…Og den som ser baugen, tolker lengden på verket ….
Drømmer om om å bli vasket bort av en flom
(211 betydninger av å drømme om om å bli vasket bort av en flom)…På autoritet fra Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, på autoritet fra faren på myndighet av bestefaren, sa han : Jeg hørte Abu Talib snakke på autoritet fra Abd al-Muttalib sa : Mens jeg sov i steinen, jeg så en visjon som slo meg, og jeg var livredd for den, så jeg kom til Quraish-presten på slutten av stikket og stikkontakten min traff skuldrene mine, så da jeg så på, visste jeg i ansiktet mitt forandringen , og jeg er på den tiden herre over min nasjon , og hun sa : Vår herre Mabal har kommet til oss med en endring av farge. Har du sett noe fra tidens to hendelser? Så jeg sa : Ja , og ingen snakket med henne før han kysset hennes høyre hånd og deretter la hånden på moren til hodet på henne og nevnte hans behov, og jeg gjorde det ikke fordi jeg var en stor nasjonalist , så jeg satt og sa : Jeg så i kveld mens jeg sov i steinen, som om et tre hadde vokst, hodet hadde nådd himmelen og traff de lyse grenene. Og Magrib og jeg så ikke noe blomstrende lys fra det var sytti ganger større enn lyset fra solen, og jeg så araber og ikke-arabere bøye seg mot den mens den økte hver time i styrke , lys og høyde , en time skjulte seg og en time blomstret, og jeg så et Quraysh-bånd klamret seg fast på grenene, og jeg så mennesker fra Quraysh som ønsker å kutte den. Ansiktet var bedre enn ham, og vinden var ikke bedre enn ham, så han brakk ribbeina og trakk øynene ut, så jeg løftet hånden min for å ta en del av den, så den unge mannen stoppet meg, så jeg sa : Hvem er andelen? Han sa : Andelen er for de som klamret seg til henne og gikk foran deg for henne , og jeg la merke til i panikk og panikk , og jeg så at prestinnens ansikt hadde forandret seg, da sa hun : Hvis du tror på ditt syn, vil de komme ut av ditt hjerte, en mann som eier øst og vest og skylder mennesker ham , så sa han til Abu Talib : Kanskje du vil være denne nyfødte . Han sa : Så det var Abu Talib. Denne hadithen skjedde og profeten, må Guds bønner og fred være over ham , har gått ut og sier : “ Treet var. ” Og Gud kjenner best Abu al-Qasim al-Amin , så det blir sagt til ham : Tror du ikke på det? Han sier : ( fornærmelse og skam )….
…** Hans visjoner om Islam Ikrimah på myndighet av Aisha – må Gud være fornøyd med henne – at Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : ”Jeg ble vist i en drøm som om Abu Jahl kom til meg, så troskap til meg. Da Khaled bin Al-Walid ble muslim, ble det sagt til Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, at Gud har trodd din visjon, Guds sendebud, dette var Islam Khaled sa å være en annen enn ham til Ikrimah bin Abi Jahl omfavnet islam, og det var troen på hans visjoner ….
…Dommer, den som ser seg selv som verge for rettsvesenet, da er han rettferdig i det. Hvis den visjonære var en kjøpmann, var han voldelig, og hvis han var en vulgær, mer enn mål og vekt ….
…Og den som ser at han har fullført bønnen og deretter søker tilgivelse fra Gud den allmektige og vender ham mot retning av qiblah, så blir hans bønn besvart, og hvis ansiktet hans ikke vender mot qiblah, begår han en synd, så han omvender seg fra det ….
…Noen av uttrykkene sa at jeg prøvde visjonen om begrensningen mange ganger, og jeg så ingenting annet enn godt av det, og jo tyngre begrensningen, jo større stabilitet og finere ….
…Ibn Sirin sa at visjonene til tawasheh av ethvert kjønn var en indikasjon på godhet og rettferdighet, og det ble sagt at tawasheya ble uttrykt av engler eller av gode ….
…Hvis det kreves av en magnet, indikerer det hans akkompagnement med en sterk, grådig mann ….
