…Tindvedet : Når det gjelder tindvedet, er det en prisverdig mann etter konsensus fra de som uttrykker ære for treet og styrken av essensen, og det er penger og levebrød, og fuktigheten er sterkere enn tørrheten, og det skader ikke dens gulaktige, og ingenting av fruktene tilsvarer det i tolkning . Det er for eierne av denne verdenspengene, og for eierne av gjelden, en økning i gjeld og godhet, og det er penger som ikke er dinarer eller dirham . Og det ble fortalt at en kvinne kom til Ibn Sirin og sa : Jegsom om en sidra i huset mitt hadde falt, så hun hentet to boliger i tindveda . Han sa : Har du en fraværende mann? Hun sa : Ja . Han sa : Han døde, og du arver to tusen av ham . Noen av dem sa at det er et levebrød fra Irak . Og å spise tindved til sultanen er makten i hans autoritet . Nevnelse av treet hans ble presentert i begynnelsen av kapitlet ….

…Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa: O Guds sendebud, i kveld så jeg min sjel og mitt sinn samlet i menneskets bilde, så han kom til meg og drakk vin med meg som vi pleide å gjøre i Jahiliyyah, så han sa, fred være med ham : Sinnet tolkes ved å dele verden, og sjelen tolkes ved å dele etterlivet ….

…Når det gjelder dhikr : det er omtale av en mann blant mennesker og hans ære eller hans sønn . Og økningen og nedgangen i den i det . Og det ble sagt at hvis han så ham lenge, ville han oppnå dem . Hvis han så to menn, hadde han en sønn med sin sønn, og en mann blant folket med sin omtale, og hans ære, og hvis han rykket ham med roten i hånden eller trakk noe av den, førte han den tilbake til sitt sted, så døde en sønn og hadde godt av ham, og pengene hans gikk tilbake til ham . Og hans opphør til det er klart fra ham, er bevis på hans død eller sønnens død, fordi hans minne blir avbrutt av hans død . Og hans oppstandelse er bestefarens styrke, og hans bevegelse og aktivitet, og bredden i hans verdslige liv . Kanskje avbruddet av hans omtale, avbruddet av hans navn og hans omtale av det landet eller lokaliteten . Og det er når bevis på sikkerhet og godhet blir avbrutt, og det er ingen bevis for død med det . Og hannen hvis den er redusert, økt, bein eller liten, etter at den har en lem, er den generelle tolkningen av den hos barn og avkom . Og hvis den divergerte, hadde den mange eller få mennesker, den generelle tolkningen av den er til ære for den og nevner den blant folket, så mye som det, fordi dets folk spredte sin omtale . Og mannens svakhet, bevis på barnets sykdom eller tilsyn med jaah . Hvis han ser ut som om han suger en hann eller et dyr, lever sugeren av å nevne den mannlige eieren og navnet hans, og hvis han ser at han er en hermafroditt, er hans religion god ….

