…Når det gjelder operasjoner, den som ser at han har et sår på hendene, det vil være penger . Og hvis det er et sår på hans høyre hånd, er det penger som vil ha nytte av hans mannlige slektskap, og til venstre for hans kvinnelige slekt . Hvis det er et sår på venstre ben, er det penger fra pløying og planting. Hvis et sår på hælen treffer hælene, treffer han penger fra siden av hælen og sønnen . Og kirurgi på tommelen på høyre hånd, bevis på at religionen kjørte på den . Og hver kostnad for væskeoperasjon og pengeskader . Og den som i kroppen ser en myk operasjon med blod som strømmer fra den, den er skadelig for eieren i penger og tale av en person som faller inn i den og får en belønning for det . Og operasjonen i hodet og det strømmer ikke blod fra det, fordi det var nær å treffe penger . Hvis det strømmer blod fra henne, er det penger som viser effekten på ham . Hvis en sultan eller en imam så at han hadde et sår på hodet til huden og beinet var tapt, ville han forlenge livet og se sine jevnaldrende . Hvis beinet blir brutt, vil hæren hans bli beseiret . Såret på venstre hånd . Militariseringen hans økte . Såret til høyre økte hans besittelse . Hvis et sår i magen øker statskassen, øker et sår i låret hans klan . Såret i beinet hans er langt . Og hvis et sår på føttene økte i spørsmål om integritet og standhaftighet . Hvis han ser ut som om en person kutter av organene sine og deler dem, snakker den avgjørende personen sannferdige ord om saken hans som testamenterte det og skiller barna hans og sprer dem i landet . Hvis den skadde blir flekket med blodet fra den sårede mannen, så treffer han forbudte penger like mye som blodet som han farget med . Og den som sårer en vantro og kaster blod fra en vantro, han vil få en fiende som har tilsynelatende fiendskap, og han vil skaffe penger som er tillatt så mye som blodet som kommer ut av det, fordi blodet til en vantro er tillatt for den troende, og hvis det flekker blodet hans, er det sterkere . Og den som ser at en person har såret ham og at det ikke har kommet noe blod ut av ham, så vil lovbryteren si et sant ordtak i det som svar på ham . Hvis blod kommer ut, støtter han ham med det som er sant, og den som er voldsom, kommer ut av synd . Og det ble sagt at den som så som om han ble såret med noe jern med kniv eller annet, så viser det dets likhet og ulemper, og det er ikke noe godt i det . Noen av dem sa : Den som ser et sår i noen av organene, uttrykket i det er for medlemmet der operasjonen var tillatt . Hvis det er hjertet i brystet, er det et tegn på kjærlighet hos unge menn og kvinner . Når det gjelder sjeiker og eldre, indikerer det tristhet . Når det gjelder drap, begår den store ting den som tror at han har drept en person . Og det ble sagt at det var en befrielse fra nød , fordi Gud den allmektige sa: ~Og du drepte en sjel, så vi vil redde deg fra mørket og ditt bedrag og bedrag .~…