…Når det gjelder dolk, er det fiendtlighet og fiendskap. Og Jaber al-Gharbi sa: ~Den som ser en dolk uten et våpen, så vil den få kraft fra en av de bemerkelsesverdige, og hvis dolken har et annet våpen, vil han erobre fienden .~…
…Hvis hun ser en kvinne som blir bedt om å be om tilgivelse for din synd, blir hun beskyldt for umoral ….
…Og den som ser fra volum av historiene til konger eller leser noe fra dem, skylder på ham for hans handlinger ….
…Al-Kirmani sa: “Den som så at han er i et tårn, han er ikke trygg fra det han ber om, og hvis han er syk, vil han dø fordi Gud den allmektige sier: ‘ Hvor du enn er, vil døden innhente deg selv om du var i tårnene bygget . ”…
…Abu Sa’id, predikanten, sa: ~Den som tror at han søker tilgivelse fra Gud, velsigner ham med penger og et barn, fordi Gud den allmektige sa, ~ Jeg sa: ~ Be om tilgivelse fra din Herre ~ vers ….
…Predikanten Abu Saeed sa opprinnelsen til den døde menneskets visjon: Hvis han blir sett i en drøm som gjør noe godt der det er godhet i hans religion og verdslige anliggender, så oppfordrer han søkeren til å gjøre godt ….
…Og den som ser at noe av det traff et sted og ikke traff det, så påvirker det ikke det, men det skjer på grunn av det, og alt som en person kaster på ham av alle slag, er tale, og hva som var riktig av det , talen hadde en effekt, og hvis smerten hans var mer intens, og hvis den ikke gjorde vondt, har den talen ingen effekt, og Gud vet hva som er riktig ….
…Hvis Koranens vers er tegn på barmhjertighet, og leseren er død, så er han prisgitt Gud den allmektige, og hvis de er vers av straff, så er han i straffen fra den allmektige Gud . Og den som ser at han resiterer et pinevers, og hvis han når et pinevers som blir vanskelig for ham å lese det, vil han bli rammet av glede . Og den som ser at han resiterer et vers med pine, og hvis han når barmhjertighet, er han ikke forberedt på at han skal lese det, så forblir han i nød ….
…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….
…Tolkning av himmelen, luft, natt og dag, vind, regn, torrents, formørkelse, jordskjelv, lyn, torden, regnbuer, gjørme, sol, måne, planeter, skyer, hagl, snø og frost, himmelen indikerer seg selv, så uansett hva som kom ned fra den kom dens motstykke fra Gud, det er ingen årsak i den, slik som at ild faller fra den. I rollen er mennesker plaget med sykdom, smerte, kopper og død . Og hvis det brant fra det i markedene, blir det herliggjort og opphøyet det som selges med det fra salget . Og hvis den falt på dekar, knappe og planteplasser, ville du skade mennesker, og planten brant og slår den med hagl eller gresshoppe, og hvis bevis på fruktbarhet, levebrød og penger stammer fra den, som honning, olje, fiken og bygg, da ville folk regne gunstige regnvær, det som kom ned fra himmelen ville være gunstig for det, og kanskje indikerte himmelen at styrken til sultanen og seg selv på grunn av deres overlegenhet over skapelsen og deres manglende evne til å nå den , med deres visjon og deres volatilitet i kraften, og deres svakhet å komme ut under den . Det som ble sett fra den og i den eller ned i den og på den, indikasjoner på godt og ondt, og kanskje indikerte det hans palass, hans besittelses hus, hans hoffmenn og hans penges hus, så den som stiger opp til det ved fred eller fornuft, vil oppnå høyde med kongen . Og det har han, og hvis han steg opp til det uten grunn eller fred, ville han ha opplevd stor frykt for sultanen, og han inngikk mye overflod i sitt møte eller i det han håpet på ham eller fra ham . Hvis samvittigheten hans var avlyttet, spionerte han på sultanen eller snek seg inn i pengerhuset og palasset for å stjele det . Og hvis han nådde himmelen, nådde han målet med saken, og hvis han kom tilbake til jorden, ville han bli frelst fra det han kom inn, og hvis han falt fra sitt sted, ble han skadet i sin tilstand, ifølge omfanget av hans