…Og den som så at han hadde gitt ham vannmelon, de forventet ikke ham ….

…Og den som ser at den døde gir ham mat, da vil han få levebrød fra et punkt der det ikke teller ….

…Dirhams : En hestes dirham er en religion, kunnskap og oppfyllelse av et behov eller en bønn, og det rene er minimum av den visjonære og hans behandling hver søndag for lojalitet og overlevelse av inntjening og tillit . Al-Sahih og dens forvirring på en mann som hører ordene til det sanne . Og antallet deres er antall rettferdighetshandlinger fordi det står skrevet på den, det er ingen gud annet enn Gud og Muhammad er Guds sendebud, og gjerningene fullføres ikke uten minnet om den allmektige Gud . Hvis en person ser det, vil saken om religion og verden bli oppfylt for ham. Hvis han ser med seg et bredt og vakkert kapittel, så er det en religion, og hvis han er en av barna i denne verden, vil han motta en vid verden og et godt levebrød . Og hvis en gravid kvinne fødte en god gutt . Og de mange dirhamene hvis han er plaget med et vitnesbyrd, er mye bedre enn glede og glede, og hvis han ser at han har en god og sunn dirham på en person, har han et rett sertifikat, og hvis han ber ham om det, så ber han ham om et vitnesbyrd, så hans retur er et vitnesbyrd om sannhet og helse. Vel, han råder uvitende mennesker og godtar ham ikke . De oppblåste dirhamene er bedrag, løgner, uenighet og svik i å leve, eller å begå store synder der det ikke er noen inskripsjon i ord som ikke inneholder fromhet . Og som ble inngravert av Tyrus, kjetteri i religion og umoral, og den avbrutte rivaliseringen opphører ikke, og det ble sagt at artikkelen er avskåret . Å ta det er bedre enn å betale det fordi de betalte det. Hvis han stjeler en dirham og gir den i veldedighet, forteller han det han ikke kan høre . Hvis han ser ti dirham med seg, så blir fem hans mangel på penger, og hvis han ser fem, blir det ti, og dobler pengene hans . Noen av dem sa at dirhamene i visjonen er bevis på ondskap, og alt som var forseglet med skinnen, og dirhamene ble sagt å indikere hyppige ord om edle ting, og dirhamene ble sagt ord og argumenter hvis de var fremtredende, og Hvis dirhamene ble gitt i en bunt eller pose, ble de i hemmelighet avsatt . Kanskje en dirham var barn, og pengene var dårlige og vanskelige, og hest dirham var gode ord, og de dårlige dirhamene var dårlige ord. Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg hadde to dinarer i den, så jeg ba om dem, og han sa : Se, jeg har mistet noe fra bøkene dine . Sa han, og jeg så om jeg hadde mistet to argumenter . Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa : Jeg så som om jeg hadde slått tjuefire dinarer, som ble talt for dem alle, og jeg fant bare fire av dem . Han sa : Du ber alene og savner menighetene . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg hadde truffet en dirham som en kasrawi, så han sa : Du vil få godt, men han rørte ikke ved det før han hadde gagn av ham . Så kom en annen og sa : Jeg så som om jeg hadde skutt en arabisk dirham . Han fortalte ham at du slår . Så det ble vist for ham at han hadde slått hundre knop . Det ble sagt til Ibn Sirin Hvordan vet du det? Han sa : Kasrawi har en konge og en krone på seg, og araberen må slå denne dirhamen . Og en annen kom og sa : Jeg så som om jeg traff dirham . Han sa: Føler du deg? Han sa ja . Og han så en mann som om han hadde lagt en dirham under foten hans, så han fortalte om synene sine ved en kryssing . Han sa: ~ Du er – du vil vende deg bort fra gjeld .~ Personen i visjonen var livredd og reiste seg, og han hadde til hensikt at jihad skulle overgi sin religion. Da de to gruppene så de vantroes familie, ble han truffet av kvaler til han falt fra sin religion, og beviset for hans frafall er hans tråkk på navnet på den allmektige Gud . En annen mann kom og sa : Det er som om jeg trampet profetens ansikt, må Guds bønner og fred være over ham, med føttene mine . Ibn Sirin sa til ham : ~ Bit i går og frykt deg i benet ditt?~ Han sa ja . Han sa, ta den av . Så han tok det av, og det falt en diram fra ham, på hvilken Guds navn og navnet på Guds sendebud ….

