Gull er en kritikkverdig ting i en drøm . Det ble sagt : Det er uklarhet . Og den som ser at han hadde på seg noe av gull, han vil gifte seg med et folk som er inhabil for ham . Og hvis han traff en gullstang, ville de slå ham like mye som han traff gull, ellers ble sultanen sint og bøtelagt ham . Hvis han ser at han løser opp gull, blir han satt til side i en hatesak og faller i folks tunger . Og den som at han fikk et stort stykke gull, han ville få myndighet og styre . Og den som ser at han har funnet sunne dinarer, han vil se kongens ansikt, og han skal komme tilbake fra det trygt . Hvis han at han hadde støpt gull, ville han ha lidd ondskap og ødeleggelse . Og den som ser at huset hans er av gull, han vil bli rammet av en brann . Og den som ser at hendene hans er av gull, og de blir urørlige . Og den som at øynene hans var av gull, min onkel hans syn . Den som tror at han har et halskjede av gull, sølv, perler eller essens, han er statens vokter, og han tar på seg en tillit . Å se gull indikerer gleder og levebrød, gode gjerninger og lettet bekymringer, ektemenn og barn, kunnskap og veiledning . Hvis gull i en drøm ble sølv, indikerer det en endring i situasjonen til kvinnene, pengene, barna og tjenerne, fra en økning til en nedgang, akkurat som sølv, hvis det ble gull i en drøm, indikerer den gode tilstanden til ektemenn, familie eller klan . De som er vevd med gull og andre lignende gaver til Gud, må han bli herliggjort, og når det gjelder de som er belagt med gull, indikerer det en etterligning av barna i denne verden eller gjerningene til folket i det hinsidige . Det rene gullet og sølvet indikerer oppriktighet, ren intensjon og den rette pakt, og spunnet av gull og sølv fortsatte levebrødet, vel som strukket ut av kobber og jern ….

Gull er ikke prisverdig i tolkningen av at ordet og den gule fargen ikke liker det, og tolkningen av sorg og pengebøter, og armbåndet fra det hvis han bruker det, er en arv i hans hånd, den som ser at han bærer noe av gull så gifter han seg med et inhabil folk, og den som slår en gullstang, pengene hans er borte eller de blir truffet av dem like mye Han slo gull, eller Sultan var sint på ham og bøtelagt ham, og hvis han det gullet gikk, argumenterte han i en hatesak, og det falt i tungene på mennesker, og den som huset sitt med en madhhab eller av gull, oppsto brannen . Og den som ser på ham et halskjede eller sølv eller perler eller essensen av en verge og etterligner en tillit, og den som ser to armbånd av gull eller sølv på ham, noe dårlig vil skje med ham fra det hans hender har, og sølv er bedre enn gull, og det er ikke noe bedre i armbåndet og den kjedelige, Guds sendebud, må Gud velsigne ham og gi ham fred, sa: “ Jeg det var som om det var to gullarmbånd i hendene mine, og jeg blåste dem opp og de falt, Mosaylimah, løgneren, og al-Ansi, eieren av Sanaa , tok dem. Og den som tror at han har en ankel laget av gull eller sølv, han vil oppleve frykt eller inneslutning og tilbakeholdenhet . Og det sies at menns ankler er deres kjeder, og ingenting av smykker er egnet for menn i en drøm bortsett fra et halskjede, halskjede, ring og øreringer . Alle smykker for kvinner er pynt, og kanskje er tolkningen av armbåndet og ankelen til mannen spesiell . Hvis gull ikke er smykket, blir det bøtelagt, og hvis det smykker, er det svakere i ondskapen fordi et annet navn har kommet inn i det . Og det ble sagt at kvinners smykker betegner kvinner for sine barn, så gull er for mennene, sølv for kvinnene, og hannen kan referere til menn, og det kvinnelige for kvinner . Og det ble fortalt at en kvinne kom over og sa : Jeg som om jeg hadde en skål med fint gull, og den brøt og styrtet ned i bakken, jeg ba om det, men jeg fant det ikke, han sa : Er du en syk slave eller en slave? Hun sa ja, han sa : Han er døende . En person ut som om øynene hans var av gull, han ville at øynene hans skulle forsvinne ….