befaling i hans fall, og hva hans organer ble brutt for ham, og hvis den som nådde himmelen var syk mens han var våken, da vendte han ikke tilbake til jorden, omkom fra sin sak, og hans sjel steg også opp til himmelen . Og hvis han kommer tilbake til jorden, har skaden nådd hans mål, og hans folk fortviler over ham, og så vil de bli frelst, hvis Gud vil, med mindre det også er mens han stiger ned i en brønn eller Hafir og da ikke kom ut av det , for det er hans grav der han kommer tilbake etter at han kom tilbake, og dette er en god nyhet om døden for islam, fordi vantro ikke åpner himmelens porter for dem, og deres sjeler stiger ikke opp til det . Når det gjelder å se dørene, kan det tyde på at hvis du øker rente, hvis folk er i noen av bevisene, eller i synet, er det fluer, bier, fugler eller lignende, og hvis folket er i tørrhet, regn og regn, sa Gud allmektig : “ Så vi åpnet himmelens porter med øsende vann. ~ spesielt, hvor vertshuset viser medfølelse, fruktbar, som støv og sand uten støv og skader . Men hvis folk kastet piler fra dem, hvis de var i noen bevis for pesten, ble dets dører åpnet for dem . Og hvis pilene skader alle som har blitt slått og bløder, så er det en konfiskering av autoritet over hvert menneske med sin pil, og hvis deres hensikt er å ørene og øynene, så er det en prøve på avvik fra pilene deres, i som gjelden til alle hvis hørsel eller syn vil gå til grunne i den . Og hvis de blir skadet, samler de dem og henter dem, så byttet fra Gud, slik som gresshopper, og fuglearter som spurv, stiklinger og manna, ødelegger og piler på grunn av autoriteten i jihad og lignende, eller levebrød og gaver som han åpner sine pengehus og bokser for, og når det gjelder nærheten til himmelen, indikerer det nærhet til Gud, og det er for folket i lydighet og gode gjerninger . Kanskje dette indikerer distre ssed person som er i nød, innringeren, som aksepterer hans bønn og blir besvart, for når du ber på øynene mot himmelens retning, og kanskje dette indikerer nærhet og nærhet til imamen, verden, faren, faren ektemannen og mesteren, og alle som er over deg av en grad, er æren basert på beslutningen om hver person i hans årvåkenhet og etterspørsel og mer hans søvn, og det som falt i hans samvittighet . Når det gjelder himmelens fall på jorden hvis han reiser, kan det også skyldes drømmerens autoritet og hodene over ham, enten en far, ektemann eller mester og lignende, og det kan indikere dens falle på det tørre landet, eller folket trampet det med ben etter det falt mens de var Hamid, og de tok opp Noen av dem er et tegn på levebrød, fruktbarhet og penger, for de er fordelaktige regnvær av stor betydning, og arabere kaller regn en himmel, fordi den kommer ned fra den ….
…Og Ismail bin Al-Ash’ath sa at synet på fingrene til de to mennene indikerer utsmykning og rett av ting. Og den som ser på dem det som er utsmykket eller vanæret, så er hans tolkning av det, og hvis han i fingrene ser en forvrengning, enten de er festet til hans hender eller føtter, så er det en refleksjon og det er ikke Mahmouds ….
…Og den som ser en løve og rømmer fra den og løven ikke ser den eller føler den, så tolkes den med tilegning av kunnskap og visdom, og den som ser løven inn i en by, blir den tolket ved å endre sin besittelse hvis det er urettferdig, og hvis det er rett, tolkes det med vennskapet til kongen av hans motpart ….
…Hvis han ser ut som om håret på venstre side av hodet har spredt seg, indikerer han at han er plaget med menn, og fra sine slektninger ….
…Og den som ser at dette kommer ut av huset sitt flyr i luften, og hvis han er en lærd som glemmer sin kunnskap, og hvis han har en stilling, så er han isolert, og hvis han hadde barn som døde, kan kongen ta pengene sine, og hvis han ikke hadde penger, er setningen ikke Mahmoud ….
…Og essensen tolkes av en mann med religion, kunnskap, askese og tilbedelse ….
