…Steinen er i en drøm om tålmodige kvinner, og den indikerer fasthet, styrke og lang levetid . Kanskje indikerte det glemsomhet når den allmektige sa : ( Når vi går til fjellet, glemte jeg hvalen ). Det indikerer uhøflighet og umoral . Kanskje refererer bergarten til det såkalte mennesket . Og det store antallet bergarter i landet er billig hvis du reverserer begrepet . Sakhr betydde at stillingen var lang . Hvis han indikerer kona, var hun tålmodig og fornøyd, og kanskje antydet han at klippen er det som blir gjort med ham, for eksempel avguder . Og fjellene i fjellene er menn med hus, og de er hardhjertede . Hvis fjellet er en konge, er steinene rundt det, så vel som trærne, lederne til den kongen . Bergartene indikerer grusomhet, uaktsomhet og uvitenhet ….

…Og den som ser at han er på himmelen og ikke vet når han stiger opp til den, da vil han komme inn i himmelen, vil Gud allmektig ….

…Og den som så at han ble korsfestet og ikke visste når han ble korsfestet, så returnerer han penger som har gått fra ham, og det ble sagt at korsfestelsen er for de rike med mindre han har en stilling som bevis på fattigdom, fordi korsfestet korsfestes naken, og de fattige har rikdom og kapasitet ….

…Den som så at han er en gammel mann når han er ung . Det er verdighet ….

…Og den som ser at han ber mens han er junub, da er han korrupt i sin religion og redusert i sine anliggender og gjør dem vanskelige for ham ….

…Koranen er i en drøm uttrykt av kongen eller dommeren av muslimene . Så den som ser Koranen er blitt brent, så dør en konge eller en dommer . Og den som ser en hersker som skriver en Koran, han vil vise rettferdighet og støtte sharia . Hvis dommeren ser at han skriver en koran, er han gjerrig med kunnskap og prestisje . Og hvis forskeren ser at han skriver en Koran, tjener han i sin virksomhet . Hvis en konge ser at han når en Mushaf, dør han, og hvis dommeren svelger en Mushaf, godtar han bestikkelsen . Hvis kongen ser at han har slettet en koran, blir den ført ut av landet hans, og hvis dommeren sletter den, vil han dø . Og den som holder eller kjøper en Koran, vil følge dens kjennelser . Og den som ser at han leser en Koran fra profeten, må Guds bønner og fred være over ham, han vil huske det . Og den som spiser Koranen, han skal spise bestikkelsen . Koranen er visdom som et menneske kan oppnå . Og den som ser at han skriver en koran med sin egen hånd, han kombinerer religion, kunnskap og arbeid og gagner mennesker . Og den som ser at han rev opp en Koran med hånden, så er han en utakknemlig mann, og den som ser at han har skapt noe lignende i Koranen mens han var våken, det indikerer ødeleggelsen for hans religion . Og den som så en Koran med ham, fikk autoritet og kunnskap . Koranen er en kone, mann eller sønn . Og hvis seeren er syk, uskyldig for sin sykdom, og kanskje han har seiret over sine fiender, og hvis han er ulydig, omvender han seg og kan ha arvet, og hvis seeren er på kjetteri og villfarelse, har Gud den allmektige advart ham av boka hans . Kanskje det å se Koranen betydde merkelige nyheter og underverker av ting, gode nyheter og levetiden til de som surfer på den . Koranen refererer kanskje til promotoren, barnehagen, hagene og stedene for tilbedelse, og til dem som er lydighet påkrevd, for eksempel kongen, faren, læreren og læreren, og på den ærlige og rettferdige ed, og hvis han ser at han spiser papirene fra Koranen, så skriver han Koranen mot et gebyr . Hvis han ser at han har solgt en koran, bør han unngå umoral . Koranen er en arv, pålitelighet, tillatt og styrke . Og den som så at han hadde kjøpt en koran, han hadde godt av godhet og kapasitet, og hans kunnskap dukket opp i folket . Og å brenne Koranen er korrupsjon i religion . Hvis han ser at Koranen ble tatt fra ham, blir hans kunnskap fjernet fra ham, og hans arbeid i denne verden vil bli avbrutt . Og den som ser at han bærer en Koran, så følger han mandatet eller etterligner en tillit, eller han er en bærer av Koranen . Og den som ser at han vil spise Koranbladene, så vil han resitere Koranen mye . Se også den hellige Koranen ….

…Tårer hvis tårene er kalde, så er de glede, og hvis de er tårer, så er de tristhet . Og den som ser tårer i ansiktet uten å gråte, så utfordrer han slekten sin, og ordtaket er implementert i det, og hvis han ser tårene sirkulere i øynene, sparer han penger som er tillatt i spørsmål om religion og ikke ønsker for å vise det . Hvis det kommer på ansiktet hans, vil hans hjerte være fornøyd med utgiftene . Og tåren som kommer ut når du gjesper er en liten bot uten grunn . Og tårer når man ser lys, sol eller ild er bevis på tap i forhold til hva lys, sol eller ild betydde . Og tårer kan indikere ensomhet, fremmedgjøring, intensitet og lengsel etter kjære ….

