedelse og askese . Den som ser at han har kjøpt en madrass, vil gifte seg med en kvinne, og hvis madrassen er ny, så er kvinnen vakker, og hvis madrassen blir revet, er kvinnen korrupt og ikke religiøs, og hvis han ser at madrassen har skiftet fra sin stilling skiller han seg fra sin kone, og hvis han ser at sengen hans ligger ved Sultans dør, antar han et massivt vergemål . Og madrassen er et tegn på gutten for hans ordtak, fred være med ham : ( Barnet skal til sengs ) , og den som ser godhet, korrupsjon, økning eller reduksjon i sengen sin, blir dette tolket i kona . Og hvis han ser en annen seng med sengen sin, vil han gifte seg med en annen kvinne . Og den som ser at han har brettet sengen og plassert den mot siden, han vil være fraværende fra sin kone . Og den som ser at han sover på en seng, han er trygg fra det han frykter, og han kan være uvitende om sin religion, og søvn er uaktsomhet ….

…Al- Arkan : et tegn på alt som er frelst i det, som indikerer drukning, fordi Gud den allmektige reddet Noah, fred være med ham, og de som er med ham fra det som ble trukket ned av de vantro fra drukning og ulykke . Og indikere islam, der den er reddet fra uvitenhet og oppvigling . Kanskje indikerte det kona og slavejenta som beskytter og blir frelst fra ild og fristelse, fordi Gud den allmektige kalte henne en slavejente . Kanskje indikerte det faren og moren som hadde utfrielsen fra døden og nød, spesielt siden hun er som moren som bærer sønnen i livmoren . Kanskje indikerte den veien som troens folk ville flykte fra ilden, og kanskje indikerte det fengsel, bekymring og fornuft hvis det stagnerte, for historien om Yunus, fred være med ham . Den som ser at han har gått ombord på et skip i sjøen, ser på hans tilstand og utfallet av hans saker, og hvis han er en vantro, blir han muslim, særlig hvis han steg opp til det fra midten av havet etter at han var sikker av døden, og hvis han var skyldig, angret han på sin synd . Og hvis han var fattig, ville han bli kvitt fattigdommen sin . Og hvis han er syk, har han gjenopprettet sin sykdom, med mindre kneet hans er med de døde, og det er det som bekrefter døden i synet, så å ri på henne er en frelse fra denne verdens fristelse . Og hvis han var våken og han var en kunnskapsstudent, fulgte han en vitenskapsmann eller hadde nytte av et flagg som han ville bli frelst fra uvitenhet for å ri Musa med grønnsakene, fred være med ham, på skipet . Hvis han så at en skyldner brukte gjelden og fjernet bekymringen . Og hvis han ser det, vil han bli fratatt levebrødet . Måtte Gud gi ham næring fra et punkt der den ikke teller, hvis den flyter med den i sin torus, indikerer dette profittens vind og Tareus ønsket . Hvis han ser på dette som et sølibat, gifter han seg med en kvinne eller kjøper en hushjelp som kan beskytte ham og holde ham trygg . Og hvis han ser en død person i Sannhetens hus, vil han unnslippe og vinne barmhjertigheten til den allmektige Gud fra ilden og dens redsler . På samme måte, omvendt, hvis han ser noen i sjøen som om han er i mengden og har ridd på stien og dens korthet, så rømmer han i skipet sitt og passerer det fra gruens hav og dets ulykker, med mindre det i en drøm er hardt rammet av ham i passasjen fra ilden, så får han det i havet slik og lignende . Og hvis det ble tatt med i en fange, slapp han fra fengslingen og forårsaket flukten, og hvis han nådde kysten av havet eller gikk ned til land, ville det være raskere, raskere og bedre . Og hvis han så skipet stå stille og havets bølger stormet, varte fengslingen hans hvis han ble fengslet og sykdommen hans forlenget hvis han var syk, og så lenge han ikke kunne leve og han ikke var i stand til å reise hvis han prøvde å gjøre slik, og han kunne ikke nå sin kone hvis han hadde begått hennes beskyttelse, og han sluttet å søke kunnskap hvis han var student. Spesielt hvis det er om vinteren og i sjøen . Dette kan indikere fengsling, da Yunus, fred være med ham, var begrenset i magen på hvalen da skipet hans stoppet . Imidlertid er utfallet av alt det vi har beskrevet, god, hvis Gud vil, og frelsen til essensen av skipet og det som ble presentert for det og i det, slik som Noahs frelse, fred være med dem og