…Og den som ser som om han har truffet en skål med gull, en mugge eller et krus og har et knapphull, er han en tjener som kjøper det, eller en kvinne gifter seg med henne eller en hushjelp med dårlig moral . Noen av dem sa : Den som ser som om han bruker redskaper av gull og sølv, begår synder, og det han ser om det for de døde, sunniene, er gode nyheter, fordi Gud den allmektige sier : “ De er omgitt av plater av gull og kopper . ”…

…Og den som ser et tre og kjenner eieren av det, ser han det overføres fra ett sted til et annet, blir det tolket av fremmedgjøring av den mannen, og hvis han ikke kjenner eieren, krysser det ham ….

…Og den som at han tok en vei og en kvinne og vendte seg bort fra veien, da ville verden være hans bedrag ….

…Hva synes du om noen som en visjon , deretter våknet og deretter sovnet og fullførelsen? Jeg ser at den første visjonen er sann og sann , forutsatt at den ikke blir innledet av å tenke på den , og når det gjelder den siste visjonen som har blitt et supplement til den , er den en pipedrøm ….

…Al-Kirmani sa : Den som ser at han var i mørket, kom da til lyset og vendte tilbake til mørket, blir han tolket med hykleri, fordi den allmektige sa: ~ Og hvis han blir urett mot dem, da stige . ~…

…Den som ser at han slo gull, han vil bli truffet av dem eller noe han hater, eller penger går fra ham i henhold til det han , eller kongen er sint på ham, selv om han har en jobb å isolere og den kjente mengden å skjære gull er bedre enn det ukjente, og det mest bekymringsfulle med gull er synet av støv og støpt uten det og hva som gjøres uten det og det smidde uten det og skjul dem for dinarer og gravert gull, hvis det er ødelagt, da tilsvarer det dinarer, og det ble sagt at visjonen om gull i form av setningen på ingen måte er prisverdig ….

…Den som ser at han har truffet gull, vil han bli truffet av dem og noe han hater, eller pengene hans vil gå i den grad at han at han slo gull, og det kjente tallet er bedre enn det ukjente tallet, og den som ser at han har truffet kjente dinarer, vil han bli plaget av bekymring mye som det, og hvis de er ukjente, vet han ikke antallet deres, vil hans bekymring bli sterkere og sterkere. Han at en mann ga ham dinarer, han var en urettmessig mann, og hvis han at han betalte det til noen, er han urettferdig og kanskje dinarene var hvis det var fem av de fem daglige bønnene, og hvis noe går tapt fra det, kaster han bort noen av de fem bønnene, og den som ser at han har truffet en dinar, vil han slå et barn og kan bli betrodd penger, han er en forræder. Og den som ser at en død mann ga ham dinarer, da er han trygg mot undertrykkelse, og dinarer er mindre enn støv, og den som ser at han har truffet gull laget som et kar og smykker og lignende, da vil han bli truffet av dem mer enn dinarer, og den som tror at han smelter gull, han blir fortalt dårlige ord, og han er fri fra det som ikke er i det…

