…Og den som ser en stein som er sirkel uten hvete, så indikerer han at han er på reise, og hvis det er hvete i den som roterer på den, indikerer det at hans tilstand går på grunn av den ….

…Og båter uten seilende kvinner ….

…Og den som ser en halvmåne stige uten sin viten, indikerer at det har skjedd en vanskelig sak på det stedet, som vil skje med mennesker i nød ….

…Og den som ser et vått tre uten stamme, han skal tolke med ydmykelse av folket ….

…Og den som ser at han er i en grav uten fylling, så reiser han langt og oppnår i sin reise god og fordel for den allmektige ordtaket: ~ Så drepte han ham og begravde ham, så hvis han ville spre den .~…

Uansett hva som tygges uten å spise, øker talen med mengden tygging

…Og den som ser at hodet hans er fra ham uten å bli truffet av nakken og lignende, så forlater han sjefen, dørene eller lærerne ….

…Og den som ser at han gir noen vann uten pris, da vil han gjøre tjenesten, og han kan gi et sted i en bygning ….

…Den som ser at han spiser brød uten mennesker, han blir syk alene og dør alene . Og det ble sagt : Brød som ikke er kokt, indikerer høy feber, fordi det gjenopptas å bli ført inn i bålet for å bli kokt . Og det ble sagt dialogen varmt brød, noe som indikerer gutten . Og spiser brødet ragg brød kapasitet til å leve . Det ble sagt at delikatessen til brødet forkorte levetiden . Og det ble sagt at tortillaene laget av brødet virket litt fortjeneste . Og det ble fortalt at en mann kom til Ibn Sirin og sa : Jeg så som om jeg hadde to chips i hånden for å spise en av disse og av disse . Han sa : Du er en mann som bringer de to søstrene sammen ….

…Og den som ser Kaaba uten å gjøre det i ritualene, da er han uaktsom i religionen ….

…Og den som tror at han drenerer guttene uten å være udødelig, så indikerer han deres ulykke, så la ham frykte Gud den allmektige ….

…Og hvis han ser at buksene hans er løse uten å berøre, tolkes det av utseendet til en kvinne eller en tjener for mennene og lar henne skjule og skjule for dem, og buksens syn kan indikere at han er festet til en reise til et fremmed folk fordi det er fra klærne deres, og kvinnens iført mannens bukser tolkes som ekteskap hvis hun er singel, og det kan være annerledes hvis hun hadde en mann ….

…Og den som ser at han har kjøpt en hoppe uten skyld og kjører på den, det indikerer at han er ekteskap med en kvinne med lav opprinnelse ….

…Og den som så at hånden hans var avskåret uten smerte, tolket han at han ville elske og klamre seg til sitt hjerte med kjærligheten til noen fordi Gud den allmektige sa: ~Og de kappet hendene .~…

…Og den som så at han ble slått uten pisk og forble etter å ha slått på ham, da vil han bli slått med godt, og hvis han ikke har noen innvirkning på ham, snakker han ….

…Og den som ser at han spiser brød uten mennesker, da vil han bli syk på egenhånd og dø på samme måte ….

…Og den som ser at han kjører på et føll uten sele eller sal, han vil gifte seg med en gutt, ellers vil de ri ham med en sal ….

…Og den som ser at han har på seg en skjorte uten dress eller annet enn deg, så indikerer det at livet hans er nær, og hvis mannen hans er bakfra, så blir han beskyldt for å snakke falsk fordi Gud den allmektige sa : ~Og hvis skjorten hans ble produsert, så løy du . ~…

Den som resiterer Surat Al-Dukhan, vil være rik ….

…Og den som ser som om ilden brenner i sitt eget hus og det ikke er røyk for det, da skal han velsigne pilegrimsreisen, hvis Gud vil, og den som ser en skinnende ild i en mørk natt, han vil bli plaget av styrke, glede og ære, for den allmektige sa i historien om Moses at jeg glemmer en ild, og han oppnår styrke og ansikt og profet. Når det gjelder den lyse ilden der det ikke er røyk, er det for guvernøren. Og for selgeren en fortjeneste, den enslige kvinnen og en drink av ild, stygge ord fra Sultan ….

