…Datoer : penger som ikke er igjen, og den som ser at det er en daddelpalme, så er saken der det er en tvist, vergemål eller hatet reise . Og han betraktet det som kvinnens hår . Og den som ser en kjerne som har blitt et palme, så er det et barn som blir vitenskapsmann, eller det er en ydmyk mann som blir tynn . Noen av dem sa lang levetid ….

…Kamelen : en kvinne, et år, et tre, et skip, et palme eller en knute av verdens knuter . Den som eier den eller kjører på den, vil gifte seg hvis han er singel, eller han reiser hvis han reiser, ellers eier han et hus eller land eller et overskudd eller en samling . Melking av den utnyttet det som ble krevd av den og hadde nytte av det som ble bevist av den, med mindre den ble sugd inn i den, da ville den oppnå ydmykelse . Når det gjelder nomader, klemmer, kuppel og muhafas : alt dette er kvinner, fordi de er blinde og installert, og den som ser en ukjent kamel gi melk i moskeen, rehabiliteringen eller plantingen, er det et fruktbart år, med mindre folk er under beleiring, frykt, oppvigling eller kjetteri, så fjernes dette på grunn av fremveksten av instinkt, fordi kamelmelk er vanlig og Sunnah . Den arabiske kamel tilskrevet en kvinne er den hederlige arabiske kvinnen . Det ble sagt at kamelkjøtt ble tilberedt som en tillatt næring, og det ble sagt at det var oppfyllelse av et løfte for den allmektige ordtaket : ~ All mat var en løsning for Israels barn, bortsett fra det han forbød Israel å være .~ Det ble sagt at det er gulrotkjøtt . Og kamelen for den som kjører den, er en rettferdig kvinne . Og kamelenes avrivning reiser i rettferdighet . Og den hjelpeløse reisen han er redd for å kutte veien i . Og det ble sagt at å berøre fraksjonen og hvert lite barn var trist og opptatt . Det ble fortalt på myndighet fra Ibn Sirin at han ble spurt om en mann som så en kamel og sa : Hun vil gifte seg . En annen spurte ham om en mann han så som om han kjørte en kamel, og han sa : En kvinnes rang og lydighet ….

…Og den som ser at han stiger opp på et palme, vil være i stand til å overvinne en æresmann, og hvis han faller, vil han ikke oppfylle det han håpet på ….

…Den som ser datoer i en drøm, de er et symbol på regn, og for den som spiser dem et rent generelt levebrød som vil oppnås av ham, og ingen vil knytte ham til det . De begravde datoene er penger spart, så vel som siv og de sagede dadlene er dirhamer som ikke blir igjen, og den som spiser hvetegras, han er fra dhimmah . Og den som ser at en dato kommer til ham, penger kommer til ham fra menn med farer, og agent for datoer er et bytte . Og den som høster en date i sin tid, han vil gifte seg med en velstående, hederlig kvinne, som har mye godhet og velsignelse, eller at mannen treffer noen hederlige menn med penger uten tretthet, og kanskje han vil ha kunnskap . Hvis datoene ikke er i tide, hører han kunnskap og handler ikke etter det . Hvis han sprer seg fra et tørt palmetre på seg selv, lærer han av en hykler mann med kunnskap, og hvis han er i en sky eller de er så langt borte fra Gud for historien om Maria, fred være med henne : ( Og han spottet deg med stammen til daddelpalmen som falt på deg fuktig ) . Hvis hun ser at hun spiser dadler med tjære, tar hun en arv fra mannen sin, og hun er skilt i det skjulte, og arv er forbudt . Hvis en person så at han tok en dato og kuttet den og hentet produktene fra den, ville han få en sønn . Og den som så at han plukket et svart druefrø fra et palme, så føder hans kone en sønn av et svart kongedømme . Datoer forklares med god levebrød og halal . Og den som ser at han spiser gode datoer, han hører gode ord og får stor fordel . Og den som så at han begravde en dato, fikk penger fra safene eller fra foreldreløse penger eller lagrede penger . Og den som så at han spiste førti dadler på døren til sultanen, og det var ikke tiden da datoene dukket opp, eller tidspunktet for deres Istiha, han ville slå fyrti pisker . Og den som ser det som om han spiste førti dadler og var på modenhetstid, han vil ha førti tusen dirham . Og den som ser kurver med brune dadler, faller fra magen til grisene, mens han løfter dem opp og bærer dem hjem, han får bytte fra de vantros penger, og den som ser det som om han suger en dato og gir den til en annen og suger det, så vil han dele med ham en god tjeneste . Og den som ser som om han har spist dadler, han vil finne troens søthet . Og den som ser ut som om han splitter datoen og skjønner intensjonen fra den, så får han en sønn ….