…Om Wahab bin alarm som Nebukadnesar etter ruinene av Jerusalem og hevdet at barn av Israel i sju år, den mening i en drøm, en stor visjon om hans aura samlet prestene og Alhzar og ba dem om sin visjon som , sa de : å Iqsa kongen til og med fortalte ham Ptooelha , sa han : Jeg har glemt, men fortalte meg ikke det til tre dager, folk som drepte deg for Akrkm ble redde og Glenn fra festivalen hans hørte at Daniel – fred være med ham – og er i fengsel, sa vaktmester : Gå til ham , fortell ham : at her en mann som har kunnskap om ditt syn og din tolkning, gikk til ham, fortalte ham at Aftlbh da han kom inn, bøyde seg ikke for ham og sa til ham : hva forhindret deg fra å bøte min Han sa : Gud ga meg kunnskap, lærte meg og befalte meg å ikke bøye meg mot noen andre , han fortalte ham snart : Jeg elsker de som oppfyller sine pakter til sine herrer , han fortalte meg om mitt syn , Daniel sa til ham : Jeg et stort avgud med føttene på bakken og hodet på himmelen , over det av gull, midten av sølv og bunnen av kobber og benet hans av jern og føttene av leire, mens du var mens du på ham, likte du skjønnheten hans og tettheten ved hans fremstilling, Gud kastet ham med en stein fra himmelen, og han falt på toppen av hodet til han knuste den og gull, sølv, kobber og jern blandet inn til du forestilte deg at hvis folk og jinn møttes for å skille noen av dem fra andre, ville de ikke være i stand til å gjøre det. Til steinen han ble kastet, ble den hevet, forstørret og spredt til den fylte hele jorden , slik at du ingenting annet enn steinen og himmelen , han sa : Visjonen jeg var sann, hva er dens tolkning? Daniel sa : Når det gjelder avgudet, er det forskjellige nasjoner i begynnelsen av tiden og i dens midte og i midten og på slutten , og når det gjelder steinen som et avgudsbilde ble kastet med, er det en religion som Gud kaster på disse nasjonene på slutten av tiden, vil han vise det for dem, Gud sender en analfabet profet fra araberne, slik at nasjonene og religionene vil bli kastet inn i den slik jeg har sett steinen svimle av typene av avguder og den vises på religioner og nasjoner som jeg har sett steinen dukket opp all over jorden , slik Gud undersøker sannheten med det, er løgn tapt med det, guider folk i villfarelse av det, lærer analfabet av den, styrker de svake , styrker ydmykelsen med den, og støtter de svake . I en annen roman : om Wahab bin alarm , og i hvilken som Nebukadnesar den meningen fra et syn mens han hadde likt det mening som meningen fra noe skade Vonsah som het Daniel og Ananias og Azaria og Mahil av stammer av profetene, han sa : Fortell meg om visjonen jeg , og har jeg blitt noe Vonsaneha var jeg likte , hva hun? De sa til ham : Fortell oss av Ptooelha, la deg få vite det , han sa : Hva nevnte dem ikke hvis du ba meg om Ptooelha Onzaan Octavkm , de gikk ut fra ham, de kalte Gud og Astgathua, og ba til ham og ba ham om lær dem Voalmanm, som spurte ham Fjah, de sa til ham : Jeg en statue? Han sa : Du har rett . De sa : Hans føtter og ben er av leire, knær og lår av kobber, magen av sølv, brystet av gull og hodet og nakken av jern? Han sa : Du har trodd . De sa : Mens du ser på ham, har han likt deg, og Gud sendte en stein fra himmelen over ham, han møtte ham. Han sa : Du har rett , hva er dens tolkning? De sa : tolkning du Kongen av konger var noen Allen-konge av noen , og noen av dem var den beste kongen av noen , og noen var mer konge av noen var den første kongen av keramikk, en svekket og Olinh , var det over kobber er det beste av det og mer , og var det over kobbersølv som er bedre enn det og bedre , var det over sølv, gull, som er bedre enn sølv og bedre , var jern ditt, for han var kraftigere og dyrere enn han var før ham , og klippen du , var Gud sendt til ham fra himmelen, hans nøyaktighet var en profet som Gud solgte ham fra himmelen, slik at alt banket på og saken kom til ham . . Og i en annen fortelling : Daniel og hans følgesvenner sa til Bakhtasar : Jeg slike og de fortalte det til ham , han sa : Du har rett , de sa : Vi krysser det for deg . Når det gjelder avgudet hvis hode du av gull, er det din eiendom godt som gull , og den eide hele jorden , og nakken ligner den. Kongen av sønnen din etter at du eier, hans eiendom skal være god og ikke som gull , og når det gjelder hans bryst som er av jern, er det kongen av folket i Persia som eier etter din sønn, deres eiendom vil være sterk som jern , og når det gjelder hans humør, går han til kongen av folket i Persia, og folket bestrider kongen i hver landsby til kongen vil regjere i dag og to dager måned og to måneder, og dreper ikke mennesker har styrken på det, da det ikke var fetisjens styrke på de to keramikkmennene , mens de er like godt som Gud sendte – den Allmektige – en profet i landet araberne Vozarh på resten av folket av Persia og resten av kongen av sønnen din, og din og ødela og Ohlkh for ikke å holde ham noe som Klippen kom og ødela avgudet ….