…Ånd Hvis du ser sjelen din forlate kroppen din i en drøm, så truer du med å ofre deg selv for mislykkede planer som vil føre til nedbrytning av din verdi og din fremmedgjøring fra dyder og dyder . Hvis en kunstner ser sjelen sin forlate kroppen sin, forutsier dette at han vil utmerke seg i sitt arbeid hvis han viet seg til sitt arbeid og vender seg bort fra følelser . Og hvis du i en drøm forestiller deg at en annen persons sjel bor i deg, indikerer dette at du vil dra nytte av en fremmed som du vil bli kjent med . Hvis en musikkjente ser en annen kvinne på scenen iført lyse klær og forestiller seg at hun er hennes sjel i en annen person, så betyr dette at hun vil møte en stor konkurranse i et stort prosjekt som hun deltar i . Hvis du drømte om at du diskuterte udødeligheten til din sjel, forutsier dette at du vil forbedre mulighetene som vil hjelpe deg å tilegne deg ønsket kunnskap og glede i å samhandle med utdannede mennesker ….

…Når det gjelder lesjonene i hånden : Lesjonen på hånden indikerer brødrenes nød . På fingrene peker hun på broderskapets barn . Og den som ser at han ikke har noen hender, han vil be om det han ikke når . Og den som ser det som om han håndhilser en muslimsk mann og tar av seg hånden, han betaler ham en tillit og betaler den ikke . Og den som ser som om hans rett fremdeles er avskåret, så er han en mann som sverger, og den som ser som om hans rett blir avskåret og plassert foran ham, han vil slå penger fra inntektene sine . Mangelenen hånd er en indikasjon på mangel på styrke og hjelpere, og kanskje å kutte hånden indikerer at du forlater en jobb som er i røret . Hvis han ser ut som om hånden hans var avskåret fra håndflaten, vil det ikke skje med ham, og hvis den blir kuttet fra leddet, påvirker det urettferdigheten til en linjal, og hvis den ble kuttet fra overarmen og borte, broren hans døde, hvis han hadde en bror . For den allmektige Gud sier : ~ Vi vil styrke armen din med din bror .~ Hvis han ikke har en bror eller noen til å ta hans plass, blir pengene hans redusert, og hvis han ser at en guvernør kutter av hendene og føttene på flokken hans, så tar han pengene deres og ødelegger deres inntekt og pensjon . Ibn Sirin ble spurt om en mann som så ut som om hånden hans var kuttet av, og han sa : Dette er en mann som gjør en jobb og vender seg mot ham til noen andre . Som tømrer byttet han til en annen jobb . En annen mann kom til ham og sa : Jeg så at en mann hadde kappet hendene og føttene, og en annen ble korsfestet : Han sa : Hvis du tror på synet ditt, fjern denne prinsen og andres verge . Så han isolerte fra sin smarte bin Madrak, og verge for Jarrah bin Abdullah . Hvis han så som om en hersker avskjærte eden sin, tok han med tvang en falsk ed . Hvis han ser ut som om han har kuttet av venstre, er det døden til en bror eller søster, avbruddet av intimiteten mellom ham og dem, eller skjæring av livmoren, separasjon av en partner eller skilsmisse fra en kvinne . Hvis han så at hånden hans var kuttet av ved døren til sultanen, forlot kongen hånden . Når det gjelder forkortelse av hånden, er det en indikasjon på at du savner det som menes og ikke klarer å gjøre det som er ment, og at agentene og brødrene svikter det . Ibn Sirin ble spurt om en mann som så at hans høyre var lengre enn hans venstre, og han sa : Dette er en mann som gjør tjenesten og når livmoren . Og den som så at han var korte underarmer og underarmer, hans visjoner tydet på at han var en tyv, en forræder eller en undertrykker . Hvis han ser armene og armene lenger enn de var, så er han en modig, sjenerøs skurk . Når det gjelder lammelse av hendene og leddene, den som ser som om hendene hans har blitt lammet, er skyldig i en alvorlig synd . Hvis han ser at eden blir lammet, slår han en uskyldig og undertrykker svak . Hvis han så at venstre hånd var lammet, døde broren eller søsteren, og hvis tommelen tørket ut, døde faren, og hvis pekefingeren tørket, døde søsteren, og hvis livet hans tørket ut, døde broren . Og hvis ringen tørket ut, slo han datteren . Og hvis pinken tørket opp, ble han skadet av moren og familien . Hvis han ser en skjevhet bak hånden, unngår han synder . Og det ble sagt at han får en stor synd som Gud vil straffe ham for . Og den som ser hendene og føttene avskåret fra uenighet, da vil han øke korrupsjonen eller komme ut av autoritet . For den Allmektige sa : “The belønning for dem som kjemper Gud og Hans sendebud er belønningen ” vers . Og det ble sagt at den som så hans ed ble avskåret, da stjal han, fordi Gud den allmektige sa : ~ Så kapp av hendene deres .~ En mann så ut som om hånden hans var kuttet av, så han gjentok synet på en kryssing og sa : En bror, en venn eller en partner er avskåret fra ham, så han fortalte ham at en venn av ham hadde dødd . En mann så at hånden hans var avskåret av en kjent mann, så han sa : Du vil motta fem tusen dirham på hans hånd hvis du er skjult, ellers vil du ende med noe galt på hans hånd ….