overlevelsen av skipet fra den sinte kongen, fordi grønnsakene vanæret det og tok av et brett fra brettene, med den gode konsekvensen av Yunus, fred være med ham. Etter hans tilstand, og hva som ble avslørt for ham . Derfor sa de at hvis skipet ble skadet eller åpnet, ville de i det unnslippe, med mindre passasjeren går ut på land eller forfølger det, og det ikke er noe godt i det . Hvis han var syk, døde han og ble ført ut i smusset med en fryktelig belastning, og hvis han var i sjøen, ble han skadet, og kanskje ville båten hans gå i stykker på grunn av strømmen annet enn løpet . Snarere, fra hans våkenhetsvane, hvis han skyver Tatarus til land, er han ødelagt og skadet . Og hvis en kunnskapsrik søker så at skipet hans gikk ut på land og kjørte det på ham, gikk han ut i sin kunnskap og kontrovers til kjetteri, hykleri eller utukt, fordi utroskap er en avvik fra lydighet, og opprinnelsen til fremtredende og urettferdighet og hindre noe i stedet, og deretter gå ombord på skipet fra vannet det overlevde og det er beskyttet Til grunnen til at det ikke er vanlig å kjøre på, for dets beboer har også gått fra sannheten og den gamle feilbarheten . Hvis det ikke var det, ville han kanskje bryte med sin kone og bli hos henne i henhold til hans tilstand, eller kanskje han ville frigjøre slavejenta og fortsette i hennes samleie med kongen, eller kanskje hans industri var oppbrukt og hans levebrød ville være umulig, så han ville søke ham tilbake der han ikke skulle . Og hvis skipet hans ble kjørt i luften på annet enn vann, går alt som er angitt av det, tapt, enten en soldat på grunn av dets tjeneste, fjær og utstyr, eller det er installert fra resten av skipene, og det kan angi kisten til en som var syk blant sultanene, herskerne, lærde og høvdinger, og noen av dem sa : Hvem så at han befant seg i et skip på sjøen, inne i en stor konge eller sultan . Skipet er en flukt fra nød, angst, sykdom og fengsel, for den som ser seg selv som sin eier . Hvis han ser at han er i den, er han i den, med mindre han rømmer og hvis han forlater den, vil hans frelse bli raskere, og hvis han er i den mens han er på tørt land . Bekymringen var mer intens og utfrielsen var videre, og hvis den isolerte muren så at han hadde gått ombord i et skip, ville han følge mandatet til den største kongen så langt til sjøen, og vergemålet ville være i samsvar med bestemmelsene av skipet og dets kapasitet, og etter skipet fra landet etter ham fra isolasjon . Og det ble sagt at det å ri på et skip i sjøen er en reise med alvorlighetsgrad og fare, og dens avstand fra land, etter det fra skjeden . Og hvis han er i en sak, så tar han en risiko, så hvis han går ut av det, vil han unnslippe og være ulydig mot sin Herre, fordi den allmektige sa : “ Når han ikke førte dem til rettferdighet, ville de dele . ” Hvis visjonæren har gått sin stat, eller han er en kjøpmann som har gått tapt, vil skipet komme tilbake . Hvis skipet sank og ble hengt opp fra det med et brett, ville sultanen være sint på ham hvis han var guvernør, da slapp han og staten vendte tilbake til ham . Og hvis han var kjøpmann, reduserte han pengene sine og kompenserte for dem, og hvis han druknet, er han som en drukning . Og den som ser at han er i et skip midt i havet, da vil han være i hendene på dem som frykter ham, og hans død vil være en frelse for det onde det han frykter . Skipet hans sank og panelene spredte ulykke for ham i den han er kjær til . Og det ble sagt at forliset var en reise i sikkerhet, fordi Gud den allmektige sa : ~ Arken ble gjort gøy for deg å løpe i sjøen på hans befaling .~ Skipet lastet med mennesker er trygt for den som er i det på reise, for Gud den allmektige sier : ~Vi reddet ham og den som er sammen med ham i den ladede arken .~ Og å ta årer på skipet traff flagget eller få penger fra en klage . Og han tok skipets tau, Hassan al-Din og de rettferdiges ledsagere uten å forlate dem, for Gud den allmektige sa : ~Og hold deg fast ved Guds tau , og skill deg ikke .~ Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg var i et svart skip uten annet enn tauene . Han sa : Du er en mann hvis religion ikke er annet enn oppriktighet, og tauene til skipet er religionens eiere ….

