…Når det gjelder høyden, tolkes det på to måter, hvis det er et folk av fromhet og godhet, så er det godt i hans rett, og hvis han er fra folket med umoral og korrupsjon, så hvis han er høy og stiger over noen, så indikerer det at han er over verden, så blir han fornærmet og ydmyket for sitt ord, den allmektige, og forteller om farao: “ Farao er høyt på jorden. ”….

…Sløret er i en drøm uttrykt av jordmor, og jordmor er å uttrykke najab, som forteller åpningen av fortene ….

…Det er nyttig, og det er ingen skade i krysset hvis han vet hva som gjelder hver av de syv dagene, dens saud, dens fornemmelser, dens timer og hva som gjelder det og forteller en visjon for å undersøke lykkens time for å bli bedre enn ulykkestimen ….

…Belønningen til en som skader Ibn Abi Talib 86 – på autoritet fra en sjeik fra Quraysh som sa : Jeg så en mann i Levanten halvparten av ansiktet hans bli mørkere mens han skjulte ham, så jeg spurte ham om det og han sa : Jeg har gjort Gud til den som ingen spør meg om, med mindre jeg forteller ham om det. En student – må Gud være fornøyd med ham – så dukket jeg opp en natt da han kom til meg i søvne og sa til meg : Du er eieren av fallet i meg , og han slo ansiktet mitt, og ansiktet mitt ble svart som du kan se…

…Og den som forteller om noe i en drøm, hvis informanten er et av sannhetens mennesker, så er det han sa som han sa . Hvis det er en innrømmelse av ham selv, så er det å fortelle om det som blir avslørt for ham, og det er det samme som hans ordtak . Den som snakker i en ikke-industri, svarer på andre, saken er opp til ham selv . Hvis det er fra hans kunnskap og bransje, så er saken opp til spørgeren . Og den som har endret navn, attributt eller kropp, han vil motta godt og vondt av det han blir overført til og endret i det ….