…Landsbyen er i en drøm urettferdighet og ødeleggelse, fordi Gud den allmektige sa : ( De sa : Vi er ødeleggerne for folket i denne landsbyen, fordi dens folk var urettferdige .) Og den som ser at han har kommet inn i en befestet landsby, han skal slåss eller drepe noen andre . Og den som ser at han krysser landet sitt til en landsby, han velger noe ydmykt fremfor en fin sak . Hvis han ser at han har kommet inn i en landsby, vil han følge autoritet eller gå inn i et rettferdighetsverk . Og hvis han drar ut av en landsby, vil han rømme fra nød . Hvis han ser en ødelagt landsby, er det en ulykke for eierne, og dens visjon er full av Salahuddin . Den velkjente landsbyen indikerer seg selv, folket og hva som kommer fra det . Kanskje betydde landsbyen bolig for urettferdighet, misbruk og korrupsjon . Landsbyen kan referere til maurenes hus, og maurens hus indikerer landsbyen . For den som ødelegger en landsby eller ødelegger den, eller har gått gjennom strømmen, eller den ble brent med ild, og det var kjent at sultanen løper etter den, og dette kan tyde på gresshopper, hagl, pandemier og en epidemi . Og den som ser at han forlater en landsby, er bra for ham i religion . Og den som ser at han flytter fra landsby til by, han vil flytte fra tretthet til hvile, fra frykt til sikkerhet, og omvendt . Se også landsbyen ….

…Tashahhud: Den som ser i en drøm som om han er vitne til under bønn, lettet Gud allmekt sin nød og lettet hans behov . Og den som ser at han står for Tashahhud, da reiser han til Gud den allmektige sitt behov og oppnår sin hensikt med det, og hvis han er i tap, skal han løslate ham . Å lese hilsener i en drøm er en indikasjon på en verge uten hvem ekteskapet er gyldig, eller en tilstand som må utføres mellom partnere . Kanskje det å lese hilsener i en drøm betydde å returnere penger på en bedre måte ….

…Ørnen er kongen av fugler i en drøm, og den mest flygende, og lengste livet . Og den som ser en ørn som slår den, så vil Sultan være sint på ham, og han overlater ham til en urettferdig mann, for Salomo, fred være med ham, overlot ørnen til alle fuglene, og de fryktet ham . Og den som så at han hadde en ørn i lydighet, han ville slå en stor konge, ære og ære . Og den som slår et ørnekylling et barn, vil ha en sønn som er flott, og den som ser det om dagen, så blir han syk . Og den drepte ørnen indikerer at en konge døde . Hvis den gravide så ørnen, ville hun se jordmor og ammende . Ørnen tolkes av de største kongene og av profetene og de rettferdige . Og den som spiser en ørns kjøtt eller tar noe fra fjærene, da vil han ha penger fra Sultan . Og ørnen indikerer lang levetid, store penger og krig . Og kanskje hans syn tydet på kjetteri og villedning, for den allmektige sa : (Han vil ikke lure eller hindre en ørn og har villet mye av villene ). Kanskje betydde ørnen sjalusi hos barn . Og den som ser at en ørn fra himmelen har blitt forelsket i ham, hans befaling vil ikke bli oppfylt for ham, og hans autoritet og besittelse vil opphøre å eksistere ….

…Surat Al-Hujurat Ibn Sirin sa at den som leser den forakter mennesker og angrer dem . Og al-Kirmani sa at han betydde skade for mennesker, og det ble sagt at hvis han var fra rettferdighetens folk, ville han følge Guds ordre . Jaafar al-Sadiq sa: Han ville søke forbindelsen til den mest nådige og håpe på menneskers kjærlighet ….

…Al-Mukhlah er i en drøm en rettferdig kvinne som strever i ildsspørsmål med interesse, og reformerer sin religion og penger, fordi øyet er grunnlaget for religion, og kohlah er laget for å fikse det . Og den som legger en gjørme i skyggen for å dekke øynene og var sølibat, han giftet seg, og hvis han var fattig, ble han rik, og hvis han var uvitende, ville han bare lære om øyelokkene hans var aske eller jomfru, da han ba om noe som er forbudt å tjene eller kjetteri . Og kanskje betydde makhalaen å holde hemmeligheter og kaste bort penger ….

…Razia betegner i en drøm pasientens død . Det indikerer fengsel, fattigdom og blindhet . Kanskje betydde Razia de gode nyhetene og trøsten til sin fiende som gleder seg over sin sorg ….

…Og den som så at han rotet seg i et hav eller en elv, han ville bli truffet av sultanen, og kanskje den gjørmete betydde å tenke på verdslige saker ….