…Noen av uttrykkene sa: Jeg hørte fra sjeik Muhammad al-Qarouni, en av sjeikene i uttrykket, at noen konger så i søvne som om han hadde spist en havfrue, så han fortalte det til ham, så han sa til ham at du skal tro på noe som vil avverge det onde fra deg. Kommando og magh tilsynelatende ….
…Surviving God 78 – På autoritet fra Ibrahim bin Saad bin Saifi al-Makhzoumi, som var en venn av Ubaid Ibn Qutham bin Abbas, sa han : Han sendte Ubayd Allah bin Qotham til meg, som var prinsen i Mekka midt på dagen, og han bodde ved Maymoun-brønnen i huset til Lababah Bint Ali – det vil si Ibn Abdullah bin Abbas – hans kone og hun var sammen med ham. Så jeg kom da han var livredd, og han sa : O Abu Ismail, det vil si Jeg så Gud som kjærlighet i mitt ordtak , han gikk ut til ansiktet til en person fra denne muren og sa : Mens de levende og rikelige er gode, bær deres gode på pinner, jeg er død . Han sa : Jeg sa : Nei, Gud er fra Satan , han sa : Nei , av Gud , sa han : Jeg sa : Wiener andre , han sa : Hvem? Jeg sa : Kanskje de andre , sa han som om du viser Blababh-jenta på , er Gud den beste av meg , jeg sverger, sa at vi bodde bare noen måneder til hun døde av døren hans . Han sa til meg : O Abu Ismail , er det jeg sa , sa han : Da konstruerte vi sendt til lignende , den gangen Votih sa : må Gud komme til det spesielle ansiktet, sa han : Mens nabolaget og tok seg fint bakover til høyre på deres egne gode lutter Jeg er Gud er død . Han sa : Nei, hvis Gud vil . Han sa : Det er ingen dør å forklare meg . Han sa : Vi bodde i en måned eller så, så døde han . Roy Alvakea sa også Obeid – Allah ibn Qtm – som er den dagen og til Mekka – sa : Jeg så i en drøm at en mann sto mellom hendene mine, sa han : Mens nabolaget og bakovergående bøter tok opp deres velstand på Lutes sa : Jeg trodde det gjelder meg så , og jeg sa : Neit for myself, and then said Lababa bint Ali bin Abbas, his wife, said : Hun har det bra med meg, og hun er den som dør . Og jeg ble i to eller tre måneder, så døde , og slo meg ned etter måneder eller så. Hvis Bmak kanskje liker hendene, sa han : så si til den som holder en tvist som har gått våken til en annen senere som om Kadi Harith bin Abi gleder seg over at han nevnte dem Vetodjaa ham og sa til ham : beskytt deg Gud, o prins , sa han : Han døde, men han døde ….
…Godkjenning er i en drøm bevis på kjærlighet til de rettferdige brødrene og forlatelse av de dårlige brødrene ….
…Al- Arkan : et tegn på alt som er frelst i det, som indikerer drukning, fordi Gud den allmektige reddet Noah, fred være med ham, og de som er med ham fra det som ble trukket ned av de vantro fra drukning og ulykke . Og indikere islam, der den er reddet fra uvitenhet og oppvigling . Kanskje indikerte det kona og slavejenta som beskytter og blir frelst fra ild og fristelse, fordi Gud den allmektige kalte henne en slavejente . Kanskje indikerte det faren og moren som hadde utfrielsen fra døden og nød, spesielt siden hun er som moren som bærer sønnen i livmoren . Kanskje indikerte den veien som troens folk ville flykte fra ilden, og kanskje indikerte det fengsel, bekymring og fornuft hvis det stagnerte, for historien om Yunus, fred være med ham . Den som ser at han har gått ombord på et skip i sjøen, ser på hans tilstand og utfallet av hans saker, og hvis han er en vantro, blir han muslim, særlig hvis han steg opp til det fra midten av havet etter at han var sikker av døden, og hvis han var skyldig, angret han på sin synd . Og hvis han var fattig, ville han bli kvitt fattigdommen sin . Og hvis han er syk, har han gjenopprettet sin sykdom, med mindre kneet hans er med de døde, og det er det som bekrefter døden i synet, så å ri på henne er en frelse fra denne verdens fristelse . Og hvis han var våken og han var en kunnskapsstudent, fulgte han en vitenskapsmann eller hadde nytte av et flagg som han ville bli frelst fra uvitenhet for å ri Musa med grønnsakene, fred være med ham, på skipet . Hvis han så at en skyldner