…Aspekter som må tas i betraktning når man uttrykker syner : Den følgende tegning illustrerer på en enkel måte aspekter av syn uttrykket : koranen side / hadith aspekt / arabisk side / symbol siden ved tidspunktet for synet / visjonen Hva er det? Ved å fortelle visjonen til den, ser personen som uttrykker den på forskjellige aspekter som jeg forklarte i forrige tegning og bemerker at de øvre delene er relatert til uttalen, og seksjonene nederst er relatert til personen til ordene eller person av visjonen og tiden visjonen ble sett på . La oss gi et eksempel her på hva Al-Bukhari fortalte i sin Sahih : På autoritet fra Abu Said al-Khudri sa han : Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa : (( Mens Jeg sov, jeg så folk som viste en t-skjorte på dem, hvorav noen nådde brystene, og noen av dem nådde brystene under det, og Umar ibn al-Khattab gikk forbi med en skjorte på seg. Han dro den )) , sa de : Hva ga du det, du Guds sendebud? Han sa : (( Religion )) Fath Al-Bari 12/413 _ Al- Nawawi 15/159 Sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham her, krysset skjorta med religion, og han ble bedt om å si : Hvorfor gjorde han Sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, uttrykke skjorten her med religion? Hvis vi ser på Koranen, har vi fortsatt dette spørsmålet. Den allmektige sa : {Og klærne fra gudfryktighet, det er bedre. } [Al- A’raf : 26] Derfor sendte sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, her med religion, ettersom det er et forhold når det gjelder mening. Og borte fra henne alle dårlige . Så sendebudet, må Guds bønner og fred være over ham, her, ved å undersøke ham med et syn, tolket det fra det sterkeste aspektet av det, som er den hellige Koranen, og eksempler på dette er mange, inkludert : uttrykk for skipet som utfrielse, tre med hyklere, steiner med hjertets grusomhet, spise et manns kjøtt i hans fravær, søvnighet med sikkerhet … og andre . Han siterer andre eksempler på muligheten for å tyde visjonene gjennom den rensede Sunnah, så det å se et palme kan krysse den troende for å sammenligne sendebudet med en muslimsk mann med et palmetre, og for å snakke om Ibn Omar, Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : (( Et av trærne er et tre hvis bladene ikke faller, og det ligner en muslim, så snakk med meg. Hva er det? Så falt folket i Abdullah sa : Så han falt i hodet på meg at det var palmetreet , og jeg levde . Da sa de: ~Fortell oss hva det er, Guds sendebud . ~ Han sa : Det er datoen . [ Fath al-Bari 1/145] _ Og når han ser en flaske vann gå forbi kvinnen til sendebudets ord, må Guds bønner og fred være over ham, som bevist i al-Sahih (( Medfølende, O injesha med flasker )) [ Fath al-Bari 10/538 ] , _ og ser et plagg krysse religionen som sendebudet, må Gud velsigne ham, sa Han overga klærne som han så til Omar mens han slepte den med religion . Så herfra kan jeg avklare for den edle leseren [ stadiene i visjonens uttrykk ]. I følgende form : visjonen blir vurdert og dens aspekter vurderes i form av : A – Symboler og uttrykk for visjonen Har de noe å gjøre med : Den hellige Koranen – Profetens sunnah – det arabiske språket og dens avledninger, deretter b – Den visjonære når det gjelder : hans sosiale status, kjønn og funksjon, og deretter c – visjonens tid / om det er moderne eller gammelt , sommer eller vinter . . . Og et annet eksempel er hva muslim fortalt i sin Sahih i Åpenbaringsboken : På myndighet av Anas bin Malik sa han : Guds sendebud, må Guds bønner og fred være over ham, sa : (( Jeg så en natt mens sovende så det som om vi var i huset til Uqba ibn Rafi, så vi kom til Bettab Ibn Tabab, og jeg overførte heisen til oss i denne verden og konsekvensen. Vi har i det hinsidige, og at vår religion har vært bra . ” Legg merke til at Messenger, kan Guds bønn og fred være med ham, uttrykte dette synet, og du finner den uttrykte det fra språket siden og dets avledninger uten å knytte uttrykket til aspektet av Koranen, og Sunnah for eksempel, og dette merker vi gjennom din kontemplasjon av uttrykket . Budbringeren, må Guds bønner og fred være over ham, er det første hinderet for en visjon : med et godt resultat i virkeligheten, og dette er i det hinsidige og første høytliggende i visjonen : ved høyde og seier, og dette i denne verden, og den første av al-Rutab fra Ratab Ibn Tabab : med religionens stabilitet og fullkommenhet av dens herskelser. For dette, og Gud vet best, den hellige profet, må Gud velsigne ham og gi ham fred, uttrykt det til stabilitet og fullkommenhet i religionen og slutten på dens avgjørelser . Og han tok fra ordet god mening også stabilitet . Og hvis vi spør om årsaken til dens uttrykk fra Den hellige sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, fra dens språklige og etymologiske aspekt, så er svaret : Fordi han er sterkere i denne visjonen enn i andre aspekter , og uttrykker og her er Guds sendebud fra hans innsikt og kunnskap, som er fra Guds kunnskap, så han uttaler ikke de ønsker han uttrykte fra denne siden . Derfor, når de forteller visjonen til dem, ser forbipasserende etter den sterkere siden eller den gode siden av visjonen som de bytter på denne visjonen gjennom. Det er ikke klart for den edle leseren at deres predasjon for visjonen er å kjenne dens uttrykk gjennom å se og tenke på den ….

