…Den som tror at han er halt, har tilegnet seg kunnskap, rettsvitenskap og fordypet seg i religion . Og halthet indikerer reise . Og den som ser at hans høyre ben er syk, brutt eller forskjøvet, og det er sår i det, så er sønnen hans syk, og hvis han ser det i venstre ben, og han har en datter som er forlovet, og hvis han har ikke en jente det er født en datter til ham, og hvis beinet hans går i stykker og vil reise, så drar han ikke, og hvis det blir forskjøvet, blir kona syk . Og hvis det ene benet strekkes ut over det andre, vil han ikke reise lenge før han dør . Og den som ser at han er halt eller lammet, eller at bena er tunge, eller at han kryper forelsket, det er hans svakhet for det han ber om . Kaldhet indikerer en økning i alder, religion og kunnskap . Og hvis han sverger ed, så er det rettferdig, fordi Gud den allmektige sier : ( Og det er ingen skyld for de lamme .) Og hvis han ser at han går med den ene mannen, og han har lagt den ene på den andre, halvparten av pengene hans vil bli spart . Halthet er en svindel og fremveksten av en unnskyldning og et komplott ….

…Og den som ser at beinet hans skjelver, så vil det skje skade fra hans slektninger ….

Noen av uttrykkene sa at hvis han så at beinet hans er bra, blir han ledet til en sak hvor han er sunn, og hvis han ser det som stygt, blir han ført til noe ubehagelig ….

…Å ta av seg sandalen er en tjener eller en kvinne . Og den ønskelige sålen hvis en vei og en reise er på den, og hvis hodelaget er avskåret, forblir det fra en reise, og hvis feller eller tøyler blir avskåret eller sålen er ødelagt, så blir en sak presentert for ham som hindret ham i å reise på grunn av hans motvilje mot det, og hans vilje til å reise i henhold til fargen på sålen. Og hvis det var rødt, var det en glede, og hvis det var grønt, var det for religion, og hvis det var gult, var det en illusjon . Fordi han så at han eide en sko, og en kvinnekonge gikk ikke i den . Bruk dem bundet til en kvinne . Hvis hun var uhørt, var hun jomfru, og hvis hun var kledd, hadde hun ikke på seg, og kvinnen ble tilskrevet fargen på sålen, og hvis han så at han gikk i sandaler, så en av dem ble fjernet fra beinet, og han etterlot seg en bror eller partner . Å ha på seg sandaler mens du går i dem er en reise i land. Hvis han bruker dem og ikke går i dem, så er hun en kvinne han gifter seg med . Hvis han så at han vandret i sin lokalitet, hadde han samleie med sin kone . Den hårete innersålen er penger, og forstranden er en kvinne . Og sålen til deltakeren er en datter, og hvis han ser det som om han hadde på seg nye, hårete, velkledde sandaler, assosierte hun seg ikke med henne eller hadde på seg en jomfru . Hvis han ser ut som om hælen hennes er kuttet av, så er hun en utrolig kvinne . Han ble sagt å gifte seg med en kvinne uten to vitner . Hvis hun ikke hadde tømmene, giftet han seg med en kvinne uten verge . Hvis han ser ut som om sålen er brettet, og underplaten er delt og ikke faller, føder kona en jente . Hvis platen festes til platen, vil jentas liv bli forlenget med moren, og hvis hun faller, vil hun dø . Og den som ser som om han har lappet sålen, da erstatter han mangelen i forhold til kona og forbedrer samleie med henne . Hvis noen andre lapper det, indikerer det korrupsjon i kona, så hvis han skyver sålen mot skoen for å fikse den, så hjelper han kona til å begå en umoralsk handling . Hvis han ser ut som om han går med såle, vil han skille seg fra kona eller forlate partneren . Det ble sagt at denne visjonen indikerer at han har samleie med en av konene sine uten den andre, eller at han reiser ufullstendig . Hvis han så ut som om hans eneste gikk vill eller falt i vannet, ville hans kone overvåke fortapelsen og deretter redde . Hvis han ser en mann som stjal sandalen hans og tar på den, lurer en mann sin kone og kjenner ham og godtar det . Og sålen av sølv er fri og vakker, og av kuler er en svak kvinne, og av ild er en skarp kvinne, og av tre er en forræderisk hyklerisk kvinne, og den svarte sålen er en rik kvinne med livlighet og sålene til farge er en forvirret kvinne . Og fra okseskinn er det fra perserne, og fra hesteskinnene er det fra araberne, og fra løvernes skinn er det fra sultanernes mørke . Og linsålen er en skjult kvinne som leser Guds bok, flytende . Og det ble sagt at det er trygt å ta av sandalene og få vergemål, fordi Gud den allmektige sier : ~ Ta av deg sandalene .~ En mann spurte Ibn Sirin, og han sa : Jeg så skoene mine hadde gått vill, og jeg fant dem etter motgang . Han sa : Du søker penger og finner dem etter vanskeligheter . Det ble sagt at å gå i sålen er en reise i lydighet mot den allmektige Gud, og Ibn Sirin ble spurt om en mann som så sandaler på føttene og sa : Du reiser til arabernes land . Og det ble sagt at sålen indikerer broren . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg gikk i skoene mine, og hodelaget til en av dem var avskåret, så jeg forlot det og gikk alene . Han sa til ham : Har du en fraværende bror? Han sa : Ja . Han sa : Dere gikk ut til bakken sammen, så dere lot ham være der og kom tilbake? Han sa : Ja . Da gjenvunnet Ibn Sirin og sa : Jeg ser ikke broren din, men han har forlatt vår religion . Ford sørger snart ….