…Den som ser en kjent mann lage noe eller gi ham noe, da er han selv, navnet hans eller hans motstykke, og det ble sagt at den som så en kjent mann, er god og velsignende, og hvis han hadde fravær, han presenterte eller hans nyheter eller bok kom ….

…Det ble fortalt at en mann sa til Ibn Sirin : Jeg så som om en mann hang fra himmelen med en kjede og halvparten av kroppen hans var svart, halvparten av kroppen hans hvit, og han hadde en hale som den av et esel . Ibn Sirin sa : Jeg er den mannen. Når det gjelder den hvite halvdelen av kroppen min, var det for meg om dagen, og den svarte halvdelen returnerte natten og kjedet som jeg ble hengt opp fra himmelen med, så han nevnte meg at han noen gang stiger opp til himmelen, og når det gjelder synd, det er en gjeld som møter meg, og jeg ber i den, og det var da han krysset den ….

…Og den som ser at han er en erstatning for en mann som er kjent av en hoppe, så skal han søke den mannens hjelp for det han ber om eller når, og det ble sagt at han blir sett på som en erstatning for en mann, så er det tolket at mannen er en avhengighet, en partner eller en etterfølger på avstand, og hvis mannen er ukjent, er han en fiende ….

…Og tiltaket tolkes av en mann og en rettferdig mann hvis han ikke blir slukket ….

…** Jeg oppfylte hans vilje i en drøm på myndighet av Ataa al-Khorasani som sa : Jeg kom til Madinah og spurte om noen som fortalte meg om hadithen til Thabit bin Qais bin Shammas, og han guidet meg til datteren sin, og Jeg spurte henne og i det : Når Abu Bakr, må Gud være fornøyd med ham, ble muslimene appellert til frafallets folk og al-Yamamah og løgneren Muslima, Thabit Ibn Qais gikk til den som gikk da de møtte Musaylimah og Bani Hanifa beseiret muslimer tre ganger, sa fast og Salem Mwale Abi Hudhayfah : hva Hzka vi kjempet med Allahs sendebud, fred være med ham Fjala for seg selv et hull som snublet der Vqatla til og med drepte, sa : Warri, en mann fra muslimen fikset bin Qais i drømmen sin , sa han : Jeg er det som drepte gårsdagens oppdretter fra muslimene, han tok et verdifullt skjold fra meg, og huset hans ligger i enden av militæret, og hjemme stikker en hest i sitt lengde. av penger også og så fra Rqiqi gamle og deg til å gjøre denne drømmen Vtadhaah sa : kom Khalid bin Walid sitt regiment for å skjerme Fujdha som nevnt og presentert for Abu Bakr, må Allah være fornøyd med ham og fortalte ham Implementert Abu Bakr, må Allah vær fornøyd med ham og hans vilje etter hans død, vi vet ikke at noen lyser opp hans vilje etter hans død en No Thabit bin Qais bin Shammas, må Gud være fornøyd med ham . I romanen, Anas må Allah være fornøyd med ham at bin Qais, må Allah fikset ham kom dagen Al- Yamamah har mumifisert og publisert Okfanah sa : Å Gud, jeg helbredet deg enn ham disse og beklager enn å gjøre de drepte var hans skjold Vsergt Farah, en mann som ser sovende, sa han : DERI i Han estimerte det under kanonen på et slikt sted og ga befal til ham, så de søkte skjoldet, og de fant dem, og de leverte bud….