…Palm Å se et palme i en drøm er et godt varsel og forutsier bedre forhold og et lykkelig liv . Hvis en jente drømmer om at hun gikk nedover en gate under palmer, forutsier dette et lykkelig hjem og en lojal mann . Hvis palmetrærne ble visnet i en drøm, forutsier dette at noen plutselige sorger vil riste de søte dagene ….

…Utsikten over jorden til graven hans 67 – Harun al-Rashid hadde sett et syn mens han var i Kufa som skremte ham og bedrøvet ham, så Gabriel bin Bakhchushua gikk inn på ham og sa : Hva har du, o troende? Han sa : Jeg så en palme med rød jord komme ut under sengen min og sa : Dette er Arons jord, så Gabriel forstod det og sa : Dette er en av rørdrømmene fra sjelens samtale, så vi glemte det, O sjef for de trofaste . Da han gikk til Khurasan, passerte han Tous, og sykdommen hans fanget ham. Han nevnte hans visjoner, så han hjemsøkte ham og sa til Gabriel : Ve ! Husker du ikke historiene hans om deg fra visjonen? Han sa : Ja . Så ringte han gjerne tjeneren og sa : Ta meg noe fra jorden i dette landet, og han førte ham rød jord i hånden . Da han så det, sa han : Ved Gud, denne håndflaten jeg så og jorden som var i den . Gabriel sa : Av Gud, du vil ikke være der tre ganger før han døde (1) , og han befalte å grave graven sin før han døde i huset der han var, som er huset til Hamid bin Abi Gan al-Ta ‘i, så han så på graven sin og sa : Adamssønn, du vil komme til dette . Så beordret han at de skulle lese Koranen i graven hans, så de leste den til de var ferdige med den ….

Palme palmebladet i en drøm er en dressing for en kvinne eller en mann . Det kan indikere penger ….

…Og den som ser at han spiser fra datoen eller hemmeligheten, da vil han tjene penger og levebrød, og den som ser at han har truffet en dato eller spist den, han vil slå nåværende penger av en gammel mann og spise datoer er en god ting bestemmelse, og den som ser at han spiser dadler med frøene, så blander han tillatt med en haram, og den som ser at han har truffet en date eller en date. Hvis kona er gravid, kommer hun med en mann og den som tror at han spiste datoer i motsetning til ham vil være av bein og klar farge i denne verden, så tenker han på hva Gud har befalt og forbyr det, og den som ser at han har truffet datoene for datoene, så har han til hensikt å reise og den som ser at han har truffet en daddelpalme, så treffer han penger. Det er grensen til et palme, så saken der det er fra et argument eller noe annet vil bli lukket…