…Gården : betegner kvinnen, fordi hun pløyer, sår, blir vannet, bærer, føder og suger til høsten . Og anlegget blir gitt ut med landet, så det vil gi det sin sønn eller pengene sine, og kanskje indikerer det markedet, og dets levebrød, fortjeneste og fordeler er så rikelig i plantasjeprofitt, dets behov, fortjeneste og tap, og det indikerer krigsfeltet og høsten av piggen høstet av sverdet . Og kanskje ble verden og dens gjerninger indikert av gruppen mennesker, deres unge og gamle, deres sjeik og eldre, fordi de ble skapt fra jorden, og de forbannet og vokste som en plantasjeplante, som den Allmektige sa : “ Av Gud spirer du en plante fra jorden . ” Spikes i dette aspektet kan indikere årene, månedene og dagene til verden, og Yusef al-Siddiq, fred være med ham, tolket dem i år, og de kan referere til verdens rikdom, butikker og deponier for å samle en pigg med mye kjærlighet . Kanskje indikerte bonden hvert sted han pløyer for det hinsidige, arbeider for belønning og belønning, for eksempel moskeer, bånd, barbering av minnet og almisser, fordi Gud den allmektige sier : “ Den som vil ha det hinsidige, vi pløyer mer for ham , og den som pløyer den fra verden . ” Den som pløyer en gård i denne verden, gifter seg med sin kone . Hvis det vokser, vil kona hans bære det . Hvis han var singel, giftet han seg . Ellers vil markedet hans bevege seg og fortjenesten vil øke, og kanskje forgjengeren og lagene hans . Ellers ble han dannet i kampene, han samlet den hvis det var hans intensjon . Den som ser at avlinger høstes : Hvis det var i et land der det var krig eller bøddelens stilling og kampene, omkom mennesker i det med sverdet, slik det er tilfelle med det som høstes i en drøm med en sigd . Og hvis det var i et land der det ikke er krig og som ikke er kjent i det, og høsten fra den var i den store moskeen eller blant butikkene eller mellom rollenes tak, så er det Guds sverd med pesten eller pesten . Og hvis det var på et av markedene, økte fordelene for folket, og lykke ble blant dem med fortjenesten . Og hvis det var i en moske eller en god moske, og folket var de som tok høsten av seg selv uten å se en ukjent høste for dem, så er det lønn og gode gjerninger som oppnås av alle som høstet . Når det gjelder å se høsten på to mål pløying, hvis det var etter at såingen var fullført og krydret, er den gyldig i den . Og hvis det var før det ble fullført, så er det en pandemi i landbruket eller hykleri i mat ….

…Og den som ser mange blodigler som samles på ham og suger blodet hans, han skal tolkes ved å redusere pengene sine ….

…Og den som ser at han har en vagina som en kvinnes vagina, så indikerer det ydmykelse, og hvis en kvinne ser at hun har to vaginaer, kan det komme i skjeden og bakveien, og hvis hun ser at vann kommer ut av skjeden hennes, så er det at et barn har kommet ut og vulva er avskåret. Han er en gutt uten noe godt i seg, og hvis hans type er godt likt, så er han en god gutt, og den som ser at han ser på skjeden til kona, så kommer han ut av nød og ut av nød til kapasitet, og den som ser på skjeden til en kjent kvinne et dyr som han slikker, suger eller svever rundt, indikerer at hun er umoralsk og ikke har noe godt. Det var ukjent, så det er ikke Mahmoud for betrakteren…

…Reed : Den som ser et siv som lener seg i hånden, har i det minste forlatt livet og blir fattig og dør i fattigdom . Og alt er hul, overlever ikke . Og siv er folks siv og siv av mennesker, og siv er en arrestert person som ikke har noen religion eller oppfyllelse, og det ble sagt at det er voldtekt av mennesker og dårlige ord . Når det gjelder sukkerrør, den som ser at han suger det, blir det en sak der han snakker mye og gjentar det, bortsett fra at talen hans er umulig i den . Og den som ser at han klemmer den, han vil ha fruktbarhet fra sin besittelse så lenge ilden ikke har rørt den, og han tar saften og etterlater det som ikke er, fordi nevnelsen av saften og dens fordeler overstyrer det han gjør andre enn ham ….

…Al-Akari: Den som ser at han spiser alvene og suger beina deres, så spiser han pengene til et foreldreløst barn . Og det ble sagt : Den som spiser nissene, spiser de edle folks penger ….