brukte gjelden og fjernet bekymringen . Og hvis han ser det, vil han bli fratatt levebrødet . Måtte Gud gi ham næring fra et punkt der den ikke teller, hvis den flyter med den i sin torus, indikerer dette profittens vind og Tareus ønsket . Hvis han ser på dette som et sølibat, gifter han seg med en kvinne eller kjøper en hushjelp som kan beskytte ham og holde ham trygg . Og hvis han ser en død person i Sannhetens hus, vil han unnslippe og vinne barmhjertigheten til den allmektige Gud fra ilden og dens redsler . På samme måte, omvendt, hvis han ser noen i sjøen som om han er i mengden og har ridd på stien og dens korthet, så rømmer han i skipet sitt og passerer det fra gruens hav og dets ulykker, med mindre det i en drøm er hardt rammet av ham i passasjen fra ilden, så får han det i havet slik og lignende . Og hvis det ble tatt med i en fange, slapp han fra fengslingen og forårsaket flukten, og hvis han nådde kysten av havet eller gikk ned til land, ville det være raskere, raskere og bedre . Og hvis han så skipet stå stille og havets bølger stormet, varte fengslingen hans hvis han ble fengslet og sykdommen hans forlenget hvis han var syk, og så lenge han ikke kunne leve og han ikke var i stand til å reise hvis han prøvde å gjøre slik, og han kunne ikke nå sin kone hvis han hadde begått hennes beskyttelse, og han sluttet å søke kunnskap hvis han var student. Spesielt hvis det er om vinteren og i sjøen . Dette kan indikere fengsling, da Yunus, fred være med ham, var begrenset i magen på hvalen da skipet hans stoppet . Imidlertid er utfallet av alt det vi har beskrevet, god, hvis Gud vil, og frelsen til essensen av skipet og det som ble presentert for det og i det, slik som Noahs frelse, fred være med dem og overlevelsen av skipet fra den sinte kongen, fordi grønnsakene vanæret det og tok av et brett fra brettene, med den gode konsekvensen av Yunus, fred være med ham. Etter hans tilstand, og hva som ble avslørt for ham . Derfor sa de at hvis skipet ble skadet eller åpnet, ville de i det unnslippe, med mindre passasjeren går ut på land eller forfølger det, og det ikke er noe godt i det . Hvis han var syk, døde han og ble ført ut i smusset med en fryktelig belastning, og hvis han var i sjøen, ble han skadet, og kanskje ville båten hans gå i stykker på grunn av strømmen annet enn løpet . Snarere, fra hans våkenhetsvane, hvis han skyver Tatarus til land, er han ødelagt og skadet . Og hvis en kunnskapsrik søker så at skipet hans gikk ut på land og kjørte det på ham, gikk han ut i sin kunnskap og kontrovers til kjetteri, hykleri eller utukt, fordi utroskap er en avvik fra lydighet, og opprinnelsen til fremtredende og urettferdighet og hindre noe i stedet, og deretter gå ombord på skipet fra vannet det overlevde og det er beskyttet Til grunnen til at det ikke er vanlig å kjøre på, for dets beboer har også gått fra sannheten og den gamle feilbarheten . Hvis det ikke var det, ville han kanskje bryte med sin kone og bli hos henne i henhold til hans tilstand, eller kanskje han ville frigjøre slavejenta og fortsette i hennes samleie med kongen, eller kanskje hans industri var oppbrukt og hans levebrød ville være umulig, så han ville søke ham tilbake der han ikke skulle . Og hvis skipet hans ble kjørt i luften på annet enn vann, går alt som er angitt av det, tapt, enten en soldat på grunn av dets tjeneste, fjær og utstyr, eller det er installert fra resten av skipene, og det kan angi kisten til en som var syk blant sultanene, herskerne, lærde og høvdinger, og noen av dem sa : Hvem så at han befant seg i et skip på sjøen, inne i en stor konge eller sultan . Skipet er en flukt fra nød, angst, sykdom og fengsel, for den som ser seg selv som sin eier . Hvis han ser at han er i den, er han i den, med mindre han rømmer og hvis han forlater den, vil hans frelse bli raskere, og hvis han er i den mens han er på tørt land . Bekymringen var mer intens og utfrielsen var videre, og hvis den isolerte muren