Palmen : Han er mannen av kunnskap, og hans sønn og hans død avskjære ham, og palmetreet er en mann fra araberne, Haseeb Nafaa, en hederlig vitenskapsmann som er lydig mot mennesker, er hans opprinnelse hans klan, og koffertene hans er katastrofale, for Gud den allmektige sier : ~ La meg korsfeste deg i håndflatene .~ Og hans kval av vennene hans styrker dem og deres hender, for ekstra fronds for barn og avkom . Og daddelhåndskaden er mye for guvernøren og handel for kjøpmann, og markedsføreren har en gevinst . Kanskje var et palme en hederlig kvinne med mange godheter og erindringer . Og den tørre håndflaten er en hykler . Og den som ser som om vindene tok palmetrærne med rot, det oppstod en epidemi der, og det var kanskje en pine i byen av den allmektige Gud eller sultanen, og penger strømmet inn i den, fordi Gud den allmektige sa : “Den har en duft som er lik til dyrkendes levebrød . ” Saw Mr. Humairi det Allahs sendebud fred være med ham som i land av myr med Nakheel, og hennes gode land er ikke en plante der, sa han, fred være med ham : vet du hvem dette landet? Han sa : Nei, han sa : Dette er for mannen til Al Qais bin Hajar. Ta denne daddelpalmen som er i den og plant den i det gode landet . Så jeg gjorde det han ba meg om å gjøre, og da jeg kom til Ibn Sirin mens jeg var gutt, fortalte jeg ham synet mitt, og han smilte og sa : Å gutt, sier du poesi? Jeg sa nei . Han sa : Når det gjelder deg, vil du si poesi som en målestokk, bortsett fra at du sier om rene mennesker. Omtalen av palmer er blitt nevnt i begynnelsen av kapitlet ….

…Date palmer i en drøm indikerer levebrød . Hvis han ser en pasient, indikerer han at han er frisk . Pollen kan indikere pasientens død, fengselet eller lagring og oppbevaring av varer . Og den som ser et palme, stjernen kommer til gode . Hvis han blir gul og ikke spiser det, så har han autoritet, og han blir sint på pollen-eieren, så er han fornøyd med ham . Det er penger som rammer ham ….