…Og den som ser at han leser i Toraen, vil få kraft, godhet og nytte. Uten en bok blir han lurt av løgn om sannheten og er en elsker av de kristne. Den som ser at han leser Zabur fra boka, velger den gode gjerningen. Hvis han leser den bakfra, indikerer han hykleri og hykleri. Spesielt hvis han leser fra boka og den som ser at han leser aviser bak fra hjertet, indikerer han at han bor blant folket med hykleri. Og den som ser at han skriver en avis eller ser på den og ikke leser den godt, så vil han ramme Murtha, og den som ser en struktur i huset hans og har en gravid kvinne, vil komme…

…Og det ble sagt at den som så at bena hans var bundet fra et kryss, da ville han ha nytte av jorden, og hvis det var fra bly, ville fordelene være fra de kristne han ville gifte seg med, og hvis det var av kobber, fordelen ville være fra jødene, og hvis det var av sølv, ville han gifte seg med en kvinne, og hvis det var av gull, indikerer det reise og sykdom. ….

…Kvinner blir sammenlignet med menn. Hvis en kvinne mener at hun må kle menn, utseendet eller båten, vil hun forbedre tilstanden . Og hvis klærne var avskyelige, endret de tilstanden med bekymring og frykt . Hvis hun så at hun hadde blitt en mann, var det bra for mannen hennes . Etterligningen av jødene, de kristne og andre er bevis på tilbøyeligheter til deres ønsker, eller til deres religion, eller glede i deres festivaler, eller en anmodning om å gifte seg med dem ….

…The Temple Seeing strukturer og skatter i en drøm betegner sikkerhet mot frykt og seier over fiender . Det indikerer gutter, ektemenn og fordeler . Strukturen til de kristne som ble tatt i kirkene sine for tilbedelse, indikerer den som står i bønn, og salmene eller budene som blir resitert, og deres syn kan indikere bønn og nærhet ….

…Kobber: Den som ser det i en drøm, det er penger rammet av jøder og kristne . Og den som ser noe av det i hånden, la ham passe på folk som vil returnere det . Og den som ser kobber, blir kastet falsk og falsk og fornærmet . Se også likheten ….

…Null og kobber : penger fra kristne og jøders side, den som ser at det smelter null, han krangler i spørsmål om verdslig gods, og indikerer også dårlige og falmende ord, og den som ser noe i hans hånd, la ham vokte av mennesker som vil returnere ham, og Gud den allmektige sier : ~ fra hans kroppsutsmykninger kalv mooing ~ var det ikke gull eller sølv, men det var bronse . Og den som ser null eller kobber, han skal kaste løgn, løgn eller fornærmelse ….

…Når det gjelder Frankene, tolker de med lettelse og seier også for den som så dem og som så at han hadde blitt frankisk, for når det gjelder armenerne, uttrykker de dem i alle sine forhold, som det ble nevnt i de kristne, men de inkluderer mer for de som så at han ble armenere med dårlig moral ….

…Når det gjelder de kristne, tolkes de på måter at hvis han ser at han har blitt kristen, så indikerer han at han er i feil, kjetteriets vei og hans ikke-tro på islams religion ….

…Visjonen til al-Tafil bin Sukhbara, på myndighet av Tufail bin Sukhbara, min bror Aisha, til moren hennes, at han så i den at den sovende så det som om han hadde gått forbi jødene, så han sa : Hvem er du? De sa : Vi, jødene, sa : Dere er folket, hadde det ikke vært for dere som hevdet at Usara var Guds sønn. Da sa jødene : Og dere er folket, hadde det ikke vært at dere sier at Gud vil og Muhammed vil, så gikk han forbi en kristen som sa : Hvem er du? De sa : Vi er kristne, sa : Det er dere folket å ikke si Kristus, Guds Sønn sa : Og det er dere folket å ikke si dere Gud velsigne og velsigne Muhammed ble sjelden fortalt dem om tellingen så kom profeten fred med ham og fortalte ham, sa han : (blir du fortalt noen om det ) ? Han sa : Ja, da de ba sine prekener, priste han Gud og priste ham. Så sa han : ( Hvis et barn så en visjon, sa han det til den som fortalte om deg, og du pleide å si et ord som forhindret meg i å være sjenert fra deg, at han forbød deg det. Han sa : Ikke si hva Gud vil og hva Muhammad vil…

…Når det gjelder Frankene, tolker de med lettelse og seier også for den som så dem og som så at han hadde blitt frankisk, for når det gjelder armenerne, uttrykker de dem i alle sine forhold, som det ble nevnt i de kristne, men de inkluderer mer for de som så at han ble armenere med dårlig moral ….