så at han hadde gått ombord i et skip, ville han følge mandatet til den største kongen så langt til sjøen, og vergemålet ville være i samsvar med bestemmelsene av skipet og dets kapasitet, og etter skipet fra landet etter ham fra isolasjon . Og det ble sagt at det å ri på et skip i sjøen er en reise med alvorlighetsgrad og fare, og dens avstand fra land, etter det fra skjeden . Og hvis han er i en sak, så tar han en risiko, så hvis han går ut av det, vil han unnslippe og være ulydig mot sin Herre, fordi den allmektige sa : “ Når han ikke førte dem til rettferdighet, ville de dele . ” Hvis visjonæren har gått sin stat, eller han er en kjøpmann som har gått tapt, vil skipet komme tilbake . Hvis skipet sank og ble hengt opp fra det med et brett, ville sultanen være sint på ham hvis han var guvernør, da slapp han og staten vendte tilbake til ham . Og hvis han var kjøpmann, reduserte han pengene sine og kompenserte for dem, og hvis han druknet, er han som en drukning . Og den som ser at han er i et skip midt i havet, da vil han være i hendene på dem som frykter ham, og hans død vil være en frelse for det onde det han frykter . Skipet hans sank og panelene spredte ulykke for ham i den han er kjær til . Og det ble sagt at forliset var en reise i sikkerhet, fordi Gud den allmektige sa : ~ Arken ble gjort gøy for deg å løpe i sjøen på hans befaling .~ Skipet lastet med mennesker er trygt for den som er i det på reise, for Gud den allmektige sier : ~Vi reddet ham og den som er sammen med ham i den ladede arken .~ Og å ta årer på skipet traff flagget eller få penger fra en klage . Og han tok skipets tau, Hassan al-Din og de rettferdiges ledsagere uten å forlate dem, for Gud den allmektige sa : ~Og hold deg fast ved Guds tau , og skill deg ikke .~ Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg var i et svart skip uten annet enn tauene . Han sa : Du er en mann hvis religion ikke er annet enn oppriktighet, og tauene til skipet er religionens eiere ….
…The Ram : Han er den enorme ugjennomtrengelige mannen, som sultanen, imamen, emiren, sjefen for hæren og den som befalte soldatene . Og indikerer muezzin og gjeteren . Og den dristige væren er servilen eller eunuken for ikke å bli hornet, fordi hans styrke er like mye som hornene, og den dristigste indikerer også den ensomme som blir frarøvet sin autoritet, og uaktsomheten fra armene og støttespillerne . Den som slakter en vær som ikke vet hvorfor han slaktet, er en mann som skal seire over den, eller han vil vitne om det med sannhet, hvis hans slakt er i samsvar med Sunnah og qiblah, og Gud allmektig nevnt for slakter det, og hvis ikke, drepte han en mann eller gjorde noe urett eller torturert ham . Hvis det ble slaktet for kjøtt, er dens tolkning basert på det som tidligere ble nevnt angående kameler og kyr . Og hvis han ble slaktet for askese, vil han omvende seg hvis han var skyldig, og hvis han hadde gjeld, betalte han gjelden og oppfylte løftet sitt og nærmet seg Gud i lydighet, med mindre han var redd for å bli drept, fengslet, syk eller fengslet, for han ville bli frelst fordi Gud den allmektige reddet Isak, fred være med ham, og den vakre rosen kom til ham og hans far. Og han holdt det som et år og en liturgi, og det er nær dagen for Dommer . Og den som slakter en vær og var i krig, han vil ha store fiender . Og værer slaktet et sted, folk drept . Den som kjøpte en vær, en hederlig mann ville trenge den, og han ville bli frelst fra sykdom eller ødeleggelse på grunn av den . Og den som ser en vær som han angrer på, noe han hater, vil slå ham fra fienden, og hvis han tarmes, vil han bli skadet eller fornærmet blant dem . Og værens horn ble tatt forbudt, og ullen var skaden på penger fra en hederlig mann, og han overtok sitt vergemål over noen av adelsmennene og arvet pengene hans eller giftet seg med datteren sin, for gudinnen var ute etter vær . Og å ta den i magen til en vær, tar den over skattkammeret til en hederlig mann, som