…Det er i en drøm som ber om tilgivelse og søker om tilgivelse er hagen, og den som ser at han vanner frukthagen sin, familien hans vil komme . Hvis han ser frukthagen sin tørr, så er kona øde . Og den som kommer inn i en ukjent hage hvis bladene er spredt, de vil bli slått . Og frukthagen indikerer kvinnen fordi hun blir vannet med vann og hun blir gravid og føder . Den ukjente frukthagen kan referere til den edle Koranen, fordi den er som hagen i øynene til seerne, og i hans hender høster leseren fra fruktene av hans visdom, og den forblir med sin opprinnelse med det folk nevner, som er det gamle og oppdaterte treet, og løftet og løftet er som dets søte og sure frukter . Kanskje den ukjente frukthagen indikerte paradis og dets lykke fordi araberne kaller det himmelen . Kanskje han pekte lunden mot markedet og brudens hus, så trærne var hennes bord, og frukten var hennes mat . Og kanskje antydet han et sted eller et dyr som skal brukes fra, og som skal brukes i det, som butikker, khaner, duer, geiter, dyr, husdyr og andre avlinger . Hvis noen ser seg selv i en hage, ser jeg på tilstanden hans, hvis han er i sannhetens hus, så er han i paradis og lykke, og hvis han er syk, døde han av sin sykdom, hvis frukthagen er ukjent, og hvis han er Mujahid, oppnår han martyrium, spesielt hvis han ser en kvinne kalle ham for seg selv, eller han drakk melk eller melk i den. Honning fra elvene hans, eller hvis fruktene ikke ligner det han har kjent, og hvis det ikke er noe av det, og hvis han er enslig eller har hatt en ekteskapskontrakt, giftet han seg eller inngikk en kone og fikk som han så i hagen . Og den som kommer inn i en hage og ser en ansatt eller en slave tisse i bena, eller vanne ham uten driverne eller fra en annen brønn enn sin egen, så er han en mann som forråder ham i sin familie . Den velkjente frukthagen er veiledende for sin eier, garantist eller hersker, og indikerer moskeen for allmennheten, inkludert folket, den private, den uvitende, de lærde, den elendige, den sjenerøse, og den indikerer markedsplassen eller rollen som kunnskap, for eksempel skolen og andre steder som kombinerer tilbedere og studenter av vitenskap . Det indikerer universitetshuset for de rike og de fattige, de gode og umoralske . Den som kommer inn i en drøm i hagen, som om han går inn i den på det tidspunktet fruktene kommer inn, indikerer godhet, levebrød og en økning i gode gjerninger, ektemenn og barn, og hvis det er på slutten og blader falt fra det, indikerer det å avsløre situasjonen og gjeld eller skilsmisse fra ektemenn eller tap av barn, hvis innsiden til Bustan-døde, så er han i himmelen, og hvis han var sunn, hadde han kanskje vært urettferdig mot seg selv og ikke pålitelig i sin religion. Hvis han hersker over ham eller sin besittelse, oppnår han ære og autoritet, ellers er han bortkastet på seg selv . Kanskje frukthagen antydet kona, sønnen, penger, godt levebrød og fjerning av bekymringer . Og kanskje indikerte Bustan stedet hvor festen det er forskjellige matvarer og farger, og sultanens hus som samler hærer og soldater ….

…Når det gjelder den som gifter seg med sin kone i en drøm, vil han få det han prøver å gjøre i bransjesaker . Hvis han ser at han er junub, er forholdene hans blandet sammen, og hvis han gjør ghusl, kommer han ut av alt som skjedde med ham ….