…Og den som ser en kristen, han vil vinne seier over motstanderen hvis han har krangel med noen fordi den kristne kommer fra seier ….

…Surat Al-Ma’idah den som leser den eller resiterer den til ham, som Nafi ‘og Ibn Katheer sa, vil være sjenerøs og elsker å mate mat . Og det ble sagt : Snarere velsigner han sikkerhet, tilbedelse og ærbødighet . Og det ble sagt : Han hever sin posisjon, styrker sin sikkerhet, forbedrer sin fromhet, og Gud den allmektige svarer på hans bønner, får flaks og får en belønning i henhold til antall jøder og kristne, og han bærer ut et tørt folk, og han får velsignelse og næring ….

…Poenget med tilbederen er den som i en drøm ser at han ber mot øst, fordi han er en mann med dårlig skolegang, mye falmende mennesker, som tør å synde fordi han var enig med jødene . Og hvis ansiktet hans er mot det som ligger øst for, så er han en mann av innovatøren, og øst er qiblah for de kristne, og hvis ansiktet hans fra det som følger er baksiden av Kaaba, så avviste han islam ved å begå en stor synd, eller en falsk ed . Eller baktalelsen til en kvinne som er gift, og ikke unngår umoral, og trollmennene har tillatt seg å begå enhver forbudt handling . Hvis han ser at han ikke kjenner kysset, er han partisk i sin religion . Hvis han ser at han ber mot Kaaba, så er hans religion rettferdig ….

…Likhet er i en drøm pengene til den som inneholdt dem av de kristne . Den som oppløser den, vil krangle om denne verdens goder . Og det ble sagt : Den som ser en likhet eller null, han hører dårlige og falske ord fra et folk som er vert for ham ….

…Likhet er i en drøm pengene til den som inneholdt dem av de kristne . Den som oppløser den, vil krangle om denne verdens goder . Og det ble sagt : Den som ser en likhet eller null, han hører dårlige og falske ord fra et folk som er vert for ham ….

…Sheikh er i en drøm bestefaren og lykke . Og hvis en kvinne ser en gammel mann i en drøm, så er han verdslig . Hvis en ung mann ser at han har blitt en gammel mann, vil han motta kunnskap og litteratur . Og den ukjente sjeiken indikerer ære og prestisje . Og den jødiske sjeiken betegner en fiende som ønsker å ødelegge en person . Og den kristne sjeiken er en fiende hvis fiendskap ikke blir fristet . Og den vantro Sheikh betegner en gammel fiendens fiende . Hvis en sjeik ser at han har blitt en ung mann, indikerer han sin styrke og levebredde . Og hvis en sjeik ser at moren fødte ham, hvis han er syk, indikerer han at han er død, og hvis han er fattig, er det mer sannsynlig at han blir født . Og den rettferdige sjeiken betegner ære, ære, levebrød, velsignelse og langt liv . Og Sheikh Al-Haram og de er det . Kanskje indikerte sjeikens visjon hjelpeløshet, fiasko, latskap og svakhet ….

…Og den som så på søndag og trodde at fredag ​​skulle følge de kristne, og visjonen om fredag ​​ble sagt å være god og velsignelse, og visjonen om sabbaten avhenger av en ordre, og synet av søndag begynner med en ordre, og visjonen om mandag søker en sak og dens forekomst, og visjonen om tirsdag er en hvile fra utmattelse, og visjonen om onsdag er stabilitet og fortsettelse og sa sinne Et syn på torsdag er godt og velsignende, og et syn på tirsdag var sa hvis det antas at fredag ​​følger folket med korrupsjon ….