…Tyren : Opprinnelig en fungerende okse med styrke, kraft, kraft, penger og våpen til hornene, med mindre han ikke har noe horn, for han er en foraktelig, fattig, ydmyket mann, fratatt nåde og kraft, som en isolert arbeider og de fattige president . Kanskje var oksen en gutt, fordi han var en av jordens arbeidere . Og indikerte kanskje ekteskapet til menn fordi han brøytet mye . Og kanskje indikerte han mannen som dukket opp og plogmann, og kanskje indikerte han opprøreren fordi han løfter bakken og vender toppen ned . Og kanskje indikert av hjelp, slave, bror og venn, hans hjelp til plogmannen og hans tjeneste for folket i ørkenen . Den som eier en okse i en drøm, hvis hun er kvinne, ydmyker mannen hennes henne, og hvis hun er uten mann og hun gifter seg, eller hvis hun har to døtre, deres kone . Og den som ser det, den som har autoritet, vil seire over ham og herske over ham som han håper, og hvis kneet er sterkere, vil det være sterkere . Og den som slakter en okse, hvis han var en sultan, drepte han en av sine arbeidere, eller den som gjorde opprør mot ham . Og hvis han var fra noen mennesker, underkastet han en person, erobret noen som fryktet ham og drepte en person med et vitnesbyrd han var vitne til . Hvis han slaktet ham fra ryggen eller uten slakt, undertrykker han en mann og angriper ham eller sviker ham i seg selv eller pengene sine, eller gifter seg med ham bak ham, med mindre han hadde til hensikt å slakte ham for å spise hans kjøtt eller ta hans fett eller for å tan huden . Hvis han var en sultan som hjalp andre og beordret at pengene hans ble plyndret, og hvis han var en handelsmann som åpnet butikken sin for salg eller fikk interesse, så vant han, og hvis han var mager, mistet han den . Og den som kjører en lastet okse, det vil være bra for ham, så lenge oksen ikke er rød, og hvis den er rød, sies det at sønnen er syk . Transformasjonen av oksen som ulv betegner en rettferdig arbeider som blir urettferdig . En enkelt okse er for guvernøren, for et år og for en handelsmann for ett år . Og den som eide mange okser, han ble ledet av noen arbeidere og sjefer . Og den som spiser hodet til en okse, vil få ledelse, penger og glede, om ikke rødt . Hvis han ser det som om han har kjøpt en okse, så administrerer han dyder og broderskap med gode ord . Og den som ser en hvit okse, vil ha det bra . Hvis han stakk ham med hornet sitt, ville Gud den allmektige vrede ham, og det ble sagt at han stakk ham, velsignet Gud ham med gode barn . Hvis han så som om oksen falt for ham, reiste han langt, og oksens ord eller ord fant sted mellom ham og en rivaliserende mann . Og det ble sagt at den som faller på en okse, han vil dø . På samme måte, den som ble slaktet av en okse og som ble bitt av en okse, ville være syk . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om en stor okse kom ut av et lite hull, og vi undret oss over det, og da ville oksen vende tilbake til den hule, og den var ikke i stand til og presset for det . Han sa : Det er det store ordet som kommer ut av mannens munn. Han vil returnere den, men han kan ikke . Det ble fortalt på myndighet fra Ibn Sirin at han sa at okser er sterke, og det som overstiger fjorten okser er krig, og det som mangler er et argument . Når det gjelder den som tappet en okse, fjernet han den fra sin besittelse, og hvis han var en wali, ville han bli fjernet fra sin jurisdiksjon, og hvis han ellers var, fjernet en arbeider ham fra sitt sted . Og oksens hud er en velsignelse som oksen tilskrives ….

…Den som så at han presset sålen til skoene for å fikse henne, så hjelper han sin kone til å begå synder, og sålen av sølv tolkes av en god ny kvinne og fra kuler, en svak kvinne og fra ilden, en sunn kvinne og fra hestens hud, en kvinne fra araberne og fra huden til de syv sultanene i mørket, og det ble sagt at det å ta av sålen er trygghet og få et vergemål for den allmektige ordtaket: Ta av Sandalene dine og det ble sagt at det å gå i den hårete sålen er en reise i lydighet mot den allmektige Gud ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som så at han drepte en finca, flådde huden hans og kastet kjøttet sitt på bakken, det indikerer at pengene til en fremmed mann er ødelagt .~…