…Gjerde : Fssor by D til suzerainty og Oalleha, og det ukjente av det, Fidel om islam og vitenskap og Koranen og pengene og sikkerhet og fromhet og be, og alt som sperret ham fra andre fiender og alle veggene i vitenskapen, eller en kone eller en mann eller et skjold eller en herre eller far eller mot dem . Den som ser bymuren i ruiner, dens hersker vil dø, eller han blir avskjediget fra sitt arbeid, og hvis han ser den gå som et dyr går, reiser han i Sultanah til området der han gikk i en drøm . Når det gjelder den som bygde en mur på seg selv, sitt hjem eller byen, se på situasjonen hans, og om han var en hersker som beskyttet mot sin fiende og avverget de verste av sine undersåtter, og om han var en lærd som klassifisert i sin kunnskap hva han har ufeilbarlighet for andre, og hvis han var en eremitteslave, bevarte han folket med sin bønn og rømte fra oppstandelse av ham. Og hvis han er fattig, bør han ikke få noe å gjøre uten ham eller gifte seg med en kone. Hvis han var singel, ville hun beskytte ham og avverge Djevelens fristelser på hans vegne . Og hvis han ser en ukjent vegg, og han har en fur fra den til en tyv eller en løve kom inn i Medina, så svekkes saken om islam eller kunnskapen der, eller en fur fra religionens søyler er en søyle . Hvis det var i det han så som om det var hans eget, som om han var i ham alene, gikk det inn i ham i sin religion eller kunnskap eller i pengene hans eller i rustningen hans hvis det var i jihad eller i ulydighet fra en far, mor, ektemann eller herre, så kommer han til ham fra de syndene . Al-Qalaa : Slottene er fra dem til Faraj, og slottet er en konge av konger som når kongene fra godt til ondt, så den som ser som om han kom inn i slottet for næring og asketisme i sin religion, og den som ser en slott langt borte, reiser han fra sted til sted og kommandoen hans er forhøyet . Og den som ser at han har bygget en festning : Han vil beskytte sin flukt fra forbudte ting, sin rikdom og seg selv mot lidelse og ydmykelse . Hvis han ser at han har ødelagt festningen, huset eller palasset, er det korrupsjonen i hans religion og hans verdslige liv, eller hans kones død . Og den som ser at han er i et slott, en by eller en festning, han vil bli velsignet med godhet, erindring og asketisme i sin religion. Hvis han ser en person sitte i god ære, forbereder han en bror, president eller foreldre til å flykte med ham . Og det ble sagt : Fortet er en befestet mann som ingen kan takle . Den som ser det på lang avstand, det er en høyde som han nevnte, forsterker skjeden sin, og den som ser at den er festet til en festning fra innsiden eller utsiden av den, det vil også hans tilstand i hans religion . Og det ble sagt hvem som så at han var befestet i Nasr slott . Når det gjelder tegnet : Den som ser at det er på et tårn eller i det, så skal han dø, og det er ikke noe godt i det, for Gud den allmektige sier : “ Uansett hvor du er, overgår døden deg, og hvis du er i konstruerte tårn . ”…

…Og den som ser at han har gitt nøtter eller mandler, han vil slå penger i den grad det er, og granateplet er en stor, hederlig mann som er blitt befruktet, og fiken er nåværende penger som ikke lyver, og ingenting av fruktene kan endres, og oliventreet er en velsignet mann. Hvis det er søtt, eller en sum penger, eller en gutt som rammer ham, eller det er bedre for en sønn, kanskje det er en kvinne, den som ser at han eide et granateple og spiste av det, så må han være en slave pike. Hans besittelse, han mottar fra den energien like mye som han hadde av den, og det ble sagt at den som så at han hadde truffet mange epler, han traff penger i henhold til det han så fra antallet, og som så at han hadde slo et eple som han luktet, så har han en sønn som lukter det, og bananer har penger til eieren av denne verdenen og en gjeld til eieren av gjelden og mye penger og gjeld tilsvarer bananer Og hvis det er ett, to eller tre trær, de er mange barn, og vingården er en sjenerøs mann. Hvis han ser at han er en vingårdskonge, så er han med en sjenerøs mann, og det ble sagt at den som så at han plantet en vingård, ville han bli plaget av prakt og glede, og de hvite druene i hans tiden er verdens friskhet og godhet, og på annet enn sin tid vil han motta penger før den tiden han Han ba ham om det, og det kan være det. Det er ikke forbudt, rosiner til enhver tid, penger i alle fall, og spise en gul frukt i en drøm, som kvede, pærer, fersken, våt, vannmelon og lignende er en sykdom, og det som var grønt av det, er ikke en sykdom, og hver syre av fruktene er en bekymring og tristhet unntatt for sitron, epler og tindved og alle andre søte frukter enn det som er nevnt ovenfor, er næring og penger og godhet, og den som ser at et stort tre har mye å bære det med sin overflod av tenner, han vil lide kraft og en spiker, og hans liv vil bli forlenget. Den som ser at han plukker fruktene fra trærøttene, krangler med en hederlig mann og er seirende i krangel, og den som ser at han er på et høyt tre, han klamrer seg til en stor mann eller rømmer fra det han frykter og advarer. Hvis han er sølibat, gifter han seg med en kvinne og den som ser at han falt fra et tre eller falt fra det, er ingenting mellom ham fullført. Og mellom de som har tenkt å være knyttet til ham, og den som ser at han falt fra et tre og dør, så går han til grunne av en gammel mann, og hvis det blir brutt av ham, går det mennesket til grunne. Og den som ser at han eide en rekke trær, så følger han en gruppe i en tilstand av ledelse, ære, ledelse eller så videre, og den som ser et ukjent tre, naken Fra papir, vil han bli plaget av sorger og sorger, og den som ser et stort, visnet tre fordi det ikke er noe godt i huset hans, og den som ser et hus som vokser og forlenger i huset sitt, så stiger hans minne og hans rykte stiger, og hvis han ser at han har et tre som har frukt og har ikke papir, så har eieren av det religion bortsett fra god oppførsel, og hvis det har papir og ikke har frukt, så er eieren av god oppførsel og har ingen religion. Et tre blir rotfestet, hugget ned eller visnet, så blir han alvorlig syk eller dør og kan indikere at noen av familien hans døde i stedet for ham. Hvis treet er for noen andre, så faller en mann ut av levebrødet eller dreper ham, og den som ser i eller utenfor hjemmet sitt eller det lavere eller høyere der det er typer trær som vokser og hvor de to vindene er i det. huset er en ulykke der kvinner samles for å gråte og sorg, og den som ser at han spiser tyggegummi fra trær, han spiser en forbindelse av en manns penger så mye som tyggegummi…