…Hvis han ser beinet knust mens han vil reise, la ham stå opp og ikke dra . Hvis jeg tar av . Kona hans er syk ….

…Han sa Kirmání sag at i de oppe i død og tendenser i beinet, er det urettferdig å selv sier, ~ Hvis du ser på som det galt – ferdige i throes av død ~ , og det ble sagt at det var den religionen Allah hans død , og håpet om en bok han reiser, og fikk beskjed om å gå med pengene sine eller kastet huset hans og byttet bolig ….

…Og den som ser at han trekker sverdet fra dekselet og blinker i hånden, da snakker han sanne ord som har søthet for sin tilhører, og hvis sverdet er rustent, er hans uttrykk mot ham ….

…Når det gjelder tennene i tolkning, er folket i huset og slektskapet, som for de høyere, mennene og de nedre, kvinnene, fangten er herren over folket i hans husstand eller den som passer ham, og den høyre øvre fang ble sagt å være en gutt som tar plassen til faren sin, og den venstre er under ham. Han så noe av skjønnhet og skjønnhet eller mot dem, så han ser at hos den som tilskrev tannen til ham, og den som så at han vokste opp med en side av den som lignet på ham, så har han godt av dem som tilskrives ham fra den nevnte eller den som tar hans plass, og den som ser tennene hans, så er han en mangel på husstanden, og kanskje dette indikerer en økning Al-Hassan og at tennene dine berører er bevis på et argument mellom folket i hans husstand, og avviket mellom tennene indikerer at han brukte penger på å fornekte bekymringene og hvitheten av tennene, deres lengde og perfeksjon, en økning i styrken i ansiktet hans, og den som ser at han vokser en tann mens han har vondt, er skam eller plage, og den som ser at noen trekker tennene, indikerer at han kutter livmoren eller at han bruker pengene sine på å hate ham, og den som ser at tannen hans faller på bakken og møter ham, indikerer at et barn er født til ham. Hvis han ikke fant ham, indikerer det at en av hans slektninger døde, og hvis han ser at tennene hans har avtatt, er dette ikke Mahmoud. Noen av dem sa at tennens litenhet indikerer god og at deres gamle indikerer de gode nyhetene. En lenkefeil Det er i årvåkenhet, det er i tre aspekter: de er, tristhet, konkurs, slektskapsdød eller energisvakhet, og den som ser at alle tennene hans har falt og gått, så er han på fem måter døden av alle hans slektninger og lengden på hans liv og hans penger og hans levebrød og hans religion, og han kan dø, og hvis de faller i fanget på ham eller hans hånd, eller i det som skjer for å bli bevart Ti måter å få penger på, å ha mye av avkom, møte sine slektninger et sted, rive huset hans, betale gjeld, gå penger i renter, passere tjueåtte år av livet og ha levd i en periode på trettito år og en bot på tretti dirham til tretti tusen avhengig av stedet og pengene som går på bekostning og den som tror at han renser tennene i løpet av tidsperioden, dette er ikke Mahmoud. Og den som ser at det ikke er noen tenner i munnen hans, og så har nye spiret, så på tre måter endres ting og et langt liv og hans ledelse i s av hensyn til seg selv og noen av dem sa at han som så at det ikke er noe i munnen hans, men en tann, så indikerer det et år, og hvis han ser mer enn det på mindre enn ti, så et uttrykk for det er et år. En tann på et sted der det ikke er nødvendig å dyrke den, det indikerer noe som ikke er prisverdig, og den som tror at han svelget tennene eller noen av dem, han spiser det som ikke er tillatt for ham med penger…