…En løve i en drøm er en sterk, undertrykkende, brutal, autoritær hersker på grunn av hans dristighet . Og kanskje indikerte det døden fordi det handlet om å redde liv . Og synet hans kan indikere pasientens helse . Og løvinnen er en ond, grusom kvinne, kjær til gutten . Å se løven indikerer uvitenhet, forfengelighet, undring, utholdenhet, vandring og velvære . Og det ble sagt : Løven i en drøm er en dominerende fiende . Og den som ser løven der han ikke ser den, seeren vil bli frelst fra det han frykter og vil få visdom og kunnskap . Og den som ser løven nærme seg ham, de vil oppnå myndighet, og da vil han flykte fra ham . Og den som ser løven drepe den og ikke drepe den, da vil han ha konstant feber, at feberen ikke forlater ham, eller at han blir fengslet, og at feber er et fengsel for Gud den allmektige . Og den som ser at han kjemper mot en løve, er syk fordi det er en sykdom som ødelegger kjøttet, og den som kjemper mot en løve, ødelegger sitt kjøtt . Og den som så at han tok noe fra løvenes kjøtt, beinet eller håret, den skulle motta penger fra en hersker eller en fiende . Og den som kjører de syv mens han er redd for ham, vil bli utsatt for en ulykke som han ikke kan handle mot, og hvis han ikke er redd, er han en fiende som vil beseire ham . Og den som ser at han har ligget med løven mens han ikke er redd for ham, er trygg mot sykdom . Og den som ser de syv, han går inn i et hus og det er en syk person, så skal han dø . Hvis det ikke var noen pasient der, indikerte det frykt for sultanen . Og den som ser at han er redd for en løve og ikke ser den, da er han trygg fra fienden . Og den som ser at han har sett løven og ser ham med seg uten å blande seg med ham, da vil han bli skremt av sultanen, og dette vil ikke skade ham, og kanskje se det som indikerer død og nær sikt . Og den som ser løven i huset sitt, han vil slå makten og et langt liv . Og den som ser løven banne noe fra ham, han vil få det fra en fiende som er så dominerende . Og den som ser at han kjempet mot en løve, han kjemper mot en dominert fiende . Og den som ser at han gifter seg med en løveinne, da vil han flykte fra mange motganger, vinne seier for sin fiende og ta kommandoen høyere og bli kjent blant folket . Og den som ser at han spiser kjøttet fra en løve, da blir han truffet av penger og rikdom fra en hersker, ellers vil han vinne seier over fienden . Og den som ser at han spiste hodet på en løve, han vil slå en stor makt og mye penger, og den som ser at han spiser noen av løvenes medlemmer, han vil slå pengene til en fiende som har makten like mye som det medlemmet . Den som ser at han har slått fra huden på en løve eller fra håret, da heller han pengene til en dominerende fiende, og det kan være en arv . Og løven betegner krigeren, tyven eller den urettferdige arbeideren, politimesteren eller studenten, og når det gjelder løven som kommer inn i byen, er det en pest, nød eller en mektig makt eller en fiende som kommer inn i dem, med mindre han kommer inn i moskeen og reiser seg til prekestolen, for han er en makt som undertrykker folket og får dem fra ham til en ulykke. Og skummelt . En løvevalp er født . Og det ble sagt : Den som så som om han hadde drept en løve, slapp unna alle sorger . Den som gjør en løve, blir urettferdig etter hans tilstand . Og det ble sagt : løvinnen er datter av en konge ….