den er tilskrevet . Og den som bærer en vær på ryggen, han vil motta forsyningene til en ærlig mann . Og den som så en vær som støtter en kvinnes skjede, ville ta håret på skjeden med et snipp . Og profeten, må Guds bønner og fred være over ham, sa: « Jeg så som om jeg var en vær av en vær, så jeg bestemte meg for å drepe en ram av et folk . Jeg så som om sverdet mitt blåste, og jeg bestemte meg for at det drepte en mann fra klanen min . ” Han drepte Hamza, må Gud være fornøyd med ham . Og Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, drepte Talha, eieren av polyteistbrigaden . Og den som striper en vær, skiller mellom en stor mann . Og den som kneler på det, han kan . Fett av værer og søyer, melk, skinn og ull er penger og det beste av dem som har slått det . Og den som blir ofret, skal treffe en velsignet sønn . Og den som ser at han kjemper mot en vær, han krangler med en enorm mann, så den som beseirer dem, vil være seierherren, for de er to forskjellige typer . Når det gjelder de to typene som er enige, for eksempel de to mennene, hvis de krangler i en drøm, så er beseiret seirende . Og den som kjører noe av lam, blir fruktbar, det samme gjør den som spiser kokt kjøtt . Og den som i sitt hus ser lamslakt, det er en person som dør, så vel som dyrets medlem, og å spise rått kjøtt er baksnakket, og oppfetning av kjøtt er bedre enn det slaktes . Og han så en mann som om han hadde blitt en vær som stiger opp i et tre med mange folkeslag og blader, så han kuttet den på et kryss og sa : Du vil få ledelse og minne i skyggen av en hederlig mann som har penger og konto, og kanskje tjente du en konge av konger . Så den troende på Gud brukte den ….
…Det er i en drøm ulydighet og urettferdighet . Og den som ser at han ble slaktet, skal søke tilflukt hos den allmektige Gud . Og den som ser et folk drept, dette er et godt bevis på at det som er seende er fullkommen . Og den som i søvne ser at han slaktet en annen person, eller at en annen slakter ham, dette indikerer at ting også er perfekte . Og den som ser noen bli slaktet av en slakter, så vil den slaktede motta godt fra slakteren, og hvis han blir fengslet, vil han motta absolutt, og hvis han er redd for å oppnå vår sikkerhet, og hvis han er besatt, vil han være frigjort, eller en fange blir forløst, eller en prins, så vil han bli lagt til i sin tilstand . Og den som ser at han slakter en person, så undertrykker han ham, så vel som alt som ikke er tillatt å slakte ham, for den som gjør galt, er gjenstand for det . Og den som slakter noen av hans mahramer, han forsømmer sin skjebne og avbryter den, og hvis en slave blir slaktet i en drøm, skal han bli frigjort . Og den som var bekymret og så at han var blitt slaktet, hans angst vil bli løslatt . Slakting er ekteskap, så den som slakter bevis på kvinner som duer og søyer, vil gifte seg . Og den som slakter noe fra ryggen, han vil bringe det i bakgangen . Og den som ser en slaktet person som ikke vet hvem som har slaktet ham, er en mann som oppfant ketteri eller avla falskt vitnesbyrd om halsen . Når det gjelder den som slaktet faren og moren, skulle han forhindre ham . Hvis han så det . Han slaktet en ung gutt som stekte, og grillen ble ikke tilberedt, fordi urettferdigheten er til hans far og mor . Og hvis en person ser at en sultan slakter en mann og setter ham på nakken til den som drømmer, undertrykker sultanen en person og ber ham om hva han ikke klarer å gjøre, og denne bæreren krever det kravet . Og hvis hodet til den slaktede er med ham, skal han tas med det og ikke bli bøtelagt, og boten er på den som begikk det, men det gir ham en illusorisk byrde . Og den som ser at en mann er blitt slaktet eller et folk slaktet, de er villfarelser og har luner og nyvinninger . Den som ser at han slakter seg selv, så er hans kone fra det forbudt . Hvis slaktens blod kommer ut, er det urettferdighet og ulydighet, og hvis det ikke kommer noe blod ut, er det et forhold og en verdighet ….