…2 – Tid for visjon : Dette aspektet er spesielt materieoverganger ; Fordi det er de som er opptatt av det , siden det å vite visjonstidspunktet er av stor betydning for overgangen , og noen visjoner kan være et tegn på ekteskap, graviditet eller suksess i studiet , så spørsmålet om tidspunktet for visjonen er nødvendig slik at personen som går gjennom spørsmålet om etterforskning og innsikt kan uttrykke sin forbindelse med tiden . Synene som vel som tid med et sterkt forhold til uttrykk , det som ble sett i den ekstreme varmen er forskjellig fra det som ble sett i strengheten av den kalde , valenar, for eksempel, i den første kritikkverdig , og i den andre verdig og frukt i visjonene som ble sett på som spist på det tidspunktet de er velkomne , og ble sett på som spist på feil tid Nei , og mest av alt som sees i hans tid og i sin tid er i uttrykk godt . Som om han så at han bruker vinterklær i vinter, er det bra og det motsatte er sant , og som han så at han utførte Hajj og visjonstiden på Hajj-tiden skiller seg fra de som så at han gjorde Hajj kl. en annen tid enn sin tid , og så videre , finner vi at spørsmålet til den som uttrykker om visjonstiden har sine fordeler . Er det en annen ting å kalle ham spørsmål om tidens visjon , noen av spørsmålene om visjoner som forteller deg : Jeg så slikt og slikt, og bli overrasket over å fortelle deg gamle begivenheter som multipliserer og spør om tiden til Alra O sier til deg : det er av et slikt år , og denne typen visjoner kan ha blitt oppnådd For betrakteren er det ingen fordel av sinnets handlinger i det, og det er ikke noe poeng i det for kryssingen, og det er derfor han forsømmer det , og det er bedre å fortelle visjonene ved krysset på et passende tidspunkt for ham og ikke for mye , og noen forfattere har uttalt at uttrykk for visjoner foretrekkes etter daggry og før solen stiger av to grunner : For det første : Den visjonære husker visjonen som ikke ble glemt, tok dem ikke lenge etter , og den andre : forholdet hans krysset det bedre tid enn andre å delta på forståelsen av de to kryssene , fred være med ham, sa ham 🙁 Gud velsigne min nasjon i Bkorha ) (1 ), og i min ydmyke meningio n at tildelingen av tid uten tid Preferansen for en gang fremfor den siste er relativ og varierer fra person til person, og dette er på grunn av vanen å krysse i utgangspunktet . Er det en annen ting som må gjøres i tide , noen mener at dagens visjon er sterkere enn nattens syn , og dette er heller ikke noe avgjørende bevis , og noen av dem sa : han gir henne det som lurte , og i min mening, det viktigste er å kutte visjonen hvis synet , fordi sinnet kan være opptatt av Bachgalh i verdens liv, og fordi seerens styre er nær det og fordi det kan være i det noe ønskelig å skynde seg , slik som å oppfordre til godt eller advare mot synd og lignende (2). ____________________ (1) Det ble fortalt av Imam al-Tirmidhi i salgsboken, kapittel om hva som kommer tidlig i handelen – forrige referanse – og det ble fortalt av Abu Dawud i Jihads bok, kapittel om innovasjon innen reise – forrige referanse – , og Imam Ibn Majah fortalte det i avsnittet om handel om hva som søkes fra velsignelse hos den førstefødte – forrige referanse Og det ble fortalt av Ahmad i hans Musnad i Musnad av de ti misjonærene i paradiset og fra Musnad av Imam Ali bin Abi Talib, må Gud være fornøyd med ham – forrige referanse – og det ble fortalt av Al-Darami i Sirs Book , Chapter, God Bless my Ummah in its firstborn – forrige referanse . (2) Se : Al- Nawawi om forklaringen av Sahih Muslim – Tidligere referanse – (15/35) ** Sitert fra Dr. Fahd Al-Osaimi…