…Når det gjelder kroppshår : å plante det for en mann fødte sin kone . Den overflod av kroppshår for de plagede øker hans nød, og hans tap er ettergivelse for hans nød . Og overflod av kroppshår for de lykkelige, økningen av glede og rikdom, og hans tap rikdommene går . Øk kroppshår for de rike er penger, og de fattige har gjeld . Og den som er rik i en ovn, pengene hans brukes på å stjele . Og hvis han var fattig, skulle han bruke gjelden sin på alvor, utmattet og krevende . Hvis han ser kroppshåret sitt hvitt, så mister du pengene hans hvis han er rik, og han vil føre tilsyn med døden . Og hvis han er fattig, så er det en gjeld han kan betale seg . Når det gjelder umuligheten av kroppshår, hår fra et dyr eller syv, indikerer dette hans motgangsfall . Smal brystvillfarelse . Hvis min dhimmi så at brystet var tett, ville han lide tap av pengene sine . Det ble sagt at menneskets bryst er raushet, og hans tranghet med sin elendighet . Den overflod av hår på brystet er en gjeld han rir på, og hvis han ser brystet bli til en stein, vil han være hardhjertet . Ibn Sirin kom, en mann sa : Jeg så mye hår vokse i brystet mitt, og jeg ble knyttet . Han sa : Jeg gjorde tillit og betalte det . Og brystkapasiteten indikerer også flagget . Når det gjelder brystene, mannens kvinne og datteren, for hans skjønnhet er hennes skjønnhet, og hans korrupsjon er hennes korrupsjon . Den som så en kvinne henge ved brystet, begikk da hor og fødte et ekteskapsbarn, for profeten, fred og velsignelse være med ham, sa: “Den natten jeg var fanget, så jeg en kvinne henge ved henne bryst, så jeg sa, o Gabriel, hvem er dette? Han sa at hun var født fra hor . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg hadde et stort bryst som hadde nådd skogen, at du begikk hor med et forbudt . Dette er fordi brystet er fra det og fra huden, og det er forbudt . Snarere er rettferdigheten i denne visjonen et forbudt ekteskap . Og det ble sagt at hvis en mann så melk i brystene, hvis han var sølibat, ville han gifte seg og føde ham, og hvis han var rettferdig, viste han til venstre for ham, og hvis han var en ung mann, indikerte han hans levetid . Når det gjelder den unge kvinnen, hvis hun ser dette, indikerer det graviditet og fødsel, og når det gjelder den gamle kvinnen, hvis hun ser det, indikerer det hennes fattigdom og tap av pengene hennes, for en jomfru hvis hun ser at det indikerer henne bryllup, og den unge kvinnen hvis hun ser det indikerer hennes død . Og lengden på mannens bryst til de traff brystet hans , er bevis på et innfall som ikke blir oppfylt av den allmektige Gud, og det ble sagt at det er bevis på en barns stemme . Hvis han ikke hadde en sønn, indikerer det fattigdom og tristhet . Og lengden på kvinnens bryst er utenfor grensen, bevis på formålet med tristhet . Hvis kvinner ble rammet av sorg, ville de trekke og klø på brystene . Og den som ser det som om han ammer en kvinne, han blir syk, med mindre hans kone er gravid, da skal hun føde en sønn . Hvis den visjonære er en kvinne, vil hun føde en jente . Magen : som er synlig og fra innsiden av mannens eier og hans sønn, eller en slektning til hans klan, eller skapet hans og hans barns ly . Og det lille av få av disse, og det store antallet av disse . Og hans litenhet uten sult er mangel på penger, og hvis han ser at han er sulten, så er han forsiktig, og han treffer penger som tilsvarer mengden sult fra den . Det ble sagt at magebenet spiste renter, og å gå på magen ble vant til penger . Hvis han ser at magen er blitt liten, vil han være mye bagasje . Metthet er et vell av penger, og tørst er dårlig i hans religion, og vanning er god i hans religion ….

…Når det gjelder stryking : den har ansikter . Den som ser det som et spor av en antikk eller en hadith som kommer ut av huden, vil slå en verden av skatter . Hvis han arbeider med det i lydighet mot den allmektige Gud, vinner han . Og hvis han handler med det i ulydighet mot Gud, vil han bli strøket med den skatten som var samlet i verden på oppstandelsens dag, fordi Gud den allmektige sa: ~ Da forbød pannen og søren deres det .~ Og det ble sagt at effekten av gammel og ny stryking, hvis kanel skrelles av fra den, ikke skadet den, så er den den største medisinen, den mest informative og den sterkeste, så vil medisinens forløp finne sted . Stryking ble sagt smertefulle ord, og det ble sagt rundt kauterisering, stabilitet i saken til sultanen eller en annen eiendom enn Sunnah . Og stryking ble sagt å indikere ekteskap eller fødsel . Og det ble fortalt at Abu Bakr, må Gud være fornøyd med ham, sa : O Guds sendebud, jeg så i en drøm som om jeg hadde to haker i brystet . Han, må Guds bønner og fred være over ham, sa: ~ To år kommer .~…

…Og den som ser at han snakker fra nesen, det er bortgangen til en velsignelse og en stat, og den som ser at huden på nesen er revet eller borte, så er han ikke Mahmoud ….