…Kommentatorene sa : Hvis treet indikerer arbeidet til eieren og hans religion og seg selv, så viser papiret hans karakter, skjønnhet og klær og dets folk til hans slekt, brødre og tro . Hennes hjerte indikerer hans hemmeligheter og hva han skjuler for sine gjerninger, dens skrell indikerer hans utseende, hans hud og alt som pryder ham om hans gjerninger, og vannet indikerer hans tro, fromhet, rike og liv for hvert menneske til sin skjebne, og kanskje de ordnet det i strid med dette arrangementet, og jeg nevnte ham i havene . Den som ser seg selv over et tre eller dets besittelse i en drøm, eller dette blir sett av ham, jeg ser på hans tilstand og tilstanden til hans tre, og hvis han er død i Sannhetens hus, ser jeg på karakteristikken til treet, og hvis treet er stort, vakkert og godt, så er de døde i paradis og kanskje et tre av velsignelse og godhet. Hvis det er et stygt tre med torner, svarthet og stink, så er det i pine, og kanskje det er Zaqqum-treet som har blitt til det på grunn av sin vantro eller på grunn av hans korrupsjon, og hvis han ser pasienten, beveger han seg til en av de to sakene i henhold til hans skjebne og omfanget av treet. En ekteskapsøkende, eller en kvinne for en mann, hvorav den ene skaffet en mann i henhold til tilstanden til treet og dets utseende, hvis det var ukjent, eller på et trykk om dets karakter, slekt og essens hvis det var kjent, og hvis mannen til hver av dem i det våkne livet var syk, så jeg på tiden på den tiden. Det treet som han eide eller så seg på toppen av ved tidenes gang, vann har strømmet i det, så pasienten er i fred, helsen har kommet i kroppen og tegn på livet har dukket opp på kroppen hans, og hvis han er i sin ledelse, så går pasienten til Gud den allmektige, og han kommer til støv og ødeleggelse . Og hvis han så det i butikken sin eller i sin bolig, så er det en indikasjon på hans inntjening og levebrød, og hvis det var etterspurt av ham, hadde han godt av det . Selv om han ledet ham, tapte han og ble fattig . Og hvis han ser det i en moske, er det en indikasjon på hans religion og hans bønner . Hvis det er i tidens ledelse, så er han ikke klar over sin religion, han er ikke fra bønnene sine, og hvis det er i hans ønske, er mannen rettferdig og flittig, hans arbeidere har fullført hans lydighet . Når det gjelder den som eier mange trær, følger han en gruppe verger som er verdige ham, enten et emirat, et distrikt, en fatwa eller en leder for en mihrab, eller en leder på hans følgesvenn, en kaptein på et skip, eller en butikk i en produsent under hans hånd, og på dette og lignende . Når det gjelder den som ser gruppen hennes i et hus, er det menn eller kvinner, eller begge to møtes der for godt eller ondt, og hvis han ser fruktene på det og folk spiser av det, hvis fruktene indikerer godt og levebrød, så er det er en høytid og de spisebordene er i den, og hvis fruktene ikke liker det, indikerer det sorg, så er det en begravelse. De spiser mat i det, og på samme måte hvis det er en syk person i huset, og hvis frukten er ukjent, så jeg, og hvis det var i trærnes komme, var maten i glede, og hvis det var i ledelsen, var det en katastrofe, spesielt hvis det var ledetråder i å vekke en av de to sakene . Når det gjelder den som ser et tre som har falt, kuttet ned, brent eller ødelagt av en sterk vind, så er han en mann eller kvinne som vil gå til grunne eller bli drept, og ødeleggelsen utledes av hennes essens eller beliggenhet og av hennes årvåkenhet fra hennes bevis, og hvis hun er hjemme hos ham, er årsaken til det en mann eller kvinne som er død eller fra hans hushold og hans slektskap og brødre, eller en fange av blod, en mujahid eller en reisende, og hvis hun er i moskeen, så er han en kjent mann eller kvinne som blir drept eller dør en berømt død . Hvis det er et palme, så er han en mann med høy maskulinitet med autoritet eller kunnskap, eller en kvinne til en konge eller mor til en hersker, og hvis det er et oliventre, så en lærd, en forkynner, en forbigående, en hersker eller en lege, så på denne måten krysser han resten av trærne i henhold til omfanget av deres essens, fordel, skade, avstamning og karakter . Og den som så at han plantet et tre som var hengt, slo han en ære eller tenkte for seg selv en mann henhold til sin essens, fordi folk sier : Så hvis han plantet det, hvis han gjorde det . På samme måte, hvis han sår et frø, så henger han eller ikke, så er det de, og det å plante vingården vil få ære, og det ble sagt at noen som så om vinteren et gravid vintreet eller et tre, regnes som en kvinne eller en mann hvis pengene har gått, eller han tror de er rike ….

…Garanti er i en drøm som indikerer forpliktelse til det garanterte indikerte for ham. Hvis innholdet er bra, for eksempel veldedighet han garanterer på vegne av andre, eller eliminering av et behov eller lettelse for noen som er engstelige, indikerer han at han skynder seg å gjøre godt og hjelpe ham . Og hvis innholdet i drømmen var vin eller forbudte penger, indikerer det en bot og fattigdom, fordi garantisten er ansvarlig, og garantien i drømmen er en bot i oppvåkning . Og den som ser at han har garantert noe på vegne av en mann, han lærer av denne manns etikette . Garantien kan være anger ….

…En kopp te Hvis du drømte om kopper te, forutsier dette at du vil ta deg av å forberede og ordne alle kravene til glede og glede . Hvis en kvinne knekker tekopper eller ser dem knuste, vil en plutselig ulykke riste hennes lykke og lykke . Hvis du drikker vin i en kopp te, forutsier dette gleder og lykke sammen i nær fremtid ….