…Så den som ser morgengryen, har blitt, hvis han er syk, ender sykdommen med død eller velvære . Hvis han ber den morgenen med mennesker, eller kjører på en reise, eller går ut til Hajj, eller går til himmelen, er det hans død, godheten til det han gjør av det gode og lyset fra graven . Og hvis han trekker vann til mat eller kjøper hår, så er morgenen hans lettelse fra det som var i ham fra sykdommen, og hvis han så at en fange forlot fengselet, og hvis han så at det er rimelig å reise på land eller sjø , hans sinn er borte, og han vil bli løslatt, og hvis han ser det av sin kone, vil han skille seg og skille seg fra ham fordi dagen skiller mellom ektefeller og monolitter, og hvis han ser at en synder, uaktsom, en ugyldig eller en vantro av lidenskap, vil han omvende seg fra sin tilstand og våkne opp fra sin uaktsomhet og mørke . Og hvis han ser at han er fratatt eller en handelsmann hvis handel har stagnert og markedet hans blir forstyrret, vil markedene deres bevege seg og levebrødene deres styrkes . Og hvis noen som har en vantro fiende som søker ham, eller en urettferdig motstander som søker ham, ser det, vil han vinne over fienden og søke rett over ham. På skjebnen til mennesker, og hva som er i årvåkenhet . Og den som ser at hele tiden er en natt og ikke en dag, folk i regionen vil oppleve fattigdom, sult og død . Og hvis han ser at hele tiden er natt, og månen og planetene dreier seg rundt himmelen, vil folket på stedet bli urettferdig av en minister eller forfatter ….

…Og den som ser en bøtte full mens han trekker fra den, han vil få penger fra tretthet og motgang, like mye som i bøtta ….

…En eldre person er en manns kvinne i en drøm . Og den som ser hans funksjonshemning som stor, da vil han seire med konas penger, og han vil lide av det . Og den som ser et menneske, avslører for ham sin hjelpeløshet, han vil få fordel av ham . Og hvis han så anusen sin, ville han tjene på det . Og den som ser at han trekker på sin funksjonshemming eller hodet, da er han forpliktet i sine handlinger ….

…Og den som ser at han drikker hoppemelk hvis han er vant til å drikke den mens han er våken, så indikerer han godhet og trekker ham nærmere konger, og hvis det ikke er kjent, er han mislikt ….

…Og den som ser at han trekker kniven i dekselet, så vil kona føde en gutt ….