…Tolkning av Abu Bakr Al-Siddiq på autoritet fra Ibn Abbas, må Gud være fornøyd med dem – at en mann kom til Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, og sa : Jeg så i kveld i en drøm en baldakin som søl ut smør og honning, så jeg ser folk krympe fra det, så klønete og uavhengige, og hvis en grunn går fra jorden til himmelen, så tok jeg den og tok den. En mann etter at du faktisk ble tatt av en annen mann, faktisk tatt av en annen mann. Vangta ham kom da til ham. Abu Bakr sa : O Guds sendebud , faren til deg og Gud la meg Vloabrnha Allahs sendebud fred være med ham : ( Aarabha ) Abu Bakr sa : Baldakinen Fezlh Islam Når det gjelder den som blir renset for ghee og honning, er Koranen søt og myk, og hva det er som folk kvier seg for å gjøre, er det den som er tilstrekkelig forberedt for Koranen og er uavhengig. Så tar en annen mann den og kutter den av, når den og løfter den opp. Oh Guds sendebud fortalte meg min far, har du feil eller feil? Allahs sendebud fred være med ham ( jeg var noen og savnet noen ) sa : Jeg sverger til O Guds sendebud , fortell meg hva som var galt? Han sa : ( Ikke del deg .)…

Når det gjelder den velkjente madrassen, er det en kvinne som ser at det er godhet eller korrupsjon i sengen hans eller en økning eller en reduksjon, og tolker dette i kona og den som ser at han forlater sengen og tar en annen seng, så han forlater sin kone og gifter seg med en annen, og den som ser på sengen eller sengen sin en hund eller syv eller hva som fordømmer dyret der, så er det Han motsier familien sin

…Det er i en drøm standhaftighet i religionen . Det kan referere til barn eller inaktivitet fra reise eller sykdom . Og begrensning indikerer vennligheten til de som begrenset det i en drøm . Og begrensningen av sølv er løst når det gjelder ekteskap . Hvis den er av messing, er den standhaftig i sin ulykke, og hvis den er laget av bly, er den standhaftig i et spørsmål om svakhet og svakhet . Hvis det er fra et tau, så er det standhaftighet i religionen . Og hvis det er av tre, så er det bevis på hykleri . Begrensningen for kjøpmann er bagasjen til en loon, og den berørte personen er bekymret, og pasienten har lengden på sykdommen . Og den som tror at han er bundet for Guds skyld, da er han flittig i sine barns spørsmål . Og den som ser at han er bundet i en by, så er han dens bosetter . Hvis han ser at han er bundet i et hus, er han plaget av en kvinne . Hvis begrensningen er smal, er saken stram for ham . Og begrensningen av glede vil alltid være fornøyd . Og hvis den bundet ser at han har økt en annen begrensning, og hvis han er syk, dør han, og hvis han er i et fengsel, er fengslingen lang . Og den som ser at han er bundet og han bruker grønne klær, hans vekst er i spørsmål om religion og anskaffelse av en belønning, og hvis den er hvit, så er hans vekst i et spørsmål om kunnskap og rettsvitenskap, skjønnhet og skjønnhet, og hvis den er rød, så er veksten hans i et spørsmål om moro og glede, og hvis den er gul, er hans vekst i sykdom . Og den som ser at han er bundet av en gullkjede, han venter på pengene som har gått . Og den som ser at han er tilknyttet en annen mann i en opptegnelse, indikerer at han har fått en stor synd, han frykter for ham sultanens gjengjeldelse for det Gud den allmektige sier : ( Og du ser kriminelle den dagen bundet i håndjern ) , og begrensning er i første omgang og fattigdom . Se også fol eller se kabel ….