…Å slå med pisker i en drøm er dårlige ord, og hvis det strømmer blod fra ham, er det tap av penger . Og å slå med perler er at livet er dødt . Å slå sverdet er bevis på seier over fiendene . Og banking i armhulene til deler av det mellom familien og slektningene . Juling er bra og er kjent for banket . Og hvis han ser at en engel slår ham, vil han være kledd, og hvis han slår ham på ryggen, betaler han gjelden, og hvis han slår ham på grunn av sin funksjonshemming, vil han gifte seg med ham . Slåingen forkynnes, så den som ser at han slår en mann på hodet, vil at hodet skal gå . Hvis han slår ham i øyelokket, vil han krenke sin religion . Hvis han trakk bladene i øyelokket, ville han ha en nyvinning fra ham, så hvis han slår ham på hodeskallen, vil den som slår ham få ham . Og å slå er en bønn : Så den som ser at han slår et esel, er dets rytter, da spiser han ikke før etter at han påkaller Gud den allmektige og ber ham . Hvis han så at han slo en mann, skulle han be imot ham . Og han slo andre enn kvinnen under hånden på grunn av fordeleren som har slått dem . Og hvis han så at han ble slått, er det et godt bevis. Hvis den som ble slått ikke var noen engler eller noen av de døde, og som ble truffet av å gå, er det et dårlig bevis fordi han er av lær, og det samme er slående med en siv, og hvis han ser at han treffer noen andre, er det mer fordelaktig for ham enn om noen andre treffer ham . Og det ble sagt : Slå og pisking blir forklart som å vite at de bankede vet god oppførsel . Og slå i en drømmereise . Den som ser at han treffer bakken, han vil reise . Og den som har hatt hundre piskeslag i søvne, da har han begått hor eller er opptatt av det . Piskingen av førti vippene er av vin, og piskingen av åtti vippene er kastet av kvinnens menn . Og den som ser en død person, slår ham, og den døde er sint, for den som ble slått, har begått en synd eller har bestemt seg mot ham, og at den døde er i sannhetens bolig, han er ikke fornøyd med annet enn det Gud vil . Og slo de levende for de døde i sin religion . Og det ble sagt : Den som så en død person som hadde slått ham, ble bedre av å reise, og det ble sagt : Den som slo en død person, skal betale sin gjeld og slå et menneske uten å klø eller smertefulle klær hvis det er i vintersesongen . Å slå dyret er en disiplin for den som ikke er dyret verdig, og for den som ikke fortjener uvitenhet og aggresjon ….

…Å spise den ufruktbare fuglen : å navigere bakbitt og falming, og å se vin i hytta er en skattehit . Og hvis kjærlighet er i vann og den er i et hus, så er hun en rik og fylt kvinne . Og hvis kjærligheten til vann er for vanning, er han en mann med store penger og en stor kostnad for Guds skyld . Kjærlighet, hvis det er eddik i det, så er det en from mann, og hvis det er skum i den, er den full av penger, og hvis den er i den, så er den en syk mann . En mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om hurtigbufferen i huset mitt hadde brutt . Han sa : Hvis du tror at du vil skille deg fra din kone . Det var slik . Al-Raouq : En ærlig mann som forteller sannheten . Flasken er en tjener som er motvillig til å overføre penger, og ewer er en tjener, basert på hva Gud den allmektige sier : ~En mann som blir foreviget av kopper og kanner, vil sirkulere over dem .~ Den som ser det som om han drikker av en krukke, han vil få et barn fra ummah, og kannene serverer veksten på bordene . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg drakk av en vorte som hadde to hull, hvorav den ene var søt og den andre salt . Han sa : Frykt Gud, for du skiller deg ut med søsteren til din kone ….

…Juice : Det indikerer fruktbarhet for den som fikk det, så den som ser at han klemmer vin, serverer han autoritet og tar store saker i hendene ….

…Å se en kanne i en drøm tolkes som et godt humør, arbeidsro og suksess i arbeidet . En ødelagt mugge betyr å miste venner . Hvis du drømte om kanner fulle av tynnende væsker, så tenker noen på interessene dine i tillegg til deg . Flere venner vil forene seg for å gjøre deg lykkelig og nytte . Hvis kannen er tom, vil din oppførsel distanse deg fra venner og sosial posisjon . Ødelagte kanner indikerer sykdom og manglende funksjon . Hvis du drikker vin fra en krukke, vil du nyte sterk helse og finne glede i alle områder . Du vil ha optimistiske synspunkter . Hvis du tar en motbydelig dose fra en mugge, vil skuffelse og avsky følge de gledelige pretensjonene ….

…Og det ble fortalt at en mann kom til profeten, må Guds bønner og fred være over ham, og sa: O Guds sendebud, i kveld så jeg min sjel og mitt sinn samlet i menneskets bilde, så han kom til meg og drakk vin med meg som vi pleide å gjøre i Jahiliyyah, så han sa, fred være med ham : Sinnet tolkes ved å dele verden, og sjelen tolkes ved å dele etterlivet ….