…Jesus, fred være med ham, den som så ham i en drøm, for han er en velsignet mann med stor godhet, en hyppig reisende, en mann med asketisme, glad i lite og velsignet med kunnskap om forespørselen, eller at ingen skade rammer ham i det året, eller han blir en asket, en turist på jorden og rømmer fra det han frykter . Og den som så ham mye, vil bli velsignet med medisinsk kunnskap . Og den som ser ham i en by eller moske og folket er i nød eller trengsel, de vil bli frelst fra det fordi han er Guds ånd og hans barmhjertighet, og hvis moren er med ham, er det et stort tegn på at vises på det stedet . Og den som ser at han har forvandlet seg i sitt bilde eller hadde på seg et klær av klærne sine og var en høyeste autoritet, selv om han var vitenskapsmann, ble hans fordeler rikere og hans dyder dukket opp, og hvis han var lege, ville hans suksess være større . Og hvis han så ham og var redd, viser trygghet og hans visjoner ære og velsignelse hvor han bor, og hvis pasienten ser ham, vil han bli frelst og helbredet . Og hans visjoner indikerer fremveksten av noe folk undrer seg over, og oppnåelsen av rettferdighet og velstand . Og hvis en gravid kvinne så Jesus, fred være med ham, fødte han en doktorgutt . Og visjonen om Jesus, fred være med ham, indikerer tvil om religionen, for jødene sa : Vi drepte og korsfestet ham. Den Allmektige sa : ( Og hva de drepte og hva de korsfestet, men sammenlignet med dem ). Den allmektige sa : (Og de kristne sa, Messias, Guds Sønn ). Og den allmektige sa : ( Gud tok ikke fra et barn ). Kanskje ble seeren beskyldt for en tiltale mens han var uskyldig, eller kanskje løy han for ham eller moren . Kanskje hans visjon tydet på det gode budskap fordi han forkynte for oss profeten, må Gud velsigne ham og gi ham fred . Kanskje hans visjon antydet svaret på bønnen eller sinne og misnøye, og fordi de som spurte bordet og ikke trodde på det eller Jesus, ble lemlestet av griser, akkurat som de som angrep på sabbaten, var aper fra folket i Moses. , fred være med ham . Hans syn indikerer nølingen fra Egypt til Levanten og fra Levanten til Egypt, og hvis seeren var inaktiv i begynnelsen av kommandoen, indikerte han lykke til fordi han stiger ned fra himmelen ved tidens slutt og dreper antikrist og fyller jorden med rettferdighet når den er fylt med urettferdighet . Denne nedstigningen indikerer velsignelsene, de ikke-troendes ødeleggelse og de troendes seier ….

…Og den som ser at han har slått kobber som ikke er laget, det er røyk og redsel, og hvis det er laget, er det fra tjenerne, og kobber er et løp av jødene, og bankingen på kobber er kjent. Nyheter og det ble sagt at de utskrevne er et løp av kristne ….

…Belte Den kristne linningen i tolkning er født, så den som ser at beltet hans er avskåret, hans sønn vil dø . Beltet er et tegn på eremitt, tilbedelse, aksept og lydighet mot de kristnes klær, og for andre muslimer indikerer det berømmelse og fasthet for folket med godhet og seier for religionen . Kanskje indikerte det hor og ild, og kanskje indikerte det formidling av alder . Beltet betegner et barn hvis det er på nye klær, hvis det er under klærne, indikerer det korrupsjonen av religionen og verden ….

…Ordtaket er i en drøm en gutt som dør, eller glede som ikke varer, eller en tilstand som går bort, eller en handel som beveger seg, eller en kvinne som går . Al-Manthoor har kunnskap, visdom og elegante ord, og det kan indikere luksuriøse klær, sosialt samvær med kristne eller ha noe av deres virkning ….