…I en drøm er han en mann med bekymringer, så den som ser ham har blitt truffet av ham, de vet ikke konsekvensene . Og den som ser at han spiser vannmelon, han vil komme ut av fengselet, fordi Gud den allmektige sier : ( Så send en av dere med papirene dine til Madina, så la ham se hvilken av dem som er den beste maten, så la ham gi deg en bestemmelse fra det ). Betyr vannmelon . Ibn Sirin sa : Den som så at han nådde ut til himmelen og tok vannmelon, ville søke en konge og få den raskt . Når det gjelder den indiske vannmelon, den som ser den, har gitt den til mennesker, den er tung og kald i folks øyne, eller han snakker tunge ord . Og den kokte er for menn av seg selv, og vannmelon er bra for de som vil elske en annen person, og for de som ønsker å omskjære en annen person, og for de som vil gjøre forretninger, er vannmelon dårlig for ham og indikerer arbeidsledighet . Og den som ser at vannmelon blir kastet i et hus, han vil dø av sin familie ved antall hver av den, og vannmelon i drømmen er en sykdom, og den rå grønne som den ikke har modnet fra er sunn for kropp . Og den grønne vannmelon er en by, en gutt eller en kone . Gule vannmeloner er kvinner eller menn som har god ros og godhet, og kan indikere en kvinne med vakre kvaliteter eller dårlige feil på grunn av skorpens grovhet og den gule fargen på den røde fargen indikerer typer smykker . Se buen ….

…Og den som ser som om hans omtale har kommet inn i magen, dette indikerer at han skjuler vitnesbyrd . Og den som ser som om han godtar urinrøret, hvis han ikke har en sønn, så vil han ha en sønn, og hvis han har barn som er reisende, så vender de tilbake til ham og han aksepterer dem . En kvinne så at håret lå på sønnens urinrør, så hun klippet det på et kryss, så han sa til henne : Hans liv har gått . Han ble til han døde . En annen så ut som om det var mye hår på urinrøret hans til slutt, så han klippet synet på en kryssing og sa : Det indikerer din umoral . Og din opptatthet av korrupsjon . En annen oppfatning var som om han hadde matet urinrøret med mat, så det ble foreslått for ham at han døde en dårlig død, fordi maten skulle føres til munnen, som om han ikke hadde ansikt eller munn ….

…De to vindene skiller seg ut i en drøm i henhold til deres lukt og bruk, da de indikerer lindring av bekymringer, gode gjerninger og et oppriktig løfte . Hvis den døde gir den levende basilikum eller ser den sammen med ham, indikerer det at han er i himmelen . Og basilikum for singelen er en kone, og kona har en sønn, eller en kunnskap som kjennetegner ham, eller en vakker ros . Kanskje innføring av basilikum til en person i en drøm indikerer bekymring og nød, og indikerer kanskje sykdom fordi den blir tilbudt pasienten . Møtet mellom vann og grønt i en drøm er bevis på at bekymringene har gått . Og duen har ikke noe godt å se det hvis den kommer inn i pasienten, fordi det indikerer hans død fordi han har et bad og kjøtt . På samme måte indikerer alle vinder at døden er nært forestående, og kan indikere en epidemi . Og Al-Basil Al-Sattari indikerer hva en person trenger for å være skrevet . Og hvis basilikum spirer på plass, er det en vakker mannlig og hyggelig tale . Og lakris av basilikum ble født som hann . Og den som ser en krans med basilikum på hodet, han skal fjernes fra embetet hvis han er hersker . Selgeren av de to vindene bekymrer seg . Hvis de to vindene blir sett avskåret, indikerer det all angst og tristhet, og hvis de blir sett på sine steder, indikerer det trøst, en mann eller et barn . Og den som ser Rehana reist til himmelen på den ene siden av jorden, det er den lærde fra den siden . Snarere indikerer basilikum et barn hvis det vokser i hagen . Og det indikerer kvinnen om den ble samlet i en bunt . Og det indikerer ulykken hvis den ble avskåret fra sitt sted hvis den ikke hadde lukt . Og det ble sagt : Basil er en kvinne, dens godhet er god, og det lukter som kjærligheten til henne . Hvis basilikum blir sett flatt i en manns hus, er det ros for ham . Hvis en person kaster en annen person med to kurver, vil en annen mann stoppe ham, og den som er samlet mellom dem, kommer i sorg . Og den som ser noen andre sitte i en moske og rundt et basseng, det er hans fravær og minner dem om noe som ikke er i den . Og Rihani i en drøm er en mann som er fornøyd med ulykker, tålmodig over skjebnen ….