…Når det gjelder huden, er det et utsmykning, et hode, en tildekking, en velsignelse, en styrke, et levebrød, forsyninger, liv og klær ….

…Al-Kirmani sa, dabbagh, en mann som ville dele arven, fordi huden er arven ….

…Pisken er i en drøm et tegn på å oppfylle behov og tvinge fienden . Hvis en pisk sank ned fra himmelen, indikerte hat og pine . Pisken er sultan, og hvis pisken går i stykker når den slås, vil sultanen gå, og hvis den splitter, vil sultanen doble seg . Hvis han så at han slo eselet sitt med pisken, påkaller han den allmektige Gud i sitt levebrød . Hvis han slår en hest som han har syklet, så roper han til Gud for noe vanskelig for ham . Og hvis han ser at han slår en mann og føler smerte, vil han gjøre opprør og omvende seg, og hvis han ikke skader ham, aksepterer han ikke forkynnelsen . Hvis det drypper blod fra ham når han blir slått, er det urettferdig, og hvis det ikke strømmer, er det riktig . Hvis han ble truffet, ble huden splittet fra bankingen, og synden hans ble doblet . Og hvis pisken er skjev når den slår, er sinnet skjevt, eller mannen som bruker ham er fillete . Og den som ser at sultanen slo ham med pisken sin, så er det dirham for antall pisker ….

…Krokodille, hans visjon i en drøm indikerer en politimann, slik at verken en fiende eller en venn kan sikre ham, og han er en forræderisk tyv . Det indikerer også den urettferdige forræderen . Den som ser at krokodillen drar den i vannet og dreper den i den, så faller den i hendene på en politimann som tar pengene sine og dreper dem . Å se en krokodille i en drøm indikerer umoral, forbudt, forbudt gevinst, frykt og nød fra stående vind eller fra banditter . Kanskje hans visjon indikerte livets metamorfose på grunn av drukning . Og den som ser at krokodillen drar ham i vannet, en sultan eller en mann tar noe fra huset sitt mens han er hater . Hvis han så at han dro krokodillen til land, ville han få en fiende eller løse og ta pengene sine fra den . Og den som ser at han har slått fra krokodilens kjøtt eller fra huden eller fra fett eller noe, så vil han bli truffet av fiendens penger i den grad det er ….

…Ribbeinsribbe i en drøm er kvinner, fordi de ble skapt av ribbeina, og ribbeina er beskyttende mot det som ble omgitt av hulen som et telt og dens søyle . Kanskje ribbenene indikerer familie og slektninger av ulik størrelse og alder, og de er like intime og kjærlige . Ribbeina indikerer skjulte verk . Og den som ser ribbeina stikke ut under huden hans, han frykter at han vil bli straffet. Hvis den vokser i en drøm eller har tykt kjøtt, indikerer det næring og en kur mot sykdommer . Hvis han ser seg selv i en drøm uten ribbein, har han mistet i sin våkenhet den som påpekte ham ut av familie, penger eller barn, og kanskje han gjorde en handling som han mente var rett og galt . Hvis han ser at han spiser av ribbeina, blir han en belastning for familien og slektningene, eller han selger treverket i huset sitt, eller det han skjuler når det gjelder varme og kulde ….

…Og den som ser at han har truffet noe ( krokodillen ) fra beinet, kjøttet eller huden hans, han vil treffe penger fra fienden i den grad det er ….