…Brønner : Når det gjelder husets brønn, kan det indikere at det er Herren, fordi han er dets verdier . Kanskje henviser hun til kona, fordi han i henne angir en bøtte, og tauet hans faller ned i henne for å trekke ut vann, og hun bærer vann i magen når hun er feminin . Og hvis dens tolkning er en mann, er vannet hans penger og hans levebrød som hans familie forsyner seg, og desto mer god er det som ikke helles i huset, og hvis det renner over, er dette hans hemmelighet og hans ord, og jo mindre hans vann er, desto mindre er hans inntjening og svakheten i hans levebrød . Når vannet hans er nær hånden, indikerer dette hans godhet, raushet, nærhet til det han har, og pengene hans for pengene sine, og hvis brønnen er en kvinne, er vannet også hennes penger og hennes foster, så jo nærmere det er til hånden, fødselen hennes er nær, og hvis den renner over jordens overflate, vil den føde ham eller velte ham, og kanskje brønnen indikerer tjeneren, slaven og dyret. Alle som drar nytte av sin familie i å selge vann og dets årsaker, eller å reise og lignende, fordi den ukjente brønnen kan indikere reise, fordi bøttene går gjennom det og kommer og reiser og kommer tilbake på samme måte som frem og tilbake reisende . Kanskje den ukjente brønnen som utøves i veiene, som er i dalene, indikerer markedene der alle som får det, får det han er bestemt for . Og bøtta hans og bar ham fast på den . Kanskje indikerte det havet, og kanskje indikerte det badet og moskeen der skitten fra tilbederne ble vasket, og kanskje indikerte det forskeren som henter kunnskap fra ham som avslører bekymringene . Kanskje angav hun den utro kvinnen som gikk forbi og ville ha henne . Kanskje angav det fengselet og graven for det som skjedde med Joseph i hiet . Den som ser som om han har falt i en ukjent brønn, hvis han er syk, han vil dø, og hvis skipet hans har brutt og blitt i vannet, og hvis han reiste på land, kuttet han av veien og lurte ham og forrådte seg selv, og hvis han var en krangel, ble han fengslet, ellers gikk han inn på et tvangsbad, eller gikk inn i et hus En ekteskapsbryter . Og hvis han trekker en bøtte fra en ukjent brønn, hvis han har et lam, forkynte han på vegne av en gutt, fordi han sa forherliget : “ Så laget han bøtta sin, og han sa Å gode nyheter, dette er en gutt . ” Og hvis han hadde varer på sjøen eller på land, ble det brakt til ham eller nådd ham . Og hvis han hadde en syk, våknet han og slapp unna og konkluderte . Hvis han hadde en fange, rømte han fra fengselet . Og hvis han hadde en reisende, kom han fra reisen . Hvis ikke, og han var singel, giftet han seg . Ellers ba han en sultan eller hersker i sitt behov og ble oppfylt for ham . Og alt dette hvis en bøtte dukket opp intakt og full . Og araberne sier : Veiled oss ​​med dette, det vil si at vi ba deg . Og hvis ikke noe av det krevde kunnskap, og hvis han ikke kastet det, ville brønnen drive det, tegne det og forårsake det, så det som er nyttig av vannet er like nyttig som det, og hvis han søler det eller søler det , det ødelegger det og bruker det . Dikteren sa : Han søker ikke å leve etter ønsketenking … Men jeg kaster bøtter i bøttene og fyller dem i fase og fase … Du tar med slam og litt vann, og noen av dem sa : Hvis en mann ser vel, så er hun en lattermild og oppegående kvinne, og hvis hun ser en kvinne, så er han en mann med god oppførsel . Og den som ser at han har gravd en brønn med vann i, gifter seg med en velstående kvinne og lurer henne, fordi graving er bedragersk . Hvis det ikke er vann i det, har kvinnen ingen penger . Hvis han drikker av vannet, treffer han penger fra svik hvis det er han som graver, ellers er det ved hånden til den som graver, eller hans gift eller hans hæler etter ham . Hvis han ser en gammel brønn i en lokalitet, et hus eller en landsby som eksportørene eller de som kommer fra blir trukket av tauet og bøtta, så er det en kvinne eller en kvinnes mann eller hennes verdier som folk drar nytte av i deres levebrød, og ved at han har en god omtale av stedet for tauet som er kastet i vannet, for Gud den allmektige sa : “Og hold deg fast ved tauene til Gud alle. ” Hvis han ser at vann renner over fra den brønnen og går ut av den, så er de triste og gråter på det stedet . Hvis den er fylt med vann og den ikke strømmer ut, er det ingenting galt med å finne det gode og dårlige . Hvis han ser at han graver en brønn som han skal vanne frukthagen fra, tar han medisin som han har samleie med familien med . Hvis han ser at brønnen hans renner over mer enn den drenerer til vannet kommer inn i husene, så hvis han snubler over penger, vil han være i trøbbel . Måtene å gjøre det til han forlater huset, fordi han rømmer fra dem og går så mye fra pengene sine som han kommer ut av huset . Og den som ser at han har falt i en brønn med kaotisk vann, han vil oppføre seg med en urettferdig mann med autoritet og bli plaget av hans plott og undertrykkelse . Og hvis vannet er klart, disponerer han en rettferdig mann som er fornøyd med ham . Hvis han ser at han faller eller sendes inn en brønn, vil han reise . Brønnen, hvis en mann ser den på et ukjent sted og det er ferskvann i den, så er det mannens verden, og han er i den med en rikdom av selvglede som har et langt liv like mye som vann . Og hvis det ikke er vann i det, har det gått tom for livet . Og brønnens sammenbrudd er kvinnens død. Hvis han ser at føttene henger i brønnen, plotter han med alle pengene sine eller blir sint . Hvis han går inn i en brønn og når halvparten av den og ringer til den, er det en reise . Og hvis han nådde sin vei, oppnådde han ledelse og vergemål, eller fortjeneste fra handel og gode nyheter, så hvis han hørte kallet til bønn i halvparten av brønnen, ville han være isolert hvis han var en wali, og han tapte hvis han var kjøpmann, og noen av dem sa : Den som ser en brønn i sitt hjem og land, han vil få overflod i sitt levebrød og lette etter vanskeligheter og ha nytte . Det ble sagt at den som traff en begravd brønn, han slo et basseng med penger ….