…Forlatelse Hvis du drømte om at du var øde, indikerer dette at du vil ha problemer med å sette planene dine for suksess i fremtiden . Hvis du forlater andre, vil du støte på ubehagelige situasjoner som klemmer seg rundt deg, og gir deg lite håp om å overvinne dem . Men hvis du drømmer om at du forlot et hus, vil det føre til mislykkede opplevelser med hell . Hvis du forlater en kjær, klarer du ikke å gjenvinne en tapt verdifull ting, og vennene rundt deg vil bli rystet av . Hvis hun forlater en elskerinne, vil hun motta en enorm arv uten å forvente det . Hvis det er religion du forlot, vil det bety mislykket angrep på fremtredende mennesker . Hvis du forlater barn, betyr dette at du vil miste formuen din ved å miste roen og mening . Hvis du slutter i jobben din, betyr dette ubehagelige forhold preget av krangel og mistenksomhet . Denne drømmen kan bokstavelig talt gå i oppfyllelse hvis den er innprentet i ditt bevisste sinn, enten du forlot en person eller den personen forlot deg, eller det kan indikere annen frykt som angitt . Hvis du ser deg selv eller en venn forlate et skip, antyder dette ditt potensielle engasjement i en eller annen karrieresvikt, men hvis du lykkes med å rømme til kysten, vil dine interesser forbli trygge ….

…Moskeen er i en drøm en vitenskapsmann . Og den som ser at han bygger en moske, dette indikerer god og Sunnah, slektskap og antagelse om rettferdighet hvis han er kvalifisert for det . Og den som ser en velfungerende moske, er en mann som samler mennesker med ham og komponerer blant dem i godhet og godhet . Og hvis han ser en moske som er ødelagt, så vil han dø der, en hovedforsker som har en religion og askese . Hvis han ser at en ukjent mann ber i moskeen og imamen til moskeen er syk, vil han dø . Og hvis han så at huset hans ble omgjort til en moske, ville han slå rettferdighet, askese og ære . Og hvis han ser at en moske har snudd en due, avskyr en skjult mann . Og moskeen indikerer marked og handel . Den som bygger en moske som et offer til den allmektige Gud, etablerer sannheten, pålegger det gode og forbyr det onde, og hvis han er en lærd som komponerer en bok, får folk nytte av hans kunnskap, og hvis han er rik, betaler han zakaten av pengene sine , og hvis han er sølibat, giftet han seg, og hvis han var gift, hadde han en sønn, og hans gode minne ble spredt, og hvis han var fattig, bli kvitt, og bare samle mennesker i godhet, og hjelp dem å adlyde Gud . Hvis han bygger det på en måte som det ikke er tillatt å bygge, eller hvis mihrāb avviker fra det til en annen retning, så indikerer det ondskap . Han følte at den bygger en moské Atvgah i religion eller pilegrimsreise, eller bygger varer som et bad eller et hotell eller en butikk eller på annen måte . Og den som ser at han tar tak på en moske, han støtter et foreldreløst barn, og hvis han øker i moskeen, øker han gjelden sin fra en god gjerning eller god oppførsel . Hvis butikken flyttet og ble en moske, indikerte den tillatt inntjening, eller den tillatte ble blandet med det forbudte, eller silken ble kombinert med bare vann . Og de forlatte moskeene indikerer uaktsomhet fra lærde, opphevelse av det som tilråder det gode og forbud mot ondskap, og det indikerer asketismen som er avskåret fra verden, og den som ser at han gikk inn døren til moskeen, er stolt av nedstøt, så er han velsignet med omvendelse, sa den allmektige : (Og gå inn døren i nedbøyd og si, vi tilgir dine synder ). Og den som ser at han kommer til moskeen og finner den stengt og åpner den for ham, så utnevner han en gjelds mann og redder ham fra den og forbedrer sin ros hos folket, og den som ser at han kom inn i moskeen mens han er en passasjer avskjærer deretter slektskapet selv, han forhindrer dem i å støtte ham . Og den som ser at han dør i moskeen, indikerer seier over fiendene, fordi Gud den allmektige sier : (Han sa : De som har gjort urett på deres ordre, la oss bruke dem som en moske ) , og å gå inn i den store moskeen i Mekka indikerer sikkerhet fra frykt og oppriktighet av løftet . Se også Al-Jami` ….