…Hvis han ser at kvinnen hans håner, ligger med ham over det hun er i kroppen hennes og motsier det, så er det et fruktbart år som kommer over ham, og han vet hva han får av henne . Hvis hun er en ukjent kvinne, så er han sterkere, men eieren hennes vet ikke hvordan han kommer fra Sunnah – samleie…

…Al-Asfour : En enorm mann med stor fare og penger, inaktiv og mennesker som ikke kjenner hans rettigheter, skadelig for allmennheten, en skurk i hans anliggender, full i hans ledelse, en mann som var en god mann, og han ble sagt å være en vakker medfølende kvinne, og en mann ble sagt å ha det gøy, og folk lo av ham, og det ble sagt at han var en mannlig gutt . Og fra kongen av mange fugler finansierer han vergemålet for et folk som har farer, og det ble sagt at fuglen er gode ord, og ryper er en liten gutt . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg hadde en puddel med meg mens jeg jaktet på fugler og banket på vingene og kastet dem i den . Han sa : Du er en boklærer som spiller gutter . Det ble også fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Hun så som om jeg hadde døpt en fugl, og jeg ville slakte den, så hun snakket til meg og sa : Ikke slakt meg . Han sa til ham : Be om tilgivelse fra Gud, for du har tatt almisse, og det er ikke tillatt for deg å ta det . Han sa : Gud forby at jeg tar nestekjærlighet fra noen . Han sa : Hvis du ønsker det, fortalte jeg deg hvor mange . Han sa hvor mye? Han sa : Seks dirham . Han sa til ham : Du har rett, og fra hvor visste du det? Han sa : Fordi fuglens medlemmer er seks, er hvert medlem en dirham . Og det ble fortalt at en mann kom til Abu Bakr Al-Siddiq, må Gud være fornøyd med ham, og sa : Jeg så som om det var mange fugler og fugler i ermet mitt, så jeg fikk en til å ta ut en etter en, og kvel den og kast den . Han sa : Du er en fornuftig mann, så frykt Gud og angr på ham ….