…Apen er i en drøm en mann der det er enhver mangel, så hvis han dreper en ape og beseirer den, blir han syk og deretter kurerer fra den, og hvis apen beseirer ham, lider han av en sykdom som ikke har noen kur . Og det ble sagt : apen er en mann som bringer store synder . Og den som spiser apekjøtt, han vil bli behandlet for en feil som han ikke kan bli helbredet fra, ellers vil han skaffe seg nye klær . Og den som ser at en ape biter ham, han vil ha et argument mellom ham og en person . Apen er en utspekulert mann, en bedragersk trollmann og en sykdom . Apen er en beseiret fiende . Og den som ser at han kjører på en ape, han beseirer en fiende . Og den som ser at han har gitt ham en ape, han er en fiende som han vil vinne . Og den som ser at en ape bærer den på skulderen, han trekker ut tyveri fra huset sitt og er kjent for det . Og det ble sagt i apen at han føler seg elendig for den han så som sin besittelse eller bæring . Apen er en mann hvis nåde fortsetter å være stor . Og apen er en mann som betegner fiender, ulydighet og å falle inn i det som krever hat, for eksempel en gris, og kanskje indikerer han jødene, og å spise hans kjøtt er mangel og behov . Apen er en fattig, berøvet mann hvis nåde er tatt bort ….

…Terskel er i en drøm en manns kvinne . Og den som ser at han møter terskelen til sitt hjem, så vil staten hans gå, så hvis han trekker tersklene fra døren til huset sitt, vil han skille seg fra sin kone . Og det ble sagt : Terskelen er staten eller husets verdier. Den som ser det rykket opp fra døren, blir isolert hvis han er guvernør, og hvis han ser det opprotet og fraværende fra øynene, så vil eieren av huset dø. Tilskriver det kvinnen ….

…Og Jaafar Al-Sadiq sa: Hvis en person ser en søvn og deretter glemmer den, beregner han navnet sitt og samler bokstavene sine på bekostning av Abjad og trekker fra de ni ni og husker det som er igjen av dem. Hvis han finner ham som ektemann, er det bra ….

…Og hvert syn der det er ild, indikerer det forekomsten av en rask fitnah, for Gud den allmektige sier : ~ Smak på din egen sjarm som du pleide å ha hast med .~ Hvis han ser ut som om han trekker sverdet og går inn i ilden, snakker han umoralsk og ondt ….

…Al-Kirmani sa: ”Den som så at han ønsket å trekke sverdet og dekket hans brøt, så tolkes det at han har en gravid kvinne som føder og dør, og gutten blir utfri, og hvis han ikke har en kvinne , så er han mangelfull i sin status og hellighet, og hvis han har en stilling, er han isolert fra ham . ” Og den som ser at han har gitt mange sverd, han skal være rik . Og den som ser at han trekker sverdet fra dekselet og går ut som det skal, det skal tolke ankomsten av en rettferdig gutt . Og den som ser at sverdet hans har ødelagt dekket mens han er frisk, tolkes av faren eller morens død . Og den som ser at han slo noen med et sverd og blod, kom ut av ham, så tolkes det som en urettferdighet for den som ble slått uten skyld, og hvis de slagts klær var forurenset med de slagnes blod, da det ville bli tolket ved å skaffe ulovlige penger, og det kan være en anklage for de som ble slått med forbudte penger, og fra det er han uskyldig . Og den som ser at noen tar sverdet fra ham, han skal tolke ved å ta pengene sine fra stillingen . Og den som så at han trakk sverdet tett i midten, ville han tolke med lang levetid ….

…Og den som ser at han trekker sverdet fra dekselet, tolkes det av forekomsten av en gutt, spesielt hvis han trakk det med høyre hånd ….

…Og den som ser at han trekker ut noe fra det, da får han penger, og det ble sagt at visjonen til alle båter og båter er et fengsel, spesielt hvis han går inn i dem, spesielt hvis de er stengt, søker vi tilflukt hos Gud fra det ….

…Og den som ser at noen trekker ham med barten sin, det er ikke noe godt i ham, og noen av uttrykkene sa at det å snakke om barten, enten det er i baktal eller takksigelse, er på den over leppen, ikke på hans side, og når det gjelder hans lengde på de to sidene til høyre for folket på posisjonen til tornefolket og prestisjen, og når det gjelder andres rett, er det ikke Mahmoud ….

…Jaber al-Maghribi sa: ~Den som ser en av tennene, gjør vondt og helbreder ham, så han trekker den ut, det vil være bra og fordelaktig .~…

…Og den som ser at han ga vann til andres hus, det indikerer å samle inn penger for andres skyld, og han fikk ikke ut av det ( fordel og ikke noe godt bortsett fra det han spiste, og pengene hans er i deling av andre , og det ble sagt at vannet som spør folk om hva han trekker etter, er en mann med rettferdighet og ren ….