…Når det gjelder øyet : mannens gjeld og innsikt som han kan se veiledning og villfarelse med . Hvis han ser mange øyne i kroppen, indikerer han at hans godhet og religion øker . Hvis han ser at magen hans har splittet seg opp og han ser øynene i magen, er han kjetter, fordi Gud den allmektige sa : ~ Gud skapte ikke et menneske av to hjerter i magen .~ Hvis han ser øynene som øynene til en annen merkelig, ukjent person, indikerer hans syn at øynene hans er borte, og noen andre vil veilede ham . Hvis mannen er kjent, vil drømmeren gifte seg med datteren sin, og hun vil gjøre det bra med ham . Hvis han så at øynene hans hadde gått, barna hans døde, og den som så at han var blinde øyne mens han ble fremmet, indikerte han omfanget av eksil til han døde . Hvis han så som om øynene hans var av jern, ville han være veldig engstelig for at det ville føre til ødeleggelse av dekselet hans . Hvis han ser at han har åpnet øynene for en mann, vil han se på saken hans og hjelpe ham . Og hvis han ser som om han har sett ham ond, så hater han ham, og hvis han ser som om han hører med øyet og ser med øret, så driver han sin familie og datter til å begå synder . Og den som ser et menneskes øye eller et dyrs øye på håndflaten, han skal få penger i natura . Og den som ser som om han har sett inn i et øye og han liker det og applauderer det, så gjør han noe som skader religionen hans . Og svart øye religion . Awal-blå kjetteri, og Al-Shahla bryter religion . Og grønt er en religion som strider mot religioner . Hvis han ser et øye eller øyne i sitt hjerte, så er han god i religion så mye som det er lett . Hvis han så at han begikk hor i øynene, ville han se på kvinner . Hvis han ser at øynene hans er solbrune, så ser han mistenksomt på kvinnen til vennen sin, skarpsynet til synet er bra for alle mennesker, og den som har barn og ser denne visjonen, indikerer at de er syke, fordi barn er som øynene er elsket . Al-Hajjaj bin Yusef så ut som om øynene hans hadde falt i fanget hans, så hans bror Muhammad og sønnen Muhammad sørget for ham . Noen av jødene så en slavejente på himmelen eller en slavejente, så han fortalte om synene hans på Barhami, og han sa: ~Det vil treffe penger fra handel .~ Hvis en produsent ser det, vil han ha penger fra sin produksjon . Og øyenvippene : i tolkning og en beskyttelse for religion . Fordi det er sterkere for øynene enn øyenbrynene . Det ble sagt at rettferdighet og korrupsjon skyldes barnet og pengene . Hvis han ser ut som om kanten på øynene hans er mange gode, så er hans religion ukrenkelig . Hvis han ser ut som om han sitter i skyggen av øynene, hvis han er en religion og kunnskapsinnehaver, så lever han i skyggen av sin religion . Hvis han er eier av en verden, så tar han folks penger og gjemmer seg, og hvis han ser ut som om han ikke har en frill i øynene, kaster han bort religionens sharia . Hvis en person plukket det, så råder fienden ham i sin religion . Hvis han ser ut som om håret er hvitt, indikerer det en sykdom som rammer ham fra hode, øyne, ører eller molar . Det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg klamret et skjegg og lånte det til jeg utryddet det . Han sa : Du spiser din onkels arv, og han har ingen annen arving enn deg. Hvis du spiser noe av det, arver du i den grad det . Og den som så at skjegget hans var hvitt, blankt, han ville bli stolt av ansiktet, navnet og minnet om landet, for Abrahams skjegg, fred være med ham, var hvitt . Hvis han ser at hun er en krans, slår han ansikt og verdighet . Hvis han ser at det er mørkere og bedre enn det var i våkenhet, og det er svart i våkenhet, så treffer det prestisje, stolthet, verdighet og skjønnhet . Hvis han ser at han er grå og det fortsatt er noe svart, så er han verdig . Hvis det ikke er noe igjen av svartheten, vil den mangle og gå mot den . Og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg så at skjegget mitt er hvitt, og at jeg bleker det slik at pigmentet ikke er festet til det, og mannen var ung med svart skjegg, så han sa : Hvit er en mangel på eiendom, og du vil dekke det, og han visste om det . Han sa : ratifisert ….