…Den som i en drøm ser at han har kommet inn i en by fra Al-Madaen, er trygg fra det han frykter . Og Ibn Sirin, må den allmektige Gud være nådig med ham, elsket å komme inn i byene, og han likte ikke å forlate dem, fordi Gud den allmektige sa : ( Så han gikk ut fra dem i frykt og ventet. Han sa : Herre, frels meg fra de urettferdige menneskene ). Og det ble sagt : Byen uttrykkes av en kunnskapsmann , for han, fred være med ham, sa : ( Jeg er kunnskapens by og jeg er ved porten til den ). Og den som kommer inn i en by og finner den i ruiner, lærde har mistet den . Og det ble sagt : Byen er kongens død eller hans undertrykkelse i den . I enhver by som sees og det ikke er autoritet i den, er maten overpriset i den . Den kjente byen er verden og den ukjente er det hinsidige . Og den som så en by ødelagt, religionen til folket er borte . Menneskets by som tilskrives sin far uttrykkes av faren, så den som så at en by ble ødelagt av jordskjelv, hans far døde av drap . Og den som ser at han er i landet Øvre Egypt, hans levebrød vil være urolig og elendig, ellers vil hans tillit øke . Og den som så at i Nubia ville han få en velsignelse . Og hvem så at i Abessinia, reduserte prestisjen hans . Og den som ser at han er i Egypt, velsigner Gud sitt liv og forlenger sitt liv . Og den som ser at han er i landet El-Arish, det gode vil være rikelig . Og den som så at han tapte pengene sine i Konstantinopel . Og den som ser at han er i Jerusalem og Tur Sinai-fjellet, dette er et år foran ham . Den som ser at han er i Betlehem, hans soliditet vil øke og hans religion vil bli styrket . Og den som så at han var i landene i øst, han ville bli god . Den som så at han hadde tilsyn med Bagdad, kom til herskeren fordi Bagdad var hjemmet til imamen . Og den som ser at han er i Jordan, han vil motta en reise eller ydmykelse . Og den som ser at han er i Damaskus, Gud vil sørge for ham . Den som tror at han er i romernes land, så har han tillit til den allmektige Gud, så vel som landene til armenerne . Og den som ser at han er i Frankenes land, hans hjerte blir blind . Og den som ser at han er i de ikke-arabernes land, han lærer uhøflighet . Den som ser at han er i landet India og erobrer sine fiender og erobrer sin misunnelse . Og den som ser at han er i ruiner, han vil bli rammet av et folk som ikke har makt over dem . Og den som ser at han er i saltet eller svovelaktig land, han vil bli syk . Og landet er en ed, fordi Gud den allmektige sier : ( Jeg sverger ikke ved dette landet ). Landet er trygt fra frykt . Kanskje indikerte landet i en drøm omvendelse og tilgivelse . Regionen kan referere til hans hersker, autoritet, hersker eller lærd . Hvis en person eide et land i en drøm, oppnådde han en konge eller vergemål, og hvis han var sølibat, giftet han seg, eller en syk person ble kurert av sykdommen, eller en utro som angret, eller en tapt mann, ble han veiledet . Og å se de døde i en drøm i en by kan ha vært i himmelen, akkurat som om han ble sett i en landsby, indikerer at han er i helvete for at folket skal lide og deres elendighet . Hvis byen har et navn for Saleh, for eksempel Sana’a, som betegner fabrikasjonen, eller Dhofar fra fiendens seier, og hemmeligheten til den som ser er av glede . Og den som forlater en synder, han vil bli frelst fra en synder . Og portene til den velkjente byen er dens guvernører, herskere og vakter . Og den som ser at han er i en ukjent by, det er det rettferdige tegn . Og den som så bymuren revet, dens arbeider døde eller ble avskjediget fra sitt arbeid . Og den som så at han hadde et hakk i bymuren til en løve, strøm eller tyv kom inn i Medina, svekket islamsk kommando i den, eller blokkerte markedet for kunnskap . Se også The Village ….