…Når det gjelder sauene, den som ser at han har truffet en vær, er i stand til å dra nytte av en stor, ugjennomtrengelig mann som er kjær, og den som ser at han kjører og bruker den som han vil og væren adlyder ham, så han erobrer en stor mann og bruker ham slik han elsker, og hvis ikke væren adlyder ham, følger ikke mannen ham og den som ser at han bærer en vær på ryggen, bærer han forsyningene til en stor mann og den som ser at han kjemper mot en vær, så kjemper han mot en enorm mann, så den som beseirer dem, er vinneren, og den som ser en vær som dør eller slaktes og deler sitt kjøtt, da dør en stor mann og deler pengene sine, og den som ser at han slaktet en vær for annet enn å spise eller drepe den, så vil han få sin fiende og den som ser i huset hans en slaktet vær, så er det Noen av familien hans dør, og den som ser at han spiser værkjøtt, så spiser han av pengene til en stor mann, og den som ser at han steker en vær, så blir han syk eller plaget med th nød, og den som ser at han har truffet værer mindre enn ti eller ser henne i pengene sine, så hvis han følger noe eller om det er en kvinne med ham, bor han ikke i det arbeidet, og den kvinnen blir ikke hos ham til hun dør eller forlater henne, unntatt med antall værer han så, og hvis hun økte og økte til ti, følger han et folk og slår en stor autoritet. Og den som ser at han har brakt hodene til værer, han vil bli ført med hodene til fiendene sine, og den som ser at han har slått en moderfår, da vil han slå en hederlig skjebnekvinne som blir befruktet. Melk en moderfår, han vil få tillatte penger, og den som ser at han har slaktet en moderfår, så yen som en kvinne og den som ser at han beiter et sau med lam, så følger han folket, og hvis han ser at han har slått henne eller hennes besittelse, så vil han plage mye bytte, og den som ser at han har gitt ham sesam, så plager han et velsignet og hederlig barn, og den som ser at han slaktet lam annet enn kjøtt, så dør han for ham eller noen av familien hans og den som ser Hvis han slo en geit, hans konge eller kne, så slår det høye og status med en stor mann, og den som ser at han drepte en ukjent geit, eller slaktet den, eller gjorde noe med den, eller eide en gruppe av den, så går fortolkningen av væren og geiten forløpet for sauene, bortsett fra at sauen er mer hederlig enn geiten, og den som tror at han har truffet en alvorlig Det slår en gutt , og den som ser at han spiser bestefarens kjøtt, han vil få litt penger fra en gutt

…Og den som ser at han kastet en rullestein i en brønn, han vil bruke penger på ekteskap eller å kjøpe en tjener ….

…Det så kongen skrev sin feil Vohrzh da han ble tatt fra ham, det tolket fem aspekter for staten og ankomsten av Rizk og eliminere behovet Azzedine og høyde og oppnåelse av formålene som noen av kryssene sa forklart i vers : ( for staten og for Rizk … bruk layette og nå det tiltenkte ) og ble fortalt om synspunktet som skriver på et instrument det bryter inn i ….

…Og Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som så at en fugl kom ned fra himmelen og tok en rullestein og kastet den på kappen eller svelget den, da ville han telle kunnskap, og det kan være en fordel .~…

…Og den som ser en høytid og ikke er en fest på sannheten, hvis han er et av folks æres- og ærefolk, blir hans stilling redusert, og hvis han ikke er av ære, vil han stå opp i sitt levebrød ….

…Og den som ser at han hadde på seg en ring og dens fedd var av dens opprinnelse, det skal tolkes ved anskaffelse av et barn eller kjøp av en hushjelp, et dyr eller et hus, og ringens lapp har skiftet fra sin stilling, det skal overlates til kongene ved å føre tilsyn med isolasjonen og til andre i henhold til skiftende forhold ….

…Og den som ser at han er på en silo eller et sted som ikke er passende for perserne å klatre over den, så vil han slå en hatet sultan eller umulig i religion, eller han begår en synd som er så stor som styggheten på stedet ….

…Og den som ser en dommer med en balanse i hånden, han skal dømme mellom skapelse og sannhet ….

…Og den som ser at en konge eller en matriark har levd og antatt makten som han var, så indikerer dette at noen fra hans klan, hans navn eller hans motstykke, har trukket seg, og kanskje har livet til den som er utnevnt over dem blitt bedre ….

…Når det gjelder fyrpannen, tolkes den av tjeneren og tjeneren som han får medlidenhet med eieren av, og folk roser dem, så uansett hva han ser i den fra Zayn eller Shin, vil han komme tilbake til dem, og hvis den er av metall , de er relatert til det spesielle metallet ….

…Og den som ser at det strømmer fra en flytende type vannhjul, så er det bra, nytte, glede og motgang nær det som bevises av separasjon av elver. Mer i det er en type som hater smaken eller lignende ….

…Og den som så at han tok en vei og så en kvinne og vendte seg bort fra veien, da ville verden være hans bedrag ….

…Og den som ser at han har urinert i en moske eller på en talerstol, en sønn vil komme til ham og være leder for folket ….