…Luft : kanskje angitt med navnet hans . Den som ser seg selv i ham stående, sitte eller søke, da er han på innfall av sin religion, eller i bedrag i sin verden, og sin ånd å vandre der hans arbeid i luften eller i en tilstand av våkenhet, og hans håper, hvis han er i sin kjetteri, så er han hans kjetter, og hvis han er en utro autoritet, så vil hans gjeld bli ødelagt med ham, ellers vil han frykte for sin sjel med ham, og hvis han er i sjøskipet , han er redd for skade . Og hvis han var på reise, fikk han frykt . Og hvis han er syk, presiderer han fortapelse, og hvis han faller fra sitt sted, vil han bli skadet i sin tilstand og falle i hans gjerninger, fordi Gud den allmektige sier : “ Eller vinden blåser på et knust sted. ” Hvis han dør i spontanabort, er dette den høyeste oppnåelsen av målet som den som dør, kjetteri eller dreper eller så . Og når det gjelder luften for å bygge en struktur, eller for å slå en planke i den, eller for å installere et dyr eller et hjul i den, og hvis en syk person døde, eller med ham, døde en pasient, og det er hans kiste og grav , hvis det var grønt, var han martyr, og hvis han så det som en hersker eller hersker, er han isolert fra sitt arbeid Eller mistet han makten sin ved død eller liv, og hvis han så at han som hadde ekteskapskontrakt eller bygget sin familie, så blir han lurt med henne, og uten sikkerhet fra henne, og hvis han ser at hvem som er i sjøen, hans skip er skadet, eller hans fiende blir tatt til fange, eller noen overvåker fortapelsen. De to tingene . Dette kan indikere en korrupt handling som han gjorde uten kunnskap eller Sunnah, hvis han ikke bygde den på et fundament, og heller ikke hans telt eller pensjon var basert på en beslutning . Når det gjelder å fly i luften, indikerer det reise i sjøen eller på land . Hvis det var med en vinge, så er det sterkere for eieren, og det er trygt for ham og mer tydelig, da kan vingen hans være penger han tar opp, en hersker som reiser i armene og under hans vinge . Det samme gjelder svømming i luften, og det kan også indikere om den er uten vinge, å lure hva som kommer inn i form av jihad, beregning eller reise annet enn reisetidspunktet, på land eller sjø, og den som ser at han flyr tilfeldig på himmelen, han reiste langt unna eller fikk ære . Når det gjelder hoppet, indikerer det overføringen fra det som er i det til andre, enten fra marked til annet, fra hus til lokalitet, eller fra arbeid til annet, i henhold til omfanget av de to stedene. Hvis han hopper fra moske til marked, vil han foretrekke verden fremover, og hvis det er fra marked til marked En moske, i motsetning til det, og å fly i luften kan stige til de som mangedobler ambisjoner og håp, og blir et rør . Fra sted til sted, forvandlet fra stat til stat . Det fjerne hoppet er en lang reise, så hvis hoppet hans avhenger av en pinne, stoler han på en sterk mann . Når det gjelder luftens farger, hvis den søkendes øyne ble svarte til han ikke så himmelen, så hvis hans syn var den mørkeste mellom ham og hodene over ham, så hvis han ikke tildelte ham til et hode, øynene hans ble blindet og blikket ble blokkert av veiledningens lys, og hvis synet var av verden og de gråt i en drøm eller gråt eller de bønnfaller, med intensitet som faller ned på dem så mye som mørket, enten lidelse eller dysterhet eller ujevnhet og ujevnhet . Det samme gjelder rødhet, og araberne sier tørrhetsåret : et støvete år, for støvet å stige til meg fra tørrhetsgraden, så luften er i øynene til de sultne, og han forestiller seg at det er røyk i det, så hvordan hvis den som mørker luften fra den er røyk, så er det en plage fra ufrukthet eller noe annet, og når det gjelder tåke, er det forvirring og oppvigling Folk blir overveldet av forvirring ….

…Og den som ser at det er en ildflamme i huset hans, så hvis det er mellom ham og noen onde og strid, så vil de bli forlikt og få en velsignelse for dem og bli brødre fordi Gud den allmektige sier at slik du var fiender, han skapte hjerter sammen, og ved sin nåde ble dere brødre ….

…Og den som ser at han har falt i en ildfest, kongen skal ta alle pengene sine ….

…Den som ser at han har konvertert fra islam til en av de falske religionene, så begår han synder, og det ble sagt ydmykelse og forakt, og den som ser at han tilber ilden, så blir han fristet med sultanen, og hvis ilden er sovende så søker han forbudte penger, og den som ser at han tilber et avgud av tre, så nærmer han seg en falsk mann til en ond mann. Sølv, det kommer til en kvinne i noe som ikke er passende, og hvis det er av gull, så nærmer han seg noe han hater, og det vil skade ham fra det, og hvis det er av kobber, jern, bly eller noe sånn, så nærmer han seg verdens forespørsel, og hvis den er av stein, nærmer han seg en hardhjertet mann. Fra keramikk og lignende nærmer det seg den som ikke har noen fordel. Og i setningen er det ikke prisverdig å se avguder…

Og den som ser en frukthage som han fyrte av med, indikerer den plutselige døden til herskeren der ….