…Al-Kirmani sa: ~Sølvpotter og gull brukes til kvinner, og sølv er bra, og gull er imot det .~…

…Klær vevd med gull og sølv : Salah i religion og verden, og oppnåelse av døden . Og den som tror at han eier et plagg av silke eller stabraq eller bruker det som en krone eller en krans av rubin, er han en troende, religiøs, erobrer, og oppnår likevel sitt presidentskap . Og Ibn Sirin kom til en mann og sa : Jeg som om jeg hadde kjøpt en brettet brokade og spredt den ut, og det var råttent i midten, og han sa til ham : Kjøpte du en andalusisk slavejente? Han sa : Ja . Han sa : Gjorde du universitet? Han sa : Nei, fordi jeg ennå ikke har helbredet henne . Han sa : Ikke gjør det, for hun er benådet . gikk mannen og henne kvinnene, hvis hun ble spart . En mann at han hadde på seg en brokade, han spurte et uttrykksfullt og sa : En hushjelp vil gifte seg med en vakker jomfru av samme verdi ….

…Og den som ser som om han smelter gull, krangler han om en ubehagelig sak som lenge har vært utsatt for folks tunger ….

…Og den som tror at ringen hans er av gull, er alt som han eier mislikt og forbudt, og hvis det er av sølv, er alt han eier tillatt og godt, og hvis det er av jern, er det han eier, ydmyk og ydmyk, og hvis det er, sa Jaber al-Maghribi, Den som på fingeren en jernring, det indikerer styrke og rikdom. Hvis den er av messing, indikerer det at det er en fordel fra en person med lav opprinnelse ….

…Den som ser at han har truffet gull som er laget, semi-potter eller noe annet, da vil han bli truffet av dem ….

…Og navigering, enten det er av gull eller sølv, tolkes det av en fin kvinne, og sølv kan være mer fremtredende ….

…Hvis du har avgudet som han tilbad av gull, er han nær en mann som den allmektige hater, og det han hater hender ham, og hans visjoner indikerer at pengene hans har gått med svakheten i hans religion ….

…Og den som ser at han drakk av gull eller lignende, tolkes det av en kvinne med lav gjeld, og det er ikke noe galt med sølvkarene hans ….

…Og den som at det fordampet, han vil få fortjeneste og godt, og hans levebrød er i ros ….

Og Jaafar Al-Sadiq sa: ~Den som ser noen som har dødd mens han er i form av de døde, vil ikke nå det målet han håpet på fra verdslige saker .~…

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som en død person som har levd, er det bra for seeren, og glede vil skje fra et sted som ikke teller .~…

ing av frø : På bakken indikerer det tolkningen av barnet, og den som ser som om han dde et frø og henger, vil han få ære, og hvis han ikke henger, blir han truffet av dem ….

…Og den som at hodet hans var på hans vegne, og han gjorde det, han ville ha penger til gjeldene og bli tilgitt hvis han var syk ….

Og den som ser at han er på tur, det indikerer at barmhjertighet har skjedd fordi profeten, må Guds bønner og fred være over ham, sa : Menigheten er nåde ….

…Og den som ser at han har fullført bønnen og deretter søker tilgivelse fra Gud den allmektige og vender ham mot retning av qiblah, blir hans bønn besvart, og hvis ansiktet hans ikke vender mot qiblah, begår han en synd, han omvender seg fra det ….

…Og den som ser at nesen hans har blitt større og liten og hakket, er han fattigdom og forakt, og hvis hans kone er gravid, faller hun ut, og den som ser at nesen hans faller i bakken, han kan få en datter og hans hellighet vil bli fjernet ….

Og den som ser at han var blind, ser da, da blir han ledet til sannheten . Noen av dem sa at denne visjonen tolkes i syv aspekter: anskaffelse av gjeld, penger, barn, innsikt, veiledning og kur mot sykdom, og noen av tolkene sa at å se blind indikerer fremmedgjøring, for han, fred være med ham, sa : Den fremmede er som en blind, selv om han ser ….

Hvis han ser to horn av imamen, eier han øst og vest, ifølge historien om Alexander. Hvis imamen ser på hans utseende som markedsplassen, eller han ser ydmykhet som om han går i markedet sammen med andre, bryter dette ikke hans autoritet, men styrker ham heller ….

…Og den som fra de døde ser hva han undrer seg over, skjer det noe som folk undrer seg over ….

…Noen uttrykkere sa at hvis en kvinne dette, ville hun være trygg i seg selv og kanskje aldri føde ….