…Når det gjelder knusing og jordskjelv : Den som så et land som ristet, og en gruppe av det ble herjet, og en gruppe ble utfridd, da ville sultanen komme ned det landet og pine folket, og det ble sagt at det var en alvorlig sykdom , og hvis han så et fjell av fjellene riste , skjelve eller forsvinne, så avgjorde han sin avgjørelse, da plaget myndighetene eller dets store rammet dem hardt. Det er alvorlig, og dette vil gå bort fra dem like mye som det har skjedd dem, og jordskjelvet hvis det kommer ned, fordi kongen undertrykker undersåtterne sine eller faller inn i ham med strid eller sykdommer, og den som hører disse skyene, han vil falle inn i folket i den regionen av strid, fiendskap og tap, og noen av dem sa : Formørkelse og jordskjelv, et dårlig bevis for alle mennesker og deres ødeleggelse og ødeleggelse deres eiendeler, og hvis en person ser jorden som bevegelig, er det bevis på visjonærens bevegelse og hans liv . Når det gjelder den som ser at han har blitt forkjølet, er det fattigdom . Og hvis den blir brent med ild eller en galakse eller røyk, mangler den jakten på sultanens arbeid, og det er farlig og forferdelig . Og hvis det som brukes som ild, brenner, så gjør det sultanens arbeid . Hvis det er et kull, søker han penger til et foreldreløst barn . Og hvis den er tent med røyk, så kaster den seg i forferdelse, og noen av dem sa : Kulden er en kald reaksjon, og det indikerer hos den reisende at hans reise ikke er fullført, og hans saker er kalde . Og tåke er en tvetydig sak og lidelse, og en dag med skyer er nød og nød ….

…Kaldt, hvis en person ser ham i en drøm, så er det fattigdom . Den som finner kulden i skyggen og sitter i solen er borte, hans fattigdom er borte, akkurat som om han finner solvarmen og går til skyggen, vil han bli frelst fra tristhet . Hvis visjonen var om sommeren, indikerte kulden fordeler og næring . Og den som ser at han føler seg kald og blir truffet av vind, da blir han fattigere enn i fattigdom, og hvis den blir varmet opp av ild, kull eller røyk, mangler han jakten på sultanens arbeid der det er risikabelt og forferdelig, og hvis det som er oppvarmet av en ild, brenner, gjør han sultanens arbeid, og hvis det er kull, søker han foreldreløse penger. Hvis det varmes opp med røyk, kaster det seg til stor forferdelse . Noen av dem sa : Ekstrem kulde i visjonen på den tiden indikerer ingenting, og andre ganger er det bevis for den reisende at hans reise ikke er fullført ….

…Og den som ser gnistene spise det som kom til ham, så er det tale og ondskap og krangel eller krig mellom et folk og skade dem, og synet av røyk er en stor skrekk og hard kamp og krig, og hvis med den røyken der er en flamme, så er det et alvorlig drap som rammer mennesker, og hvis det er uten flamme, så kombineres det uten krig og oppstyr uten å drepe ….

…Kanunen, hvis den er i en drøm, er laget av jern, det refererer til en kvinne fra et hus med rettferdige og mektige mennesker . Og hvis det er fra null, er det fra husholdningen til eierne av verdens eiendeler og deres dekorasjoner . Og hvis det er av tre, så er det fra husholdningen til eierne av bagasje som hykleri hos . Og hvis det var laget av gips, så er det en husstand for mennesker som etterligner faraoene . Hvis det er av leire, er det en husstand for religiøse eiere . Og Canon indikerer staten . Og den som ser en ild som brenner i en kanon eller en ovn, dette indikerer visjonærens barn . Og kanonen indikerer husets verdier, så den som ser at han tenner ild i en kanon uten mat, irriterer han en mann med sladder eller krangel . Hvis skjebnen er verdien av husstanden, er kvinnen mannen hennes . Kanunen kan referere til kona og skjebnen til mannen, da hun brenner det med sine ord mens det steker og svinger under koke . Hvis kanonen er tom for ild, indikerer det bekymring og nød, og hvis det er ild i den, er det oppfyllelse av behov og næring . Og Kanun kan henvise til lampen, prekestolen og fødselsstolen, og indikere at ting er oppnådd og tilrettelegging for de vanskelige, og kanskje faren eller moren eller den gravide kvinnen, eller hjemmet for hvem som helst kommer ned . Kanskje refererer Canon til Canon måned . Den som eier en kanon eller ser at han gifter seg hvis han er sølibat, og hvis han er en vantro, blir han muslim, og hvis han er umoralsk, vil han omvende seg fordi han er stedet for ilden, og ilden er skremsel og veiledning ….

…Daniel sa: ~Den som ser en røyk uten røyk, han vil nærme seg kongene og sultanene og oppløse sine kompliserte saker og gjøre sakene lettere .~…